سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

شامل توابعی مثل محاسبه ی سینوس، قدر مطلق و ... .

در زیر فهرست برخی از توابع ریاضی در VB را می آورم

  • Sin
    سینوس
  • Cos
    کسینوس
  • Tan
    تانژانت
  • Atn
    آرک تانژانت
  • Abs
    قدر مطلق
  • Exp
    عدد e (نپر) به توانِ
  • Fix
    رند کردن عدد
  • Hex
    تبدیل به هگزادسیمال (مبنای 16)
  • Int
    تبدیل به Integer
  • Log
    لگاریتم
  • Oct
    تبدیل به مبنای اکتال (مبنای 8)
  • Rnd
    تولید عدد تصادفی
  • Round
    گرد کردن
  • Sgn
    تابع علامت (Sign)
  • Sqr
    جذر گیری




موضوع مطلب :

شنبه 91 اردیبهشت 30 :: 11:31 عصر

گرانترین لامبورگینی جهان / عکس

لامبورگینی رونتون Reventon تاریخ طراحی اش به 2007 باز گشته و طراحی اولیه آن دچار تغییر گشته است اما این تابستان برای خریداران خود که تنها 20 نفر خواهند بود؛ رقابتی جدی ایجاد خواهد کرد.
تنها 20 دستگاه لامبورگینی رونتون 2?7 میلیارد تومانی (بدون مالیات و با دلار 1700 تومان)و نیز یک دستگاه برای موزه لامبورگینی ساخته شده است که در یکی از بزرگترین نمایشگاههای اتومبیل جهان در لندن به معرض تماشا گذاشته شده است.
به گزارش خبرآنلاین،موتور 12 سیلندرآن قدرتی معادل 650 اسب بخار تولید می کند و صفر تا 100 ان در 3?2 ثانیه اتفاق می افتد و حداکثر سرعتی معادل 211 مایل بر ساعت (339 کیلومتر بر ساعت)خواهد داشت. بدنه لامبورگینی رونتون را با الهام از جنگنده اف 22 ساخته اند



موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 اردیبهشت 28 :: 9:32 صبح
 
دو کابوی در تگزاس، آمریکا.
مسابقات کمنداندازی به گوساله‌ها در وایومینگ

کابوی یا کاوبوی (به انگلیسی: Cowboy) به گاوچران‌های سنتی کشورهای آمریکای شمالی گویند.[1] کابوی‌ها در دامداری‌ها به پرورش دام کمک می‌کنند و بسیاری از امور مربوط به دامداری را نیز انجام می‌دهند. جامعه تاریخی گاوچران‌های آمریکا که در اواخر سده نوزدهم شکل گرفت در اصل شاخه‌ای بود از سنت گاوچران‌های مکزیکی معروف به واکوئرو. کابوهای آمریکایی و سبک زندگی آن‌ها بعدها مورد توجه بسیار قرار گرفت و دستمایه داستان‌ها و فیلم‌های زیادی شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر کابوی‌های آمریکای شمالی از سفیدپوستان انگلیسی‌زبان بودند و حدود 15 درصد از کابوی‌های آمریکا نیز سیاه‌پوست و 15 درصد مکزیکی بودند. کابویان را امروزه می‌توان در برخی کشورهای آمریکای جنوبی و استرالیا نیز دید.

دوران اصلی کابو‌ی‌ها از سال 1867 تا دهه 1880 میلادی بود. این دوران با فعالیت جمع‌آوری دام[2] و رساندن این چارپایان از دشت‌های تگزاس به مناطق شمالی برای فروش آغاز شد و پس از حصاربندی مسیرهای گله‌رانی، گسترش راه آهن و چندین سال توفان و سرما که بسیاری از دام‌ها را کشت به پایان رسید.

از ورزش‌های کابویان می‌توان به رودیو اشاره کرد.[3] در میان کابویان و مردمان این فرهنگ نیز موسیقی کانتری دارای محبوبیت خاصی است.

پیشینه

پیشینه گاوچرانی به سبک کابوی‌ها به اسپانیا و مهاجران اولیه اروپایی در آمریکا بازمی‌گردد. علفزارهای گسترده تگزاس و میانه آمریکای شمالی از دوران باستان چراگاه‌های بسیار خوبی برای بوفالوها بودند. اسپانیایی‌ها در سال 1521 گاوهایی را با خود به این نواحی آوردند که این گاوها به مرور در دشت‌های تکزاس پراکنده شده و نسل گاو شاخ‌دراز از آن‌ها به‌وجود آمد.

به مرور شمار گاو و رمه در این نواحی بیش از مقدار مورد نیاز ساکنان شد و با کشیده شدن راه آهن در دهه 1870 در مناطق شمالی به‌ویژه کانزاس، دامداران تگزاسی به فکر رساندن گاو و گوسفندهای خود به این خطوط راه آهن و ارسال آن‌ها برای فروش در شهرهای شمال شرق آمریکا افتادند.

جمع‌آوری رمه‌ها و رساندن گله‌های بزرگ دام از تگزاس به کانزاس تبدیل به کار اصلی کابوی‌ها شد و سبک زندگی و ماجراهای آن‌ها را رقم زد. این گله‌رانی‌ها از جنوب به شمال معمولا دو تا سه ماه به درازا می‌انجامید و طی این مدت کابوی‌ها زندگی دشوار، تنها و پر گرد و خاکی را تحمل می‌کردند. گاوچران‌های غرب آمریکا در این گله‌رانی‌ها با خطراتی چون رم کردن دسته‌جمعی گاوها، مارهای زنگی، حمله سرخ‌پوست‌ها و شبیخون دزدان گله روبه‌رو بودند.

کابوی‌ها پس از رسیدن به شهرهای دارای راه آهن هم‌چون داج‌سیتی در کانزاس و ابیلین، دستمزد خود را که حدود 30 دلار در ماه بود دریافت می‌کردند و به رفع خستگی و خوش‌گذرانی می‌پرداختند، این مبلغ که حدود 530 دلار امروزی است البته در آن زمان نیز دستمزد بالایی نبود.

شهرهایی چون داج‌سیتی و ابیلین به خاطر وجود کابوی‌ها و فعالیت بارگیری دام در قطارها گسترش زیادی یافتند و به عنوان شهرهای گاوچران‌ها یا «گاوشهر» معروف شدند. برای تفریحات گاوچران‌ها در این شهرها سالن‌هایی به‌وجود آمد که کابوی‌ها در این سالن‌ها به نوشیدن و رقص و آواز و همنشینی با بانوان می‌پرداختند.

دوران پرخطر

اسباب‌بازی کابوی‌ها و سرخ‌پوستان، از وسایل مورد علاقه بسیاری از کودکان است.

ساخت تفنگ‌ها و هفت‌تیرهای بهتر و سریع‌تر به خصوص ششلول‌ها به مرور زندگی در غرب آمریکا را تغییر داد. کابوی‌ها به مرور برای رویارویی با مارهای سمی مسیر گله‌رانی و دزدان گله، مسلح شدند. تیراندازی به سوی مارهای زنگی سرعت عمل زیادی در هفت‌تیرکشی می‌طلبید دست یافتن به این سرعت عمل تبدیل به یکی از تمرینات روزانه کابوی‌ها شد.

اما این مهارت باعث شد تا دعواهای کابویی در سالن‌های تفریحاتی و کوچه‌های گاوشهرها پرخطر بشود و منجر به قتل تعدادی از کابوهای درگیر بشود. درگیری کابوی‌ها و گله‌دزد‌های مسلح و تبهکاران به گاوشهر‌ها کشیده شد و باعث ناامنی گسترده در این مناطق شد. داج‌سیتی در این زمان 19 سال و یک قمارخانه داشت و به عنوان «محل نابکاران» و «بدترین شهر» آمریکا برای زندگی معروف شده‌بود. مردم گاوشهرها برای مقاله با تبهکاران و ششلول‌بندها و برقراری قانون کلانترهایی را به شهرها آوردند و گاه نیز مجبور می‌شدند از میان خود کابوی‌ها افراد دست‌به‌هفت‌تیر و ماهر را به کلانتری برگزینند.

پایان دوران کابوی

با گذر زمان، دشت‌های گسترده که محل چرای آزاد دام‌ها بود محل استقرار تعداد زیادی مزرعه و دامداری و روستا شد و مسیرهای گله‌رانی کابوی‌ها نیز رفته رفته با سیم خاردار و حصاربندی مزرعه‌ها بسته شد. در این زمان دامداری‌های بزرگ نیز به درگیری با دامداری‌های کوچک پرداختند و این باعث جنگ دامداری‌ها در این نواحی شد. در دهه 1880 نواحی غرب آمریکا با خشکسالی درازمدت و پس از آن در 1885 با برف و بوران شدید روبه‌رو شد. یک سال پس از آن حتی توفان سرد شدیدتری منطقه را درنوردید و جان صدها هزار گاو گوسفند را گرفت.

در نتیجه این بلایا، دامداری غرب و زندگی کابویی از سال 1886 به این‌سو تغییر کرد، بسیاری از دامداری‌ها ورشکست شدند و کار کابوی‌ها هم دیگر گله‌داری و گله‌رانی نبود بلکه محدود به کشت علوفه، تعمیر آسیاب‌ها و ساخت و تعمیر حصارها شد. با این تغییرات، دوران طلایی کابوی‌ها، گله‌رانی‌های بزرگ، گاوشهرها و سالون‌ها (می‌فروشی‌ها) و ماجراهای آن به پایان رسید اما داستان‌های این دوره در کتاب‌ها و فیلم‌ها و فرهنگ عامه هم‌چنان زنده ماند.

شیوه و وسایل زندگی

جامه کابوی‌ها عبارت بود از کلاه لبه‌دار، دستمال گردن، کت چرمی، روشلواری چرمی، کفش پاشنه‌دار و مهمیز. کابوی از کلاه خود برای حفاظت در برابر آفتاب و گرد و خاک و باران استفاده می‌کرد، با آن از آبگیرها آب می‌خورد و آتش شبانه را باد می‌زد. دستمال بزرگ دور گردن کابوی هم نقش عرق‌گیر را داشت و در توفان‌های گرد و خاک از صورت محافظت می‌کرد. کفش‌های کابوی ساق‌بلند بودند تا در برابر نیش مارها محافظت کنند و نوک آن‌ها باریک بود تا بشود به سرعت پا را وارد رکاب کرد.

از کارهای روزانه کابوی‌ها داغ زدن به دام‌ها برای مشخص کردن تعلق آن‌ها به دامداری‌ها بود. کابوی‌ها در اتاق‌هایی به نام تخت‌خانه[4] می‌خوابیدند اما در زمان گله‌رانی از زین به عنوان بالش و از گاله به عنوان پتو استفاده می‌کردند. کابوی‌ها در زمان رمه‌گردانی و گله‌رانی یک گاری به همراه خود می‌بردند که به نام گاری آشپزی معروف بود. مسئول این گاری «خوراک‌پز»[5] نامیده می‌شد که معمولا از کابوی‌های پیر بود و کار درمان و زخم‌بندی کابوی‌ها را هم انجام می‌داد.

انواع اسب‌هایی که کابوی‌ها تمرین داده و از آن‌ها استفاده می‌کردند عبارت بود از: اسب چابک، اسب شب، اسب کمنداندازی و اسب گاورانی. اسب شب در شب‌ها خوب می‌دید و از اسب گاورانی برای بیرون کشیدن یک گاو از گله استفاده می‌شد. مسئول اسب‌ها، اسب‌چران نامیده می‌شد.

به هنگام گله‌رانی هر کابوی وظیفه ویژه‌ای داشت. یک کابوی همیشه در جلوی گله بزرگ حرکت می‌کرد و جلوران نامیده می‌شد. دو کابوی در دو سوی گله جلو و عقب می‌رفتند و «تاب‌خورها» نامیده می‌شدند. «پهلوران‌ها» سوارهایی بودند که مراقب نیمه‌های عقبی گله بزرگ بودند. یک کابوی تازه‌کار را هم در پشت گله قرار می‌دادند تا رمه‌های واپس‌مانده را به جلو هل دهد، به این کابوی «خاک‌خور» می‌گفتند.

   
 



موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 :: 6:5 عصر

فایرفاکس موزیلا

 

فایرفاکس
Firefox 3.5 logo.png
Firefox10.png
فایرفاکس نسخه 10?0 درحال نمایش ویکی‌پدیا در ویندوز 7
طراح(ها) شرکت موزیلا / بنیاد موزیلا
اولین نسخه 9 نوامبر 2004
آخرین نسخه? پایدار 10?0?2 / 16 فوریه 2012؛ 80 روز پیش[1]
آخرین نسخه? آزمایشی 11 بتا 3 / 17 فوریه 2012؛ 79 روز پیش[2]
زبان‌های برنامه‌نویسی C++/C، جاوااسکریپت، سی‌اِس‌اِس، XUL ،XBL
سیستم‌عامل ویندوز
مک اواس ده
لینوکس
بی‌اس‌دی
سولاریس
اپن سولاریس
گنو
حجم فایل 15 مگابایت (ویندوز)
31 مگابایت (مک اواس ده)
16 مگابایت (لینوکس)
18 مگابایت (لینوکس 64بیت)
وضعیت توسعه فعال
گونه مرورگر وب، اف‌تی‌پی کلاینت
پروانه MPL، جی‌پی‌ال، ال‌جی‌پی‌ال
وب‌گاه firefox.com

فایرفاکس موزیلا (به انگلیسی: Mozilla Firefox) (مخفف شده آن به صورت رسمی Fx، اما به صورت غیر رسمی FF) مرورگر وب آزاد و بازمتن برگرفته از موزیلا اپلیکیشن سویت است که توسط بنیاد موزیلا اداره می‌شود. بر اساس آمار ماه ژانویه? 2010 شرکت نت اپلیکیشنز، 25% کاربران اینترنت از این مرورگر استفاده می‌کنند و دومین مرورگر پرطرفدار جهان پس از اینترنت اکسپلورر می‌باشد.[3] این مرورگر بیشتر بین کاربران توزیع‌های لینوکس محبوبیت دارد، رفته‌رفته با پدیدار شدن مشکلات امنیتی در پراستفاده‌ترین مرورگرهای وب مانند اینترنت اکسپلورر، کاربران دیگر سیستم‌عامل‌های رایانه‌ای از قبیل ویندوز و مکینتاش نیز استفاده از این مرورگر را آغاز کرده‌اند، تا جایی که مستقل از یک سیستم‌عامل مشخص، بیش‌استفاده‌شده‌ترین مرورگر جهان می‌باشد.[4]

 

ویژگی‌ها

با گسترش وب و اهمیت بحث تبلیغات طراحان به فکر ایجاد صفحاتی افتادند که بدون خواست کاربر گشوده شوند. با استفاده از امکان pop-up blocker موزیلا، این صفحات امکان ایجاد مزاحمت را ندارند. این گزینه برای مرورگر قابل تنظیم است. یکی از ویژگی‌های موزیلا امکان گشودن چند صفحه در یک پنجره (tabbed browsing) است. این قابلیت به دلیل استقبال کاربران و همچنین کاربرد وسیع در مدت کوتاهی بین تمام مرورگرها شایع شد اما می‌توان موزیلا را از پایه گذاران آن نام برد. هرچند در نسخه‌های اولیه? این برنامه قابلیت tabbed browsing برای تعداد بالای صفحات امکان مدیریت آنها را سلب می‌کرد ولی در نسخه‌های اخیر به راحتی می‌توان با کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) مکان تب‌ها را مدیریت کرد. قابلیت RSS قوی این مرورگر، امکان پاک کردن آسان اطلاعات شخصی (tools->clear->private data)، امکان کشیدن و رها کردن متن به باکس جستجو، حمایت از SVG و CSS2 و CSS3 و Java، حمایت از صفحات طراحی شده با فناوری نوین ای‌جکس (AJAX)، حمایت از قابلیت‌های ویژه? CMS‌های رایج، همکاری گسترده با شرکت‌های بزرگ مانند eBay و موتورهای جستجوی یاهو و گوگل و ده‌ها قابلیت سازگارانه? دیگر موزیلا را از جمع مرورگرهای آماتور جدا کرده و باوجود سادگی و محیط دوست داشتنی، آن را به یکی از Browser‌های پیشرفته بدل می‌کند.

مشکلات فایرفاکس

Firefox.svg
مروری بر سهم بازار
مطابق با اطلاعات StatCounter

نوامبر 2011

مرورگر  % از فایرفاکس  % از کل
فایرفاکس 1 -- --
فایرفاکس 1?5 -- --
فایرفاکس 2 0?39% 0?1%
فایرفاکس 3 1?97% 0?5%
فایرفاکس 3?5 3?16% 0?8%
فایرفاکس 3?6 22?31% 5?64%
فایرفاکس 4 2?37% 0?6%
فایرفاکس 5 3?96% 1%
فایرفاکس 6 5?26% 1?33%
فایرفاکس 7 36% 9?1%
فایرفاکس 8 24?37% 6?16%
سایر 0?03% 0?01%
تمام‌نسخه‌ها 100?00% 25?28%

میزان گستردگی استفاده از فایرفاکس میان کاربران بر اساس زمان

خیلی از کاربران خواستار اضافه شدن افزونه‌های پرتقاضا به فایرفاکس هستند. (نویسندگان فایرفاکس مدعی‌اند این کار مغایر با هدف آن‌ها یعنی یک مرورگر سبک است.) البته بیشتر این افزونه‌ها و قابلیت‌های بسیار دیگر مستقیماً قابل بارگیری و نصب روی فایرفاکس‌اند ولی تمام کاربران خواهان این روش نصب نیستند، و ترجیح می‌دهند تمام این قابلیت‌ها را در کنار نرم‌افزار اصلی داشته‌باشند.

یکی از مشکلات دیگری هم که به فایرفاکس نسبت داده می‌شود مشکلاتی است که توسط پلاگین فلش (Macromedia Flash) ایجاد می‌شود که برای لینوکس نوشته شده، که این مشکل ارتباطی به خود فایرفاکس ندارد.[19]

پیکربندی

برای سفارشی‌کردن فایرفاکس و تغییر تنظیمات داخلی مانند مکان پوشه بارگیری‌ها، صفحه آغازین، مدیریت رمزهای عبور و غیره، از منوی ابزار/ گزینه‌ها استفاده فرمائید. بخش گزینه‌ها، تنظیمات اصلی برای استفاده کاربران را در بر دارد.

پیکربندی فایرفاکس، شامل تمام تنظیمات داخلی فایرفاکس است و برای کاربران پیشرفته در نظر گرفته شده است.

برای دسترسی به پیکربندی فایرفاکس در نوار نشانی این عبارت را وارد کنید: about:config

خواهشمند است پیش از انجام تغییرات در این بخش، از پروفایل خود پشتیبان‌گیری کنید.

شرح کامل عبارت‌های پیکربندی فایرفاکس

فایرفاکس قابل حمل


میزان استفاده از مرورگرهای اینترنت میان کاربران (به جز اینترنت اکسپلورر) [20]
     فایرفاکس      سافاری      اپرا      نت اسکیپ
     گوگل کروم      بقیه

John Haller فایرفاکس قابل حمل را به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی پروژه فایرفاکس نوشته‌است. این نسخه قابلیت اجرا شدن روی درایو‌های USB Flash و CD-ROM و همچنین درایوهای سخت خارجی و بعضی از پخش کننده‌های دیجیتالی موسیقی را دارد.تمام قابلیت‌های نسخه اصلی فایرفاکس در این نسخه هم موجود است و همچنین تمام افزونه های موجود هم با این نگارش سازگاری دارند. از ویژگی‌های این نگارش اجرای سریع آن روی دستگاه‌های USB است.

جستارهای وابسته





موضوع مطلب :

سه شنبه 91 اردیبهشت 19 :: 6:33 عصر

تاریخچه انتشار

نام مرورگرنسخه Geckoنسخهوضعیت پشتیبانیاسم رمزتاریخ انتشار
Phoenix 1?2 0?1   Pescadero September 23, 2002
0?2   Santa Cruz October 01, 2002
0?3   Lucia October 14, 2002
1?3 0?4   Oceano October 19, 2002
0?5   Naples December 07, 2002
Firebird 1?5 0?6   Glendale May 17, 2003
0?7   Indio October 15, 2003
فایرفاکس 1?6 0?8   Royal Oak February 09, 2004
1?7 0?9   One Tree Hill June 15, 2004
فایرفاکس 1 1?0   Phoenix November 09, 2004
1?0?8     April 13, 2006
فایرفاکس 1?5 1?8 1?5   Deer Park November 29, 2005
1?5?0?12     May 30, 2007
فایرفاکس 2 1?8?1 2?0   Bon Echo October 24, 2006
2?0?0?20     December 18, 2008
فایرفاکس 3 1?9 3?0[5]   Gran Paradiso June 17, 2008
3?0?19     March 30, 2010
فایرفاکس 3?5 1?9?1 3?5[6]   Shiretoko[7] June 30, 2009
3?5?19     April 28, 2011
فایرفاکس 3?6 1?9?2 3?6   Namoroka[8] January 21, 2010</ref>
3?6?24     November 08, 2011
فایرفاکس 4 2?0 4?0   Tumucumaque[9] March 22, 2011[10]
4?0?1     April 28, 2011
فایرفاکس 5 5?0 5?0     June 21, 2011[11]
5?0?1     July 11, 2011
فایرفاکس 6 6?0 6?0     August 16, 2011[12]
6?0?2     September 06, 2011[13]
فایرفاکس 7 7?0 7?0     September 27, 2011[14]
7?0?1     September 29, 2011[15]
فایرفاکس 8 8?0 8?0     November 08, 2011[16]
8?0?1     November 21, 2011[17]
فایرفاکس 9 بتا 9?0 9?0 بتا 4     November 11, 2011[18]
فایرفاکس 10 آلفا 10?0 10?0 آلفا 2     Usually daily
فایرفاکس 11 آلفا 11?0 11?0 آلفا 1     Usually daily
نام مرورگرنسخه Geckoنسخهوضعیت پشتیبانیاسم رمزتاریخ انتشار

توانایی شخصی سازی

یکی از قابلیت‌های فایرفاکس امکان تبدیل آن به مرورگری به سلیقه هر فرد است. برای این کار فایرفاکس دو مورد را در نظر گرفته است.اول توانایی‌های مرورگر، دوم ظاهر آن.

شخصی سازی توانایی‌های فایرفاکس با کمک فایل‌هایی با حجم کم به نام افزونه (Extension) ممکن می‌شود. این افزونه ها در واقع تکه‌های کوچک برنامه‌اند که قابلیت‌های مختلفی را به این مرورگر می‌افزایند. تم‌های مختلف این مرورگر هم شخصی سازی ظاهر آن را راحت می‌کند.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 اردیبهشت 19 :: 6:33 عصر

ماری کوری

 

ماری کوری
Mariecurie.jpg
متولد 7 نوامبر 1867
ورشو , لهستان
مرگ 5 ژوئیه 1934 (66 سال)
پاسی , اوت سووآ , فرانسه
سرطان خون
ملیت لهستانی-فرانسوی
تبار لهستانی
رشته فعالیت فیزیک , شیمی
محل کار دانشگاه پاریس
فارغ‌التحصیل دانشگاه پاریس
ESPCI ParisTech
استاد راهنما آندره-لوئی دبیرن
اوسکار مورنو
مارگوریت پری
دلیل شهرت واپاشی هسته‌ای , پولونیم , رادیم
جوایز Nobel prize medal.svg جایزه نوبل فیزیک (1903)
Nobel prize medal.svg جایزه نوبل شیمی (1911)
مدال دیوی
امضا
امضای ماری کوری
پانویس
همسر : پیر کوری
دختر : ایرن ژولیو کوری
داماد :فردریک ژولیو کوری

ماریا اسکلودوسکا کوری (ماری کوری) (به لهستانی: Marie Sk?odowska-Curie) (زاده 7 نوامبر 1867 - درگذشته 5 ژوئیه 1934) فیزیکدان و شیمی‌دان لهستانی بود. ماری کوری نخستین دانشمندی است که دوبار جایزه‌ی نوبل را در رشته‌های فیزیک و شیمی گرفت. وی در 7 نوامبر سال 1867 در ورشو پایتخت لهستان متولد شد. در سال 1893 لیسانس خود را در رشته فیزیک دریافت کرد و تنها یک سال بعد در رشته ریاضیات نیز موفق به اخذ لیسانس گردید.

آشنایی با پیر کوری

Marie Pierre Irene Curie.jpg

او در سال 1891 به پاریس رفت و در دانشکده علوم به تحصیل در رشته شیمی پرداخت. در سال 1895 با فیزیکدان جوان فرانسوی به نام پیر کوری آشنا شد. این آشنایی به ازدواج انجامید. او به پیر کوری در انجام آزمایش‌های عملی‌اش درباره الکتریسیته کمک می‌کرد. او به اتفاق شوهرش پیرکوری عناصر پلوتونیم و رادیوم را کشف کرد. زن وشوهردر 1903 جایزه‌ی نوبل در فیزیک را برای کار برروی تشعشع (که نخستین بار هنری بکرل آن راکشف کرده بود)دریافت کردند. مادام کوری بار دیگر در سال 1911 در رشته‌ی شیمی جایزه‌ی نوبل را گرفت.

شروع فعالیت آزمایشگاهی ماری کوری

زمانی که ماری کوری در سال 1895 در انباری چوبی کوچکی که آزمایشگاه او بود شروع بکار کرد، نه او و نه هیچ کس دیگر چیزی در باره عنصر شیمیایی رادیوم نمی‌دانست و این عنصر هنوز کشف نشده بود.

البته یکی از همکاران پژوهشگر پاریسی و فیزیکدان فرانسوی، «هانری بکرل»، در آن زمان تشخیص داده بود که عنصر شیمیایی اورانیوم، پرتوهایی اسرار آمیز نامرئی از خود می‌افشاند.

کشف هانری بکرل

تمبر یادبود ماری کوری - انتشار در 1947 - لهستان

بکرل به طور اتفاقی یک قطعه کوچک از فلز اورانیوم را بر روی یک صفحه فیلم نورندیده که در کاغذ سیاه پیچیده شده بود گذاشته بود. صبح روز بعد مشاهده کرد که صفحه فیلم درست مثل این که نور دیده باشد سیاه شده‌است. بدیهی بود که عنصر اورانیوم، پرتوهایی را از خود ساطع کرده بود که از کاغذ سیاه گذشته و بر صفحه فیلم اثر کرده بودند.

بکرل این فرآیند را دوباره با سنگ معدنی که سنگی سخت و سیاه قیرگون است و از اورانیوم بدست می‌آید، تکرار کرد. این بار، اثری که سنگ بر روی صفحه فیلم گذاشته بود، حتی از دفعه قبل هم قوی‌تر بود. بنابراین می‌بایست به غیر از عنصر اورانیوم، یک عنصر پرتوزای دیگر هم در سنگ وجود می‌داشت.

ارائه نظریه

در 12 آوریل 1898 کوری‌ها نظریه خود را به آکادمی علوم پاریس گزارش کردند. در 14 آوریل، کوری‌ها با همکاری «لمون» شیمیدان فرانسوی، به جستجوی عنصر ناشناخته مزبور پرداختند. نتیجه گرانبهای این کار پرزحمت و طاقت‌فرسا تنها چند قطره از ماده‌ای بود که آنها این ماده را در لوله‌های شیشه‌ای آزمایشگاهی نگهداری می‌کردند.

بر اثر این کارهای طاقت‌فرسا در نخستین زمستان، ماری کوری دچار نوعی عفونت و التهاب ریوی شد و تمام فصل را مریض بود. ولی پس از بهبودی، کار پختن مواد در دیگها را در آزمایشگاه از سر گرفت. پس از آن، نخستین دخترش به نام ایرن متولد شد.

پیر و ماری کوری در ماه جولای(مرداد ماه) همان سال توانستند این مسئله را انتشار دهند که سنگ معدن به غیر از اورانیوم، دو عنصر پرتوزای دیگر را نیز در خود دارد. نخسیتن عنصر را به یاد محل تولد و بزرگ شدن ماری کوری که لهستان بوده‌است، پولونیوم نامیدند و دومین عنصر را که اهمیت زیادی داشت رادیوم نامیدند که از واژه لاتین به معنی «پرتو» الهام می‌گرفت.

تولد رادیوم

Pierre and Marie Curie.jpg

در 26 دسامبر 1898(5 دی ماه 1277) اعضای آکادمی علوم پاریس، گزارشی تحت عنوان «درباره ماده شدیدآٌ رادیواکتیوی که در پشبلند وجود دارد» انتشار دادند و این روز تاریخ تولد رادیوم است. پیدایش رادیوم در میان عناصر رادیو اکتیو طبیعی تقریباٌ به فوریت ثابت کرد که این عنصر مناسبترین عنصر رادیو اکتیو برای بسیاری کارهاست. بزودی معلوم شد که نیمه‌عمر رادیوم نسبتاٌ زیاد است(1600 سال). کشف رادیوم موجب دگرگونی‌های اساسی در دانش بشر درباره خواص و ساخت ماده شد و منجر به شناخت و دستیابی به انرژی اتمی شد.

اولین جایزه نوبل

خانواده کوری بهمراه بکرل بخاطر کشفی که پس از آن همه کار طاقت‌فرسا به آن نائل شدند در سال 1903 جایزه نوبل در فیزیک را از آن خود کردند و به این ترتیب توانستند وامهایی را که برای کارهای پژوهشی طولانی خود گرفته بودند، پرداخت کنند.

دومین جایزه نوبل

پیر کوری در 19 آوریل سال 1906 در 47 سالگی بعلت تصادف با درشکه درگذشت. مادام کوری پس از مرگ شوهرش به مطالعات خود ادامه داد و در سال 1910 موفق به تهیه رادیوم خالص گردید. در این هنگام استاد سوربون و عضو آکادمی طب بود و در سال 1911 برای دومین بار به دریافت جایزه نوبل نائل شد. ماری کوری به همراه لینوس پاولینگ، جان باردین و فردریک سنگر تنها افرادی هستند که دو بار این جایزه ارزشمند را از آن خود کرده‌اند.[1]

ماری کوری نقش اصلی در تاسیس انستیتو رادیوم پاریس در سال 1912 داشت و تا زمان مرگ مسئول اداره بخش فیزیک-شیمی آن بود.

مرگ

مادام کوری در 4 جولای 1934 یعنی 25 سال بعد از مرگ شوهرش و در سن 62 سالگی به دلیل ابتلا به سرطان خون درگذشت.

دستاورد کشف کوری

جستجو در ویکی‌گفتاورد مجموعه‌ای از گفتاوردهای مربوط به مادام کوری در ویکی‌گفتاورد موجود است.
جستجو در ویکی‌انبار در ویکی‌انبار پرونده‌هایی درباره? ماری کوری موجود است.

این واقعیت که پرتوهای رادیوم می‌توانند بافتهای زنده اندامها را از بین ببرند، به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد کشف کوری‌ها مشخص گردید. پزشکان و پژوهشگران علوم پزشکی بزودی دریافتند که به این وسیله می‌توانند غده‌ها و بافتهای بدخیم را که در سرطان و همچنین بیماریهای پوستی و غدد ترشحی بروز می‌کنند، از بین ببرند.

بسیاری از بیماران سرطانی که توانسته‌اند با موفقیت درمان شوند و از مرگ نجات یابند، عمر دوباره و سلامتی خود را مرهون تلاشهای خستگی‌ناپذیر و انگیزه والای این زن بی‌همتا هستند.

 





موضوع مطلب :

یکشنبه 91 اردیبهشت 17 :: 4:45 عصر

نوکیا ایکس3

ا
نوکیا اکس3
شعار موسیقی دان ارزان قیمت
سازنده نوکیا
تاریخ معرفی دسامبر 2009
نمایشگر 2.2 اینچ،TFT ساده،320*240 پیکسل،256.000 رنگ
دوربین 3.2 مگاپیکسل
دوربین دوم ندارد
سیستم‌عامل symbian s40
ورودی پورت 3.5 میلیمتری
پردازنده ندارد
حافظه رم ندارد
کارت حافظه دارد، تا 8 گیگاگابایت
حافظه داخلی 61.44 مگابایت
شبکه‌ها جی اس ام 850/900/1800/1900
اتصال میکرو یو اس بی، بلوتوث نسخه 2.1 GPRS
باتری STANDARD BATTRY LI-ON 860 Mah
ابعاد 14.1*49.3*96
وزن 103
شکل کشویی
پخش‌کننده همین شرکت
سری اکس
پس‌از اکس 2
پیش‌از اکس 3 لمسی
وابسته نوکیا سری اکس
دیگر وب‌گاه رسمی

نوکیا اکس3 یک‌نمونه از گوشی‌های تلفن همراه سری اکس شرکت نوکیا می‌باشد که توسط همین شرکت به بازار عرضه شده‌است. این گوشی در کنار نوکیااکس 6 جزو اولین گوشی سری اکس نوکیا محسوب میشود.اکس 3 یک گوشی ارزان قیمت به حساب می آید.ظاهر اکس 3 شیک و جمع و جور است.اکس3 در رنگ های مشکی-آبی و مشکی-قرمز عرضه می شود.از دیگر محاسن این گوشی می توان مقرون به صرفه گی آن را نام برد.اکس 3 با دارا بودن بلندگو های استریو نظر خیلی از علاقه مندان به موسیقی را به خود جلب نموده است.

نماد خرد این یک نوشتار خُرد تلفن همراه است. با گسترش آن به ویکی‌پدیا کمک کنید.



موضوع مطلب :

یکشنبه 91 اردیبهشت 10 :: 5:17 عصر

سامسونگ الکترونیکس

 

سامسونگ الکترونیکس
????
Samsung Logo.svg.png
نوع شرکت عمومی
بنیانگذاری 1969
موقعیت Flag of South Korea.svg سئول، کره جنوبی
افراد مهم مدیر ارشد اجرایی:لی یون-وو، رئیس هیئت مدیره قبلی: لی کن-هی
محصولات نواحی کلیدی تجارت را ببینید.
درآمد سود 179?4 میلیارد دلار آمریکا
شمار کارکنان 222?000[1]
شعار Imagine the Possibilities
وب‌گاه www.samsung.com

سامسونگ الکترونیکس (به کره‌ای: ????)(به انگلیسی: Samsung Electronics) یک شرکت کره جنوبی چند ملیتی و یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات است. در اوت سال 2005، BusinessWeek سامسونگ را بهترین مارک تولید کننده لوازم برقی معرفی کرد. دفتر اصلی در سئول کره جنوبی می‌باشد که یکی از بخش‌های گروه سامسونگ است. در بیش از 100 کشور فعالیت دارد. کلمه سامسونگ در زبان کره‌ای "TriStar" یا «سه ستاره» معنی می‌دهد.

محتویات

تاریخچه

گروه سامسونگ در سال 1938 توسط Lee Byung-chul بنیان گذاری شد. این گروه در سال 1951 با عنوان شرکت سامسونگ ثبت شد.

سامسونگ الکترونیکس در سال 1969 در شهر Daegu کره جنوبی تأسیس شد که کار اصلی آن تولید لوازم الکترونیکی از قبیل تلویزیون، ماشین حساب، یخچال، کولر و ماشین لباسشویی بود. در سال 1981، شرکت بیش از 10 میلیون تلویزیون سیاه و سفید تولید کرد. در سال 1988 با شرکت نیمه هادی و ارتباطات سامسونگ ترکیب شد.

قدرت بازاری

تبلیغات سامسونگ در هنگ کنک

در سال 2006، Business Week سامسونگ را بیستمین مارک جهانی معرفی کرد. همچنین Business Week رتبه 12 را از بین 100 شرکت برتر نوآور در گزارش ویژه‌ای که در 24 آوریل 2006 منتشر کرد، به سامسونگ داد.[نیازمند منبع]

بخش نیمه هادی سامسونگ الکترونیک، بزرگ‌ترین تولید کننده چیپ حافظه در جهان است. این برای یک دهه مناسب DRAM و SRAM بود. سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده LCD در جهان، طرحی برای خط تولید نسل هشتم پنل‌های 57 اینچی در نیمه دوم سال دارد..

نواحی کلیدی تجارت

سامسونگ الکترونیک در 5 زمینه تجاری کار می‌کند : رسانه دیجیتال، شبکه ارتباطاتی، لوازم خانگی، نیمه هادی و LCD.

  • تجارت رسانه دیجیتال شامل دستگاه‌های کامپیوتر از قبیل لپ تاپ‌ها و چاپگرها، نمایشگرهای تصویر و تلویزیون‌ها و مانیتورهای کامپیوتر، و سرگرمی مصرف کننده مانند پخش کننده‌های DVD، پخش کننده‌های MP3 و دوربین‌های دیجیتال.
  • تجارت شبکه ارتباطی شامل DSLAMها و دستگاه‌های فکس، دستگاه‌های سلولی از قبیل تلفن‌های همراه، تلفن‌های PDA، و دستگاه‌های ترکیبی که ترمینال‌های هوشمند همراه نامیده می‌شوند و همچنین گیرنده‌های ماهواره می‌شود.
  • تجارت لوازم خانگی شامل وسایل برقی خانگی از قبیل یخچال‌ها، کولرها، تصفیه کننده‌های هوا، ماشین لباسشویی‌ها، فرهای مایکرویو و جاروبرقی می‌شود.
  • تجارت نیمه هادی شامل چیپ‌های نیمه هادی از قبیل SDRAM، SRAM، حافظه‌های فلش NAND، کارت‌های هوشمند، فناوری‌های پرتراکم از قبیل سیستم-در-بسته (SiP) و بسته‌های چند چیپی (MCP)، و دستگاه‌های ذخیره سازی از قبیل درایو دیسک‌های نوری و درایوهای دیسک سخت (HardDisk) می‌شود.
  • تجارت LCD برروی پنل‌های TFT-LCD برای لپ تاپ‌ها، مانیتورها و تلویزیون‌ها متمرکز است.

تسهیلات تولید جهانی

  • Giheung ،Gyeonggi-do در کره جنوبی - نیمه هادی
  • Tangjung، Asan-si، Chungcheongnam-do در کره جنوبی - شرکت S-LCD
  • Gwangju در کره جنوبی - لوازم خانگی
  • Teeside، Newcastle upon Tyneدر بریتانیا - تلویزیون، دستگاه فکس، لوازم خانگی
  • Tijuana در مکزیک - پارک Tijuana سامسونگ
  • نیمه هادی سامسونگ Austin (تگزاس) - DRAM و حافظه فلش (آغاز از 2007)
  • سامسونگ الکترونیک فیلیپین - ODD
  • Jászfényszaru در مجارستان - دستگاه تلویزیون

نام‌های تجاری شرکت

  • Anycall - مارک تلفن همراه
  • Sens - مارک کامپیوترهای لپ تاپ
  • Hauzen - مارک لوازم خانگی برتر
  • Zipel - مارک یخچال‌های خانگی
  • Yepp - مارک پخش کننده‌های MP3
  • Paw - مارک تلویزیون
  • Kenox - مارک دوربین دیجیتال
  • SyncMaster - مارک مانیتور
  • Zaigen - مرکز پشتیبانی کامپیوتر سامسونگ
  • Magic Station - مارک کامپیوتر شخصی (PC)
  • MagicBright - مارک فناوری صفحه نمایش LCD
  • Ultra Edition - مارک تلفن همراه
  • Pleomax - مارک لوازم جانبی کامپیوتر و باتری
  • CLP - مارک چاپگر لیزری
  • MyMy - مارک پخش کننده نوار کاست

جنجال تبلیغات گالکسی تب

شرکت رسانه‌ای و ارتباطات اسرائیلی هات (HOT) اوایل سال 2012 اقدام به پخش کلیپی تبلیغاتی و طنز برای گالکسی تب با محوریت برنامه هسته‌ای ایران کرد که موجب واکنش مقامات ایرانی شد.[2]

در این کلیپ، کمدین‌های گروه «عصفور» در نقش کماندوهای موساد دیده می‌شوند که با پوشش زنانه برای انجام مأموریت به اصفهان می‌روند که در این آگهی به صورت بیابانی خشک تصویر شده‌است. این جاسوسان در یک قهوه‌خانه، یکی دیگر از مأموران موساد را می‌یابند که کت و شلوار به‌تن پشت میزی نشسته و با تبلت سامسونگ خود مشغول به کار است. یکی از مأموران در لباس زنانه، به‌طور تصادفی یکی از اپلیکیشن‌های تبلت را فشار می‌دهد که باعث انفجار تأسیسات اتمی در پس‌زمینه می‌شود.[3]


پس از انتشار این کلیپ و واکنش ایران،[4][5] شرکت سامسونگ این کلیپ را محکوم کرد[6][7] و بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود انتشار داد که در آن ارتباط خود با ساخت این کلیپ را انکار کرده و آن را اقدام شبکه کابلی هات اسرائیل دانسته‌است.[8]




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 اردیبهشت 10 :: 5:9 عصر

 

نخستین تلفن همراه

Mobira Cityman 200 گوشی نوکیا مدل

نوکیا به عنوان تکنولوژی مخابراتی رادیویی موبایل ارتش و تجاری تولید شد.در دهه? 1960 هنگامی که در سال 1964 نوکیا به صورت همزمان با salora oy به عنوان رادیوی VAF گسترش یافت و سپس در 1971 به عنوان گوشی ARP در سال 1979 با ادغام دو کمپانی منجر به تاسیس موبیرا اوی شد. موبیرا شروع به گسترش موبایل برای شبکه? استاندارد NMT کرد و در دهه? 1980 در سال 1982 اولین گوشی ماشین ابداع شد. نوکیا در سال 1964 صد درصد کارخانه را صاحب شد و شاخه ارتباط از راه دور کمپانی را به اسم نوکیا موبیرا اوی تغییر داد.موبیرا تاکمن در سال 1984 اولین گوشی‌های موبایل دنیا را صاحب شد در سال 1987 نوکیا یکی از گوشی‌های همراه اولیه دنیا را معرفی کرد موبیرا تاکمن 900 زمانی که موبیرا سناتور در سال 1992 وزنی به اندازه 9و8 گیلوگرم داشت وتاکمن وزنی زیر 5 کیلو گرم و موبیرا تاکمن وزنی زیر 800گرم همراه با باطری داشت.قیمت ان 24000مارک فنلاند تقریبا معادل 4560یورو است.

درگیری در GSM

تلفن همراه نوردیک اولین گوشی استاندارد تلفن دنیا به عنوان رومینگ بین‌المللی شناخته شد و تجارت ارزشمندی برای نوکیا، شرکت کردن نزدیک برای گسترش سیستم اصلی برای ارتباط موبایلی(GSM) بود.این یک استاندارد دیجیتالی بود که به تلفن دنیا در دهه? 1990 و اوایل سال 2006 با بیش از 2 بیلیون موبایل تلفن برکل دنیا چیره شد و حدود هشتاد درصد موبایل تولیدی ان در بیش از 200 کشور دنیا وجود داشت، اولین تلفن تجاری GSM در سال 1991 در هلسینگ سینس در شبکه دنیا به وسیله? نخست وزیر فنلاند هری هولکری با به کارگیری گوشی‌های دنیا به دست آمد.

مسایل شبکه

Nokia N95 front & back.jpg

در دهه? 1970 نوکیا شامل صنعت ارتباط از راه دور با گسترش نوکیا DX200 یک سوییچ دیجیتال برای ارتباط تلفنی شد در سال 1982 سوییچ DX200 اولین سوییچ تلفن دیجیتال دنیا شد که کاربرد عملیاتی داشت DX200 به عنوان اسب بارکش شبکه? دنیا شد ساختمان قابل انعطاف یا مناسب اندازه? قابل ساخت تا به تولیدات سوییچ‌های مختلفی گسترش یابد . برای دهه? 1970 شبکه? نوکیا شبکه? تولید وسایل نوکیا مجزا شد به تلفنو، شرکتی که صاحب شرکت‌های مرجع و شرکت صاحب ایالت فنلاندی بود شریک‌هایش را به شرکت دنیا فروخت اسم آن به ارتباطات از راه دور دنیا تغییر یافت در دهه? 1970 و 1980 سیستم پیام رسانی برای نیروی دفاع فنلاند را گسترش داد.

وسایل

مدل‌های 9000, 9110, 9210 و 9500

تقسیم بندی وسایل در تلفن‌های موبایل اصلی ترکیب شده‌است با زیر بخش‌های مجزا سازنده به عنوان مالتی مدیا یا سری N یا سری E به عنوان وسایل هسته‌ای کنترل شده? R&Bبه عنوان تکنولوژی platforms نامیده می‌شود این تقسیم بندی یک عمومیت با صدای موبایل و داده در حول رنج و سعی از وسایل موبایل فراهم می‌کند با صدای زیاد گوشی‌ها و یا وسایل موبایل مصرف کننده و کلاس‌های سری و سری Eبسیار گران قیمت وسایل براساس تکنولوژی سلولی در چهار سال اول 2006 نوکیا بیش از 15 میلیون تلفن موبایل MP3فروخت که این به این معنی است که نوکیا نه تنها فراهم کننده? جهانی تلفن همراه است بلکه باور شده‌است که نوکیا اخیرا شرکت کوداک را در تولید دوربین و گرفتن بیشترین نقاط دنیا جلو زده‌است هم چنین نوکیا امروزه به عنوان فراهم کننده? player‌های صوتی دیجیتال یا MP3 هاو فروش وسایلی مانند Ipod ازشرکت Apple دارند در اواخر سال 2007 دنیا بیش از 440 میلیون گوشی را که 40 درصد گوشی‌های اصلی فروش تلفن را بود مدیریت کرد.

بازارها

سازمان دهی مصرف کننده‌ها و بازاریان نوکیا و هم چنین فروش‌ها، بازاریابی و تولیدات کمپانی به وسیله? آقای Anssi Vanjoki هدایت می‌شود.هم اکنون نوکیا های سری nوxوeو... در بازار داخلی ایران به فروش می رسند.اکنون محصول جدید نوکیا با نام"n9"و سیستم عامل جدید"میگو" پایان شهریور ماه (مهر) در ایران عرضه شد که در حال حاضر در بازار ایران موجود است.

شبکه? ارتباطی نوکیا زیمنس

شبکه? ارتباطی نوکیا زیمنس(مثلا شبکه? ارتباطی نوکیا)فراهم می‌کند شبکه? زیر بنایی ارتباطات تلفن همراه و سکوهای خدمات ارتباطی را، به خوبی خدمات رسانی حرفه‌ای برای اپراتورها و تهیه کنندگان خدمات. شبکه‌ها در GSM ، EDGE ، 3G/WCDMA و شبکه? ارتباطی رادیو WIMAX، شبکه? مرکزی با افزایش در IP و توانایی دستیابی زیاد و خدمات متمرکز می‌شوند. در پایان سال 2005 شبکه ارتباطی نوکیا از 150 خریدار شبکه? تلفن همراه در بیش از 60 کشور داشت که سیستم خدمات رسانی اش به بیش از 400 میلیون مشترک را به عهده داشت . در نوزده ژوین 2006 نوکیا و زیمنس اعلام کردند که تلفن همراه و تجارت تجهیزات دایمی تلفنشان را برای ایجاد بزرگترین شرکت‌های تجاری به نام شبکه? نوکیا زیمنس قرار است با هم ادغام شوند مارک شبکه? ارتباطی نوکیا زیمنس متعاقبا در 3GSM World Congress در Barcelona در فوریه 2007 به کار گرفته شد.

نظارت و کنترل شرکت

کنترل و نظارت نوکیا در یک مجمع عمومی و گروه اجرایی هییت مدیره تحت نظارت هییت مدیره، تقسیم بندی شده‌است رییس و سایر اعضای گروه اجرایی هییت مدیره توسط هییت مدیره گماشته می‌شود تنها مدیر گروه اجرایی هییت مدیره می‌توانند به گروه اجرایی هییت مدیره و خود هییت مدیره متعلق باشد. ًًٌٌٍکمیسیون هییت مدیره‌ها شامل کمیته? بازرسی، کمیته? پرسنلی و نظارت برشرکت و کمیسیون انتخابی می‌شود.

تحریم نوکیا در ایران

در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و سرکوب شدید معترضین توسط نهادهای حکومتی بی بی سی گزارش داد که شرکت نوکیا زیمنس که توسط شرکت‌های نوکیا و زیمنس راه اندازی و تکنولوژی کنترل شبکه تلفن همراه را به دولت‌های می فروشد این تکنولوژی را در سال 2008 در اختیار دولت محمود احمدی نژاد قرار داده بود است. این تجهیزات به کشورهای ناقض حقوق بشر همچون چین فروخته نشده اما به ایران فروخته شد.

به نوشته گاردین یکی از سخنگویان نوکیا در ایران از ارائه گزارشی از وضعیت فروش این شرکت در ایران خودداری می‌کند.[3]


عیسی سحرخیز از روزنامه نگاران و از فعالان سیاسی دستگیر شده نیز در تماسی تلفنی به خانواده خود گفت که از طریق تجهیزاتی که نوکیا برای جاسوسی از شهروندان به دولت احمدی نژاد فروخته بود موفق به یافتن و دستگیری وی شده اند و از خانواده اش خواست علیه این شرکت اقامه دعوا کنند.[4][5]

در اعتراض به همکاری نوکیا با ایران تظاهراتی نیز در مقابل یکی از دفاتر نوکیا در آمریکا برگزار گردید.[6]




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 اردیبهشت 10 :: 5:8 عصر

نوکیا

 

نوکیا
Nokia wordmark.svg
بنیانگذاری 1865، فنلاند
موقعیت دفتر اصلی : Flag of Finland.svg فنلاند، کایلانییمی، اسپو
افراد مهم فردریک ایدستام، موسس در 1865
Kari Kairamo در دهه 1980
Olli-Pekka Kallasvuo رئیس و مدیر اجرایی
Jorma Ollila مدیر عامل
محصولات گوشی تلفن همراه
رایانه‌های چندرسانه‌ای
بازی‌های موبایل
شبکه‌ها
سیستم‌های بیسیم
خدمات بیسیم داده
دستگاه‌های صوتی بیسیم
سوئیچ‌های بیسیم
لوازم جانبی
درآمد زیان  4?099 بیلیون یورو (2009) [1]
سود خالص زیان  891 میلیون یورو (2009) [1]
شمار کارکنان 125?859 (31 مارچ 2010) [2]
شرکت‌های وابسته شبکه‌های نوکیا زیمنس
Vertu

نوکیا یک شرکت چند ملیتی در حوزه ارتباطات می‌باشد که برروی نقاط کلیدی مخابرات سیمی و بیسیم تمرکز کرده‌است. در نیمه دوم سال 2007 نوکیا حدود 38? از بازار موبایل را در اختیار داشت اما این سهم روند نزولی به خود گرفت بگونه ای که در سال 2011 سهم نوکیا به 23? کاهش و بعد از سامسونگ در رتبه دوم قرار گرفت.
این شرکت لوازم و تجهیزات مورد نیاز تلفن ثابت، ISDN، دسترسی به پهن‌باند، VoIP و WLAN را نیز تولید می‌کند.

ساختمان اصلی نوکیا در شهر اسپو یک شهر در نزدیکی هلسینکی، پایتخت فنلاند، قرار دارد. مراکز تحقیقات نوکیا در سراسر جهان از قبیل پکن، بوداپست، بوخوم، پالو آلتو، کالیفرنیا و کمبریج، ماساچوست قرار دارند. کارخانه‌های بزرگ نوکیا در سالو، فنلاند؛ پکن، چین؛ دونگ‌گوآن، چین؛ چنای، هند؛ کوماروم، مجارستان و منطقه روهر در آلمان قرار دارند.

محتویات

تاریخچه

قبل از حوزه مخابرات

چیزی که هم اکنون ما به عنوان نوکیا می‌شناسیم، در سال 1865 به عنوان یک شرکت تبدیل چوپ به ورقه‌های کاغذ توسط Knut Fredrik Idestam در حاشیه Tammerkoski در شهرستان Tampere در جنوب غربی فنلاند تأسیس شد. بعدها شرکت به اطراف رود Nokianvirta در نوکیا(شهر) که منبع بهتری برای تولید نیروی هیدرولیک بود، تغییر مکان داد. این همان نامی است که این شرکت هم اکنون از آن استفاده می‌کند. شرکت نوکیا که در سال 1867 ساخته شد به چند بخش از جمله تولید محصولات کاغذی، دوچرخه و تایر اتومبیل، کفش، رایانه‌های شخصی، کابل‌های ارتباطی، تلویزیون، لوازم برقی، باطری، آلمینیوم و .. تقسیم شد.

حوزه مخابرات

زمینه ورود به نوکیا فعلی با تشکیل بخش الکترونیک در قسمت کابل‌ها در سال 1960 ایجاد شد. در سال 1967 این بخش به قسمت جداگانه تبدیل شد و شروع به تولید لوازم مخابرات کرد.

در سال 1970، نوکیا با ساختن Nokia DX200 که یک سوئیچ دیجیتال تلفن بود، بیشتر در زمینه مخابرات درگیر شد.

در سال 1980 نوکیا یک سری از کامپیوترهای شخصی که میکرومیککو نام داشت، تولید کرد. گرچه قسمت رایانه‌های شخصی به شرکت ICL فروخته شد که این شرکت بعدها یک قسمتی از فوجیتسو شد.

عصر ارتباط از راه دور

آنچه که امروزه نوکیا تاسیس کرده‌است در سال 1865 به عنوان یک کارخانه? تولید کننده? مغز چوب توسط Fredrik Idestam روی بانک‌های tammerkoski بنیان نماده شدوسپس در شهر tampere در جنوب غربی فنلاند رشد یافت.کمپانی ای در شهرک نوکیا کنار رود nokianvirta که بهترین منبع تولید نیروی آبی است بازسازی شد.نامی را که امروزه به کار می‌رود از این رودخانه گرفته‌است.واژه? نوکیا از رود جاری در مر کز شهر نشات می‌گیرد .خود رود از کلمه? قدیمی فنلاندی به معنی جانورخزدار تیره رنگ، که در ان محل، نوکیا سمور و بعدها سمور تاج نامیده شد. فعالیت‌های کارخانه? فنلاندی در زمینه? لاستیک در اوایل قرن بیستم تاسیس شد و با به کار گیری نووکیا و شاخه اش شروع به کار کرد. شرکت نوکیا در سال 1967 افتتاح شد.کمپانی جدید بخش‌های مختلفی داشت در یک زمان به تولیدات لاستیک دوچرخه و ماشین و کفش و کامپیوترهای شخصی و کابل‌های مخابراتی وتلویزیون، ماشین‌های تولید برق، خازن‌ها، آلومینیم و غیره داشت.

دوران مخابراتی

پایه کارخانه? فعلی نوکیا بنا شد با ساخت بخش الکترونیکی و زیر بخش کابلی در دهی ی 1967 این بخش از بخش‌های دیگر جدا شدو شروع به تولید وسایل ارتباط از راه دور کرد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 اردیبهشت 10 :: 5:8 عصر
1   2   3   4   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 46
  • کل بازدیدها: 2317641
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

اردیبهشت 91 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است