سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

 هدایا تبلیغاتی

 هدایا تبلیغاتی




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 بهمن 24 :: 6:33 عصر

 

 

هدایا تبلیغاتی

 




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 بهمن 24 :: 6:20 عصر

1 TAHERIAN TRANDING copy

 

 

 

2

 




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 بهمن 24 :: 6:6 عصر

کشف لاشه یک هیولای عجیب و غریب دریایی در سواحل نیویورک تعجب دانشمندان را به دنبال داشته است. لاشه این موجود ترسناک و عجیب ماه گذشته در سواحل نیویورک پیدا شد.
این حیوان بدنی بدون مو و پوستی چرم مانند با دندانهایی تیز و چیزی شبیه یک منقار دارد


با نگاهی عمیق به این موضوع خواهیم دید که در 2500 سال پیش ما نمونه ای از این هیولا را در تخت جمشید داشته ایم و مجسمه ای بزرگ از آن در تخت جمشید وجود دارد.



از نظر شباهتی که بسیار شباهت به این موجود کشف شده دارد هم از نظر منقار و هم از نظر دستهای این موجود.


آیا این موجود در ایران بوده؟
چرا در تخت جمشید چنین مجسمه ای وجود دارد؟

شاهان هخامنشی تمایلی برای نصب این مجسمه در داخل تالارهای اصلی کاخ نداشتند.

"سگشیر"جانوری که امریکا برای کاربرد پلیسی و نظامی خلق کرده

یک کارشناس شهر سازی وتاریخ از آلمان، گمانه زنی خبر روزگذشته در باره آن حیوان عجیب و مجسمه های تخت جمشید را تائید می کند.
این موجود در سواحل montauk ,newyork پیدا شده و براستی شباهت قابل توجهی به پیکره های سرستون های تخت جمشید دارد. فقط به این نکته توجه کنید که در شمال شرقی محل پیدا شدن این موجود، جزایری بنام plum island هست که مکانی فوق سری
نظامی امریکاست. بنا بر شنیده ها، در این مکان کنترل شده انواع آزمایشات ژنتیکی روی موجودات مختلف انجام میگیرد و با دستکاری ژنتیکی موجوداتی خلق می شوند که می توانند کاربرد نظامی داشته باشند. از جمله "سگشیر" که توانائی های چند حیوان قدرتمند را دارد. مثلا فکی مانند عقاب، دندانها و پنجه هائی مانند شیر و از همه مهم تر، توانائی های مغزی و آموزشی در حد یک سگ آموزش دیده برای جنگ ها و نبرد های شهری.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 بهمن 19 :: 7:36 عصر

باور کنید این زندانه ....

 عجیب ترین زندانهای جهان!!!!

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 بهمن 19 :: 7:19 عصر

 

 آتشفشان ها و گدازه های مرکز زمین !!!




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 بهمن 19 :: 7:14 عصر

 روی علامت مثبت خیره شوید! دایره چشمک زن را چه رنگی میبینید؟

 تصاویر باورنکردنی خطای چشم




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 بهمن 19 :: 7:13 عصر

ddrramthumbnail-narenji-ir.jpg

رم (RAM: Random Access Memory)، یکی از مهمترین اجزای کامپیوتر است. این قطعه برای ذخیره سازی سریع اطلاعات سیستم عامل، نرم افزارها و دسترسی بی‌وقفه به آنها است. حجم یک حافظه رم، تاثیر زیادی در قدرت و افزایش سرعت کامپیوتر دارد و البته در مجموع سرعت، حجم و نوع حافظه فاکتورهایی مهم در انتخاب رم هستند. اما به عنوان مثال، یک رم 2 گیگابایتی DDR2 با باس800 مسلماً قدرتی در حد و اندازه های یک رم 2 گیگابایتی DDR3 با باس 1333 ندارد. برای اینکه دلیل این مساله را بدانید و از تفاوت های رم های DDR2 و DDR3 آگاه شوید، توصیه می کنم، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.



تغییر عمده

‎در سال 2008 اینتل پردازنده های i7 خود را عرضه کرد. این پردازنده ها با مادربوردهایی که به چیپست X58 مجهز بودند، سازگار بود. همزمان با ورود این مادربوردها نوع جدیدی از حافظه ها معرفی شد که DDR3 نامیده شدند.

ddrram1-narenji-ir.jpg


در دو سال گذشته تمام صنایع تولید سخت افزار به DDR3 روی آوردند و در حال حاضر همه پروسسورهای اینتل و حتی پردازنده هایی که اخیراً توسط AMD تولید شده اند با مادربوردهایی که با DDR3 سازگار هستند، تطبیق داده شده اند.


‎لازم است بدانید که نام DDR از حروف اول عبارت Double Data Rate گرفته شده. این نام از زمانی که رم های DDR از اواخر قرن گذشته وارد بازار شدند، رایج شد. Double Data Rate RAM به معنی جابجایی دو مقدار دیتا در یک واحد زمانی یکتا است که در حالت تئوری سرعتی دو برابر SDRAMها داشتند.
ddrram2-narenji-ir.jpg

پس از DDRها، تکنولوژی های DDR2 و DDR3 به صورت مشترک، با هدف افزایش کانال های انتقال دیتا در یک واحد زمانی و در نهایت افزایش سرعت، پایه گذاری شدند. رم های DDR2 با توانایی انتقال 4 مقدار دیتا و رم های DDR3 با افزایش آن به 8 مقدار دیتا در یک واحد زمانی، به این اهداف خود رسیدند. بدین ترتیب اگر هر واحد زمانی را 100 مگاهرتز حساب کنیم، این مقدار در رم های DDR تا 1600 مگابایت بر ثانیه و در رم های DDR2 و DDR3 به ترتیب تا 3200 و 6400 مگابایت بر ثانیه افزایش می یابد. و بدیهی است که هر چه حجم قابل جابجایی در هر ثانیه بیشتر باشد، بهینه تر است.


‎قابلیت ها و سازگاری

‎درست است که پهنای باند بالا، قابلیت موثری برای رم به حساب می آید، اما در حقیقت 99 درصد برنامه ها توانایی استفاده کامل از پهنای باند بالا را ندارند. این قابلیت به نوع کاربری کامپیوتر وابسته است. یک کامپیوتر سرور و یا یک کامپیوتر رومیزی معمولی به یک میزان از پهنای باند بالای رم شان استفاده نمی کنند.


‎برای اینکه بدانید حافظه رم شما چه مقدار از پهنای باندش استفاده می کند می توانید از Benchmark Softwareهایی که به منظور تست حافظه و توانایی کامپیوتر طراحی شده اند استفاده کنید.

ddr3ram-narenji-ir.jpg

رم های DDR3 با DDR2 سازگاری ندارند و برای اینکه کامپیوتر خود را با جایگزین کردن رم های جدید ارتقا دهید، ابتدا باید مادربورد خود را عوض کنید. همچنین اگر در حال حاضر کامپیوتری دارید که از رم های DDR2 در آن استفاده می کنید، در صورتی که بخواهید پردازنده و مادربوردش را هم عوض کنید، به احتمال زیاد لازم است با رم های DDR2 خود هم خداحافظی کرده و آنها را با رم های DDR3 جایگزین نمایید.

ddr2-vs-ddr3_thumb-narenji-ir.jpg


‎البته تعداد کمی از مادربوردها از این قاعده مستثنا هستند و به اسلات مربوط به هر دوی این مدل های رم، مجهز شده اند. البته این مادربوردها با چیپ ست های قدیمی مجهز شده اند.


‎به هر حال اینتل و AMD در نسل های آینده محصولات خود، DDR3 را مد نظر قرار داده اند و در صورتی که قصد تعویض پردازنده را دارید، باید علاوه بر مادربورد، به فکر خرید رم های جدید هم باشید.


Clock Speed

ddrram4-narenji-ir.jpg

از دیگر خصوصیات مهم رم، Clock Speed است. این خصوصیت در رم ها نشان می دهد، انتقال اطلاعات از یک گذرگاه، با چه سرعتی در یک بازه زمانی انجام می شود. این مقدار نشان دهنده قدرت رم و پهنای باندی است که می تواند از آن بهره ببرد. واضح است که هر چه میزان Clock Speed بیشتر باشد، بهتر است. البته افزایش این مقدار بر سرعت کارهای روتین و معمولی تاثیر چندانی نخواهد داشت، اما بر سرعت اجرای بازیها و برخی نرم افزارها که نیاز به سرعت در دسترسی به اطلاعات حافظه دارند، بسیار تاثیر گذار است.


‎در صورتی که قصد خرید مادربورد جدید دارید، توجه به یک نکته بسیار توصیه می شود. برخی مادربورد ها تنها با رم هایی سازگار هستند که Clock Speed آنها روی مقدار خاصی محدود شده باشد. لذا بهتر است قبل از خرید یک مادربورد با مراجعه به سایت آن، از این مورد آگاه شوید. البته بسیاری از مادربوردها چنین محدودیتی ندارند، اما بررسی قبل از خرید، بهتر از خرید، بدون آگاهی قبلی است.


‎در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که رم های DDR2 به زودی همانند رم های DDR و SDRAM از رده خارج می شوند، اما تکنولوژی جدید در تولید رم ها و افزایش حجم و سرعتی که در رم های DDR3 شاهد خواهیم بود، بازار را پر می کند. فراموش نکنید قبل از خرید مادربورد جدید، نوع رم قابل نصب روی آن را بررسی کنید.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 بهمن 19 :: 7:7 عصر

آیا تا به حال کامپیوترتان طوری که در فاصله باز کردن یک صفحه ورد را باز بتوانید یک اسنک بخورید، کند شده است ؟ شاید مقصر یک جاسوس افزار باشد.
Spyware ها دسته ای از برنامه های کامپیوتری هستند که خود را به سیستم عامل شما وصل می کنند و می توانند قدرت پردازش کامپیوتر شما را کاهش دهند. آنها برای این طراحی شده اند تا عادت های اینترنتی شما را ردیابی کرده ، پیشنهادهای فروش ناخواسته به شما می دهند و یا برای وب سایت خود ایجاد ترافیک می کنند. بر اساس برخی از برآوردها، بیش از 80 درصد از کل رایانه های شخصی با برخی از انواع نرم افزارهای جاسوسی آلوده شده اند. اما قبل از انکه کامپیوتر تان را از پنجره به بیرون پرتاب کنید و به یک جزیره دورافتاده یا روستایی در دل کویر پناهنده شوید، در صورت تمایل این مطلب را بخوانید. در این مقاله ما توضیح می دهیم که چگونه نرم افزارهای جاسوسی بر روی کامپیوتر شما نصب می شوند، چه کاری انجام می دهد و چگونه می توانید از شر آنها خلاص شوید.

بعضی افراد جاسوس ها را با ویروس ها اشتباه می گیرند. یک ویروس کامپیوتری تکه ای کد است و طوری طراحی شده که خود را به هر تعداد که امکان داشته باشد تکثیر کند و خود را از کامپیوتر میزبان به هر کامپیوتری که به ان متصل است گسترش دهد و معمولا به فایل های شخصی شما و یا حتی به سیستم عامل تان آسیب می رساند.

 

Spyware یا جاسوس افزار، یک بدافزار است که کامپیوتر شما را ربوده و فلج می کند. این جاسوس در لباس مبدل مانند مثال بالا به شکل یک پنجره پاپ آپ جایزه، ظاهر می شود و یکی از روش های سرقت هویت اینترنتی و گسترش ویروس است.
از سوی دیگر جاسوس افزار برای صدمه زدن به کامپیوتر شما طراحی نشده است. به طور کلی هر برنامه ای که بدون اجازه وارد کامپیوتر شما شده و در پس زمینه پنهان می شود و تغییرات نا خواسته ای را اعمال می کند جاسوس افزار نامیده می شود. آسیبی که جاسوس افزارها به کامپیوتر شما می رسانند یک فعالیت جانبی در کنار ماموریت اصلی آنها، یعنی نمایش تبلیغات خاص به شما و یا مجبور کردن مرورگر شما برای نمایش سایت های خاص و یا نتایج جستجوی خاص است.در حال حاضر، بیشتر نرم افزارهای جاسوسی هدفشان تنها سیستم عامل ویندوز است.

کامپیوتر شما چگونه به جاسوس افزار آلوده می گردد؟
جاسوس افزارها معمولا به خاطر چیزی که شما انجام می دهید، مثل کلیک کردن بر روی دکمه ای در یک پنجره پاپ آپ، نصب یک نرم افزار و یا موافقت برای اضافه کردن قابلیت به مرورگر، به دستگاه شما راه می یابند. این برنامه ها اغلب با حیله گری (از پیام های هشدار جعلی سیستم تا دکمه ها ی "لغو??" که در واقع جاسوس افزار نصب می کنند) باعث می شوند تا شما آنها را نصب کنید. در اینجا برخی از روش های عمومی که در آن نرم افزارهای جاسوسی راه خود را به کامپیوتر شما پیدا می کنند را می بینیم:

 مخفی شدن پشت سر نرم افزارهای دیگر: برخی از برنامه های کاربردی به ویژه کلاینت های به اشتراک گذاری فایل نظیر به نظیر (P2P)، نرم افزارهای جاسوسی را به عنوان بخشی از رویه نصب استاندارد خود نصب می کنند. اگر شما لیست نصب را به دقت نخوانید, ممکن است متوجه نشوید که در حال دریافت چیزی بیش از نرم افزار به اشتراک گذاری فایل که می خواستید هستید. این مورد، بخصوص درباره نسخه های رایگانی که به عنوان جایگزین هایی برای نرم افزاری که باید خریداری شود تبلیغ می شود، صحت دارد.. همانطور که گفته قدیمی می گوید، چیزی به عنوان ناهار رایگان وجود ندارد.
 

• دانلود Drive-by: این زمانی است که یک وب سایت و یا پنجره پاپ آپ به طور خودکار تلاش می کند تا جاسوس افزاری را بر روی دستگاه شما دانلود و نصب کند. تنها هشداری که شما ممکن است دریافت کنید، پیام عادی مرورگر خواهد بود که به شما نام نرم افزار را گفته و از شما در مورد نصب آن می پرسد. معمولا در صورت تایید شما برنامه بدون هیچ سوال اضافه ای نصب خواهد شد. اگر تنظیمات امنیتی مرورگر شما خیلی پایین باشد، حتی این هشدار را هم دریافت نمی کنید.

• افزونه های مرورگر اینها قطعات نرم افزاری هستند که قابلیت هایی همانند نوار ابزار، جعبه جستجوی اضافی یا … را به مرورگر اضافه می کنند. گاهی اوقات، افزونه ها واقعا همان چیزی را که می گویند، انجام می دهند. اما گاهی اوقات هم شامل عناصری از جاسوس افزارها به عنوان بخشی از معامله هستند. و یا گاهی اوقات آنها چیزی بیش از یک جاسوس افزار نیستند. به طور ویژه افزونه ها سارقان مرورگر تلقی می شوند. اینها خود را عمیقا در دستگاه شما جاسازی می کنند.

 

• تغییر ظاهر به عنوان یک ضد جاسوس افزار:—این یکی از ظالمانه ترین حقه هایی است که می توان به کار برد. این نوع نرم افزار شما را قانع می کند که ابزاری برای شناسایی و حذف جاسوس افزارها است. هنگامی که شما این ابزار را اجرا می کنید به شما می گوید که کامپیوتر شما بی نقص و بدون جاسوس افزار است. اما جاسوس افزارهای خود را بر روی آن نصب می کند.


جاسوس افزار چه کارهایی می تواند انجام دهد
جاسوس افزار یک بار که بر روی کامپیوتر شما نصب شود می تواند هر کاری را انجام دهد. حداقل بیشتر جاسوس افزار ها به محض اینکه کامپیوترتان را روشن می کنید، به شکل یک برنامه در پس زمینه خود را اجرا می کنند و حافظه و قدرت پردازش سیستم را برای کارهای خودشان را می گیرند. این برنامه می تواند پاپ آپ های بی پایان به مرورگر شما فرستاده و آن را غیر قابل استفاده کند. می تواند صفحه خانه مرورگر شما را تغییر دهد و هر بار که آن را باز می کنید یک صفحه تبلیغی باز شود. بعضی از جاسوس افزارها جستجوهای شما را کنترل کرده و موتور جستجوی شما را بلا استفاده می کنند. همچنین فایل های DLL را که کامپیوتر شما از آنها برای اتصال به اینترنت استفاده می کند تغییر می دهد و باعث عدم امکان اتصال می شوند که تشخیص این مسئله نیز بسیار سخت است. در بدترین حالت، جاسوس افزار می تواند کلماتی را که شما تایپ می کنید، تاریخچه مرور وب شما ، رمزهای عبور و دیگر اطلاعات خصوصی را ضبط کند.
انواع خاصی از نرم افزارهای جاسوسی می توانند تنظیمات اینترنت شما را تغییر دهند به طوری که اگر اتصال شما از طریق سرویس شماره گیری باشد ، برای مودم شما هزینه تماس گران خارج از کشور ثبت می شود. بعضی از جاسوس افزار ها مثل یک مهمان بد، با تغییر تنظیمات فایروال شما نرم افزار های نا خواسته بیشتری را دعوت کرده و به سیستم راه می دهند. حتی برخی از اشکال آنها آنقدر هوشمند هستند که زمانی شما سعی می کنید آنها را در رجیستری ویندوز حذف کنید. از کار شما جلوگیری می کنند.
البته اهداف سازندگان جاسوس افزار چندان روشن نیستند. یکی از دلایل استفاده از جاسوس افزار این است که آمار ترافیک وب سایت تبلیغاتی را بالا ببرند. اگر آنها بتوانند کامپیوتر شما را وادار کنند تعداد زیادی از پنجره های تبلیغاتی را نمایش دهد و باعث تولید نتایج جستجوی جعلی شوند. این نمایش تبلیغات و دیده شدن آنها توسط شما باعث کسب درآمد برای سایت های تبلیغاتی سازنده جاسوس افزار می شود. و هر بار کلیک تصادفی شما روی آگهی ها، برای مشتریان به عنوان یک کلیک از طرف یک علاقه مند محسوب شده و پول آن دریافت می شود.
کاربرد دیگر جاسوس افزارها سرقت اعتبار تبلیغاتی است. سایت های فروش بزرگ مانند آمازون و eBay به وب سایتی که با موفقیت ترافیک صفحات آنها را بالا ببرند Ctredit ویژه ای می دهند. برنامه های جاسوسی خاصی درخواست شما را برای بازدید سایت هایی مثل آمازون و ای بی استفاده می کنند و با هدایت شما به دیدن آن صفحات از طریق سایت سازنده شان، برای وی کسب اعتبار می کنند.

قوانین دولتی
خب، آیا نصب نرم افزار بدون اجازه کاربر (ان هم با شیوه حذف کاملا سخت) قانونی است؟ در واقع خیر. تعداد زیادی قوانین دولتی وجود دارد که صراحتا جاسوس افزار ها را ممنوع اعلام کرده است. مثلا اگر نگاهی به قوانین ایالات متحده بیاندازیم، می بینیم: در کالیفرنیا قانون کنترل جاسوس افزارها و قانون حمایت از مصرف کنندگان در مقابل جاسوس افزارهای کامپیوتری را دارند. اما حتی بدون قوانین دولتی، قوانین فدرال جاسوس افزار را منع می کند. قانون سو استفاده از کامپیوتر، نصب هرگونه نرم افزار نا شناس را منع می کند. قانون حریم ارتباطات الکترونیکی، تجاوز به اطلاعات شخصی مشتریان را برای شرکت ها غیر قانونی می داند.
البته کاربرد این قوانین ضد جاسوس افزاری می تواند در عمل بسیار مشکل باشد. تنها به این دلیل که غیر قانونی است نمی توان به راحتی جلوی ان را گرفت. پس شما چگونه می توانید در مقابل جاسوس افزار از خود محافظت کنید؟ و اگر بدانید که الان بر روی کامپیوتر خود تعدادی از انها را دارید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ در اینجا چند پیشنهاد برایتان داریم:

استفاده از یک اسکنر جاسوس افزار
برنامه های کاربردی زیادی هستند که شما می توانید برای تشخیص مطمئن و حذف جاسوس افزارها از آن استفاده کنید، مثلا Ad-aware , Spybot و Microsoft AntiSpyware هر سه برنامه برای کاربران عمومی نسخه رایگان دارند. این کار درست مانند استفاده از نرم افزار آنتی ویروس است که می تواند حفاظت فعال و نیز تشخیص جاسوس افزار داشته باشند. آنها همچنین کوکی های اینترنت را شناسایی کرده و به شما می گویند که مربوط به چه سایتی هستند.
توجه داشته باشید هنگامی که مشخص می شود چه جاسوس افزاری بر روی کامپیوتر شما نصب شده، گاهی باید دستورالعمل های خاصی را دنبال کنید تا آن را از بین ببرید. بعضی از این دستورالعمل ها در انتهای این مقاله امده است.در این جا به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

1- استفاده از مسدود کننده پاپ آپ
بسیاری از مرورگرهای فعلی، از جمله اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس، توانایی مسدود کردن پنجره های پاپ آپ در تمام سایت های وب را دارند. این قابلیت می تواند طوری تنظیم شود که همیشه فعال باشد و یا هر بار که یک پنجره پاپ اپ باز می شود هشدار دهد. همچنین می تواند به شما بگوید که پاپ آپ از کجا آمده است.

2- غیر فعال کردن اکتیو ایکس
اکثر مرورگرها دارای تنظیمات امنیتی هستند که به شما امکان می دهد مشخص کنید وب سایت ها اجازه انجام چه کارهایی را بر روی سیستم شما دارند. از آنجا که بسیاری از نرم افزارهای جاسوسی از یک کد خاص در ویندوز به نام اکتیو ایکس استفاده می کنند، غیر فعال کردن اکتیو ایکس در مرورگر ایده بدی نیست. توجه داشته باشید که اگر شما این کار را انجام دهید، کاربران قانونی که از اکتیو ایکس استفاده می کنند را نیز غیرفعال می کنید.

3- مشکوک بودن به نصب نرم افزار جدید
به طور کلی، وقتی یک سایت برای نصب نرم افزار جدیدی بر روی کامپیوتر شما درخواست می دهد، مورد مشکوکی است. اگر این نرم افزار یک plug in که می شناسید مانند فلش پلیر، quick time و یا آخرین نسخه موتور جاوا نیست، بهترین کاری که می توانید انجام دهید رد نصب نرم افزار جدید است مگر اینکه دلیل خاصی برای اعتماد به آن داشته باشید. وب سایت های امروزی به اندازه کافی پیچیده هستند، به طوریکه اکثریت قریب به اتفاق از قابلیت های آنها در داخل مرورگر انجام می شود. و به همین دلیل به plug in های استاندارد کمی نیاز دارند. علاوه بر اینها رد کردن نصب و بررسی این که آیا می توانید بدون آن کار را پیش ببرید، هیچ ضرری ندارد. یک سایت قابل اعتماد همیشه به شما فرصت می دهد به عقب برگردید تا نرم افزار مورد نیاز را دانلود کنید.

4- استفاده از "X" برای بستن پنجره های پاپ آپ
با آگاهی نسبت به ظاهر پنجره های پیغام عادی سیستم، می تونید به سرعت پنجره های جعلی را تشخیص دهید. معمولا با دانستن پیغام های سیستمی استاندارد، تشخیص تفاوت ها آسان می شود. تا حد امکان از دکمه های "نه ممنون" یا ‘”No thanks” دوری کنید و به جای آن برای بستن پنجره از دکمه پیش فرض آن یعنی “X” در گوشه نوار ابزار استفاده کنید. حتی گزینه قابل اطمینان تر، استفاده از کلید های ترکیبی مانند Alt+F4 برای "بستن پنجره" است.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 بهمن 19 :: 6:56 عصر

چگونه کامپیوتر کار می کند How Computer Work

چگونه انرژی تبدیل به اطلاعات می شومد.تبدیل کننده های آنالوگ و دیجیتال







دستگاه های ورودی / خروجی



ما می دانیم که فکر کردن در مورد الکتریسته آنی است. چون حرکت الکترون ها 186000 مایل بر ثانیه می باشد. اما در مقیاسی که الکترون ها حرکت میکنند تا یک بیت BIT اطلاعات را تشکیل دهند ، این فقط ثانیه ها نیستند که در نظر گرفته می شوند و حتی میکرو ثانیه ها. در میکرو چیپ ها و مدار ها، اتفاقات در متراژ یک بیلیون نانو ثانیه ام رخ می دهند.چیپ ها می توانند شامل میلیون پالس الکتریکی که در یک مایل از سیم در هر ثانیه فرستاده می شود باشند. محدوده الکتریسیته آنقدر وسیع هست که ابر کامپیوتر های Cray که طوری ساخته شده اند تا فاصله انتقال سیگنال های الکتریکی را به اندازه کافی کوچک کنند.

سیگنال ها برای داشتن سرعت حرکت لازم باید در مدار های ساخته شده از آلمنیوم و مس در چیپ ها انتقال پیدا کنند. زمان همه چیز است. هر عنصر خروجی کامپیوتر عنصر ورودی دیگر کامپیوتر است. خواندن فایل از دیسک یک خروجی که مربوط به درایو می باشد، ولی برای چیپ های حافظه دریافت فایل به همان صورت که وارد می شود است.

اگر هارد دیسک کند تر از چیپ های حافظه باشد مثل این میماند که حافظه در حال ایست می باشد.

الکتریسیته به آزادی گردش نمی کند. هر جسم رسانا مثل مس دارای پایداری الکتریکی می باشد. پایداری مثل یک لوله بسته شده آب می باشد. وقتی لوله ها از ماسه پر شده باشند مقدار کمتری آب در آن جریان دارد. ناخالیصی های درون رسانا حرکت الکترون ها را کاهش می دهد. لوله کوچک مقدار کمتر آب نسبت به یک لوله آب بزرگ از خود عبور می دهد.افزایش پایداری رسانایی به افزایش قطر سیم وابسته وبالعکس.

تصور کنید اگر آب درون لوله دارای سویچ شدن هزار بار بر ثانیه جهت دار باشد. که در حال جریان از هر لوله به لوله دیگر و درون خودش باشد.و این پدیده electromagnetism یا تولید خاصیت مقناطیسی توسط برق می باشد که امواج رادیویی توسط حرکت الکترون ها ساخته می شوند.



زمانی که اولین جرقه ای که بین دو دستگاه جرقه زده شد بدون وجود هیچ سیمی بین آنها دانشمندان به این نتیجه رسیدن که میشود بین دو جسم با فاصلهی زیاد ارتباط برقرار کرد. اولین دستگاه رادیو که از قوس الکتریکی ساخته شد راهنمایی برای اولین موج که بعد ها Multi media نام گرفت بود.اما اگر فرکانس یا و طول موج موجهای فیلد ها شبیه هم شوند می توانند تداخل ایجاد کنند و همدیگر را خراب کنند . خیلی از کابل ها ، شامل دو برابر تعداد کابل های مورد نیاز هستند کابل های اضافه کارشان جذب کردن اختلال ناشی از کار کردن دیگر سیم ها می باشد.

نویز ها بسیار مهم هستند چونکه به زمان بشتری برای باز کردن لوله احتیاج پیدا می کنیم. نویز ها باعث افتادن اطلاعات یاز از ین رفتن آنها هنگام انتقال می شود که این باعث تولید دوباره اطالعات و زمان بیشتری را مصرف می کند.





زمانی که ما در مورد ورودی و خروجی صحبت می کنیم ما در مورد پدیده های درون اتمی الکترون ها فکر نمی کنیم. ما مقیاس ورودی و خروجی انسان در نظر می گیریم مانند کیبورد ، موس و مانیتور و....

چند تعریف اولیه :

accelerated graphics port (دستگاهی که اجازه می دهد تصاویر سه بعدی و گرافیکی بهتر نمایش یابند )

شکاف گسترشی که به کارت تصویر اجازه می دهد تا با صرعت زیاد به بیت مپ BitMap ذخیره شده در RAM کامپیوتر دست رسی داشته باشد.

active matrix/passive matrix ( ماتریس فعال و ماتریس غیر فعال )

دو نوع مختلف از نمایش گر های LCD . Active-matrix دارای یک قطب مغناطیسی مجزا برای هر پیکسل می باشد ، که نتیجه آن روشنایی بیشتر تصاویر است.

Passive matrix دارای پیکسل های اختصاصی نمی باشد و به همین دلیل دارای تصاویری ضعیف تر می باشد.

adapter (expansion card) آداپتور (کارت توسعه)

مداری که درای یک میکرو پردازنده و یک حافظه بر روی خودش می باشد.که وارد شکاف گسترشی سیستم شما می شود و امکانات آن را افزایش می دهد. برای مثال ویدئو و صدا و دیگر SCSI (Small Computer System Interface ) کارد ها.

analog/digital آنالوگ / دیجیتال

سیگنال های آنالوگ پیوسته هستند که دارای مقدار های الکتیریکی خروجی متفاوتی هستند مثل آنهایی که توسط میکروفون و تقویت کننده های صدا تولید می شوند.

سیگنال های دیجیتال عبارتی از سیگنال های تمیز می باشد که دارای ارزش ورودی و خروجی متفاوت می باشد.

ASCII

مختصر (American Standard Code for Information Interchange ) کد استاندارد آمریکایی برای مبادله اطلاعات می باشد.

ASCII شامل 256 علامت که شامل حروف ،اعداد، نقطه گزاری و کارکتر های دیگر است

Bitmap (نقشه بیتی)

یک فایل گرافیکی که شامل رکوردی از رنگ برای هر پیکسل در گرافیک می باشد

Bus گذرگاه (مسیری الکتریکی برای انتقال اطلاعات)

مدار ها و چیپ هایی که ساماندهی جا به جایی اطلاعات بین دستگاه ها را بر عهده دارند. برد مادر کامپیوتر ها دارای Bus هستند از قبیل ISA یا PCI اما آنها باس بین حافظه و پردازنده هستند و قطعه های خارجی از قبیل SCSI یا Universal Serial Bus یا همان در گاه USB

Cable (کابل)

مجموعه ای از کابل های جدا از هم که انتقال سیگنال های الکتریکی بین دو قطعه را بر عهده دارند.آنها می توانند درون یا خارج سیستم قرار بگیرند.

Circuit (مدار)

مسیری از جنس فلز که روی یک فیبر تخت که سیگنال های الکتریکی رو روی آن حرکت می کنند.

CRT (cathode ray tube) لوله اشعه کاتدی

اشعه های الکترون از کاتد (قطب منفی) در پشت لوله در مسیر ی از فسفر در درون لوله اشعه کاتدی وقتی که به الکترون ها انرژی داده می شود تابیده می شوند.

digital-to-analog converter (DAC) تبدیل کننده دیجیتال به آنالوگ

چیپی که مجمعه ای از مقدار های دیجیتالی تبدیل به مقدار های آنالوگ می کند

dot pitch فاصله میلیمتری میان دو نقطه منفرد روی یک صفحه نمایش

فاصله میلیمتری میان دو نقطه منفرد روی یک صفحه نمایش . فاصله کمتر بهتر است.

input/output ورودی و خروجی

ورودی دادهای است که وارد دستگاه می شود و خروجی دادهای که از آن خارج می شود. نکته اینکه خروجی یک دستگاه ورودی برای دستگاه دیگر است.

Pixel عنصر تصویری


عنصر تصویر کوچکترین واحد نمایشگر کامپیوتر می باشد. پیکسل های فیزیکی شامل فقط شامل یک نقطه از قرمز ، آبی و سبز هستند.چندین پیکسل فیزیکی یک پیکسل منطقی را بوجود می آورند،اگر تنها آنها نقطه نورانی باشند کوچکترین گروهی از نقاط رنگی هستند که کارت ویدئو با آن کار می کند.

Polarization ایجاد دو قطب

نور معمولاً پولاریزه نشده است. بدین معنی که در یک مسیر مستقیم از منبع حرکت می کند، امواج نور بین دو خط مرتعش می شوند. پولاریزه کردن زمانی اتفاق می افتد که نور از یک فیلتری که فقط به نورهایی که دامنه ارتعاش آنها محدود شده عبور کنند.

VGA Video graphic array) ) آرایه نگاره سازی بصری

VGA استاندارد مانیتور که دقت 640 پیکسل افقی و 480 پیکسل عمودی و محدوده ای مشخص رنگی تعریف می شود.





































چگونه داده ها وارد کامپیوتر می شوند



شما بیشترین استفاده مستقیم رو با صفحه کلید دارید تا به بقیه دستگاه ها









مراحل کار یک صفحه کلید و نمایش آن روی شکل نشان داده شده.

مرحله

1) فشردن کلید سبب تغییر در میزان جریان مدار به طور منحصر بفردی می شود.



2)
) ریز پردازنده ای که در صفحه کلید وجود دارد شبیه Intel 8048 همواره مدار کلید ها را کورد بررسی قرار می دهد. کاهش و یا افزایشی جریانی که توسط فشردن کلید ها تولید می شود را شناسایی می کند. با شناسایی هر دو عمل کاهش و افزایش جریان، پردازنده می تواند کشف کند که چه زمان کلیدی فشرده شده یا آزاد است. هر کلید کد مخصوص خودش را دارد . به طور مثال پردازنده می تواند بین کلید شیفت سمت راست با کلید شیفت سمت چپ تمایز قائل شود.برای تمیز دادن بین سیگنال واقعی و نوسان جریان غیر معمول اسکن کردن هزار بار بر ثانیه رخ می دهد پردازنده فقط روی سیگنالی هایی که بیش از دو بار یا بیشتر توسط اسکن یافت شد عملیات انجام می دهد.

4) هر سیگنالی که مدار ها به ریز پردازنده می فرستند ریز پردازنده یک عدد تولید می کند که به آن کد اسکن شده Scan Code گفته می شود. برای هر کلید Scan Code نیاز است یکی برای زمانی ه فشرده شده و دیگری برای زمانی که آزاد است. پردازنده اعداد را در حافظه ی کمک روی خودش نگهداری می کند و اعداد را در درگاه ارتباطی که توسط BIOS (Basic Input ,Out Put Unit ) بار گزاری می کند.

سپس پردازنده سیگنال وقفه ای توسط کابل صفحه کلید می فرستد تا به پردازنده بگوید که اسکن کد آماده ارسال داده است. وقفه به پردازنده اطلاع می دهد تا هر کاری که در حال انجام است را کنار گذاشته و آن را به سرویسی که توسط وقفه فراخوانی شه را انجام دهد.

برای مثال حرف A که اسکن کد 1E را دارد .

5) Bios اسکن کد را از درگاه صفحه کلید می خواند و سیگنالی به صفحه کلید می فرستد و به صفحه کلید می گوید که می تواند اطلاعات را از حافظه کمکی خودش (buffer) پاک کند.

6) اگر اسکن کد برای یکی از کلید های معمولی Shift یا خاص Shift یا کلید های ترکیبی Ctrl و Alt و Num Lock و Caps Lock یا Scroll Lock یا Insert ، Bios دو بایت از محل خاص حافظه را برای نگهداری کلیدی که فشرده شه قرار می دهد.

7) برای تمامی کلید های دیگر Bios دو بایت را چک می کند تا وضعیت Shift یا کلید های ترکیبی آن را تعیین کند .

مشخص کردن وضعیت آنها توسط این دو بایت صورت می گیرد، Bios اسکن کد را به ASCII ترجمه می کند که توسط کامپیوتر استفاده می شود. که به صورت کاراکتر، کد خاص ، و یا کلید های تابعی و... مشخص می گردد.و برنامه های مختلف از آن استفاده می کنند.Bios ASCII را در حافظه بافر خودش آنجایی که سیستم عامل یا برنامه های دیگر آن را بازیابی می کنند نگه می دارد .









نحوه نمایش اطلاعات توسط نمایشگر





1) سیگنال های دیجیتال از سیستم عامل یا برنامه های دیگر به SVGA Super Video Graphic Array) ( فرستاده می شود . آداپتور سیگنال ها را به مدار Digital-to-Analog-Converter می فرستد. معمولاً مدار DAC شامل یک چیپ مخصوص که شامل چیپ های DAC هست می باشد که هر کدام برای یکی از رنگ های اصلی که توسط نمایشگر استفاده می گردد می باشد: قرمز ، آبی و سبز.

2) DAC مقدار های دیجیتالی که توسط سیستم به جدولی که شامل ولتاژ های مشخص شده، برای تولید رنگ های مورد نیاز در یک پیکسل می باشد رجوع می دهد و با آن مقایسه می کند. در آداپتور VGA های معمولی جدول شامل 262144 رنگ ممکن می باشد.در هر لحظه 256 مقدار می تواند در حافظه ی آداپتور VGA ذخیری می شود. SVGA Adapter ها کنونی داری حافظه کافی برای ذخیره 16 bit اطلاعات برای هر پیکسل(65536 رنگ، High Color کیفیت رنگ بالا نام دارد) یا 24 bit که (16777216 سایه ها- یا True Color رنگ مناسب )

3) آداپتور سیگنال ها را به 3 گان الکترونی در پشت لوله ی اشعه کاتدی می فرستد .درون فضای خلاء CRT هر تفنگ الکترونی در یک مسیر مستقیم الکترون را شلیک می کند. هر یک از سه رنگ اصلی دارای خط خاص خودش است. شدت هر جریان توسط سیگنال آداپتور کنترل می شود.

4) آداپتور ها معمولاً سیگنال ها را توسط مکانیزیمی که در جولوی CRT وجود دارد و کار آن وضوح و هدف گیری کردن اشعه را برعهده دارد می فرستند. این مکانیزیم را Magnetic deflection yoke (خمش مغناطیسی انحراف دهنده) که از میدان مغناطیسی برای ایجاد خمش در مسیر الکترون ها استفاده می شود. سیگنال ها فرستاده شده به یوق(قسمتى از سیستم انحراف پرتو الکترونى که براى ادرس دهى یک نمایش تصویرى بکار مى رود) ، کمک می کند تا میزان Resolution (تفکیک پذیری) – تعداد پیکسلی که به طور افقی و عمودی نمایش داده می شوند – و Refresh Rate (تعداد دفعات در ثانیه که یک تصویر بر روى CRT باید مجدداً ترسیم شود تا چشمک نزند.) معین گردد.

5) اشعه ها از چاله هایی درون صفحه های فلزی که Shadow Mask (صفحه مشبک نام دارند) عبور می کنند. هدف از ماسک گذاری چینش درست و قرار گیری درست اشعه الکترون ها نسبت به هدفشان در درون صفحه CRT می باشد. Dot Pitch (درجه نقطه) های CRT نسبت به فاصله ی هر چاله نسبت دیگری اندازه گیری می شود، چاله های نزدیکتر دارای درجه نقاط کوچکتری نیز می باشد.در این مرحله تصاویری با لبه های تیز بیشتری ایجاد می شود. چاله ها ی موجود در بیشتر Shadow Mask ها به طور مثلثی چینش شده اند، به استثنای Sony Trinitron CRT که در خیلی از نمایشگر کارخانه اش استفاده شده است. Trinitrons چاله ها در شیار های موازی قرار گرفته اند.

Trinitrons : تکنولوژی که توسط شرکت Sony برای ایجاد تصاویری تمیز تر بر روی کامپیوتر و صفحه تلویزیون ساخته شده( از سیم های عمودی به جای Shadow Mask استفاده شده.

6) الکترون خا به لایه کشیده شده در درون صفحه نمایش ضربه وارد می کنند. فسفر ماده ایست که توسط برخورد الکترون ها شرع به تابش می کند.سه نوع مختلف از فسفر برای هر کدام از رنگ های قرمز ، آبی سبز استفاده می شود.هر چه اشعه الکترون قوی تری به فسفر ضربه وارد کند فسفر نور بیشتری ساتع می کند. اگر خر رنگ قرمز ، آبی و سبز در یک نقطه توسط میزان برابری از اشعه الکترون ضربه وارد کنند نتیجه نور سفید می شود.برای ساخت رنگ های مختلف شدت هر کدام از سه رنگ متفاوت است. بعد از عبور اشعه ها از فسفر، فسفر به تابش ادامه می دهد که به آن Persistence (دوام) گفته می شود.برای اینکه تصویر ثابت بماند ، فسفر ها قبل از ، ازبین رفتن اثر قبلیشان دوباره باید توسط تکرار تابش الکترون ها فعال شوند.

7) بعد از اینکه اشعه ها ایجاد یک خط افقی کردند، راهنمای الکترون ها تا زمانی که یوق دوباره مسیر را به سمت چپ صفحه به زیر لبه ای که خط قبل از آن ایجاد شد برود. این پردازش را Raster Scanning (پویش تصویر) نامیده می شود.

8) خمش الکترومغناطیسی تا زمانی که از گوشه سمت چپ بالا با عبور از تمام صفحه نمایش به گوشه سمت چپ پایین برسد ادامه دارد. هر یک رفت و برگشت در صفحه را یک Field (میدان) می نامند. به محض پایان یافتن فیلد اشعه ها به گوشه چپ بالا می روند و یک فیلد جدید را شروع می کنند.صفحه به طور معمول 60 بار بر ثانیه Refresh می شود.
9) بعضی از آداپتور ها فقط به طور ذوجی پردازش می کنند ( یکبار خطوط زوج و بار دیگر فرد) به این پردازش Interlacing گفته می شود. Interlacing اجازه می دهد تا آداپتور Resolution بیشتری را با یک دستگاه ارزان تر بسازد . اما محو شدن فسفر بین هر عبور سبب پرش صفحه می شود.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 بهمن 19 :: 5:53 عصر
1   2   3   4   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 63
  • کل بازدیدها: 2317596
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

بهمن 90 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است