سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

دین مقدس اسلام، یگانه دین برحق الهیست؛ شناخت دقیق اسلام برای تمامی مسلمانان و پیروان دین اسلام ضروریست؛ یکی از راه های اینکه بتوانیم اسلام را بهتر بشناسیم؛ مطالعه تاریخ و داستنهایی که در زمان صدر اسلام رخ داده است، میباشد. کتاب برگزیده داستانهای کوتاه از اسلام که در از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ قرار گرفته است در آن بیش از 50 داستانهای زیبای از تاریخ اسلام را گنجانیده است.

داستانهای کوتاه از تاریخ اسلام

برای دانلود کتاب داستانهای کوتاه از تاریخ اسلام که به صورت پی دی اف میباشد وکنید. 

- امام سجاد (ع) و مرد فحاش
- امام (ع) در بازار
- هیچکس بجز قاتل من نباید کشته شود
- قانون اسلام و یک پادشاه
- بیاتلافی کن
- از آنان قصاص میگیرم
- هیچ کس را شکنجه ندهم
- زنان کافر را آزار نکنیم
- کاوش و جستجو نکنید
- دو برادر رو در روی یکدیگر
- تبعیدی ربذه
- عمار آنها را به بهشت میخواند
- پا فشاری در اجرای عدالت
- باید نیکی کنید
- حامل کالای خانه
- عجله در تقسیم مال
- پیامبر (ص) در روزهای آخر عمر
- سلمان در روزهای آخر عمر
- پیامبر (ص) و گدا
- امام علی (ع) و گدا
- ای دنیا از پیشم دور شو!
- مردم تمامشان آزادند
- پیامبر (ص) اموال را بطور مساوی تقسیم میکرد
- یک درهم و نیم، تو را برای خرج زندگی بس است
- نابود باد طلا و نقره
- سخن، صخن پسر ابوطالب است
- ابوذر و معاویه
- ابن مسعود و سران قریش
- ابوتراب نه!
- یک شیعه در دربار یک دیکتاتور
- زن دلیر و معاویه
- عثمان اولین کسی بود که در ظلم را گشود
- انتخاب شهادت
- آزاده دنیا و آخرت
- خدا او را از دست ما نجات داد
- پیامبر با یاران خود مشورت میکند
- کدام بنده از من بنده تر است؟
- بدون نظر شما (مردم) کاری نمیکنم
- با هرکه میل داری ازدواج کن
- بر تن تو لباس جباران است
- همراهی پیاده با سواره
- هیچ کسی را نباید تعظیم کرد
- خدا متکبران را دوست ندارد
- اسلام آوردن حضرت علی (ع)
- هر کسی از ما سوال کند به او خطا کنیم
- سه جرقه و سه پیروزی
- مسلمانان در دربار یزد گرد
- وصیت ابن مسعود
- فساد گماشته عثمان
- و …

دانلود دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم : 1?61MB
password رمز : www.p30af.com




موضوع مطلب :

دوشنبه 91 بهمن 30 :: 5:37 عصر

دانلود نرم افزار استفاده از دست به جای ماوس

NPointer 1

 

 

 

اگر وب کم دارید و میخواهید یک تکنولوژی جدید را تجربه کنید، این مطلب را از دست ندهید.

 

نرم افزار NPointer میتوانید با کمک وب کم حرکات انگشتان شما را دریافت و آنالیز کرده و از آن برای کنترل اشاره گر ماوس استفاده کند. به این ترتیب با حرکت دست خود میتوانید نشانگر ماوس را جابجا کرده و حتی کلیک کنید.

 

این نرم افزار که بخشی از یک پروژه تحقیقاتی است، به صورت رایگان عرضه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. این نرم افزار میتواند تنها با کمک یک وب کم یا دوربین دیجیتال معمولی از حرکت دست و انگشتان شما به جای ماوس استفاده کند.



 

 

برای اینکه نرم افزار NPointer بتواند کاملا درست عمل کند، باید وبکم خود را طوری تنظیم کنید که از نمای بالا از دست شما تصویر برداری کند. سپس باید دست خود را روی میز و ترجیحا روی یک صفحه سفید قرار داده و از قسمت Setting نرم افزار حرکات دست خود را تنظیم و به برنامه معرفی کنید. سرعت و دقت حرکت نشانگر ماوس نیز از همین قسمت قابل تنظیم است.

 

اما اگر از لپتاپ استفاده میکنید و امکان تنظیم وبکم برای تصویر برداری از نمای بالا را ندارید، باید دست خود را روبروی دوربین گرفته و تنظیمات را انجام دهید.

 

توجه کنید که این نرم افزار فعلا مراحل آزمایشی خود را میگذراند و ممکن است کار با آن به راحتی کار با ماوس نباشد. اما در هر صورت تجربه جالبی خواهد بود.

 

 

نرم افزار NPointer 1 را میتوانید از ،

(از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ)

دریافت کنید:

 

دانلود با حجم 1.7 مگابایت

پسورد فایل دانلود شده، www.sarzamindownload.com میباشد.




موضوع مطلب :

شنبه 91 بهمن 28 :: 3:59 عصر

دانلود نرم افزار محافظت از کامپیوتر در مقابل ویروس های حافظه USB (فلش مموری)

USB Guardian 2.4

 

 

اغلب ما خاطرات بدی از آلوده شدن کامپیوتر توسط ویروس های موجود در فلش مموری (حافظه های USB) داریم. به همین دلیل هر وقت که میخواهیم فلش مموری یکی از دوستان یا همکاران را به کامپیوتر خود وصل کنیم دست و پایمان میلزرد که نکند دوباره کامپیوتر نازنین مان ویروسی شود.

 

به طور کلی یکی از مهم ترین راه های انتقال ویروس ها و برنامه های مخرب کامپیوتری، از طریق حافظه های USB است.

 

نرم افزار USB Guardian میتواند خیال شما را در مورد آلوده شدن از طریق USB راحت کند. این نرم افزار تمام فلش مموری هایی که به کامپیوتر شما وصل میشود را کنترل کرده و اجازه انتقال ویروس یا فایل های آلوده و مخرب را نمیدهد.



 

 

اساس کار این نرم افزار به چه صورت است؟

اغلب ویروس هایی که روی فلش مموری ها قرار میگیرند، به محض وصل شدن به یک کامپیوتر به صورت خودکار اجرا میشوند و کامپیوتر میزبان را مورد حمله قرار میدهند. نرم افزار USB Guardian در حافظه ویندوز مستقر شده و وصل شدن یک USB جدید به کامپیوتر را تشخیص میدهد. و از اجرا شدن اتوماتیک فایل های موجود در آن جلوگیری میکند. به این ترتیب اگر ویروسی سعی کند تا از روی فلش مموری اجرا شده و کامپیوتر شما را آلوده کند، این نرم افزار بلافاصله جلوی آن را میگیرد.

 

 

نسخه جدید نرم افزار محافظت از کامپیوتر در مقابل ویروس های حافظه USB (فلش مموری) ، USB Guardian 2.4 را دانلود کنید:

 

دانلود با حجم 1.1 مگابایت

پسورد فایل دانلود شده، www.sarzamindownload.com میباشد.




موضوع مطلب :

شنبه 91 بهمن 28 :: 3:57 عصر

featured

از زمان انتشار نسخه‌ی جدید سیستم عامل ویندوز مدت کوتاهی گذشته است. البته این نسخه مخصوص توسعه دهندگان است، بنابراین استفاده از آن به عنوان سیستم عامل اصلی توصیه نمی‌شود. امکاناتی که ویندوز 8 به ارمغان آورده، بسیار متنوع بوده و هدف این نوشته اشاره به همه‌ی آن امکانات نیست. بلکه در این نوشته سعی می‌کنم به نکاتی اشاره کنم که در برخورد اول با این سیستم عامل بیش‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد.

واسط کاربری Metro

آن‌چه از ماه‌ها قبل سر و صدای بسیاری به پا‍‍‍‍‍‍‍ کرده، واسط کاربری جدید مایکروسافت است که در اولین برخورد با ویندوز 8، نظر شما به آن جلب خواهد شد. این واسط کاربری که Metro نام دارد، بعد از بالا آمدن ویندوز به عنوان صفحه‌ی آغازین در مقابل شما گشوده خواهد شد. شاید با خواندن این مطلب نگران محیط Desktop قدیمی ویندوز شوید که عمری است بدان دلبسته‌اید! اما جای نگرانی نیست، چرا که محیط Desktop با نگه داشتن کلید Windows و فشردن D (همچون نسخه‌های قبلی ویندوز) دوباره در مقابل شما ظاهر خواهد شد.

 

محیط مترو در ویندوز 8

واسط Metro به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا فایل‌ها و نوشته‌ها را به سادگی با سرویس‌های ابری (یا با یکدیگر) به اشتراک بگذارند. مثلاً می‌توانید یک عکس را از فیس‌بوک مستقیماً وارد محیط یک برنامه‌ی ویرایش‌گر کنید و سپس آن را در یک شبکه‌ی اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید.

برنامه‌هایی که در واسط Metro کار می‌کنند، در صورتی که مورد استفاده قرار نگیرند، به حالت تعلیق در می‌آیند. این باعث می‌شود تا منابع سیستم به هدر نرود و انرژی باتری برای سایر فعالیت‌ها ذخیره شود.

واسط مترو توسط کاشی‌هایی (Tiles) فرش شده است که مناسب استفاده در دستگاه‌های لمسی است. اگر روی یکی از این کاشی‌ها کلیک کنید، به راحتی می‌توانید جای کاشی‌ها را تغییر دهید.

چیدن کاشی ها در محیط مترو

استفاده از کلیک راست باعث نمایان شدن نواری در پایین صفحه می‌شود. بسته به این که روی کدام کاشی کلیک کرده باشید، عناوینی در نوار ظاهر می‌شود که به شما امکان بزرگ/کوچک کردن کاشی، حذف کردن آن و … را می‌دهد.

تنظیمات کاشی ها

اگر در محیط Desktop کلید Windows را بفشارید، وارد واسط Metro می‌شوید. چنان‌چه در این حالت چیزی تایپ کنید، ویندوز به جستجوی عبارت تایپ شده خواهد پرداخت. نتایج جستجو دسته‌بندی می‌شود تا پیدا کردن نتیجه‌ی دلخواه شما، آسان‌تر شود.

جستجو در محیط مترو

برای جستجوی مستقیم در برنامه‌ها می‌توانید Windows + Q را بفشارید. همچنین Windows + W امکان جستجو در تنظیمات ویندوز را برای شما فراهم می‌کند.

اگر موس را روی منوی استارت نگه دارید (یا در محیط مترو به انتهای صفحه-سمت چپ بروید)، چند میان‌بر در اختیارتان قرار خواهد گرفت؛ مواردی چون Settings، Devices، Share و Search. این موارد همچون یک منوی استارت کوچک در مقابل شما ظاهر خواهند شد. یک راه دیگر این است که کلید Windows را به همراه C فشار دهید.

محیط دسکتاپ

منوی استارت ساده

اگر واسط Metro به مزاج شما خوش نمی‌آید به ویرایش‌گر رجیستری بروید، مسیر زیر را پی بگیرید و مقدار RPEnabled را از 1 به 0 تغییر دهید: [از طریق NeoWin]

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\

Control Panel

در صورتی که از طریق واسط Metro به سراغ پنل تنظیمات ویندوز بروید، با چیزی مثل تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد.

پنل مدیریت

Refresh PC & Reset PC

اگر بگوییم عده‌ی زیادی از کاربران ویندوز از مدت‌ها پیش خواهان این دو قابلیت بوده‌اند، حرفی به گزاف نزده‌ایم. چرا که بسیاری از کاربران جای خالی Reset PC  را به کمک برنامه‌های جانبی پر می‌کردند.

به زبان ساده می‌توان گفت که Refresh PC باعث می‌شود تا سیستم عامل شما تازه‌نفس شود! یعنی ضمن حفظ شدن اطلاعات شما (از جمله عکس‌ها، ویدئوها، فایل‌های صوتی و حتی برنامه‌هایی که از طریق Store نصب کرده‌اید)، سیستم عامل شما بعد از اجرای Refresh PC، جان تازه‌ای می‌گیرد. زمانی که  با خطاهایی زیادی مواجه شدید یا عملکرد ویندوز مطابق انتظار شما نیست،‌ می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

از طرفی Reset PC تنظیمات و اطلاعات رایانه‌ی شما را نادیده گرفته و سیستم عامل را به نقطه‌ی آغازین کار خود می‌برد؛ گویی ویندوز به تازگی روی رایانه‌ی شما نصب شده است.

Refresh PC & Reset PC

Internet Explorer 10

نسخه‌ی 10 اینترنت اکسپلورر به طور پیش‌فرض روی ویندوز 8 نصب شده است. سرعت IE10 قابل قبول به نظر می‌رسد و در مورد سایر ویژگی‌های آن، باید یک بررسی دقیق صورت بگیرد. استفاده از این مرورگر، هم در محیط Desktop و هم از طریق واسط Metro‌ امکان‌پذیر است. اگر از طریق Metro آن را باز کنید، تمام صفحه به نمایش وب‌سایت شما اختصاص خواهد یافت. در صورتی که هر کجای صفحه کلیک راست کنید، دو نوار در بالا و پایین صفحه پدیدار می‌شود که از طریق آن‌ها می‌توانید تب‌ها را مدیریت کرده و یا امکانات اولیه‌ی مرورگر را مشاهده نمایید.

اینترنت اکسپلورر 10 در محیط مترو

می‌توانید هر وقت که خواستید به محیط Desktop بازگردید. نمای مرورگر در محیط Desktop بسیار شبیه به نسخه‌ی قبلی آن است.

اینترنت اکسپلورر 10

Windows Explorer

یک تغییر عمده‌ی دیگر در ویندوز اکسپلورر صورت گرفته است؛ اگر به قصد باز کردن یک فایل وارد محیط Win Explorer شوید، ابزارهای ویندوز در بالای صفحه در اختیارتان خواهد بود. شما با آن‌چه مشاهده می‌کنید غریبه نیستید، زیرا این فضا (واسط کاربری Ribbon) را در برنامه‌های Microsoft Office (و نیز سایر برنامه‌ها) قبلاً تجربه کرده‌اید.

ویندوز اکسپلورر و واسط Ribbon

بسته به این‌که چه چیزی را انتخاب کرده باشید، احتمالاً سربرگ‌های جدیدی در اختیارتان قرار خواهد گرفت که امکاناتی را مطابق با فایل یا فولدر انتخاب شده، برای شما فراهم می‌آورد. مثلاً در تصویر زیر سربرگ Manage اضافه شده که امکان چرخاندن عکس انتخاب شده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سربرگ ویژه

نحوه‌ی کپی کردن فایل‌ها نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته است. سرعت انتقال فایل‌ها به شکل یک نمودار ترسیم می‌شود. همچنین می‌توان عمل کپی یا انتقال فایل را در حین کار متوقف کرد.

کپی کردن فایل در ویندوز 8

همزمانی دو (یا بیشتر) عمل کپی منجر به ایجاد یک پنجره‌ی واحد می‌شود. این مسئله مدیریت کار را بسیار آسان می‌کند.

کپی کردن همزمان

وقتی یک فایل هم‌نام وجود داشته باشد، ویندوز 8 به کمک شما می‌آید تا به دلخواه خود تصمیم بگیرید.

فایل هم نام وجود دارد

Task Manager

یکی از تحولات جالب ویندوز 8، Task Manager آن است. در دو حالت می‌توان از Task Manager‌ استفاده کرد: در حالت ساده تنها لیست برنامه‌های در حال اجرا به نمایش در می‌آید و البته امکان بستن هر یک از آن‌ها وجود دارد.

task manager

در حالت پیشرفته جزییات دقیقی از آن‌چه در حال وقوع است، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

task manager advanced

task manager advanced

زبان فارسی

افزودن صفحه کلید فارسی مشابه نسخه‌ی قبلی ویندوز، به سادگی صورت می‌پذیرد. اما جای کلیدها در ویندوز 8 کمی متفاوت شده است و در ابتدا شما را سردرگم می‌کند! البته خیلی از این تغییرات اوضاع صفحه کلید فارسی را بهبود بخشیده، مثلاً Shift + Space نیم‌فاصله ایجاد می‌کند (اگر اشتباه نکنم صفحه کلید جدید مشابه صفحه کلید استانداردی است که در لینوکس استفاده می‌شود) . همچنین برای نمایش حروف فارسی (عربی) در محیط ویندوز، از یک فونت جدید استفاده شده که به اندازه‌ی کافی خواناست و ظاهر قابل قبولی دارد.

زبان فارسی

فونت فارسی

فونت فارسی

به راحتی می‌توان دریافت که نام این فونت Segoe UI است.

فونت فارسی

سرعت بوت شدن

مایکروسافت تمام تلاش خود را برای کوتاه نمودن زمان بوت، انجام داده است. وقتی رایانه به حالت Sleep می‌رود، همچنان انرژی مصرف می‌کند؛ اما از طرفی به سرعت آماده به کار می‌شود. همچنین هنگامی که سیستم عامل ویندوز Hibernate می‌شود، در مدت کوتاهی به حالت آماده در می‌آید؛ اما در این حالت ویندوز تازه نفس نیست، چرا که تنظیمات دفعه‌ی قبل را بارگذاری کرده است. مایکروسافت برای بوت شدن ویندوز 8، سه نکته را مد نظر قرار داده است:

  1. مصرف انرژی را به صفر برساند، یعنی چیزی شبیه به حالت Sleep اتفاق نیفتد.
  2. برای استفاده مجدد، سیستم عامل تازه‌نفس باشد (مثل زمانی که Restart می‌شود، نه آن‌چه موقع Hibernate اتفاق می‌افتد).
  3. استفاده از ویندوز در مدت کوتاهی بعد از فشردن کلید «روشن» امکان‌پذیر باشد، مثل زمانی که رایانه از حالت Hibernate روشن می‌شود.

در نهایت به طور خلاصه می‌توان گفت، مایکروسافت نوع سنتی بوت شدن ویندوز را (که زمان‌بر بود) با Hibernate‌ آمیخته است تا وقتی که شما کلید «روشن» را می‌فشارید، ویندوز سریع و تازه‌نفس در اختیار شما قرار گیرد!

سایر ویژگی‌ها

  • Windows Store فروشگاهی است که کاربران را قادر می‌سازد تا برنامه‌ی دلخواه خود را به سادگی پیدا کرده و خریداری کنند.
  • در ویندوز 8 می‌توان از حساب کاربری آنلاین مایکروسافت استفاده کرد تا تنظیمات مربوط به برنامه‌هایی که در رایانه‌های مختلف استفاده می‌کنید، یکسان‌سازی شود. البته امکان ایجاد کاربران محلی هم وجود دارد؛ این کاربران وضعیتی مشابه با کاربران در نسخه‌های قبلی ویندوز  را دارند.
  • همچنین مایکروسافت در ویندوز 8 از پردازنده‌های ARM‌ پشتیبانی می‌کند و این مسئله منجر به تولید تبلت‌های کم‌مصرف می‌شود.
  • برای گردش در بین برنامه‌های در حال اجرا در نسخه‌های قبلی ویندوز، از Alt + Tab استفاده می‌شد. اکنون می‌توان با استفاده از موس هم در میان برنامه‌ها گردش کرد. برای این کار کافی است موس را به کناره‌ی چپ صفحه ببرید تا یک تصویر بند انگشتی ظاهر شود. در این حالت تنها یک کلیک کافی است تا برنامه‌ای که در پس‌زمینه در نوبت قرار گرفته، به روی صفحه بیاید. برای این‌که یک تجربه‌ی شیرین‌تر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم تصویر بند انگشتی را با نشانگر موس بکشید و در وسط صفحه رها کنید.

فهرست امکانات و ویژگی‌های جدید ویندوز 8 همچنان ادامه دارد! اما در این‌جا به ذکر مواردی که در بالا اشاره شد، اکتفا می‌کنم.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 11:37 عصر

سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.

 

 

1. خاموش کردن دستگاه
خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 8 مقداری متفاوت از قبل است. برای این کار بایستی در نمایه Metro، نشان‌گر ماوس را بر روی دکمه Start در گوشه سمت چپ صفحه ببرید و سپس Settings را انتخاب کنید. در سمت راست، منویی ظاهر خواهد شد که شما می‌توانید با مراجعه به Power، اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.

2.
تبدیل درجه حرارت به سانتی‌گراد
در برنامه مربوط به آب‌و‌هوای موجود در نمایه Metro که با عنوان Weather مشخص شده است، به طور پیش‌فرض درجه هوا با واحد فارنهایت مشخص شده است. در صورتی که دوست دارید دما با سانتی‌گراد نمایش داده شود، کافی است کلیدهای ترکیبی Windows + C را فشار داده و به Settings بروید. در این قسمت می‌توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

3.
عبور سریع از Lock Screen
در نمایه Metro «ویندوز 8» صفحه‌ای به نام Lock Screen تعبیه شده است که پیش از ورود به ویندوز نمایش داده می‌شود. در صورتی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه می‌توانید از این صفحه عبور کنید. همچنین با استفاده از دوبار کلیک ماوس و یا فشردن کلید Enter کیبورد نیز می‌توانید صفحه Lock Screen را رد کنید.

4.
جستجوی سریع
در صورتی که قصد جستجوی محتویات کامپیوتر را دارید و در صفحه آغازین نمایه Metro حضور دارید کافی است شروع به تایپ عبارت مورد نظر خود کنید. خواهید دید که صفحه جستجو ظاهر می‌گردد.

5.
مشاهده برنامه‌های مورد علاقه به هنگام جستجو
در قسمت جستجو، لیستی از همه برنامه‌های نصب شده به چشم می‌خورد. برای ویرایش این لیست می‌توانید به Control Panel رفته، بر روی منوی Search در سمت‌راست صفحه کلیک کرده و برنامه‌های مورد علاقه خود را به آن منتقل کنید.

6.
باز نمودن Task Manager
در «ویندوز 8» نیز به مانند ویندوزهای قبلی با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc می‌توانید به Task Manager ویندوز دسترسی داشته باشید.

7.
راه‌اندازی مجدد Windows Explorer
در «ویندوز 8» به مانند ویندوزهای قبلی امکان بستن کامل سرویس Windows Explorer یا explorer.exe وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید پس از مراجعه به Task Manager و انتخاب Windows Explorer بر روی دکمه Restart موجود در Task Manager کلیک کنید تا این سرویس از نو راه‌اندازی شود.

8.
باز نمودن سریع منوی File History
شما می‌توانید برای مشاهده تاریخچه هر فایل از قابلیت File History در «ویندوز استفاده کنید. این قابلیت این امکان را فراهم می‌کند تا فایل خود را به نسخه قبلی آن بازگردانی کنید. برای این کار در هر پوشه، برای دسترسی سریع به File History می‌توانید از سه دکمه پایین صفحه استفاده کنید. این دکمه‌ها امکان بازگردانی فایل انتخابی را فراهم می‌کنند.

9.
پیش‌نمایش پشتیبان فایل‌ها
فایل‌های Backup یا پشتیبان برخی فایل‌ها که توسط قابلیت File History فراهم شده است، به صورت تصاویر کوچک نمایش داده می‌شود. کافی است آیکن آن‌ها را انتخاب نمایید تا محتویات آن‌ها قابل مشاهده شود.

10.
افزودن برنامه‌های دیگر به صفحه آغازین نمایه Metro
شما می‌توانید علاوه بر برنامه‌هایی نظیر Weather و News، برنامه‌های دیگری را نیز به صفحه آغازین نمایه Metro اضافه کنید. برای این کار کافی است نام برنامه را جستجو کرده و پس از نمایش نتایج جستجو بر روی آن راست‌کلیک نموده و Pin را انتخاب نمایید. برای این که این برنامه از این قسمت حذف شود، می‌توانید مجدد راست‌کلیک کرده و Unpin را انتخاب نمایید.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 11:31 عصر
مایکروسافت در نمایشگاه BUILD که در حال برگزاری است زمان زیادی را برای نمایش نحوه کارکرد ویندوز 8 برروی تبلت ها صرف می کند به همین دلیل ممکن است تصور کنید که ویندوز 8 کاربران کامپیوترهای رومیزی و یا لپ تاپ ها را فراموش کرده است.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، اولین برتری ویندوز 8 نسبت به نسخه های قبلی بازده و سرعت آن است. مایکروسافت قول داده که ویندوز 8 بر روی تمام کامپیوترهایی که ویندوز 7 برروی آنها نصب شده، اجرا شود به این ترتیب نگران این نخواهیم بود که ویندوز 8 برروی کامپیوتر فعلی نصب نشود. مایکروسافت همچنین وعده داده که ویندوز 8 سریعتر از ویندوز 7 اجرا خواهد شد.
 
 
ویندوز 8 نیاز سخت افزار کمتری نیز خواهد داشت یعنی سیستم عامل با حافظه RAM کمتر و CPU ضعیف تر ازآنچه ویندوز 7 نیاز دارد اجرا خواهد شد. در واقع طراحی ویندوز 8 به نحوی است که رابط کاربری بسیار جذاب و گرافیکی آن و نحوه اجرای نرم افزارها به میزان کمتری از حافظه و CPU نیاز دارند.
 

سرعت بوت شدن سیستم عامل به میزان قابل ملاحظه ایی در سیستم های جدید با UEFI – Unfied Extensible Firmware Interface کاهش یافته است حتی اگر از سیستم های فعلی استفاده می کنید باز هم سرعت بوت شدن ویندوز 8 نسبت به ویندوز 7 کاهش یافته است. ویندوز 8 در کمتر از چند ثانیه بوت شده و در دسترس کاربر قرار می گیرد.

هر چند Start Screen یا صفحه آغاز برای ابزارهای مجهز به صفحه لمسی طراحی شده است اما به خوبی با کی برد و ماوس در کامپیوترهای فاقد صفحه لمسی کار می کند. بلافاصله پس از تایپ کردن رابط کاربری جستجو  ظاهر می شود و سیستم عامل به جستجوی درخواست کاربر می پردازد.
 
 
با فشار دادن کلید Windows برروی صفحه کلید بلافاصله از برنامه و یا صفحه ایی که هستید به صفحه Start Screen باز گردانده می شوید. با فشار دادن کلیده های ترکیبی Windows + D نیز به صفحه دستکتاپ قدیمی، همانی که در ویندوز 7 نیز وجود دارد دسترسی خواهید داشت. زمانی که ماوس را به گوشه پایین، سمت چپ صفحه منتقل می کنید. 5 عملکرد جذاب (جستجو، اشتراک گذاری، شروع، ابزارها و تنظیمات) بصورت پاپ آپ نمایش داده می شود.
همه ما در زمان ویروسی شدن کامپیوتر و یا بهم ریختن تنظیمات و مشکلات اینچنینی، ساعت های زیادی را صرف نصب مجدد سیستم عامل و نرم افزارها می کنیم. قابلیت های جدید ویندوز 8 به نام Reset  و Refresh به شما کمک می کند تا زحمت کمتری بکشید. این دو قابلیت سیستم را صحیح و سالم تحویل شما می دهند.
 
 
Reset تمام اطلاعات روی سیستم را پاک می کند و پس از 10 تا 15 دقیقه سیستم عامل را مانند روز اول تحویل کاربر می دهد. Refresh از Reset بهتر عمل می کند و اطلاعات کاربر (شامل نرم افزارهای که کاربر بصورت آنلاین دانلود کرده) را حفظ می کند و باقی اطلاعات را پاک می کند. پس با Refresh شما سیستم عامل را تر و تازه می کنید و نیازی نیست که از تصاویر، موزیک ها و اسناد خود بک آپ بگیرید. Refresh بصورت پیش فرض نرم افزارهای Win32 را بازیابی نمی کند اما کاربر می تواند با تغییر تنظیمات آنها را نیز به لیست ریکاوری اضافه کند.
 
حرفه ایی ها از Task Manager ویندوز 8 لذت خواهند برد. Task Manager در ویندوز 8 بسیار تمیز و جذاب تر شده است. در نسخه جدید Task Manager منابع استفاده شده سیستم به صورت واضح تر نمایش داده می شوند و کاربر راحتر می تواند نرم افزار و پروسه هایی که منابع سیستم را بیش ازحد استفاده می کنند پیدا کند.
 
Remote Desktop جدید ویندوز 8 از صفحه های چندلمسی پشتیبانی می کند اما اگر نرم افزار سنتی Remote Desktop را ترجیح می دهید آن هم در دسترس است.
 

اگر قصد داشته باشید یک نرم افزار را بر نسخه های مختلف ویندوز آزمایش کنید و یا اگر بخواهید نسخه آزمایشی یک نرم افزار را بدون ایجاد بهم ریختگی در سیستم عامل نصب کنید ویندوز 8 یک روش را برای این کار به شما ارائه می دهد. نرم افزار مجازی سازی Hyper-Vبصورت داخلی در ویندوز 8 نسخه کلاینت وجود خواهد داشت.

هسته اصلی و Explorer بهبودهای بسیاری یافته اند. Riboon به Explorer نیز اضافه شده که علاوه بر سازگاری با صفحه لمسی تبلت ها، قابلیت های بسیاری را بهمراه خود آورده است. در ویندوز 8 شما می توانید به راحتی فایل های ISO و VHD را mount کنید. و برای این کار به هیچ نرم افزار اضافی مانند Nero Image Drive یا Power ISO و غیره نخواهید داشت. اگر روی یک فایل دیسک مجازی (VHD) دو بار کلیک کنید فایل بصورت خودکار Mount شده و به لیست درایو ها اضافه می شود. با همین روش می توانید فایل های ISO را نیز به عنوان یک درایو اپتیکال مجازی به لیست درایو ها اضافه کنید.
 

اگر چند مانیتور را به کامپیوتر خود متصل کرده اید حتما خوشحال خواهید شد که بدانید مایکروسافت امکاناتی را برای شما اضافه کرده تا زندگی برایتان راحت تر شود. ویندوز 8 بالاخره امکان استفاده از یک تصویر پس زمینه گسترده بین دو مانیتور را فراهم کرده است. شما همچنین می توانید نحوه رفتار نوار ابزار در هر کدام از مانیتور ها را کنترل کنید. بعنوان مثال اگر کاربر تسک باری که در آن Internet Explorer در حال اجراست را از یک مانیتور به مانیتور دیگر منتقل کند به این ترتیب Internet Explorer نیز از یک مانیتور به مانیتور دیگری حرکت می کند.

تمرکز اصلی مایکروسافت در کنفرانس BUILD برروی صفحه اصلی Start Screen، نرم افزارهای Metro و تولید نرم افزارهای تحت این سیستم عامل است. و انتظار می رود اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت های جدید ویندوز 8 و امکانات مخصوص کاربران حرفه ایی بعد ها منتشر شوند.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 11:29 عصر

 

تردیدی نیست که ویندوز 95 مایکروسافت واقعاً یک‌بار دیگر تجربه کار با PC را متحول ساخت، 16 سال پیش این صنعت را به‌شدت تحت تاثیر خود قرار داد. هفته گذشته مایکروسافت اعلام کرد که نسل بعدی سیستم‌های عامل ویندوز این شرکت یعنی ویندوز 8 که در طول چند ماه آینده برای آزمایش عمومی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، درست به اندازه ویندوز 95 افسانه‌ای، انقلابی خواهد بود.


Steven Sinofsky رییس بخش ویندوز و ویندوز لایو شرکت مایکروسافت می‌گوید: «چیزهای زیادی از زمان ویندوز 95 تاکنون تغییر کرده‌اند. در واقع عرضه ویندوز 95 آخرین تحول بنیادی ویندوز به‌شمار می‌آید که با مطرح شدن مفهوم دسکتاپ همراه بود. امروزه دو سوم PCهای موجود را مدل‌های موبایل یعنی لپ‌تاپ‌ها، نت‌بوک‌ها، نوت‌بوک‌ها، تبلت‌ها، Slateها، مدل‌های قابل تبدیل و... تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، تقریبا تمام کامپیوترهای امروزی قابلیت بهره‌گیری از اتصالات بی‌سیم را دارند. در عین حال، این سیستم‌ها از تنوع گسترده‌ای از پیکربندی‌های نمایشگر بهره می‌گیرند که از مدل‌هایی با اندازه‌های زیر 10 اینچ تا نمایشگرهای متعدد HD را شامل می‌شوند. صنعت ذخیره‌سازی از محدوده مگابایت به فضای ترابایت جهش کرده است و به سمت ذخیره‌سازی کلود پیش می‌رود».با وجود آن‌که مایکروسافت همچنان در مورد تاریخ عرضه رسمی ویندوز 8 سکوت کرده است، اما بسیاری از ناظران بر این عقیده‌اند که نسل بعدی ویندوز در سال 2012 عرضه خواهد شد.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 11:27 عصر

شما ممکن است کار با کامپیوتر را از زمان سیستم عامل DOS شروع کرده باشید یا تازه واردهایی باشید که کامپیوتر را با ویندوز XP شناخته اید. در هر صورت همچنان چیزهای زیادی وجود دارند که بتوانید درباره سیستم عامل بیاموزید . بیست نکته ای که می خواهیم در این جا به آن اشاره کنیم از جمله همین کارهایی هستند که ممکن است شما بعضی از آن ها را بدانید و بعضی دیگر برایتان تازگی داشته باشد. اغلب این نکات را می توانید در ویندوز های 98 ، Me ، 2000 یا XP به کار بگیرید. نکته دیگر آن است که صفحه کلید را از یاد نبرید. درست است که ویندوز همه چیز با منوها و ماوس و آیکون کار می کنند، اما اگر ماوس از کار بیفتد چه کار می کنید؟ حداقل این است که برای رفع اشکال درایور ماوس باید از صفحه کلید استفاده کنید. پس صفحه کلید را فراموش نکنید.

1. از ترکیب Alt+tab استفاده کنید
با کلیک کردن روی برنامه های موجود در نوار ابزار می توانید آن ها را فراخوانی کنید اما اگر آیکون برنامه ها کوچک باشند یا نام برنامه های فعال به طور کامل دیده نشوند،آن وقت استفاده از این روش کمی سخت می شود. به جای آن می توانید از ترکیب کلیدهای Alt+tab به طور متناوب امکان حرکت بین برنامه هایی که در taskbar دیده نمی شوند را هم در آنجا ملاحظه کنید.

2. کلید ویندوز و کلید Application
اگر از صفحه کلید استفاده می کنید ولی کلید ویندوزو Application ( که به جای کلیک سمت راست ماوس کار می کند ) در آن وجود ندارد یا کار نمی کند، می توانید از ترکیب Ctrl+Esc و Shift+F10 استفاده کنید.

3. پنجره های گم شده را پیدا کنید
گاهی اوقات بعضی از پنجره ها، خارج از کادر قابل دیدن دسکتاپ قرار می گیرند. تنها راه برگردادن آن ها، استفاده از صفحه کلید است. کلیدهای Alt+space منوی سیستمی ویندوز را ظاهر می کنند که معمولا” در گوشه چپ بالای صفحه قرار دارد. با زدن کلید M برای حرکت و استفاده از کلیدهای مکان نما می توان آن را به محدوده قابل دیدن دسکتاپ آورد. البته میان برهای زیادی برای انجام دادن کارها با استفاده از صفحه کلید وجود دارند که می توانید برای آشنایی با آن ها به راهنمای ویندوز مراجعه کنید.

4. استفاده از «پاکسازی دیسک»
سیستم های کامپیوتری معمولا” دارای انبوهی از فایل های بدون استفاده هستند که سیستم را کند می کنند و یافتن فایل های مورد نظر را نیز دشوار می سازد. برای رفع این مشکل به منوی start رفته و مسیر programs و بعدAccessories و بعدTool System و سپسDisk Cleanup را طی کنید. «پاکسازی دیسک» مقدار فضایی که در اثر این پاکسازی آزاد می شود را محاسبه می کند و به شما اعلام می کند. خالی کردن سطل بازیافت و حذف فایل های موقت اینترنتی از جمله راه های آزاد سازی فضای کامپیوتر هستند. موارد مودر نظرتان را علامت زده و OK را بزنید تا بقیه کار انجام شود.

5. اندازه سطل بازیافت را تغییر دهید
ممکن است از دیدن فضایی که پس از خالی کردن سطل بازیافت به کامپیوترتان بر می گردد، شگفت زده شوید. به طور پیش فرض ویندوز حدود10 درصد از هر درایو را به سطل بازیافت اختصاص می دهد. این موضوع مربوط به زمانی بود که ظرفیت دیسک ها کم بود اما اکنون اگر شما یک درصد از یک درایو بزرگ را به این کار اختصاص دهیدهم ، باز فضای زیادی در اختیار سطل بازیافت قرار داده اید. پس برای تغییر این اندازه، روی سطل بازیافت کلیک راست کرده و به properties بروید و اندازه جدید را تعیین نموده و OK کنید.

6. برنامه های بدون استفاده را کنار بگذارید
برای حذف برنامه هایی که اصلا” استفاده نمی کنید یا به ندرت مورد استفاده قرار می دهید، از طریق Control Panel به Add\Remove Programs بروید. ممکن است بعضی برنامه های نا شناخته را از آن جا ببینید که توسط خود سیستم مورد استفاده قرا می گیرند. اما اگر برنامه های کاربردی دارید که مدت طولانی بلااستفاده مانده اند، در حذف آن ها تردید کنید.

7. برنامه Outlook Express را پاکسازی کنید
بهتر است نگاهی به فولدر پیام های برنامه Outlook Express بیندازید. وقتی شما پیامی را حذف می کنید یا به فولدر دیگری می فرستید، برنامهOE فقط آن را علامت گذاری می کند و به واقع آن را حذف نمی کند. پس روی فولدر Deleted ltems در برنامه OE کلیک راست کنید و آن را به طور کامل تخلیه نمایید.

8. از جزییات سخت افزارها مطلع باشید
در بسیاری از مواقع دانستن جزییات سخت افزاری کامپیوترتان به رفع مشکلات پیش آمده کمک می کند. برای این کار نیاری به باز کردن بدنه کامپیوتر نیست. روی My Computer کلیک راست کنید properties را انتخاب کنید. یا می توانید از Control panel روی آیکون System کلیک کنید. با توجه به نسخه ویندوز شما روی زبانه Device Manager یا دکمه Device Manage در زبانه Hardware کلیک کنید. در این حالت فهرستی از سخت افزارهای موجود روی کامپیوترتان ظاهر می شود که بر اساس type مرتب شده اند. با دوبار کلیک روی دستگاهی که می خواهید جزئیاتش را بدانید ، صفحه مربوط با اطلاعات آن ظاهر می شود.

9. درباره سخت افزار بیشتر بدانید
برای آن که اطلاعات بیشتری از سخت افزارهای کامپیوترتان داشته باشید، دستور DXDLAG را از کار Run در منوی استارت اجرا کنید. زبانه های System ،Sound و Display اطلاعات مفیدی را از CPU ، حافظه، کارت صدا، کارتVGA و مقدار حافظه آن به دست می دهند . همچنین از این ابزار می توان برای رفع مشکلات Directx نیز استفاده کرد.

10. از System information بیشتر یاد بگیرید
یکی از جاههایی که می توان از اطلاعات خوبی راجع به سیستم به دست آورد همان System information است. از منوی استارت مسیرprograms و Accessories و System Tools و System information را طی کنید تا به منابع سخت افزاری و گروه بندی اجرا برسید. ممکن است که نتوانید تمامی اطلاعات آن را مطالعه کنید یا همه آنها را متوجه نشوید، ولی می توانید اطلاعات آن را در یک فایل متنی ذخیره کنید و برای مراجعات بعدی نگهداری نمایید .

11. چه چیزهایی در حال اجرا هستند
بعضی برنامه ها خودشان نصب می کنند تا به طور خودکار از start-up اجرا شوند و چه بخواهید چه نخواهید بخشی از حافظه و پردازنده را اشغال می کنند. در ویندوزهای 98 و xp و me می توان برنامه هایی را که مایل نیستند را از طریق زبانه startup از برنامه MSCONFIG حذف نمایید. ( این برنامه را از طریق کادر Run می توانید اجرا کنید). در ویندوز 2000 باید از برنامه های کمکی دیگری استفاده کنید. از طریق برنامه MSCONFIG می توانید برنامه های زیادی را غیر فعال کنید اما اگر System tray را هم غیر فعال کنید انگاه چیزهایی مثل ساعت را نیز از دست خواهید داد.

12. استفاده بهتر از پردازنده
با زدن کلیدهای Ctrl+Alt+Del می توانید Task Manager را اجرا کنید تا ببینید که چه برنامه هایی در حال اجرا هستند. در ویندوز 98 و Me فهرست ساده ای از برنامه های در حال اجرا را می بینید و در ویندوز xp و 2000 ، فهرست پروسه های فعال ، میزان حافظه مورد استفاده و زمان اشتغال شده از CPU نیز دیده می شود.

13. از راهنمای ویندوز استفاده کنید
اگر با کامپیوترتان مشکلی دارید، می توانید از راهنمایی خود ویندوز کمک بگیرید. برای این کار از منوی start به Help بروید و موضوع مورد اشکال را در کادر مربوط تایپ کنید.اگر جواب مورد نظرتان را پیدا نکردید سعی کنید عبارات دیگری را امتحان کنید. تا به جواب مورد نظرتان نزدیک تر شوید.

14. پیام های خطا را یادداشت کنید
هنگام بروز بعضی اشکالات در کامپیوتر ، پیام های خطایی نیز صادر می شود گاهی بهتر است این پیام ها را یادداشت کنید تا درباره آن ها مطالعه نمایید. در ویندوز 2000 و xp با زدن کلید های ctrl+c می توانید اغلب پیام های خطا را در clipboard ذخیره کنید و بعد آن را در برنامه ای مانند Notepad ثبت کنید، می توانید پیام خطا را یادداشت کنید یا با زدن Alt+printscreen یک نمای گرافیکی از آن را ثبت کنید و در برنامه ای مانند paint آن را ذخیره نمایید تا مورد استفاده مراجعات بعدی باشند.

15. استفاده از پایگاه دانش مایکروسافت
محل بعدی که برای کسب راهنمایی می توانید به آن مراجعه کنید، پایگاه دانش مایکروسافت یا Microsoft Knowledge Base است. به نشانی http://support.microsoft.com/ بروید و مشکل خود را با چند کلمه تایپ کنید مثلا”shutdown problem و یا قسمتی از پیام خطایی که دریافت کرده اید را بنویسید تا این پایگاه اطلاعات مناسبی را در همان رابطه در اختیارتان قرار دهد.

16. خط فرمان قدیمی
همه دانش آموزان قدیمی مدرسه DOS ، به خاطر دارند که همه برنامه ها و عملیات مدیریت فایل ها از طریق خط فرمان ( Command prompt ) انجام می گرفت. هنوز هم کارهای زیادی را می توان از طریق همان پنجره تک رنگ خط فرمان در ویندوز انجام داد. پنجره ویندوز اکسپلورر می تواند نمایش خوبی از وضعیت فایل های موجود در سیستم بدهد اما با خط فرمان کارهای بهتری می توان انجام داد. البته از هر دوی آنها می توان به طور ترکیبی استفاده کرد. وقتی شما یک فایل یا فولدر را از اکسپلورر بکشید و داخل پنجره خط فرمان بیندازید نام مسیر کامل آن در خط فرمان ظاهر می شود. مثلا” می توانید در خط فرمان بنویسید CD ( به معنای Change Directory ) و سپس فولدر مورد نظر را به درون آن پنجره بکشیدو رها کنید. سپس Enter را بزنید تا دایر کتوری جاری به نحوی که گفته اید تغییر کند. و بر عکس اگر در خط فرمان بنویسید explorer\e,. , پنجره ویندوز اکسپلورر در فولدری که شما داخل آن هستید باز خواهد شد.

17. از دستور DlR استفاده کنید
دستور DlR ( به معنای Directory ) فهرستی از فایل های موجود در فولدر جاری را نشان می دهد. اما اگر بخواهید فایل های پنهان و فایل سیستمی نیز نشان داده شوندباید از DlR\A استفاده نمایید. همچنین می توانید از فرمان ATTRlB برای نمایش یا تغییر مشخصه ها یا Attribute فایل ها استفاده نمایید.

18. استفاده از Xcopy
ویندوز اکسپلورر می تواند فایل ها یا فولدرهای مورد نظرتان را به محل دیگری کپی نمایید. برای آن که کنترل بهتری روی این کار داشته باشید می توانید از دستور Xcopy در خط فرمان استفاده نمایید. Xcopy این امکان را به شما می دهد که فایل هایی را کپی کنید که دارای یک یا چند مشخصه خاص باشند یا فایل هایی را کپی کنید که بعد از تاریخی خاص ایجاد شده اند یا تغییر کرده اند و یا حتی فقط فایل هایی را کپی کنید که مثلا” خصوصیت آرشیوی دارند. به غیر از اینها با این دستور می توانید فایل های خاص را داخل زیر شاخه ها پیدا و کپی کنید و یا فقط فایل های آرشیوی را دوباره نویسی کنید. با نوشتن فرمان xcopy\? می توانید فهرست همه کاربردهای این دستور را ببینید. چون تعداد سوییچ هایی که این دستور را به خود می گیرند زیاد است و در یک صفحه جا نمی گیرد می توانید با فرمان xcopy\?xcopy.txt همه دستورات در فایل متنی با نام xcopy ذخیره نمایید.

19. اجرای برنامه ها از خط فرمان
برای اجرای یک برنامه از خط فرمان فقط کافی است که نام آن را بنویسید. برای باز کردن فایل های داده ای می توانید از فرمان START XCOPY.TXT تا فایل مورد نظر در برنامه Notepad باز شود.

20. خط فرمان برای یافتن فایل ها
همان گونه که فرمان DlR می توانید فایل هایی مورد نظر شما را پیدا کند. فرمان FOR نیز می تواند عمل گفته شده را روی فایل های گفته شده اجرا نماید، به عنوان نمونه دستور زیر همه فایل های موجود در دایرکتوری جاری که نامشان project1 است را پیدا می کند و هر کدام را در برنامه متناظرشان باز می کند : DO START %7 ( PROJECT1.* ) FOR %7 IN علامت 7% نشان دهنده یک متغیر است که به جای آن می توانید هر حرفی بگذارید . هر فایلی که با فایل درون پرانتز منطبق باشد، دستور بعد از DO تکرار می شود . در ویندوزهای 2000 و XP ، فرمان FOR کارهای بیشتری هم انجام می دهد. برای دیدن همه ویژگی های این دستور و ذخیره آن در یک فایل متنی تایپ کنید: FOR\?FORHELP.TXT
برای دیدن همه دستوراتی که در خط فرمان قابل استفاده هستند بنویسید HELP>HELP.TXT و فایل ایجاد شده را در ویرایشگری مانند Notepad بخوانید.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 11:23 عصر

 

نکاتی در مورد ویندوز - جستجوی

وقتی در Address Bar نام سایتی را تایپ می کنید در کنار آن (سمت چپ) یک لوگوی کوچک وجود دارد. موس را روی لوگو نگه داشته و آنرا روی علامت خانه (Home) برده و رها کنید .

 

1) Home Page

در Internet Expolrer برای تعیین Home Page خود از چه راهی استفاده می کنید ؟ واضح ترین روش انتخاب Internet Options از منوی Tools در Internet Explorer است . اما یک روش بسیار ساده تر نیز وجود دارد .

وقتی در Address Bar نام سایتی را تایپ می کنید در کنار آن (سمت چپ) یک لوگوی کوچک وجود دارد. موس را روی لوگو نگه داشته و آنرا روی علامت خانه (Home) برده و رها کنید .( Drag & Drop )

بدین ترتیب سایتی که در Address Bar قرار دارد به عنوان Home Page شما قرار خواهد گرفت .

2) اضافه کردن یک برنامه به منوی Start

اگر بخواهید می توانید یک برنامه را در منوی Start قرار دهید تا راحتتر به آن دسترسی داشته باشید .

برای این کار روی منوی کلید Start کلیک راست کنید .اگر می خواهید این برنامه را برای همه کاربران قرار دهید بر روی Open All Users و اگر می خواهید این کار را فقط برای خودتان انجام دهید بر روی Open کلیک کنید .

حال یک کپی از Shortcut برنامه مورد نظر را در پنجره Start Menu قرار دهید . ( برای درست کردن Shortcut بر روی برنامه کلیک راست کرده و Create Shortcut را انتخاب کنید.)

3) بازگرداندن Show Desktop

یکی از آیکون هایی که در منوی Quick Lunch وجود دارد آیکون Show Desktop است که با اجرای این برنامه تمام برنامه ها به حالت Minimize در می آیند و Desktop نمایان می شود . اگر اشتباها آن را پاک کنید برای بازگرداندن آن به Quick Luch باید دستور زیر را اجرا کنید .

Regsvr32 /n /i:U shell32

4) تغییر محل My Documents

همه می دانیم My Documents چیست و به چه درد می خورد . و همه می دانیم وقتی قرار است برای نصب مجدد ویندوز درایوی را که ویندوز در آن قرار دارد فرمت کنیم چقدر اذیت می شویم . چون My Documents به طور پیش فرض در درایوی قرار دارد که ویندوز در آن قرار دارد .

با جابجا کردن محل My Documents به یک درایو دیگر بسیاری از مشکلات حل می شود از جمله مشکل بالا .

برای تغییر محل آن بر روی My Documents کلیک راست کرده و پس از انتخاب گزینه Properties در قسمت Target با فشردن کلید Move و انتخاب یک مسیر جدید بر روی Ok کلیک کنید .

5) نرو تو سطل آشغال

اگر می خواهید فایلها و فولدرهایی که پاک می کنید مستقیما و به طور کامل حذف شده و به Recycle Bin منتقل نشوند هنگامیکه می خواهید آنها را پاک کنید کلید Shift را نگه دارید .

اگر هم می خواهید که همیشه این اتفاق بیفتد و نیازی به نگه داشتن کلید Shift نباشد روی Recycle Bin کلیک راست کرده و در قسمت Properties تیک Do not move files to the Recycle Bin را بردارید . تا هر موقع که فایلی را پاک می کنید مستقیما پاک شود و به Recycle Bin نرود .

6) تغییر سیستم عامل پیش فرض

اگر روی کامپیوتر خود چند ویندوز نصب کرده اید می توانید تنظیمات مربوط به سیستم عامل پیش فرض و زمان نشان دادن این صفحه و ... را تغییر دهید .

برای این کار روی My Computer کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید . در قسمت Advanced و در Startup and Recovery روی Settings کلیک کنید . در این قسمت می توانید سیستم عامل پیش فرض و یا زمان و ... را تنظیم کنید . با کلیک بر روی گزینه Edit می توانید تمام این تنظیمات را به صورت دستی بر روی فایل Boot.ini انجام دهید.

7) پاک کردن برنامه های ناخواسته در Startup

وقتی که ویندوز بالا می آید تعدادی برنامه هم به همراه آن به حافظه بار گذازی می شوند و در Startup قرار می گیرند . بعضی از این برنامه ها مفید هستند مانند ویروس یابها . ولی بارگذاری بعضی دیگر فقط تلف کردن زمان و اشغال حافظه را به دنبال دارد .

برای دیدن لیست برنامه هایی که بارگذاری می شوند در قسمت Run برنامه msconfig را اجرا کنید و به قسمت Statup بروید .در آخر علامت کنار هر برنامه ای که نمی خواهید به طور خودکار اجرا شود را بردارید .

نوشته شده توسط علی نوربخش

 

 

 

 




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 11:22 عصر



احتمالاٌ برای شما بسیار پیش آمده که در حین کار با MS-DOS یک دستور یا پسوند های آن را فراموش کرده باشید. یا در مورد درست بودن دستور شک داشته باشید. بعضی از دستورات در داس را نمی توان امتحان کرد تا از صحت آن اطمینان حاصل کرد. زیرا ممکن است سبب از دست رفتن اطلاعات شده یا تغییرات ناخواسته ای ایجاد شود که قابل جبران نباشد. را حل این مشکل ساده است این چند سطر را بخوانید تا مشکل شما حل شود.

1- پنجره Command Prompt را باز کنید.

2- در Command Prompt نام دستوری را که در مورد آن توضیحات می خواهید تایپ کنید و بعد از آن « / » و سپس « ? » را تایپ کنید مانند:

chdir/?

تا در مورد دستور chdir اطلاعات لازم را بدست آورید.

توجه: برای اینکه توضیخات را صفحه به صفحه ببینید بعد از دستور بالا « | » و سپس « more » را تایپ کنید. یعنی:

chdir/?|more




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 11:21 عصر
1   2   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 8792
  • بازدید دیروز: 19
  • کل بازدیدها: 2306876
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

بهمن 91 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است