سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

آندروید از صفر

آندروید از صفر نام کتاب آموزشی و تصویری آندروید بوده که از صفر به معرفی و آموزش آندروید پرداخته است.

آندروید از صفر تحت 6 فصل به معرفی و آموزش قمستهای : آندروید و تاریخچه آن، ویژگیهای آندروید،  گوگل، فناوری گوگل، محصولات گوگل ، کاربردهای گوگل، مباحث پیرامون لینوکس، راهنمای های نصب  Ndrive Gps ، Navitel Gps  و GPS Maveric ، آموزش odin ، نصب نرم افزار بر روی آندروید، اصطلاحات جامع در سیستم عامل آندروید و… پرداخته است.

این کتاب با 124 صفحه در پسوند PDF بوده که از پی سی ای اف قابل دانلود است.

 

دانلود دانلود نسخه : دانلود رایگان با لینک مستقیم

 حجم نسخه: 2?17MB

password پسورد : www.p30af.com




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 مرداد 11 :: 10:10 عصر
کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مصرف کم مایعات و کاهش مصرف نمک را از علل اصلی ضعف و افت فشار خون عنوان کرد .


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، دکتر زهرا اباصلتی افزایش تعریق ، ضعف ، خستگی ، کم شدن انرژی ، سرگیجه به خصوص هنگام برخاستن ، ظاهر رنگ پریده و احساس افتادن که این علائم بیشتر هنگام بعد از ظهر اتفاق می افتند را از علائم افت فشار خون عنوان کرد و گفت :برای رفع این مشکل روزه داران مصرف فراوان مایعات و آب میوه های طبیعی و نمک در حد تعادل را در رژیم غذایی خود قرار دهند .

وی ابتلا به سردرد را از دیگر مشکلات در برخی از روزه داران عنوان کرد و اظهار داشت : این مشکل به علت عدم مصرف کافئین ،‌انجام کار زیاد در طول روز ، کم خوابی ، گرسنگی که معمولاً در طول روز بیشتر شده و در انتهای روز بدتر می شود.

کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: سردرد وقتی با افت فشار خون همراه شود، می تواند منجر به سردرد شدید و حالت تهوع قبل از افطار شود .

دکتر اباصلتی کاهش مصرف چای و مواد دخانی و خواب کافی را از جمله راهکارهای پیشگیری از سردرد در ماه مبارک رمضان برشمرد

وی با اشاره به اینکه یبوست از دیگر مشکلات شایع در ماه مبارک رمضان است که به علت کربوهیدرات های تصفیه شده ، مصرف کم آب و فیبر غذایی ایجاد می شود و گفت یبوست می تواند باعث ایجاد بواسیر ، شقاق های دردناک مقعد و سوء هاضمه به همراه نفخ شود .

وی خاطر نشان کرد برای درمان مصرف کم کربوهیدرات های تصفیه شده ، افزایش مصرف آب ، استفاده از سبوس در پخت نان ها ، استفاده از آردهای قهوه ای و سبوس دار را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد در ماه مبارک رمضان پرخوری ، مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ شده ، غذاهای تند و ادویه دار، غذاهایی که ایجاد نفخ می کنند مثل تخم مرغ ،‌کلم، لوبیا، عدس و نوشابه های گازدار ممکن است منجر به سوء هاضمه و نفخ شود و بهتر است برای درمان و یا پیشگیری از این مشکل پرخوری نکنید ، آب میوه یا آب بنوشید . از غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید

دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه افزایش سطح اسید در معده خالی در ماه رمضان باعث تشدید زخم و التهاب معده می شود که به صورت احساس سوزش در ناحیه معده و زیر دنده ها ظاهر شده و می تواند بطرف حلق گسترش یابد اظهار داشت : غذاهای تند ،قهوه و نوشابه های سیاه این حالت را بدتر می کنند .

وی خاطر نشان کرد : درمان های پزشکی برای کنترل سطح اسید معده وجود دارند وافراد مبتلا، قبل از روزه گرفتن باید با پزشک خود مشورت کنند

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 مرداد 11 :: 10:6 عصر
تداخل فصل تابستان و ماه مبارک رمضان و تحمل 17 ساعت روزه داری و مواجه شدن بدن با کم آبی می تواند عامل بروز یبوست باشد.

دکتر ناصری ابراهیمی دریانی، متخصص بیماری های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یبوست و کم آبی با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند بنابراین توصیه می شود در فاصله افطار تا سحر آب به مقدار زیاد مصرف شود.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود افراد مبتلا به یبوست از نان سبوس دارد استفاده کنند چرا که مصرف سبوس گندم در رفع این مشکل موثر است.

وی افزود: نکته مهم دیگر این که مصرف سبزیجات و سالاد به همراه روغن زیتون در وعده افطار و سحر و خوردن میوه هایی همچون زردآلو ، گیلاس در فاصله افطار و سحر نیز در برطرف کردن یبوست موثر است.

وی تصریح کرد: انجیر و آلوی خیس کرده نیز در درمان یبوست بسیار موثر است و چون آلو ملین است خوردن آن نیز برای مبتلایان به یبوست بسیار مفید است.

دریانی ادامه داد: توصیه می شود برای جلوگیری از ابتلا به یبوست چربی و شیرینی کم تر مصرف شود چرا که مصرف زیاد چربی و شیرینی خود عاملی برای ابتلا به یبوست است




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 مرداد 11 :: 10:4 عصر

رمضان در قرآن

شَهْرُ رَمَضَانَ اَلَّذِى أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْءَانُ هُدىً لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَتٍ مِنَ الْهُدَى‏ وَالْفُرْقَانِ فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمْ الْشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ وَمَنْ کَانَ مَرِیْضاً أَوْ عَلَى‏ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ یُرِیدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَلاَ یُرِیدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَلِتُکْمِلُواْ الْعِدَّةَ وَلِتُکَبِّرُواْ اللَّهَ عَلَى‏ مَا هَدَیکُمْ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ‏.«سوره بقره آیه 185»

ترجمه فارسی آیه: ماه رمضان، ماهى است که قرآن در آن نازل شده است. «و قرآن کتابى است که» هدایتگر مردم همراه با دلائل روشنِ هدایت و وسیله تشخیص حقّ از باطل است، پس هر کس از شما که این ماه را دریابد، باید روزه بگیرد. و آنکس که بیمار یا در سفر باشد، روزهاى دیگرى را به همان تعداد روزه بگیرد. خداوند براى شما آسانى مى‏خواهد و براى شما دشوارى نمى‏خواهد «این قضاى روزه» براى آن است که شماره مقرّر روزها را تکمیل کنید وخدارا بر اینکه شما را هدایت کرده، به بزرگى یاد کنید، باشد که شکرگزار گردید.

رمضان در احادیث

رمضان و افزایش حسنات

حدیثی در این زمینه از پیامبر اسلام :

ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است که خداوند در آن حسنات را می افزاید و گناهان را پاک می‏کند و آن ماه برکت است.[پانویس 5]

روزه خواری در رمضان

حدیثی منقول از جعفرصادق در این باب :

هر کس یک روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ایمان از او جدا می ‏شود. [پانویس 6]

رمضان ماه خدا

حدیث ذیل در این زمینه می باشد که از امام اول شیعیان علی بن ابیطالب منقول است :

رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.[پانویس 7]

رمضان ماه رحمت

از پیامبر اسلام در این زمینه منقول است که :

رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت است و میانه‏ اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم.[پانویس 8]

فضیلت رمضان

حدیثی از محمد پیامبر اسلام حول این موضوع :

درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می ‏شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.[پانویس 9]

اهمیت رمضان

حدیثی منقول از پیامبر اسلام دربار? اهمیت رمضان :

اگر بنده «خدا» میدانست که در ماه رمضان چیست «چه برکتى وجود دارد» دوست می‏داشت که تمام سال، رمضان باشد. [پانویس 10]

بهار قرآن

از جعفر صادق منقول است که :

هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.[پانویس 11]

تفاوت رمضان با دیگر ماه ها

به گفته پیامبر اسلام خواندن یک آیه از قرآن در این ماه مانند یک ختم قرآن است. به گفته علی بن ابیطالب خواب روزه دار عبادت است، سکوتش تسبیح است، دعایش پذیرفته و عملش دوبرابر است. همینطور در اسلام از رمضان با عنوان «ماه خدا» یاد شده است. از دیگر مزایای این ماه نسبت به ماه های دیگر این است که پیامبر اسلام گفته است که در این ماه درهای جهنم به روی مردم بسته و درهای بهشت باز می شود. همینطور در روایاتی آمده است که در این ماه شیطان در عرش خداوند زندانیست و در روایاتی آمده است که در زنجیر گرفتار شده است. یکی از دلایل دیگری که ماه رمضان را بهبود بخشیده است نسبت به دیگر ماه ها نزول قرآن در این ماه است. یکی از علّت های دیگری که شیعیان علاقه ی بیشتری نسبت به دیگر مسلمانان به این ماه دارند به این علت است که علی بن ابیطالب در این ماه به قتل رسیده است.

رویدادهای اسلامی در رمضان

  • نزول قرآن
  • شهادت علی علیه السلام



موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 مرداد 11 :: 8:2 عصر


یکی از موضوعات مورد علاقه و مطالعه بنده دوران پیدایش - زندگی و نابودی دایناسورهاست. چندی پیش بعد از مدتها انتظار بالاخره کامل ترین و زیباترین و جدیدترین کتاب (و در واقع اطلس تمام رنگی) دایناسورشناسی جهان همزمان در آمریکا - انگلستان و استرالیا منتشر شد و خوشبختانه نسخه ای از آن هم به دست ما رسید.

معرفی این کتاب شگفت انگیز بماند برای بعد. نکته ای که می خواهم بگویم در حقیقت نقصی بود که در این کتاب دیدم. در بخش معرفی دایناسورهای جهان از خاورمیانه و از جمله ایران هیچ خبری نبود! تو گویی که در دوران صدها میلیون ساله زندگی دایناسورها هیچ نمونه ای از این جانوران دیرزی در خاک کنونی ایران زندگی نمی کرده است.

با ناشر کتاب تماس گرفتم و علت را جویا شدم . گفتند در طول 30 سال گذشته هیچ مطالعه مستقلی در زمینه شناخت دایناسورها در ایران صورت نگرفته و اگر هم گرفته باشد نتایح آن به شکلی آکادمیک و قابل استناد منتشر نشده است. و باز اگر هم متنشر شده باشد به اطلاع مراکز علمی آمریکا نرسیده است .

همه سایتهای موجود در زمینه علوم زمین شناسی و جغرافیایی و دیرین شناسی ایران را بررسی کردم. راست می گفتند. از پژوهش و یا حتی اعلام کوچکترین یافته ای در این زمینه تقریبا هیچ خبری نبود که نبود. تنها معلوماتی که می شد از لابلای انبوه نوشته های پراکنده موجود بدست آورد این بود که در دوران "ژوراسیک " استان کرمان کنونی جولانگاه دایناسورها بوده است و به علاوه نمونه هایی از فسیل این جانوران در مراغه نیز یافت شده است. همین!

این که دایناسورهای ایران دقیقا در چه دوران زمین شناسی و در چه قسمتی از کشور ما می زیسته اند و از چه رسته ای بوده اند اطلاعی در دست نیست. یا لااقل اینکه با پیگیری های اینترنتی چیزی دستگیر من نشد و قاعدتا در دست علاقمندان نیست.

کشور ایران دو ویژگی مهم دارد. یکی اینکه دست کم یکصد سال است که هزاران کارشناس در آن مشغول معدن کاوی و اکتشافات زیرزمینی و یا جاده کشی بوده اند و طبیعتا لااقل در حین کارشان با موارد بسیار زیادی از فسیلهای دایناسورها و آثار زندگی آنها برخورد کرده اند و دوم اینکه دانشگاه تهران و قاعدتا بخش زمین شناسی آن بعد از دانشگاه آمریکایی بیروت قدیمی ترین دانشگاه خاورمیانه است و به میزان قدمتش از آن توقع تحقیق می رود. من نمیدانم در این همه مدت زمین شناسان ایران چه می کرده اند که در زمینه معرفی این بخش از تاریخ طبیعی ایران نه یک کتاب یا تحقیق مستقلی را ارائه کرده اند و نه مطالعه ای اساسی انجام داده اند و نه نمایشگاه معتبری از بقایای دایناسورهای یافت شده در ایران را بر پا نموده اند؟ و اگر هم در این سی سال کاری کرده اند پس چرا نتایج آن را در اختیار همگان قرار نداده اند؟ بهرحال جای کشور ایران با یک میلیون ششصد هزار کیلیومتر مربع وسعت و بجای مانده از همه دوران زمین شناسی جهان و با داشتن حداقل یکصد سال سابقه کار زمین شناسی در معتبرترین اطلس شناخت دایناسورهای جهان خالیست. این جای خالی مایه شرمساری کارشناسان و استادان دیرین شناس ایرانی است و هیچ عذر و بهانه ای هم از آنها پذیرفتنی نیست.

 

پا نوشت :

نویسنده مقاله فوق در زمینه دایناسورها فیلم جالبی را ترجمه کرده است که می توانید آن را در وبلاگ نشنال جیوگرافیک فارسی ببینید . البته تصور می کنم به دلیل سرعت پایین اینترنت در ایران قابل دیدن نباشد.

 

 

 

 

کشف سنگواره دایناسور برای اولین بار در ایران 



تحقیق وبررسی برای کشف دیگر اجزای احتمالی فسیل این دایناسور و یا نمونه های مشابه درمنطقه کلات ادامه دارد.
 

آفتاب: عضوهیأت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه پیام نور مشهد روز سه شنبه درمصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: «چندی قبل در سفر پژوهشی به ارتفـاعـات کلات برای جمع آوری نمونه هایی از آمونیت ها ، یک نمونه فسیل شامل چند مهره و دنده از دایناسوری در این آمـونیت ها مشـاهده شد که بـا بررسی های انجام شده مشخص شد قدمت آن به 100 میلیون سال قبل یعنی به اواخر دوره کرتاسه (به کسر ک و سکون ر ) باز می گردد .»

به گزارش سرویس علم و فن آوری آفتاب، عبدالمجیدموسوی نیا گفت: این سنگواره ها که درمجموع کمتر از10 درصد پیکر دایناسور است برای بررسی و تشخیص دقیق به دانشگاه مـونیخ آلمان ارسال شد و محققان این دانشگاه پس از بـررسـی و تحقیق بـر روی قطعـات کشـف شـده ، این دایناسـور را از نـوع پلسـی و زوروس( plesiosaurus) شناسایی کردند.

وی گفت:«تحقیق وبررسی برای کشف دیگر اجزای احتمالی فسیل این دایناسور و یا نمونه های مشابه درمنطقه کلات ادامه دارد.»

 

کشف سنگواره دایناسور برای اولین بار در ایران

 مرجع : خبرگزاری واحد مرکزی خبر

 
تحقیق وبررسی برای کشف دیگر اجزای احتمالی فسیل این دایناسور و یا نمونه های مشابه درمنطقه کلات ادامه دارد.
 

آفتاب: عضوهیأت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه پیام نور مشهد روز سه شنبه درمصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: «چندی قبل در سفر پژوهشی به ارتفـاعـات کلات برای جمع آوری نمونه هایی از آمونیت ها ، یک نمونه فسیل شامل چند مهره و دنده از دایناسوری در این آمـونیت ها مشـاهده شد که بـا بررسی های انجام شده مشخص شد قدمت آن به 100 میلیون سال قبل یعنی به اواخر دوره کرتاسه (به کسر ک و سکون ر ) باز می گردد .»

به گزارش سرویس علم و فن آوری آفتاب، عبدالمجیدموسوی نیا گفت: این سنگواره ها که درمجموع کمتر از10 درصد پیکر دایناسور است برای بررسی و تشخیص دقیق به دانشگاه مـونیخ آلمان ارسال شد و محققان این دانشگاه پس از بـررسـی و تحقیق بـر روی قطعـات کشـف شـده ، این دایناسـور را از نـوع پلسـی و زوروس( plesiosaurus) شناسایی کردند.

وی گفت:«تحقیق وبررسی برای کشف دیگر اجزای احتمالی فسیل این دایناسور و یا نمونه های مشابه درمنطقه کلات ادامه دارد.»

کشف سنگواره دایناسور برای اولین بار در ایران

 مرجع : خبرگزاری واحد مرکزی خبر

 
تحقیق وبررسی برای کشف دیگر اجزای احتمالی فسیل این دایناسور و یا نمونه های مشابه درمنطقه کلات ادامه دارد.
 

آفتاب: عضوهیأت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه پیام نور مشهد روز سه شنبه درمصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: «چندی قبل در سفر پژوهشی به ارتفـاعـات کلات برای جمع آوری نمونه هایی از آمونیت ها ، یک نمونه فسیل شامل چند مهره و دنده از دایناسوری در این آمـونیت ها مشـاهده شد که بـا بررسی های انجام شده مشخص شد قدمت آن به 100 میلیون سال قبل یعنی به اواخر دوره کرتاسه (به کسر ک و سکون ر ) باز می گردد .»

به گزارش سرویس علم و فن آوری آفتاب، عبدالمجیدموسوی نیا گفت: این سنگواره ها که درمجموع کمتر از10 درصد پیکر دایناسور است برای بررسی و تشخیص دقیق به دانشگاه مـونیخ آلمان ارسال شد و محققان این دانشگاه پس از بـررسـی و تحقیق بـر روی قطعـات کشـف شـده ، این دایناسـور را از نـوع پلسـی و زوروس( plesiosaurus) شناسایی کردند.

وی گفت:«تحقیق وبررسی برای کشف دیگر اجزای احتمالی فسیل این دایناسور و یا نمونه های مشابه درمنطقه کلات ادامه دارد.»




موضوع مطلب :

جمعه 91 مرداد 6 :: 4:13 عصر

گروهی از دیرینه شناسان انگلیسی با بررسی فسیلهای گونه ای دایناسور پرنده شبیه به اژدها کشف کردند که این جانوران ترجیح می داده اند به جای پرواز روی زمین راه بروند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "پتروسائور" گونه دایناسور پرنده بوده که بین 230 تا 65 میلیون سال قبل، از اواخر دوره تریاسه تا پایان دوره کرتاسه می زیسته است.

تاکنون دانشمندان تصور می کردند که "پتروسائورها" زندگی تقریبا شبیه به زندگی پرندگان دریایی امروزی به خصوص پلیکانها داشته اند اما اکنون دیرینه شناسان دانشگاه "پورت ماوث" که نتایج تحقیقات خود را در مجله PLoS ONE منتشر کرده اند نشان دادند که این جانوران ماقبل تاریخ ترجیح می داده اند روی زمین راه بروند و دایناسورهای کوچکتر را شکار کنند.

این دانشمندان با بررسی آناتومی بقایای فسیلی گروه خاصی از "پتروسائورها" با عنوان "اژدرکیدز"که طول بالهای آنها به 10 متر می رسیده است و اصطلاح موجودات افسانه ای "اژدها" از اسم آنها گرفته شده است نشان دادند که این سوسمارهای قدیمی بیشتر از آنکه با زندگی در پرواز سازگار باشند با زندگی روی زمین سازگاری داشته اند.

 

این دانشمندان با در نظر گرفتن طول پاهای آنها و جمجمه ای و منقاری که طول آن به دو متر می رسیده است کشف کردند که این حیوانات ترجیح می داده اند با سرعت حیوانات کوچکتری را که روی خاک راه می رفته اند شکار کنند.

براساس گزارش روزنامه گاردین، این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: "اژدرکیدزها نخستین بار در دهه 70 مورد مطالعه قرار گرفتند اما سبک زندگی آنها همچنان مورد مباحثه است."




موضوع مطلب :

جمعه 91 مرداد 6 :: 4:9 عصر

دانستنی ها | اطلاعاتی در مورد دایناسورها بسیاری معتقدند دایناسورها 65 میلیون سال پیش در اثر اصابت یک شهاب سنگ به زمین منقرض شدند، اما حقیقت این است که این حیوانات عجیب تا 700 هزار سال بعد از این واقعه روی کره زمین زندگی می کردند.
 
در این نوشته که از سایت تلگراف ترجمه شده، بعضی از حقایق جالب در مورد دایناسورها را بیان می کنیم.

سنگین ترین دایناسور
سنگین ترین دایناسور شناخته شده تادکنون براکیوزاروس (Brachiosaurus) با وزن تقریبی 80 تن است. وزن و جثه این حیوان تقریبا معادل با 17 فیل آفریقایی است. براکیوزاروس نزدیک به 16 متر قد و 26 متر طول داشته و اسکلت آن بزرگ ترین بازمانده زمین است که در موزه ها در معرض چشمان حیرت زده بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
براکیوزاروس

کوچک ترین دایناسور جهان
کوچک ترین فسیل دایناسور که تاکنون شناسایی شده متعلق به لسوتوزوروس (lesothosaurus) است که اندازه ای برابر با یک جوجه کوچک دارد. البته فسیل های کوچک تر از لسوتوزوروس نیز شناسایی شده اما آن ها در حقیقت متعلق به نوزادان دایناسورهای بزرگ تر بوده اند.

لسوتوزوروس
کوچک ترین تخم دایناسور
کوچک ترین تخم دایناسور که تاکنون یافت شده فقط 3 سانتی متر طول دارد. هنوز مشخص نیست این تخم متعلق به کدام گونه از دایناسورها بوده است.

باهوش ترین دایناسور جهان
یکی از باهوش ترین دایناسورهای جهان ترودون (Troodon) است. این شکارچی با طول تقریبی 2 متر، مغزی به اندازه پستانداران یا پرندگان امروزی داشت.
ترودون
احمق ترین دایناسور جهان
استگوزاروس(Stegosaurus) کوچک ترین مغز را در بین تمام دایناسورها داشته است. اندازه مغز این حیوان فقط 3 سانتی متر و وزن آن فقط 75 گرم بود که برابر با یک گردوی کوچک است. اگرچه در صورتی که شما اندازه مغز را با اندازه بدن مقایسه کنید، آن گاه احتمالا پلاتوزاوروس (Plateosaurus) لقب یکی از احمق ترین دایناسورهای جهان را به خود اختصاص خواهد داد.
استگوزاروس

پلاتوزاوروس

بلندترین دایناسور
بلندترین دایناسورها گروه براکیوزارید(Brachiosaurid از ساروپادها sauropod) بودند. پاهای جلویی این دایناسورها بلندتر از پاهای عقبی آن ها بود که باعث می شد آن ها ظاهری شبیه به زرافه ها داشته باشند. این فیزیک بدنی به همراه گردن بسیار بلند به آنها این امکان را می داد تا از بلندترین درختان آن دوران تغذیه کنند. مشهورترین گروه شناخته شده از این دایناسورها 13 متر قد داشت. ساروپوزیدون (Sauroposeidon) بسیار غول پیکر بود و احتمالا تا 18.5 متر قد می کشید.
ساروپوزیدون

سریع ترین دایناسور جهان
سریع ترین دایناسورهای جهان، ارنیتومیمیدها (ornithomimid) مانند درومیسیومیموس (Dromiceiomimus) هستند که با سرعت 60 کیلومتر در ساعت می دویدند.
ارنیتومیمید

قدیمی ترین دایناسور جهان
قدیمی ترین دایناسور جهان که تاکنون شناخته شده با قدمت 230 میلیون سال در ماداگاسگار کشف شده اما تاکنون نام رسمی برای آن انتخاب نشده است. رکورد بعدی متعلق به Eoraptor با قدمت 228 میلیون سال است.
Eoraptor


بلندترین نام دایناسور
طولانی ترین نام دایناسور جهان میکروپاکیسفالوزاروس (Micropachycephalosaurus) به معنای مارمولک کوچک سر ضخیم است! فسیل این حیوان در چین پیدا و در سال 1978 توسط دانگ باستان شناس چینی نامگذاری شد.
میکروپاکیسفالوزاروس
چند گونه جدید از دایناسورها در انگلستان یافت شده است؟
تا کنون 108 گونه از دایناسورها در بریتانیا شناسایی شده است. بریتانیا در طی دوره مسوزوئیک منطقه مهمی بود چرا که پل ارتباطی بین آمریکای شمالی و آسیا و اروپا بود. به همین دلیل این منطقه در طی دوره مهاجرت دایناسورها و هم چنین تکامل آنها اهمیت فوق العاده ای داشت.



موضوع مطلب :

جمعه 91 مرداد 6 :: 4:8 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 40
  • بازدید دیروز: 89
  • کل بازدیدها: 2317568
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

مرداد 91 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است