سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

                         
وصیت نامه کورش بزرگ
فرزندان من، دوستان من ، من اکنون به پایان زندگی نزدیک گشته ام . من آن را با نشانه های آشکار دریافته ام . وقتی در گذشتم ، مرا خوشبخت بپندارید و کام من این است که این احساس در کردار و رفتار شما نمایان گر باشد ، زیرا من به هنگام کودکی ،جوانی و پیری بخت یار بوده ام . همیشه نیروی من افزون گشته است ، آن چنان که هم امروز نیز احساس نمی کنم که از هنگام جوانی ناتوان ترم . من دوستان را به خاطر نیکویی های خود خوشبخت و دشمنانم را فرمان بردار خویش دیده ام. زادگاه من بخش کوچکی از آسیا بود . من آن را اکنون سربلند و بلند پایه باز می گذارم . اما از ان جا که از شکست در هراس بودم ، خود را از خود پسندیوغرور حذر داشتم . حتی در پیروزی های بزرگ خود پا از اعتدال بیرون ننهادم .
در این هنگام که به سرای دیگر می گذرم ، شما و میهنم را خوشبخت می بینم و از این رو می خواهم که آیندگان مرا مردی خوشبخت بدانند .مرگ چیزی است شبیه خواب .در مرگ است که روح انسان به ابدیت می پیوندد و چون از قید و علایق آزاد می گردد به اتیه تسلط پیدا می کند و همیشه ناظر اعمال ما خواهد بود .
پس اگر چنین بود که من می اندیشم به آنچه که گفتم عمل کنید و بدانید که من همیشه ناظر شما خواهم بود ، اما اگر این چنین نبود ، از خدای بزرگ بترسید که در بقای او هیچ تردیدی نیست و پیوسته شاهد و ناظر اعمال ماست. باید آشکارا جانشین خود را اعلام کنم تا پس از من پریشانی و نا بسامانی روی ندهد .
من شما دو فرزندانم را یکسان دوست می دارم ولی فرزند بزرگترم که آزموده تر است ،کشور را سامان خواهد داد .
فرزندانم من شما را از کودکی چنان پرورده ام که پیران را آزرم دارید و کوشش کنید تا جوان تران از شما آزرم بدارند . تو کمبوجیه مپندار که عصای زرین پادشاهی ،تخت وتاج را نگاه خواهد داشت . دوستان یک رنگ برای پادشاه عصای مطمئن تری هستند.
همواره حامی کیش یزدان پرستی باش اما هیچ قومی را مجبور نکن که از کیش تو پیروی نماید و پیوسته و همیشه بخاطر داشته باش که هرکسی باید آزاد باشد تا از هر کیشی که میل دارد پیروی کند . هرکس باید برای خویشتن دوستان یکدل فراهم آورد و این دوستان را جز به نیکوکاری به دست نتوان آورد. از کژی و ناروایی بترسید. اگر اعمال شما پاک و منطبق برعدالت بود ، قدرت شما رونق خواهد یافت .
ولی اگر ظلم و ستم روا دارید و در اجرای عدالت تسامح ورزید ، دیری نمی انجامد که ارزش شما در نظر دیگران از بین خواهد رفت و خوار و ذلیل و زبون خواهید شد . من عمر خود را در یاری به مردم سپری کردم . نیکی به دیگران در من خوشدلی و آسایش فراهم می ساخت و از همه ی شادی های عالم برایم لذت بخش تر بود . به نام خداوند و نیاکان درگذشته ما ، ای فرزندان اگر می خواهید مرا شاد کنید نسبت به یکدیگر آزرم بدارید . پیکر بی جان مرا هنگامی که دیگر در این گیتی نیستم در میان سیم و زر مگذارید و هر چه زودتر آن را به خاک باز دهید . چه بهتر از اینکه انسان به خاک که این همه چیز های نغز و زیبا می پرورد، آمیخته گردد . من همواره مردم را دوست داشته ام و اکنون نیز شادمان خواهم بود که با خاکی که به مردمان نعمت می بخشد ، آمیخته گردم . هم اکنون در می یابم که جان از پیکرم می گسلد... اگر از میان شما کسی می خواهد دست مرا بگیرد یا به چشمانم بنگرد ، تا هنوز جان دارم نزدیک شود و هنگامی که روی خود را پوشاندم ، از شما خواستارم که پیکرم را کسی نبیند، حتی شما فرزندانم . پس از مرگ ، بدنم را مومیایی نکنید و در طلا و زیور ها ، یا امثال آن نپوشانید. زودتر آن را در آغوش خاک پاک ایران قرار دهید تا ذره ذره های بدنم خاک ایران را تشکیل دهد . چه افتخاری برای انسان بالا تر از این که بدنش در خاکی مثل ایران دفن شود . از همه ی پارسیان و هم پیمانان بخواهید تا بر آرامگاه من حاضر گردند و مرا از این که دیگر از هیچ گونه بدی رنج نخواهم برد، شادباش گویند.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 90 مهر 21 :: 2:2 عصر

روش اول:
بطور خلاصه در این روش می‌خواهیم مقدار فضای خالی موجود در فلش را با یک فایل ساختگی یا Dummy پر کنیم تا هیچ فایلی نتواند درون فلش ذخیره و ایجاد شود. البته این روش زمانی کارآمد است که شما می‌خواهیداز اطلاعات داخل فلش مموری خود استفاده نمایید و نیازی به فضای خالی آن ندارید.

قبل از انجام این کار نیاز به دانستن میزان فضای خالی موجود در فلش داریم. برای این کار بر روی درایو فلش راست کلیک کنید و گزینه Properties را برگزینید. در پنجره باز شده میزان دقیق فضای خالی را یاداشت کنید.

حال در قسمت run فرمان Cmd را تایپ کنید. در این قسمت ما می‌خواهیم توسط فرمان Fsutil یک فایل با حجم دلخواه ایجاد کنیم بدین منظور فرمان زیر را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید.

fsutil file createnew F:IamDummy 1300594688

شما باید بجای عدد مذکور میزان فضای خالی در فلش مموری خود و به جای درایو F، درایوی را که معرف فلش مموری‌تان است وارد نمایید و منتظر شوید تا فایلی با نام Iamdummy با حجم مورد نظر ساخته شود. انتخاب این نام دلخواه بوده و می‌توانید یک نام دیگر را برگزینید.

حال اگر دوباره میزان فضای خالی در فلش خود را مشاهده کنید خواهید دید که عدد صفر نمایش داده می‌شود این بدین معنی است که حتی 1 بیت هم فضای خالی در فلش شما موجود نیست !

حال درون فلش خود یک فایل txt جدید ایجاد کنید و متنی را به اندازه 1 کاراکتر درون آن تایپ کنید و آن را ذخیره کنید خواهید دید که با پیغام کمبود فضا مواجه می‌شوید.

زمانی که خطر مواجه با ویروس‌ها برطرف شد، می‌توانید فایل ساخته شده Iamdummy ( یا هر نام دیگر) را از حافظه فلش پاک نمایید.

توجه: اگر در باز کردن درایو فلش مموری به مشکل برخوردید، روی درایو راست کلیک کرده گزینه Explore را انتخاب نمایید.

روش دوم:
برنامه ThumbScrew را دانلود کنید و در فلش ذخیره نمایید. اگر فلش خود را به سیستمی متصل کرده‌اید که احتمال آلودگی آن بالاست و شما نگران ویروسی شدن فلش خود هستید. برنامه را اجرا کرده و با راست کلیک روی آیکون آن، فلش خود را فقط قابل خوانش (Read Only) کنید

مرورگر موزیلا فایرفاکس شاید دیگر نیازی به معرفی نداشته باشد. دانلودهای فراوان و رضایت کلی کاربران از این مرورگر ، فایرفاکس را به سمبلی از اینترنت سریع تبدیل کرده است. اما فایرفاکس باز هم راه هایی برای بهینه سازی استفاده دارد. دسترسی سریعتر به سایت های مورد علاقه شما و جستجوی سریع در این سایتها دو ترفندی است که تقریبأ 99% کاربران از آن بی اطلاعند و این قابلیت های جالب فایرفاکس به نوعی در پشت مه باقی مانده است. هم اکنون قصد داریم به معرفی این دو ترفند بپردازیم.

در فایرفاکس قابلیتی نهفته است که شما میتوانید تنها با وارد کردن یک حرف و فشردن Enter به صفحه مورد نظر خود مراجعه کنید.
برای این کار از منوی Bookmarks به Organize Bookmarks بروید.
در پنجره باز شده ، بر روی New Bookmark کلیک کنید.
در عبارت Name ، نام سایت مورد نظر مثلأ Tarfandestan ، در تب Location آدرس سایت مثلأ http://www.Tarfandestan.com و نهایتأ در قسمت Keyword حرف یا واژه کوتاهی که قصد دارید با وارد کردن آن مستقیمأ به این سایت وصل شوید را وارد کنید. مثلأ برای ورود به ترفندستان ، میتوانید حرف T را وارد کنید. ( از حروف فارسی نیز در این قسمت میتوانید استفاده کنید.)
حال در صفحه اصلی فایرفاکس و نوار آدرس ، حرف T را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید مستقیمأ به آدرس ترفندستان که وارد کرده بودید روانه خواهید شد.

ترفند فوق برای ورود مستقیم به یک سایت بود. اما ممکن است شما قصد داشته باشید مستقیمأ و بدون ورود به سایت خاصی محتویات آن را از طریق فایرفاکس جستجو کنید.
برای این منظور ابتدا باید سایت مورد نظر را توسط فایرفاکس باز کنید.
اکنون باید در صفحه سایت مورد نظر به دنبال یک فیلد باشید. ( منظور از فیلد به زبان ساده فضاهایی است که شما امکان تایپ یک عبارت را دارید.)
به فرض برای جستجوی سریع در سایتی مانند Wikipedia به صفحه اصلی سایت یعنی http://www.wikipedia.org مراجعه کنید.
بر روی فیلد مخصوص جستجو راست کلیک کرده و Add a Keyword for this Search را انتخاب کنید.
در پنجره کوچک باز شده نام سایت (در اینجا Wikipedia) و در قسمت Keyword کلمه کلیدی که از آن برای جستجو استفاده خواهید کرد مثلأ W را وارد کنید.
کار تمام است.
اکنون کافی است در آدرس بار فایرفاکس ، عبارت W را وارد کنید ، یک فاصله تایپ کنید و سپس واژه مورد جستجوی خود مثلأ Iran را وارد کنید.
اتوماتیک وار ، واژه Iran در ویکی پدیا جستجو خواهد شد.
نحوه کار در سایر سایت ها نیز به همین منوال است.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 مهر 13 :: 12:20 صبح

در این آموزش قصد دارم سه روش جالب برای افزایش امنیت فایل ها در ویندوز به دوستان معرفی کنم .

روش اول : قفل کردن یک پوشه به گونه ای که با کلیک بروی این پوشه به جای آن که محتویات داخل پوشه باز شود محتویات یک پوشه دیگر و مسیر دیگری در ویندوز XP نمایش داده میشود . این روش را من قبلا با عنوان " چگونه می توان در ویندوز xp فولدری با امنیت بالا ایجاد کرد " آموزش داده بودم که با کمی تغییرات آنرا به روز کردم .

روش دوم : مخفی کردن انواع مختلف فایل ها در یک عکس :

در این روش جالب دوستان میتوانند یک یا چند نوع فایل مختلف ( مانند txt, exe, mp3, avi و .... ) را در یک عکس با فرمت JPG مخفی کنند . با کلیک بروی این عکس به هیچ عنوان فایل های شما باز نخواهد شد و فقط عکس قابل مشاهده خواهد بود و کاربر به هیچ عنوان شک نخواهد کرد که در این عکس فایل و یا حتی نرم افزاری مخفی شده است .

روش سوم : استفاده از نرم افزار TrueCrypt

با استفاده از نرم افزار رایگان و بسیار مفید TrueCrypt میتوان یک و یا چند درایو مجازی درست کرد و اطلاعات مهم را در داخل این درایوهای مجازی کپی کرد . این درایوهای مجازی را میتوان از طریق خود نرم افزار و با وارد کردن پسورد در پنجره MY computer فعال کرد و زمانی که به این درایوها احتیاجی نداریم آنها را غیر فعال و مخفی کنیم .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه بیست و سوم بهمن 1388ساعت 13:47 توسط مهدی | 44 نظر
تصاویر متحرک در پس زمینه ( Background ) دسکتاپ ویندوز قرار دهید !

همان طور که دوستان اطلاع دارند در حالت عادی نمی توان تصاویر متحرک از نوع فلش ، فیلم ، تصویر با فرمت Gif و ...... را برای پس زمینه دسکتاپ سیستم عامل ویندوز انتخاب کرد و این سیستم عامل از این لحاظ دارای محدودیت است . از طرف دیگه نرم افزارهایی در این زمینه وجود دارد که این امکان را به کاربر سیستم عامل ویندوز می دهد که تصاویر متحرک در پس زمینه ویندوز قرار دهند مانند نرم افزار Screen2Dream که با این نرم افزار می توان محافظ صفحه نمایش را به عنوان پس زمینه دسکتاپ انتخاب کرد ولی ایرادی که این نرم افزار دارد این می باشد که حافظه رم ( RAM ) بسیار زیادی مصرف می کند و عملکرد سیستم را بسیار کند می کند . برای رفع این مشکل و اینکه دوستان بتوانند یک تصویر متحرک در پس زمینه دسکتاپ خودشون قرار بدهند من با استفاده از چند فایل فلش ( Flash ) بسیار زیبا که از طریق اینترنت تهیه کرده ام و کاملا متناسب برای دسکتاپ می باشند و با تغییر و تبدیل آنها به فرمت Html ، این امکان را برای بازدید کنندگان سایتم فراهم کرده ام که می توانند این تصاویر متحرک بسیار زیبا از نوع فلش را بدون نیاز به نرم افزاری در پس زمینه دسکتاپ خود قرار دهند و نکته بسیار مفیدی که این تصاویر ذارند این می باشد که هیچ تاثیری بر عملکرد سیستم از لحاظ مصرف رم ( RAM ) نمی گذارد .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه یازدهم دی 1388ساعت 2:21 توسط مهدی | 27 نظر
نحوه ساخت یک فلش مموری قابل بوت ( Bootable USB Key )

یکی از راه های بسیار مناسب برای نصب سیستم عامل های مختلف (operating systems ) بروی برخی از کامپیوتر ها ( مانند نت بوک ها ( Netbook ) که فاقد دیسک خوان DVD و CD می باشند ) استفاده از حافظه های جانبی مانند فلش مموری ها ( Flash memory ) می باشد. در حالت عادی اگر یک کاربر کامپیوتر کلیه محتویات دی وی دی نصب ویندوز ویستا یا هر سیستم عامل دیگری را در داخل یک فلش مموری بریزد نمی تواند از این فلش مموری برای نصب سیستم عامل بروی کامپیوتری که سیستم عامل ندارد استفاده کند زیرا این حافظه جانبی قابلیت بوت شدن را ندارد . خوشبختانه با استفاده از برنامه Command Prompt سیستم عامل ویندوز ویستا و ویندوز هفت به راحتی و بدون نیاز به نرم افزار های جانبی ، دوستان می توانند یک فلش مموری قابل بوت بسازند و بعد از ساختن فلش مموری قابل بوت محتویات سی دی و یا دی وی دی نصب سیستم عامل را بروی این فلش مموری کپی کنند و از آن برای نصب سیستم عامل استفاده کنند .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در دوشنبه سی ام آذر 1388ساعت 20:17 توسط مهدی | 11 نظر
با حرکت دادن اشاره گر موس برنامه ها را کنترل کنید !!

امروز قصد دارم نرم افزار بسیار مفیدی را به دوستان معرفی کنم که شاید خیلی از دوستان با این نرم افزار و قابلیت بسیار خوب آن آشنا نیستند. نرم افزار رایگان StrokeIt یک نرم افزار بسیار کوچک ( با حجم 136 کیلو بایت !!) اما بسیار جذاب و دارای قابلیتی بسیار عالی می باشد . این نرم افزار به شما این اجازه را می دهد که با استفاده از حرکات مختلف اشاره گر موس برنامه های را در داخل کامپیوتر خود کنترل کنید . این نرم افزار به طور پیش فرض بالغ بر 50 نوع حرکت موس را می شناسد و این قابلیت را دارد که حرکت های جدید نیز به این نرم افزار توسط کاربر اضافه شود . نکته قابل توجه در این نرم افزار این میباشد که قابل نصب بروی کلیه ورژن های ویندوز ( ویندوز 95 تا ویندوز 7 ) می باشد . تقریبا نزدیک به دو ماه است که از این نرم افزار اسفاده می کنم و کار کردن با ویندوز با استفاده از این نرم افزار برای من بسیار راحت تر شده به عنوان مثال به جای کلیک برای بروی آیکون مرورگر اینترنت اکسپلورر فقط کافی حرف W را با استفاده از موس بکشم یا به جای استفاده از دکمه های Back و Forward در در سیستم عامل ویندوز و مرورگر اینترنت کافیست موس را به سمت راست و یا چپ بکشم تا به صفحه قبل و یا بعد بروم یا حتی در نرم افزار هایی همچون فتوشاپ ، آفیس ، اتوکد و ... به جای کلیک بروی دکمه Undo حرف U را با موس می کشم . به نظر خودم استفاده از این نرم افزار در کنار سیستم عامل ویندوز باعث می شود که راحت تر و سریع تر برنامه ها را کنترل و اجرا کنیم و نصب این نرم افزار را به کلیه دوستان پیشنهاد می کنم .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در شنبه بیست و یکم آذر 1388ساعت 21:0 توسط مهدی | 2 نظر
حصار کشی بروی آیکون های دسکتاپ با نرم افزار Fence

نرم افزار Fence یک نرم افزار رایگان میباشد که محصول شرکت stardock می باشد و برای سیستم عامل های ویندوز ایکس پی ( xp ) ، ویندوز ویستا ( Vista ) و ویندوز هفت ( Windows 7 ) طراحی شده است . این نرم افزار به کاربران ویندوز این اجازه را می دهد که نواحی سایه دار و بسیار زیبایی ( مطابق تصویر زیر ) که مانند حصار می باشد را بروی آیکون های دسکتاپ ایجاد کنند و آیکونهای دسکتاپ را به راحتی در داخل این پنجره ها کنترل و دسته بندی کنند . عملکرد این نرم افزار مشابه دسته بندی آیکون ها در پنجره MY computer می باشد که در پنجره MY computer شما می توانید درایوها ، پوشه ها و .... را به طور جداگانه دسته بندی کنید . این نرم افزار با ایجاد پنجره هایی که قابل جابجایی ،تغییر حجم و نام گذاری میباشند ، آیکون های دسکتاپ را مرتب می کند و پوشه ها ، برنامه ها ، عکس ها و ...... در پنجره های جداگانه ای قرار می دهد و شما می توانید به راحتی محتویات داخل هر پنجره را تغییر دهید و حتی آنها را با دوبار کلیک کردن آنها را مخفی کنید .



ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه بیستم آذر 1388ساعت 20:13 توسط مهدی | 3 نظر
دسکتاپ سه بعدی برای ویندوز XP و ویندوز ویستا ( Vista )

امروز قصد دارم نرم افزار Shock Desktop 3D که برای سیستم عامل ویندوز ویستا و ایکس پی می باشد را به دوستان معرفی کنم . این نرم افزار رایگان به شکلی بسیار جالب دسکتاپ و کلیه آیکون ها موجود بروی دسکتاپ را به صورت سه بعدی در می آورد ( تصویر زیر تصویر دسکتاپ کامپیوتر من می باشد که با استفاده از این نرم افزار سه بعدی شده است ) .




کار کردن با نرم افزار Shock Desktop 3D بسیار راحت می باشد و با اجرای این نرم افزار فورا محیط دسکتاپ ویندوز Xp و ویندوز ویستا به صورت سه بعدی ( 3D ) در می آید و نکته ای که بسیار جالب توجه است اینکه با سه بعدی شدن دسکتاپ حرکت آیکون ها نیز سه بعدی می شود !!!!

ادامه مطلب
+ نوشته شده در شنبه هفتم آذر 1388ساعت 21:27 توسط مهدی | 9 نظر
ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch در ویندوز XP !!!



هدف من از این اموزش ارائه یک روش بسیار جالب و ابتکاری برای ایجاد سزیع یک فولدر جدید در سیستم عامل ویندوز ایکس پی می باشد . در حالت عادی بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز با کلیک راست کردن و انتخاب عبارت New از منوی کلیک راست یک فولدر جدید ایجاد میکنند اما روشی که امروز میخام آموزش بدم کمی متفاوت است و در برخی از موارد سرعت آن از روش معمولی بالاتر می باشد، البته در کنار این روش نحوه ایجاد فولدر با استفاده از صفحه کلید ( کیبورد ) را نیز آموزش میدهم .

1- ایجاد پوشه با استفاده از Quick Launch در ویندوز XP

2- ایجاد پوشه با استفاده از میانبر صغحه کلید در ویندوز XP ، ویندوز ویستا ( Vista ) . ویندوز 7

ادامه مطلب
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و هفتم آبان 1388ساعت 18:22 توسط مهدی | 6 نظر
Notepad هم میتواند شکسته شود !!!!!

دیروز برای انجام یک کاری مجبور شدم در مورد نرم افزار Notepad در اینترنت کمی تحقیق کنم که متوجه این قضیه جالب و کمی خنده دار شدم که نرم افزار Notepad در ویندوز xp هم میتونه شکسته یشه .

برای انجام این کار عبارت this app can break ( به معنای : این برنامه کابری هم میتواند بشکند ) را در برنامه Notepad بنویسید و آنرا با هر اسمی که تمایل دارید ذخیره کنید . حال این فایل ذخیره شده را باز کنید ُ به جای عبارت this app can break شما باید یک سری مستطیل ببینید !!!

منبع این مطلب یکی از مقاله های سایت wincustomize می باشد که دوستان با کلیک بروی این لینک میتوان این مطلب را مشاهده کنند و همچنین در این صفحه یکی از کاربران این سایت علت بروز چنین مشکلی را به طور کامل توضیح داده است .البته این نکته رو هم باید بگم که این مشکل در Notepad ویندوز ویستا برطرف شده است .
+ نوشته شده در پنجشنبه چهاردهم آبان 1388ساعت 16:34 توسط مهدی | 3 نظر
اولین مادربورد شرکت Asus مجهز به USB3

شرکت Asus چهارشنبه هفته گذشته اولین مادربورد خود که به USB3 مجهز میباشد را رونمایی کرد. (( یو اس بی های فوق سرعت یا اصطلاحا SuperSpeedUSB که سرعت انها 10 برابر سرعت یو اس بی های معمولی میباشد به نام USB3 شناخته می شوند )) .

این مادربورد یعنی P7DP55DE-E Premium مجهز به دو پورت USB 3.0 ، ده پورت usb2 ، شش پورت ساتا با سرعت 3 گیگا بایت بر ثانیه و نکته بسیار جالبتر دو پورت ساتا با سرعت 6 گیگا بایت بر ثانیه !!

دوستان با کلیک بروی تصویر زیر می توانند اطلاعات فنی بیشتری در مورد این مادربورد کسب کنند.



منبع : MPcomputer.ir
+ نوشته شده در دوشنبه یازدهم آبان 1388ساعت 23:12 توسط مهدی | 2 نظر
مخفی کردن عبارت Delete از منوی سطل آشغال در ویندوز ویستا

یکی از تغییرات مفیدی که می توان در ویندوز ویستا ( Vista ) انجام داد مخفی کردن عبارت Delete از منوی سطل آشغال ( Recycle Bin ) ویندوز ویستا می باشد و با انجام این کار در واقع مانع از پاک شدن اتفاقی آیکون سطل آشغال از صفحه دسکتاپ خواهیم شد .

در این آموزش با ترفندی بسیار ساده و از طریق رجیستری ویندوز ویستا می توان فرمان Delete را با فرمان ...Search جایگزین کرد .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در سه شنبه دهم شهریور 1388ساعت 1:25 توسط مهدی | 6 نظر
ایکس پی قدیمی



وقتی اولین اسکین ( اسکین MPcomputer ) را برای نرم افزار ‌بوت اسکین ( bootskin ) طراحی کردم فکر نمی کردم این اسکین بالغ بر 1600 بار از سایت wincustomize دانلود شود . به خاطر همین تصمیم گرفتم اسکین دیگری نیز برای این نرم افزار طراحی کنم که کمی متفاوت با سایر اسکین ها باشد .

نام این اسکین ایکس پی قدیمی ( Old xp ) می باشد و طراحی آن تقریبا زمان زیادی برد . این اسکین از طرف سایت wincustomize نیز مورد تایید قرار گرفته است و امکان دانلود این اسکین از طریق این سایت وجود دارد ....




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 مهر 13 :: 12:14 صبح

در حالی که تعداد کاربران سیستم عامل آندروید بر روی گوشی ها و تبلت ها از مرز 100 میلیون نفر گذشته، به روزرسانی آن به علت ضعف های امنیتی و نرم افزاری از سوی گوگل ضروری اعلام شده است. برنامه نویسان در حال تکمیل طراحی نسخه 1/3 سیستم عامل آندروید هستند که نام کد عجیب ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich برای آن انتخاب شده است. دسترسی به این نسخه به روزشده از ساعاتی دیگر ممکن خواهد شد.

گفته می شود آندروید 1/3 با سرویس موسیقی آنلاین نوپای گوگل هم سازگار خواهد بود. همچنین قرار است تغییراتی در بازار آنلاین آندروید حاصل شود تا خرید فیلم و مشاهده آن برروی این سیستم عامل تسهیل شود.
یکی دیگر از اهداف این به روزرسانی بهینه سازی آندروید برای استفاده بر روی تبلت و گوشی های هوشمند است. در حال حاضر این سیستم عامل بر روی همه تبلت ها و گوشی ها یکسان عمل نمی کند و کیفیت و کارآیی آن بر روی پلت فرم های مختلف یکسان نیست. پشتیبانی بهتر از پورت یو اس بی، سازگاری با موشواره، جوی استیک و گیم پدها یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در آندروید است. در حال حاضر دو سیستم عامل آندروید گوگل و iOS تبلت رقابت سختی برای فتح بازار تبلت ها و گوشی های هوشمند دارند؛ ضمن اینکه مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز فون رقیب تازه نفس آنها محسوب می شود.




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 مهر 11 :: 7:59 عصر

مقدمه

زیر بنای دانسته‌های امروزی ما از دانش میکروب‌شناسی بر پایه اطلاعاتی است که ابتدا از بررسی باکتریها بدست آمد. یکی از مسائل عمده‌ای که طی سالیان دراز اندیشه میکروب‌شناسان را به خود مشغول داشت، ارائه ضوابطی بود که بتواند باکتریها را از سایر پروتیستها به وضوح متمایز سازد. این معضل با اطلاعات جدیدی که در مورد ساختار یاخته‌های میکروبی جمع‌آوری گردید تا حدود زیادی برطرف شد.


اشکال مختلف باکتریها شامل کوکوسها ، باسیلها و اسپریلها می‌باشد.





تصویر

 

کوکوسها

  • دیپلوکوکوسها: هر گاه تقسیم فقط در یک سطح انجام گیرد و باکتریها دو به دو به یکدیگر اتصال داشته باشند آنها را دیپلوکوکوس گویند.

  • استرپتوکوک: اگر تقسیمات یاخته‌ای در یک سطح انجام شود و چند باکتری به دنبال هم قرار گیرند استرپتوکوک می‌نامند.

  • تتراد: اگر تقسیم در دو سطح عمود بر هم باشد، اشکال چهار تایی بوجود می‌آید که آن را تتراد می‌نامند.

  • سارسین: هر گاه تقسیم یاخته در سه سطح عمود بر هم انجام شود توده‌های هشت تایی شبیه پاکت پستی بوجود می‌آید که آن را سارسین می‌نامند.

  • استافیلوکوک: اگر تقسیمات یاخته بطور نامنظم در سطوح مختلف انجام گیرد اشکالی شبیه به خوشه انگور بوجود می‌آورد که استافیلوکوک نامیده می‌شود.

باسیلها یا باکتریهای میله مانند

باسیلها ، یعنی باکتریهای میله مانند معمولا به صورت دوتایی یا زنجیری دیده می‌شوند. باکتریهای میله‌ای را از نظر شکل به چند دسته تقسیم می‌کنند.

  • باسیل کوکوسی ، که کوتاه و شبیه کوکوس است.
  • باسیل دوکی شکل ، که دو انتهای آن گرد است.
  • باسیل رشته‌ای ، که درازتر از باسیلهای معمولی است.




تصویر

 

باکتریهای مارپیچی

باکتریهای مارپیچی معمولا منفرد ، دراز ، و مارپیچی‌اند ولی از نظر ابعاد ، تعداد و اندازه پیچها و حتی سختی دیواره گوناگون هستند. باسیلهای کوتاه و خمیده ویبریو نام دارند.

شکل باکتریهای پست

این باکتریها تک یاخته‌ای ساده‌اند، اگر کروی یا بیضوی باشند کوکوس و اگر میله‌ای شکل یا دراز باشند باسیل می‌نامند. اگر خمیده باشند ویبریون و چنانچه مارپیچی شکل و غیرقابل انعطاف باشند اسپیریل و اگر فنری و قابل انعطاف باشند اسپیروکت نامیده می‌شوند.

شکل باکتریهای عالی یا رشته‌ای

این باکتریهای رشته مانند و اغلب غلاف‌دار هستند بیشتر اوقات شاخه‌های حقیقی ایجاد کرده و میسلیوم تشکیل می‌دهند و چون تشکیلات منشعب ایجاد می‌کنند لذا اکتینومیست نامیده می‌شوند.

تاثیر عوامل محیطی بر شکل باکتریها

برخی از باکتریها مانند باسیل دیفتری ، هنگام تقسیم مانند ترکه درخت می‌شکنند ولی از یکدیگر جدا نمی‌شوند و اشکال زاویه‌دار مانند الفبای چینی تشکیل می‌دهند. باید دانست که شکل هر باکتری ثابت نبوده و با ساختار و واکنش محیط کشت ، دما ، سن باکتری و بعضی از عوامل دیگر بستگی دارد و هنگام تعریف شکل جوان آن را در نظر می‌گیرند. باکتریها وقتی پیر می شوند و یا در شرایط نامساعد قرار می‌گیرند اشکال غیرعادی پیدا می‌کنند.

اندازه باکتریها

اندازه باکتریها معمولا بین 0.3 تا 4 میکرون است ولی بطور کلی اندازه باکتریها همانند شکل آنها ، تابع شرایط و واکنش محیط کشت ، دما ، سن باکتری و بعضی عوامل دیگر است و اندازه‌ای که معمولا برای باکتریها داده می‌شود مربوط به باکتری جوان در شرایط عادی است. بعضی از باکتریها در یک زمان ممکن است دارای اشکال کوتاه و بلند باشند. میکوپلاسماها کوچکترین باکتریهای شناخته شده‌اند ابعاد آنها بین 0.1 تا 0.3 میکرون است از اینرو با میکروسکوپ نوری به سختی قابل رویت‌اند. مایکوپلاسما فاقد دیواره است و در نتیجه به اشکال مختلف یافت می‌شود.



تصویر

 

اندازه گیری ابعاد باکتریها

اگر چه باکتریها اندازه کوچک‌اند، با وجود این می‌توان ابعاد آنها را به طرزی نسبتا ساده و آسان اندازه گرفت. دستگاه اندازه‌گیری که میکرومتر چشمی نامیده می‌شود شامل صفحه شیشه‌ای گردی است که روی آن خطوطی مورج حک شده‌اند. فاصله خطوط پسش از تنظیم در هر میکروسکوپ مشخص می‌شود. برای تعیین اندازه باکتریها ، تیغک شیشه‌ای حاوی باکتریها (اسلاید) را طوری قرار می‌دهند که باکتریها در مجاورت میکرومتر چشمی قرار را با تنظیم آن از روی میکرومتری که در محل استقرار لام قرار دارد تعیین می‌کنند.

 

تحلیل وضعیت عبارت [ اندازه باکتری ] در صفحه
تحلیل وضعیت عبارت [ اندازه باکتری ] در title [ ]

مقدار تکرار درصد تکرار
اندازه 0 0%
باکتری 0 0%

تحلیل وضعیت عبارت [ اندازه باکتری ] در Deion

مقدار تکرار درصد تکرار
اندازه 0 0%
باکتری 0 0%

تحلیل وضعیت عبارت [ اندازه باکتری ] در Keyword

مقدار تکرار درصد تکرار
اندازه 0 0%
باکتری 0 0%

تحلیل وضعیت عبارت [ اندازه باکتری ] در H1

تکرار درصد تکرار
  %

تحلیل وضعیت عبارت [ اندازه باکتری ] در BODY

تکرار درصد تکرار
  %

کلمات مرتبط با [ اندازه باکتری ]

تاثیر عوامل محیطی بر شکل باکتریها برخی از باکتریها مانند باسیل دیفتری ، هنگام تقسیم مانند ترکه درخت می‌شکنند ولی از یکدیگر جدا نمی‌شوند و اشکال زاویه‌دار مانند الفبای چینی تشکیل می‌دهند. باید دانست که شکل هر باکتری ثابت نبوده و با ساختار و واکنش محیط کشت ، دما ، سن باکتری و بعضی از عوامل دیگر بستگی دارد و هنگام تعریف شکل جوان آن را در نظر می‌گیرند. باکتریها وقتی پیر می شوند و یا در شرایط نامساعد قرار می‌گیرند اشکال غیرعادی پیدا می‌کنند.
اندازه باکتریها اندازه باکتریها معمولا بین 0.3 تا 4 میکرون است ولی بطور کلی اندازه باکتریها همانند شکل آنها ، تابع شرایط و واکنش محیط کشت ، دما ، سن باکتری و بعضی عوامل دیگر است و اندازه‌ای که معمولا برای باکتریها داده می‌شود مربوط به باکتری جوان در شرایط عادی است. بعضی از باکتریها در یک زمان ممکن است دارای اشکال کوتاه و بلند باشند. میکوپلاسماها کوچکترین باکتریهای شناخته شده‌اند ابعاد آنها بین 0.1 تا 0.3 میکرون است از اینرو با میکروسکوپ نوری به سختی قابل رویت‌اند. مایکوپلاسما فاقد دیواره است و در نتیجه به اشکال مختلف یافت می‌شود.

اندازه گیری ابعاد باکتریها اگر چه باکتریها اندازه کوچک‌اند، با وجود این می‌توان ابعاد آنها را به طرزی نسبتا ساده و آسان اندازه گرفت. دستگاه اندازه‌گیری که میکرومتر چشمی نامیده می‌شود شامل صفحه شیشه‌ای گردی است که روی آن خطوطی مورج حک شده‌اند. فاصله خطوط پسش از تنظیم در هر میکروسکوپ مشخص می‌شود. برای تعیین اندازه باکتریها ، تیغک شیشه‌ای حاوی باکتریها (اسلاید) را طوری قرار می‌دهند که باکتریها در مجاورت میکرومتر چشمی قرار را با تنظیم آن از روی میکرومتری که در محل استقرار لام قرار دارد تعیین می‌کنند 
 
< type="text/java">  
 
درباره شکل باکتریها پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

تاثیر عوامل محیطی بر شکل باکتریها برخی از باکتریها مانند باسیل دیفتری ، هنگام تقسیم مانند ترکه درخت می‌شکنند ولی از یکدیگر جدا نمی‌شوند و اشکال زاویه‌دار مانند الفبای چینی تشکیل می‌دهند. باید دانست که شکل هر باکتری ثابت نبوده و با ساختار و واکنش محیط کشت ، دما ، سن باکتری و بعضی از عوامل دیگر بستگی دارد و هنگام تعریف شکل جوان آن را در نظر می‌گیرند. باکتریها وقتی پیر می شوند و یا در شرایط نامساعد قرار می‌گیرند اشکال غیرعادی پیدا می‌کنند.
اندازه باکتریها اندازه باکتریها معمولا بین 0.3 تا 4 میکرون است ولی بطور کلی اندازه باکتریها همانند شکل آنها ، تابع شرایط و واکنش محیط کشت ، دما ، سن باکتری و بعضی عوامل دیگر است و اندازه‌ای که معمولا برای باکتریها داده می‌شود مربوط به باکتری جوان در شرایط عادی است. بعضی از باکتریها در یک زمان ممکن است دارای اشکال کوتاه و بلند باشند. میکوپلاسماها کوچکترین باکتریهای شناخته شده‌اند ابعاد آنها بین 0.1 تا 0.3 میکرون است از اینرو با میکروسکوپ نوری به سختی قابل رویت‌اند. مایکوپلاسما فاقد دیواره است و در نتیجه به اشکال مختلف یافت می‌شود.

اندازه گیری ابعاد باکتریها اگر چه باکتریها اندازه کوچک‌اند، با وجود این می‌توان ابعاد آنها را به طرزی نسبتا ساده و آسان اندازه گرفت. دستگاه اندازه‌گیری که میکرومتر چشمی نامیده می‌شود شامل صفحه شیشه‌ای گردی است که روی آن خطوطی مورج حک شده‌اند. فاصله خطوط پسش از تنظیم در هر میکروسکوپ مشخص می‌شود. برای تعیین اندازه باکتریها ، تیغک شیشه‌ای حاوی باکتریها (اسلاید) را طوری قرار می‌دهند که باکتریها در مجاورت میکرومتر چشمی قرار را با تنظیم آن از روی میکرومتری که در محل استقرار لام قرار دارد تعیین می‌کنند 
 
< type="text/java">  
درباره شکل باکتریها پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

تاثیر عوامل محیطی بر شکل باکتریها برخی از باکتریها مانند باسیل دیفتری ، هنگام تقسیم مانند ترکه درخت می‌شکنند ولی از یکدیگر جدا نمی‌شوند و اشکال زاویه‌دار مانند الفبای چینی تشکیل می‌دهند. باید دانست که شکل هر باکتری ثابت نبوده و با ساختار و واکنش محیط کشت ، دما ، سن باکتری و بعضی از عوامل دیگر بستگی دارد و هنگام تعریف شکل جوان آن را در نظر می‌گیرند. باکتریها وقتی پیر می شوند و یا در شرایط نامساعد قرار می‌گیرند اشکال غیرعادی پیدا می‌کنند.
اندازه باکتریها اندازه باکتریها معمولا بین 0.3 تا 4 میکرون است ولی بطور کلی اندازه باکتریها همانند شکل آنها ، تابع شرایط و واکنش محیط کشت ، دما ، سن باکتری و بعضی عوامل دیگر است و اندازه‌ای که معمولا برای باکتریها داده می‌شود مربوط به باکتری جوان در شرایط عادی است. بعضی از باکتریها در یک زمان ممکن است دارای اشکال کوتاه و بلند باشند. میکوپلاسماها کوچکترین باکتریهای شناخته شده‌اند ابعاد آنها بین 0.1 تا 0.3 میکرون است از اینرو با میکروسکوپ نوری به سختی قابل رویت‌اند. مایکوپلاسما فاقد دیواره است و در نتیجه به اشکال مختلف یافت می‌شود.

اندازه گیری ابعاد باکتریها اگر چه باکتریها اندازه کوچک‌اند، با وجود این می‌توان ابعاد آنها را به طرزی نسبتا ساده و آسان اندازه گرفت. دستگاه اندازه‌گیری که میکرومتر چشمی نامیده می‌شود شامل صفحه شیشه‌ای گردی است که روی آن خطوطی مورج حک شده‌اند. فاصله خطوط پسش از تنظیم در هر میکروسکوپ مشخص می‌شود. برای تعیین اندازه باکتریها ، تیغک شیشه‌ای حاوی باکتریها (اسلاید) را طوری قرار می‌دهند که باکتریها در مجاورت میکرومتر چشمی قرار را با تنظیم آن از روی میکرومتری که در محل استقرار لام قرار دارد تعیین می‌کنند 
 
< type="text/java">  

 

درباره شکل باکتریها پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

تاثیر عوامل محیطی بر شکل باکتریها برخی از باکتریها مانند باسیل دیفتری ، هنگام تقسیم مانند ترکه درخت می‌شکنند ولی از یکدیگر جدا نمی‌شوند و اشکال زاویه‌دار مانند الفبای چینی تشکیل می‌دهند. باید دانست که شکل هر باکتری ثابت نبوده و با ساختار و واکنش محیط کشت ، دما ، سن باکتری و بعضی از عوامل دیگر بستگی دارد و هنگام تعریف شکل جوان آن را در نظر می‌گیرند. باکتریها وقتی پیر می شوند و یا در شرایط نامساعد قرار می‌گیرند اشکال غیرعادی پیدا می‌کنند.
اندازه باکتریها اندازه باکتریها معمولا بین 0.3 تا 4 میکرون است ولی بطور کلی اندازه باکتریها همانند شکل آنها ، تابع شرایط و واکنش محیط کشت ، دما ، سن باکتری و بعضی عوامل دیگر است و اندازه‌ای که معمولا برای باکتریها داده می‌شود مربوط به باکتری جوان در شرایط عادی است. بعضی از باکتریها در یک زمان ممکن است دارای اشکال کوتاه و بلند باشند. میکوپلاسماها کوچکترین باکتریهای شناخته شده‌اند ابعاد آنها بین 0.1 تا 0.3 میکرون است از اینرو با میکروسکوپ نوری به سختی قابل رویت‌اند. مایکوپلاسما فاقد دیواره است و در نتیجه به اشکال مختلف یافت می‌شود.

اندازه گیری ابعاد باکتریها اگر چه باکتریها اندازه کوچک‌اند، با وجود این می‌توان ابعاد آنها را به طرزی نسبتا ساده و آسان اندازه گرفت. دستگاه اندازه‌گیری که میکرومتر چشمی نامیده می‌شود شامل صفحه شیشه‌ای گردی است که روی آن خطوطی مورج حک شده‌اند. فاصله خطوط پسش از تنظیم در هر میکروسکوپ مشخص می‌شود. برای تعیین اندازه باکتریها ، تیغک شیشه‌ای حاوی باکتریها (اسلاید) را طوری قرار می‌دهند که باکتریها در مجاورت میکرومتر چشمی قرار را با تنظیم آن از روی میکرومتری که در محل استقرار لام قرار دارد تعیین می‌کنند 
 
< type="text/java">  



موضوع مطلب :

دوشنبه 90 مهر 11 :: 7:54 عصر

با سلام به دوستان عزیز
از این پس تصمیم دارم به امید خدا هر روز شما رو با یک معادل انگلیسی از یک ضرب المثل فارسی آشنا کنم



Practice makes perfect
کار نیکو کردن از پر کردن است
Birds of a feather flock together 
کبوتر با کبوتر باز با باز

Nothing is quite impossible
کار نشد نداره


One good turn deserves another
کاسه جایی رود که باز آرد قدح

Don"t leave off till tomorrow what you can do today
کار امروز را به فردا مینداز

Murder will out
ماه زیر ابر پنهان نمی مونه

To lock the stable door after the horse has been stolen
نوشدارو بعد از مرگ سهراب

you can’t have your cake and eat it too
نمیشه هم خدا رو بخواهی هم خرما رو


Time is money
وقت طلاست

It will be a feather in your cap
هر گلی زدی به سر خودت زدی

All"s well that ends well
جوجه رو آخر پاییز میشمرند

People who live in glass houses shouldn"t throw stones
رطب خورده منع رطب کی کند؟

if gold rusts, what then will iron do?
هر چه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک

All that glitters is not gold
هر گردی گردو نیست

He who sows the wind shall reap
هر کی خربزه می خوره پای لرزش میشینه


A word to the wise is enough
در خانه اگر کس است یک حرف بس است

A friend in need is a friend indeed
دوست آن باشد که گیرد دست دوست در پریشان حالی و درماندگی



موضوع مطلب :

دوشنبه 90 مهر 11 :: 7:41 عصر

سپاهانی ها در کرج رقصیدند + گزارش تصویری

سپاهان در کرج با 4 گل سایپا را در هم کوبید.
<

به گزارش جام نیوز به نقل از خبرآنلاین، سپاهانی ها که خیلی تلخ از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند، در بازی امروز لیگ شان 4 گل مقابل چشمان کی روش به سایپا زدند تا کمی غم های شان تسکین پیدا کند.
 

 

 

 

 




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 مهر 11 :: 7:30 عصر




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 مهر 11 :: 7:24 عصر

این گفته که اتم ها ریز هستند،برای ما روشن نمی کند که واقعا تا چه اندازه کوچکند.اصطلاح"میکروسکوپی"به چیز هایی اطلاق می شود که آنقدر کوچکند که تنها زیر میکروسکوپ دیده می شوند.اتم ها حتی از اجسامی که فقط زیر میکروسکوپ دیده می شوند(اجسام میکروسکوپی)هم کوچکترند.اتم ها حتی با قوی ترین میکروسکوپ ها ی معمولی هم دیده نمی شوند.برای تصور اندازه ی کوچکی اتم مقداری ذره ی نمک را در دستتان بریزید، آن گاه اگر بخواهیم هردانه نمک را یک اتم فرض کنیم قطر یک دانه نمک حدود 10 کیلو متر خواهد شد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 90 مهر 10 :: 8:15 عصر

یک فیلترینگ برای همه(در شماره 39 بخوانید)
گزارش اختصاصی ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات در باره جزئیات و مراحل تهیه سیستم جامع فیلترینگ اینترنت در ایران...

ما بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی ایران هستیم(در شماره 39 بخوانید)
گزارش خواندنی دنیای کامپیوتر و ارتباطات از گفت‌وگوی خبرنگاران و کارشناسان با عبدالله فاتح مدیر عامل شرکت پارس آنلاین...

هدایای ویژه ماهنامه به مشترکین سال جدید
همزمان با تحول طبیعت و نو شدن سال، ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات به دوستانی که در آغاز سال جدید به جمع مشترکین ماهنامه بپیوندند، به رسم احترام و یادبود، هدایایی تقدیم می‌کند...

شماره تازه دنیای کامپیوتر و ارتباطات
شماره جدید دنیای کامپیوتر و ارتباطات منتشر شد. این شماره که آخرین شماره سال 83 است، به مناسبت آغاز سال نو، و با مطالبی متنوع و خواندنی در زمینه‌های گوناگون و در قالب چند پرونده تنظیم شده است. از جمله این پرونده‌ها: بررسی اینترنت و پیام کوتاه ایرانی در سال 82، نوشته‌هایی در باره وبلاگستان فارسی، اپل و خانواده آی‌پاد، و پرونده ویژه اورکات

مردان گوگل(نسخه PDF)
گفت و گویی خواندنی با «لری پیج» و «سرگی برین»، بنیانگذاران «گوگل»  که در آن در باره «شرکت عجیب و سلطنت شان بر وب، و شعارشان"نباید بد باشی"» سخن گفته‌اند:
«...وقتی رسیدم برین داشت واقعا خوش می‌گذراند، در محوطه باز داشت یک والیبال حسابی بازی می‌کرد. پابرهنه از حیاط آمد و به پرسش‌ها بسیار جدی فکر می‌کرد و گاهی با چنگال ناخنکی به سالادش می‌زد. در طول مصاحبه برین و پیج که البته او کفش به پا داشت به ندرت سرجایشان می‌نشستند، می‌ایستادند و قدم می‌زدند، و دور اتاق پر از پنجره کنفرانس می‌گشتند. به نظر می‌رسد غیرممکن است که ساکت سرجایشان بنشینند، وقتی دارید جهان را تغییر می‌دهید...»

ویژه‌نامه گوگل
شماره 30 ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، به همراه «پرونده ویژه شرکت گوگل و خدمات آن» منتشر شد. در این پروند ویژه، و در قالب چندین مقاله، مصاحبه و یادداشت، به بررسی تاریخچه، دیدگاه ها، محصولات، خدمات و برنامه های شرکت گوگل پرداخته شده است. در این مجموعه که برای نخستین بار در نشریات فارسی زبان انتشار مییابد، همچنین یک مصاحبه خواندنی با لری پیج و سرگی برین وجود دارد که در آن «در باره شرکت عجیب و سلطنت شان بر وب، و شعارشان"نباید بد باشی"» سخن گفته اند.

راهاندازی سایت تخصصی فناوری اطلاعات(ایتنا)
سایت تخصصی اطلاعرسانی فناوری اطلاعات در روزهای آینده آغاز به کار خواهد کرد. مدیر ایتنا در گفتوگو با خبرنگار سرویس کامپیوتر صبح اقتصاد ضمن اعلام این خبر هدف از راهاندازی ایتنا را اطلاعرسانی تخصصیتر در زمینههای رویدادها، مسائل آموزشی و...در زمینه فناوری اطلاعات دانست.

بیش از یک میلیون کاربر سرگردان
شاید تصمیم اعطای شماره مشترکین بر اساس منطقه یکی از بهترین راه حلهای شماره گذاری باشد، اما به نظر میرسد که این تصمیم باید از ابتدای واگذاری تلفنهای همراه و یا حداقل در 3 سال گذشته و قبل از اضافه شدن 1.2 میلیون مشترک به شبکه انجام میشد.

نسخه جدید Office رسید
اگر یک کاربر منفرد Office هستید که مثلا روی رایانه خود در منزل از آن استفاده میکنید، توصیه میکنیم تنها outlook خود را به روز کنید و مابقی نرمافزار Office 2003 را نصب نکنید و از همان نسخه XP یا 2000 استفاده کنید.

فناوری جدید مایکروسافت؛ آنتن تلویزیون را دور بیندازید!
مایکروسافت خبر از تولد نرمافزار جدیدی داده است که امکان ارائه تصاویر تلویزیونی با کیفیت استاندارد را روی شبکه اینترنت فراهم خواهد آورد.

مشکل امنیتی سیستم های بانکی
متاسفانه این دید در بسیاری از شرکتهای متخصص اجرای طرحهای نرمافزاری یا سیستمهای رایانهای وجود دارد که کد یا سیستم طراحی شده توسط آنان هیچ ایراد یا ضعف امنیتی ندارد در صورتی که متخصصان آنان شاید در زمینه برنامهنویسی ، تولید نرمافزار یا پیادهسازی شبکههای رایانهای خبره باشند اما نمیتوان ادعا کرد که در زمینههای امنیتی نیز که خارج از تخصص شرکت است، احاطه کامل دارند.

ابزارهای مدیریت پروژه
نقش ابزار مناسب در پیشبرد اهداف مدیریت پروژه انکارناپذیر است. در واقع پس از طراحی سیستم مدیریت پروژه در سازمان، بکارگیری ابزار مناسب در این سیستم، یکی از مهمترین عوامل محقق کننده اهداف مدیریت پروژه در سازمان است.

استفاده ار فناوری تشخیص گفتار متداول میشود: کافیست فقط حرف بزنید!
با بانک خود تماس میگیرید. صدای یک نوار را میشنوید: « برای اطلاع از میزان پول در حساب کلید 1، برای تغییر رمز کلید 2 و ...» شما هم از این که میتوانید از فناوری روز استفاده کنید خوشحال میشوید و اطلاعات مورد نظر را کسب میکنید؛ اما آیا میدانید که در بعضی کشورهای دیگر برای ارتباطات این چنینی از فشردن دکمههای تلفن استفاده نمیکنند!؟

بیش از 7 میلیون کاربر اینترنتی بدون اینترنت
بیش از 24 ساعت است که سرعت اینترنت بسیاری ISPها به شدت پایین آمده است. اختلالات به وجود آمده مربوط به آن دسته از شرکتهای ارائه خدمات اینترنتی است که از شرکت مخابرات ایران سرویس میگرفتند، و طبیعی است که مشکل اصلی، مربوط به Back Boneهای شرکت مخابرات باشد.

مایکروسافت به جنگ گوگل میرود
مایکروسافت قصد دارد با سرمایه گذاری در زمینه موتورهای جستوجو (Search Engines)، رتبه اول را از آن خود کند و گوگل را پشت سر بگذارد.

طرح راهاندازی Data Center در ایران
اعتقاد دارم بدون نیاز به خدمات شرکتهای خارجی و با فراهم آوردن تجهیزات مناسب، امکان سرویسدهی به سایتهای ایرانی وجود دارد. پس از امکانسنجی اولیه سعی کردم این ایده خام را به تبدیل به تحقیقی جامع درباره وضعیت سرورهای وب در جهان، امکانات موجود در ایران و راهکارهای راهاندازی دیتاسنتر در ایران کنم.

وضعیت خدمات میزبانی وب در ایران
در حال حاضر حدود 25.764 وب سایت در جهان متعلق به شرکتهایی است که توسط شرکتهای ایرانی از خدمات میزبانی وب استفاده میکنند. البته یقینا بسیاری از شرکتها، در حال استفاده از خدمات شرکتهای خارجی و یا شرکتهای ایرانی که دفتر آنها در سایر کشورها مثل کانادا و آمریکا است میباشند.

افزایش یا کاهش؛ مسئله این است...
نوروز امسال(82)، شرکت مخابرات، تبلیغات گستردهای در خصوص کاهش پنجاه درصدی هزینه تلفنهای بین شهری و خارج از کشور، در رسانههای جمعی انجام داد. اما نکته شایان توجه این بود که قبل از سال جدید، نظام تعرفه تلفنهای شهری دستخوش تغییرات بنیادی شده بود که متاسفانه در تبلیغات مخابرات، هیچ اشارهای به این تغییرات نشد.

سیستم عامل ملی جایگزین ویندوز میشود
تهیه یک سیستم عامل ملی توسط خود ایران امکانپذیر نیست. به دلیل این که کار بسیار فنی و پیچیدهای را میطلبد. اما سیستم عاملی وجود دارد که منبع آن در اختیار همگان است و به صورت مداوم توسط علاقهمندان به این حرفه و حوزه بهبود پیدا میکند و ابزارها و امکانات جدیدی برای آن فراهم میشود. از بین سیستم عاملهای منبع باز، سیستم عامل لینوکس مناسبتر از همه تشخیص داده شد.

همه چیز در باره مدارک مایکروسافت
این مدارک که به مجموعه آنها MCPیا  (Microsoft Certified Professiona)l گفته میشود، طی امتحانات استانداردی، به افرادی داده میشود که در به کارگیری یا پیاده کردن یکی از محصولات یا فناوریهای مایکروسافت مهارت کافی کسب کردهاند.

ویندوز شما کمک می خواهد
اگر کاربر ویندوز XP هستید، یا چنانچه قصد دارید روزی آن را روی دستگاه خود نصب کنید شما را به خواندن این مقاله دعوت میکنیم. با بکار گیری این نکات میتوانید کارایی سیستم عامل خود را افزایش دهید.

یک قطره آب، جایگزین رایانه شما
DNA پتانسیل انجام عملیات محاسباتی و پردازش را دارد. در واقع DNA در شیوه ذخیره سازی اطلاعات ثابت روی ژن شما بسیار شبیه هارد دیسک عمل میکند و چنین بود که ایده نسل جدیدی از رایانهها شکل گرفت: رایانههای DNA.

همایش بینالمللی ارتباطات ماهوارهای و اینترنتی خاورمیانه
انجمن صنفی شبکههای اینترنتی ایران و مجمع جهانی VSAT همایش بینالمللی ارتباطات ماهوارهای و اینترنتی خاورمیانه را در تاریخ 9 و 10 مهر ماه 1382 در تهران برگزار میکند.

نگاهی به تحولات کنونی در ساختار IT
با توجه به تحولات رخ داده در حوزه IT، میتوان گفت این تحولات حاکی از این است که تشتتها نه تنها کاهش نیافته، بلکه در حال افزایش است و فاصلههای ایجاد شده در نهایت به دودستگی بیشتر در ایجاد بستر و زیرساخت( ایجاد کننده ارتباطات) و کاربرد فناوری اطلاعات خواهد انجامید، و این دقیقا یعنی کندی رشد فناوری اطلاعات در کشورمان!

علائم بیماری اینترنتی
پای رایانهاش مینشیند و به اینترنت وصل میشود. با خود میگوید: فقط نیم ساعت. بعد میخوابم. چند ایمیل چک میکند و چندتا هم جواب میدهد. دو سه نفر از دوستانش آنلاین هستند. شروع به صحبت با او میکنند. همزمان مشغول خواندن خبرهای روز در سایتهای مختلف است. ناگهان به طور تصادفی چشمش به گوشه پایینی سمت چپ مانیتور میافتد و ساعت سیستم را میبیند. ساعت 2:30 بامداد است و او هنوز بیدار است...

جمعه و جرم!
رئیس چون این وقایع شنید، از جفای مقامات سخت برآشفت و نمایندهای ویژه جهت تدبیر امور برگزید و رأی و دستور نماینده را چون رأی و دستور خود دانست. جلسهای ویژه با حضور مقامات و مردم از طرف نماینده ویژه درخواست شد که موقعیتی بود برای مردم و مصیبتی برای مقامات!

ساز و کار فعلی فیلترینگ، به طور کلی دستخوش تغییر خواهد شد
به گفته صالحی، مشاور IT وزیر ارشاد، با اظهار نظر تازه مجلس و نیز هماهنگی دولت در این زمینه، و با این بحثی که مجلس محترم و کمیسیون صنایع و فرهنگی مطرح کردهاند، افق تازهای باز شده که شاید کلا لازم باشد شکل کار تغییر کند.

اختلال در سرویس پیک آسا
بنا به نظر مدیر این پروژه، تنها دلیلی که مجموعا برای این اختلالات می توان بیان کرد، این است که SMSC عملکرد درستی ندارد و نمی توان مبتنی بر آن یک سرویس امن و همیشگی ارائه کرد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 90 مهر 10 :: 8:14 عصر
1   2   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 23
  • بازدید دیروز: 46
  • کل بازدیدها: 2317660
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

مهر 90 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است