سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

 

 

زندگی‌نامه

وی زاده? 27 محرم 1155 هجری قمری برابر با 27 خرداد ماه 1121 خورشیدی و 17 ژوئن 1742 میلادی در دشت اشرفی در میانه راه ساری به گرگان است. مراسم تاجگذاری‌اش را در 15 ربیع الثانی 1195 هجری قمری برابر با 1 فروردین ماه 1161 خورشیدی و 21 مارس 1782 میلادی در ساری برگزار کرد و سرانجام در 21 ذی الحجه 1211 هجری قمری برابر 27 اردیبهشت ماه 1177 خورشیدی و 17 مه 1798 میلادی در شوشا درگذشت.

آقامحمد خان فرزند محمد حسن خان قاجار و او نیز فرزند فتحعلی خان فرزند شاهقلی خان فرزند جهانسوزخان بود. مازندران و بارفروش (بابل امروزی) مرکز حکمرانی محمدحسن خان بود و فتحعلی خان حاکم گرگان و در استرآباد حکومت می‌کرد. اینان شیعه مذهب بودند. نادرقلی خان پس از کشتن فتح علی خان رقیب سرسخت خویش در خواجه ربیع طوس و با سعی و تلاش خویش به مقام شاهنشاهی رسید.

 

وضعیت ایران در زمان کودکی آغا محمد خان

زمانی که نادر و فرزندانش به قتل رسیدند، شاهرخ شاه برای به دست گرفتن قدرت تلاش می‌کرد. فرماندهی سپاه شاهرخ شاه به محمدحسن خان بعلت تجربه و تدبیر فوق العاده ایشان واگذارگردید . با همکاری حاکم طبس ابراهیم خان برکنار شدو شاهرخ به سلطنت رسید هرچند اندکی پس ازآن شاهرخ شاه به دست دشمنانش که در راس آنان پدر زن وی قرار داشت نابینا گشت . فرماندهان وفادار دست به کودتا زده شاهرخ شاه نابینا رامجددا برتخت سلطنت نشاندند.

آغامحمد خان تیر اندازی، سوارکاری و خواندن و نوشتن و حفظ کردن قرآن رادر پیش مادرش جیران -که از بهترین تیر اندازان بود- فراگرفت؛ چنانکه در سیزده سالگی جزو بهترین تیراندازان قشون محمدحسن خان بود و فرمانده دسته? تجسس یا طلایه‌دار قشون پدرش گردید. وی با آن سن اندک، شجاع و با اراده بود و از مرگ ترسی نداشت.

پس از آن به شیراز منتقل شد و در اسارت به سربرد.این روش معمول کریم خان زند بود تا با اسیر نگاه داشتن تعدادی از سران قبیله متمرد خطر شورش را از بین برده و در صورت هرگونه تحرک اسرا را تنبیه نماید. در همین زمان برادرآغامحمد خان حسینقلی خان جهانسوز در شمال ایران دست به یاغی گری زد. آقامحمدخان که می‌دانست از سوی کریمخان مواخذه خواهد شد از بیم جان خویش در حرم حضرت شاهچراغ خود رادخیل بست ؛ پس از آن کریم خان به وساطت اطرافیان خود او را مورد عفو قرار داد.


بنیان نهادن حکومت قاجاریه

آغا محمد خان در 13 صفر سال 1193 هجری قمریوز درگذشت کریم خان)، هنگامی که در باغ‌های اطراف شیراز به شکار مشغول بود، همین که عمه‌اش او را از مرگ شاه زند آگاه ساخت، فرار کرد و به شتاب خود را به تهران رسانید و در ورامین مدعی سلطنت بر ایران گشت. سپس به ساری و استرآباد رفت و با کمک سران اشاقه‌باش، براندازی زندیه و رسیدن به قدرت را طراحی نمود و ولایات گرگان و مازندران و گیلان را تحت حکمرانی خویش قرار داد. وی در این زمان برای مطیع کردن برادران خود به جنگ با آنان پرداخت و حتی یکبار تا پای مرگ رفت ولی سرانجام در بندپی نجات یافت و به ساری آمد و تاج سلطنتی را که توسط زرگران ساری ساخته شد بر سر نهاد و پایتخت خود را ساری نهاد و جشن نوروز را به دستور وی با تشریفات برگزار نمودند. پس از تسخیر شمال ایران بر آذربایجان و کرمانشاهان نیز دست یافت. حکومت زندیه در جنگ و ستیز میان شاهزادگان زند قرار گرفت ولی سرانجام لطفعلی خان زند با همیاری حاج ابراهیم خان کلانتر شیرازی بر تخت سلطنت نشست. آغا محمد خان از آن زمان به مدت 15 سال با لطفعلی خان زند - که جوان بود و شجاع - به جنگ و تعقیب و گریز پرداخت. مهم‌ترین این نبردها، جنگ باباخان برادرزاده آغا محمدخان در سمیرم و محاصره شیراز است . سرانجام آقا محمد خان قدرت نظامی خود را افزایش داد و با کمک حاج ابراهیم خان کلانتر (1) که دروازه های شهررا پنهانی برای او گشود ، وارد شیراز شد . با ورود آقا محمد خان قاجار به شیراز ، لطف علی خان زند به کرمان گریخت .و پس از آن محاصره طولانی کرمان در سال 1208 هجری قمری است .در این جنگها لطفعلی خان مقاومت زیادی از خود نشان داد.

(1) به عقیده حاج ابراهیم خان کلانتر، لطفعلی خان دلاوری شجاع بود اما برای مملکت داری مناسب نبود ولی آقا محمد خان قابلیت انجام امور سیاسی داشت . (صفحه 9 - کتاب لطف علی خان – ناصر نجمی – بهار 1376)

حمله روسیه به سواحل غربی دریای خزر

در شهریور 1175 (سپتامبر 1796 میلادی) ، سپاه روس به فرماندهی ژنرال کنت والرین زبوف ، به نیروهای ژنرال گردویچ که قبلا به دربند اعزام گردیده بود ، پیوست و قلعه های دربند ، باکو و تالش را تصرف نمود ه بر تمام سواحل غربی دریای خزر از مصب رود کر و اترک مسلط شد . سپس ژنرال زبوف از جلگه شیروان و از کنار ساحل ، وارد دشت مغان شد و از رود ارس گذشت . دسته دیگری از سپاهیان روس لنگران را اشغال کردند لذا آذربایجان و رشت مورد تهدید قرار گرفتند .خان قاجار برای سرکوب آنان عازم قفقاز شد اما هنوز به آنجا نرسیده بود که در 19 آبان 1175 (نهم نوامبر 1796) میلادی ، کاترین دوم تزار مقتدر روسیه در راستای اجرای وصیت نامه پطر کبیر نقشه های امپریالیسم و روسی داشت ، درگذشت و پس از او پول اول بر تخت حکومت نشست و با تغییر سیاست ها توسط او ، ارتش روسیه خاک های اشغال شده ایران و حتی گرجستان را ترک گفتند.

هم امپراطریس روس کاترین دوم و هم آقا محمد خان قاجار ، هر دو از دنیا رفتند .پول اول پسر کاترین امپراطور به امپراطوری روسیه برقرار گردید و قشون روس را احضار کرد و گرجستان را رها نمود که خود با دولت ایران کنار بیاید .




موضوع مطلب :

پنج شنبه 90 آبان 12 :: 9:56 عصر

بوگاتی (Bugatti) شرکت خودروساز فرانسوی با عملکرد بالا است. این شرکت در سال 1909 توسط نابغه‌ای ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی و به منظور تولید خودروهای سفارشی و خاص تاسیس شد ولی با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکتهای هم دوره خود با شکست مواجه شد. شرکت بوگاتی در سال 1998 توسط فولکس واگن خریداری شد و تولید بسیار محدودی دارد.

 

ویرون برای اولین بار در سال 1999 در نمایشگاه اتومبیل توکیو به نمایش درآمد. این مدل نمایشی اولیه به مدل تولیدی امروز شباهت زیادی داشت، اما پیشرانه آن W-18 بود که از سه ردیف 6 سیلندر در کنار هم تشکیل شده بود. مدیر عامل کل فلوکس واگن قول ساخت آن را در سال 2000 داد اما تصمیم بر به کار گیری یک موتور W-16 به جای موتور 18 سیلندر قبلی بود، که به شکل W-16 (یعنی دو موتور 8 سیلندر V شکل در کنار یکدیگر) است . این قول به دلیل مشکلاتی که در سر راه پیش آمد عملی نشد.ویرون در سرعت‌های بالا پایداری کمی داشت که همین امر باعث تصادف و نابودی یکی از مدل‌های آزمایشی آن گردید و یک دستگاه دیگر هم در Monterey در هنگام معرفی در مقابل هزاران چشم، از پیست خارج شد که بسیاری را ناامید کرد.

 

بعد از هزاران ساعت کار طاقت فرسا بالاخره ویرون در سپتامبر 2005 به تولید انبوه رسید. پیشرانه16 سیلندر نهایی به حجم 7993 سی سی می‌باشد. در تبلیغات گفته شد که این مدل 1001اسب بخار قدرت دارد که البته آزمایش‌ها دیتل قدرت واقعی را بین 1020 تا 1040 اسب بخار نشان داد. بدین ترتیب این اتومبیل قوی‌ترین اتومبیل تولید انبوه جهان است. حداکثر سرعت 408 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 60 مایل 2?5 ثانیه است(اگر ویرون 340 کیلوگرم سبک تر بود شتاب آن به عدد 1?6 ثانیه می‌رسید.) که آن را به یکی از سریعترین خودروهای جهان مبدل نموده‌است.

 

البته قیمت آن که 1 میلیون و 440 هزار و 800 دلار می‌باشد هم رکورددار بوده و آن را به یکی از گران قیمت‌ترین اتومبیل‌های دنیا تبدیل کرده‌است. بوگاتی تخمین 300 دستگاه را برای تولید ویرون اعلام کرده‌است. در ماه مارس2006 کارخانه اعلام کرد که تا آن تاریخ 70 سفارش به کمپانی رسیده‌است. کارخانه، این اتومبیل را توسط نمایندگان بنتلی در شعب لندن، میامی، تروی، بورلی هیلز، سن دیگو، پاسادنا، گرینویچ و یک نماینده در عربستان سعودی به فروش می‌رساند.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 90 آبان 12 :: 9:42 عصر


در این آموزش قصد دارم سه روش جالب برای افزایش امنیت فایل ها در ویندوز به دوستان معرفی کنم .

روش اول : قفل کردن یک پوشه به گونه ای که با کلیک بروی این پوشه به جای آن که محتویات داخل پوشه باز شود محتویات یک پوشه دیگر و مسیر دیگری در ویندوز XP نمایش داده میشود . این روش را من قبلا با عنوان " چگونه می توان در ویندوز xp فولدری با امنیت بالا ایجاد کرد " آموزش داده بودم که با کمی تغییرات آنرا به روز کردم .

روش دوم : مخفی کردن انواع مختلف فایل ها در یک عکس :

در این روش جالب دوستان میتوانند یک یا چند نوع فایل مختلف ( مانند txt, exe, mp3, avi و .... ) را در یک عکس با فرمت JPG مخفی کنند . با کلیک بروی این عکس به هیچ عنوان فایل های شما باز نخواهد شد و فقط عکس قابل مشاهده خواهد بود و کاربر به هیچ عنوان شک نخواهد کرد که در این عکس فایل و یا حتی نرم افزاری مخفی شده است .

روش سوم : استفاده از نرم افزار TrueCrypt

با استفاده از نرم افزار رایگان و بسیار مفید TrueCrypt میتوان یک و یا چند درایو مجازی درست کرد و اطلاعات مهم را در داخل این درایوهای مجازی کپی کرد . این درایوهای مجازی را میتوان از طریق خود نرم افزار و با وارد کردن پسورد در پنجره MY computer فعال کرد و زمانی که به این درایوها احتیاجی نداریم آنها را غیر فعال و مخفی کنیم .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه بیست و سوم بهمن 1388ساعت 13:47 توسط مهدی | 44 نظر
تصاویر متحرک در پس زمینه ( Background ) دسکتاپ ویندوز قرار دهید !

همان طور که دوستان اطلاع دارند در حالت عادی نمی توان تصاویر متحرک از نوع فلش ، فیلم ، تصویر با فرمت Gif و ...... را برای پس زمینه دسکتاپ سیستم عامل ویندوز انتخاب کرد و این سیستم عامل از این لحاظ دارای محدودیت است . از طرف دیگه نرم افزارهایی در این زمینه وجود دارد که این امکان را به کاربر سیستم عامل ویندوز می دهد که تصاویر متحرک در پس زمینه ویندوز قرار دهند مانند نرم افزار Screen2Dream که با این نرم افزار می توان محافظ صفحه نمایش را به عنوان پس زمینه دسکتاپ انتخاب کرد ولی ایرادی که این نرم افزار دارد این می باشد که حافظه رم ( RAM ) بسیار زیادی مصرف می کند و عملکرد سیستم را بسیار کند می کند . برای رفع این مشکل و اینکه دوستان بتوانند یک تصویر متحرک در پس زمینه دسکتاپ خودشون قرار بدهند من با استفاده از چند فایل فلش ( Flash ) بسیار زیبا که از طریق اینترنت تهیه کرده ام و کاملا متناسب برای دسکتاپ می باشند و با تغییر و تبدیل آنها به فرمت Html ، این امکان را برای بازدید کنندگان سایتم فراهم کرده ام که می توانند این تصاویر متحرک بسیار زیبا از نوع فلش را بدون نیاز به نرم افزاری در پس زمینه دسکتاپ خود قرار دهند و نکته بسیار مفیدی که این تصاویر ذارند این می باشد که هیچ تاثیری بر عملکرد سیستم از لحاظ مصرف رم ( RAM ) نمی گذارد .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه یازدهم دی 1388ساعت 2:21 توسط مهدی | 27 نظر
نحوه ساخت یک فلش مموری قابل بوت ( Bootable USB Key )

یکی از راه های بسیار مناسب برای نصب سیستم عامل های مختلف (operating systems ) بروی برخی از کامپیوتر ها ( مانند نت بوک ها ( Netbook ) که فاقد دیسک خوان DVD و CD می باشند ) استفاده از حافظه های جانبی مانند فلش مموری ها ( Flash memory ) می باشد. در حالت عادی اگر یک کاربر کامپیوتر کلیه محتویات دی وی دی نصب ویندوز ویستا یا هر سیستم عامل دیگری را در داخل یک فلش مموری بریزد نمی تواند از این فلش مموری برای نصب سیستم عامل بروی کامپیوتری که سیستم عامل ندارد استفاده کند زیرا این حافظه جانبی قابلیت بوت شدن را ندارد . خوشبختانه با استفاده از برنامه Command Prompt سیستم عامل ویندوز ویستا و ویندوز هفت به راحتی و بدون نیاز به نرم افزار های جانبی ، دوستان می توانند یک فلش مموری قابل بوت بسازند و بعد از ساختن فلش مموری قابل بوت محتویات سی دی و یا دی وی دی نصب سیستم عامل را بروی این فلش مموری کپی کنند و از آن برای نصب سیستم عامل استفاده کنند .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در دوشنبه سی ام آذر 1388ساعت 20:17 توسط مهدی | 11 نظر
با حرکت دادن اشاره گر موس برنامه ها را کنترل کنید !!

امروز قصد دارم نرم افزار بسیار مفیدی را به دوستان معرفی کنم که شاید خیلی از دوستان با این نرم افزار و قابلیت بسیار خوب آن آشنا نیستند. نرم افزار رایگان StrokeIt یک نرم افزار بسیار کوچک ( با حجم 136 کیلو بایت !!) اما بسیار جذاب و دارای قابلیتی بسیار عالی می باشد . این نرم افزار به شما این اجازه را می دهد که با استفاده از حرکات مختلف اشاره گر موس برنامه های را در داخل کامپیوتر خود کنترل کنید . این نرم افزار به طور پیش فرض بالغ بر 50 نوع حرکت موس را می شناسد و این قابلیت را دارد که حرکت های جدید نیز به این نرم افزار توسط کاربر اضافه شود . نکته قابل توجه در این نرم افزار این میباشد که قابل نصب بروی کلیه ورژن های ویندوز ( ویندوز 95 تا ویندوز 7 ) می باشد . تقریبا نزدیک به دو ماه است که از این نرم افزار اسفاده می کنم و کار کردن با ویندوز با استفاده از این نرم افزار برای من بسیار راحت تر شده به عنوان مثال به جای کلیک برای بروی آیکون مرورگر اینترنت اکسپلورر فقط کافی حرف W را با استفاده از موس بکشم یا به جای استفاده از دکمه های Back و Forward در در سیستم عامل ویندوز و مرورگر اینترنت کافیست موس را به سمت راست و یا چپ بکشم تا به صفحه قبل و یا بعد بروم یا حتی در نرم افزار هایی همچون فتوشاپ ، آفیس ، اتوکد و ... به جای کلیک بروی دکمه Undo حرف U را با موس می کشم . به نظر خودم استفاده از این نرم افزار در کنار سیستم عامل ویندوز باعث می شود که راحت تر و سریع تر برنامه ها را کنترل و اجرا کنیم و نصب این نرم افزار را به کلیه دوستان پیشنهاد می کنم .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در شنبه بیست و یکم آذر 1388ساعت 21:0 توسط مهدی | 2 نظر
حصار کشی بروی آیکون های دسکتاپ با نرم افزار Fence

نرم افزار Fence یک نرم افزار رایگان میباشد که محصول شرکت stardock می باشد و برای سیستم عامل های ویندوز ایکس پی ( xp ) ، ویندوز ویستا ( Vista ) و ویندوز هفت ( Windows 7 ) طراحی شده است . این نرم افزار به کاربران ویندوز این اجازه را می دهد که نواحی سایه دار و بسیار زیبایی ( مطابق تصویر زیر ) که مانند حصار می باشد را بروی آیکون های دسکتاپ ایجاد کنند و آیکونهای دسکتاپ را به راحتی در داخل این پنجره ها کنترل و دسته بندی کنند . عملکرد این نرم افزار مشابه دسته بندی آیکون ها در پنجره MY computer می باشد که در پنجره MY computer شما می توانید درایوها ، پوشه ها و .... را به طور جداگانه دسته بندی کنید . این نرم افزار با ایجاد پنجره هایی که قابل جابجایی ،تغییر حجم و نام گذاری میباشند ، آیکون های دسکتاپ را مرتب می کند و پوشه ها ، برنامه ها ، عکس ها و ...... در پنجره های جداگانه ای قرار می دهد و شما می توانید به راحتی محتویات داخل هر پنجره را تغییر دهید و حتی آنها را با دوبار کلیک کردن آنها را مخفی کنید .



ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه بیستم آذر 1388ساعت 20:13 توسط مهدی | 3 نظر
دسکتاپ سه بعدی برای ویندوز XP و ویندوز ویستا ( Vista )

امروز قصد دارم نرم افزار Shock Desktop 3D که برای سیستم عامل ویندوز ویستا و ایکس پی می باشد را به دوستان معرفی کنم . این نرم افزار رایگان به شکلی بسیار جالب دسکتاپ و کلیه آیکون ها موجود بروی دسکتاپ را به صورت سه بعدی در می آورد ( تصویر زیر تصویر دسکتاپ کامپیوتر من می باشد که با استفاده از این نرم افزار سه بعدی شده است ) .




کار کردن با نرم افزار Shock Desktop 3D بسیار راحت می باشد و با اجرای این نرم افزار فورا محیط دسکتاپ ویندوز Xp و ویندوز ویستا به صورت سه بعدی ( 3D ) در می آید و نکته ای که بسیار جالب توجه است اینکه با سه بعدی شدن دسکتاپ حرکت آیکون ها نیز سه بعدی می شود !!!!

ادامه مطلب
+ نوشته شده در شنبه هفتم آذر 1388ساعت 21:27 توسط مهدی | 9 نظر
ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch در ویندوز XP !!!



هدف من از این اموزش ارائه یک روش بسیار جالب و ابتکاری برای ایجاد سزیع یک فولدر جدید در سیستم عامل ویندوز ایکس پی می باشد . در حالت عادی بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز با کلیک راست کردن و انتخاب عبارت New از منوی کلیک راست یک فولدر جدید ایجاد میکنند اما روشی که امروز میخام آموزش بدم کمی متفاوت است و در برخی از موارد سرعت آن از روش معمولی بالاتر می باشد، البته در کنار این روش نحوه ایجاد فولدر با استفاده از صفحه کلید ( کیبورد ) را نیز آموزش میدهم .

1- ایجاد پوشه با استفاده از Quick Launch در ویندوز XP
دیروز برای انجام یک کاری مجبور شدم در مورد نرم افزار Notepad در اینترنت کمی تحقیق کنم که متوجه این قضیه جالب و کمی خنده دار شدم که نرم افزار Notepad در ویندوز xp هم میتونه شکسته یشه .

برای انجام این کار عبارت this app can break ( به معنای : این برنامه کابری هم میتواند بشکند ) را در برنامه Notepad بنویسید و آنرا با هر اسمی که تمایل دارید ذخیره کنید . حال این فایل ذخیره شده را باز کنید ُ به جای عبارت this app can break شما باید یک سری مستطیل ببینید !!!

منبع این مطلب یکی از مقاله های سایت wincustomize می باشد که دوستان با کلیک بروی این لینک میتوان این مطلب را مشاهده کنند و همچنین در این صفحه یکی از کاربران این سایت علت بروز چنین مشکلی را به طور کامل توضیح داده است .البته این نکته رو هم باید بگم که این مشکل در Notepad ویندوز ویستا برطرف شده است .
+ نوشته شده در پنجشنبه چهاردهم آبان 1388ساعت 16:34 توسط مهدی | 3 نظر
اولین مادربورد شرکت Asus مجهز به USB3

شرکت Asus چهارشنبه هفته گذشته اولین مادربورد خود که به USB3 مجهز میباشد را رونمایی کرد. (( یو اس بی های فوق سرعت یا اصطلاحا SuperSpeedUSB که سرعت انها 10 برابر سرعت یو اس بی های معمولی میباشد به نام USB3 شناخته می شوند )) .

این مادربورد یعنی P7DP55DE-E Premium مجهز به دو پورت USB 3.0 ، ده پورت usb2 ، شش پورت ساتا با سرعت 3 گیگا بایت بر ثانیه و نکته بسیار جالبتر دو پورت ساتا با سرعت 6 گیگا بایت بر ثانیه !!

دوستان با کلیک بروی تصویر زیر می توانند اطلاعات فنی بیشتری در مورد این مادربورد کسب کنند.



منبع : MPcomputer.ir
+ نوشته شده در دوشنبه یازدهم آبان 1388ساعت 23:12 توسط مهدی | 2 نظر
مخفی کردن عبارت Delete از منوی سطل آشغال در ویندوز ویستا

یکی از تغییرات مفیدی که می توان در ویندوز ویستا ( Vista ) انجام داد مخفی کردن عبارت Delete از منوی سطل آشغال ( Recycle Bin ) ویندوز ویستا می باشد و با انجام این کار در واقع مانع از پاک شدن اتفاقی آیکون سطل آشغال از صفحه دسکتاپ خواهیم شد .

در این آموزش با ترفندی بسیار ساده و از طریق رجیستری ویندوز ویستا می توان فرمان Delete را با فرمان ...Search جایگزین کرد .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در سه شنبه دهم شهریور 1388ساعت 1:25 توسط مهدی | 6 نظر
ایکس پی قدیمی



وقتی اولین اسکین ( اسکین MPcomputer ) را برای نرم افزار ‌بوت اسکین ( bootskin ) طراحی کردم فکر نمی کردم این اسکین بالغ بر 1600 بار از سایت wincustomize دانلود شود . به خاطر همین تصمیم گرفتم اسکین دیگری نیز برای این نرم افزار طراحی کنم که کمی متفاوت با سایر اسکین ها باشد .

نام این اسکین ایکس پی قدیمی ( Old xp ) می باشد و طراحی آن تقریبا زمان زیادی برد . این اسکین از طرف سایت wincustomize نیز مورد تایید قرار گرفته است و امکان دانلود این اسکین از طریق این سایت وجود دارد ....




موضوع مطلب :

پنج شنبه 90 آبان 12 :: 9:41 عصر

متولد 8 ژانویه 1942 استیون هاوکینگ
او از هر گونه تحرک عاجز است. نه می تواند بنشیند نه برخیزد. نه راه برود. حتی قادر نیست دست و پایش را تکان بدهد یا بدنش را خم و راست کند. از همه بدتر توانایی سخن گفتن را نیز ندارد. زیرا عضلات صوتی او که عامل اصلی تشکیل و ابراز کلمات اند مثل 99 درصد بقیه عضلات حرکتی بدنش در یک حالت فلج کامل قرار دارند. مشتی پوست و استخوان است روی یک صندلی چرخدار که فقط قلبش و ریه هایش و دستگاه های حیاتی بدنش کار می کنند و بخصوص مغزش فعال است. یک مغز خارق العلده که دمی از جستجو و پژوهش و رهگشایی بسوی معماها و نا شناخته ها باز نمی ماند.
این اعجوبه مفلوج استیفن هاوکینگ ؛ پرآوازه ترین دانشمند دهه آخر قرن بیستم است که اکنون در دانشگاه معروف کمبریج همان کرسی استادی را در اختیار داردکه بیش از دو قرن پیش زمانی به اسحق نیوتن کاشف قانون جاذبه تعلق داشت.همچنین وی را انیشتین دوم لقب داده اند زیرا می کوشد تئوری معروف نسبیت را تکامل بخشد و از تلفیق آن با تئوری های کوانتومی فرمول واحد جدیدی ارائه دهد که توجیه کننده تمامی تحولات جهان هستی از ذرات ریز اتمی تا کهکشان های عظیم باشد بقیه را در ادامه مطلب بخوانید:



اینشتین معتقد بود که چنین فرمول یا قانون واحدی می بایست وجود داشته باشد و سالهای آخر عمرش را در جستجوی آن سپری کرد اما توفیقی نیافت.
استیفن هاوکینگ شهرت و اعتبار علمی خود را مدیون محاسبات ریاضی پیچیده و بسیار دقیقی است که در مورد چگونگی پیدایش و تحول سیاهچاله های آسمانی یا حفره های سیاه انجام داده است.این اجرام فوق العاده متراکم که به علت قدرت جاذبه بسیار قوی حتی نور امکان جدایی از سطح آن ها را نداردوجودشان بر اساس تئوری نسبیت انیشتین پیش بینی شده بود و به همین جهت هم سیاهچاله نامیده شدند.ردیابی و رویت آنها بوسیله قویترین تلسکوپ ها یا هر وسیله دیگر تا کنون ممکن نبوده است. با وجود این استیفن هاوکینگ با قدرت اندیشه و محاسبات ریاضی چون و چرا ناپذیرش- نه فقط وجود سیاهچاله ها را به اثبات رسانده و چگونگی شکل گیری و تحول آن ها را نشان داده بلکه به نتایج جالبی در رابطه این اجرام با کیفیت وقوع انفجار بزرگ Big Bang در آغاز پیدایش کیهان دست یافته است که در دانش فیزیک اختری و کیهان شناسی اهمیت بسزایی دارد و به عقیده صاحبنظران بنای این علوم را در قرن آینده تشکیل خواهد داد.
کتاب جدید هاوکینگ در این زمینه که بعنوان سیاهچاله ها و جهان های نوزاد انتشار یافت در محافل علمی جهان مثل یک بمب صدا کرد و شگفتی فراوان برانگیخت. اما قبل از اشاره خلاصه ای می آوریم از زندگی نویسنده اش که براستی از کتاب او شگفتی بر انگیز تر است .




موضوع مطلب :

پنج شنبه 90 آبان 12 :: 9:39 عصر

نادرقلی ملقب به تهماسب‌قلی خان و نادر شاه از ایل افشار خراسان بود که به پادشاهی ایران رسید و بنیانگذار دودمان افشاریه شد. او دوازده سال (از 1114 تا 1126) بر ایران حکومت کرد. پایتخت وی شهر مشهد بود.[2] او از مشهورترین پادشاهان ایران پس از اسلام است که سرکوب افغانها و بیرون راندن عثمانی و روسیه از ایران و تجدید استقلال این کشور و نیز فتح هندوستان و ترکستان و جنگهای پیرزومندانه او، اسباب شهرتش گشته است. به او در اروپا لقب «آخرین جهانگشای شرق» و «ناپلئون ایران» داده‌اند.










محتویات


 [نهفتن



کودکی تا مشهور شدن در خراسان [ویرایش]


نادرقلی در حدود سال 1067 خورشیدی در ایل افشار در خراسان به دنیا آمد. این ایل به دو شعبه بزرگ تقسیم می‌شد: یکی قاسملو و دیگری ارخلو یا قرخلو؛ نادر شاه افشار از شعبه اخیر بود. طایفه قرخلو را شاه اسماعیل از آذربایجان به خراسان کوچاند و در شمال آن سرزمین، در نواحی ابیورد و دره گز و باخرز تا حدود مرو مسکن داد؛ تا در برابر ازبکان و ترکمانان مهاجم سدی باشند. تعداد بسیاری از این ایلها در زمان شاه عباس اول در ایل شاهسون ادغام گشتند.




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 آبان 9 :: 12:33 صبح

ابومحمد مُصلِح بن عَبدُالله مشهور به سعدی شیرازی و مشرف الدین (606 – 691 هجری قمری) شاعر و نویسنده? پارسی‌گوی ایرانی است. شهرت او بیشتر به خاطر نظم و نثر آهنگین، گیرا و قوی اوست. مقامش نزد اهل ادب تا بدان‌جاست که به وی لقب استاد سخن داده‌اند. آثار معروفش کتاب گلستان در نثر و بوستان در بحر متقارب و نیز غزلیات وی است.










محتویات


 [نهفتن



زندگی‌نامه [ویرایش]


سعدی در شیراز زاده شد. پدرش در دستگاه دیوانی اتابک سعد بن زنگی، فرمانروای فارس شاغل بود.[نیازمند منبع] سعدی کودکی بیش نبود که پدرش در گذشت. در دوران کودکی با علاقه زیاد به مکتب می‌رفت و مقدمات علوم را می‌آموخت. هنگام نوجوانی به پژوهش و دین و دانش علاقه فراوانی نشان داد. اوضاع نابسامان ایران در پایان دوران سلطان محمد خوارزمشاه و به خصوص حمله سلطان غیاث‌الدین، برادر جلال الدین خوارزمشاه به شیراز (سال 627) سعدی راکه هوایی جز کسب دانش در سر نداشت برآن داشت دیار خود را ترک نماید.[1] سعدی در حدود 620 یا 623 قمری از شیراز به مدرسه? نظامیه? بغداد رفت و در آنجا از آموزه‌های امام محمد غزالی بیشترین تأثیر را پذیرفت (سعدی در گلستان غزالی را «امام مرشد» می‌نامد). سعدی، از حضور خویش، در نظامیه بغداد، چنین یاد می کند:


مرا در نظامیه ادرار بود


شب و روز تلقین و تکرار بود


نکته در خور توجه، رفاه دانشمندان در این زمانه، بود. خواجه نظام الملک طوسی، نخستین کسی بود که مستمری ثابت و مشخصی برای مدرسین و طلاب مدارس نظامیه، تنظیم نمود. این امر، موجب شد تا اهل علم، به لحاظ اجتماعی و اقتصادی، از جایگاه ویژه و امنیت خاطر وافری بهره‌مند شوند. [2]


غیر از نظامیه، سعدی در مجلس درس استادان دیگری از قبیل شهاب‌الدین عمر سهروردی نیز حضور یافت و در عرفان از او تأثیر گرفت.این شهاب الدین عمر سهروردی را نباید با شیخ اشراق، یحیی سهروردی، اشتباه گرفت.معلم احتمالی دیگر وی در بغداد ابوالفرج بن جوزی (سال درگذشت 636) بوده‌است که در هویت اصلی وی بین پژوهندگان (از جمله بین محمد قزوینی و محیط طباطبایی) اختلاف وجود دارد. پس از پایان تحصیل در بغداد، سعدی به سفرهای گوناگونی پرداخت که به بسیاری از این سفرها در آثار خود اشاره کرده‌است. در این که سعدی از چه سرزمین‌هایی دیدن کرده میان پژوهندگان اختلاف نظر وجود دارد و به حکایات خود سعدی هم نمی‌توان بسنده کرد و به نظر می‌رسد که بعضی از این سفرها داستان‌پردازی باشد (موحد 1374، ص 58)، زیرا بسیاری از آنها پایه نمادین و اخلاقی دارند نه واقعی. مسلم است که شاعر به عراق، شام و حجاز سفر کرده است[نیازمند منبع] و شاید از هندوستان، ترکستان، آسیای صغیر، غزنین، آذربایجان، فلسطین، چین، یمن و آفریقای شمالی هم دیدار کرده باشد.


سعدی در حدود 655 قمری به شیراز بازگشت و در خانقاه ابوعبدالله بن خفیف مجاور شد. حاکم فارس در این زمان اتابک ابوبکر بن سعد زنگی(623-658) بود که برای جلوگیری از هجوم مغولان به فارس به آنان خراج می‌داد و یک سال بعد به فتح بغداد به دست مغولان (در 4 صفر 656) به آنان کمک کرد. در دوران ابوبکربن سعدبن زنگی شیراز پناهگاه دانشمندانی شده بود که از دم تیغ تاتار جان سالم بدر برده بودند. در دوران وی سعدی مقامی ارجمند در دربار به دست آورده بود. در آن زمان ولیعهد مظفرالدین ابوبکر به نام سعد بن ابوبکر که تخلص سعدی هم از نام او است به سعدی ارادت بسیار داشت. سعدی بوستان را که سرودنش در 655 به پایان رسید، به نام بوبکر سعد کرد. هنوز یکسال از تدوین بوستان نگذشته بود که در بهار سال 656 دومین اثرش گلستان را بنام ولیعهد سعدبن ابوبکر بن زنگی نگاشت و خود در دیباچه گلستان می‌گوید. هنوز از گلستان بستان یقینی موجود بود که کتاب گلستان تمام شد.[1]


سعدی جهانگردی خود را در سال 1126 آغاز نمود و به شهرهای خاور نزدیک و خاور میانه، هندوستان، حبشه، مصر و شمال آفریقا سفر کرد(این جهانگردی به روایتی سی سال به طول انجامید)؛ حکایت‌هایی که سعدی در گلستان و بوستان آورده‌است، نگرش و بینش او را نمایان می‌سازد. وی در مدرسه نظامیه بغداد دانش آموخته بود و در آنجا وی را ادرار بود. در سفرها نیز سختی بسیار کشید، او خود گفته‌است که پایش برهنه بود و پاپوشی نداشت و دلتنگ به جامع کوفه درآمد و یکی را دید که پای نداشت، پس سپاس نعمت خدایی بداشت و بر بی کفشی صبر نمود. آن طور که از روایت بوستان برمی آید، وقتی در هند بود، سازکار بتی را کشف کرد و برهمنی را که در آنجا نهان بود در چاله انداخت و کشت؛ وی در بوستان، این روش را در برابر همه فریبکاران توصیه کرده‌است. حکایات سعدی عموماً پندآموز و مشحون از پند و و پاره‌ای مطایبات است. سعدی، ایمان را مایه تسلیت می‌دانست و راه التیام زخم‌های زندگی را محبت و دوستی قلمداد می‌کرد. علت عمر دراز سعدی نیز ایمان قوی او بود.[3]




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 آبان 9 :: 12:25 صبح

آی‌فون (iPhone) یک گوشی هوشمند تلفن همراه است که در روز 9 ژانویه 2007(19دی1385) توسط استیو جابز، مدیر عامل شرکت اپل، معرفی شد.



آی‌فون صفحه‌کلید ندارد و فقط از یک کلید(home)برخوردار است که با فشردن ان کاربر به صفحه اصلی یا خانه منتقل می‌شود از صفحه? حساس لمسی بهره می‌گیرد، که می‌توان با آن تایپ کرد، شماره گرفت و برنامه‌های گوناگون مبتنی بر وب و سیستم‌عامل Mac، را اجرا کرد.


آی‌فون دارای یک صفحه نمایش 3?5 اینچی است، ارتفاع آن 4?5 اینچ، عرض آن 3?4 اینچ و ضخامتش 0?5اینچ است.


سیستم‌عامل این گوشی بر مبنای مک اواس است و iOS نام دارد. آی‌فون از مرورگر وب سافاری - مرورگر اصلی اپل - بهره می‌گیرد.










محتویات


 [نهفتن



زمان عرضه [ویرایش]


نخستین بار کمپانی اپل در تاریخ 29 ژوئن سال 2007 میلادی آی فون را روانه بازارهای آمریکا ساخت. در این روز بسیاری از علاقه مندان با تشکیل صفهای طولانی در برابر فروشگاه‌های اپل و شرکت AT& T در صف ایستادند تا جزو اولین کسانی باشند که این گوشی را می‌خرند. همچنین قرار است این گوشی از سال 2008، در بازارهای جهانی نیز عرضه شود و هدف گذاری اپل، فروش 10 میلیون واحد از این دستگاه خواهد بود.


مدل‌ها [ویرایش]



اولین نسل از ایفون جی‌پی‌اس: ندارد فیلمبرداری: ندارد



تقریبا یک سال پس از طوفانی که اپل در ژانویه 2007 با معرفی اولین نسل iPhone به راه انداخت، دومین عضو این خانواده نیز با تغییرات کم و بیش قابل توجه به بازار ارائه گردیده‌است و دو فاکتور توزیع گسترده و حوزه قیمتی مناسب، آن را به بزرگترین رقیب برای iPhone کلاسیک بدل کرده‌است. دوربین:2 مگاپیکسل جی‌پی‌اس: دارد فیلمبرداری: ندارد



ایفون نسل سوم ماه ژوئن سال 2009 ابعاد: 12?3×62?1×115?5 میلیمتر وزن: 135 گرم بلوتوث : نسخه 2?1 مشخصات دوربین : 3?2 مگاپیکسل رزولشن عکس : 1536×2048 پیکسل فیلم برداری : دارد کیفیت فیلم برداری : VGA



دوربین : 5 مگاپیکسل فیلم برداری دارد کیفیت فیلم براداری : HD





موضوع مطلب :

دوشنبه 90 آبان 9 :: 12:23 صبح

یاعلی

پیوند با خورشید

امیرز مرزبان

این جا خانه کیست که این قدر بوی خُلود می دهد؟ فرشتگان از کدام واقعه بزرگ به وجد آمده اند؟ این جا جشن کدام آفرینش دوباره است که فرشتگان سجده برده اند؟

خانه نور است، خانه وحی، خانه محمد، و آن که به دامادی این خانه می آید، علی است. خورشید می آید به پیوند خورشید و ستاره ها نُقل می پاشند. راه آسمان را با عطر گُل محمدی فرش کرده اند. خدیجه از بهشت میوه زیبای خود را در جامه سپید عروسی نظاره می کند. عشق به حُرمت این لحظات سکوت کرده است، و دست های خورشید به دست های خورشید پیوند خورده است.

فرشی از پر ملائک، از خانه نبی تا خانه علی، به یُمن قدم های زهرا پهن می شود. آسمان بر سرِ زمین گل می پاشد، عشق می رقصد در حلقه نور، و حُسن با تمام وُجود از علی و فاطمه رو می گیرد.

پیامبر مرکبی از جلال و شور به خانه عدل روانه می کند. علی چشم هایش را به باران بی انتهای مهر فاطمه می دوزد. مدینه غرق سرور است، ماه خوشحال از این که نورافشان بزمی است که انبیا، میهمان آنند و اوصیا، مدیحه گوی آن.

فاطمه پا می گذارد به خانه ای که پر است. از عشق و سفال و ظرف های گِلی، خانه ای که نه دیبای روم دارد، نه طلای هند و حبش و جز دو پوست پاره، فرشی در آن نیست؛ امّا عرش، فرش آن خانه خواهد بود؛ و علی می ماند و ودیعتی به بلندای عصمت، به عظمت شهادت.

دست های خورشید با دست های خورشید پیوند می خورد و آسمان جلوه دو خورشید را می بیند که تا ابدیت می درخشد! و آسمان چه خوشبخت بود آن شب!

خانه ای به اندازه آسمان، میهمان گام های مرد و زنی می شود که تمام جهان، بسته گام های صبورشان خواهد شد! و تاریخ تازه از همین لحظه آغاز خواهد شد و ملایک تا ابد در سجده جاودان خود خواهند ماند! حالا لحظه آغاز ابدیت است.

عشق ساده نیست!

نزهت بادی

از آب می گویم

که مهر تو را با خود دارد

و از علی علیه السلام

صاف و زلال و روشن

چونان خورشید

که ایزد مهرورزی است!

سکوت می کنم

تمام عمر

به احترام آن نور مقدس

که شما دو عزیز را به هم پیوند داد

سپر علی علیه السلام را دوباره می خرم

و پیراهن عروسی ات را بازپس می گیرم

به ده قطره اشک

که از ته دل جاری شده باشد

هر دو را به آب خواهم سپرد

تا همگان بدانند

که تو و علی علیه السلام

عشق را برای همه می خواستید

نه خودتان!

عاشق می شوم،

فقط با یک شاخه نبات ویک جلد کلام اللّه

به همین سادگی!

مثل تو

که بر سر سفره خالی علی علیه السلام نشستی

اما می خواهم بگویم

که عشق ساده نیست!

باید تاوانش را پس داد

تاوان پس خواهم داد

هر چه باشد، باکی ندارم!

برای رسیدن به آن انحنای روشن دل،

راه تو را می پویم، ای ماه مهربانم!

یا فاطمه علیهاالسلام بنت نبی صلی الله علیه و آله !

پیوند نورانی

عاطفه خرّمی

عرق شرم و حیا بر پیشانی علی علیه السلام نقش بسته است. این، بارِ اولی نیست که در محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله زانو می زند؛ امّا این بار حاجتی دارد که شرم حضور و حیای معصومانه اش زبان سخن گفتنش را می بندد. پشت چشم های روشنش آرزویی نشسته است. پیامبر صلی الله علیه و آله راز چشم های علی علیه السلام را می خواند. پیامبر صلی الله علیه و آله می داند این چشم ها دریچه ای رو به بهشت دارند.

«لَعَلَّکَ جِئْتَ لِخُطبِ فاطِمَةَ؛ شاید به خواستگاری فاطمه آمده ای؟»

ـ آری

ـ ای علی علیه السلام پیش از تو نیز مردان دیگری به خواستگاری فاطمه علیهاالسلام آمده اند؛ امّا هیچ کدام از آن ها شایستگی همسری فاطمه علیهاالسلام را نداشته اند.

رسول خدا صلی الله علیه و آله نزد فاطمه علیهاالسلام می رود. فاطمه علیهاالسلام ، علی علیه السلام را خوب می شناسد. کمالات و فضایل علی علیه السلام ، سابقه اش در اسلام، و نزدیکی برادرانه اش با پیامبر صلی الله علیه و آله بر کسی پوشیده نیست. فاطمه علیهاالسلام سر به زیر می اندازد.

رسول خدا صلی الله علیه و آله منتظر پاسخ زهرا علیهاالسلام است؛ اما پاسخ او جز سکوت نیست؛ سکوتی از سر رضایت.

پیامبر فریاد برمی آورد: «اللّه اکبر! سُکُوْتَها اِقْرارُها» جبرئیل بر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله نازل می شود. او مأمور شده است فاطمه را به عقد علی علیه السلام درآورد. فاطمه علیهاالسلام بهترین انتخاب خداست برای علی و علی شایسته ترین مردی است که مِدال همسری زهرا علیهاالسلام را بر گردن می آویزد.

«لَوْ لَم یُخْلَقْ عَلِیُّ ما کانَ لِفاطِمَةَ کُفوٌ؛ اگر علی علیه السلام خلق نشده بود برای فاطمه همسری نبود.»

علی علیه السلام و فاطمه علیهاالسلام با کوله باری از کمال و فضل و افتخار، دل به پیوندی می دهند که حاصل آن عصاره های ناب ایمان و انسانیّت می شود. پایه های خانه ای را بنا می کنند که مسیر آمد و رفت ملکوتیان می شود. علی علیه السلام و فاطمه علیهاالسلام رو به راهی دارند که به آسمان ختم می شود.

خانه کوچک علی علیه السلام و فاطمه علیهاالسلام کهکشانی می شود که یازده خورشید تابناک از مدار نورانی آن سر برمی آورند و عالمی را در نور عظمت خود غرق می کنند.

پیوند علی علیه السلام و فاطمه علیهاالسلام عرش را مَسرور می کند و پایه های دین خدا را استوار.




موضوع مطلب :

جمعه 90 آبان 6 :: 10:56 صبح





















دومین نسخه از بازی های جذاب مسابقات اتومبیلرانی ماشین های شرکت فورد است. این بازی جذاب که از گرافیک مناسبی هم بهره می برد تمامی مراحل را در پیست های پر پیچ و خم امکان پذیر ساخته اما جذابیت بازی آنقدر بالا هست که کاربر را ساعت ها پای رایانه نگه دارد. وجود آخرین مدل ها شرکت Ford به جذابیت این بازی می افزاید ، وجود ده ها مدل ماشین با طرح ها و رنگ های مختلف به همراه خصوصیات مختلف و مربوط به خود که کاربر حق دارد هریک از آن ها را که می پسندد انتخاب کند.
Game Play  فوق العاده مناسب بازی در کنار موزیک هایی که کاملا با حرکات و صحنه ها هماهنگ شده اند بازی Ford Racing را به یکی از موفق ترین بازی های تولید شده در زمینه بازی های اتومبیلرانی تبدیل کرده است. وجود جاده های مختلف کمک زیادی می کند که تا کاربران بتوانند علاوه بر سرعت بالا دقت بالایی هم داشته باشند. انجام بازی هم به صورت تک نفره و هم به صورت چند نفره امکان پذیر است و به همین دلیل می توان جذابیتی دو چندان را تجربه کرد. عدم نیاز به سخت افزار های آن چنانی باعث خواهد شد تا هرکاربری بتواند با حتی یک سیستم سخت افزاری معمولی هم اقدام به دریافت و نصب و اجرای کامل این بازی نماید. 34 مرحله با قابلیت بازکردن قفل جاده ها و همچنین ماشین ها در انتظار کاربرانی است که این بازی جذاب را دریافت می کنند.

قابلیت های کلیدی بازی Ford Racing 2 :
- گرافیک مناسب بازی
- سهولت در انجام بازی
- مناسب برای سنین مختلف
- وجود ده ها ماشین ساخت شرکت Ford
- انواع مختلفی از جاده ها
- عدم نیاز به سخت افزارهای بسیار قدرتمند
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز
- و ...

 

 




موضوع مطلب :

سه شنبه 90 آبان 3 :: 2:44 عصر
<   1   2   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 43
  • بازدید دیروز: 142
  • کل بازدیدها: 2319502
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

آبان 90 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است