سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

 

 

 

 

موبایب لمسیمعرفی کلیه گوشی های لمسی سامسونگ
معرفی گوشی تماماً لمسی lg kp500
گروه خبری GSM : کمپانی LG گوشی جدید خود را با نام KP500 معرفی نمود . این گوشی قطر کمی داشته و از نظر وزن سبک است . کلیه شبکه های مخابراتی GSM را پشتیبانی کرده و می تواند در باند چهارگانه فرکانس عمل کند ، همچنین 39 زبان روز دنیا را پشتیبانی می کند . در مورد قیمت این محصول هیچ خبری در دست نیست اما طبق اظهارات این کمپانی، اغلب کاربران گوشی تلفن همراه ، استطاعت خرید آن را خواهند داشت . این گوشی با رنگهای مشکی، قهوه ای، نقره ای و طلایی عرضه خواهد شد و بدین ترتیب ، پاسخگوی سلایق شخصی افراد خواهد بود.

این محصول دارای قلمی است که در داخل پنهان شده و جهت کار با برنامه پیشرفته تشخیص دست خط(برنامه ای که امکان نوشتن یادداشت و متون را در اختیار کاربر قرار می دهد)، به راحتی میتوان آن را بیرون آورده و استفاده کرد. با لمس صفحه نمایش بوسیله سر قلم میتوان عکسها را ویرایش نمود.

در صورتیکه گوشی را به صورت افقی نگهداریم، صفحه کلید QWERTY واقع بر روی صفحه نمایش 3 اینچی این گوشی را مشاهده خواهیم کرد. گوشی به هر سمتی چرخانده شود، صفحه نمایش به طور خودکار عکسها و فایلها را طوری می چرخاند که به راحتی بتوان آنها را دید.

این محصول دارای مجموعه ای از بازی های دارای سنسور حرکتی است، که با چرخاندن ، ضربه آهسته و تغییر جهت دادن گوشی، می توانیم تجربه ای بهترو شیرین تراز قابلیت های بازی و سرگرمی را بدست آوریم. این محصول تا پایان اکتبر 2008 در اروپا و پس از آن در سرتاسر جهان در دسترس خواهد بود.

معرفی گوشی تماماً لمسی lg kp500
معرفی گوشی تماماً لمسی lg kp500گروه خبری GSM : کمپانی LG گوشی جدید خود را با نام KP500 معرفی نمود . این گوشی قطر کمی داشته و از نظر وزن سبک است . کلیه شبکه های مخابراتی GSM را پشتیبانی کرده و می تواند در باند چهارگانه فرکانس عمل کند ، همچنین 39 زبان روز دنیا را پشتیبانی می کند . در مورد قیمت ای ...
سامسونگ نت بوک لمسی ساخت
سامسونگ نت بوک لمسی ساختشرکت کره ای سامسونگ از تولید یک دستگاه نت بوک با قابلیت صفحه نمایش لمسی به نام NB30 خبر داد.به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از اسلشگیر، نت بوک NB30 سامسونگ دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی LCD لمسی است و از وضوح تصویر 600×1024 پیکسل برخوردار است.از ویژگی های NB30 می توان به پرد ...
گوشی لمسی برای کاربران نابینا
گوشی لمسی برای کاربران نابیناپایگاه خبرگزاری شهر موبایل به نقل از موبنا - یک طراح ژاپنی تلفن همراهی تولید کرده که ادعا می کند اولین گوشی همراه با صفحه نمایش لمسی برای کاربران نابینا است.به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از تک شات، گوشی لمسی جدید Universal Phone نام دارد و تا کنون فقط نمونه اولیه آن ..
گوشی گارانتی‌دار جدید سامسونگ در ایران
5 گوشی گارانتی‌دار جدید سامسونگ در ایران5 گوشی سامسونگ همراه با گارانتی اصلی وارد بازار کشور شدند. B5310 Corby Pro با قیمت 220 هزار تومان، M3710 Corby Beat با بهای 176 هزار تومان و گوشی های S3550 Shark3، S555 Shark 2 و S7070 Diva به ترتیب با قیمت‌های 118 هزار، 195 هزار و 204 هزار تومان در دسترس کار ..بررسی تخصصی گوشی سامسونگ S8000 jet
بررسی تخصصی گوشی سامسونگ S8000 jetسامسونگ S8000 Jet شاید به سرعت جت نباشد اما این گوشی دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ است و می داند که کاربرانش را چطور راضی نگه دارد .سامسونگ S8000 Jetدر رقابت با گوشی عرضه شده است و از یک رابط کاربری سه بعدی و دوربین 5 مگاپیکسلی با ...
.

 




موضوع مطلب :

پنج شنبه 90 آبان 26 :: 8:15 صبح

جلال‌الدین محمد بلخی

تصویری پندارین از مولانا
زادروز 6 ربیع‌الاول 604 قمری
بلخ یا وخش
درگذشت 5 جمادی‌الثانی 672 قمری
قونیه
آرامگاه قونیه ترکیه
لقب مولانا
مولوی
خَمُش
دوره خوارزمشاهیان
مذهب مسلمان سنی اشعری
آثار مثنوی معنوی
دیوان شمس
فیه ما فیه



جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی (‎6 ربیع‌الاول 604، بلخ[1] یا وخش[2] - 5 جمادی‌الثانی 672 هجری قمری، قونیه) از مشهورترین شاعران فارسی‌زبان ایرانی‌تبار[3] است. نام کامل وی «محمد ابن محمد ابن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده و در دوران حیات به القاب «جلال‌الدین»، «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» نامیده می‌شده‌است. در قرن‌های بعد (ظاهراً از قرن 9) القاب «مولوی»، «مولانا»، «مولوی رومی» و «ملای رومی» برای وی به کار رفته‌است و از برخی از اشعارش تخلص او را «خاموش» و «خَموش» و «خامُش» دانسته‌اند. زبان مادری وی پارسی بوده است

 

مولوی، پیونددهنده ملت‌ها [ویرایش]

مولوی خود زاده? بلخ یا وخش بود در خراسان بزرگ (که اکنون بخش‌هایی از آن واقع در افغانستان و تاجیکستان است)، و در زمان تصنیف آثارش (همچون مثنوی) در قونیه در دیار روم (واقع در ترکیه? امروزی) می‌زیست. با آنکه آثار مولوی به عموم جهانیان تعلق دارد، ولی ایرانیان و پارسی زبانان بهره? خود را از او بیشتر می‌دانند، چرا که آثار او به زبان پارسی سروده شده، و از محیط فرهنگ ایرانی بیشترین تاثیر را پذیرفته‌است. داستانهای مثنوی عموما با فرهنگ ایران آن روزگار منطبق بوده‌است. داستان کبودی زدن قزوینی نمونه‌ای بارز از اینگونه تاثیر فرهنگی ایران بر مثنوی و مولوی است.[5]





زندگی‌نامه [ویرایش]

 

آغاز زندگی [ویرایش]




پارسی گو گرچه تازی خوشتر است عشق را خود صد زبان دیگر است



آثار مولانا تأثیر زیادی روی ادبیات و فرهنگ ترکی نیز داشته‌است. دلیل این امر این است که اکثر جانشینان مولوی در طریقه صوفی‌گری مربوط به او از ناحیه قونیه بودند و آرامگاه وی نیز در قونیه است.[6]


موزه? مولانا در قونیه




جلال‌الدین محمد بلخی در 6 ربیع‌الاول سال 604 هجری قمری در بلخ زاده شد.[1] پدر او مولانا محمد بن حسین خطیبی معروف به بهاءالدین ولد و سلطان‌العلما، از بزرگان صوفیه و مردی عارف بود و نسبت خرقه? او به احمد غزالی می‌پیوست. وی در عرفان و سلوک سابقه‌ای دیرین داشت و چون اهل بحث و جدال نبود و دانش و معرفت حقیقی را در سلوک باطنی می‌دانست نه در مباحثات و مناقشات کلامی و لفظی، پرچم‌داران کلام و جدال با او مخالفت کردند. از جمله فخرالدین رازی که استاد سلطان محمد خوارزمشاه بود و بیش از دیگران شاه را بر ضد او برانگیخت. سلطان‌العلما احتمالاً در سال 610 هجری قمری، هم‌زمان با هجوم چنگیزخان از بلخ کوچید و سوگند یاد کرد که تا محمد خوارزمشاه بر تخت نشسته، به شهر خویش بازنگردد. روایت شده‌است که در مسیر سفر با فریدالدین عطار نیشابوری نیز ملاقات داشت و عطار، مولانا را ستود و کتاب اسرارنامه را به او هدیه داد. وی به قصد حج، به بغداد و سپس مکه و پس از انجام مناسک حج به شام رفت و تا اواخر عمر آن‌جا بود و علاءالدین کیقباد پیکی فرستاد و او را به قونیه دعوت کرد. مولانا در نوزده سالگی با گوهر خاتون ازدواج کرد. سلطان‌العلما در حدود سال 628 هجری قمری جان سپرد و در همان قونیه به خاک سپرده شد. در آن هنگام مولانا جلال‌الدین 24 سال داشت که مریدان از او خواستند که جای پدرش را پر کند.[8]













همه کردند رو به فرزندش که تویی در جمال مانندش
شاه ما زین سپس تو خواهی بود از تو خواهیم جمله مایه و سود



سید برهان‌الدین محقق ترمذی، مرید پاکدل پدر مولانا بود و نخستین کسی بود که مولانا را به وادی طریقت راهنمایی کرد. وی سفر کرد تا با مرشد خود، سلطان‌العلما در قونیه دیدار کند؛ اما وقتی که به قونیه رسید، متوجه شد که او جان باخته‌است. پس نزد مولانا رفت و بدو گفت: در باطن من علومی است که از پدرت به من رسیده. این معانی را از من بیاموز تا خلف صدق پدر شوی. مولانا نیز به دستور او به ریاضت پرداخت و نه سال با او همنشین بود تا اینکه برهان‌الدین جان باخت.








بود در خدمتش به هم نه سال تا که شد مثل او به قال و به حال


طلوع شمس تبریزی [ویرایش]


مولانا در 37 سالگی عارف و دانشمند دوران خود بود و مریدان و مردم از وجودش بهره‌مند بودند تا اینکه شمس‌الدین محمد بن ملک داد تبریزی روز شنبه 26 جمادی‌الاخر 642 نزد مولانا رفت و مولانا شیفته او شد. در این ملاقات کوتاه وی دوره پرشوری را آغاز کرد.











ای بسا هندو و ترک همزبان ای بسا دو ترک چون بیگانگان



برخی مولوی‌شناسان (ازجمله عبدالحسین زرین‌کوب) برآنند که در دوران مولوی، زبان مردم کوچه و بازار قونیه، زبان فارسی بوده‌است.

 

 




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 آبان 23 :: 11:40 عصر

 

 

شناسنامه
نام کامل آریستوکلس
لقب افلاطون (Πλ?των) به معنای تنومند
مکتب افلاطونی
تاریخ تولد 427 پ. م
زادگاه آتن، یونان
تاریخ مرگ 348 پ. م
محل مرگ آتن، یونان
تأثیرگرفته از پارمنیدس، فیثاغورث،
سقراط
تأثیرگذار بر ارسطو، فلوطین
، آگوستین، سهروردی
استادان سقراط
شاگردان ارسطو، کسنوفان
تألیفات جمهوری، قوانین، فایدون،
ضیافت، تئایتتوس













































بخشی از مجموعه مقاله‌های:
افلاطون


















افلاطون یا پلاتون (به یونانی باستان: Πλ?των,‏ با تلفظ: Plát?n) ‏(428/427 پ. م. تا 348/347 پ. م) دومین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ سه‌گانه? (سقراط، افلاطون و ارسطو) یونانی‌است. که در میان این سه او بود که پایه‌های فلسفی فرهنگ غرب را بنا گذاشت.[نیازمند منبع] تاثیر او بر فلسفه? اسلامی نیز قابل توجه‌است.








محتویات





زندگی [ویرایش]


افلاطون در آتن در سال 427 قبل از میلاد در یک خانواده? متشخص آتنی متولد شد. او دو برادر و یک خواهر تنی داشت و دو برادر ناتنی که یکی از ازدواج اول شوهر دوم مادرش بود و دیگری حاصل این ازدواج بود. وی در بیست سالگی برای تکمیل معارف خود شاگرد سقراط شد. این مصاحبت و شاگردی به مدت ده سال ادامه یافت. پس از اعدام سقراط در 399، افلاطون آتن را ترک کرد. او برای چندین سال در شهرهای یونان و کشورهای بیگانه به گردش پرداخت. پس از سفری به سیسیل در سال 388 به آتن بازگشت و مکتبی فلسفی ایجاد کرد که به نام آکادمی مشهور است. تعلیمات وی در آن‌جا بر اثر دو بار سفری که در سال 366 و 361 به سیسیل داشت به تعویق افتاد. افلاطون در سال 347 درگذشت و رهبری آکادمی را به خواهرزاده خود که شاگردش نیز بود، واگذاشت.

آکادمی [ویرایش]


افلاطون در سال 387 پیش از میلاد آکادمی را در مکانی به همین نام بنا کرد تا به طور فراگیر به آموزش خردورزی و پژوهش در این زمینه بپردازد. ارسطو به مدت 20 سال شاگرد آکادمی و پس از آن استاد بود. در آکادمی، رشته‌های گوناگونی شامل ستاره‌شناسی، زیست شناسی، هندسه، اخلاق و کلام آموزانده می‌شد.





مهم‌ترین کتابی که از افلاطون به جای مانده رساله? جمهور است.




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 آبان 23 :: 11:35 عصر


محمد بن حسن جهرودی طوسی مشهور به خواجه نصیرالدین طوسی در تاریخ 15 جمادی الاول سال 598 هجری قمری در طوس به دنیا آمد


او به تحصیل دانش علاقه زیادی داشت و از دوران جوانی در علوم ریاضی و نجوم و حکمت سرآمد شد و از دانشمندان معروف زمان خود گردید.


طوسی یکی از سرشناس‌ترین و با نفوذترین چهره‌های تاریخ اسلام است. علوم دینی و علوم عملی را زیر نظر پدرش و منطق و حکمت را نزد خالویش، بابا افضل ایوبی کاشانی آموخت. تحصیلاتش را در نیشابور به اتمام رساند و در آنجا به عنوان دانشمندی برجسته شهرت یافت.


علامه حلّی که یکی از شاگردان خواجه نصیرالدین طوسی است درباره وی می‌گوید: خواجه نصیرالدین طوسی افضل عصر ما بود و از علوم عقلیه و نقلیه مصنفات بسیار داشت. او اشرف کسانی است که ما آنها را درک کرده‌ایم.


وی در سال 611 در مقابل پیشروی مغولان به یکی از قلعه‌های ناصرالدین محتشم فرمانروای اسماعیلی پناه برد. این کار به وی امکان داد که برخی از آثار مهم اخلاقی، منطقی، فلسفی و ریاضی خود از جمله مشهورترین کتابش «اخلاق ناصری» را به رشته تحریر درآورد.


وقتی که هولاکو به فرمانروایی اسماعیلیان در سال 635 پایان داد طوسی را در خدمت خود نگاه داشت و به او اجازه داد که رصدخانه بزرگی در مراغه احداث کند که شروع آن از سال 638 بود.


قسمت اعظم 150 رساله و نامه‌های طوسی به زبان عربی نوشته شده است. وسعت معلومات و نفوذ او با ابن‌سینا قابل قیاس است جز آنکه ابن سینا پزشک بهتری بود و طوسی ریاضیدان برتر.


معروفترین آثار نجومی وی زیج ایلخانی است که در سال 650 نوشته شده و همچنین تذکره فی علم الهیئه. در نجوم تذکره فی علم الهیه وی کاملترین نقد بر نجوم بطلمیوسی در قرون وسطی و معرف تنها الگوی ریاضی جدید حرکات سیارات است که در نجوم قرون وسطی نوشته شده است.








در سال 672 هجری قمری نصیرالدین طوسی با جمعی از شاگردان خود به بغداد رفت که بقایای کتاب‌های تاراج رفته را جمع‌آوری و به مراغه بازگرداند اما اجل مهلتش نداد و در تاریخ 18 ذیحجه سال 672 هجری قمری در کاظمین نزدیک بغداد دار فانی را وداع گفت.


نصیرالدین طوسی ستاره درخشانی بود که در افق تاریک مغول درخشید و در هر شهری که پاگذارد آنجا را به نور حکمت و دانش و اخلاق روشن ساخت و در آن دوره تاریک وجود چنین دانشمندی مایه اعجاب و اعجاز بود.

 

برخی از تألیفات خواجه نصیرالدین طوسی:


تحریراقلیدس

الرسالة الشافیة عن الشک فی الخطوط المتوازیة

تحریر مجسطی

کشف القناع عن اسرار شکل القطاع

تحریر کتاب مانالاوس فی الاشکال الکرویة

تحریراکثرثاوذوسیوس

تحریر کتاب مأخوذات ارشمیدس

تحریرکتاب المناظراقلیدس

تحریر کتاب المساکن ثاوذوسیوس

تحریر کتاب الکرة المترکة اطولوقس

تحریر کتاب فی الایام و اللیالی ثاوذوسیوس

تحریر کتاب ظاهرات الفلک اقلیدس

تحریر کتاب فی الطلوع و الغروب اطولوقس

تحریر کتاب ابسقلاوس فی المطالع

تحریر کتاب المفروضات ارشمیدس

کتاب ارسطرخس فی جرمی النیرین و بعدیهما

تحریر کتاب معرفة مساحة الاشکال السیطة و الکرویة

تحریر کره و اسطوانه ارشمیدس

تحریر کتاب امعطیات

ترجمه ثمرة الفلک

کتاب انعکاسات الشعاعات

تذکره نصیریه در هیأت

ترجمه صور الکواکب

رساله در شعاع

رساله معینیه در هیأت وذیل آن

زیج ایلخانی

بیست باب درمعرفت اسطر لاب

زبدة الهیئة در هیأت و استکشاف احوال افلاک و اجرام

سی فصل در هیأت و معرفت تقویم

رساله در حساب و جبر و مقابله

زبدة الادراک فی هیأت الافلاک

مدخل فی علم النجوم

کتاب صد باب در معرفت اسطرلاب

استخراج قبلة تبریز

اخلاق ناصری

اوصاف الاشراف

تنسوق نامه ایلخانی در معدن شناسی

جواهرالفرائض در فقه

آداب المتعلمین درتربیت

معیار الاشعار در عروض

اساس الاقتباس

تجرید المنطق

تعدیل المعیار فی نقد تنزیل الافکار

رساله معقولات یا قاطیغوریاس

حل مشکلات اشارات، در فلسفه

رساله اثبات جوهر مفارق یا رساله نفس الامر یا اثبات العقل

رسالة فی العلم و العالم و المعلوم

رساله بقاء النفس بعد فناء الجسد

رساله در کیفیت صدور موجودات

رساله در نفی و اثبات

رساله العلل و المعلولات

تجرید العقاید در کلام

فصول نصیریه

تلخیص المحصل

مصارع المصارع

رساله در جبر و اختیار

رساله اثبات واجب




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 آبان 23 :: 11:33 عصر

بوگاتی ویرون 16.4 گرند اسپورت
قیمت: 2 میلیون دلار (1.67 میلیون دلار برای مدل کوپه)

بدنه این خودرو از مواد بسیار سبک و کامپوزیت تولید شده است. این خودرو دارای دو سقف باز است.
حداکثر سرعت این خودرو به 233 مایل بر ساعت ( 375k/h ) می‌رسد. موتور این خودرو از نوع W16 است. تاکنون 150 دستگاه از این خودرو تولید شده است.


مشخصات:
با نگاهی به داخل خودرو، درجه‌نمای عجیب "ویرون" (Veyron) خودنمایی می‌کند. درجه‌بندی از صفر شروع و به 1001 ختم می‌شود. 1001 در این مقیاس معادل 987 اسب بخار است. این درجه‌بندی انرژی بسیار زیاد، تولید شده توسط موتور عظیم 16 سیلندری و 8 لیتری را نشان می‌دهد. برای رسیدن به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت تنها 266 اسب بخار نیاز است و وقتی از 721 اسب بخار باقی مانده استفاده بکنیم، مرزها را شکسته‌ایم. تنها خودروی سواری شهری قابل مقایسه با این خودرو، "مک لارن" F1 است که البته "بوگاتی" در سرعتهای سرسام‌آور 322 کیلومتر بر ساعت و بیش از آن، بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود. ماکزیمم گشتاور ایجاد شده 922 (پوند در فوت) در سرعت 2000 دور بر دقیقه است؛ اما با خاموش کردن سیستم کنترل پایداری ESP، می‌توانیم گشتاور را تا 1107 (پوند در فوت) افزایش داده و چرخش چرخها با دنده سه در زمینهای لغزنده را تجربه کنیم. به همیم دلیل آشنایی با سیستم این خودرو کمی زمان می‌برد؛ رانندگی با "ویرون" بی‌خطر و با استاندارد بالا است اما نیازمند ملاحظاتی نیز هست.
در حالی رانندگان دیگر در سرعتهای بالای 160 کیلومتر بر ساعت بدون اطمینان می‌رانند، شما می‌توانید سوت‌زنان با سرعت 342 کیلومتر بر ساعت در یک بزرگراه محلی رانندگی کنید.
ارتباط آنگلو- فرانس- ژرمنی:
خانه جدید بوگاتی "مولشیم" در فرانسه است.
سرعت فوق‌العاده بالا: برای رسیدن به سرعت 410 کیلومتر بر ساعت، آیرودینامیک خودرو باید تنظیم شده باشد. بدین منظور باید دکمه سرعت را که بین صندلی و کف قرار دارد، بزنیم. در سرعتهای بالا، بال عقب و منحرف کننده هوا بخوبی عمل کرده، ارتفاع تا کف خودرو در جلو 6/2 اینچ و در عقب 8/2 اینچ شده و ضریب دراگ (کشش) که در سرعتهای بالا از اهمیت زیادی برخوردار است از 37/0 به 36/0 کاهش می‌یابد.
در حالت هندلینگ، که برای سرعتهای بالای 375 کیلومتر بر ساعت مناسب است، 331 پوند روی اکسل جلو و 441پوند روی عقبی خواهد بود. گفتیم که مانند مرسدس بنز " مک لارن"، این خودرو نیز مجهز به ترمز هوا است. اما حتی زمانی که بال عقب بالا باشد، دید عقب اصلاً از بین نرفته و حفظ می‌شود. در سرعت‌‌های بالای 200 کیلومتر بر ساعت، وقتی پدال ترمز را بشدت فشار دهیم، ترمز هوا به میزان (0.6g) شتاب ترمز را افزایش می‌دهد و و چرخهای عقب بدون آنکه قفل شوند، ترمز شدیدتری می‌بینند.
تیم بوگاتی روزهای بسیاری را صرف تونل باد کرد تا بهترین ترکیب سرعت، ترمودینامیک و پایداری را برای "ویرون"ایجاد کند. اگرچه قدرت خروجی 987 اسب بخار نقل می‌شود، اما تمام موتورهایی که تا بحال ساخته شده‌اند توانی معادل 1035 اسب بخار داشته‌اند.
و حالا خنک کردن این گلوله توپ: نمی‌توان گرمای حاصل از این انرژی ایجاد شده را کاملاً از بین برد اما می‌توان با مدیریت و کنترل دقیق جریان هوا، میزان هوای عبوری از موتور را افزایش داد. "ویرون" چهار مبدل حرارتی دارد: دو عدد مبدل بزرگ در جلوی خودرو، برای موتور و هوای ورودی، و همینطور دو عدد مبدل دیگر با اندازه متوسط. دو متراکم کننده هوا با قابلیت تهویه نیز در اتاق سکان وجود دارد؛ در موارد نیاز بیش از چهار پروانه گرمای اضافی را خارج می‌کنند.
به سختی می‌توان بین تجهیزات سرمایشی و تجهیزات هوایی تفکیکی قائل شد. با هر اینچ مربع هوای اضافی که در خودرو جریان می‌یابد، ضریب دراگ آسیب دیده و ما مقداری سرعت را از دست می‌دهیم. به همین دلیل است که بسیاری از دریچه‌هایی که در خودروهای نمایشی وجود دارد باید از بین بروند. برای جلوگیری از سرخ شدن لایه‌های تحت فشار توسط ترمزهای جلو، مجرای حلزونی شکلی، هوای سرد را به سمت دیسکها هدایت می‌کند.
اگر به تعداد زیاد حرکت کرده، سرعت خود را بالا برده و بعد با شدت ترمز کنیم و بایستیم و دوباره ... همه منحرف‌کننده‌‌های هوا بطور اتوماتیک به بیشترین حالت خنک‌کنندگی می‌رسند. همه اتصالات، ساختار فوق با ترکیب فولاد و آلومینیم صدای جلز و ولز می‌دهد، صدایی مانند حرکت گروهی از ملخها و خودور را بوی روغن موتور سوخته، سوخت داغ شده، لاستیک و ترمز فرا می‌گیرد.
توافق بر سرعت سیستم تعلیق نهایی: طیف سرعت پوشش داده شده در "ویرون" گسترده‌تر از هر خودروی اسپورتی است. این خودرو هم باید در سرعت 40 کیلومتر بر ساعت بخوبی حرکت کند و هم در سرعت 410 کیلومتر بر ساعت پایداری کامل و اطمینان داشته باشد. برای رسیدن به این شرایط، سه سیستم مختلف تعلیق وجود دارد: استاندارد، هندلینگ و حداکثر سرعت. بجای استفاده از فنرهای تنظیم‌پذیر، تعدیل‌کننده‌ها (خفه‌کنها) میله‌‌های ضد چرخش، تصمیم گرفتیم که از سیستم هیدرولیک مرکزی با عکس‌العمل سریع استفاده کنیم که بطور لحظه‌ای ارتفاع حرکت را تنظیم می کند.
چرخهای بوگاتی از نوع OZ بوده که با تایرهای PAX محصول "میکلین" پوشیده می‌شود. ابعاد آنها مانند شماره‌‌های کارتهای اعتباری بیان می‌شود: 265-680/R-500a.
شاسی خودرو نیز از مخلوطی از مواد پیشرفته ساخته شده است.
مهندسان بوگاتی محاسبات خود را دقیق انجام داده‌اند. حتی در سرعت‌‌های بالا عدم انحراف از مسیر کاملاً محسوس بوده و خودرو پایداری و تعادل شگفت‌آوری دارد. با دو دیفرنسیل شرایط تعادل و پایداری خودرو ماکسیمم شده و با گشتاوری دینامیکی 80-70 درصد گشتاور به چرخهای عقب منتقل می‌شود. فرمان عملکرد بسیار خوبی داشته و همانطوری که از یک خودوری طراحی شده برای سرعت 410 کیلومتر بر ساعت انتظار داریم، سیستم ترمز فوق‌العاده است.
گرانترین بازی Playstation دنیا: "ویرون" هر چیزی که در بازیهای Playstation به تصویر کشیده می‌شود را داراست. این خودرو در سطح و سرعت متفاوتی حرکت می‌کند. بوگات (هنوز) نمی‌تواند وسایل نقلیه جلوی خود را از سرعت راه بردارد، چراغ راهنما را از کار بیاندازد یا از روی زمین بلند شده و ادامه مسیر را پرواز کند؛ اما EB16.4، شتاب سرسام‌آوری دارد. در "ویرون" فیزیک آنگونه‌ای که در بازیهای ویدئویی می بینید، به تسخیر مهندسان در می‌آید.
قابل پیش‌بینی است که مشخصات عملکردی این خودروی دو نفره 4300 پوندی، در ذهن نگنجد: رسیدن از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در 5/2 ثانیه؛ از صفر تا 200 در عرض 3/7 ثانیه و از صفر تا 300 در 7/16 ثانیه، از صفر تا حداکثر سرعت در 55 ثانیه.
دنده نیز هفت سرعته و به صورت دستی یا اتوماتیک است. دنده را نیز می‌توان یا با شست عوض کرد یا از طریق دسته فرمانی که در کنسول مرکزی قرار دارد و حالت رانندگی را نیز انتخاب می‌کند. مصرف سوخت آن قابل قبول بوده و برای مالکان آن، این هزینه معقول است.
راحتی و سرعت: :ویرون" خودروی مسابقه نیست، در عوض طوری طراحی شده که لوکس و باشکوه بنظر آید. فضای اتاقک با بهترین مواد تزیین شده: چرم نرم، جیر از آن نرمتر، کفی‌هایی با کیفیت بالا و آلومینیم بکار رفته ظریف و با دقت ماشینکاری شده که تمام کاستیهای تجهیزات بوگاتی قدیمی را جبران کرده است. "ویرون" ویترین تجهیزات الکترونیکی نیست بلکه خودرویی برای رانندگی ایده‌آل شما است، بنابراین از بسیاری از تجهیزاتی که ممکن است حواس راننده را پرت کند، صرف‌نظر شده است مثل سیستم‌‌های هدایت پیچیده یا کامپیوترهای مرکب.
رانندگی با سرعت 410 کیلومتر بر ساعت چگونه است؟ نوعی تجربه فراواقعی، گردشی در دنیایی متفاوت، افزایش فوق‌العاده آدرنالین در خون (اما بدون چشمهای باز و دستهای عرق کرده، حتی اگر با سرعت 410 کیلومتر بر ساعت 112 متر را در یک ثانیه بپیمایید)
کابوس تمام شد: در ابتدا این کار بنظر غیر ممکن می‌رسید. مهندسان با 600 مشکل در تجهیزات اصلی مواجه بودند، مسئله خنک‌کنندگی قابل حل نبود و توان پیشبینی شده فقط روی کاغذ وجود عملی بود. البته همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رفت. مشکلات زیادی از قبیل استفاده از تونل باد، عملکرد نامناسب سیستم هیدرولیک، موتور ضعیف، ترمزهای ناکارآمد و تغییرات اصلاحی در بدنه تحتانی پیش روی مهندسان قرار داشت. اما بالاخره همه این مشکلات برطرف شد، خودرو "ویرون" به حالت مطلوب فعلی خود رسیده و کابوس مهندسان به پایان رسید.
آینده بوگاتی: حتی خوش‌بین‌ترین افراد هم نمی‌توانند موفقیت تجاری خوبی را برای "ویرون" پیش‌بینی کنند.تاکنون بیش از 30 الی 40 دستگاه از این خودرو فروخته نشده است. علاوه بر مالیات، برای این خودرو باید 370 هزار دلار پیاده شد! تازه گارانتی آن برای دو سال و 31000 مایل خواهد بود.
در صورت خرابی، خدمات 24 ساعته برای مشتریان وجود دارد. اما اگر ایراد ساختاری داشته یا موتور آن اشکال پیدا کند باید به کارخانه فرستاده شود. مشتری می‌تواند طرح رنگ، نوع و ابعاد صندلی و رنگ چرم _اما نه کیفیت آن- را تعیین کند.
بعد از این چه؟ اول از همه دو مدل دیگر مشتق از "ویرون" ساخته می‌شود: یک مدل سوپر اسپورت سبکتر و یک مدل با سقف متحرک. چون موتور 16 سیلندری و دنده هفت سرعته اقلام سرمایه‌بری بودند، دوباره در مدل جایگزین "ویرون" که سدان یا کوپه‌ای با موتور جلو خواهد بود، بکار گرفته می‌شود.
اما بهرحال سازندگان آن امیدوارند به زودی پول خوبی از این خودرو فوق‌العاده سریع در بیاورند.

بهترین ماشین ها بوگاتیبهترین ماشین ها بوگاتیبهترین ماشین ها بوگاتیبهترین ماشین ها بوگاتیبهترین ماشین ها بوگاتی




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 آبان 23 :: 11:27 عصر

پس از عرضه تبلت آی پد اپل در بهار سال 2010 شرکت‌های متعددی عرضه تبلت هایی پرداختند که چنگ چندانی به دل نمی زدند. اما در این بین سامسونگ هم تبلت خود را عرضه کرد علاوه بر طراحی خوب امکانات خوبی هم دارد.


بر خلاف آی پد که صفحه نمایش 10 اینچی دارد گالگسی تب دارای صفحه نمایش 7 اینچی است و چون نمی تواند از سیستم عامل اختصاصی ios اپل استفاده کند به اندروید 2.2 بسنده کرده است Galaxy Tab. مدتی است وارد بازار ایران هم شده است که در حدود 970 هزار تومان قیمت دارد که از برخی مدل‌های آی پد هم گران‌تر است.


گالگسی تب مجهز به صفحه نمایش LEDبا رزولوشن 600×1024 پیکسلی است که دارای روکش محافظ هم می باشد. صفحه نمایش از نوع خازنی با پشتیبانی از چند لمسی است که کارایی خوبی هم دارد. در بالای صفحه نمایش دوربین 1.3 مگاپیکسلی قرار دارد که برای ویدیو چت بسیار مناسب است. در پایین صفحه نمایش هم دکمه‌های متداول در گوش‌های اندرویدی یعنی Search , back, home قرار دارند یک جک هدفون هم در قسمت بالایی گالگسی تب وجود دارد و دکمه‌های تنظیم حجم صدا، پاور و اسلات کارت micro SD در لبه کناری دستگاه جای گرفته‌اند. در لبه پایین دستگاه کانکتور داک سامسونگ و بلندگوها قرار دارند کانکتور داک برای اتصال لوازم جانبی همانند کیبورد و شارژ دستگاه استفاده می شود.

موبایل لمسی

دوربین دستگاه از نوع 3 مگاپیکسلی و دارای فلاش است که قابلیت ضبط ویدیو در حداکثر رزولوشن 480×720 پیکسل و با حداکثر 30 فریم در ثانیه را دارد.


دستگاه ابعاد 7.5 در 14.7 اینچ و ضخامت 0.5 اینچ دارد که به راحتی در دست جایی می گیرد در هنگام استفاده ما هرگز همانند آی پد به فکر قرار دادن گالکسی تب بر روی پا یا میز نیافتادیم .


خوب یا بد کارکردن با گالکسی تب همانند کار کردن با اسمارت فون‌های اندروید است و اگر با گوشی مبتنی بر اندروید کار کرده باشید هیچ چیز شما را شگفت زده نخواهد کرد.


گالکسی تب از آی پد سبک تر، کوچکتر و راحت‌تر است و دارای سیستم عامل اندروید 2.2 با تمام امکانات از جمله فروشگاه اپلیکیش. البته تبلت های دیگری هم با اندروید به بازار عرضه شده اند اما هیچ یک از فروشگاه پشتیبانی نمی کنند.


تعدادی نرم افزار از پیش نصب شده بر روی گالکسی تب سامسونگ قرار دارد که بسیاری از آنها در مدل های زیادی از گوشی‌های سامسونگ دیده می شوند اما متمایز ترین آنها Amazon Kindleاست.
موبایل لمسی

همان طور که می دانید اندروید نصب شده بر روی گالکسی تب برای گوشی‌های موبایل طراحی شده است و هنوز هیچ نسخه‌ای از طرف گوگل برای تبلت ها عرضه نشده است به همین دلیل نرم‌افزار های موجود هم در ابعاد کوچک هستند و وقتی آنها را در دستگاهی با صفحه نمایش 7 اینچی اجرا می کنید کشیده‌تر می‌شوند.


چند قابلیت خوب هم در گالکسی تب وجود دارد که در آی پد یافت نمی شود و این موضوع شاید طرفداران آی‌پد را کمی ناراحت کند GPS داخلی به همراه نرم‌افزار مسیریابی بسیار عالی عمل می کند و با استفاده از میکروفون داخلی امکان مسیر یابی صوتی هم مهیاست .


دیگر نکته مفید نسبت به آی پد وجود ادوبی فلش 10.1 است که امکان اجرای ویدیو در محیط وب را فراهم می کند که البته گاهی اوقات چندان خوب عمل نمی کند اما در کل عالی است.
موبایل پیشرفته

هنگامی که GPSروشن باشد و به تماشای ویدیو هم بنشینید عمر باتری افت میکند اما در صفحه اصلی دسترس سریع برای روشن و خاموش کردن بلوتوث، GPS، 3Gوجود دارد اگر Wi-Fiروشن باشد و به کارهایی چون مرور صفحات وب، اجرای موسیقی و پاسخ دادن به ایمیل بپردازید عمر باتری در حدود 7 ساعت دوام خواهد آورد که مناسب به نظر می رسد.


ویدیو و عکس‌ها در گالکسی تب بسیار زیبا نمایش داده می شوند و امکان خرید فیلم یا اجاره ی آن از طریق سامسونگ‌ هاب هم وجود دارد که در ایران چندان و یا شاید هم اصلاٌ کاربرد ندارد.

به عنوان یک کتابخوان هم می‌شود از گالکسی تب استفاده کرد با استفاده از نرم افزار آمازون کیندل موجود بر روی دستگاه می توانید به بزرگترین مجموعه کتاب الکترونیکی جهان دست پیدا کنید. امکان دانلود و نصب نرم‌افزار برای استفاده از کتاب سایر فروشنده‌ها هم وجود دارد. اما نکته‌ای که برای عاشقان کتاب چندان خوش آیند نیست عمر کوتاه باتری، بازتاب نور از صفحه نمایش و وزن بیشتر گالکسی تب نسبت به کتابخوان‌های موجود است.


اگر شما از گالکسی تب خوشتان آمده است باید گفت که تنظیم ایمیل بسیار ساده است و امکان اجرا و ویرایش فایلهای مایکروسافت آفیس هم به صورت پیش فرض وجود دارد.


آی پد یا گالکسی تب؟


اگر ما بخواهیم بین آی پاد و گالکسی تب انتخاب کنیم، آی پد انتخاب ما خواهد بود آی پد علاوه بر صفحه نمایش بزرگتر، قیمت مناسب‌تر و دسترسی به مجموعه نرم افزارهای مختص آی پد را هم دارد.


اما اگر شما تا به حال آی پد نخریده اید دلیلتان هم عدم پشتیبانی از فلش، امکان پذیر نبودن درگ‌ اند دراپ و اندازه بزرگ است سامسونگ گالکسی تب انتخاب شما خواهد بود .




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 آبان 23 :: 11:22 عصر

دوستان16آبان عیدسعیدفطر،21آبان ولادت حضرت هادی(ع)،24آبان عیدسعیدغدیرخم برشمامبارک.




موضوع مطلب :

یکشنبه 90 آبان 15 :: 5:27 عصر

 

بازی سپاهان با پیروزی چندنکته به جا مانده داشت که خواستم،به عنوان یک هوادار استقلالی به آن بپردازم.1_تعداد تماشاگران این بازی در روزنامه ها بین 75 تا80هزار نفر اعلام شد! نمی دونم این تعداد تماشاگر بیشتر بودند یا تعداد تماشاگران بازی استقلال با النصر که 70هزار نفر اعلام شد!؟ 2_در این بازی که با برد تیم پیروزی همراه بود،شاهد هدر رفتن ضربات پنالتی بودیم که بازیکنانی ضربه زننده از متبحرترین کسانی بودند که تا حالا پنالتی می زدند و اغلب هم موفق بودند!اما در این بازی پنالتیهایشان را حتی داخل چهار چوب هم نزدند و همگی ساعت ورزشگاه نشانی گیری کرده بودند! 3_رحمتی که یکی از بهترین پنالتی گیرها ایران بود در هیچ یک ازپنالتی ها حتی جهت توپها را هم نتوانست تشخیص دهد وچه برسد که بخواهد یکی از آنها را مهار کند!؟ و در برنامه نود هم با خونسردی کامل این قضیه را تایید کرد!؟3_هیچ یک از روزنامه ها ننوشت که چرا قلعه نویی در هنگام بازی با پیروزی مثل همیشه جسور و سخت گیر نبود و حتی بعد از بازی نشانه ای از ناراحتی باخت جلوی علی دایی و تیمش نداشت!؟ و تازه از حرکت قلعه نویی بابت دست دادن و خندیدن وی در انتهای بازی با علی دایی را خوب توصیف کردند و نوشتند که این حرکات قلعه نویی تاثیر گرفته از بازی شب قبلش بین دو تیم بارسلونا و منچستردرفینال جام باشگاههای اروپا بود که فرگوسن بعد از بازی برای سرمربی بارسلونا و بازیکنانش دست می زد و می خندید!!! نتیجه: به این میگویند یک خوش شانسی محض!یعنی بهترین پنالتی گیر ایران نمی تواند حتی یک پنالتی بگیرد ! و از آن طرف بهترین پنالتی زنان سپاهان هم نمی توانند یک ضربه پنالتی خود را گل کنند.!در هر حال مجموعه باشگاه تیم پیروزی وهوادارانشان نباید بابت این پیروزی آنقدر خوشحال باشند که فکر کنند کار تمام شده و تیمشان را باید از هم اکنون در بازیهای جام باشگاههای آسیا ببینند! اتفاقا به نظر من اگر به تیم سپاهان می باختند بهتر هم بود! چرا...؟چون با رفتن تیم سپاهان به فینال جام حذفی و پیروزی احتمالی استقلال جلوی ملوان و فینالیست شدن این تیم،آنوقت تیم پیروزی با توجه به اینکه این دو تیم قبلا مجوز شرکت درجام باشگاهی آسیا گرفته بودند،اتوماتیک وار تیمشان به این بازیها راه پیدا میکرد!حتی اگر استقلال نیز از ملوان شکست می خورد،باز این تیم سپاهان بود که وقتی خودش را دریک قدمی یک جام دیگر می دیدند؛حتما برای گرفتن آن سعی و تلاش بیشتری می کردند و احتمال قهرمان شدنشان هم بالا بود!اما حالا باید استرس پیروزی تیم خودشان مقابل فولادوهمچنین پیروزی استقلال برابر ملوان را داشته باشند تا شاید بتوانند به بازیهای آسیایی برسند...اما شرایطی که در سطرهای بالا گفتم در صورتی قابل توجه نبود و صورت نمی پذیرفت که:1-سهمیه بازیهای آسیایی ایران نسبت به سال قبل کمتر میشد!که اگر به کمتر از چهار تیم برسدٍآنوقت تیم ذوب آهن هم ممکن است نتواند به این بازیها راه پیدا کند و تیم پیروزی هم حتما باید در جام حذفی قهرمان شود تا با جام باشگاههای آسیا راه پیدا کند.2-با بدست آوردن جام قهرمانی حذفی،آنوقت شرایط حضور علی دایی در تیم پیروزی هموارتر میشد و با توجه به اینکه هواداران این تیم نسبت به دایی نظر مساعدی دارند و مورد قبول آنها می باشد،این تیم استقلال و طرفدارانش هستند که خوشحال میشوند فصل آینده در مقابل این تیم با مربیگری دایی صف آرایی کنند!چون امسال توانستند در هر دوبازی رفت و برگشت تیم پیروزی را با علی دایی شکست دهند و رکورد بردن یک تیم در دربی بصورت رفت و برگشت را بعد از بیست سال بشکنند.!!!

امیر خادم عضو باشگاه از تهران




موضوع مطلب :

یکشنبه 90 آبان 15 :: 5:22 عصر


 

لاپلاس

img/daneshnameh_up/b/b3//Laplas.jpg

پیتر سیمون لاپلاس در 23 مارس 1749 در حوالی پون لوک فرانسه متولد شد پدرش دهقان فقیری بود و از کودکی خودش اطلاعی در دست نیست لاپلاس از جمله مؤثرترین دانشوران در طول تاریخ می باشد او به محض اینکه ریاضیدان مشهوری شد و افتخاراتی کسب نمود اصل و نسب خود را مخفی نگاه می داشت، مشهور است که لاپلاس برای ملاقات دالامبر ریاضیدان با ارزش در یکی از روزهای سال 1770 به خانه او می رود و با وجود توصیه هایی که ارائه می دهد کمک قابل توجهی از طرف زیاضی دان بزرگ نسبت به او نمی شود لاپلاس مایوس نمی شود و نامه ای برای دالامبر می فرستد و در آن افکار خویش را درباره اصل مکانیک شرح می دهد دالامبر به محض خواندن نامه نویسنده را احضار می کند و به او می گوید چنانچه ملاحظه میکنید من به توصیه و سفارش ترتیب اثر نمی دهم ولی شما برای شناساندن خود وسیله خوبی بدست آوردید دالامبر فوراٌ‌ لاپلاس را به سمت استاد مدرسه نظامی پاریس انتخاب می کند.

در مرحله اول لاپلاس نوشته هایی در باره مسائل حساب انتگرال، اختر شناسی، ریاضی کیهان شناسی نظریه بازیهای بخت آزمایی و علیت تالیف کرد در این دوره سازنده وی سبک و شهرت و موضع فلسفی و برخی شیوه های ریاضی خود را ساخته و پرداخته کرد و برنامه ای برای پژوهش در دو زمینه – احتمالات و مکانیک آسمانی – تنظیم نمود که بقیه عمر را به کار ریاضی در باره آنها پرداخت در مرحله دوم در هر دو زمینه به بسیاری از نتایج عمده ای رسید که به سبب آنها مشهور است و بعدها آنها را در رساله های بزرگ خو«مکانیک سماوی 1799 – 1825) و نظریه تحلیلی(1812) گنجانید اطلاع از بخش اعظم این مسائل به وسیله شیوه های ریاضی صورت گرفت که او در آن زمان یا قبل از آن، به وجود آورد ابداع کرده بود مهمترین آنها عبارتند از توابع مولد، که از آن پس به نام وی خوانده شدند. بسط، که آن نیز در نظریه دترمینانها به نام وی گردید، تغییر مقادیر ثابت به منظور رسیدن به راه حلهای تقریبی در انتگرال گیری عبارتهای اختر شناسی و ابع گرانشی تعمیم یافته که بعدها با دخالت پواسون به صورت تابع پتانسیل برق و مغناطیس قرن 19 در آمد همچنین در طی همین دوره بود که لاپلاس به سومین حوزه علایقش – یعنی فیزیک که با همکاری لاوازیه در زمینه نظریه گرما بود، وارد گردید و تا حدودی در نتیجه آن همکاری بود که وی تبدیل به یکی از اعضای مؤثر حلقه درونی مجمع ملی شد.

اولین مسئله مورد توجه لاپلاس دنبال نمودن کار اسحاق نیوتن بود زیرا اسحاق نیوتن قانون اصلی مکانیک آسمانی را یافته بود و لاپلاس می خواست این قانون را در مورد تمام اجسام منظومه شمسی به کار برد لاپلاس شروع به تعیین قوانین مکانیک سیارات کرد تا نشان دهد که این اجسام مانند سایر اجسام تابع قوانین فیزیکی هستند اولین موضوعی که لاپلاس نزد خود مطرح می کند موضوع ثبات دستگاه شمسی است که آیا به وضعی که داراست می ماند یا بالاخره ماه روی زمین سقوط می کند و سیارات بر جرم خورشید پرتاب شده و معدوم می گردند اسحاق نیوتن هم این سؤال را مطرح کرده بود و به این نتیجه رسیده بود که باید گاهگاهی دست خداوند در کار بیاید و حرکات آنها را به جریان عادی برگرداند ولی لاپلاس گفت اگر چه وضع سیارات نسبت به خورشید تغییر می کند ولی این تغییرات تناوبی است لاپلاس تمام این اکتشافات را تحت عنوان مکانیک آسمانی منتشر ساخت ولی چون فهم مطالبش برای همه کس مقدور نبود لذا تصمیم گرفت کتابی دیگر بنویسد که مردم عادی هم از آن بهره مند گردند این کتاب تحت عنوان شرح دستگاههای جهانی منتشر شد.

لاپلاس علاوه بر نجوم و ریاضیات استادی عالیقدر در علم فیزیک بود و در باره لوله های موئین و انتشار امواج صوتی مطالعات فراوانی داشت از مهمترین آثار لاپلاس تئوری تحلیلی احتمالات را که در سال 1812 نوشته است می توان نام برد لاپلاس را که دانشمندی بی همتا می توان گفت متاسفانه نسبت به تمام حکومتهایی که پی در پی عوض می شدند تملق می گفت و از آنها استفاده می کرد در مقابل ناپلئون تا زانو تعظیم می کرد و به همین علتها بود که از طرف امپراطور به مقامهای کنت – سناتور – ریاست مجلس سنا انتخاب شد با وجود اینها وقتی ناپلئون اسیر شد به او پشت کرد و به عزلش رای داد و خود را در دامان لویی هجدهم انداخت و از طرف او به سمت رئیس کمیته تجدید تشکیلات مدرسه پلی تکنیک و عضو مجلس عیان انتخاب شد. لاپلاس با تمام این اوصاف جوانان را تشویق و کمک می کرد به طوری که روزی یکی از اکتشافات جوان ناشناسی بنام بیو از طرف آکادمی مورد تمجید قرار گرفت او را نزد خود خواند و معلوم گردید لاپلاس قبلاٌ این اکتشاف را مورد مطالعه قرار داده سات.

لاپلاس اواخر عمر را در آرکوری نزدیک پاریس در عمارت ییلاقی خود که نزدیک دوستش برتوله بود گذارنید او روز 5 مارس 1812 در 78 سالگی در گذشت در حالیکه آخرین حرف او این بود: آنچه می دانیم بسیار ناچیز و آنچه نمی دانیم عظیم و وسیع است.

 




موضوع مطلب :

یکشنبه 90 آبان 15 :: 5:12 عصر

8

کامیار کاظمی -  مایکروسافت را می‌توان یکی از جادوگر‌های دنیای تکنولوژی نامید. شرکتی با نیرو و توان فکری عظیم که در حال تلاش برای جابجا کردن سوی پیشرفت دنیای تکنولوژی به جهت خود است.

اما در این جنگ، تنها نیست! شرکت‌های ریز و درشتی نیز در مقابل او ایستاده‌اند تا شادی موفقیت محصولاتش را از او بگیرند. اما بیش از یک سال است که همه منتظر هستند تا ببیند این جادوگر از کلاه خود چه شعبده‌ای را بیرون خواهد آورد! سیستم عامل جدید مایکروسافت پس از موفقیت ویندوز 7، چه خواهد بود؟

آیا برای ارائه یک سیستم عامل جدید زمان مناسبی را انتخاب کرده است؟ این ویندوز جدید چه قابلیت‌های جدیدی را در چنته دارد؟

در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان برای همه این سؤالات جواب مطمئن و درستی یافت اما می‌توان فالگوش ایستاد و از خبر‌هایی که به بیرون نشت می‌کند، آینده این سیستم عامل جدید را تصور کرد! در این مقاله سعی می‌کنم یک تصویر تقریباً مطمئن از ویندوز آینده مایکروسافت را برای شما به نمایش درآورم!

چرا یک ویندوز جدید؟
مایکروسافت یک شرکت رو به پیشرفت است که به آینده و بازار‌های خود نگاه واقع‌بینانه و همیشه دوراندیشانه‌ای دارد. ویندوز 7 با فروش خیره‌کننده خود یک موفقیت بزرگ پس از شکست پروژه ویستا بود، اما مایکروسافت خود را تا دو سال آینده بدون رقیب نمی‌بیند و برای نگاه داشتن بازار‌های آینده در

چنگال خود، در حال کشیدن نقشه‌هایش برای ویندوز جدید است.
مایکروسافت طبق تجربه خود، بازار‌های آینده را ترسیم و نیاز‌ها را برآورد کرده است و دو سال زودتر زنگ خطر را به گوش شنید و این دلیل شروع به کار برای معرفی یک ویندوز جدید در آینده‌ای نه چندان دور است!

نام ویندوز جدید و زمان ارائه
طبق روال تولید سیستم عامل‌های گذشته مایکروسافت، این شرکت برای تولید هر سیستم عامل سه مرحله زمانی (مایلستون) را از سر می‌گذراند که با به‌روزرسانی و تکمیل ویندوز‌های قبلی (ویستا و ویندوز7) این کار را به پیش می‌برد.

خبر‌ها نشان دهنده آن است که مایکروسافت در 28 فوریه 2011، نسخه سوم Milestone (مایلستون: نقطه زمانی با مدت زمان صفر در کنترل پروژه) پروژه ساخت ویندوز جدید خود را آماده کرده است که شماره برچسب ارائه شده در نسخه خصوصی این ویندوز جدید 6. 2. 7956. 0. winmain_win8m3. 110228-1701 است که win8m3 به معنای ویندوز 8 با مایلستون 3 و 110228 تاریخ ارائه آن می‌باشد.

تا حدودی با بررسی روال ارائه این نمونه‌ها می‌توان تاریخ ارائه این نسخه از سیستم عامل را حدس زد:
در مورد ویندوز7 مایلستون 3 در سپتامبر 2008 ارائه و 13 ماه بعد نیز نسخه اصلی سیستم عامل در اختیار عموم قرار گرفت و با کمی حساب و کتاب متوجه می‌شویم که احتمالاً در اواخر نیمه اول سال 2012 ویندوز 8 وارد بازار خواهد شد.

مدت زمان نصب
زمان نصب ویندوز اولین برخورد یک کاربر با ویندوز جدید است که مایکروسافت نیز سعی کرده است که این زمان را تا حد ممکن کم کند تا اولین دید کاربران را مثبت کند. اما ادعا می‌شود زمان نصب به 8 دقیقه رسیده و گفته شده این کار با پردازنده‌ای 8 هسته‌ای توسط مهندسان مایکروسافت به انجام رسیده است. اما استفاده از عدد 8 در همه تنظیمات و نتایج کمی عجیب است! که بر تبلیغاتی بودن این ادعا صحه می‌گذارد.

بوت شدن
زمان بوت شدن طولانی اولین عامل نارضایتی کاربران است که در ویندوز Vista این زمان حدود 40 ثانیه و در Windows s میزان به 37 ثانیه رسید. اما ادعای بیان شده درباره ویندوز بعدی یعنی ویندوز 8، کمی غیر معمول به نظر می‌رسد و آن رساندن زمان بوت به صفر است که بعید است.

دسکتاپ
در ویندوز 8، اگر پردازنده کامپیوتر شما 32 بیتی است از دسکتاپ معمولی استفاده کنید:
و در صورتی که سخت‌افزاری تقریباً مناسبی دارید (حداقل کارت گرافیک 256 مگابایت و یک ویندوز 64 بیتی) - البته تأکید شده است که نوت‌بوکی که استفاده می‌کنید باید قوی و کامپیوتر شخصی مورد استفاده، دارای کارت گرافیک جدا باشد – می‌توانید از دسکتاپ سه‌بعدی این ویندوز لذت ببرید که فعلاً به این محیط سه‌بعدی Wind گفته می‌شود. این دسکتاپ سه‌بعدی کاملاً داینامیک بوده و خود را با سلیقه کاربر منطبق می‌کند.

Task Bar
در نوار وظیفه همیشه می‌توان میزان پیشرفت نصب نرم‌افزار‌ها را مشاهده کرد اما در ویندوز جدید قابلیت دنبال کردن میزان پیشرفت در نصب سخت‌افزار نیز گنجانده شده است که قابلیت چندان بااهمیتی نمی‌باشد.

System Restore
بازگرداندن ویندوز به یک حالت مطمئن و سالم در مواقع حساس و خرابی، یک ویژگی مناسب است و مطمئناً هر کسی یک بار از این امکان استفاده کرده، اما مشکلات و ایراداتی مانند بازگردانی ناقص و طولانی بودن مدت بازگردانی نیز وجود داشت، که گفته شده نام عملیات در ویندوز جدید از System Restore به Factory Restore تغییر و عملکرد آن قوی‌تر است البته برای زمان طولانی این بازگردانی فکری شده و به دو دقیقه کاهش یافته است، البته مشخص نیست با چه سخت‌افزاری به این نتیجه رسیده‌اند.

Hibernate
هایبرنیت (Hibernate) یا اصطلاحاً خواب زمستانی یک قابلیت مهم در ویندوز است که در حالی که برنامه‌ها و پنجره‌ها باز هستند مانند توقف زمان همه چیز را متوقف کرده و کامپیوتر را خاموش می‌کند و برای زمان بعد که سیستم را روشن می‌کنید (Resume) همه برنامه‌ها و پنجره‌ها از جایی که متوقف شده‌اند شروع به کار می‌کنند. این قابلیت در ویندوز جدید با یک موتور جدید پرقدرت‌تر شده است و گفته می‌شود با این موتور قدرتمند زمان هایبرنیت از 1 دقیقه در ویندوز‌های قبلی به 6 ثانیه در ویندوز 8 خواهد رسید!

ارتباط با تلویزیون
ارتباط بی‌سیم مناسب‌تر و سازگاری با انواع دستگاه‌های الکترونیکی از دیگر قابلیت‌های ویندوز 8 است.

امنیت
گفته می‌شود برای ورود به محیط ویندوز 8 قابلیت تشخیص چهره قرار داده شده است تا تنها فردی که به عنوان مجاز امکان دسترسی برای آن تعریف شده است به دسکتاپ دسترسی پیدا کند، این امکان توسط وبکم یا یک دوربین دیجیتال مطمئن قابل دسترسی است اما این مشخصه مطمئناً یک امکان اضافه خواهد بود تا افرادی که دارای سخت‌افزار مورد نظر هستند از آن استفاده کنند.

در ادامه شناسایی محل استقرار کاربر، تشخیص نور محیط نیز از برخی ایده‌های بیان شده برای تکمیل قابلیت‌های این سیستم عامل ذکر شده است و اگر دارای نام کاربری در سایت live. com مایکروسافت هستید می‌توانید از این نام و پسورد برای وارد شدن و حتی تغییر تصویر آواتار به تصویر پروفایل استفاده کنید.

نکته با اهمیتی که درباره امنیت حفظ صحیح اطلاعات در این سیستم عامل گفته شده است، پاک کردن ویروس‌ها و تمام برنامه‌های مخرب به صورتی است که برای اطلاعات مفید و اصلی مشکلی پیش نیاید، باید صبر کرد و دید تا چه حد این ادعا درست می‌باشد.

سازگاری با سخت‌افزار
از معدود ادعای رسمی درباره ویندوز بعدی مایکروسافت در نمایشگاه CES 2011 توسط نماینده شرکت بیان شد و آن سازگاری این ویندوز جدید با تراشه‌های ARM و پلتفرم‌های 128 بیتی, AMD ,Intell HP, و IBM می‌باشد.

پشتیبانی از تراشه‌های ARM جهت ورود قوی‌تر مایکروسافت به سیستم عامل‌های کامپیوتر‌های لوحی پیش‌بینی شده است زیرا همان‌طور که می‌دانید ویندوز 7 با این پردازنده سازگار نیست و همین موضوع علتی برای عقب ماندن مایکروسافت از اپل و گوگل شده است و گفته شده که سعی می‌شود در سیستم عامل جدید عملکرد بهتری در کامپیوتر‌های لمسی داشته باشد.

پشتیبانی ویندوز جدید مایکروسافت از پردازشگر‌های 128 بیتی دیگر پیش‌بینی برای حمایت بیشتر از سخت‌افزار‌های جدید می‌باشد و این به معنای حمایت از پردازنده‌های پرقدرت‌تر و سریع‌تر است! پشتیبانی بهتر از حداقل سه نمایشگر (قابلیت چند نمایشگری) از دیگر مواردی است که برای این ویندوز پیش‌بینی شده است.

نرم‌افزار‌های جانبی
برای شناخت و استفاده از نرم‌افزار‌های جانبی ویندوز 8، مایکروسافت قصد گسترش فروشگاه نرم‌افزاری خود یعنی Windows App Store را دارد.

صحت مطالب
تمام آنچه گفته شد عموماً از سوی مایکروسافت به صورت رسمی رد یا پذیرفته نشده است اما در این مقاله سعی کرده‌ام مطالبی را بیان کنم که با در نظر گرفتن منطق و سیر پیشرفت تکنولوژی به نظر صحیح است.

                                             معرفی ویندوز 8 و ویژگی های آن

 

janghorban.blogfa.com

 

 شرکت مایکروسافت که به نظر من بزرگترین شرکت‌ موجود در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کامپیوتری

در جهان  است پس از ارائه موفقیت امیز Windows 7 اینک دست به پروژه ی دیگری گذاشته است و آن

هم  Windows 8 می باشد. اما Windows 8  چیست ؟

Windows 8  مبتنی بر همان Windows 7 Final می باشد که یک سری ایرادات قبلی را همراه ندارد . در Windows 8 xTreme هیچ جزئی نسبت به ورژن قبلی حذف نشده و کسانی که با ویندوز 7 کار می کنند با این ویندوز هم به راحتی می توانند ارتباط برقرار کنند . در واقع ویندوز 8 , ویندوز 7 بهینه ساز شده و کم ایرادتر برای کار آسان تر همراه با نمایی جدید و دلپذیر است . ویندوز 8 بر روی 200 سیستم مختلف تست شده و نتایج این تست ها همه موفقیت آمیز بوده . تعداد زیادی نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی ویندوز 8 نصب شده است . در یک جمله می توان ویندوز 8 را همان ویندوز 7با سرعت و کیفیت بالاتر و البته با نمایی دلپذیر تر در نظر گرفت.

اما از ویژگی های دیگر ویندوز 8 میتوان به 128 بیتی بودن آن اشاره کرد که به نظر من یک شاهکار در عرصه ی نرم افزار است.


گستردگی امکانات شبکه ای، سازگاری با بلوتوث 3 و USB3 ، قابلیت شناسایی کاربر از طریق چهره وی و دریافت فرامین با تماس دست از جمله ویژگی های بسیار مهم ویندوز 8 است که تاکنون مشخص شده است.

ویندوز 8 همچنین از شیوه های جدید نمایش اطلاعات پشتیبانی خواهد کرد که از جمله آنها می توان به نمایش سه بعدی اطلاعات به صورت بی سیم و سازگاری با استاندارد HDTV اشاره کرد.

کاهش جدی سرعت بوت ویندوز و رساندن آن به چند ثانیه یکی دیگر از برنامه های مایکروسافت برای ویندوز 8 است.
قابل ذکر است که شرکت مایکروسافت امیدوار است تا قبل از پایان سال 2010 میلادی یک نسخه بسیار اولیه از این ویندوز را به طور آزمایشی در دسترس عده ی محدودی برنامه نویس و متخصص نرم افزار قرار دهد تا در مورد نقاط ضعف و قوت آن اظهار نظر کنند.

8




موضوع مطلب :

یکشنبه 90 آبان 15 :: 4:59 عصر
1   2   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 90
  • کل بازدیدها: 2317920
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

آبان 90 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است