سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

پس از عرضه تبلت آی پد اپل در بهار سال 2010 شرکت‌های متعددی عرضه تبلت هایی پرداختند که چنگ چندانی به دل نمی زدند. اما در این بین سامسونگ هم تبلت خود را عرضه کرد علاوه بر طراحی خوب امکانات خوبی هم دارد.


بر خلاف آی پد که صفحه نمایش 10 اینچی دارد گالگسی تب دارای صفحه نمایش 7 اینچی است و چون نمی تواند از سیستم عامل اختصاصی ios اپل استفاده کند به اندروید 2.2 بسنده کرده است Galaxy Tab. مدتی است وارد بازار ایران هم شده است که در حدود 970 هزار تومان قیمت دارد که از برخی مدل‌های آی پد هم گران‌تر است.


گالگسی تب مجهز به صفحه نمایش LEDبا رزولوشن 600×1024 پیکسلی است که دارای روکش محافظ هم می باشد. صفحه نمایش از نوع خازنی با پشتیبانی از چند لمسی است که کارایی خوبی هم دارد. در بالای صفحه نمایش دوربین 1.3 مگاپیکسلی قرار دارد که برای ویدیو چت بسیار مناسب است. در پایین صفحه نمایش هم دکمه‌های متداول در گوش‌های اندرویدی یعنی Search , back, home قرار دارند یک جک هدفون هم در قسمت بالایی گالگسی تب وجود دارد و دکمه‌های تنظیم حجم صدا، پاور و اسلات کارت micro SD در لبه کناری دستگاه جای گرفته‌اند. در لبه پایین دستگاه کانکتور داک سامسونگ و بلندگوها قرار دارند کانکتور داک برای اتصال لوازم جانبی همانند کیبورد و شارژ دستگاه استفاده می شود.

موبایل لمسی

دوربین دستگاه از نوع 3 مگاپیکسلی و دارای فلاش است که قابلیت ضبط ویدیو در حداکثر رزولوشن 480×720 پیکسل و با حداکثر 30 فریم در ثانیه را دارد.


دستگاه ابعاد 7.5 در 14.7 اینچ و ضخامت 0.5 اینچ دارد که به راحتی در دست جایی می گیرد در هنگام استفاده ما هرگز همانند آی پد به فکر قرار دادن گالکسی تب بر روی پا یا میز نیافتادیم .


خوب یا بد کارکردن با گالکسی تب همانند کار کردن با اسمارت فون‌های اندروید است و اگر با گوشی مبتنی بر اندروید کار کرده باشید هیچ چیز شما را شگفت زده نخواهد کرد.


گالکسی تب از آی پد سبک تر، کوچکتر و راحت‌تر است و دارای سیستم عامل اندروید 2.2 با تمام امکانات از جمله فروشگاه اپلیکیش. البته تبلت های دیگری هم با اندروید به بازار عرضه شده اند اما هیچ یک از فروشگاه پشتیبانی نمی کنند.


تعدادی نرم افزار از پیش نصب شده بر روی گالکسی تب سامسونگ قرار دارد که بسیاری از آنها در مدل های زیادی از گوشی‌های سامسونگ دیده می شوند اما متمایز ترین آنها Amazon Kindleاست.
موبایل لمسی

همان طور که می دانید اندروید نصب شده بر روی گالکسی تب برای گوشی‌های موبایل طراحی شده است و هنوز هیچ نسخه‌ای از طرف گوگل برای تبلت ها عرضه نشده است به همین دلیل نرم‌افزار های موجود هم در ابعاد کوچک هستند و وقتی آنها را در دستگاهی با صفحه نمایش 7 اینچی اجرا می کنید کشیده‌تر می‌شوند.


چند قابلیت خوب هم در گالکسی تب وجود دارد که در آی پد یافت نمی شود و این موضوع شاید طرفداران آی‌پد را کمی ناراحت کند GPS داخلی به همراه نرم‌افزار مسیریابی بسیار عالی عمل می کند و با استفاده از میکروفون داخلی امکان مسیر یابی صوتی هم مهیاست .


دیگر نکته مفید نسبت به آی پد وجود ادوبی فلش 10.1 است که امکان اجرای ویدیو در محیط وب را فراهم می کند که البته گاهی اوقات چندان خوب عمل نمی کند اما در کل عالی است.
موبایل پیشرفته

هنگامی که GPSروشن باشد و به تماشای ویدیو هم بنشینید عمر باتری افت میکند اما در صفحه اصلی دسترس سریع برای روشن و خاموش کردن بلوتوث، GPS، 3Gوجود دارد اگر Wi-Fiروشن باشد و به کارهایی چون مرور صفحات وب، اجرای موسیقی و پاسخ دادن به ایمیل بپردازید عمر باتری در حدود 7 ساعت دوام خواهد آورد که مناسب به نظر می رسد.


ویدیو و عکس‌ها در گالکسی تب بسیار زیبا نمایش داده می شوند و امکان خرید فیلم یا اجاره ی آن از طریق سامسونگ‌ هاب هم وجود دارد که در ایران چندان و یا شاید هم اصلاٌ کاربرد ندارد.

به عنوان یک کتابخوان هم می‌شود از گالکسی تب استفاده کرد با استفاده از نرم افزار آمازون کیندل موجود بر روی دستگاه می توانید به بزرگترین مجموعه کتاب الکترونیکی جهان دست پیدا کنید. امکان دانلود و نصب نرم‌افزار برای استفاده از کتاب سایر فروشنده‌ها هم وجود دارد. اما نکته‌ای که برای عاشقان کتاب چندان خوش آیند نیست عمر کوتاه باتری، بازتاب نور از صفحه نمایش و وزن بیشتر گالکسی تب نسبت به کتابخوان‌های موجود است.


اگر شما از گالکسی تب خوشتان آمده است باید گفت که تنظیم ایمیل بسیار ساده است و امکان اجرا و ویرایش فایلهای مایکروسافت آفیس هم به صورت پیش فرض وجود دارد.


آی پد یا گالکسی تب؟


اگر ما بخواهیم بین آی پاد و گالکسی تب انتخاب کنیم، آی پد انتخاب ما خواهد بود آی پد علاوه بر صفحه نمایش بزرگتر، قیمت مناسب‌تر و دسترسی به مجموعه نرم افزارهای مختص آی پد را هم دارد.


اما اگر شما تا به حال آی پد نخریده اید دلیلتان هم عدم پشتیبانی از فلش، امکان پذیر نبودن درگ‌ اند دراپ و اندازه بزرگ است سامسونگ گالکسی تب انتخاب شما خواهد بود .




موضوع مطلب :

دوشنبه 90 آبان 23 :: 11:22 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 46
  • بازدید دیروز: 142
  • کل بازدیدها: 2319505
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

برسی تبلت وبهترین موبایل ها - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است