سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

در این آموزش قصد دارم سه روش جالب برای افزایش امنیت فایل ها در ویندوز به دوستان معرفی کنم .

روش اول : قفل کردن یک پوشه به گونه ای که با کلیک بروی این پوشه به جای آن که محتویات داخل پوشه باز شود محتویات یک پوشه دیگر و مسیر دیگری در ویندوز XP نمایش داده میشود . این روش را من قبلا با عنوان " چگونه می توان در ویندوز xp فولدری با امنیت بالا ایجاد کرد " آموزش داده بودم که با کمی تغییرات آنرا به روز کردم .

روش دوم : مخفی کردن انواع مختلف فایل ها در یک عکس :

در این روش جالب دوستان میتوانند یک یا چند نوع فایل مختلف ( مانند txt, exe, mp3, avi و .... ) را در یک عکس با فرمت JPG مخفی کنند . با کلیک بروی این عکس به هیچ عنوان فایل های شما باز نخواهد شد و فقط عکس قابل مشاهده خواهد بود و کاربر به هیچ عنوان شک نخواهد کرد که در این عکس فایل و یا حتی نرم افزاری مخفی شده است .

روش سوم : استفاده از نرم افزار TrueCrypt

با استفاده از نرم افزار رایگان و بسیار مفید TrueCrypt میتوان یک و یا چند درایو مجازی درست کرد و اطلاعات مهم را در داخل این درایوهای مجازی کپی کرد . این درایوهای مجازی را میتوان از طریق خود نرم افزار و با وارد کردن پسورد در پنجره MY computer فعال کرد و زمانی که به این درایوها احتیاجی نداریم آنها را غیر فعال و مخفی کنیم .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه بیست و سوم بهمن 1388ساعت 13:47 توسط مهدی | 44 نظر
تصاویر متحرک در پس زمینه ( Background ) دسکتاپ ویندوز قرار دهید !

همان طور که دوستان اطلاع دارند در حالت عادی نمی توان تصاویر متحرک از نوع فلش ، فیلم ، تصویر با فرمت Gif و ...... را برای پس زمینه دسکتاپ سیستم عامل ویندوز انتخاب کرد و این سیستم عامل از این لحاظ دارای محدودیت است . از طرف دیگه نرم افزارهایی در این زمینه وجود دارد که این امکان را به کاربر سیستم عامل ویندوز می دهد که تصاویر متحرک در پس زمینه ویندوز قرار دهند مانند نرم افزار Screen2Dream که با این نرم افزار می توان محافظ صفحه نمایش را به عنوان پس زمینه دسکتاپ انتخاب کرد ولی ایرادی که این نرم افزار دارد این می باشد که حافظه رم ( RAM ) بسیار زیادی مصرف می کند و عملکرد سیستم را بسیار کند می کند . برای رفع این مشکل و اینکه دوستان بتوانند یک تصویر متحرک در پس زمینه دسکتاپ خودشون قرار بدهند من با استفاده از چند فایل فلش ( Flash ) بسیار زیبا که از طریق اینترنت تهیه کرده ام و کاملا متناسب برای دسکتاپ می باشند و با تغییر و تبدیل آنها به فرمت Html ، این امکان را برای بازدید کنندگان سایتم فراهم کرده ام که می توانند این تصاویر متحرک بسیار زیبا از نوع فلش را بدون نیاز به نرم افزاری در پس زمینه دسکتاپ خود قرار دهند و نکته بسیار مفیدی که این تصاویر ذارند این می باشد که هیچ تاثیری بر عملکرد سیستم از لحاظ مصرف رم ( RAM ) نمی گذارد .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه یازدهم دی 1388ساعت 2:21 توسط مهدی | 27 نظر
نحوه ساخت یک فلش مموری قابل بوت ( Bootable USB Key )

یکی از راه های بسیار مناسب برای نصب سیستم عامل های مختلف (operating systems ) بروی برخی از کامپیوتر ها ( مانند نت بوک ها ( Netbook ) که فاقد دیسک خوان DVD و CD می باشند ) استفاده از حافظه های جانبی مانند فلش مموری ها ( Flash memory ) می باشد. در حالت عادی اگر یک کاربر کامپیوتر کلیه محتویات دی وی دی نصب ویندوز ویستا یا هر سیستم عامل دیگری را در داخل یک فلش مموری بریزد نمی تواند از این فلش مموری برای نصب سیستم عامل بروی کامپیوتری که سیستم عامل ندارد استفاده کند زیرا این حافظه جانبی قابلیت بوت شدن را ندارد . خوشبختانه با استفاده از برنامه Command Prompt سیستم عامل ویندوز ویستا و ویندوز هفت به راحتی و بدون نیاز به نرم افزار های جانبی ، دوستان می توانند یک فلش مموری قابل بوت بسازند و بعد از ساختن فلش مموری قابل بوت محتویات سی دی و یا دی وی دی نصب سیستم عامل را بروی این فلش مموری کپی کنند و از آن برای نصب سیستم عامل استفاده کنند .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در دوشنبه سی ام آذر 1388ساعت 20:17 توسط مهدی | 11 نظر
با حرکت دادن اشاره گر موس برنامه ها را کنترل کنید !!

امروز قصد دارم نرم افزار بسیار مفیدی را به دوستان معرفی کنم که شاید خیلی از دوستان با این نرم افزار و قابلیت بسیار خوب آن آشنا نیستند. نرم افزار رایگان StrokeIt یک نرم افزار بسیار کوچک ( با حجم 136 کیلو بایت !!) اما بسیار جذاب و دارای قابلیتی بسیار عالی می باشد . این نرم افزار به شما این اجازه را می دهد که با استفاده از حرکات مختلف اشاره گر موس برنامه های را در داخل کامپیوتر خود کنترل کنید . این نرم افزار به طور پیش فرض بالغ بر 50 نوع حرکت موس را می شناسد و این قابلیت را دارد که حرکت های جدید نیز به این نرم افزار توسط کاربر اضافه شود . نکته قابل توجه در این نرم افزار این میباشد که قابل نصب بروی کلیه ورژن های ویندوز ( ویندوز 95 تا ویندوز 7 ) می باشد . تقریبا نزدیک به دو ماه است که از این نرم افزار اسفاده می کنم و کار کردن با ویندوز با استفاده از این نرم افزار برای من بسیار راحت تر شده به عنوان مثال به جای کلیک برای بروی آیکون مرورگر اینترنت اکسپلورر فقط کافی حرف W را با استفاده از موس بکشم یا به جای استفاده از دکمه های Back و Forward در در سیستم عامل ویندوز و مرورگر اینترنت کافیست موس را به سمت راست و یا چپ بکشم تا به صفحه قبل و یا بعد بروم یا حتی در نرم افزار هایی همچون فتوشاپ ، آفیس ، اتوکد و ... به جای کلیک بروی دکمه Undo حرف U را با موس می کشم . به نظر خودم استفاده از این نرم افزار در کنار سیستم عامل ویندوز باعث می شود که راحت تر و سریع تر برنامه ها را کنترل و اجرا کنیم و نصب این نرم افزار را به کلیه دوستان پیشنهاد می کنم .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در شنبه بیست و یکم آذر 1388ساعت 21:0 توسط مهدی | 2 نظر
حصار کشی بروی آیکون های دسکتاپ با نرم افزار Fence

نرم افزار Fence یک نرم افزار رایگان میباشد که محصول شرکت stardock می باشد و برای سیستم عامل های ویندوز ایکس پی ( xp ) ، ویندوز ویستا ( Vista ) و ویندوز هفت ( Windows 7 ) طراحی شده است . این نرم افزار به کاربران ویندوز این اجازه را می دهد که نواحی سایه دار و بسیار زیبایی ( مطابق تصویر زیر ) که مانند حصار می باشد را بروی آیکون های دسکتاپ ایجاد کنند و آیکونهای دسکتاپ را به راحتی در داخل این پنجره ها کنترل و دسته بندی کنند . عملکرد این نرم افزار مشابه دسته بندی آیکون ها در پنجره MY computer می باشد که در پنجره MY computer شما می توانید درایوها ، پوشه ها و .... را به طور جداگانه دسته بندی کنید . این نرم افزار با ایجاد پنجره هایی که قابل جابجایی ،تغییر حجم و نام گذاری میباشند ، آیکون های دسکتاپ را مرتب می کند و پوشه ها ، برنامه ها ، عکس ها و ...... در پنجره های جداگانه ای قرار می دهد و شما می توانید به راحتی محتویات داخل هر پنجره را تغییر دهید و حتی آنها را با دوبار کلیک کردن آنها را مخفی کنید .



ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه بیستم آذر 1388ساعت 20:13 توسط مهدی | 3 نظر
دسکتاپ سه بعدی برای ویندوز XP و ویندوز ویستا ( Vista )

امروز قصد دارم نرم افزار Shock Desktop 3D که برای سیستم عامل ویندوز ویستا و ایکس پی می باشد را به دوستان معرفی کنم . این نرم افزار رایگان به شکلی بسیار جالب دسکتاپ و کلیه آیکون ها موجود بروی دسکتاپ را به صورت سه بعدی در می آورد ( تصویر زیر تصویر دسکتاپ کامپیوتر من می باشد که با استفاده از این نرم افزار سه بعدی شده است ) .




کار کردن با نرم افزار Shock Desktop 3D بسیار راحت می باشد و با اجرای این نرم افزار فورا محیط دسکتاپ ویندوز Xp و ویندوز ویستا به صورت سه بعدی ( 3D ) در می آید و نکته ای که بسیار جالب توجه است اینکه با سه بعدی شدن دسکتاپ حرکت آیکون ها نیز سه بعدی می شود !!!!

ادامه مطلب
+ نوشته شده در شنبه هفتم آذر 1388ساعت 21:27 توسط مهدی | 9 نظر
ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch در ویندوز XP !!!



هدف من از این اموزش ارائه یک روش بسیار جالب و ابتکاری برای ایجاد سزیع یک فولدر جدید در سیستم عامل ویندوز ایکس پی می باشد . در حالت عادی بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز با کلیک راست کردن و انتخاب عبارت New از منوی کلیک راست یک فولدر جدید ایجاد میکنند اما روشی که امروز میخام آموزش بدم کمی متفاوت است و در برخی از موارد سرعت آن از روش معمولی بالاتر می باشد، البته در کنار این روش نحوه ایجاد فولدر با استفاده از صفحه کلید ( کیبورد ) را نیز آموزش میدهم .

1- ایجاد پوشه با استفاده از Quick Launch در ویندوز XP

2- ایجاد پوشه با استفاده از میانبر صغحه کلید در ویندوز XP ، ویندوز ویستا ( Vista ) . ویندوز 7

ادامه مطلب
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و هفتم آبان 1388ساعت 18:22 توسط مهدی | 6 نظر
Notepad هم میتواند شکسته شود !!!!!

دیروز برای انجام یک کاری مجبور شدم در مورد نرم افزار Notepad در اینترنت کمی تحقیق کنم که متوجه این قضیه جالب و کمی خنده دار شدم که نرم افزار Notepad در ویندوز xp هم میتونه شکسته یشه .

برای انجام این کار عبارت this app can break ( به معنای : این برنامه کابری هم میتواند بشکند ) را در برنامه Notepad بنویسید و آنرا با هر اسمی که تمایل دارید ذخیره کنید . حال این فایل ذخیره شده را باز کنید ُ به جای عبارت this app can break شما باید یک سری مستطیل ببینید !!!

منبع این مطلب یکی از مقاله های سایت wincustomize می باشد که دوستان با کلیک بروی این لینک میتوان این مطلب را مشاهده کنند و همچنین در این صفحه یکی از کاربران این سایت علت بروز چنین مشکلی را به طور کامل توضیح داده است .البته این نکته رو هم باید بگم که این مشکل در Notepad ویندوز ویستا برطرف شده است .
+ نوشته شده در پنجشنبه چهاردهم آبان 1388ساعت 16:34 توسط مهدی | 3 نظر
اولین مادربورد شرکت Asus مجهز به USB3

شرکت Asus چهارشنبه هفته گذشته اولین مادربورد خود که به USB3 مجهز میباشد را رونمایی کرد. (( یو اس بی های فوق سرعت یا اصطلاحا SuperSpeedUSB که سرعت انها 10 برابر سرعت یو اس بی های معمولی میباشد به نام USB3 شناخته می شوند )) .

این مادربورد یعنی P7DP55DE-E Premium مجهز به دو پورت USB 3.0 ، ده پورت usb2 ، شش پورت ساتا با سرعت 3 گیگا بایت بر ثانیه و نکته بسیار جالبتر دو پورت ساتا با سرعت 6 گیگا بایت بر ثانیه !!

دوستان با کلیک بروی تصویر زیر می توانند اطلاعات فنی بیشتری در مورد این مادربورد کسب کنند.



منبع : MPcomputer.ir
+ نوشته شده در دوشنبه یازدهم آبان 1388ساعت 23:12 توسط مهدی | 2 نظر
مخفی کردن عبارت Delete از منوی سطل آشغال در ویندوز ویستا

یکی از تغییرات مفیدی که می توان در ویندوز ویستا ( Vista ) انجام داد مخفی کردن عبارت Delete از منوی سطل آشغال ( Recycle Bin ) ویندوز ویستا می باشد و با انجام این کار در واقع مانع از پاک شدن اتفاقی آیکون سطل آشغال از صفحه دسکتاپ خواهیم شد .

در این آموزش با ترفندی بسیار ساده و از طریق رجیستری ویندوز ویستا می توان فرمان Delete را با فرمان ...Search جایگزین کرد .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در سه شنبه دهم شهریور 1388ساعت 1:25 توسط مهدی | 6 نظر
ایکس پی قدیمی



وقتی اولین اسکین ( اسکین MPcomputer ) را برای نرم افزار ‌بوت اسکین ( bootskin ) طراحی کردم فکر نمی کردم این اسکین بالغ بر 1600 بار از سایت wincustomize دانلود شود . به خاطر همین تصمیم گرفتم اسکین دیگری نیز برای این نرم افزار طراحی کنم که کمی متفاوت با سایر اسکین ها باشد .

نام این اسکین ایکس پی قدیمی ( Old xp ) می باشد و طراحی آن تقریبا زمان زیادی برد . این اسکین از طرف سایت wincustomize نیز مورد تایید قرار گرفته است و امکان دانلود این اسکین از طریق این سایت وجود دارد ....




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 مهر 13 :: 12:14 صبح

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 113
  • بازدید دیروز: 100
  • کل بازدیدها: 2318479
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

آموزش کامپیوتر و نرم افزار - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است