سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

 

[ ویرایش ] تاریخچه

[ ویرایش ] نسخه های اولیه

ققنوس 0.1، اولین نسخه رسمی انتشار
فایرفاکس 1.0، اولین هدف برای عموم مردم

هایت، راس، هویت و مرورگر Chanial را برای مبارزه با ایجاد شد نفخ نرم افزار سوئیت موزیلا (موسوم به، داخلی به مراجعه کننده، و از سوی جامعه به عنوان ادامه داد سیمانکی )، که ویژگی های یکپارچه مانند IRC ، پست الکترونیکی و خبر، و WYSIWYG HTML ویرایش به یکی از مجموعه نرم افزار است.

فایرفاکس را حفظ طبیعت کراس پلت فرم از مرورگر موزیلا اصلی، با استفاده از XUL رابط کاربری زبان نشانه گذاری است. استفاده از XUL امکان گسترش قابلیت های مرورگر را از طریق استفاده از پسوند ها و تم ها . فرآیندهای توسعه و نصب این افزودنی فایرفاکس نگرانی امنیتی مطرح، و با انتشار فایرفاکس 0.9، بنیاد موزیلا باز یک وب سایت موزیلا به روز رسانی شامل "تایید" تم ها و الحاقات. استفاده از XUL مجموعه های فایرفاکس جدا از مرورگرهای دیگر، از جمله پروژه های دیگر را بر اساس موزیلا مارمولک خانگی موتور طرح و اکثر مرورگرهای دیگر، که با استفاده از رابط بومی به سیستم عامل مربوطه خود را ( Galeon و ظهور و تجلی عیسی استفاده از GTK + ، K-Meleon با استفاده از MFC ؛ و CAMINO با استفاده از کاکائو ). بسیاری از این پروژه ها قبل از فایرفاکس شروع شد، و احتمالا در خدمت به عنوان الهام بخش است.

اگر چه بنیاد موزیلا سوئیت موزیلا منسوخ و جایگزین آن را با فایرفاکس در نظر گرفته شده بود، بنیاد ادامه داد: برای حفظ مجموعه تا 12 آوریل، 2006 [1] به خاطر آن را به حال بسیاری از کاربران شرکت ها و با استفاده از نرم افزار های دیگر همراه بود. جامعه ی موزیلا (به عنوان مخالف به بنیاد)، همچنان به انتشار نسخه جدیدی از مجموعه، با استفاده از محصول نام فایرفاکس برای اجتناب از سردرگمی با سوئیت موزیلا اصلی.

در تاریخ 5 فوریه سال 2004، کسب و کار و مشاور فناوری اطلاعات شرکت AMS طبقه بندی موزیلا فایرفاکس (که پس از آن به عنوان فایر فاکس شناخته می شود) به عنوان یک "درجه 1" (بهترین نژاد) محصول منبع باز، با توجه به آن را از لحاظ فنی قوی و تقریبا بدون ریسک است. [2 ]

[ ویرایش ] نامگذاری

این پروژه که فایرفاکس تبدیل شد به عنوان یک شاخه آزمایشی سوئیت موزیلا به نام "M / B (یا موزیلا / مرورگر) آغاز شده است. پس از آن به اندازه کافی توسعه یافته، شده بود باینری برای تست عمومی در سپتامبر 2002 تحت نام محفل ققنوس ظاهر شد.

نام فونیکس تا 14 آوریل سال 2003، زمانی که آن را به دلیل تغییر نگه داشته شد علامت تجاری اختلاف با BIOS سازنده، فن آوری های محفل ققنوس (که تولید BIOS مبتنی بر مرورگر است که به نام ققنوس FirstWare اتصال) است. نام جدید، فایر فاکس، با واکنش های مختلفی دیدار کرد، به ویژه به عنوان فایر فاکس سرور پایگاه داده در حال حاضر انجام شده این نام است. در پاسخ، بنیاد موزیلا اعلام کرد که مرورگر همیشه باید تحمل نام موزیلا فایر فاکس برای اجتناب از سردرگمی با نرم افزار پایگاه داده. فشار مداوم از جامعه فایر فاکس را مجبور یکی دیگر از تغییر، [3] و در تاریخ 9 فوریه 2004 این پروژه موزیلا فایرفاکس (یا فایرفاکس برای کوتاه) تغییر نام داد. [4]

نام "فایرفاکس" (اشاره به پاندای قرمز ) [5] به شباهت خود را به "فایر فاکس" انتخاب شد، بلکه همچنین برای منحصر به فرد آن در صنعت کامپیوتر. برای اطمینان حاصل شود که هیچ تغییر نام بیشتر لازم خواهد بود، بنیاد موزیلا آغاز شد، روند ثبت نام فایرفاکس [6] به عنوان یک علامت تجاری ایالات متحده دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری در دسامبر سال 2003 است. این فرایند علامت تجاری منجر به تاخیر چند ماهه در انتشار فایرفاکس 0.8 که پایه و اساس کشف کردند که فایرفاکس در حال حاضر به عنوان یک علامت تجاری ثبت شده بریتانیا [7] برای چارلتون نرم افزار شرکت است. [8] این وضعیت حل و فصل شد که پایه و اساس مجوز استفاده از علامت تجاری اروپا چارلتون داده شد.

 

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 فروردین 16 :: 4:51 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 88
  • بازدید دیروز: 157
  • کل بازدیدها: 2320222
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

تاریخچه فایرفاکس(Mozilla ) - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است