سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید
برای دیگر کاربردها، هیچکاک (ابهام‌زدایی) را ببینید.
آلفرد هیچکاک
Sm hichcock.jpg
تمبر یادبود آلفرد هیچکاک - انتشار در سال 1998 - آمریکا
زمینه فعالیت کارگردانی و بازیگری
زاده 13 اوت 1899
لیتون ستون, لندن
درگذشته 29 آوریل 1980 (80 سال)
لوس آنجلس, کالیفرنیا
نام دیگر سر آلفرد جوزف هیچکاک
ملیت انگلیسی
همسر آلما رویل 1980 -1926
فرزندان پاتریشیا (زاده 1928)
والدین ویلیام هیچکاک
اما جین ویلان
صفحه در وب‌گاه IMDb


سر آلفرد جوزف هیچکاک (1899 - 1980) کارگردانی بریتانیایی بود که فعالیت عمده‌اش در ایالات متحده آمریکا بود. هیچکاک بیشتر در زمینه فیلم‌های معمایی و دلهره‌آور فعالیت داشت.

 

 

زندگی‌نامه [ویرایش]

وی پسر دوم از سه فرزند یک سبزی فروش به اسم ویلیام هیچکاک بود و خانواده‌اش به شدت کاتولیک بودند.

سال 1915 کارش را از یک استودیوی فیلمسازی در انگلستان، با سمت طراح تیتراژ فیلم شروع کرد. او که در آلمان تحت تاثیر سبک هیجان‌نمایی قرار گرفته بود، در بریتانیا کارگردانی را آغاز نمود و از سال 1939 در ایالات متحده آمریکا به فعالیت پرداخت. در کارنامه سینمایی 53 ساله‌اش، 64 فیلم صامت و ناطق را کارگردانی نمود. آلفرد در سال 1940 با فیلم ربکا وارد هالیوود شد و فعالیت خویش را با تولید کننده بزرگ هالیوود به نام دیوید سلزنیک شروع کرد و بعد از ساخت 9 فیلم با وی در فیلم طناب کارگردانی مستقل را در آمریکا اغاز کرد.[نیازمند منبع] او در 1956 تابعیت ایالات متحده آمریکا را پذیرفت.

هیچکاک طی شش دهه در ساخت بیش از پنجاه فیلم شرکت داشت (از فیلم‌های صامت تا فیلم‌های تکنی‌کالر) تا به امروز به عنوان سرشناس‌ترین و محبوب‌ترین کارگردان فیلم‌های سینمایی شناخته می‌شود. از فیلم‌های معروف او می‌توان به سرگیجه، پنجره عقبی، شمال از شمال غربی، روانی، نتریوس، ربکا و پرندگان اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های بارز فیلم‌های هیچکاک این است که خود او در همه? فیلم هایش در یک صحنه، حتی بسیار کوتاه به عنوان بازیگر حضور دارد.

آلفرد هیچکاک

او از سال 1955 تا 1962 مجموعه سریالی تحت عنوان «آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند» را کارگردانی کرد که در این فیلم‌ها او به عنوان راوی داستان در فیلم حاضر می‌شد.

نکته مهم در مورد وی این است که وی هیچگاه به جایزه اسکار دست نیافته است. در سال 1940 فیلم ربکا جایزه بهترین تولیدکنندگی را از آن سلزنیک کرد و تنها 5 فیلم وی به نامهای قایق نجات، طلسم شده، پنجره عقبی، روانی و ربکا نامزد اسکار گردید.

هیچکاک درباره فیلم‌های ترسناکی که ساخته می‌گوید:

« من به مانند یک فیلسوف به مردم همان چیزی را می‌دهم که می‌خواهند. آنها دوست دارند که ترس و وحشت را تجربه کنند خوب من هم همان را به آنها می‌دهم.  »

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 فروردین 16 :: 5:49 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 88
  • بازدید دیروز: 157
  • کل بازدیدها: 2320222
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

آلفرد هیچکاک - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است