سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

 

نخستین تلفن همراه

Mobira Cityman 200 گوشی نوکیا مدل

نوکیا به عنوان تکنولوژی مخابراتی رادیویی موبایل ارتش و تجاری تولید شد.در دهه? 1960 هنگامی که در سال 1964 نوکیا به صورت همزمان با salora oy به عنوان رادیوی VAF گسترش یافت و سپس در 1971 به عنوان گوشی ARP در سال 1979 با ادغام دو کمپانی منجر به تاسیس موبیرا اوی شد. موبیرا شروع به گسترش موبایل برای شبکه? استاندارد NMT کرد و در دهه? 1980 در سال 1982 اولین گوشی ماشین ابداع شد. نوکیا در سال 1964 صد درصد کارخانه را صاحب شد و شاخه ارتباط از راه دور کمپانی را به اسم نوکیا موبیرا اوی تغییر داد.موبیرا تاکمن در سال 1984 اولین گوشی‌های موبایل دنیا را صاحب شد در سال 1987 نوکیا یکی از گوشی‌های همراه اولیه دنیا را معرفی کرد موبیرا تاکمن 900 زمانی که موبیرا سناتور در سال 1992 وزنی به اندازه 9و8 گیلوگرم داشت وتاکمن وزنی زیر 5 کیلو گرم و موبیرا تاکمن وزنی زیر 800گرم همراه با باطری داشت.قیمت ان 24000مارک فنلاند تقریبا معادل 4560یورو است.

درگیری در GSM

تلفن همراه نوردیک اولین گوشی استاندارد تلفن دنیا به عنوان رومینگ بین‌المللی شناخته شد و تجارت ارزشمندی برای نوکیا، شرکت کردن نزدیک برای گسترش سیستم اصلی برای ارتباط موبایلی(GSM) بود.این یک استاندارد دیجیتالی بود که به تلفن دنیا در دهه? 1990 و اوایل سال 2006 با بیش از 2 بیلیون موبایل تلفن برکل دنیا چیره شد و حدود هشتاد درصد موبایل تولیدی ان در بیش از 200 کشور دنیا وجود داشت، اولین تلفن تجاری GSM در سال 1991 در هلسینگ سینس در شبکه دنیا به وسیله? نخست وزیر فنلاند هری هولکری با به کارگیری گوشی‌های دنیا به دست آمد.

مسایل شبکه

Nokia N95 front & back.jpg

در دهه? 1970 نوکیا شامل صنعت ارتباط از راه دور با گسترش نوکیا DX200 یک سوییچ دیجیتال برای ارتباط تلفنی شد در سال 1982 سوییچ DX200 اولین سوییچ تلفن دیجیتال دنیا شد که کاربرد عملیاتی داشت DX200 به عنوان اسب بارکش شبکه? دنیا شد ساختمان قابل انعطاف یا مناسب اندازه? قابل ساخت تا به تولیدات سوییچ‌های مختلفی گسترش یابد . برای دهه? 1970 شبکه? نوکیا شبکه? تولید وسایل نوکیا مجزا شد به تلفنو، شرکتی که صاحب شرکت‌های مرجع و شرکت صاحب ایالت فنلاندی بود شریک‌هایش را به شرکت دنیا فروخت اسم آن به ارتباطات از راه دور دنیا تغییر یافت در دهه? 1970 و 1980 سیستم پیام رسانی برای نیروی دفاع فنلاند را گسترش داد.

وسایل

مدل‌های 9000, 9110, 9210 و 9500

تقسیم بندی وسایل در تلفن‌های موبایل اصلی ترکیب شده‌است با زیر بخش‌های مجزا سازنده به عنوان مالتی مدیا یا سری N یا سری E به عنوان وسایل هسته‌ای کنترل شده? R&Bبه عنوان تکنولوژی platforms نامیده می‌شود این تقسیم بندی یک عمومیت با صدای موبایل و داده در حول رنج و سعی از وسایل موبایل فراهم می‌کند با صدای زیاد گوشی‌ها و یا وسایل موبایل مصرف کننده و کلاس‌های سری و سری Eبسیار گران قیمت وسایل براساس تکنولوژی سلولی در چهار سال اول 2006 نوکیا بیش از 15 میلیون تلفن موبایل MP3فروخت که این به این معنی است که نوکیا نه تنها فراهم کننده? جهانی تلفن همراه است بلکه باور شده‌است که نوکیا اخیرا شرکت کوداک را در تولید دوربین و گرفتن بیشترین نقاط دنیا جلو زده‌است هم چنین نوکیا امروزه به عنوان فراهم کننده? player‌های صوتی دیجیتال یا MP3 هاو فروش وسایلی مانند Ipod ازشرکت Apple دارند در اواخر سال 2007 دنیا بیش از 440 میلیون گوشی را که 40 درصد گوشی‌های اصلی فروش تلفن را بود مدیریت کرد.

بازارها

سازمان دهی مصرف کننده‌ها و بازاریان نوکیا و هم چنین فروش‌ها، بازاریابی و تولیدات کمپانی به وسیله? آقای Anssi Vanjoki هدایت می‌شود.هم اکنون نوکیا های سری nوxوeو... در بازار داخلی ایران به فروش می رسند.اکنون محصول جدید نوکیا با نام"n9"و سیستم عامل جدید"میگو" پایان شهریور ماه (مهر) در ایران عرضه شد که در حال حاضر در بازار ایران موجود است.

شبکه? ارتباطی نوکیا زیمنس

شبکه? ارتباطی نوکیا زیمنس(مثلا شبکه? ارتباطی نوکیا)فراهم می‌کند شبکه? زیر بنایی ارتباطات تلفن همراه و سکوهای خدمات ارتباطی را، به خوبی خدمات رسانی حرفه‌ای برای اپراتورها و تهیه کنندگان خدمات. شبکه‌ها در GSM ، EDGE ، 3G/WCDMA و شبکه? ارتباطی رادیو WIMAX، شبکه? مرکزی با افزایش در IP و توانایی دستیابی زیاد و خدمات متمرکز می‌شوند. در پایان سال 2005 شبکه ارتباطی نوکیا از 150 خریدار شبکه? تلفن همراه در بیش از 60 کشور داشت که سیستم خدمات رسانی اش به بیش از 400 میلیون مشترک را به عهده داشت . در نوزده ژوین 2006 نوکیا و زیمنس اعلام کردند که تلفن همراه و تجارت تجهیزات دایمی تلفنشان را برای ایجاد بزرگترین شرکت‌های تجاری به نام شبکه? نوکیا زیمنس قرار است با هم ادغام شوند مارک شبکه? ارتباطی نوکیا زیمنس متعاقبا در 3GSM World Congress در Barcelona در فوریه 2007 به کار گرفته شد.

نظارت و کنترل شرکت

کنترل و نظارت نوکیا در یک مجمع عمومی و گروه اجرایی هییت مدیره تحت نظارت هییت مدیره، تقسیم بندی شده‌است رییس و سایر اعضای گروه اجرایی هییت مدیره توسط هییت مدیره گماشته می‌شود تنها مدیر گروه اجرایی هییت مدیره می‌توانند به گروه اجرایی هییت مدیره و خود هییت مدیره متعلق باشد. ًًٌٌٍکمیسیون هییت مدیره‌ها شامل کمیته? بازرسی، کمیته? پرسنلی و نظارت برشرکت و کمیسیون انتخابی می‌شود.

تحریم نوکیا در ایران

در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و سرکوب شدید معترضین توسط نهادهای حکومتی بی بی سی گزارش داد که شرکت نوکیا زیمنس که توسط شرکت‌های نوکیا و زیمنس راه اندازی و تکنولوژی کنترل شبکه تلفن همراه را به دولت‌های می فروشد این تکنولوژی را در سال 2008 در اختیار دولت محمود احمدی نژاد قرار داده بود است. این تجهیزات به کشورهای ناقض حقوق بشر همچون چین فروخته نشده اما به ایران فروخته شد.

به نوشته گاردین یکی از سخنگویان نوکیا در ایران از ارائه گزارشی از وضعیت فروش این شرکت در ایران خودداری می‌کند.[3]


عیسی سحرخیز از روزنامه نگاران و از فعالان سیاسی دستگیر شده نیز در تماسی تلفنی به خانواده خود گفت که از طریق تجهیزاتی که نوکیا برای جاسوسی از شهروندان به دولت احمدی نژاد فروخته بود موفق به یافتن و دستگیری وی شده اند و از خانواده اش خواست علیه این شرکت اقامه دعوا کنند.[4][5]

در اعتراض به همکاری نوکیا با ایران تظاهراتی نیز در مقابل یکی از دفاتر نوکیا در آمریکا برگزار گردید.[6]




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 اردیبهشت 10 :: 5:8 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 68
  • بازدید دیروز: 75
  • کل بازدیدها: 2318334
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

ادامه درموردشرکت نوکیا Nokia wordmark.svg - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است