سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید


اولین هواپیما بوسیله دو برادر آمریکایی به اسامی «اورویل» و «ویلبر رایت» ساخته شد و به پرواز در آمد. آنها با استفاده از لوازم ابتدایی، یک موتور بنزینی ساختند. نیروی این موتور، پروانه های واقع در انتهای باله های اصلی هواپیما را به گردش در می آورد. خلبان مجبور بود برای به پرواز در آوردن این هواپیما، بر روی شکم خود دراز بکشد و هواپیما را را کنترل نماید.

اولین پرواز
در سال 1903.م، برادران «رایت» اولین پرواز موفقیت آمیز خود را در نزدیکی «کیتی هاوک» در ایالت «کارولینای شمالی» آمریکا انجام دادند. این هواپیما که «پرنده» نام داشت، پس از چندین بار آزمایش، مسیری به طول 260متر را در مدت 59ثانیه طی نمود.

اولین نمونه های هواپیما






* هواپیمای دو باله «گابریل ویسین» اولین هواپیمایی بود که توانست در یک مسیر دایره ای به پرواز درآید.






* هواپیمای یک باله «بلریوت» به وسیله «لوئیس بلریوت» فرانسوی ساخته شد.






* «ایکو اتریچ»، مخترع اتریشی نیز هواپیمای خود را که همچون یک پرنده طراحی شده بود، «toube» نامید. این واژه در زبان آلمانی به معنای کبوتر است.


هواپیمای دو باله برادران «رایت» از دو ملخ که در پشت باله های اصلی قرار داشت، تشکیل شده بود. یک رشته سیم و چرخ دندانه دار نیرو را از موتور به ملخ ها منتقل می کرد. وجود دو سکان عمودی نیز تعادل هواپیما را بر قرار می کرد و خلبان می توانست با استفاده از اهرم فرمان، هواپیما را هدایت کند. این هواپیما کمتر از 48کیلومتر در ساعت سرعت داشت و تنها به مدت 59ثانیه در هوا به پرواز درآمد، اما پرواز آن سرآغاز عصر هوانوردی بود. در آن زمان، پرواز در ارتفاعات زیاد غیر ممکن بود. اما مخترعین در سالهای بعد با انجام تغییراتی در مدل هواپیماها، موفق به ساخت مدل هایی با قدرت پرواز در ارتفاعات بسیار زیاد شدند.




موضوع مطلب :

شنبه 91 خرداد 27 :: 11:56 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 34
  • بازدید دیروز: 197
  • کل بازدیدها: 2318597
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

اختراع هواپیما - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است