سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

یک فیلترینگ برای همه(در شماره 39 بخوانید)
گزارش اختصاصی ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات در باره جزئیات و مراحل تهیه سیستم جامع فیلترینگ اینترنت در ایران...

ما بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی ایران هستیم(در شماره 39 بخوانید)
گزارش خواندنی دنیای کامپیوتر و ارتباطات از گفت‌وگوی خبرنگاران و کارشناسان با عبدالله فاتح مدیر عامل شرکت پارس آنلاین...

هدایای ویژه ماهنامه به مشترکین سال جدید
همزمان با تحول طبیعت و نو شدن سال، ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات به دوستانی که در آغاز سال جدید به جمع مشترکین ماهنامه بپیوندند، به رسم احترام و یادبود، هدایایی تقدیم می‌کند...

شماره تازه دنیای کامپیوتر و ارتباطات
شماره جدید دنیای کامپیوتر و ارتباطات منتشر شد. این شماره که آخرین شماره سال 83 است، به مناسبت آغاز سال نو، و با مطالبی متنوع و خواندنی در زمینه‌های گوناگون و در قالب چند پرونده تنظیم شده است. از جمله این پرونده‌ها: بررسی اینترنت و پیام کوتاه ایرانی در سال 82، نوشته‌هایی در باره وبلاگستان فارسی، اپل و خانواده آی‌پاد، و پرونده ویژه اورکات

مردان گوگل(نسخه PDF)
گفت و گویی خواندنی با «لری پیج» و «سرگی برین»، بنیانگذاران «گوگل»  که در آن در باره «شرکت عجیب و سلطنت شان بر وب، و شعارشان"نباید بد باشی"» سخن گفته‌اند:
«...وقتی رسیدم برین داشت واقعا خوش می‌گذراند، در محوطه باز داشت یک والیبال حسابی بازی می‌کرد. پابرهنه از حیاط آمد و به پرسش‌ها بسیار جدی فکر می‌کرد و گاهی با چنگال ناخنکی به سالادش می‌زد. در طول مصاحبه برین و پیج که البته او کفش به پا داشت به ندرت سرجایشان می‌نشستند، می‌ایستادند و قدم می‌زدند، و دور اتاق پر از پنجره کنفرانس می‌گشتند. به نظر می‌رسد غیرممکن است که ساکت سرجایشان بنشینند، وقتی دارید جهان را تغییر می‌دهید...»

ویژه‌نامه گوگل
شماره 30 ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، به همراه «پرونده ویژه شرکت گوگل و خدمات آن» منتشر شد. در این پروند ویژه، و در قالب چندین مقاله، مصاحبه و یادداشت، به بررسی تاریخچه، دیدگاه ها، محصولات، خدمات و برنامه های شرکت گوگل پرداخته شده است. در این مجموعه که برای نخستین بار در نشریات فارسی زبان انتشار مییابد، همچنین یک مصاحبه خواندنی با لری پیج و سرگی برین وجود دارد که در آن «در باره شرکت عجیب و سلطنت شان بر وب، و شعارشان"نباید بد باشی"» سخن گفته اند.

راهاندازی سایت تخصصی فناوری اطلاعات(ایتنا)
سایت تخصصی اطلاعرسانی فناوری اطلاعات در روزهای آینده آغاز به کار خواهد کرد. مدیر ایتنا در گفتوگو با خبرنگار سرویس کامپیوتر صبح اقتصاد ضمن اعلام این خبر هدف از راهاندازی ایتنا را اطلاعرسانی تخصصیتر در زمینههای رویدادها، مسائل آموزشی و...در زمینه فناوری اطلاعات دانست.

بیش از یک میلیون کاربر سرگردان
شاید تصمیم اعطای شماره مشترکین بر اساس منطقه یکی از بهترین راه حلهای شماره گذاری باشد، اما به نظر میرسد که این تصمیم باید از ابتدای واگذاری تلفنهای همراه و یا حداقل در 3 سال گذشته و قبل از اضافه شدن 1.2 میلیون مشترک به شبکه انجام میشد.

نسخه جدید Office رسید
اگر یک کاربر منفرد Office هستید که مثلا روی رایانه خود در منزل از آن استفاده میکنید، توصیه میکنیم تنها outlook خود را به روز کنید و مابقی نرمافزار Office 2003 را نصب نکنید و از همان نسخه XP یا 2000 استفاده کنید.

فناوری جدید مایکروسافت؛ آنتن تلویزیون را دور بیندازید!
مایکروسافت خبر از تولد نرمافزار جدیدی داده است که امکان ارائه تصاویر تلویزیونی با کیفیت استاندارد را روی شبکه اینترنت فراهم خواهد آورد.

مشکل امنیتی سیستم های بانکی
متاسفانه این دید در بسیاری از شرکتهای متخصص اجرای طرحهای نرمافزاری یا سیستمهای رایانهای وجود دارد که کد یا سیستم طراحی شده توسط آنان هیچ ایراد یا ضعف امنیتی ندارد در صورتی که متخصصان آنان شاید در زمینه برنامهنویسی ، تولید نرمافزار یا پیادهسازی شبکههای رایانهای خبره باشند اما نمیتوان ادعا کرد که در زمینههای امنیتی نیز که خارج از تخصص شرکت است، احاطه کامل دارند.

ابزارهای مدیریت پروژه
نقش ابزار مناسب در پیشبرد اهداف مدیریت پروژه انکارناپذیر است. در واقع پس از طراحی سیستم مدیریت پروژه در سازمان، بکارگیری ابزار مناسب در این سیستم، یکی از مهمترین عوامل محقق کننده اهداف مدیریت پروژه در سازمان است.

استفاده ار فناوری تشخیص گفتار متداول میشود: کافیست فقط حرف بزنید!
با بانک خود تماس میگیرید. صدای یک نوار را میشنوید: « برای اطلاع از میزان پول در حساب کلید 1، برای تغییر رمز کلید 2 و ...» شما هم از این که میتوانید از فناوری روز استفاده کنید خوشحال میشوید و اطلاعات مورد نظر را کسب میکنید؛ اما آیا میدانید که در بعضی کشورهای دیگر برای ارتباطات این چنینی از فشردن دکمههای تلفن استفاده نمیکنند!؟

بیش از 7 میلیون کاربر اینترنتی بدون اینترنت
بیش از 24 ساعت است که سرعت اینترنت بسیاری ISPها به شدت پایین آمده است. اختلالات به وجود آمده مربوط به آن دسته از شرکتهای ارائه خدمات اینترنتی است که از شرکت مخابرات ایران سرویس میگرفتند، و طبیعی است که مشکل اصلی، مربوط به Back Boneهای شرکت مخابرات باشد.

مایکروسافت به جنگ گوگل میرود
مایکروسافت قصد دارد با سرمایه گذاری در زمینه موتورهای جستوجو (Search Engines)، رتبه اول را از آن خود کند و گوگل را پشت سر بگذارد.

طرح راهاندازی Data Center در ایران
اعتقاد دارم بدون نیاز به خدمات شرکتهای خارجی و با فراهم آوردن تجهیزات مناسب، امکان سرویسدهی به سایتهای ایرانی وجود دارد. پس از امکانسنجی اولیه سعی کردم این ایده خام را به تبدیل به تحقیقی جامع درباره وضعیت سرورهای وب در جهان، امکانات موجود در ایران و راهکارهای راهاندازی دیتاسنتر در ایران کنم.

وضعیت خدمات میزبانی وب در ایران
در حال حاضر حدود 25.764 وب سایت در جهان متعلق به شرکتهایی است که توسط شرکتهای ایرانی از خدمات میزبانی وب استفاده میکنند. البته یقینا بسیاری از شرکتها، در حال استفاده از خدمات شرکتهای خارجی و یا شرکتهای ایرانی که دفتر آنها در سایر کشورها مثل کانادا و آمریکا است میباشند.

افزایش یا کاهش؛ مسئله این است...
نوروز امسال(82)، شرکت مخابرات، تبلیغات گستردهای در خصوص کاهش پنجاه درصدی هزینه تلفنهای بین شهری و خارج از کشور، در رسانههای جمعی انجام داد. اما نکته شایان توجه این بود که قبل از سال جدید، نظام تعرفه تلفنهای شهری دستخوش تغییرات بنیادی شده بود که متاسفانه در تبلیغات مخابرات، هیچ اشارهای به این تغییرات نشد.

سیستم عامل ملی جایگزین ویندوز میشود
تهیه یک سیستم عامل ملی توسط خود ایران امکانپذیر نیست. به دلیل این که کار بسیار فنی و پیچیدهای را میطلبد. اما سیستم عاملی وجود دارد که منبع آن در اختیار همگان است و به صورت مداوم توسط علاقهمندان به این حرفه و حوزه بهبود پیدا میکند و ابزارها و امکانات جدیدی برای آن فراهم میشود. از بین سیستم عاملهای منبع باز، سیستم عامل لینوکس مناسبتر از همه تشخیص داده شد.

همه چیز در باره مدارک مایکروسافت
این مدارک که به مجموعه آنها MCPیا  (Microsoft Certified Professiona)l گفته میشود، طی امتحانات استانداردی، به افرادی داده میشود که در به کارگیری یا پیاده کردن یکی از محصولات یا فناوریهای مایکروسافت مهارت کافی کسب کردهاند.

ویندوز شما کمک می خواهد
اگر کاربر ویندوز XP هستید، یا چنانچه قصد دارید روزی آن را روی دستگاه خود نصب کنید شما را به خواندن این مقاله دعوت میکنیم. با بکار گیری این نکات میتوانید کارایی سیستم عامل خود را افزایش دهید.

یک قطره آب، جایگزین رایانه شما
DNA پتانسیل انجام عملیات محاسباتی و پردازش را دارد. در واقع DNA در شیوه ذخیره سازی اطلاعات ثابت روی ژن شما بسیار شبیه هارد دیسک عمل میکند و چنین بود که ایده نسل جدیدی از رایانهها شکل گرفت: رایانههای DNA.

همایش بینالمللی ارتباطات ماهوارهای و اینترنتی خاورمیانه
انجمن صنفی شبکههای اینترنتی ایران و مجمع جهانی VSAT همایش بینالمللی ارتباطات ماهوارهای و اینترنتی خاورمیانه را در تاریخ 9 و 10 مهر ماه 1382 در تهران برگزار میکند.

نگاهی به تحولات کنونی در ساختار IT
با توجه به تحولات رخ داده در حوزه IT، میتوان گفت این تحولات حاکی از این است که تشتتها نه تنها کاهش نیافته، بلکه در حال افزایش است و فاصلههای ایجاد شده در نهایت به دودستگی بیشتر در ایجاد بستر و زیرساخت( ایجاد کننده ارتباطات) و کاربرد فناوری اطلاعات خواهد انجامید، و این دقیقا یعنی کندی رشد فناوری اطلاعات در کشورمان!

علائم بیماری اینترنتی
پای رایانهاش مینشیند و به اینترنت وصل میشود. با خود میگوید: فقط نیم ساعت. بعد میخوابم. چند ایمیل چک میکند و چندتا هم جواب میدهد. دو سه نفر از دوستانش آنلاین هستند. شروع به صحبت با او میکنند. همزمان مشغول خواندن خبرهای روز در سایتهای مختلف است. ناگهان به طور تصادفی چشمش به گوشه پایینی سمت چپ مانیتور میافتد و ساعت سیستم را میبیند. ساعت 2:30 بامداد است و او هنوز بیدار است...

جمعه و جرم!
رئیس چون این وقایع شنید، از جفای مقامات سخت برآشفت و نمایندهای ویژه جهت تدبیر امور برگزید و رأی و دستور نماینده را چون رأی و دستور خود دانست. جلسهای ویژه با حضور مقامات و مردم از طرف نماینده ویژه درخواست شد که موقعیتی بود برای مردم و مصیبتی برای مقامات!

ساز و کار فعلی فیلترینگ، به طور کلی دستخوش تغییر خواهد شد
به گفته صالحی، مشاور IT وزیر ارشاد، با اظهار نظر تازه مجلس و نیز هماهنگی دولت در این زمینه، و با این بحثی که مجلس محترم و کمیسیون صنایع و فرهنگی مطرح کردهاند، افق تازهای باز شده که شاید کلا لازم باشد شکل کار تغییر کند.

اختلال در سرویس پیک آسا
بنا به نظر مدیر این پروژه، تنها دلیلی که مجموعا برای این اختلالات می توان بیان کرد، این است که SMSC عملکرد درستی ندارد و نمی توان مبتنی بر آن یک سرویس امن و همیشگی ارائه کرد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 90 مهر 10 :: 8:14 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 180
  • بازدید دیروز: 100
  • کل بازدیدها: 2318546
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

دنیای کامپیوتر وارتباطات - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است