سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

حس شنوایی یکی از مهم ترین حواس در بدن انسان می باشد که فقدان آن به دلایل مختلف (مادر زادی، حوادث و ... ) ارتباط ما با دیگران و محیط اطراف را مختل می کند. در این پست به معرفی دستگاهی می پردازیم که با بهره گیری از علم فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتیاط بین افراد ناشنوا و یا کم شنوا را با دیگران و یا با محیط اطراف تسهیل می بخشد. برای مشاهده توضیحات و تصاویر بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

ارتباط با ناشنوایان از طریق فناوری اطلاعات

 

به گفته Jae Pyung Lee طراح این دستگاه اولین صورت مسئله در طراحی  آن سهولت در برقرایری ارتباط شخص نا شنوا با محیط اطراف بوده تا شخص نا شنوا تا حدی از اتفاقات اطراف خود نظیر صدای بوق ماشین ها و هشدارهای صوتی با خبر گردد و بتواند با محیط اطراف خود تعامل برقرار کند. این سیستم دارای قابلیت های منحصر به فردی برای ناشنوایان مادر زادی می باشد که از بدو تولد قادر به شنیدن اصوات نبوده و در نتیجه زبان طبیعی را به خوبی یاد نگرفته اند. این دستگاه از سه قسمت اصلی  عینک صوتی،ایستگاه صوتی و صفحه نمایش ( Visual Sound Station, Visual Sound Glasses, and Mobile Communicator  ) تشکیل شده که در ادامه وضیفه هر کدام شرح داده می شود. 

 

ارتباط برقرار کردن با ناشنوایان از طریق فناوری اطلاعات

 

 

ایستگاه صوتی visual sound station :

 

این دستگاه کوچک برای استفاده در محیط های کوچک و بسته نظیر خانه و محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد. طرز کار آن به گونه ای بوده که صحبت های اطرافیان را از طریق یک میکروفون، با کیفیت بالا دریافت کرده و به صورت نوشتاری روی آن نمایش می دهد. حلقه های نورانی اطراف آن قابلیت برنامه ریزی داشته تا در مواقعی خاص روشن شده و پیامی را به شخص ناشنوا منتقل نماید برای مثال رنگ آبی را به گونه ای برنامه ریزی می کنیم تا هنگام زنگ زدن تلفن همراه روشن گردد.

 

 

ارتباط با ناشنوایان از طریق فناوری اطلاعات

 


 

عینک صوتی  Visual Sound Glasses :

 

این عینک ابزاری مفید برای استفاده خارج از منزل می باشد تا فرد ناشنوا از هشدارهای صوتی اطراف خود که خارج از دامنه دید اوست مطلع گردد. سنسورهای تعبیه شده در این عینک از حساسیت بالایی برخوردار بوده تا در محیط های شلوغ دچار اختلال نشده و بالاترین کارایی ممکن را برای شخص ناشنوا به ارمغان آورد.

 

ارتباط با ناشنوایان از طریق فناوری اطلاعات

 

 

صفحه نمایش Mobile Communicator :

 

شاید مهمترین و کاربردی ترین قسمت این دستگاه همین بخش آن باشد که یک صفحه نمایش با تمامی امکانات یک تلفن همراه است. جالب است بدانید این تلفن قادر بوده تماس های صوتی را به صورت متنی به نمایش درآورد تا از این طریق شخص نا شنوا با دوستان و اطرافیان ارتباط برقرار نماید. به واسطه این ابزار مفید شخص نا شنوا قادر است صحبت های اطرافیان را به صورت متنی بر روی صفحه نمایش آن مشاهده کرده و همانند یک فرد شنوا با آنان ارتباط برقرار نماید. لازم به ذکر است این ابزار قادر به تبدیل متن به صوت نیز می باشد.

 

برقراری ازتباط با افراد ناشنوا از طریق فناوری اطلاعات

برقراری ارتباط با ناشنوایان از طریق فناوری اطلاعات

برقراری ارتباط با ناشنوایان از طریق فناوری اطلاعات




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 آبان 17 :: 10:11 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 136
  • بازدید دیروز: 157
  • کل بازدیدها: 2320270
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

ارتباط با ناشنوایان از طریق سیستم Communicaid - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است