سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

 

نکاتی در مورد ویندوز - جستجوی

وقتی در Address Bar نام سایتی را تایپ می کنید در کنار آن (سمت چپ) یک لوگوی کوچک وجود دارد. موس را روی لوگو نگه داشته و آنرا روی علامت خانه (Home) برده و رها کنید .

 

1) Home Page

در Internet Expolrer برای تعیین Home Page خود از چه راهی استفاده می کنید ؟ واضح ترین روش انتخاب Internet Options از منوی Tools در Internet Explorer است . اما یک روش بسیار ساده تر نیز وجود دارد .

وقتی در Address Bar نام سایتی را تایپ می کنید در کنار آن (سمت چپ) یک لوگوی کوچک وجود دارد. موس را روی لوگو نگه داشته و آنرا روی علامت خانه (Home) برده و رها کنید .( Drag & Drop )

بدین ترتیب سایتی که در Address Bar قرار دارد به عنوان Home Page شما قرار خواهد گرفت .

2) اضافه کردن یک برنامه به منوی Start

اگر بخواهید می توانید یک برنامه را در منوی Start قرار دهید تا راحتتر به آن دسترسی داشته باشید .

برای این کار روی منوی کلید Start کلیک راست کنید .اگر می خواهید این برنامه را برای همه کاربران قرار دهید بر روی Open All Users و اگر می خواهید این کار را فقط برای خودتان انجام دهید بر روی Open کلیک کنید .

حال یک کپی از Shortcut برنامه مورد نظر را در پنجره Start Menu قرار دهید . ( برای درست کردن Shortcut بر روی برنامه کلیک راست کرده و Create Shortcut را انتخاب کنید.)

3) بازگرداندن Show Desktop

یکی از آیکون هایی که در منوی Quick Lunch وجود دارد آیکون Show Desktop است که با اجرای این برنامه تمام برنامه ها به حالت Minimize در می آیند و Desktop نمایان می شود . اگر اشتباها آن را پاک کنید برای بازگرداندن آن به Quick Luch باید دستور زیر را اجرا کنید .

Regsvr32 /n /i:U shell32

4) تغییر محل My Documents

همه می دانیم My Documents چیست و به چه درد می خورد . و همه می دانیم وقتی قرار است برای نصب مجدد ویندوز درایوی را که ویندوز در آن قرار دارد فرمت کنیم چقدر اذیت می شویم . چون My Documents به طور پیش فرض در درایوی قرار دارد که ویندوز در آن قرار دارد .

با جابجا کردن محل My Documents به یک درایو دیگر بسیاری از مشکلات حل می شود از جمله مشکل بالا .

برای تغییر محل آن بر روی My Documents کلیک راست کرده و پس از انتخاب گزینه Properties در قسمت Target با فشردن کلید Move و انتخاب یک مسیر جدید بر روی Ok کلیک کنید .

5) نرو تو سطل آشغال

اگر می خواهید فایلها و فولدرهایی که پاک می کنید مستقیما و به طور کامل حذف شده و به Recycle Bin منتقل نشوند هنگامیکه می خواهید آنها را پاک کنید کلید Shift را نگه دارید .

اگر هم می خواهید که همیشه این اتفاق بیفتد و نیازی به نگه داشتن کلید Shift نباشد روی Recycle Bin کلیک راست کرده و در قسمت Properties تیک Do not move files to the Recycle Bin را بردارید . تا هر موقع که فایلی را پاک می کنید مستقیما پاک شود و به Recycle Bin نرود .

6) تغییر سیستم عامل پیش فرض

اگر روی کامپیوتر خود چند ویندوز نصب کرده اید می توانید تنظیمات مربوط به سیستم عامل پیش فرض و زمان نشان دادن این صفحه و ... را تغییر دهید .

برای این کار روی My Computer کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید . در قسمت Advanced و در Startup and Recovery روی Settings کلیک کنید . در این قسمت می توانید سیستم عامل پیش فرض و یا زمان و ... را تنظیم کنید . با کلیک بر روی گزینه Edit می توانید تمام این تنظیمات را به صورت دستی بر روی فایل Boot.ini انجام دهید.

7) پاک کردن برنامه های ناخواسته در Startup

وقتی که ویندوز بالا می آید تعدادی برنامه هم به همراه آن به حافظه بار گذازی می شوند و در Startup قرار می گیرند . بعضی از این برنامه ها مفید هستند مانند ویروس یابها . ولی بارگذاری بعضی دیگر فقط تلف کردن زمان و اشغال حافظه را به دنبال دارد .

برای دیدن لیست برنامه هایی که بارگذاری می شوند در قسمت Run برنامه msconfig را اجرا کنید و به قسمت Statup بروید .در آخر علامت کنار هر برنامه ای که نمی خواهید به طور خودکار اجرا شود را بردارید .

نوشته شده توسط علی نوربخش

 

 

 

 




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 11:22 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 58
  • بازدید دیروز: 90
  • کل بازدیدها: 2317973
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

نکاتی در مورد ویندوز - جستجوی \مقایسه ویندوز dos 95 98 me xp vis - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است