سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

مسلماً هیچ کس دوست ندارد به هواپیمایی سوار شود که احتمال دارد باتری‌های آن هر لحظه منفجر شده و این پرنده‌ی آهنین را با آن همه مسافر و خدمه و بار نقش بر زمین کند. این تقریباً همان اتفاقی است که برای بوئینگ 787 در حال روی دادن بود!

پس از آنکه در یکی از پروازهای این هواپیمای غول‌پیکر برفراز ژاپن، خدمه متوجه داغ شدن بیش از حد باتری‌های لیتیومی 787 شدند، درخواست فرود اضطراری کردند. البته داستان به همین جا ختم نشد و آنچنان بالا گرفت که پرواز این بوئینگ‌های رویایی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده به حالت تعلیق درآمد.

حال پس از این همه داستان، شرکت بوئینگ خبر از پرواز آزمایشی دیگری برای بوئینگ داده که چند روز پیش در محل این کمپانی در نزدیکی سیاتل در ساحل غربی امریکا صورت گرفته و خوشبختانه «بدون هیچ حادثه‌ای» به اتمام رسیده است. کارشناسان شرکت در این آزمایش کوشیدند تا اطلاعات بیشتری پیرامون نحوه کارکرد باتری‌های یون-لیتیومی این پرنده جمع‌آوری کنند.

گفتنی است باتری‌های بوئینگ 787 در این پرواز آزمایشی برای دو ساعت و 19 دقیقه به خوبی کار کردند و در این مدت هیچ حادثه‌ای از سوی خدمه‌ی پرواز گزارش نشده است. شرکت بوئینگ نیز این فرصت را مغتنم شمرده و با صدور بیانیه‌ای بر بی‌خطر بودن هواپیمای خود تاکید کرد.

در بیانیه‌ی این شرکت هواپیماسازی امریکایی آمده است که آنها در چهارچوب تحقیقات خود پیرامون احتمال آتش‌گرفتن باتری‌های هواپیمای بوئینگ 787 اطلاعات جامعی را جمع‌آوری کرده‌اند، هرچند که سخنگوی این کمپانی اطلاعات بیشتری را در اختیار اصحاب رسانه قرار نداد.

گرچه پرواز «بدون حادثه‌ی» بوئینگ 787 رویدادی مثبت برای این کمپانی قلمداد می‌شود، اما هنوز مشخص نیست که آیا با یک گل بهار می‌شود و این موضوع شرکت‌های هواپیمایی را از ایمنی این پرنده‌ی رویایی خاطر جمع کرده و آنها را متقاعد می‌کند که 787 بی‌خطر است یا خیر.

شایان ذکر است که در حال حاضر بوئینگ مشغول تهیه و آماده‌سازی باتری‌هایی به اندازه‌ی متوسط است که قرار است جایگزین باتری‌های دردسرآفرین لیتیومی پیشین شوند؛ شاید با این ترفند بوئینگ بتواند از حساسیت‌های بوجود آمده در این زمینه بکاهد و اجازه‌ی پرواز را برای تولیدات خود اخذ کند.

باید منتظر بود و نشست که نتایج این آزمایش گره از کار آنها باز خواهد کرد یا خیر. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا بوئینگ 787 رویایی می‌تواند دوباره آبی اسمان را تجربه کند یا اینکه باید پرواز را به خاطر بسپرد…




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 فروردین 4 :: 9:27 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 63
  • بازدید دیروز: 116
  • کل بازدیدها: 2320040
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

هواپیمای 787 پرواز آزمایشی «بدون حادثه» را تجربه کرد - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است