سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا موفق به ساخت کاغذی با قابلیت بازنویسی 20 باره شده‌اند که گفته می‌شود در آینده ای نزدیک جای کاغذ را خواهد گرفت.

نخستین بار چینی‌ها 150 سال پس از میلاد مسیح موفق به تولید کاغذ به معنای مرسوم آن شدند و حالا در سال 2014 آمارها نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد اطلاعات ثبت شده در کسب و کارهای مختلف به این اختراع وابسته است.

اما همگی تصدیق می‌کنند که مصارف کاغذ گاه از حد مجاز فراتر می‌رود و پس از مدت کوتاهی استفاده، راهی سطح زباله می‌شوند.


چنین اصرافی علاوه بر ضررهای مادی، سبب آسیب زدن به محیط زیست نیز شده و هر روز طرفداران محیط زیست اعتراضات گسترده ای را برای جلوگیری از قطع بی رویه درختان برگزار می‌کنند. اما اگر کاغذها دارای قابلیت بازنویسی بودند، بدون شک شرایط با امروز متفاوت بود.

طی تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا، محققین موفق به ساخت کاغذی پلاستیکی شده‌اند که علاوه بر قابلیت چندین بار بازنویسی، قطع هر گونه درخت را نیز متوقف می‌کند. این کاغذهای نازک پلاستیکی به گونه ای تولید شده‌اند که می‌توان با رنگ‌های قرمز، سبز و آبی بر روی آن‌ها به نگارش پرداخت.

محققان می‌گویند که برای پرینت بر روی این کاغذها کافی است آنها را در برابر نور ماوراء بنفش قرار داد تا بخش‌های غیرمتنی بی‌رنگ و بخش متنی مشخص شود. این کاغذ می‌تواند تا 20 بار و بدون نیاز به جوهر جدید، مورد استفاده قرار گیرد.


امروزه اگرچه بیشتر ارتباطات و نوشته‌های ما به کامپیوترها راه یافته و دیجیتالی شده‌اند، اما استفاده از کاغذ همچنان بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل داده است. تولید چنین اختراعاتی می‌تواند از وابستگی به کاغذ و در نتیجه کاهش قطع درختان در سراسر دنیا به شکل قابل‌توجهی بکاهد.

محققین دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند که پس از تولید نهایی این کاغذها، قیمت تمام‌شده آن‌ها از تولید کاغذ نیز کمتر خواهد بود و در عین حال با با محیط زیست نیز سازگاری کامل خواهند داشت. آن‌ها امیدوارند که بتوانند تعداد استفاده مجدد از این کاغذها را به 100 بار برسانند.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 93 دی 4 :: 12:26 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 167
  • بازدید دیروز: 100
  • کل بازدیدها: 2318533
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

این کاغذ پلاستیکی جنگلها را نجات میدهد - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است