سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

توریست «Tourist» به همراه گردشگری و جهانگری از جمله عوامی هستند که برای بیشتر شناساندن یک کشور نقش مهمی دارند که فارغ از این ها از نظر اقتصادی کمک زیادی به کشور مربوطه می کند. البته برای جامعه توریسم باید امنیت، امکانات و منابع جذاب وجود داشته باشد که باعث داشتن خاطره خوبی برای گردشگران به جا ماند که با کمبود یکی از این ها تبعات بدی برای آن کشور به جا خواهد گذاشت. مثلاً کشوری که در آن امنیت وجود نداشته باشد، مطمئناً کسی به عنوان توریست به آن جا سفر نمی کند، پس کشوری که قصد دارد گردشگران زیادی را جذب کند عوامل زیادی را باید در نظر داشته باشد تا بتواند به طور مداوم توریسم های فراوانی را کسب کند.

در این قسمت می خواهیم تأثیرات صنعت توریست بر یک کشور موضوعی است که قصد داریم درباره آن یک مقاله کامل را تقدیم شما کنیم. تعداد فصولی که این مقاله را در بر می گیرد به چهار فصل رسیده است که تک تک عناوین را برای شما ذکر می کنیم. فصل اول کلیات این تحقیق را بیان می کند. در دومین فصل پیشینه پژوهش را که مربوط به موضوع مورد بحث ما می باشد را بررسی می کند. روش تحقیق عنوان سومین فصل از مقاله مورد نظر می باشد. فصل چهارم به یافته های تحقیق پرداخت است که این فصل خود شامل هشت بخش می باشد که تک تک بخش ها به این گونه می باشد : بخش اول انگیزه های جهانگردی و انواع جهانگرد نام دارد. بخش دوم نیز حقوق و تکالیف جهانگردان غیر مسلمان در کشور است. سومین بخش از فصل چهارم اثرات جهانگردی و حضور توریست در کشور مورد بحث قرار گرفته شده است و چندین بخش دیگر که از وقت و حوصله ما خارج است. البته در آخر نیز یک پیوست وجود دارد که مقاله را بسیار کامل کرده است.

توریست و تأثیر آن بر کشور

در زیر توضیحات کوتاهی آمده است :

در دنیای امروز یکی از مهم ترین کارکردهای اقتصادی که باعث سود آوری های زیادی در زمینه های اقتصادی ،سیاسی فرهنگی و اجتماعی می شود پدیده ای به نام گردشگری و جهانگردی است. البته جهانگردی اثرات منفی نیز به دنبال دارد که می توان با مدیریت درست و به موقع تهدید ها را تبدیل به فرصت کرد. جهانگردی به مسافرت از کشوری به کشور دیگر گفته می شود که به قصد اقامت همیشگی و کار کردن در آن کشور صورت نگیرد. انسان ها برای ارضای بعضی از نیاز های خود به سفر کردن نیاز دارند. حس کنجکاوی انسان ها را برای دیدن جاذبه های طبیعی، اماکن مذهبی و آشنا شدن با فرهنگ و آداب رسوم ملل دیگر به آنجا می کشاند. در این بین کشورهایی که دارای تمدن و فرهنگ غنی هستند و جاذبه های گردشگری و نقاط دیدنی زیادی در خود دارند از شانس بیشتری برای جذب گردشگر و سود آوری برخوردارند. کشورها برای استفاده از مزایای تورسیم باید امکانات و شرایط لازم را فراهم کنند. یکی از تسهیلات مهم و اساسی برای گردشگران حمل و نقل است. اینکه ورود به کشور آسان باشد و موقعیت مکانی شبکه های حمل و نقل مناسب باشد بسیار مهم است. امکانات دیگر مانند هتل ها ،مجتمع های توریستی و … نیز باید فراهم باشد.

توریست و گردشگری

توریست و گردشگری

امروزه پدیده ی گردشگری به یک صنعت تبدیل شده است و مدیریت صنعت پیچیده ای مثل صنعت توریست به یک سازمان یا ساختار خاص مربوط نمی شود بلکه تمام اقشار مردم می توانند در این مدیریت سهیم و درگیر باشند. یکی از مسایلی که در ارتباط با گردشگری است موضوع امنیت است این دو می توانند تأثیر مستقیم یا معکوس بر یکدیگر داشته باشند به طوری که با افزایش یا کاهش امنیت گردشگری نیز دچار رونق یا رکود شود.

دولت ها علاوه بر فراهم کردن امکانات رفاهی وظیفه دارند امنیت کامل را نیز تأمین کنند تا گردشگری در کشورشان رونق پیدا کند. کارشناشان گردشگری به این نکته پی برده اند که با وجود اینکه در توسعه و رونق گردشگری عوامل زیادی مؤثراند اما امنیت شاخص ترین و مهم ترین این عوامل است. بیشتر کشورهایی که دارای منابع و درآمدهای کلان اقتصادی هستند اما با این وجود بیشتر تمرکز خود را روی صنعت توریسم قرار می دهند و این موضوع نشان دهنده ی نقش عمده و بسزای صنعت جهانگردی و توریسم در توسعه امنیت ملی یک کشور است. وقتی گردشگران به طور مستقیم و بدون محدودیت از کشوری بازدید می کنند علاوه بر اینکه بر توسعه اقتصادی و فرهنگی آن کشور تأثیر عمده ای دارد باعث می شود که آن کشور به عنوان یک منطقه و قطبی امن برای گردشگران در جهان معرفی شود.

حال که به اهمیت ویژه و غیر قابل انکار گردشگری پی بردیم لازم است که جاذبه های گردشگری کشور در خارج از مرزها تبلیغ شود و تمام امکانات و زمینه های لازم برای جذب جهانگرد و توریست را فراهم کنیم. ممکن است هدف های گردشگری در هر کدام از نقاط کشور با یکدیگر متفاوت باشد در صورتی که بتوان امنیت این نقاط را برقرار کرد امنیت کل کشور تأمین شده است. امنیت گردشگری تنها شامل حفاظت گردشگر از شر افراد خلاف کار نیست بلکه باید امنیت را در جاده ها برقرار کرد تا تلافات جاده ای به حداقل برسد و همچنین تا جایی که ممکن است امنیت هواپیما ها را بیشتر کرد و با فرهنگ سازی مانع از برخورد نامناسب کسبه و مردم و نیروی انتظامی با گردشگران شویم.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 94 اسفند 12 :: 4:10 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 67
  • بازدید دیروز: 135
  • کل بازدیدها: 2319928
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

مقاله درمورد توریست و جهانگردی و آثار آن در جامعه - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است