سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید
باز هم تعطیلات عید را چگونه بگذرانیم
سفر کنیم یا فیلم ببینیم؟
تعطیلات نوروز هم دردسرهای خودش را دارد. به غیر از شادی‌های تعطیلی کار، مدرسه و دانشگاه، فکر این که حالا این دو هفته تعطیلات را چگونه بگذرانیم از چند ماه قبل از عید به سراغمان می‌آید. خیلی‌هایمان دوست داریم لحظه تحویل سال را در خانه باشیم چند روز اول را در خانه اهل فامیل بگذرانیم و دوستان و همه فک و فامیلی را که شاید سال به سال هم نبینیم در خانه پذیرایی کنیم و بعد از 5 روز فکر کنیم حالا چه کار کنم؟ البته خیلی‌های دیگرمان هم برای بقیه‌اش از قبل برنامه ریخته‌ایم و مهم‌ترین مساله هم همین برنامه‌ریزی پیش از رسیدن نوروز است. باید بدانیم که اگر کاری برای انجام دادن نداشته باشیم حتما بعد از یک هفته خسته خواهیم شد و نه‌تنها بعد از پایان تعطیلات با شادی و سرحال به سرکار بر نمی‌گردیم بلکه حتما خسته‌تر از قبل خواهیم بود از این همه بیکاری!

البته مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاری که می‌شود کرد و اغلب ایرانی‌ها هم در تعطیلات عید آن کار را نجام می‌دهند مسافرت است که در ایران به مسافرت‌های نوروزی معروف است که به دلیل همه‌گیر بودنش برنامه‌ریزی‌های کلی از طرف نهادهای دولتی هم انجام می‌شود. مثل وزارت راه و ترابری و سازمان‌های گردشگری و میراث فرهنگی و خیلی از ارگان‌هایی که به این مسافرت‌ها مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط پیدا می‌کنند.

سال گذشته براساس اعلام سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری رکورد سفرهای نوروزی با مسافرت 71 میلیون و362 هزار و 742 نفر از 27 اسفند تا 13 فروردین شکسته شد. آمار سفرهای نوروزی سال 87 در مقایسه با سال گذشته‌اش 29 درصد افزایش پیدا کرده بود به طوری که استان سیستان و بلوچستان با بیش از 100 درصد افزایش، بیشترین رشد گردشگری را داشته است به شکلی که تنها 130 هزار نفر از شهر سوخته بازدید کرده‌اند.

شهرهای شمالی کشور، شهرهای مرکزی مانند شیراز، اصفهان، یزد و... البته شهرهای جنوبی و جزایر کیش و قشم از طرفداران بیشتری برخوردارند. شهرهای جنوبی در ایام نوروز هوای مناسب‌تری به نسبت سایر فصل‌های سال دارند و همین مساله بسیاری را که نمی‌توانند به دلیل هوای بسیار گرم آنجا در دیگر ایام سال به این شهرها سفر کنند ترغیب می‌کند که بار و بندیلشان را برای دیدن اهواز، بوشهر، بندر عباس و... ببندند.

البته در شهرهای غربی و جنوب غربی که سرمای زمستان را دارند به آرامی پشت‌سر می‌گذارند و بهار به طرز شگفت‌آوری سفید، سبز و صورتی‌های تازه‌اش را روی طبیعت آنجا ریخته است پذیرای مسافران خوش‌ذوقی است که شهرهای خیلی شلوغ را دوست ندارند.

و اما مسافرت با تورها، یکی از راه‌های گذراندن عید است. البته باید حتما چند ماه قبل از عید توری که می‌خواهید را رزرو کنید. اغلب تورها تا قبل از اسفند ماه برنامه‌هایشان را می‌بندند و شما می‌مانید و سری که بی‌کلاه است. تازه این برای مسافرت‌های داخلی است، برای مسافرت‌های خارج از کشور حتما از خیلی وقت پیش کارهای رزرو را انجام دهید. مثلا از تابستان قبلش. باور کنید، شوخی در کار نیست. خیلی از تورهای خارجی برنامه عیدشان را از 6 ماه قبل می‌بندند و به سختی می‌توانید بعد از آن حتی پروازی برای تاریخ‌های نزدیک به عید پیدا کنید.

مسافرت با ماشین شخصی هم از آن امکاناتی است که در دسترس هر کسی نیست، اما اگر باشد هم با قیمت بالای بنزین و شلوغی بیش از اندازه جاده‌ها در ایام عید، آن لذتی را که باید بهتان نمی‌دهد. به هر حال تا جایی که ممکن است خودتان را از شر شلوغی جاده‌ها و شهرها خلاص کنید و طبیعت را انتخاب کنید. طبیعتی که حتما در ایام نوروز زیباترین حالت خودش را دارد.

براساس اعلام قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای کشور، آمار تعداد گردشگران داخلی و خارجی در ایام تعطیلات نوروز 88 به صورت روزانه و درقالب استانی و سراسری اعلام می‌شود. بر همین اساس قرار است استان‌های کشور براساس دستورالعملی که به آنها ابلاغ شده روزانه از27 اسفند 87 تا 15 فروردین 88 آمار روزانه گردشگران ورودی هر استان را به ستاد مرکز اعلام کنند و ستاد تسهیلات سفرهای کشور هم آمارهای کلی را جمع‌آوری و به صورت روزانه و کلی اعلام می‌کند. یعنی به این ترتیب می‌توانید به راحتی متوجه میزان شلوغی هر شهر بشوید و برای مقصد بعدیتان راحت‌تر تصمیم بگیرید.

اما در خانه ماندن یکی از لذتبخش‌ترین کارهایی است که در عید می‌توانید انجام دهید. البته به شرطی که همه خانواده مسافرت باشند، شما اهل فیلم دیدن و کتاب خواندن باشید و به ایام نوروز به عنوان یک 15 روز طلایی نگاه کنید. پس حسابی قدرش را بدانید و از قبل به اندازه روزی دو سه فیلم برای خودتان فیلم تهیه کنید، کتاب‌هایی را که قرار است در این ایام تمام کنید کنار دستتان بگذارید، چایی و قهوه به مقدار لازم در دسترس باشد، به اضافه غذاهایی که مادر مهربان با نگرانی تمام برایتان آماده کرده و در فریزر گذاشته است به همراه مقادیری آجیل و شیرینی که وزنتان را بعد از 2 هفته دست‌کم دو سه کیلویی اضافه کند. 15 روز تنبلی، بعد از یک سال کار و درس و دانشگاه حتما تجربه لذتبخشی است.

تعداد زیادی از جوانان 18 ساله هم هستند که در اواخر بهار یا اوایل تابستان امتحان ورودی کنکور دارند. از آنهایی که هدفشان را دانشگاه تهران، شریف علامه و امثالهم قرار داده‌اند اصلا انتظار نداشته باشید که تعطیلات عیدشان را به کاری غیر از درس خواندن بگذرانند. البته بعد از هر سختی شادی هست، اما متاسفم که باید بگویم یکی از دوست‌نداشتنی‌ترین و پراضطراب‌ترین نوروزها را همین عده می‌گذرانند که البته خیلی هایشان هم به آن نتیجه‌ای که باید نمی‌رسند. پیشنهاد من این است کتاب‌ها را برای مدت کوتاهی غلاف کنید و این دو هفته نوروز را خوش بگذرانید.

یک راه دیگر گذراندن نوروز این است که کارمند اداره‌هایی باشید که تعطیلات نوروزشان 5 روز است و مجبورند بعد از آن به سرکار برگردند. یک دید و بازدید یک هفته‌ای یا مسافرت کوتاه‌مدت و بعد آغاز دوباره کار. به اعتقاد بسیاری از متخصصان امور تعطیلات وجود یک وقفه طولانی‌مدت در میان فعالیت‌های بلندمدت، می‌تواند مشکلاتی برای فرد در زمان آغاز دوباره فعالیت به همراه داشته باشد. پس اصلا فکر نکنید چیز زیادی را از دست داده‌اید. اتفاقا شروع دوباره کار و فعالیت برای شما از بقیه‌ای که مزه تنبلی دو سه هفته‌ای نوروز هنوز زیر دندانشان است، آسان‌تر است.

تعطیلات عید اما به دید و بازدیدهایش است که معنا پیدا می‌کند. اگر از آن دسته جوان‌هایی هستید که تازه پشت لبتان سبز شده و مسافرت با خانواده و اصولا خانواده بازی را زیاد دوست ندارید، باید بگویم دارید فرصت بزرگی را از دست می‌دهید. دیدن آشناهایی که ممکن است بعد از سال‌ها دیگر نبینیدشان، دیدن دوستانی که در یک فرصت تعطیلی امکان بودن با آنها را دارید و... موهبت‌هایی است که احتمالا تنها در نوروزها می‌تواند نصیبتان شود. البته می‌توانید بعد از چند روز اول، راه خودتان را بکشید و بروید با دوستان مسافرت مجردی کنید(البته با اجازه پدر و مادرها ) ؛ اما تا زمانی که فرصت دارید از لذت‌های با خانواده بودن خودتان را بی‌نصیب نگذارید.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 94 اسفند 12 :: 4:14 عصر

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 53
  • بازدید دیروز: 135
  • کل بازدیدها: 2319914
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

باز هم تعطیلات عید را چگونه بگذرانیم/ سفر کنیم یا فیلم ببینیم؟ - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است