سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید
اهرام

به گورهای سنگی پادشاهان مصر،اهرام مصر می گویند.هزاران سال از ساخت این اهرام می گذرد،اما راز و رمز بسیاری در مورد آن ها هنوز باقی است.

بزرگترین و مشهورترین هرم مصر،هرم غول پیکر نام دارد.این هرم برای فرعون خوفو ساخته شده است.طول این هرم 140 متر است و ساخت آن 20 سال طول کشید.
ابوالهول

مجسمه ی ابوالهول جلوی همه اهرام در جیزه* قرار دارد.بدن این مجسمه به شکل شیر و سرش به شکل فرعون است.

چرا مصریان باستان این اهرام را می ساختند؟

مصری ها بر این باور بودند که اگر جسد یک فرعون مومیایی شود،آن فرعون بعد از مرگ تا ابد زندگی خواهد کرد.گورها طوری طراحی شده بودند تا به خوبی از جسدهای فراعنه و متعلقاتشان مراقبت کنند.

محل احداث اهرام کجا بود؟

اکثر اهرام را در ساحل غربی رود نیل و در بیابان های خشک بنا کرده اند.

چرا اهرام را در بیابان های خشک  ساختند؟

گرمای بیابان های خشک از تجزیه و فاسدشدن فراعنه و متعلقاتشان جلوگیری می کرد.

چرا اهرام را کنار رود نیل ساختند؟

چون آن ها می توانستند سنگ ها را به راحتی با قایق به محل ساخت و ساز انتقال دهند.

چگونه می توان به کمک اهرام به اطلاعات بیشتری درباره ی زندگی مصریان باستان دست یافت؟

وسایل

مصریان باستان را با متعلقاتشان دفن می کردند و دیوارهای گور را به کمک صحنه هایی از زندگی فرد مرده نقاشی می کردند.با بررسی اشیاء و نقاشی های موجود در گور به اطلاعات زیادی در مورد مصر باستان می توان دست یافت.

مزرعه

در  نقاشی بالا،حیواناتی را مشاهده می کنیم که مصریان از آن ها نگهداری می کردند.

نظر مصری ها در مورد زندگی بعد از مرگ چه بود؟

ممصری ها معتقد بودند،هنگامی که آن ها می میرند، به جهان دیگر سفر می کنند و در آن جا زندگی خود را ادامه می دهند.بنابراین آن ها به تمام چیزهایی که در زمان حیات خود استفاده می کردند،احتیاج خواهند داشت.

مصری ها پول زیادی را هزینه می کردند تا از جسدهایشان به نحوی عالی محافظت شود.

فراعنه را چگونه مومیایی می کردند؟

مومیایی

1)جسد را می شستند و خوب تمیز می کردند.

2)اندام های داخلی را از بدن خارج می کردند و تنها قلب را در جای خود باقی می گذاشتند.

3)بدن را با موادی پر می کردند.

4)بدن را به کمک ماده ای به نام نطرون(این ماده تمام رطوبت بدن را جذب می کند) و نمک قلیایی طبیعی خشک می کردند.

5)بعد از 40 یا 50 روز مواد را از داخل جسد تخلیه می کردند و به جای آن خاک اره می ریختند.

6)سپس پارچه ی کتان را دور جسد می پیچیدند.

7)و در مرحله ی آخر،جسد را در یک جعبه ی سنگی به نام تابوت سنگ آهکی قرار می دادند.

*جیزه:محلی است در شمال قاهره که در مساحتی حدود 8 کیلومتر اهرام ثلاثه را در خود جای داده است.




موضوع مطلب :

شنبه 92 اردیبهشت 28 :: 11:44 صبح

 

مجموعه اهرام جیزه
All Gizah Pyramids.jpg
اطلاعات اثر
کشور مصر
نوع فرهنگی
معیار ثبت i, iii, iv
شماره? ثبت 86[1]
منطقه آفریقا
تاریخچه
تاریخچه? ثبت 1979 (جلسه 3ام) (طی نشست نامشخص)
* نام اظهارشده در فهرست میراث جهانی یونسکو
منطقه? بر پایه? دسته‌بندی یونسکو

مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده‌است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان محسوب می‌شود.[2] قدمت اهرام جیزه به سلسله چهارم مصر می‌رسد که نام‌های آنها عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفت گانه است.

مساحت جیزه در حدود 8 کیلومتر است. سه هرم اصلی مجموعه عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. علاوه بر آن چندین هرم کوچکتر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به 2500 سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده‌است. برخی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از 12 هزار سال پیش نسبت می‌دهند که هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نشده‌است.

ساخت

View of the Great Pyramid of Giza.jpg
تصویر هرم بزرگ جیزه (هرم خوفو) در قرن 19 میلادی، برای ساخت این هرم 100?000 نفر کارگر در مدت 20 سال به کار گرفته شدند.
Lepsius-Projekt tw 1-1-17.jpg

این هرمها که از حدود سال 2550 پیش از میلاد ساخته شده‌اند، با رمز و علم پنهانی ارتباط پیدا کرده‌اند و نمادهای حکمت ازلی، سرزمین مصر، پایداری ابدی و فنون جادوگری بودند. اهرام جیزه نقطه اوجی در تکامل شیوه معماری مقابر مصر در دوره پادشاهی کهن است که با ساختن مصطبهها، مقابر اولیه مصریان که غالباً آجری یا سنگی بودند، آغاز و با هرم پلکانی زوسر پیشرفت کرد.[3]

از سال2300 تا2700 قبل از میلاد، 80 هرم در مصر ساخته شد. اولین هرم بزرگ را دومین پادشاه از سلسه سوم فراعنه بنام جوزر بر پا کرد و این سنت تا سلسه هجدهم ادامه یافت. بعد از آن تا بیست و پنجمین فرعون دیگر هرمی ساخته نشد.[4]

هرم خوفو

هرم خوفو در 2560 سال قبل از میلاد ساخته شده‌است. این هرم بلندترین بنای ساخته دست بشر از 4400 سال پیش تا سال 1889 بود، زمانیکه برج ایفل با ارتفاع 300 متر ساخته شد. محدوده هرم خوفو باندازه 6 قطعه زمین شهری عظیم می‌باشد. بیشتر سنگهای بکار رفته در این بنا به بزرگی سنگهای عظیمی هستند که بوسیله کامیون حمل می‌شوند. سطح خارجی زمختی که ما امروزه از این هرم می‌بینیم مقبره فرعونی به نام خوفو بوده که درآن زمان پوشیده شده از سنگهای آهک صیقلی و زیبایی بوده‌است. فرمانروایان بعدی این سنگهای با ارزش را متعاقبأ برای ساختن بناهای خودشان می‌دزدیدند. این عمل باعث شد که از ارتفاع هرم 5 درصد کم شود و به ارتفاع فعلی اش که 138 متر است برسد. هرم خوفو دارای سه اتاق دفن اجساد است. اتاق اول محل دفن شاه، اتاق دوم محل دفن ملکه و اتاق سوم که برای رد گم کردن دزدان هرم بوده‌است.[5]

نقشه? مجموعه اهرام جیزه

Giza pyramid complex (multilingual map).svg 1. هرم خوفو

2. هرم خفره
3. هرم منکور
4. معبد تدفینی خفره
5. معبد تدفینی
6. هرم فرعی
7. پرستشگاه دره‎ای خفره
8. پرستشگاه دره‌ای منکور
9. مقبره‌های ملکه هتفرس اول
10. آرامگاه ملکه? خنت‌کاوس اول
11. اهرام ملکه‌ها
12. مصطبهها
13. تندیس ابولهول
14. معبد ابولهول
15. آرامگاه همیونو
16. پژوهشکده اهرام جیزه
17. بلیط‌فروشی
18. گودال قایق‌ها
19. جاده? جدید
20. مقبره‌های کنده‌شده در صخره
21. روستای کارگران
22. قاهره
23. روستای نزله‌السمان
24. گذرگاه سنگ‌فرش تدفینی
25. معبد سنگ منکور
26. گورستان جدید
27.مقبره‌های کنده‌شده در صخره
28. دیوار حصار
29. مصطبه و مقبره? کنده‌شده در صخره
30. گورستان غرب
31. گورستان شرق
32. مصطبه و مقبره? کنده‌شده در صخره در منطقه? مرکزی






موضوع مطلب :

شنبه 92 اردیبهشت 28 :: 11:43 صبح

توضیح پایگاه حقیقت خاموش پیرامون این مطلب:

باتوجه به این موضوع که بعد از اینکه مطالب سمت راست پایگاه در پی تحقیقات مختلف اضافه گردید بسیاری از این مطالب سمت چپ از نظر ما دچار مشکلات و تناقضات شدیدی هستند که برای اینکه با دیدگاه ما در این موضوعات آشنا شوید شما را به لینک های خود ارجاع میدهیم. این مطلب یکی از مطالبی است که نیاز است مخاطب پس از مطالعه آن با دیدگاه ما نیز آشنا شود که در فصل های جدیدی به آنها پرداخته شده است . مطالب فصولی که در سمت چپ این پایگاه آمده راحتما مطالعه کنید.

 


 

در مورد اهرام مصر چی می دونید؟
به نظر شما چه کسانی و چگونه اون ها رو ساخته بودن؟آیا ممکنه که در اون زمان تکنولوژی بشر به آخرین حد خودش رسیده بوده ؟
کهن ترین بنایی که در پرده ای از ابهام پوشیده شده و هنوز باقی مانده است ، با کلیه پیشرفتهای علمی و تکنولوژی در دنیای امروز، باز هم اعصار مجهول تاریخ از نظرها به دور مانده است . هنور حتی انسان نمی تواند به دقت قدیم و آثار قدیمی ،سنگهای ساختمانی را با همان ظرافت بسازد . هنوز استادان از روی هم چیدن سنگهایی به قطعات هفتاد تن مشابه آنچه که با دقت و وسواس عظیم در بنای هرم بزرگ به کاررفته است ، عاجزند . هنوز محاسبات ریاضی ما در اندازه گیری ابعاد زمین و حرکت سیاره ها از دقت و صحت محاسبات انجام شده در زمان بنای هرم بزرگ برخوردار نیست .

 
  
  
  
  

 

 اینکه چرا هنوز در تهیه و تدارک وسایل اندازه گیری لنگان لنگان به دنبال انسانهای ماقبل تاریخ هستیم ، چگونه این تمدن درخشان ، هرمهای مصر ، در برهه ای از زمان درخشیده و سپس ناپدید شده است ، بر ما پوشیده می باشد . هنوز کاملأ مشخص نیست که آیا این قدرت علمی و هنری که انسان امروز تنها گوشه ای از آن را دریافته است ، از یک مغز فوق انسان و یا منبع فکری خارق العاده است . این امکان را هم مذهب و عرفان تایید می کند . امکان دیگر رسیدن این تمدن پیشرفته از خارج کره زمین به ساکنان زمین است و یا البته لزومأ نمی توان گفت که یکی از این نظریات درست است . با توجه به آنکه بشر امروز هنوز در تنگنای این تمدن سردرگم است و می اندیشد که این این امر یک مسئله خارق العاده و خاص می باشد و لذا سبب آن نیز خاص است ، در هر حال منبع و منشا این ظرافت هنری و علمی در ساختمان هرم بزرگ و اهرام مصر هرچه باشد ، این حقیقت به جای خود باقی است که این ساختمان از چنان نبوغ و مهارت شگرفی برخوردار است که در طول تاریخ انسان ها نظیر آن مشاهده نشده است و هر جسم یا ساختمان هرمی شکل که دقیقأ با ابعاد متناسب با هرم بزرگ مصر ساخته شود و در امتداد شمال و جنوب میدان مغناطیسی زمین قرار گیرد ، می تواند به پیرایش ، انعکاس و تمرکز میدان های انرژی منتهی شود . از آزمایش های متعددی که در درون اجسام هرمی شکل با ابعاد چند سانتی متر یا چند متر انجام شده ، این نتیجه حاصل گردیده است که نوع جسم یا ماده ای که در ساختمان این اهرام به کار می رود ، به هیچ وجه در ماهیت میدان های انرژی که در درون آن ها متمرکز می شود ، تاثیر ندارد .

 



"نتایج آزمایش های انجام شده "

1- غذاهای فاسد شدنی تا مدتها مدید بدون فساد در درون هرم باقی می ماند

2- آب های آلوده ، تصفیه و عاری از میکروب می شوند *در مورد این ازمایش در فصول آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد

3- نباتات با سرعت بیشتری رشد می یابند

4 - فلزات زنگ زده ، جلا و صیقل اصلی خود را باز می باند

5 - انسان ها به استراحت بهتری دست یافته و نیز به قدرت اندیشه آدمی افزوده می شود

6- آرامش و درمان امراض روانی با سهولت بهتری انجام می شود



مسئله ای که برای اولین بار منتهی به کشف این خواص در اجسام هرمی شکل گردیده ، ملاحظه این حقیقت بود که حیوانات مرده در اندرون آرامگاه اصلی فرعون در هرم بزرگ هرچند آب خود را از دست داده ولی فاسد نشده اند در نتیجه این مشاهده بود که بشر متوجه گرید که شاید شکل خاص هرم در این پدیده دخالت داشته باشد . برای تحقیق این موضوع هرمی به ارتفاع75 سانتیمترساختند و جسد یک گربه را مستقیمأ در زیر راس هرم و به فاصله یک سوم ارتفاع هرم از پایه آن قرار دادند و مشاهده کردند که گربه چندی بعد بدون هرگونه تجزیه و فساد به مومیای تبدیل شده است . در آخر نتایج این آزمایش منشر شد ، اعلام گردید که بین شکل اهرام و اثرات فیزیکی و شیمیایی و بیولوژی فضای داخل آن نسبت های معینی وجود دارد و با رعایت این نسبت ها می توان اثرات ناشیه را تشدید نمود . بر خلاف تصور عمومی که به مدت 500 سال هرم گیزا را تنها آرامگاهی بزرگ برای خئوپس تصور می کرد و دستور ساخت آن را تنها علت عقده های خود بزرگ بینی می دانست ، اکنون دانشمندان دریافته اند که این بنای شگفت انگیز ، گنجینه ای از علوم مهندسی ، ریاضی ، ژئودزی ، اختر شناسی ، معماری و دیگر دانش های شناخته شده روزگار خود ما بوده است . گویااین ساختمان هرمی شکل همچون کتابی سنگی بازگو کننده دانش و تکنولوژی آن روزگاران است . مورخین ، جهانگردان و دانشمندان علیرغم وجود اهرام بی شماری که در سرتاسر زمین (چین ، ژاپن ، مصر ، .. ) هست . تنها در زمینه هرم گیزا بوده است که کتابها نوشته اند و پژوهش ها کرده اند ، به عنوان مثال در مصر حدود 30 هرم نسبتأ مهم وجود دارد که از نظر محققان 6 هرم که قبل از هرم بزرگ ساخته شده است ، از نظر عظمت ، کمال هندسی و محاسبات ریاضی در سطح پایین تر قرار دارند و در 23 هرم دیگر که پس از آن ساخته شده اند ، از دقت و ظرافت کار به نحو محسوسی کاسته شده است . هرم بزرگ در 16 کیلومتری غرب قاهره در زمین مسطحی به وسعت 6/2کیلومتر مربع از دشت جیزه مشرف به نخلستانهای دره نیل بنا گردیده و سطح زیر بنای آن که اندکی بیش از 13 جریب را می پوشاند با دقتی معادل چند میلیمتر اختلاف تسطیح شده است. دانشمندان پر آوازه جهان در پی مطالعه و محاسبات گسترده خود به این نتیجه شگفت انگیز دست یافته اند که ابعاد هرم گیزا در رابطه تنگاتنگ با ابعاد کره زمین است . یعنی نه تنها طول پیرامون قاعده هرم برابر طول نیم دقیقه قوس نصف النهاری است که از راس هرم گذشته و دلتای رود نیل را در بر میگیرد ،بلکه دانش نوین پیرامیدوگرافی ثابت کرده است که بسیاری از ابعاد بنیادین بخش های گوناگون هرم گویای شمار روزها ، سالها و سده های شمسی اند. ولی متاسفانه نحوه محاسبه این اعداد در حدود 6800 سال قبل هنوز مشخص نشده است ، همچنین مدارکی که سطح جنوبی هرم یافت شده است که ثابت می کند مصریان از این سطح به وسیله پدیده ای که فلاش نام گرفته ، روزهای تعدیل بهاری و پاییزی را تعیین می کرده اند . افزون بر این نور انقلاب زمستانی نیز توسط گوی زرینی که دو راس هرم قرار داشته اعلام می نمودند .

 

 ولی اهرام منحصر به مصر نبوده و سرتاسر جهان چنین هرم هایی موجود است:

اهرام سودان-آفریقا

 

 

می سی سی پی-آمریکا

جزایر قناری

 

ترکیه

چین

تبت

استرالیا

سالبری-انگلستان

 

ساردینیا-ایتالیا

مکزیک




موضوع مطلب :

شنبه 92 اردیبهشت 28 :: 11:40 صبح

اهرام سه گانه مصر

از زمان های خیلی قدیم می گفتند که اهرام مصر محتوی اسرار بزرگی است ولی تا این اواخر کسی از این اسرار اطلاع نداشت و فقط به تازگی و آن هم به طور محدود به آن راه یافتند . بزرگ ترین هرم مصر ( ساکاره ) کهن ترین بنای سنگی جهان است که در سال 2600 قبل از میلاد ساخته شده است . در سمت غرب رود نیل بیش از 80 هرم کشف شده است . نصف النهار هرم « کهــؤپس » یعنی خطی که از شمال می آید و از هرم می گذرد و به جنوب ختم می شود بهترین نصف النهار کرهً زمین می باشد از این حیث که زیادتر از خشکی می گذرد . اگر ما منطقهً سکونت نوع بشر را در کرهً خاک به دو قسمت نماییم می بینیم که نصف النهار مزبور از وسط آن دو قسمت می گذرد و هرگاه ارتفاع این هرم را ضرب در رقم یک میلیون بکنیم به طرزی عجیب و دقیق فاصلهً کرهً زمین تا خورشید به دست می آید .

منجمین امروز حساب کرده اند که طول شعاع کرهً زمین از قطب شمال یا قطب جنوب شش میلیون و سیصد و پنجاه و شش هزار و پانصد و بیست ویک متر است و این عدد همان ذراع مقدس مصری است که ضرب در رقم ده میلیون کرده باشند یعنی ذراع مقدس که واحد مقیاس طول در مصر قدیم برای ساختمان اهرام بوده « 6356521/0 » متر طول داشته است . حال اگر ما یکی از اضلاع این هرم را به وسیله ذراع مقدس اندازه بگیریم تا بدانیم جند ذراع است طول سال آسمانی به دست می آید . مقصود از سال آسمانی عبارت از مدتی است که خورشید در آسمان طی می نماید تا به جای اول مراجعت کند .

اینک اگر کرهً مقدس را که جزیی از ذراع مقدس است ضرب در رقم صد میلیون بکنیم خط سیر کرهً زمین در فاصلهً بیست وچهار ساعت گرد محور خود به دست می آید . این محاسبه به قدری دقیق است که با متر امروزی نمی توان آن طور اندازه گرفت . هنگامی که هرم « کهــؤپس » را می ساختند مدخل هرم مقابل ستارهً قطبی بوده ولی اکنون شش هزار سال تغییر کرده اما بعد از نوزده هزار سال و کسری باز هم ستارهً قطبی مقابل مدخل هرم قرار خواهد گرفت زیرا در هر بیست و پنج هزار و هفتصد و نود و شش سال ، ستارهً قطبی به جای اول بر می گردد . به قــــول « آبه مورو » دانشمند معاصر، تمام اکتشافات علمی و جدید ما در هرم « کهــؤپس » موجود است منتها برای ادراک آنها باید به ذراع مقدس پی برد و دانست که هر یک از ابعاد این هرم و مشخصات ساختمان آن چه معنایی دارد .

اهرام ثلاثه

اگرمقداری آب چند هفته در هرم قرار گیرد به آبی فعال با خواص عجیب تبدیل میگردد. برای مثال، اگر آب آلوده باشد بعد از این مدت کاملا ضد عفونی میشود. دست دختر چهارده ساله که در حادثه ای به شدت آسیب دیده بود، بعد ازسی دقیقه قرار گرفتن در این آب از درد افتاد و بعد از دو روز بهبود پیداکرد. خانمی به نام پتی با استفاده مکرر از این آب چهره ای جوان و شاداب تریافته است. کنی هیل گیاهی را به مدت پنج روز بدون آب داخل هرمنگهداری کرد، زمانی که گیاه را کاملا تازه و شاداب بود از هرم خارج کردبلافاصله پژمرده شد.

اگر بذر گوجه فرنگی داخل هرم کشت شود و سپس نشای آن در بیرون کاشته شود محصول آن چند برابر بوته های مشابه می شود. شیرکه به سرعت فاسد می شود بیسش از یک هقته در هرم سالم و قابل استفاده باقیمی ماند اما در غلظت آن تغییراتی حاصل می شود. این امر دو شرکت بزرگایتالیایی و فرانسوی را بر آن داشته است که پاکتهای مقوایی شیر را در بهصورت هرم به بازار عرضه کنند.

گوشت در داخل هرمهایی با ابعاد اهرام مصر و یا متناسب با آنها، با وجود آنکه دو سوم از آب خود را از دست می دهد هرکز فاسد نمی شود. آزمایشهای مکرر نشان داده که تیغ صورت تراشی در داخل هرم تیز تر می شود! چنانکه گاهحتی تا 200 بار می توان از یک تیغ برای اصلاح کردن صورت استفاده کرد. به شکل بالا نگاه کنید که در آن بزرگترین هرم از مجموعه اهرامGiza خیلی ساده کشیده شده است.

مثلث قائم الزاویه ای که با نسبت های این هرم شکل گرفته شده باشد به مثلث قائم مصری یا Egyptian Triangle معروف هست و جالب اینجاست که بدانید نسبت وتر به ضلع هم کف هرم معادل با نسبت طلایی یعنی دقیقا” 1?61804 می باشد. این نسبت با عدد طلایی تنها در رقم پنجم اعشار اختلاف دارد یعنی چیزی حدودیک صد هزارم. باز توجه شما را به این نکته جلب می کنیم که اگر معادله فیثاغورث را برای این مثلث قائم الزاویه بنویسم به معادله ای مانند phi2=phi+b2خواهیم رسید که حاصل جواب آن همان عدد معروف طلایی خواهد بود. (معمولا” عدد طلایی را با phi نمایش می دهند) طولوتر برای هرم واقعی حدود 356 متر و طول ضلع مربع قاعده حدودا” معادل 440متر می باشد بنابر این نسبت 356 بر 220 (معادل نیم ضلع مربع) برابر با عدد 1?618 خواهد شد.

کپلر (Johannes Kepler 1571-1630) منجممعروف نیز علاقه بسیاری به نسبت طلایی داشت بگونه ای که در یکی از کتابهای خود اینگونه نوشت : “هندسه دارای دو گنج بسیار با اهمیت می باشد که یکی ازآنها قضیه فیثاغورث و دومی رابطه تقسیم یک پاره خط با نسبت طلایی می باشد. اولین گنج را می توان به طلا و دومی را به جواهر تشبیه کرد”. تحقیقاتی که کپلر راجع به مثلثی که اضلاع آن به نسبت اضلاع مثلث مصری باشد به حدی بود که امروزه این مثلث به مثلث کپلر نیز معروف می باشد. کپلر پی به روابط بسیار زیبایی میان اجرام آسمانی و این نسبت طلایی پیدا کرد




موضوع مطلب :

شنبه 92 اردیبهشت 28 :: 11:27 صبح

مصر باستان,فرعون,اهرام مصر,مجسمه ابوالهول

از زمان بچگی همیشه مطالب مربوط به مصر باستان برایم جالب بوده اند. مدت زمان زیادی بر روی این فرهنگ و تمدن تحقیق کرده و امیدوارم مطالب زیر معرفی خوبی از این تمدن باستانی باشد...

 مصر باستان,فرعون,اهرام مصر,مجسمه ابوالهول

حقیقت 1 تا 5
1- فرعون هیچ وقت اجازه نمی داد موهایش دیده شود او همیشه تاج یا پوششی به نام nemes روی سرش می گذاشت (در عکس بالا پوشش سر مشهور توت انخ آمون را می بینید)
2. پپی دوم مصر برای اینکه از نشستن مگس ها روی خود جلوگیری کند، همیشه چندین خدمتکار برهنه که با عسل آغشته شده بودند را نزدیک خود نگه می داشت.
3. زنان و مردان مصری آرایش می کردند- رنگ آرایش چشم معمولا سبز  (ساخته شده از مس) یا مشکی (ساخته شده از سرب) بود. مصری ها معتقد بودند آرایش قدرت شفابخشی دارد. دراصل آرایش در ابتدا به عنوان محافظی در برابر آفتاب استفاده می شد تا وسیله ای برای زیبایی.
4. درحالیکه استفاده از آنتی بیوتیک ها از قرن بیستم شروع شد، در طب مردم قدیم استفاده از غذاهای فاسد یا خاک در درمان عفونت ها رواج داشت. مثلا در مصر باستان عفونت ها با استفاده از نان کپک زده درمان می شد.
5. بچه های مصری تا سن نوجوانی هیچ لباسی به تن نمی کردند. در آب و هوای گرم آنجا پوشیدن لباس لازم نبود. مردان بزرگسال دامن می پوشیدند درحالیکه زنان لباس کامل تری می پوشیدند.

مصر باستان,فرعون,اهرام مصر,مجسمه ابوالهول

حقیقت 6 تا 10
6. مصری های ثروتمند کلاه گیس می گذاشتند درحالیکه مردم طبقات دیگر یا یک تکه از موی خودشان را بلند می کردند یا دم خوک به سرشات وصل می کردند. پسرهای مصری تا سن 12 سالگیسرشان را کامل می تراشیدند و فقط یه طره موی بلند را برای محافظت در برابر کک و شپش نگه می داشتند!
7.  مشخص نشده که چه کسی بینی مجسمه ابوالهول (عکس بالا) را خراب کرد. طراحی هایی از مجسمه ابوالهول بدون بینی از سال 1737 وجود دارد، بیش از 60 سال قبل از اینکه ناپلئون به مصر رسید و صدها سال قبل از دو جنگ جهانی ارتش های بریتانیا و آلمان. تنها کسی که احتمال دارد این کار را کرده باشد یک کشیش مسلمان شده به نام سلیم آل دهر است که سال 1378 به خاطر دشمنی با علم و هنر بدون محاکمه مجازات شد.
8. مصری ها اعتقاد داشتند زمین مثل کلوچه پهن و گرد است و رود نیل در وسط آن جریان دارد.
9. سربازان مصری به عنوان یک نیروی پلیس داخلی استفاده می شدند. علاوه بر این برای فرعون نیز مالیت جمع می کردند.
10. در هر معبد مصری قرار بر این بود که فرعون وظایف روحانیان عالی رتبه را تقبل کند، اما معمولا روحانی ارشد در این مکان مستقر می شد.
 مصر باستان,فرعون,اهرام مصر,مجسمه ابوالهول

 حقیقت 11 تا 15
11. اولین هرم (اولین پله های جیزه  حدود 2600 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد- عکس بالا) دراصل با یک دیوار به بلندی 34 فوت که 15 در داشت احاطه شده بود. تنها یکی از درها باقی مانده است.
12. زن ها در مصر باستان از برابری قانونی و اقتصادی با مردان برخوردار بودند. با اینحال هیچ وقت برابری اجتماعی بین زن و مرد وجود نداشت.
13. برعکس باور مردم، اسکلت های باستانی نشان می داد سازندگان اهرام دراصل مصریانی بودند که به احتمال زیاد به استخدام دائمی فرعون درآمده بودند. نقاشی های فرسکو نشان می دهد که حداقل تعدادی از این کارگران به کار خود افتخار می کردند و گروه خود را  «دوستان خوفو» می نامیدند و یا از اسامی دیگری استفاده می کردند که وفاداری شان را به فرعون نشان می داد.
14. وقتیکه جسدی مومیایی می شد، مغزش از میان یکی از سوراخ های بینی بیرون کشیده می شد و امعا و احشای بدنش برداشته می شد و درون کوزه هایی به نام canopic قرار داده می شد. هر قسمت بدن در یک کوزه مشخص قرار داده می شد. تنها عضو داخلی بدن که بیرون آورده نمی شد قلب بود زیرا مصری ها قلب را نشیمنگاه روح می دانستند.
15. رامسس بزرگ 8 زن رسمی و نزدیک 100 معشوقه داشت. او وقتیکه در سال 1212 قبل از میلاد درگذشت بیش از 90 سال داشت.




موضوع مطلب :

شنبه 92 اردیبهشت 28 :: 11:26 صبح
بناى عظیم روى قاعده سنگى هرم بسیار دقیق است، به طورى که معماران امروز حیرانند که در آن زمان با چه وسائلى به این دقت ترازو و اندازه گیرى شده است.
بناى عظیم روى قاعده سنگى هرم بسیار دقیق است، به طورى که معماران امروز حیرانند که در آن زمان با چه وسائلى به این دقت ترازو و اندازه گیرى شده است.
بشر گاهى بر اثر مستى غرور و طغیان، آنچنان روح تکبر بر مغزش مسلط مى‌شود که حتى مى‌خواهد پس از مرگش عالى‌ترین و پرشکوهترین قبرها را داشته باشد، حال اگر براى ساختن این قبرها حق میلیونها نفر حیف و میل شود و هزاران نفر در این راه کشته شوند و یا به سختى و مرگ تدریجى بیفتن هیچ مانعى نخواهد داشت.
یکى از شواهد معروف براى این موضوع، اهرام سه گانه مصر است، این سه اهرام، در نزدیکى قاهره در 8 کیلومتر و سیصد مترى رود نیل در محلى موسوم به جیره قرار دارند و از بزرگترین ابنیه و آثار باستانى کشور مصر به شمار مى‌روند.
انگیزه ساختن این اهرام این بوده که، فراعنه و ملوک مصر، همانگونه که در زندگى با سایر مردم امتیاز داشتند و حتى بعضى از آنها خود را خداى مردم مى‌دانستند، خواستند پس از مرگشان، قبرشان نیز با قبور سایر مردم فرق داشته باشد از این رو به ساختن اهرام مشغول شدند.
این اهرام در عهد زوسر امپراطور مصر باستان از فراعنه سلسله سوم بنا گردید. در این دوره اولین قبر از آجر بنام مستبه و قبر سنگى به نام “پیرامیدها” که همان اهرام باشد به وجود آمد.
این اهرام که براى خصوص دفن فراعنه مصر به وجود آمده از راهروهاى تودر تو و خطرناکى تشکیل شده است که فقط یکى از آنها به مقبره ختم مى‌شود.
به گفته دانشمند معروف فرید وجدى در دائرة المعارف: بزرگترین هرم از سه هرم نامبرده، بلندیش از سطح زمین 150 متر است و هر ضلع (پهلو) آن معادل با 235 متر مى‌باشد و به طور کلى 250 ملیون متر مکعب ساختمان در آن به کار رفته است.
و به گفته مفسر معروف طنطاوى، سنگهائی که براى بناى هرم اول به کار رفته براى ساختن دیوارى در اطراف همه زمین کشور مصر، کافى است!
در دائرة المعارف فرهنگ و هنر درباره هرم بزرگ جیره آمده: هرم بزرگى که نزدیک قاهره دیده مى‌شود، از اولین عجائب هفتگانه دنیا است، که تا این زمان وجود دارد و گذشت زمان و حوادث، نتوانسته است خللى در ارکانش ایجاد کند، سطح قاعده هرم جیره، مربعى است که هر ضلع آن 233 متر است و این هیولاى حیرت انگیز، متکى به سطحى است که مساحتش بالغ بر 54 هزار متر است و ارتفاعش 147 متر مى باشد.
بر اثر عوامل جوى تاکنون 12 متر از ارتفاعش کاسته شده، حجم این توده عظیم سنگ، سابقا دومیلیون و هفتصد هزار متر مکعب که شامل وزنى معادل 8 میلیارد کیلو بود.
بناى عظیم روى قاعده سنگى هرم بسیار دقیق است، به طورى که معماران امروز حیرانند که در آن زمان با چه وسائلى به این دقت ترازو و اندازه گیرى شده است.
راهرو ورودى هرم، مختصر خمیدگى دارد که یک راست به طرف شمال مى‌رود، اگر یک خط فرضى از آخر راهرو ادامه یابد با چند درجه اختلاف، پائین‌تر به قطب منتهى مى‌شود، این اختلاف به علت محور زمین است که در طول این مدت پیدا شده است.
یکى از دانشمندانى که درباره اهرام تحقیق کرده است مى‌گوید: 800 میلیون قطعه سنگ را از فاصله 980 کیلومترى آورده و روى هم چیده‌اند و بنائى ساخته‌اند تا جسد مومیایى شده فرعون و ملکه را در زیر آن دفن کنند و خود دخمه که مدفن اصلى است و محلى است بزرگ، فقط از 5 قطعه سنگ یک پارچه رخام و مرمر که چهار قطعه سنگ بزرگ به عنوان دیوار و یک قطعه دیگر به عنوان سقف این دخمه برپا شده است.
براى تصور قطر و وزن سنگى که سقف را تشکیل مى دهد، کافى است بدانیم که چندین میلیون قطعه سنگ بزرگ را تا نوک اهرام روى همین سقف چیده اند و این سقف در حدود 5 هزار سال است که این وزن را تحمل مى کند.
آیت الله نوری همدانی در کتاب خود با عنوان “داستان باستان” در ادامه توضیحاتش می‌نویسد: درباره شگفتى بنا و ساختمان اهرام، مطالب بسیارى گفته شده است که از جمله اینکه به روایت مرحوم صدوق، حمادویه بن احمد بن طولون تصمیم گرفت که دو هرم از اهرام سه گانه را خراب کند، هزار نفر کارگر را مأمور آن کرد، آنان یکسال در اطراف آن دو هرم به کار ویران کردن ادامه دادند، بى آنکه نتیجه بگیرند، خسته شدند و از آن دست کشیدند.
به نظر ما این تمدن نیست، بلکه آثار جنایت و استعمال و استثمار طاغوتها در طول تاریخ است و اکنون نیز باید به این عنوان به آن نگریست، با توجه به اینکه براى ساختن آن، هزارها نفر کشته و بدبخت و بى‌خانمان گشتند.
منفتاح پسر رامسیس دوم، فرعون زمان موسى (ع) است، این فرعون همان است که موسى و هارون براى دعوت و ارشادش از طرف خدا مأمور شدند این همان است که ادعاى خدایى مى‌کرد و همواره با موسى مبارزه مى‌نمود.
تا آن هنگام که دنبال موسى و بنى اسرائیل (که موسى آنان را از چنگال فرعون خارج کرده از مصر بیرون مى‌برد) با سپاه بی کران خود از شهر بیرون رفت و سرانجام او و سپاهش در دریاى احمر، غرق شدند ولى خداوند بدن فرعون را براى عبرت دیگران، به کرانه دریا افکند.
چنانکه در قرآن مى‌خوانیم: امروز بدن ترا به بیرون مى‌افکنیم تا براى آیندگان مایه عبرت باشد.
از معجزات قرآن کریم اینکه همانگونه که فرموده، بدن فرعون مایه عبرت آیندگان شده است. توضیح اینکه، بدن منفتاح (فرعون موسى) در اقصر (در سرزمین مصر) کشف شده و هم اکنون در موزه مصر موجود است.
مفسر معروف طنطاوى در تفسیر آیه مذکور (یونس – 92) در جلد ششم تفسیر خود صفحه 78 مى‌نویسد: به سال 1900 میلادى با حضور عده‌اى از دانشمندان حفارى باستان شناس، تابوت فرعون را گشودند و بدنش را (که در میان مومیائى بود) از تابوت بیرون آوردند، طول قامت او از فرق سر تا پا یک متر و 62 سانت بود و عرض بدن در قسمت شانه 40 سانت بود.
مردى به نام هوارد کارتر پس از 32 سال تفحص و تلاش در نقاط مصر، بدن فرعون را کشف کرد. آرى شاید عبرتى از این بالاتر نباشد که فرعون یعنى آن کسى که آوازه قدرت و شوکتش به عرش فلک رسیده بود و خود را خداى بزرگ زمین مى‌دانست، بدنش هزاران سال به همان وضع در میان مومیائى بماند و مردم هر زمان به موزه مصر بروند و بدن بى‌حرکت او را بنگرند و درس عبرت بگیرند، از این رو که همین شخص آنچنان سرمست غرور بود که ادعاى خدائى مى‌کرد و مردم را به دور خود جمع نموده و فریاد مى‌زد: من پروردگار شما هستم ولى اینک همانطور که مردم را تحت فشار استعمارش قرار داده بود، هزاران سال است بدنش در میان فشار مومیائى قرار گرفته و مایه عبرت مردم شده است.

 




موضوع مطلب :

شنبه 92 اردیبهشت 28 :: 11:25 صبح

غول دریاچه لاک نس که معروفترین و مرموزترین آنها هم می باشد

در ابتدا لازم به توضیح است که این مطلب تماما برگرفته از سایت میراث خبر CHN بوده با تغییراتی در وقایع، اسامی اشخاص و افزودن اسامی لاتین.
دریاچه ‌نس (Lake Ness)، (در زبان محلی، لاخ نس LOCH NESS) در شمال اسکاتلند قراردارد و چیزی که موجب شهرت آن است، غول افسانه ‌ای آن میباشد. عمق متوسط این دریاچه 150 متر و حداکثر عمق آن 250 متر است و ازآن‌جا که آب آن بسیار سرد و هوا معمولا ابری است، معمولا دیدن زیرآب در عمق بیش از چند متر دشوار است. به اعتقاد عده‌ای از مردم این شرایط به‌علاوه غارهایی که احتمالا در زیر آب وجود دارد به غول این دریاچه، نسی (Nessie) امکان می‌دهد تا خود را در این آب‌ها مخفی کند.
نخستین داستانی که از این غول تعریف کرده‌اند به سال 565 پس‌ازمیلاد برمی‌گردد، یعنی زمانی که راهبی به نام سنت کولومبا (Saint Columba) شناگری را از دست غول دریاچه نجات داد. پس از آن هرازگاهی داستان‌هایی راجع به این موجود بر سر زبان‌ها می‌افتاد، اما تعداد آن‌ها تا قرن بیستم چندان زیاد نبود و تنها بعد از ساخته ‌شدن جاده‌ای تازه در امتداد ساحل این دریاچه در سال 1933 مردم گروه گروه به این منطقه آمدند و ماجراهای دیدن نسی زیاد شد.
مک‌ کی که صاحب رستورانی در کنار دریاچه بود، روز 14 آوریل 1933 حیوان عظیم‌الجثه‌ای را در دریاچه دید و موضوع را با کمپبل، مسئول کنترل صید ماهی آزاد دریاچه، درمیان گذاشت و کمپبل هم که وقت زیادی را صرف تماشای دریاچه می‌کرد نسی را چندین بار دید. به‌گفته او این غول با گردنی دراز حدود 2 متر و سری کوچک و نگاهی افعی‌گونه و کوهانی برپشت 10 متر طول دارد.
نخستین عکس نسی در همان سال توسط هیوگری (Hugh Gray) گرفته شد. او می‌گوید: من فورا دوربینم را آماده کردم و از این موجود که آن موقع دو سه فوت بالای سطح آب بود عکس گرفتم. من سرش را ندیدم، چون آن قسمتی که به نظر من جلوی آن بود زیر آب بود، اما آن‌چه که دم آن به‌ نظر می‌رسید خیلی تکان می‌خورد.
اما معروف‌ترین عکس این موجود عکسی بود که توسط یک جراح لندنی به نام Colonel Robert Wilson گرفته شد، وی در آستانه مرگ در سن 90 سالگی به جعلی بودن آن اعتراف کرد، او و دو همراهش Marmaduke Wetherell و پسرش یان (Ian) که از طرف روزنامه دیلی میل (the Daily Mail) برای پیدا کردن نسی مامور شده بودند با زیردریایی اسباب ‌بازی و تکه‌ای پلاستیک مدلی درست کردند و از آن عکس گرفتند. وی اعتراف کرد که که چندان جدی اینکار را نکردند و در حد یک شوخی بود اما بلافاصله با چاپ در روزنامه همه چیز رنگ و بوی جدی گرفت.
آرتور گرنت (Arthur Grant) دانشجوی دامپزشکی، در سال 1934 نسی را درحالی ‌که از جاده می‌گذشت دید، وی گفت نسی با قامتی بلند و به طول چهارو نیم تا شش متر با دم یک متر و نیمی دارای چهار باله بود که مانند دست و پا کار میکردند، براساس توصیف او این موجود پلیسیوساور (Plesiosaur) نوعی دایناسور است که تصور می‌شد 65 میلیون سال پیش منقرض شده است.
در سال 1960 مهندسی به نام Torquil Macleod از این غول دریاچه فیلمبرداری کرد. فیلم او اگرچه دنیا را مجاب نکرد، اما باعث شد تا خود او کارش را رها و بیست سال بعد عمرش را صرف اثبات وجود او کند. او دوبار دیگر نسی را دید، اما نتوانست دیگر از او عکس یا فیلم بگیرد.
در سال 1970 آکادمی علوم کاربردی آمریکا با استفاده از ردیاب‌های صوتی و دوربین‌های اتوماتیک جستجویی را برای یافتن این موجود آغاز کرد. در سال 72 یکی از دوربین‌های آن‌ها از یکی از باله‌های او عکسی محو گرفت و بالاخره در سال 1975 بود که ردیاب‌های صوتی تصویری مبهم از قسمتی که به نظر صورت نسی می‌رسید ارائه کردند.
در سال‌های اخیر زیردریایی‌های کوچک سعی کرده‌اند نسی را پیدا کنند، اما هیچ موفقیتی در این زمینه نداشته‌اند. آب‌های نسی بسیار گسترده و عمیق است و او می‌تواند در گوشه‌وکنار آن پنهان شود. ازسوی دیگر عده‌ای معتقدند که این موجود یکی نیست، بلکه 10 تا 20 تا از آن‌ها در این دریاچه زندگی می‌کنند.
در سال 1993 درآمد گردشگری منطقه 37 میلیون دلار بوده است و در سال 1994 هرساعت گردش با زیردریایی صددلار هزینه می‌برده است. به این مبالغ می‌توان سود فروش فیلم‌های دوربین را هم اضافه کرد. به‌علاوه محققان زیادی برای بررسی حقیقی بودن این افسانه کار پیدا می‌کنند.
اما بی‌بی‌سی با استفاده از تکنولوژی ماهواره‌ای در سال 2003 ثابت کرد که این غول وجود خارجی ندارد. آن‌ها با کمک تکنولوژی ماهواره‌ای 600 موج صوتی مختلف را بر روی این دریاچه فرستادند، به‌طوری که هیچ نقطه‌ای از آن بررسی نشده باقی نماند، اما هیچ نشانه‌ای از نسی پیدا نشد.

Nessie
Cryptozoology
Cryptozoology
Something big has been detected on SONAR
«larger than a shark, but smaller than a whale»
and it could very well be the Loch Ness Monster
but no one has yet captured one, dead or alive.
Recorded sightings date back to the middle ages
though modern equivalents frought with hoaxes

Once open
to the North Sea
a creature of this size
could easily have become
trapped in the loch, protected
and instead of going extinct
somply gone into hiding
in a long theorized, likely
but as yet undiscovered
network of underground caverns.
especially since they apparently
need to surface for air, occasionally.

The northern end of the loch could
feasibly support several creatures
of such immense size indefinitely.

Similar creatures have been reported
sighted in the Great Lakes and in China.
All 3 sites are approximately 45° N latitude.

واحد مرکزی خبر : هیولای دریاچه لاک نس اسکاتلند باردیگر ظاهر شد.
به گزارش شبکه پنج تلویزیون فرانسه فردی در نزدیکی دریاچه لاک نس در حال فیلمبرداری بود که ردی از این هیولا را بر سطح آب مشاهده کرد و از آن فیلم گرفت . هرچند این تصاویر کیفیت خوبی ندارد اما به شایعات در خصوص وجود هیولای لاک نیس بیش از پیش دامن می زند.
دریاچه لاک نس به علت افسانه هیولای این دریاچه شهرت جهانی دارد. کارشناسان می گویند : این بهترین تصاویری است که تاکنون از این هیولا گرفته شده است .




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 اردیبهشت 22 :: 11:4 صبح

در این بازی شما تقش یک دکتر را دارید که باید بیماران با مریضی های مختلف را درمان کنید. برای این کار از وسایل مختلفی می تانید استفاده کنید. در دیگر قسمت بازی شما می توانید ماموریت های اورژانسی انجام دهید تا امتیاز و پولتان بالا تر برود!

آدرس بازی: http://www.ir.kapihospital.com/?ref=blogfa

اگر نیامد فقط آدرس kapihospital.com را وارد کنید.

0w91gffr46iiv8sxxh8.jpg

 




موضوع مطلب :

پنج شنبه 92 اردیبهشت 19 :: 12:36 عصر

http://www.parsiblog.com/Main.aspxش

به بهانه عرضه جدیدترین تبلت سامسونگ، گلکسی نوت 8 اینچ – در روز 22 فروردین در بازار آمریکا، بررسی های مختلفی که از آن در وب سایت های مختلف منتشر شده بود را مطالعه و قسمت های کوتاهی از آنها را با ذکر منبع برایتان نوشته ایم.

 

گلکسی نوت 8، برای نخستین بار در فوریه سال جاری میلادی در کنفرانس جهانی موبایل معرفی شد.

 

در مورد جدیدترین تبلت سامسونگ

 

جوزف وولپ (انگجت)

 

این تبلت به طور همزمان گوشی موبایل نیز هست. اما در آمریکا فقط تبلتی به همراه قلم داخلی S Pen است. هنگام عرضه اختصاصی آن در ایالت متحده آمریکا، سامسونگ رادیوهای HSPA+ را از گلکسی نوت 8 که آن را در کنفرانس جهانی موبایل اعلام کرده بود، حذف کرده است.

 

اندازه صفحه نمایش 8 اینچ این دستگاه کاملا جدید و نوآورانه است اما نوع و کیفیت آن مشابه محصولات پیشین سامسونگ همچون نوت 10.1 و از نوع TFT با رزولوشن 1280×800 پیکسل است. البته تراکم تصویر نوت 8 بیشتر و 189 پیکسل در هر اینچ است.

 

در مورد جدیدترین تبلت سامسونگ

 

پیت پاچل (ماشابل)

 

قاب پلاستیکی پشت دستگاه تا حدی از ارزش آن می کاهد. البته این علامت بیشتر محصولات سامسونگ است و این کار را به دلیل کاهش وزن کلی محصولات خود انجام می دهد. اما این کار باعث شده تا از نظر طراحی چندان قابل توجه نباشد. در ضمن، دوربین پشت دستگاه نیز تا حدی از سطح بدنه بیرون زده است که اصلا جالب نیست.

 

دیوید پی‌یرس (ورج)

 

قلم S Pen که مشابه قلم های نوری حساس به فشار ساخت Wacom است که در بیشتر محصولات سامسونگ به کار می روند، در شکافی در پایین سمت راست Note 8.0 قرار می گیرد. کاربر می تواند از این قلم برای بیشتر فعالیت های خود استفاده کند – سیستم عامل اندروید به طور خودکار قلم را همچون انگشت تشخیص می دهد، به استثنای AirView که به کاربر اجازه می دهد داخل منو یا لینک ها را ببیند. قلم اس گلکسی نوت 8 بیشتر برای کارهای ساده همچون تایپ کاربرد دارد. در ضمن، به عنوان وسیله ای برای نوشتن یادداشت ها فوری و نقاشی نیز هست.

 

در مورد جدیدترین تبلت سامسونگ

 

زَش اپشتاین (BGR)

 

در انتها باید اشاره کرد، Galaxy Note 8.0 محصول چشمگیری نیست که بتوان به آن لقب بهترین تبلت سامسونگ را داد. به زبان دیگر باید گفت این تبلت همچون گلکسی اس سه موبایل های سامسونگ در خانواده تبلت ها نیست. این محصول امکانات تقریبا خوبی دارد و فاصله بین تبلت های 7 و 10 اینچ را پر کرده است. پیش از آن گلکسی Tab 7.7 این فاصله را تا حدی پر کرده بود، اما نوت 8 این وظیفه را بسیار بهتر انجام داده است.

 

در مورد جدیدترین تبلت سامسونگ

 

اریک فرانکلین (سی‌نِت)

 

صرف نظر از امکانات، قیمت 399 دلار برای تبلت های کوچک کمی زیاد به نظر می رسد. این تبلت باریکی یا سبک وزنی آی‌پد مینی را ندارد. از نظر طراحی نیز چشمگر نیست.




موضوع مطلب :

پنج شنبه 92 اردیبهشت 19 :: 11:37 صبح


این موبایل به شکل خنجرغلاف شده و مزین به تکه های الماس است.

به گزارش سه نسل به نقل از برترین ها این گوشی محصول شرکت ” Luxury Communications” است که توسط “ایمانویل گوت” طراح مشهور ساعت و جواهرات گران قیمت ساخته شد.

قیمت این گوشی یک میلیون یورو است.

 گران قیمت ترین موبایل جهان + عکس

 گران قیمت ترین موبایل جهان + عکس

 گران قیمت ترین موبایل جهان + عکس

 گران قیمت ترین موبایل جهان + عکس

 گران قیمت ترین موبایل جهان + عکس




موضوع مطلب :

پنج شنبه 92 اردیبهشت 19 :: 11:29 صبح
1   2   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 28
  • بازدید دیروز: 33
  • کل بازدیدها: 2317698
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

اردیبهشت 92 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است