سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

هنگامی که ویندوز جدیدی نصب میکنید، همه چیز عالیست و به خوبی کار میکند ولی پس از گذشت زمان و نصب برنامه های مختلف بر ویندوز و یا آلوده شدن ویندوز به ویروس، دیگر سرعت قبلی بارگذاری ویندوز از دست رفته است و ویندوز شما با سرعت بسیار کم بالا خواهد آمد. خوب برای اینکه سرعت بالا آمدن ویندوز را بهینه سازی نموده و افزایش دهیم چه باید بکنیم؟ جواب بسیار ساده است، باید نرم افزارهایی که هنگام بالا آمدن ویندوز اجراء میشود، غیرفعال کنیم و یا حد اقل نرم افزارهای غیر ضروری را غیر فعال کنیم تا هنگام بالا آمدن ویندوز اجراء نشود. برای اینکار میتوانید پوشه Startup در منوی Start را بررسی کرد که خالی باشد و برنامه های غیر ضروری در آن وجود نداشته باشد همچنان در Run عبارت msconfig را تایپ نموده و بعد از داخل شدن به زبانچه Startup تیک برنامه های غیر ضروری را بردارید تا سرعت بالا آمدن ویندوز افزایش پیدا کند. اما ممکن است این امورات کمی وقت گیر و شاید هم مشکل به نظر برسد، بخاطریکه بتوانید این امورات را ساده تر و حرفه ای تر انجام دهید برای تان نرم افزاری را آماده نموده ایم.

نرم افزار افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز

Startup Faster! نام نرم افزاری است که با بهره گیری از آن قادر به افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز (بار گذاری) با حذف برنامه های غیر ضروری خواهید بود. این برنامه حجم کم و نصب ساده داشته، بر علاوه نحوه استفاده از آن بسیار ساده است و از فناوری جدید SmartBoot استفاده میکند؛ فقط کافیست تا به بخش Startup Items مراجعه نموده و برنامه هایی که نیاز ندارید موقع بارگذاری ویندوز اجراء شود را غیره فعال کنید و شاهد افزایش چشمگیر سرعت بالا آمدن ویندوز خود باشید. لازم به ذکر است برخی از ویروس ها در استارت آپ ویندوز جای میگیرند که با غیر فعال سازی آنها میتوانید از اجراء ویروس ها هنگام اجراء ویندوز جلوگیری کنید و ویروس ها را فلج کنید.

دانلود دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم : 4?58MB
password رمز : www.p30af.com




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 اردیبهشت 18 :: 3:34 عصر

آموزش ASP.net عنوان کتابی است که در این نوشته در سایت ازهمه جا از همه رنگ به صورت رایگان منتشر شده است. ای اس پی دات نت توسط شرکت مایکروسافت عرضه گردید تا به این وسیله برنامه نویس ها قادر شوند برای ساخت وب سایت ها، برنامه های پویا، سرویس ها و سرویس های XML تحت وب از آن استفاده کنند. جالب اینجاست که ASP مبتنی بر زبانهای مشترک در حال اجرا است که برنامه نویسان را قادر میسازد تا کدهای ASP را با استفاده از هر زبان Framework.NET بنویسند.

آموزش ASP.net

کتاب آموزش ASP که هم اکنون در محضرتان قرار دارد، یکی از بهترین کتاب های ترجمه شده به زبان فارسی میباشد. این کتاب در اصل به زبان انگلیسی تحت نام ASP.NET A Developer’s Notebook توسط Wei-Meng Lee نوشته شده و توسط انتشارات O’Reilly بخش گردید. پس از آن این کتاب تحت نام خود آموزش گام به گام ASP.NET توسط محسن قاسپمور ترجمه و توسط انتشارات نص منتشر گردید. که هم اکنون نسخه الکترونیکی این کتاب برای کامپیوتر در پسوند پی دی اف (PDF) قرار گرفته است.

این کتاب در قالب 8 فصل تحت نام های زیر، به تدریس تصویری ASP.Net پرداخته است:

- قابلیت های جدید ASP.Net 2.0
- Master Page ها و Site Navigations
- Web Part ها
- دسترسی به داده ها (Data Access)
- امنیت (Security)
- کار آیی های جدید در ASP.Net 2.0
- پروفایلها (Profiles)
- تمها (Themes)، اسکین ها (Skins) و بومی سازی (Localization)

با توجه به حجم صفحات بالای این کتاب (بیش از 350 صفحه)، حجم زیادی نداشته (کمتر از 8 مگابایت) و به صورت فشرده شده قرار دارد که دانلود آن سریع و مطالعه آن در دستگاه های مختلف دیجیتال میسر است. مدیریت ازهمه جا از همه رنگ آرزومند است که این کتاب به عنوان یک راهنمای خوب در زمینه یاد گیری زبان ای اس پی برای شما عزیزان واقع شود.

دانلود دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم : 7?65MB
password رمز : www.p30af.com




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 اردیبهشت 18 :: 3:19 عصر

 

مروری بر قابلیت‌های ویندوز 8 / عکس

نرم افزار - استیون سینوفسکی، رییس بخش ویندوز در مایکروسافت از ویندوز 8 رونمایی کرد و درباره قابلیت‌های جدید ویندوز گفت.

بر اساس سخنان سینوفسکی، ویندوز بازنگری و قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده شده است.

و اما نکات برجسته در این جلسه:

  • قرار نیست با آمدن ویندوز جدید نیازی به بروزکردن سخت‌افزاری داشته باشید؛ حتی رم یک گیگ کافی است.
  • مایکروسافت هم به فکر اپ استور افتاده است.

WINDOWS-8

  • فکری به حال مصرف کمتر حافظه مجازی شده است و تسک منیجر اپلیکیش‌های غیر فعال را تعلیق می‌کند.
  • قابلیت چند لمسی در IE10
  • به کارگیری SkyDrive برای ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات و یا استفاده از اپلیکیشن‌های ابری.
  • آنتی ویروس داخلی در ویندوز 8 قرار گرفته است.
  • نسخه تبلت‌ها و دسکتاپ مجزا نیست.

WINDOWS-8

  • زمان بوت‌شدن و اجرای برنامه‌ها، کوتاه خواهد بود.
  • می‌توان یک تصویر بک‌گراند را در چند مانیتور داشت.
  • در ونیدوز 8، استایلی به نام «مترو» و برنامه‌هایی موسوم به «مترو» خواهیم داشت.
  • هنگام ورود به ویندوز 8، با استارت اسکرین مواجه می‌شوید نه، دسکتاپ معمول.

WINDOWS-8

  • امکان لاگ‌این کردن با پسورد تصویری فراهم شده و می‌توانید روی یک تصویر از توالی لمسی استفاده کنید.

WINDOWS-8

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 اردیبهشت 11 :: 6:7 عصر

سیستم‌عامل یا سامانه? عامل نرم‌افزاری است که مدیریت منابع رایانه را به عهده گرفته و بستری را فراهم می‌سازد که نرم‌افزار کاربردی اجرا شده و از خدمات آن استفاده کنند. سیستم‌عامل خدماتی به برنامه‌های کاربردی و کاربر ارائه می‌دهد. برنامه‌های کاربردی یا از طریق واسط‌های برنامه نویسی کاربردی (Application User Interface-APIs) و یا از طرق فراخوانی‌های سیستم (system call) به این خدمات دسترسی دارند. با فراخوانی این واسط‌ها، برنامه‌های کاربردی می‌توانند سرویسی را از سیستم‌عامل درخواست کنند، پارامترها را انتقال دهند، و پاسخ عملیات را دریافت کنند. ممکن است کاربران با بعضی انواع واسط کاربری نرم‌افزار مثل واسط خط فرمان (Command Line Interface-CLI) یا یک واسط گرافیکی کاربر (Graphical User Interface-GUI) با سیستم‌عامل تعامل کنند. برای کامپیوترهای دستی و رومیزی، عموما واسط کاربری به عنوان بخشی از سیستم‌عامل در نظر گرفته می‌شود. در سیستم‌های بزرگ و چند کاربره مثل یونیکس و سیستم‌های شبیه یونیکس، واسط کاربری معمولاً به عنوان یک برنامه کاربردی که خارج از سیستم‌عامل اجرا می‌شود پیاده سازی می‌شود.

دلایل ایجاد سیستم‌عامل 


یک سیستم کامپیوتری پیشرفته از یک یا چند پردازنده، مقداری حافظه اصلی، دیسک‌ها، چاپگرها، صفحه‌کلید، صفحه‌نمایش، واسط‌های شبکه‌ای و دیگر دستگاه‌های ورودی و خروجی تشکیل شده‌است. اگر سیستم یکپارچه‌ای برای مدیریت این منابع وجود نداشته باشد، هر برنامه باید به تنهایی این کار را انجام دهد. سیستم‌عامل یک لایه نرم‌افزاری فراهم می‌کند که وظیفه مدیریت منابع سیستم را از دوش برنامه‌های کاربردی رهانیده و کار برنامه‌نویسی را ساده‌تر می‌نماید. که با توجه به نسخه‌های جدید سیستم عامل‌ها که به دلیل بهره مندی از تکنولوژی گرافیک و امکان استفاده از ماوس، امکان استفاده ساده و آسان را برای کاربران مبتدی فراهم نموده‌است. در حقیقت سیستم‌عامل واسط بین سخت‌افزار رایانه و کاربر می‌باشد.

وظایف سیستم‌عامل


سیستم‌عامل دو کار عمده انجام می‌دهد: در نگرش پایین به بالا، منابع منطقی (مانند فایل‌ها) و منابع فیزیکی (مانند دستگاه‌های سخت‌افزاری) رایانه را مدیریت و کنترل می‌کند.

در نگرش بالا به پایین، وظیفه سیستم‌عامل این است که یک ماشین توسعه یافته (Extended Machine) یا ماشین مجازی (Virtual Machine) را به کاربران ارائه کند تا آنها بتوانند آسان تر برنامه نویسی نمایند و درگیر پیچیدگی‌های سخت‌افزاری رایانه نشوند.

به طور کلی، وظایف سیستم‌عامل شامل موارد زیر است:

  • استفاده بهینه تر از منابع و جلوگیری از به هدر رفتن آنها
  • تخصیص و آزاد سازی منابع
  • اداره صف‌ها و زمان بندی استفاده از منابع
  • حساب داری میزان استفاده از منابع
  • ایجاد امنیت
  • ایجاد، حذف و اداره فرایند‌ها
  • ایجاد مکانیسم‌های ارتباط بین فرایند‌ها و همگام سازی آن‌ها
  • مدیریت فایل‌ها و پوشه‌ها
  • مدیریت حافظه‌های اصلی و جانبی
  • برقراری امکان دسترسی چندتایی (Multiaccess) و اجرای هم روند (Concurrent) فرایند‌ها
  • به اشتراک گذاری منابع (Resource Sharing)
  • تعیین راهکارهایی برای اداره بن بست (deadlock)ها
  • جلوگیری از شرایط رقابتی (Race Condition) و تداخل یا در هم قفل شدن (Interlock) فرایند‌ها
  • جلوگیری از گرسنگی (Starvation)

سیستم‌عامل‌های فعلی 


در سالهای اخیر رقابت بشتر بین سیستم‌عامل‌های مایکروسافت ویندوز، اپل مک اواس و لینوکس جریان دارد که آماری که در ماه ژوییه 2011 توسط وب‌گاه W3Schools به ثبت رسیده حاکی از آن است که هم اکنون بیش از 80 درصد کاربران اینترنت از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند.

آمار موجود که مربوط به اوت 2010 می‌باشد به شرح زیر است:

از سیستم‌عامل‌های مشهور کامپیوترهای شخصی می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد:

همچنین از سیستم‌عامل‌های موجود روی گوشی‌های تلفن همراه نسل جدید می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد:

تاریخچه


 در آغاز:

اولین کامپیوترها فاقد سیستم‌عامل بودند. در اوایل سال 1964 فروشندگان کامپیوترهای تجاری ابزار کاملا گسترده‌ای را برای تسهیل توسعه، زمانبندی، و اجرای کارها روی یک سیستم پردازش دسته‌ای فراهم می‌کردند. برای مثال کامپیوتر تولید شده توسط UNIVAC.

در ابتدا سیستم‌عامل روی مین فریم‌ها مستقر می‌شد و کمی بعد سیستم‌عامل میکروکامپیوترهای ابتدایی که فقط از یک برنامه در هر زمان پشتیبانی می‌کردند و به یک زمانبند بسیار ابتدایی نیاز داشتند. هر برنامه زمانی که در حال اجرا بود تحت کنترل کامل ماشین قرار داشت. چند وظیفه‌ای (اشتراک زمانی) اولین بار در مین فریم‌ها و در 1960 عرضه شد. ابتدا کامپیوترها به اندازه یک زمین فوتبال بودند اما امروزه در کف یک دست جا می‌گیرند.

مین فریم‌ها:

§÷5=== میکرو کامپیوترها === میکروکامپیوترهای اولیه نیاز یا ظرفیت داشتن یک سیستم‌عامل پیچیده که روی مین فریم‌ها توسعه یافته بود نداشتند.

انواع سیستم‌عامل 


سیستم‌عامل تک پردازنده:

این نوع سیستم‌عامل‌ها، سیستم‌عامل‌های نسل چهارم (نسل فعلی) هستند که بر روی یک پردازنده اجرا می‌شوند.از قبیل XP,Vista,98,Me که بیشتر محصول شرکت مایکرو سافت می‌باشند.

سیستم‌عامل شبکه‌ای:

این نوع سیستم‌عامل‌ها، از کنترل کننده‌های واسط شبکه و نرم‌افزارهای سطح پایین به عنوان گرداننده استفاده می‌کنند و برنامه‌هایی برای ورود به سیستم‌های راه دور و دسترسی به فایل از راه دور در آنها به کار گرفته می‌شود.

سیستم‌عامل توزیع شده:

این سیستم‌عامل‌ها خود را مانند سیستم‌عامل‌های تک پردازنده به کاربر معرفی می‌کنند، اما در عمل از چندین پردازنده استفاده می‌کنند. این نوع سیستم‌عامل در یک محیط شبکه‌ای اجرا می‌شود در این نوع سیستم یک برنامه پس از اجرا در کامپوترهای مختلف جواب نهایی به سیستم اصلی کاربر بر می‌گردد سرعت پردازش در این نوع سیستم بسیار بالاست.

سیستم‌عامل بی‌درنگ:

از این نوع سیستم‌های عامل برای کنترل ماشین آلات صنعتی، تجهیزات علمی و سیستم‌های صنعتی استفاده می‌گردد. یک سیستم‌عامل بی‌درنگ دارای امکانات محدود در رابطه با بخش رابط کاربر و برنامه‌های کاربردی مختص کاربران هستند. یکی از بخش‌های مهم این نوع سیستم‌های عامل، مدیریت منابع موجود کامپیوتری بگونه‌ای است که یک عملیات خاص در زمانی که می‌بایست، اجراء خواهند شد، مهم‌تر اینکه مدیریت منابع بگونه ایست که این عمل در هر بار وقوع، مقدار زمان یکسانی بگیرد.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 اردیبهشت 11 :: 6:2 عصر



امروزه از اینترنت در ابعاد گسترده و با اهدافی مختلف استفاده بعمل می آید . یکی از نکات قابل توجه اینترنت ، تنوع استفاده کنندگان آن در رده های سنی مختلف و مشاغل گوناگون است. در سالیان اخیر و به موازات رشد چشمگیر استفاده از اینترنت خصوصا" توسط کاربران خانگی ، مشاهده شده است به محض شیوع یک ویروس و یا کرم جدید ، اغلب قربانیان را کاربرانی تشکیل می دهند که فاقد مهارت های لازم در جهت استفاده ایمن از اینترنت بوده و دارای یک سطح حفاظتی مناسب نمی باشند . کاربران اینترنت همواره در تیررس مهاجمان بوده و همیشه امکان بروز حملات وجود خواهد داشت .
برای استفاده ایمن از اینترنت ، می بایست اقدامات متعددی را انجام داد . قطعا" استفاده از فایروال یکی از اقدامات اولیه و در عین حال بسیار مهم در این زمینه است . استفاده از اینترنت بدون بکارگیری یک فایروال ، نظیر بازنگهداشتن درب ورودی یک ساختمان است که هر لحظه ممکن است افراد غیرمجاز از فرصت ایجاد شده برای ورود به ساختمان استفاده نمایند . با نصب و استفاده از یک فایروال ، ضریب مقاومت و ایمنی کاربران در مقابل انواع حملات افزایش خواهد یافت .
شرکت مایکروسافت اخیرا" Service Pack 2 ویندوز XP را عرضه نموده است ( نسخه های Professional و Home ) . یکی از ویژگی های مهم SP2 ، نصب پیش فرض یک فایروال است.
فایروال ویندوز XP که از آن با نام ( ICF ( Internet Connection Firewall نیز یاد می گردد به صورت پیش فرض ، فعال می گردد. پس از فعال شدن فایروال ، شاهد بروز تغییراتی گسترده در رابطه با عملکرد ویندوز بوده و ممکن است برخی برنامه ها ، ابزارها و یا سرویس ها در زمان اجراء با مشکلاتی مواجه گردند (بلاک شدن برخی از پورت های استفاده شده توسط برنامه ها و یا سایر ابزارهای کاربردی ) .
در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه استفاده از فایروال ویندوز XP پرداخته و به برخی از سوالات متداول در این زمینه پاسخ دهیم . احازه دهید قبل از هر چیز با فایروال ها و جایگاه آنان در استفاده ایمن از شبکه های کامپیوتری ( اینترانت ، اینترنت ) بیشتر آشنا شویم .

فایروال چیست ؟
فایروال یک برنامه و یا دستگاه سخت افزاری است که با تمرکز بر روی شبکه و اتصال اینترنت ، تسهیلات لازم در جهت عدم دستیابی کاربران غیرمجاز به شبکه و یا کامپیوتر شما را ارائه می نماید. فایروال ها این اطمینان را ایجاد می نمایند که صرفا" پورت های ضروری برای کاربران و یا سایر برنامه های موجود در خارج از شبکه در دسترس و قابل استفاده می باشد. به منظور افزایش ایمنی ، سایر پورت ها غیرفعال می گردد تا امکان سوء استفاده از آنان توسط مهاجمان وجود نداشته باشد . در برخی موارد و با توجه به نیاز یک برنامه می توان موقتا" تعدادی از پورت ها را فعال و پس از اتمام کار مجددا" آنان را غیرفعال نمود . بخاطر داشته باشید که به موازات افزایش تعداد پورت های فعال ، امنیت کاهش پیدا می نماید .
فایروال های نرم افزاری ، برنامه هائی هستند که پس از اجراء ، تمامی ترافیک به درون کامپیوتر را کنترل می نمایند( برخی از فایروال ها علاوه بر کنترل ترافیک ورودی ، ترافیک خروجی را نیز کنترل می نمایند) . فایروال ارائه شده به همراه ویندوز XP ، نمونه ای در این زمینه است . فایروال های نرم افزاری توسط شرکت های متعددی تاکنون طراحی و پیاده سازی شده است . تعداد زیادی از اینگونه فایروال ها، صرفا" نظاره گر ترافیک بین شبکه داخلی و اینترنت بوده و ترافیک بین کامپیوترهای موجود در یک شبکه داخلی را کنترل نمی نمایند .

ضرورت استفاده از فایروال
یک سیستم بدون وجود یک فایروال ، در مقابل مجموعه ای گسترده از برنامه های مخرب آسیپ پذیر است و در برخی موارد صرفا" پس از گذشت چندین دقیقه از اتصال به اینترنت ، آلوده خواهد شد . در صورتی که تدابیر و مراقبت لازم در خصوص حفاظت از سیستم انجام نگردد ، ممکن است کامپیوتر شما توسط برنامه هائی که به صورت تصادفی آدرس های اینترنت را پویش می نمایند ، شناسائی شده و با استفاده از پورت های فعال اقدام به تخریب و یا سوء استفاده از اطلاعات گردد .
بخاطر داشته باشید با این که استفاده از فایروال ها به عنوان یک عنصر حیاتی در ایمن سازی محیط های عملیاتی مطرح می باشند ولی تمامی داستان ایمن سازی به این عنصر ختم نمی شود و می بایست از سایر امکانات و یا سیاست های امنیتی خاصی نیز تبعیت گردد . باز نکردن فایل های ضمیمه همراه یک Email قبل از حصول اطمینان از سالم بودن آنان ، پیشگیری از برنامه های جاسوسی معروف به Spyware و یا نصب برنامه های Plug-ins که با طرح یک پرسش از شما مجوز نصب را دریافت خواهند داشت ، نمونه هائی از سایر اقدامات لازم در این زمینه است .
فایروال ها قادر به غیرفعال نمودن ویروس ها و کرم های موجود بر روی سیستم نبوده و همچنین نمی توانند نامه های الکترونیکی مخرب به همراه ضمائم آلوده را شناسائی و بلاک نمایند . به منظور افزایش ضریب ایمنی و مقاومت در مقابل انواع حملات ، می بایست اقدامات متعدد دیگری صورت پذیرد :

نصب و بهنگام نگهداشتن یک برنامه آنتی ویروس
استفاده از ویندوز Upadate ( برطرف نمودن نقاط آسیب پذیر ویندوز و سرویس های مربوطه )
استفاده از برنامه های تشخیص Spyware
نصب Plug-ins از سایت های تائید شده
نحوه فعال نمودن فایروال در ویندوز XP
در صورت نصب SP2 ویندوز XP ، فایروال به صورت پیش فرض فعال می گردد . برخی از مدیران شبکه و یا افرادی که اقدام به نصب نرم افزار می نمایند ، ممکن است آن را غیرفعال کرده باشند .



برای آگاهی از وضعیت فایروال از پنجره Security Center استفاده می شود . بدین منظور مراحل زیر را دنبال می نمائیم :

Start | Control Panel | Security Center
انتخاب گزینه Recommendations در صورت غیرفعال بودن فایروال
انتخاب گزینه Enable Now به منظور فعال نمودن فایروال


در صورتی که ویندوز XP بر روی سیستم نصب شده است ولی SP2 هنوز نصب نشده باشد ، پیشنهاد می گردد که در اولین فرصت نسبت به نصب SP2 ویندوز XP ، اقدام شود ( استفاده از امکانات گسترده امنیتی و فایروال ارائه شده ) .
نسخه های قبلی ویندوز نظیر ویندوز 2000 و یا 98 به همراه یک فایروال از قبل تعبیه شده ارائه نشده اند . در صورت استفاده از سیستم های عامل فوق، می بایست یک فایروال نرم افزاری دیگر را انتخاب و آن را بر روی سیستم نصب نمود




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 اردیبهشت 11 :: 6:1 عصر
<   1   2   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 108
  • بازدید دیروز: 197
  • کل بازدیدها: 2318671
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

اردیبهشت 92 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است