سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

هیچ گریه کننده ای نیست که بر امام حسین(ع) گریه نماید مگر آنکه به حضرت فاطمه(س) تقرب جسته وایشان رابا گریه اش یاری نموده ونیز به حضرت پیامبر(ص) تقرب پیدا نموده وحق همه ما(ائمه) را ادا کرده است.

با این گریه وناله می توان اظهار نمود یا اباعبدالله (ع) اگر نبودیم درآن روز یاریت کنیم،و جان خویش را در راه شما فدا کنیم ولکن با آه وناله دعا برای ظهور منتقم شما را یاری خواهیم .

امام صادق(ع): من خودرا از شهیدان کربلا بیرون نمیدانم وثواب خودرا کمتر از ثواب آنها نمیشمارم زیرا نیت من یاری آنهاست(یعنی آرزو داشتم آنروز بودم تا شهید میگشتم)اگر آن روز(عاشورا) را میدیدم.




موضوع مطلب :

شنبه 91 آبان 27 :: 6:51 عصر

حاجیان جمع اند دور هم همه

پس کجا رفته حسـین فاطمه

حاجـیان رفتند یکـسر درمنا

پس چرا اورفته سوی کربـلا

او بجای موی سر ،سـر میدهد

قاسـم و عـباس و اکبر میدهد

سعی حـج او صفا باخنجر است

مروه اش قبر علـی اصغر است




موضوع مطلب :

شنبه 91 آبان 27 :: 6:51 عصر

   40 حدیث نورانی درباره امام حسین (ع)

 

 

پیامبر اسلام (ص) فرمود: کربلا پاک‌ترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‌ها است و الحق که کربلا از بساط‌هاى بهشت است.

 

شخصیت، قیام و نهضت امام حسین (ع) همیشه در کلام معصومین (ع) وجود داشته است و عجب آنکه حتی معصومین پیش از امام حسین (ع) نیز اشاراتی به این واقعه و سرزمینی که در آن مصائب عاشورا رخ داد، داشته‌اند. در این نوشتار 40 حدیث در باره امام حسین (ع) که در سایت آیت‌الله محمدتقی بهجت آمده، منتشر می‌شود.

 

1- حریم پاک


عن النبى (ص) قال: ... و هى اطهر بقاع الارض واعظمها حرمة و إنها لمن بطحاء الجنة. (1)


پیامبر اسلام (ص) در ضمن حدیث بلندى مى‌فرماید: کربلا پاک‌ترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‏‌ها است والحق که کربلا از بساط هاى بهشت است.


2- سرزمین نجات


قال رسول الله صلى الله علیه و آله: یقبر ابنى بأرض یقال لها کربلا هى البقعة التى کانت فیها قبة الاسلام نجا الله التى علیها المؤمنین الذین امنوا مع نوح فى الطوفان. (2)


پیامبر خدا (ص) فرمود: پسرم حسین در سرزمینى به خاک سپرده مى‏شود که به آن کربلا گویند، زمین ممتازى که همواره گنبد اسلام بوده است، چنانکه خدا یاران مؤمن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد.

 

3- مسلخ عشق‏


قال على علیه السلام: هذا ... مصارع عشاق شهداء لا یسبقهم من کان قبلهم ولا یلحقهم من کان بعدهم. (3)


حضرت على علیه السلام روزى گذرش از کربلا افتاد و فرمود: اینجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان است. شهیدانى که نه شهداى گذشته و نه شهداى آینده به پاى آنها نمى‏رسند.

 

4- عطر عشق‏


قال على علیه السلام: واها لک ایتها التربة لیحشرن منک قوم یدخلون الجنة بغیر حساب. (4)


امیرالمومنین علیه السلام خطاب به خاک کربلا فرمود: چه خوش‌بویى اى خاک! در روز قیامت قومى از تو به پا خیزند که بدون حساب و بى‌درنگ به بهشت روند.

5- ستاره سرخ محشر
قال على بن الحسین علیه السلام: تزهر أرض کربلا یوم القیامة کالکوکب الدرى و تنادى انا ارض الله المقدسة الطیبة المبارکة التى تضمنت سیدالشهداء و سید شباب اهل الجنة. (5)


امام سجاد علیه السلام فرمود: زمین کربلا در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدى مى‏درخشد و ندا مى‏دهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکى که پیشواى شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است.

 

6- کربلا وبیت المقدس‏


قال ابوعبدالله علیه السلام: الغاضریة من تربة بیت المقدس. (6)


امام صادق علیه السلام فرمود: کربلا از خاک بیت المقدس است.

 

7- فرات و کربلا


قال ابوعبدالله: ان أرض کربلا و ماء الفرات اول ارض و اول ماء قدس الله تبارک و تعالى... (7)


امام صادق علیه السلام فرمود: سرزمین کربلا و آب فرات، اولین زمین و نخستین آبى بودند که خداوند متعال به آنها قداست و شرافت بخشید.

 

8- کربلا کعبه انبیاء


قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس نبى فى السموات والارض و الا یسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیارة الحسین علیه السلام ففوج ینزل و فوج یعرج. (8)


امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ پیامبرى در آسمان‌ها و زمین نیست مگر این که مى‏خواهند خداوند متعال به آنان رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شوند، چنین است که گروهى به کربلا فرود آیند و گروهى از آنجا عروج کنند.

 

9- کربلا، مطاف فرشتگان‏


قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس من ملک فى السموات والارض إلا یسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیارة الحسین علیه السلام ففوج ینزل و فوج یعرج. (9)


امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ فرشته‏اى در آسمان‌ها و زمین نیست مگر این که مى‏خواهد خداوند متعال به او رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شود، چنین است که همواره فوجى از فرشتگان به کربلا فرود آیند و فوجى دیگرعروج کنند و از آنجا اوج گیرند.

 

10- راه بهشت‏


قال ابوعبدالله علیه السلام: موضع قبرالحسین علیه السلام ترعة من ترع الجنة. (10)


امام صادق علیه السلام فرمود: جایگاه قبر امام حسین علیه السلام درى از درهاى بهشت است.

 

11- کربلا حرم امن‏


قال ابوعبدالله علیه السلام: ان الله اتخذ کربلا حرما آمنا مبارکا قبل ان یتخذ مکة حرماً. (11)


امام صادق (ع) فرمود: به راستى که خدا کربلا را حرم امن و با برکت قرار داد پیش از آن که مکه را حرم قرار دهد. (شایان ذکر است منظور از این روایت درعالم بالا است که قبل از مکه، کربلا حرم امن الهی قرار گرفت)


12- زیارت مداوم‏


قال الصادق علیه السلام: زوروا کربلا ولا تقطعوه فان خیر أولاد الانبیاء ضمنته... (12)


امام صادق (ع) فرمود: کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید، چرا که کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است.

 

13- بارگاه مبارک‏


قال الصادق علیه السلام: «شاطى‏ء الوادى الایمن» الذى ذکره الله فى القرآن،( قصص/30) هو الفرات و «البقعة المبارکة» هى کربلا. (13)


امام صادق (ع) فرمود: آن «ساحل وادى ایمن» که خدا در قرآن یاد کرده فرات است و «بارگاه با برکت» نیز کربلا است.

 

14- شوق زیارت‏


قال الامام باقرعلیه السلام: لو یعلم الناس ما فى زیارة قبرالحسین علیه السلام من الفضل، لماتوا شوقاً. (14)


امام باقرعلیه السلام فرمود: اگر مردم مى‏دانستند که چه فضیلتى در زیارت مرقد امام حسین علیه السلام است از شوق زیارت مى‏مردند.


15- حج مقبول و ممتاز


قال ابوجعفرعلیه السلام: زیارة قبر رسول الله صلى الله علیه و آله و زیارة قبور الشهداء، و زیارة قبرالحسین بن على علیهما السلام تعدل حجة مبرورة مع رسول الله صلى الله علیه و آله. (15)


امام باقر علیه السلام فرمودند: زیارت قبر رسول خدا (ص) و زیارت مزار شهیدان، و زیارت مرقد امام حسین علیه السلام معادل است با حج مقبولى که همراه رسول خدا (ص) بجا آورده شود.

 

16- تولدى تازه‏


عن حمران قال: زرت قبرالحسین علیه السلام فلما قدمت جاء نى ابو جعفر محمد بن على علیه السلام ... فقال علیه السلام ابشر یا حمران فمن زار قبور شهداء آل محمد (ص) یرید الله بذلک وصلة نبیه حرج من ذنوبه کیوم ولدته امه. (16)


حمران مى‏گوید هنگامى که از سفر زیارت امام حسین (ع) برگشتم، امام باقر علیه السلام به دیدارم آمد و فرمود: اى حمران! به تو مژده مى‌دهم که هر کس قبور شهیدان آل محمد (ص) را زیارت کند و مرادش از این کار رضایت خدا و تقرب به پیامبر (ص) باشد، از گناهانش بیرون مى‏آید مانند روزى که مادرش او را زاده است.

 

17- زیارت مظلوم‏


عن ابى جعفر و ابى عبدالله علیهماالسلام یقولان: من احب أن یکون مسکنه و مأواه الجنة، فلا یدع زیارة المظلوم. (17)


از امام باقر و امام صادق علیهماالسلام نقل شده که فرمودند: هر کس که مى‏خواهد مسکن و مأوایش بهشت باشد، زیارت مظلوم ـ امام حسین ـ را ترک نکند.

 

18- شهادت و زیارت‏


قال الامام الصادق علیه السلام: زوروا قبرالحسین علیه السلام ولا تجفوه فانه سید شباب أهل الجنة من الخلق و سید شباب الشهداء. (18)


امام صادق (ع) فرمود: مرقد امام حسین علیه السلام را زیارت کنید و با ترک زیارتش به او ستم نورزید، چرا که او سید جوانان بهشت از مردم و سالار جوانان شهید است.

 

19- زیارت، بهترین کار


قال ابوعبدالله علیه السلام: زیارة قبرالحسین بن على علیهماالسلام من أفضل ما یکون من الأعمال. (19)


امام صادق (ع) فرمود: زیارت قبر امام حسین علیه السلام از بهترین کارهاست که مى‏تواند انجام یابد.

 

20- سفره‏هاى نور


قال الامام الصادق علیه السلام: من سره ان یکون على موائد النور یوم القیامة فلیکن من زوارالحسین بن على علیهماالسلام. (20)


امام صادق (ع) فرمود: هر کس دوست دارد روز قیامت، بر سر سفره‏هاى نور بنشیند باید از زائران امام حسین علیه السلام باشد.

 

21- شرط شرافت‏


قال الصادق علیه السلام: من اراد ان یکون فى جوار نبیه و جوارعلى و فاطمه علیهم السلام فلا یدع زیارة الحسین علیه السلام. (21)


امام صادق (ع) فرمود: کسى که مى‏خواهد در همسایگى پیامبر (ص) و در کنارعلى (ع) و فاطمه (س) باشد زیارت امام حسین (ع) را ترک نکند.

 

22- زیارت، فریضه الهى‏


قال ابوعبدالله علیه السلام: لو ان احدکم حج دهره ثم لم یزرالحسین بن على علیهماالسلام لکان تارکا حقا من حقوق رسول الله (ص) لان حق الحسین فریضة من الله تعالى واجبه على کل مسلم. (22)


امام صادق (ع) فرمود: اگر یکى از شما تمام عمرش را احرام حج ببندد اما امام حسین علیه السلام را زیارت نکند حقى از حقوق رسول خدا (ص) را ترک کرده است؛ چرا که حق حسین (ع) فریضه الهى و بر هر مسلمانى واجب و لازم است.

 

23- کربلا کعبه کمال‏


قال ابوعبدالله علیه السلام: من لم یأت قبرالحسین علیه السلام حتى یموت کان منتقص الایمان منتقص الدین، ان ادخل الجنة کان دون المؤمنین فیها. (23)


امام صادق (ع) فرمود: هر کس به زیارت قبر امام حسین (ع) نرود تا بمیرد، ایمانش ناتمام و دینش ناقص خواهد بود به بهشت هم که برود پایین‌تر از مؤمنان در آنجا خواهد بود.


24- از زیارت تا شهادت‏


قال ابوعبدالله علیه السلام: لا تدع زیارة الحسین بن على علیهماالسلام و مُرّ أصحابک بذلک یمدالله فى عمرک و یزید فى رزقک و یحییک‏ الله سعیدا ولا تموت الا شهیدا. (24)


امام صادق (ع) فرمود: زیارت امام حسین علیه السلام را ترک نکن و به دوستان و یارانت نیز همین را سفارش کن! تا خدا عمرت را دراز و روزى و رزقت را زیاد کند و خدا تو را با سعادت زنده دارد و نمیرى مگر با شهادت.

 

25- حدیث محبت‏


عن ابى عبدالله قال: من اراد الله به الخیر قذف فى قلبه حب الحسین علیه السلام و زیارته و من اراد الله به السوء قذف فى قلبه بغض الحسین علیه السلام و بغض زیارته. (25)


امام صادق (ع) فرمود: هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او مى‏اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه و خشم حسین (ع) و خشم زیارتش را در دل او مى‏اندازد.

 

26- نشان شیعه بودن‏

 
قال الصادق علیه السلام: من لم یأت قبرالحسین علیه السلام و هو یزعم انه لنا شیعة حتى یموت فلیس هو لنا شیعة و ان کان من اهل الجنة فهو من ضیفان اهل الجنة. (26)


امام صادق علیه السلام فرمود: کسى که به زیارت قبر امام حسین نرود و خیال کند که شیعه ما است و با این حال و خیال بمیرد او شیعه ما نیست و اگر هم از اهل بهشت باشد از میهمانان اهل بهشت خواهد بود.

 

27- سکوى معراج‏


قال الصادق علیه السلام: من اتى قبرالحسین علیه السلام عارفا بحقه کتبه الله عزوجل فى اعلى علیین. (27)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس که به زیارت قبر حسین علیه السلام نایل شود و به حق آن حضرت معرفت داشته باشد خداى متعال او را در بلندترین درجه عالى مقامان ثبت مى‏کند.

 

28- مکتب معرفت‏


قال ابوالحسن موسى بن جعفرعلیه السلام: أدنى ما یثاب به زائر ابى عبدالله علیه السلام بشط فرات إذا عرف حقه و حرمته و ولایته ان یغفر له ما تقدم من ذنبه و ما تأخز. (28)


حضرت امام موسى کاظم علیه السلام فرمود: کمترین ثوابى که به زائر امام حسین علیه السلام در کرانه فرات داده مى‏شود این است که تمام گناهان بخشوده مى‏شود. بشرط این که حق و حرمت ولایت آن حضرت را شناخته باشد.

 

29- همچون زیارت خدا


قال الرضا علیه السلام: من زار قبرالحسین (ع) بشط الفرات کان کمن زار الله. (29)


امام رضا علیه السلام فرمود: کسى که قبر امام حسین علیه السلام را در کرانه فرات زیارت کند، مثل کسى است که خدا را زیارت کرده است.

 

30- زیارت عاشورا


قال الصادق علیه السلام: من زارالحسین علیه السلام یوم عاشورا وجبت له الجنة. (30)


امام صادق (ع) فرمود: هر کس که امام حسین علیه السلام را در روز عاشورا زیارت کند بهشت بر او واجب مى‏شود.

 

31- بالاتر از روسپیدى


قال ابوعبدالله علیه السلام: من باب عند قبرالحسین علیه السلام لیلة عاشورا لقى الله یوم القیامة ملطخا بدمه کأنما قتل معه فى عرصة کربلا. (31)


امام صادق (ع) فرمود: کسى که شب عاشورا در کنار مرقد امام حسین علیه السلام سحر کند روز قیامت در حالى به پیشگاه خدا خواهد شتافت که به خونش آغشته باشد، مثل کسى که در میدان کربلا و در کنار امام حسین علیه السلام کشته شده باشد.

 

32- نشانه‌هاى ایمان‏


قال ابو محمدالحسن العسکرى علیه السلام: علامات المؤمن خمس: صلاة الخمسین، و زیارة الاربعین، والتختم فى الیمین، و تعفیر الجبین والجهر ببسم الله الرحمن الرحیم. (32)


امام حسن عسکرى علیه السلام فرمود: نشانه‏هاى مؤمن پنج چیز است: 1 ـ پنجاه رکعت نماز (نماز یومیه و نمازهای نافله) 2 ـ زیارت اربعین 3 ـ انگشتر به دست راست کردن 4 ـ بر خاک سجده کردن 5 ـ بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن.

 

33- رواق منظر یار


قال رسول الله (ص): الا و ان الإجابة تحت قبته والشفاء فى تربته، و الائمة علیهم السلام من ولده. (33)


پیامبر خدا(ص) فرمود: بدانید که اجابت دعا، زیر گنبد حرم او و شفاء در تربت او، و امامان علیهم السلام از فرزندان اوست.‏

 

34- تربت و تربیت‏


قال الصادق علیه السلام: حنکوا اولادکم بتربة الحسین (ع) فإنها امان. (34)


امام صادق (ع) فرمود: کام کودکانتان را با تربت حسین (ع) بردارید چرا که خاک کربلا فرزندانتان را بیمه مى‏کند.

 

35- بزرگترین دارو


قال ابوعبدالله علیه السلام: فى طین قبرالحسین علیه السلام الشفاء من کل داء و هو الدواء الاکبر. (35)


امام صادق (ع) فرمود: شفاى هر دردى در تربت قبر حسین علیه السلام است و همان است که بزرگ‌ترین داروست.

 

36- تربت و هفت حجاب‏


قال الصادق علیه السلام: السجود على تربة الحسین علیه السلام یخرق الحجب السبع. (36)


امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت حسین علیه السلام حجاب‌هاى هفتگانه را پاره مى‏کند.

 

37- سجده بر تربت عشق


کان الصادق (ع) لا یسجد الا على تربة الحسین (ع) تذللا لله و إستکانة الیه. (37)


رسم حضرت امام صادق (ع) چنین بود که: جز بر تربت حسین (ع) به خاک دیگرى سجده نمى‏کرد و این کار را از سر خشوع و خضوع براى خدا مى‏کرد.


38- تسبیح تربت


قال الصادق (ع): السجود على طین قبرالحسین (ع) ینور الى الارض السابعة و من کان معه سبحة من طین قبرالحسین (ع) کتب مسبحا و ان لم یسبح بها ... (38)


امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت قبر حسین (ع) تا زمین هفتم را نور باران مى‏کند و کسى که تسبیحى از خاک مرقد حسین (ع) را با خود داشته باشد، تسبیح گوى حق محسوب مى‏شود، اگر چه با آن تسبیح هم نگوید.

 

39- تربت شفا بخش


عن موسى بن جعفرعلیه السلام قال: ولا تأخذوا من تربتى شیئا لتبرکوا به فأن کل تربة لنا محرمة الا تربة جدى الحسین بن على علیهماالسلام فأن الله عزوجل جعلها شفاء لشیعتنا و أولیائنا. (39)


حضرت امام کاظم (ع) در ضمن حدیثى که از رحلت خویش خبر مى‏داد، فرمود: چیزى از خاک قبر من برندارید تا به آن تبرک جویید؛ چرا که خوردن هر خاکى جز تربت جدم حسین (ع) بر ما حرام است، خداى متعال تنها تربت کربلا را براى شیعیان و دوستان ما شفا قرار داده است.

 

40- یکى از چهار نیاز


قال الامام موسى الکاظم (ع): لا تستغنى شیعتنا عن أربع: خمرة یصلى علیها و خاتم یتختم به و سواک یستاک به و سبحة من طین قبر أبى عبدالله علیه السلام ... (40)


حضرت امام موسى بن جعفر علیهماالسلام فرمود: پیروان ما از چهار چیز بى‏نیاز نیستند: 1 ـ سجاده‏اى که بر روى آن نماز خوانده شود2 ـ انگشترى که در انگشت باشد 3 ـ مسواکى که با آن دندان‌ها را مسواک کنند 4 ـ تسبیحى از خاک مرقد امام حسین (ع)

 

------------------------------------------------------------
پی نوشت ها:


1- بحارالانوار، ج 98، ص 115/ کامل الزیارات، ص 264.
2- کامل الزیارات، ص269، باب 88، ح 8 .
3- تهذیب، ج 6، ص73 / بحارالانوار، ج 98، ص 116.
4- شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 4، ص 169.
5- ادب الطف، ج 1، ص 236، به نقل از کامل الزیارات، ص 268.
6- کامل الزیارات، ص 269، باب 88، ح7 .
7- بحارالانوار، ج 98، ص 109/ کامل الزیارات، ص 269 .
8- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 244 به نقل از کامل الزیارات، ص 111.
9- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 244 به نقل از کامل الزیارات، ص 111.
10- کامل الزیارات، ص 271، باب 89، ح 1.
11- کامل الزیارات، ص 267/ بحارالانوار، ج 98، ص 110.
12- کامل الزیارات، ص 269.
13- بحارالانوار، ج 57، ص 203؛ به نقل از تهذیب. ‏
14- ثواب الاعمال، ص 319؛ به نقل از کامل الزیارات.
15- مستدرک الوسائل، ج 1 ص 266/ کامل الزیارات، ص 156.
16- امالى شیخ طوسى، ج 2، ص 28، چاپ نجف/ بحارالانوار، ج 98، ص 20.
17- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 253.
18- مستدرک الوسائل ج 10، ص 256 / کامل الزیارات ، ص 109.
19- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 311.
20- وسائل الشیعه، ج 10، ص 330/ بحارالانوار، ج 98، ص 72.
21- وسائل الشیعه، ج 10، ص 331، ح 39.
22- وسائل الشیعه، ج 10، ص 333.
23- وسائل الشیعه، ج 10، ص 335.
24- وسائل الشیعه، ج10، ص335.
25- وسائل الشیعه، ج 10، ص 388/ بحارالانوار، ج 98، ص 76 .
26- کامل الزیارات، ص 193/ بحارالانوار، ج 98، ص 4.
27- من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص581.
28- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 236، به نقل از کامل الزیارات، ص 138.
29- مستدرک الوسائل، ج 10، ص250؛ به نقل از کامل الزیارات.‏
30- اقبال الاعمال، ص 568.
31- وسائل الشیعه، ج 10، ص 372.
32- وسائل الشیعه، ج 10، ص 373 / التهذیب، ج 6، ص 52 .
33- مستدرک الوسائل، ج 10، ص 335.
34- وسائل الشیعه، ج 10، ص 410.
35- کامل الزیارات، ص 275 / وسائل الشیعه، ج 10، ص 410.
36- مصباح التمهجد، ص 511/ بحارالانوار، ج 98، ص 135.
37- وسائل الشیعه، ج 3، ص 608.
38- من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 268/ وسائل الشیعه، ج 3 ص 608.
39- جامع الاحادیث الشیعه، ج 12، ص 533.
40- تهذیب الاحکام، ج 6، ص 75.




موضوع مطلب :

شنبه 91 آبان 27 :: 6:49 عصر

فارسی بودن محیط Windows 8 برعلاوه زیبایی و جذابیتی که محیط ویندوز میبخشد، برای برخی از کاربران که آشنایی خوبی با زبان انگلیسی ندارند میتواند مناسب باشد. فارسی ساز ویندوز 8 که در این نوشته توسط ازهمه جا ازهمه رنگ به صورت LIP بر روی سایت قرار گرفته است، قسمتهایی که به زبان فارسی ترجمه شده است جزئی میباشد.

دانلود فارسی ساز ویندوز 8

متن های موجود در نرم افزارهای نصب، پنجرهای گفتگو، منوها، عناوین و سایر قسمت ها در این بسته ترجمه شده است. متن هایی که در این بسته ترجمه نشده به دلیل زبان اصلی Windows 8 است؛ بطور مثال اگر یک نسخه چینی ویندوز 8 را خریداری کنید بعضی از قسمتها و متون به زبان چینی خواهد بود. همچنین این بسته بخش زبان فارسی ویندوز 8 است. در فایلی که برای دانلود قرار داده شده دو بسته زبان یکی مناسب برای سیستمهای 32 بیتی و دیگری برای سیستمهای 64 بیتی قرار داده شده است؛ جالب است بدانید شما میتوانید بسته های سایر زبانها را از مایکروسافت دانلود کنید، نصب کنید و هر کدام را که خواستید به صورت دلخواه فعال کنید.

 

راهنمای نصب فارسی ساز Windows 8 : 

پس از دانلود، فایلها را از حالت فشرده خارج نموده و در قسمت نوار وظیفه قسمت زبان (Language Bar) بر روی (EN یا FA) کلیک کنید سپس گزینه Language preferences را انتخاب کنید. بعدا به قسمت Language options زبان فارسی رفته و بر روی Make this primary language کلیک کنید، سپس حال ویندوز خود را Log off یا Restart کنید تا تغییرات زبان اعمال گردد.

دانلود دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم

 حجم : 6?44MB

password رمز : www.p30af.com




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 آبان 25 :: 6:21 عصر

آموزش ویندوز 8 به صورت تصویری عنوان کتابیست که در این نوشته بر روی سایت ازهمه جا ازهمه رنگ قرار گرفته است. 

 آموزش ویندوز 8

این کتاب به عنوان اولین کتاب آموزشی ویندوز 8 توسط حمید شجاعی برجوئی تهیه شده و  قابلیت ها، آموزشها و ترفندهای ویندوز 8 را در خود جای داده است. این کتاب با حجم مناسب (کمتر از 7 مگابایت) طریقه استفاده از ویندوز 8 را به زبان فارسی و به شیوه تصویری و کاربر آموز، آموزش داده است. این کتاب دارای 3 فصل اصلی به نامهای:

- قابلیت ها و ویژگی های متمایز کننده ویندوز 8
- مقایسه عملکرد ویندوز 7 در مقابل ویندوز 8
- آموزش ها و ترفندها

میباشد و پسوند PDF داشته تا مطالعه آن برای شما آسان گردد. برای دانلود کتاب آموزش ویندوز 8 به ادامه مطلب مراجعه کنید.

دانلود دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم

 حجم : 6?87MB

password رمز : www.p30af.com




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 آبان 24 :: 7:13 عصر

آموزش نصب ویندوز 8

آموزش تصویری نصب ویندوز 8 را به صورت کتاب ازهمه جاازهمه رنگ در این نوشته برای کاربران مرکز دانلود رایگان – P30AF آماده نموده ایم، ویندوز 8 یکی از جمله ویندوزهای محبوب مایکروسافت بوده که نحوه نصب آن تقریبا مانند نصب ویندوز 7 میباشد. با این تفاوت که بعضی از تنظیمات فرق میکند. با دانلود و مطالعه کتاب آموزش نصب ویندوز 8 شما به صورت کاملا تصویری با روش نصب این ویندوز به صورت کامل آشنا خواهید شد.

 

 دانلود دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم

 حجم : 728?67KB

password رمز : www.p30af.com




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 آبان 24 :: 7:4 عصر

ویندوز 8

ویندوز 8 حاصل زحمت سرسخت چندسال شرکت مایکروسافت است!

در تاریخ 29/Feb نسخه آزمایشی Windows 8 در سایت رسمی مایکروسافت برای دانلود قرار گرفت.

ویندوز 8 نسبت به سایر ویندوز های قبلی از سرعت ، قدرت و گرافیک بالا برخوردار بوده و برای بسیاری کارها بهینه سازی شده است.

سیستم عامل زیبای Windows 8 در زبان های مختلف و در دو نسخه 32 بیتی و 64 بیتی آماده دانلود شده و همچنین پسوندشان ISO بوده که برای نصب ویندوز باید ابتدا فایل را بر روی دی وی دی رایت کنید.

 

دانلود دانلود : دانلود رایگان

حجم : هر نسخه متفاوت !

password پسورد : ندارد




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 آبان 24 :: 6:53 عصر

 

 اطلاعاتی در مورد جن و قیافه انها

 

اطلاعاتی در مورد جن
سوال :
درموردافرینش جن ومحل زندگی انها واین که ایا رو مادیات تاثیر میگذارندیانه توضیح دهید؟وقیافه انها هم بگویید.
پاسخ :
با سلام
دوست محترم
جن موجودی است که مبدأ آفرینش آن آتش می‌باشد، پیش از انسان آفریده شده و مانند انسان دارای تکلیف است. دارای شعور و اراده است و موجودی لطیف است که از دید انسان پنهان است.
بعضی از آن ها مؤمن و برخی کافر هستند و در آخرت مبعوث شده و به سزای اعمالشان می رسند مرحوم طبرسی در مجمع البیان می فرمایند: جن موجودی است دارای جسمی نامرئی که اشکال بر خلاف آدمیان و فرشتگان دارند زیرا انسان از خاک و جن از آتش آفریده شده است.
علامه مجلسی نیز می فرمایند: در میان مسلمین اختلافی نیست که جنیان اجسامی لطیفند که گاهی به چشم آدمیان می‌آیند و دارای حرکاتی سریع می‌باشند و بر کارهای سخت و سنگین توانمندند و بسا خداوند جهت مصلحتی آنان را به اشکال و صوری گوناگون درآورد، یا اینکه خداوند چنین قدرتی به آن ها داده که به هر شکل بخواهند درآیند. و به قول صاحب مقاصد، آنان اجسام هوایی لطیف می باشند که برخی از آن ها کافر و برخی مطیع و برخی عاصیند.(بحارالانوار، 63/283)
آیات متعددی از قرآن حقایقی درباره جن را بیان کرده‌اند. از جمله؛
جن قبل از انسان و از آتش آفریده شده است.(سوره حجر، آیه 26 و 27)
جن نیز مانند انسان برای عبادت آفریده شده.(زاریات/56)
جن هم مبعوث می‌شود و در دنیا رسولانی آن ها را به راه راست هدایت می کنند... (انعام/ 130)
و.... هفتاد و دومین سوره قرآن نیز سوره جن است که مطالبی را درباره آن ها بیان می کند در داستان ملکه سبا نیز آمده است هنگامی که سلیمان علیه السلام پرسید چه کسی می تواند تخت ملکه سبا را برای من بیاورد، عفریتی از جن گفت من آن را برایت می‌آورم قبل از اینکه از جایت برخیزی.(نمل / 39)
بنابراین در عالم ماده هم دارای اثر هستند.
موفق باشید.




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 آبان 21 :: 3:23 عصر

اقیانوس آرام بزرگ‌ترین پهنه? آبی جهان است. گستره این پهنه 165?721?000 کیلومتر مربع است. به این اقیانوس پاسیفیک و کبیر نیز در زبان پارسی گفته‌اند.[نیازمند منبع] این ابردریا از شرق به قاره آمریکا، از جنوب به قطب جنوب، از شمال به دریای برینگ و از غرب به آسیا و اقیانوسیه کشیده می‌شود. خود این اقیانوس پهناور به دو بخش شمالی و جنوبی بخش شده‌است.

عمیق‌ترین نقطه آبی جهان گودال ماریانا با ژرفای 10911 متر در این اقیانوس قرار دارد. در اعماق این اقیانوس نوعی ماهی زندگی می‌کند که با استفاده از نقطه نورانی قسمت بالای سر قادر به دیدن محیط اطراف خود می‌باشد.[نیازمند منبع]

کشورهای همجوار

کشورهای مستقل

سرزمین‌ها

 




موضوع مطلب :

جمعه 91 آبان 19 :: 10:46 صبح

اقیانوس آرام

122

 

اقیانوس آرام

با این که از عمر کهن ترین بخش پوسته اقیانوس عظیم آرام کمی بیش از 200 میلیون سال می گذرد، با این حال خود عارضه بسیار کهن تر بوده و تاریخ پیدایش آن سراسر دوران فانروزوئیک و شاید جلوتر از آن را شامل می گردد. از جمله اساسی ترین تفاوتهای بین اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس ، احاطه شدن آن بوسیله فرولغزهای فعال است. محل فرولغزشهای این اقیانوس نقش موثری در تاریخ زمین شناسی آن بر عهده داشته و بین فرآیند پوسته زایی و گسترش آن را از یک طرف و عمل انهدام و ویرانگری پوسته قدیمی را از طرف دیگر تعادل برقرار می سازد.

رشته کوههای زیردریایی این پهناب عظیم برخلاف دیگر اقیانوسها بطور قرینه جایگزین نشده و در فاصله بسیار کمتری از حاشیه خاوری در مقایسه با حاشیه غربی قرار گرفته اند. این رشته از نقطه ای واقع میان انتهای جنوبی نیوزلند و کرانه های قاره جنوبگان آغاز گردیده و رو به سوی شمال تا طول جغرافیایی 120 درجه غربی پیش می رود و سپس در راستای تقریبی شمال به جنوب تحت عنوان برجستگی های آرام شرقی قرار می گیرد. رشته کوههای مزبور از جمله بخشهای معدودی است که به کمک دستگاههای اقیانوس نگاری و کاربرد وسایل نوین ژئوفیزیکی و استفاده از ناوک غواصی که به دوربین های تلویزیونی و عکاسی بسیار قوی مجهز است، موشکافانه از نزدیک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

رشته کوههای اقیانوس آرام نیز همانند رشته کوههای میان اقیانوس اطلس بوسیله شماری گسل که امتداد آنها تقریبا بر محور رشته کوهها عمود است، قطع گردیده و برجستگی های آرام شرقی را در چند مورد به مرکز گسترشی فعالی به نام خلیج کالیفرنیا مربوط می سازند. عدم تقارن چشمگیر بستر اقیانوس آرام نسبت به رشته کوههای مزبور به واقعیت استثنایی و شگفت انگیزی به نام لغزش قاره آمریکا و به زیر رفتن پوسته بخش های شرقی اقیانوس در ارتباط است.

? رشته کوهها و برجستگی های اقیانوس آرام

به کمک وسایل بسیار پیشرفته ای که بوسیله سازمانهای علمی و پژوهشی در سالهای اخیر بکار گرفته شده ، نهشت های سولفیده موجود در برجستگیهای آرام خاوری تحت آزمایش واقع شده و بر دانش روز در زمینه شناخت اقیانوس آرام به نحو چشمگیری افزوده است. پژوهشگران فرانسوی به کمک ناوک غواصی به نام سپانا ، دست به شناسایی اقیانوس آرام زده و به جزئیات مهمی در زمینه نحوه پیدایش پوسته اقیانوسی است یافته اند و با نیم رخ برداری های طولی و عرضی ، آگاهیهای بس گرانبهایی از برجستگی های آرام شرقی کسب کرده اند.

برجستگی های مزبور که پهنای آن به حدود سی کیلومتر و ارتفاعشان از کف دریا به 500 متر بالغ می گردد، به وسیله فروزمینی به موازات محور آن شکافته شده و دامنه های آن به آرامی به سوی اعماق مخاکی سرازیر می گردد. فزونی پهنای برجستگی های مزبور را بایستی زائیده ای از روند گسترش بستر اقیانوس به شمار آورد. بررسی نوارهای مغناطیسی روندهای گسترشی گوناگونی را به میانگین 4.5 سانتیمتر در سال نشان می دهد. که این رقم بزرگتر از روند گسترش اقیانوس اطلس می باشد.

اگر روند مزبور را اساس محاسبات قرار دهیم، به رقمی برابر 40 میلیون سال برای پیدایش سراسر بستر شرقی اقیانوس آرام خواهیم رسید. ساختمان بخش شمالی برجستگی های مزبور ، واقع در غرب آمریکای مرکزی نسبت به دیگر جاها از پیچیدگی و ابهام خاصی برخوردار است. محور این بخش را شماری گسل های ترانسفورم بزرگ قطع می کنند که فاصله آنها از هم حدود 200 تا 300 کیلومتر است. بین گسله های مزبور ، گسله های کوچکتری نیز وجود دارد که فاصله آنها از هم حدود 10 کیلومتر می باشد.

? بررسی های مورفولوژیکی

بررسی های سالهای اخیر نشان داده است که از ارتفاع برجستگی ها در مجاورت گسله های بزرگ کاسته شده و در عوض هرچه از آنها دورتر شود بر ارتفاعشان افزوده می گردد. و با رسیدن به وسط دو گسله بزرگ به بلندترین ارتفاع دست می یابند. و نیمرخ میان دو گسله بزرگ ، گنبد عظیمی از گدازه های آذرین را مجسم می سازد. گنبدهای کوچکتر که میان گسله های کوچکتر قرار گرفته اند، شباهت فراوانی به تاولهای بزرگ دارند و هر کدام از آنها احتمالا مرکز گسترش کوچکی را تشکیل می دهند.

زمین شناسان براین باورند که پوسته اقیانوسی جدید به وسیله فعالیت همین مراکز گسترش کوچک که تعدادشان بسیار زیاد است، زاییده می گردند. در سال 1981 برای شناخت هرچه بیشتر ساختمان زیر پوسته ، در فروزمین کاستاریکا واقع در بستر اقیانوس آرام چاه عمیقی حفر گردید، این چاه که در بخشی از برجستگی های آرام شرقی بین آمریکای جنوبی و جزایر فعال گالاپاگوس قرار داشت ، تحت شماره 504B شماره گذاری شد و بستر اقیانوس را تا ژرفای 1076 متر شناسایی نمود و معلوم شد که پوسته این قسمت بایستی حدود 6 میلیون سال عمر داشته باشد.

? حاشیه شرقی اقیانوس آرام و گسل سن اندریاس

حاشیه شرقی اقیانوس آرام در مقایسه با حاشیه غربی آن تفاوت بسیار دارد. حاشیه مزبور به دلیل حرکت غرب سوی صفحه قاره امریکا ، زمین هایی را از دست داده و ویژگی فرولغزش های آن نسبت به محل های فرولغزش حاشیه غربی بسیار متفاوت است. مرز میان صفحات حامل اقیانوس آرام و آمریکای شمالی از خلیج کالیفرنیا به سمت شمال بوسیله شماری گسله های ترانسفورم قطع گردیده و کانون های زمین لرزه آن کلا در عمق کم (10 کیلومتر) قرار دارند و گسله سن اندریاس در همین حاشیه واقع است. با وجود اینکه حرکات فردی در امتداد گسله سن اندریاس و دیگر گسله ای مشابه آن کاملا کوچک می باشد. ولی اثر جمعی حرکات مزبور در طول مدتی معادل یک میلیون سال کاملا قابل توجه است.

? زمین لرزه های مرتبط با گسل سن اندریاس

مقدار حرکت افقی حاصله از زمین لرزه سان فرانسیسکو در سال 1906 در امتداد گسله سان اندریاس رقمی معادل 5 متر بوده و مقدار جابجایی زمین در زلزله های پیش از آن مانند زمین لرزه در اوئنز (Owens Valley) حدود 4 متر می باشد. بدیهی است مجموع جابجایی های زمین در مدتی برای یک میلیون سال به رقم قابل توجهی بالغ خواهد گردید. قاره آمریکای شمالی طی دوره های سوم و ژوراسیک روی بستر شرقی اقیانوس آرام لغزیده و گسله سن اندریاس مرز میان صفحه های اقیانوس آرام شمالی و صفحه حامل قاره آمریکای شمالی را تشکیل می دهد. اقیانوس آرام نسبت به آمریکای شمالی رو به سوی شمال و در جهت ژرفنای الوشن (Aleation) حرکت می کند و به همین جهت زلزله هایی را که گاهگاه در کالیفرنیا روی می دهد، موجب می گردد.

از صفحه آرام شرقی یا صفحه فرلون بخش عظیمی تاکنون به زیر صفحه آمریکا لغزیده است و فقط دو صفحه کوچک یکی به نام صفحه کوکس (cocos) واقع در جنوب گسله سن اندریاس و دیگری صفحه هوان دفوکه (Juan de Fuca) واقع در غرب مرکز ایالات متحده آمریکا و کشور کانادا به جای مانده که آنها نیز در حال فرولغزی می باشند. از آنجایی که برجستگی های آرام شرقی به تدریج به زیرصفحه آمریکای شمالی فرو می لغزند، از این رو مرز میان آنها که منطقه بی ثباتی است به آرامی به سوی حاشیه قاره ای نزدیک می شود و تماس میان صفحه اقیانوس آرام و صفحه آمریکای شمالی را برقرار می سازد.




موضوع مطلب :

جمعه 91 آبان 19 :: 10:39 صبح
1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 55
  • بازدید دیروز: 33
  • کل بازدیدها: 2317725
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

آبان 91 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است