سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

دانلود Eset Smart Security

ESET Smart Security بسته امنیتی فوق العاده قوی مربوط به شرکت ESET بوده که به علت قدرت و سرعت در ویروس یابی و جلوگیری از تمام حملات به سیستم به یکی از بهترین آنتی ویروسها و بسته های امنیتی تبدیل شده و شهرت و کاربران فوق العاده زیادی دارد.

تفاوت بین ESET NOD 32 Antivurs و ESET Smart Security در این است که بسته ESET Smart Security با امکانات بیشتر ارائه شده و ESET NOD 32 Antivurs را در خود دارد.

به این معنا که بسته امنیتی دارای 3 قسمت اساسی میباشد.

قسمت اول به نام ESET NOD32 Antivirus + Antispyware میباشد که جهت پاکسازی ویروسها و برنامه های جاسوسی ساخته شده است، قسمت دوم آن ESET Personal Firewall میباشد که فایروال قدرتمند جهت جلوگیری از حملات اینترنتی و حفظ امنیت سیستم میباشد و همچنان در آخرین قسمت شامل ESET Anti Spam میباشد که در زمینه جلوگیری از دریافت ایمیلهای ناخواسته و ویروسی ساخته شده است. Smart Security دارای تفاوتهای دیگر میباشد که پس از دانلود و استفاده به آن پی خواهید برد.

نسخه ای که از این برنامه آماده نمودیم ESET Smart Security v5.0.95.0 میباشد.

برای دانلود رایگان ESET Smart Security v.5 به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

برخی از امکانات Eset Smart Security Business Edition:

- مجهز به Antivirus و Antispyware قدرتمند و کامل

- مجهز به فایروال قدرتمند و Anti Spam فوق العاده

- مجهز بودن به قابلیت Scan background جهت ویروسیابی در پشت صفحه

- راحتی در تغییر تنظیمات و نصب

- سبک، طوریکه بعد نصب مقداری کمی از فضا CPU و رم استفاده میکند

- پشتیبانی از تمام ویندوزها از جمله ویندوز 7

- آپدیت آسان و سریع

- محیط زیبا و گرافیکی

- قابلیت آپدیت به صورت آفلاین

- و …

دانلود دانلود نسخه 32 بیتی : دانلود رایگان با لینک مستقیم

دانلود دانلود نسخه 64 بیتی: دانلود رایگان با لینک مستقیم

password پسورد : www.p30af.com




موضوع مطلب :

شنبه 91 تیر 10 :: 7:59 عصر

این مرورگر برای سیستم عامل mac میباشد که قابلیت نصب بر روی ویندوز را هم دارد

سازگار کامل با ویندوز 7 ,xp , vista دارد

 

 

بعد از جنگ بسیار داغ بین مایکروسافت و موزیلا ، اپل در کنفرانس (WWDC 2007) اعلام کرد که قصد دارد نسخه ایی از مرورگر مشهور Apple Safari را که مخصوص کامپیوتر های مکینتاش هست را برای ویندوز هم ارائه کند و به این ترتیب به جدال شرکت های تولید کنند مرورگر برای ویندوز وارد شود!
بنا به گفته ی “استیو جابز”  مرورگر Apple Safari از هر دو مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس سریعتر خواهد بود و جعبه جستجو گری از هر دو سایت یاهو و گوگل در آن قرار خواهد داشت. نسخه ی اولیه مرورگر Apple Safari برای ویندوز که به صورت Beta منتشر شد دارای مشکلات و نقایص امنیتی مختلفی بود که مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت. اینک پس از گذشت چندین ماه این مرورگر از حالت Beta خارج شده است و نسخه ی جدیی از آن برای ویندوز منتشر شده است. در نسخه ی نهایی عرضه شده از لحاظ سرعت و کارایی پیشرفت های قابل توجهی داشته و تا حدودی شعار شرکت اپل مبنی بر ” بهترین مرورگر جهان ” را تحقق بخشیده است. با مراجعه به سایت اپل نتایج مقایسه های مختلفی که بین مرورگر های مختلف و Apple Safari صورت گرفته است را مشاهده کنید.

 

در ادامه به تحلیل و بررسی مرورگر Apple Safari می پردازیم و سعی بر آن داریم تا با بیان نکات مثبت و منفی آن، این مرورگر را به شما شناسانده و شما را در انتخاب و مقایسه با دیگر مرورگر ها یاری نماید.

> به این منظور در ابتدا به بیان نکات مثبت و قابلیت های شایان این مرورگر می پردازیم:

- سرعت لودینگ صفحات
سرعت مرورگر Apple Safari به گفته سایت رسمی Apple در نمایش صفحات وب سایت در مقایسه با مرورگر Internet Explorer 7 دو برابر بیشتر می باشد و در مقایسه با مرورگر Firefox 2 1.6 برابر سرعت بیشتری را دارا می باشد که همین امر باعث نمایش سریعتر صفحات در مرورگر می گردد. علاوه بر این سرعت بالای این مرورگر در مقایسه با دیگر مرورگرهای مطرح به هنگام کار با آن محسوس می باشد و بدون تکیه بر اطلاعاتی که سایت رسمی Apple در این زمینه بیان می کند می توان دریافت که این مرورگر از لحاظ سرعت برتری نسبی بر دیگر مرورگرها دارد. همچنین این مرورگر بر اساس اطلاعاتی که وب سایت رسمی Apple بیان می کند قابلیت اجرای مندرجات JavaScript را تا 2?8 برابر سریعتر از مرورگر Internet Explorer 7 دارا می باشد و این سرعت در مقایسه با مرورگر Firefox 2 به 1?6 نیز می رسد. در واقع بنابر اطلاعات بیان شده بدیهی است که کار با این مرورگر به صرفه جویی در وقت می انجامد و این قابلیت می تواند خواستگاه بسیاری از کاربران اینترنت باشد.

- قابلیت Tab
به هنگام بازدید صفحات زیادی در اینترنت به طور همزمان اغلب کاربران به مشکلاتی برای مدیریت و دسترسی به صفحات پیدا می کنند. زیرا مدیریت صفحات وب امری نیست که کاربر خود قادر به انجام آن باشد. به همین منظور با قبلیت Tab که در این مرورگر همانند دیگر مرورگرهای مطرح و شناخته شده موجود است می توان به راحتی از یک صفحه به صفحه ای دیگر رفت و می توان صفحه مورد نظر را نیز از میان عنوان صفحات مورد نظر خود در قسمت Tab ها انتخاب کرد و به آن مراجعه نمود. همچنین یکسری تنظیمات نیز برای مدیریت Tab ها موجود می باشد که در داخل مرورگر تعبیه شده است.

- مدیریت Bookmark ها
به طور معمول کاربرانی که در دنیای اینترنت با وب سایت های زیادی سر و کار دارند برای مراجعه دوباره به وب سایت ها می بایست به نام آن ها دسترسی داشته باشند تا بتوانند در امر مراجعت کار خود را آسان نموده و وقت خود را صرف پیدا کردن دوباره وب سایت ها ننمایند. قابلیت Bookmark کردن در مرورگر Safari این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم با انتخاب وب سایت مورد نظر آن را Bookmark نموده و در یک فولدر انتخابی که ایجاد کرده ایم آن را دسته بندی نماییم. بدین ترتیب در مراجعه بعدی کار ما برای دسترسی به وب سایت ها آسان خواهد شد. همچنین با استفاده از این مرورگر می توان Bookmark هایی را که متعلق به مرورگر های دیگر هستند را Import کرده و از آن ها نیز در این مرورگر استفاده نمود. لازم به ذکر است که این مرورگر به صورت خود کار نیز Bookmark های مربوط به دیگر مرورگر ها را Import می کند و قابلیت استفاده از آن ها را نیز فراهم می نماید. علاوه برای این ما می توانیم RSS های موجود در وب سایت ها را نیز Bookmark نموده و از آن ها بهره بگیریم.

- استفاده از RSS
RSS مخفف کلمات Really Simple Syndication می باشد و یکی از قابلیت های ارزشمند حال حاضر دنیای وب است. هنگامی که یک وب سایت دارای RSS می باشد به ما این امکان را می دهد تا با مشاهده لیست RSS آن از آخرین مندرجات اضافه شده به وب سایت آگاهی پیدا کنیم و از یکسری توضیحات پیرامون آن مطلع گردیم. بدین ترتیب هنگام مشاهده لیست آخرین مندرجات می توانیم با کلیک کردن بر روی هر کدام از آن ها به صفحه اصلی حاوی مطالب درج شده برویم و از آن استفاده نماییم. برای اینکه از وجود RSS در یک وب سایت مطلع شویم نیاز به انجام کار خاصی نیست. اگر وب سایت مورد نظر دارای RSS باشد در قسمت Address Bar علامت RSS به رنگ آبی در سمت راست آن ظاهر می گردد و بدین ترتیب می توان از آن ها استفاده نمود.

- محیط کاری جذاب و ساده
از مواردی که شاید کاربران را بیشتر از هر قابلیت دیگری به سوی یک مرورگر جذب می کند ظاهر جذاب و زیبای آن است. بی شک به دلیل محیط استثنایی این مرورگر کار با آن بسیار لذت بخش خواهد بود و به هیچ وجه خشکی دیگر مرورگر ها را نخواهد داشت. علاوه بر آن نیز نحوه کارکرد این مرورگر بسیار آسان می باشد و هر کاربری با هر سطح دانشی می تواند از آن بهره بگیرد و در این راه به مشکلی بر نخواهد خورد.

- قابلیت بلوکه کردن Pop-Up و دیگر مندرجات
به هنگام کار با اینترنت به طور حتم با تبلیغات شرکت های مختلف بر روی وب سایت ها به صورت صفحات Pop-Up مواجه شده اید. این تبلیغات در بیشتر موارد گرافیکی بوده و باعث کاهش سرعت اینترنت شما می گردند و علاوه بر آن به این دلیل که بدون درخواست ما به نمایش در می آیند موجب ناراحتی می گردند.بدین ترتیب می توان با بهره گیری از این مرورگر از نمایش این صفحات تبلیغاتی جلوگیری نمود. همچنین توسط این مرورگر می توان از نمایش یکسری از مندرجات درون وب سایت ها نیز جلوگیری به عمل آورد که این مندرجات می توانند شامل فعالیت های کدهای جاوا اسکریپت و همچنین پلاگین ها و دیگر موارد باشد.

- قابلیت AutoFill
از عواملی که شاید سهم زیادی در محبوبیت این مرورگر اینترنتی دارد می توان به قابلیت AutoFill اشاره نمود. با استفاده از این امکان می توان در هنگام پر کردن فرم های مختلف در وقت صرفه جویی نمود. به این ترتیب که اگر شما این قابلیت را در مرورگر خود فعال نمایید در هر بار پر کردن فرم ها بر روی سایت های مختلف دیگر لازم نیست تا تمامی اطلاعات خود را یک بار در آن فرم ها درج نمایید و با به کارگیری این ابزار می توانید فرآیندی را بوجود آورید که فرم ها خود کامل گردند و نیازی به پر کردن دوباره آن ها نباشد. همچنین در این مرورگر قابلیت پر کردن فرم ها را می توان در قبال رمزهای عبور نیز عملی نمود.

- موتورهای جست وجو گر
با استفاده از این مرورگر دیگر لازم نیست تا برای جست وجو در موتورهای جست وجوگر (Search Engine) به آن سایت ها مراجعه نمایید و پس از آن اقدام به جست وجو کنید. در داخل این مرورگر قسمتی تعبیه شده است که به شما این امکان را می دهد تا از میان دو موتور جست وجوگر Yahoo! و Google یکی را به عنوان موتور جست وجوی مورد نظر انتخاب نمایید و پس از آن بدون آن که به وب سایت آن ها بروید به جست وجو بپردازید.

- نمایش فایل های PDF
مرورگر Apple Safari امکانی را فراهم میاورد تا به هنگام برخورد با یک فایل PDF بتوانید آن را در مرورگر به نمایش در بیاورید و از آن بهره بگیرید. بدون آن که از نرم افزارهای مربوطه برای نمایش آن استفاده نمایید.

> حال به بیان نقاط ضعف و مشکلات این مرورگر می پردازیم. موارد زیر از جمله مشکلات این مرورگر می باشند:

- عدم پشتیبانی از Skin
از مواردی که شاید به عنوان یک نقص اصلی این مرورگر قلمداد می گردد عدم پذیرش Skin برای مرورگر می باشد. بدون شک محیط اولیه نرم افزار بسیار جذاب می باشد و کار کردن با آن نیز در عین راحتی لذت بخش می باشد و از این نقطه قوت نرم افزار نیز نمی توان چشم پوشی کرد اما در استفاده طولانی مدت محیط این نرم افزار تکراری می گردد و با توجه به امکانات این مرورگر امکان تعویض Skin وجود ندارد و بدین ترتیب کاربر می بایست یک Skin واحد را تحمل نمیاد.

- عدم تجهیز به امکانات کاربردی
به طور حتم کاربری که با مرورگرهای زیادی دست و پنجه نرم کرده باشد تفاوت های میان مرورگرها را به خوبی درک می کند. برای مثال اگر شما درگذشته کاربر مرورگر Firefox بوده باشید به هنگام کارکرد با مرورگر Apple Safari فقدان بسیاری از امکانات را احساس خواهید کرد. از جمله آن ها می توان وجود Extension های بسیار حرفه ای در مرورگر Firefox را برشمرد که فقدان آن ها به هنگام کار با مرورگر Apple Safari کاملا محسوس است. عدم بهره گیری از Extension های کاربردی و حرفه ای در مرورگر Safari کاربران را تا حدودی آزار می دهد و در هنگام نیاز آن ها را با مشکل مواجه می کند. بدین ترتیب می توان مهم ترین ضعف این مرورگر را در مقایسه با Firefox عدم پشتیبانی از Extension ها برشمرد که خود باعث محدود شدن فعالیت در این مرورگر می گردد و می تواند بسیاری از علاقه مندان خود را از ادامه کار با آن مایوس کند.

Extension: در مرورگر فایرفاکس مندرجاتی با نام Extension وجود دارد که توسط برنامه نویسان از سرتاسر جهان عرضه می گردد و با نصب آن ها از طریق وب سایت رسمی مرورگر Firefox یکسری امکانات با قابلیت های مختلف به مرورگر افزوده می گردد و به طور کل می توان محبوبیت مرورگر Firefox را بهره گیری از این دسته از امکانات به حساب آورد.

- نمایش مصنوعی مندرجات
به هنگام تغییر محیط کاری خود از یک مرورگر به مرورگر Apple Safari می توان تغییرات زیادی را در نحوه نمایش صفحات وب احساس نمود که مندرجات درون وب سایت ها را که بخش عمده آن متن ها را تحت تاثیر قرار می دهد با یک حالت مصنوعی به نمایش در می آورد که در مقایسه با دیگر مرورگر ها به طور کامل متفاوت می باشد و در مواردی مورد پسند کاربران نمی باشد.

- نحوه Cache کردن صفحات
مرورگرهای مختلف هر کدام به نحوی صفحات را Cache می کنند و نمی توان معیار مناسبی را برای سنجش آن ها و فرآیند مقایسه بین آن ها مطرح نمود و بیشتر می توان نحوه Cache کردن صفحات را بنا به سلیقه افراد برگزید اما در اغلب موارد مرورگر Apple Safari در ابتدا تمام صفحه را Cache می کند و بعد از آن وب سایت Cache شده را نمایش می دهد. در مرورگر Firefox مندرجات بر اساس مقدار اطلاعات Cache شده نمایش داده می شود و تا حدی که اطلاعات از اینترنت Cache شده است به همان میزان نیز اطلاعات به نمایش در می آید. در مرورگر Maxthon نیز در ابتدا تمام وب سایت به همراه تمامی متن ها به نمایش در می آید و پس از آن مرورگر به فرآیند Cache کردن عکس ها و دیگر موارد می پردازد. در نظر نگارنده نحوه Cache کردن مرورگر Maxthon در مقایسه با دیگر مرورگر ها از برتری نسبی برخوردار است و می توان این مرورگر را از این لحاظ بر دیگر مرورگر ها برتری داد.

Cache کردن : به ذخیره یک کپی از اطلاعات دریافت شده از اینترنت توسط مرورگرهای اینترنتی Cache کردن صفحات توسط مرورگر گفته می شود.

 

Windows Requirements

Any PC running Windows XP SP2 or Windows Vista or Windows 7
500-MHz Pentium-class processor or better
256MB of RAM
Top Sites and Cover Flow require a compatible DirectX 9.0 video card with 64MB of video RAM

 




موضوع مطلب :

شنبه 91 تیر 10 :: 7:11 عصر

کامپیوتر چگونه کار می کند؟

مطالب این مقاله:

  • در آمدی بر چگونگی عملکرد کامپیوترها
  • اتصالات کامپیوتر
  • راه اندازی کامپیوتر
  • سیستم عامل
  • سیستم راه انداز کامپیوتر
  • کامپیوتر قابل حمل شخصی

هنگامیکه کلمه " تکنولوژی" را به زبان می آورید، بیشتر مردم کامپیوتر را در ذهن خود تداعی می کنند. تقریباً تمام قسمت های زندگی ما به نوعی کامپیوتری شده است. وسایل خانگی ما دارای ریز پردازنده هایی هستند که در آنها ساخته شده اند. مثل تلویزیون ها. حتی اتومبیل های ما نیز دارای کامپیوتر باشند. اما منظور از کامپیوتری که در ذهن هرکسی تداعی می شود، کامپیوتر شخصی یا PC می باشد.
یک کامپیوتر ابزاری عمومی می باشد که در اطراف یک ریزپردازنده ساخته شده است. این دستگاه دارای قطعات مختلفی می باشد. حافظه، دیسک سخت (هارد)، مودم و ... که با یکدیگر کار می کنند.
ابزار عمومی به این معنی است که شما می توانید کارهای بسیار زیادی را با یک کامپیوتر انجام دهید. شما می توانید از آن برای تایپ اسناد، فرستادن ایمیل، جستجو در اینترنت و بازی کردن استفاده کنید.
در این مقاله درباره کامپیوترها از لحاظ عمومی بحث خواهیم کرد و قطعات مختلف درون آن را بررسی می نماییم. بنابراین چیزهای زیادی درباره اجزای مختلف کامپیوتر و چگونگی عملکرد آن با یکدیگر در یک سیستم عامل پایه ای یاد خواهید گرفت.
اکنون می خواهیم نگاهی به اجزای اصلی یک کامپیوتر رومیزی معمولی داشته باشیم.

  • واحد پردازش مرکزی (CPU) : "مغز" ریز پردازنده سیستم کامپیوتر، واحد پردازش مرکزی نامیده     می­شود. هر عملی که یک کامپیوتر انجام می دهد، تحت نظر CPU می باشد.
  • حافظه- این قطعه وسیله ذخیره سریع می باشد که برای نگه داشتن داده ها استفاده می شود. این قطعه باید خیلی سریع کار کند. زیرا به طور مستقیم به ریز پردازنده متصل می شود.
  • چندین نوع خاص از حافظه کامپیوتر موجود می باشد:
  • Random – access memory (RAM) : برای ذخیره موقتی اطلاعات که کامپیوتر در حال حاضر با آنها کار می­کند، استفاده می شود.
  • حافظه خواندن (ROM)   یک نوع دائمی حافظه ذخیره که توسط کامپیوتر برای ذخیره اطلاعاتی که تغییر نمی­کنند، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سیستم خروجی/ ورودی پایه ای (BIOS) : نوعی ROM که توسط کامپیوتر برای برقراری ارتباط پایه ای به هنگام روشن شدن کامپیوتر برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پنهان سازی (Coching) : ذخیره گاه به گاه اطلاعات استفاده شده در حافظه بسیار سریع  RAM که به طور مستقیم به CPU متصل می شود.
  • حافظه مجازی (Virtual memory) : فضایی بر روی دیسک سخت (هارد) که برای ذخیره موقتی اطلاعات و خارج کردن آن از RAM در صورت لزوم مورد استفاده قرار می گیرد.
PC.gif
  • Mother board : این قطعه برد اصلی مدار کامپیوتر می باشد که تمامی اجزای داخلی دیگر به آن متصل می شوند. CPU و حافظه معمولاً بر روی Motherboard  می باشند. ممکن است سیستم های دیگری نیز باشد که به طور مستقیم به Motherboard متصل باشند یا از طریق یک اتصال ثانویه با آن ارتباط برقرار کنند.
  • برای مثال یک کارت صدا می تواند داخل یک mother board ساخته شود یا از طریق یک PCI به آن متصل شود.
  • منبع تغذیه: یک ترانسفورماتور الکتریکی، برق استفاده شده توسط کامپیوتر را تنظیم می کند.
  • دیسک سخت (هارد) : این قطعه یک ابزار ظرفیت بالای ذخیره دائمی می باشد که برای نگه داشتن اطلاعات مثل برنامه ها و اسناد استفاده می شود.
  • سیستم عامل: این سیستم یک نرم افزار پایه ای          می باشد که به کاربر امکان ارتباط با کامپیوتر را می دهد.
  • کنترل کننده الکترونیک درایو یکپارچه (IDE) – این کنترل کننده یک واسط اصلی برای درایو هارد، CD-ROM و درایو فلاپی دیسک می باشد.
  • PCI    BUS : رایج ترین راه برای اتصال اجزای اضافی به کامپیوتر، PCI از یک سری شکاف (اسلات) موجود بر روی مادربرد استفاده می کند که کارت های PCI به داخل آن زده می شود.
  • SCSI – واژه ای که به صورت "SUSSY" تلفظ می شود و سر نام "واسط کوچک سیستم کامپیوتر"می باشد. این روش اضافه کردن ابزار اضافی مثل درایورهای سخت یا اسکنرها به کامپیوتر می باشد.
  • AGP : پورت گرافیکی سرعتی یک اتصال بسیار سریع می باشد که با کارت گرافیکی برای ارتباط با کامپیوتر استفاده می شود.
  • کارت صدا: این کارت برای ضبط و پخش صدا از طریق تبدیل صدای آنالوگ به اطلاعات دیجیتال در کامپیوتر استفاده می شود.
  • کارت گرافیک: این کارت اطلاعات تصویر را از کامپیوتر به یک فرمتی که قابل پخش در مانیتور باشد تبدیل می کند.

تعریف یک کامپیوتر شخصی

در اینجا یک روش برای فکر کردن به کامپیوتر وجود دارد: یک کامپیوتر وسیله پردازش کردن اطلاعات عمومی می باشد. این ابزار می تواند اطلاعات را از یک شخص (از طر یق کیبورد یا موس) از یک وسیله (مثل فلاپی دیسک یا CD ) یا از شبکه (از طریق یک مودم یا کارت شبکه)گرفته و آن را پردازش کند. هنگامیکه اطلاعات پردازش شد، از طریق مانیتور یا ذخیره شدن بر روی یک وسیله (مثل دیسک هارد) یا ارسال شدن به جایی دیگر از طریق شبکه (به وسیله مودم یا کارت شبکه) نمایش داده می شود.
ما تعداد زیادی از پردازنده های اختصاصی را در دوران زندگی مان دیده ایم. یک پخش کننده MP3 کامپیوتری اختصاصی برای پردازش کردن فایل های MP3 می باشد. یک GPS کامپیوتری اختصاصی برای کنترل سیگنال های GPS است و یک Nintendo DS کامپیوتری اختصاصی برای کنترل بازی ها می باشد اما نمی تواند هیچ کار دیگری انجام دهد. یک کامپیوتر می تواند تمام کارهای ذکر شده در بالا را انجام دهد چرا که یک ابزار عمومی می باشد.

اتصالات کامپیوتر

یک کامپیوتر معمولی با دنیای اطرافش به روش های متفاوت ارتباط برقرار می کند.

ورودی/ خروجی

  • بدون توجه به اینکه اجزای داخلی کامپیوتر دارای چه توانی می باشند، شما نیازمند روشی برای تعامل با آنها می باشید. این تعامل ورودی/ خروجی (IRO) نامیده می شود، انواع IRO در کامپیوترها به شرح زیر می باشند،
  • مانیتور: یک مانیتور ابزاری پایه ای برای نمایش اطلاعات از کامپیوتر است.
  • کیبورد: یک کیبورد ابزاری پایه ای برای وارد کردن اطلاعات به کامپیوتر می باشد.
  • موس- یک موس ابزاری پایه ای برای پیمایش و تعامل با کامپیوتر است.
  • ذخیره قابل انتقال: ابزار ذخیره قابل انتقال به شما امکان اضافه کردن اطلاعات جدید و همچنین ذخیره اطلاعاتی را که می خواهید به محل دیگری حمل کنید، می دهد.
  • فلاپی دیسک: رایج ترین شکل ابزار ذخیره قابل انتقال، فلاپی دیسک ها هستند که بسیار ارزان بوده و ذخیره اطلاعات بر روی آنها آسان می باشد.
  • CD-ROM : (دیسک فشرده، حافظه خواندن) یک روش رایج توزیع نرم افزارهای تجاری است. بسیاری از سیستم­ها اکنون یک CD-R (قابل ضبط) CD-RW (قابل ضبط مجدد) می باشند که ضبط هم می شوند.
  • حافظه فلش: بر اساس نوع ROM که حافظه خواندن قابل برنامه ریزی و پاک شدن به صورت الکتریکی می باشد، حافظه فلش یک ابزار ذخیره دائمی سریع را ارائه می دهد. کارت های Compact Flash, Smart Media, PCMCIA انواع مختلف حافظه فلاش می باشد.
  • DVD-ROM , DVD-ROM (دیسک های دیجیتال، حافظه خواندن) مشابه CD-ROM ها می باشند اما قادر به ذخیره میزان بسیار بیشتری از اطلاعات می باشد.

پورت ها:

  • موازی – این پورت معمولاً برای اتصال به یک پرینتر استفاده می شود.
  • سریال: این پورت معمولاً برای اتصال به یک مودم خارجی استفاده می شود.
  • باس سریال جهانی  (USB) به سرعت در حال تبدیل شدن به رایج ترین اتصال خارجی می باشد. پورت های USB   قدرت و  تنوع را ارائه می کنند و استفاده از آنها بسیار آسان می باشد.
  • Firwire : Firwire یک روش بسیار رایج برای اتصال ابزار دیجیتال – تصویر مثل دوربین های ضبط فیلم یا دوربین های عکاسی به کامپیوترتان می باشد.

اینترنت / شبکه:

  • مودم: این وسیله یک روش استاندارد را برای اتصال به اینترنت ارائه می دهد.
  • کارت شبکه محلی (LAN) - این ابزار توسط بسیاری از کامپیوترها بویژه کامپیوترهای موجود در شبکه اداری اینترانت برای اتصال آنها به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مودم کابل: این نوع مودم از کابل تلویزیون شما برای اتصال به اینترنت استفاده می کند.
  • مودم خط مشترکین دیجیتال: این وسیله یک وسیله اتصال سرعت بالا می باشد که بر روی یک خط تلفن استاندارد کار می کند.
  • مودم DSL نرخ بیت بالا (VDSI) : نسل جدید DSL یعنی VDSL ملزم به آن است که خط تلفن شما دارای کابل های فیبر نوری باشد.

اکنون که با قطعات کامپیوتر آشنا شده اید، می توانیم درباره عملکرد یک کامپیوتر معمولی بحث کنیم:

راه اندازی

BIOS :

عملکرد یک کامپیوتر معمولی در ابتدا با روشن شدن آغاز می گردد. مراحل پروسه عملکرد آن به شرح زیر  می­باشد:
شما تکمه “On” را بر روی کامپیوتر و مانیتور فشار می دهید.
در بسیاری از دستگاهها BIOS متنی را درباره اطلاعاتی مثل میزان حافظه نصب شده در کامپیوتر  و نوع دیسک سختی که شما دارید، نمایش می دهد. در حین فرایند راه اندازی، BIOS میزان قابل توجهی از کار را انجام می دهد تا کامپیوتر آماده  اجرا شود.

  • BIOS تشخیص می دهد که آیا کارت تصویر قادر به انجام عملکرد می باشد یا خیر. بیشتر کارت های تصویر یک BIOS بسیار کوچک دارند که حافظه و پردازنده گرافیک را بر روی کارت راه اندازی می کند. در صورت نداشتن، اطلاعات تصویر- درایور بر روی ROM دیگر موجود بر مادربورد  وجود دارد که BIOS می تواند آن را بارگذاری کند.
  • BIOS بررسی می کند که آیا راه اندازی کامپیوتر از نوع سخت افزاری یا راه اندازی مجدد است. BIOS این کار را با بررسی عدد موجود در آدرس حافظه 0000: 0472 انجام می دهد. مقدار  1234  h بارگزاری مجدد را نشان می دهد که در آن حالت BIOS ، تست راه اندازی را ادامه نمی دهد. مقدار یا عدد دیگری که نمایش داده می شود نشان دهنده راه اندازی سخت افزاری می باشد.
  • در صورتیکه راه اندازی از نوع راه اندازی سخت افزاری می باشد، RAM, BIOS را با اجرای یک تست خواندن/ نوشتن برای هر آدرس حافظه، آزمایش می کند. سپس کیبورد و موس را بررسی می کند.
  • سپس یک باس PCI را جستجو می کند و در صورت یافتن یک PCI بقیه کارت های PCI را نیز بررسی       می­کند. در صورتیکه BIOS در حین POST (تست روشن شدن) خطایی را تشخیص دهد، شما را با بوق های متوالی یا یک پیغام خطای نمایش داده شده در صفحه، آگاه می کند. خطایی که در این نقطه بروز می کند، معمولاً یک مشکل سخت افزاری می باشد.
  • BIOS جزئیاتی درباره سیستم شما ارائه می دهد. این جزئیات معمولاً شامل اطلاعاتی درباره  پردازنده،  فلاپی و هارد، حافظه، اصلاح BIOS و تاریخ، نمایش می باشد.
  • هر درایو ویژه مثل درایورهای آداپتورهای SCSI از آداپتورها بارگزاری می شوند و BIOS اطلاعات را نمایش می دهد.
  • BIOS به توالی ابزارهای ذخیره تشخیص داده شده مثل ابزارهای راه اندازی شده در نصب CMOS نگاه      می کند.
  • کلمه “Boot” (راه اندازی) خلاصه شده کلمه “boot strap” می باشد. همانطور که در جمله “Lift yourself up by your boot strap” کلمه “Boot” (راه اندازی) به فرآیند شروع سیستم فایل کامپیوتر بر می گردد. BIOS سعی می کند که روند راه اندازی را از اولین وسیله و با استفاده از برنامه بارگزاری خود راه انداز شروع کند.

برنامه بارگزاری خود راه انداز سیستم عامل را بر روی حافظه بارگزاری کرده و به شما امکان شروع عملکرد را  می دهد.
این برنامه این کار را با تنظیم تقسیمات حافظه ای که سیستم عملکرد اطلاعات کاربر و برنامه ها را در خود دارد،  انجام می دهد. برنامه بارگزاری خود راه انداز، سپس ساختارهای اطلاعات را که برای ایجاد رابطه بین سیستم های فرعی و برنامه های کامپیوتر استفاده می شوند، مستقر می کند. در نهایت، سیستم عامل کامپیوتر راکنترل می کند.

سیستم عامل

به هنگام بارگزاری سیستم عامل عملکردهای این سیستم در 6 گروه وسیع تر قرار می گیرد.

  • مدیریت پردازنده- تقسیم وظایف به قسمت های قابل مدیریت و اولویت بندی آنها قبل از ارسال به CPU
  • مدیریت حافظه- هماهنگ ساختن جریان داده ها در داخل و خارج RAM و تعیین زمان نیاز به حافظه مجازی
  • مدیریت ابزار- فراهم آوردن یک واسط بین هر وسیله متصل به کامپیوتر، CPU و برنامه ها
  • واسط برنامه- ایجاد یک ارتباط استاندارد و تبادل اطلاعات بین برنامه های نرم افزاری و کامپیوتر
  • واسط کاربر- ایجاد یک روش برای کاربر به منظور ایجاد رابطه و تعامل با کامپیوتر

شما می توانید یک برنامه پردازش کلمه را باز کرده یک حرف را تایپ، ذخیره و سپس آن را چاپ کنید. در این فرآیند چندین جزء دخالت دارند:

  • کیبورد و موس که ورودی شما را به سیستم عامل ارسال می کند.
  • سیستم عامل تشخیص می دهد که برنامه پردازش کلمه یک برنامه فعال است و ورودی شما را به عنوان اطلاعاتی برای آن برنامه می پذیرد.
  • برنامه پردازش کلمه فرمت داده را از طریق سیستم عامل تشخیص می دهد و آن را به صورت موقتی در RAM ذخیره می کند.
  • هر دستورالعمل از برنامه پردازش کلمه توسط سیستم عامل که قبل از ارسال به CPU آنها را بررسی کرده است، تلفیق می شود.
  • در تمام این محدوده زمانی، سیستم عامل به طور پیوسته اطلاعات نمایش را بر روی کارت گرافیک فراهم می آورد و آنچه که بر روی مانیتور نمایش داده خواهد شد را کنترل می کند.
  • وقتی می خواهید حرف را ذخیره کنید، برنامه پردازش کلمه پیغام درخواستی به سیستم عامل ارسال می کند سپس سیستم عامل یک پنجره استاندارد برای انتخاب محل مورد نظر برای ذخیره اطلاعات و همچنین نام فایل فراهم می آورد.
  • هنگامیکه نام و مسیر فایل را انتخاب کردید، سیستم عامل اطلاعات را از RAM به ابزار ذخیره مناسب هدایت می کند.
  • شما بر روی کلمه “Print” کلیک می کنید. برنامه پردازش کلمه یک پیغام به سیستم عامل ارسال می کند که سیستم عامل داده را به فرمت قابل خواندن توسط پرینتر ترجمه می کند و اطلاعات را از RAM به پورت مربوطه برای پرینتر مورد نظر شما ارسال می کند.
  • شما می توانید یک جستجو گر را باز کرده و چگونگی عملکرد کارمندان (How staff works?) را بررسی کنید. این بار اما کامپیوتر ورودی را از یک منبع دیگر مثل اینترنت و یا شما دریافت می کند. سیستم عامل به طور پیوسته تمام اطلاعات ورودی و خروجی را یکپارچه سازی می کند.
  • شما جستجو گر وب را می بندید و گزینه “Shut down” را انتخاب می کنید.
  • سیستم عامل تمام برنامه هایی راکه شما فعال نموده اید، می بندد. در صورتیکه یک برنامه دارای اطلاعات ذخیره نشده می باشد، به شما امکان ذخیره آنها قبل از بستن برنامه داده می شود.
  • سیستم عامل تنظیمات کنونی را در یک فایل پیکر بندی خاص ذخیره می کند بنابراین سیستم در زمان بعد با تنظیمات مشابه راه اندزای می شود.
  • در صورتیکه کامپیوتر کنترل نرم افزاری توان را فراهم بر صد را داشته باشد، سیستم عامل بعد از اتمام چرخه Shut down به طور کامل خاموش می شود. در غیر اینصورت شما باید به طور دستی کامپیوتر را خاموش کنید.

کامپیوترهای شخصی قابل حمل:

اخیراً کامپیوترهای قدرتمندی به صورت غیر رومیزی را می بینیم. کامپیوترهای لپ تاپ و کامپیوترهای دستیار دیجیتال شخصی PPA)ها) کارهای کامپیوتری را در خارج از اداره امکان پذیر کرده اند.
کامپیوترهای پوشیدنی که در لباس ها و جواهرات ما جاسازی می شوند، هرجایی که برویم همراه ما می باشند.
هنگامیکه کامپیوترهای ما بازخورد فوری از محیط ارائه می دهند، فایل های ما همراه ما خواهند بود. نرم افزار تشخیص صدا و دست خط به ما امکان کارکردن با کامپیوترها را بدون استفاده از موس یا کیبورد می دهد. RAM مغناطیسی و دیگر ا بتکارات به زودی دسترسی فوری به کامپیوتر را با سرعتی مشابه دسترسی به تلویزیون و رادیو امکانپذیر می سازد. یک چیز اطمینانی قطعی می باشد. کامپیوتر متحول می شود. سریع تر می شود، ظرفیت بیشتری پیدا می کند و به جزء جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل می شود.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 تیر 6 :: 1:46 عصر

دانلود Ubuntu

اوبونتو یک سیستم عامل کاملاً‌ آزاد، رایگان ، زیبا و کاربر پسند است.
در حقیقت اوبونتو همان لینوکس است که گسترش داده شده و به نام Ubuntu نامگذاری شده است.

تمامی نسخه های Ubuntu رایگان و Open Source هستند، اولین نسخه منتشر شده اوبونتو در 20 اکتبر سال 2004 بود که به شدت کاربرانی زیادی را جذب کرد و در بین سیستم عامل ها محبوب شد!

سایت و پشتیبانی رسمی اوبونتو ubuntu.com بوده که در همین سایت هم اوبونتو قابل دانلود است.

اوبونتو نسبت به سایر سیستم عامل ها حجم کمتری داشته و در دو نسخه 32 بیتی و 64 بیتی برای دانلود قرار داده است، نسخه ای که برای دانلود قرار داده شده است آخرین نسخه تولید شده بوده که عبارت از Ubuntu 11.10 است. دقت داشته باشید که زمانی که سیستم عامل را دانلود میکنید پسوند .iso داشته که برای نصب باید این ایمیج را توسط برنامه های مانند Nero بر روی سی دی رایت نموده و سپس از طریق بوت نصب کنید!

برای دانلود رایگان سیستم عامل اوبونتو با لینک مستقیم به ادامه مطلب مراجعه کنید.

در صورتی که لینکهای زیر در دسترس نبود از این لینک استفاده کنید.

دانلود دانلود نسخه 32 بیتی : دانلود رایگان با لینک مستقیم

دانلود دانلود نسخه 64 بیتی : دانلود رایگان با لینک مستقیم

حجم نسخه 32 بیتی: 695?29MB

حجم نسخه 64 بیتی: 697?29MB




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 تیر 6 :: 1:43 عصر

بازی Angry birds

قبلا بازی Angry birds را برای سیستم عامل آندروید مورد معرفی و دانلود قرار داده بودیم، حال نسخه ویندوز بازی Angry Birds را برای ویندوز آماده نموده ایم.

در فایل قرار داده شـده برای دانلود آخرین نسخه بازی پرندگان خشمگین یعنی نســخه Angry Birds v2.0.2 همراه با کرک آن موجود میباشد.

این ویژگی های این بازی میتوان به  240 مرحله جذاب، گرافیک بالا و جلوه های جالب صوتی، محیط و مراحل زیبا، بالا بردن قدرت تمرکز و زکاوت و … اشاره نمود.

برای دانلود رایگان بازی Angry Birds به ادامه مطلب مراجعه کنید.

طریقه فعال سازی و کرک بازی Angry Birds :

ابتدا محتویات پوشه Patch را در محل نصب بازی کپی کنید و فایل Patch.exe را اجرا و عملیات Patch را انجام دهید. (توجه داشته باشید چنانچه از ویندوز ویستا و یا 7 استفاده می کنید برای اجرای فایل Patch.exe می بایستی بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید تا Patch به درستی کار کند)، سپس بازی را اجرا کنید و بر روی عبارت “Active Full Version” کلیک کنید، بعد از آن در پنجره باز شده، شماره سریال موجود در فایل Serial.txt وارد کنید بازی به صورت کامل فعال میشود.

توجه ! اگر هنگام اجرای بازی با پیغام OpenGL مواجه شدید، برای حل مشکل باید درایور کارت گرافیک خود را آپدیت کنید!

دانلود دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم

password پسورد : www.p30af.com

حجم : 39?24MB




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 تیر 6 :: 1:39 عصر

Liber Office Logo

LibreOffice یکی از برنامه های بسیار کاربردی و اداری بوده ، LibreOffice را رقیب سرسخت مایکروسافت آفیس به دلیل قدرت ، امکانات و رایگان بودن آن شمرده اند.

با بسته نرم افزاری قدرتمند LibreOffice میتوانید تا به صورت کاملا رایگان از امکانات بسیار جالب و کاربردی آن بهره مند شوید.Base, Calc, Draw, Impress, Math یا Writer . هرکدام از این نرم افزارها ظاهری شبیه به نرم افزار Microsoft Office دارند که با نرم افزار Writer ابزاریست برای پردازش و نوشتن متن و نرم افزار های Base و Impress جهت ساخت ارائه به کار می رود و سایر ابزارها برای ساخت صفحات گسترده و انجام عملیات حسابی و ریاضیکی ، ساخت دیتابیس ها و … بکار میروند، همچنان با LibreOffice میتوانید فایلهای پی دی اف ساخته و یا باز کنید.

آخرین نسخه این برنامه سودمند LibreOffice 3.5.1 بوده که توسط پی سی ایــ افــ برای دانلود آماده شده است.

برای دانلود LibreOffice به ادامه مطلب مراجعه کنید.

دانلود دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم

 حجم :192?74MB

password پسورد : www.p30af.com





موضوع مطلب :

سه شنبه 91 تیر 6 :: 1:34 عصر

دانلود رایگان دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم

 رمز : www.p30af.com

 حجم : 2?67MB





موضوع مطلب :

سه شنبه 91 تیر 6 :: 1:21 عصر

 
بره ناقلا
  
35 فایل در 1 موضوع
برای دانلود ادامه مطلب اینجا کلیک کنید .
 


 




  پخش   دریافت
  7:00 6920 بره ناقلا / تعقیب بزرگ  
   
  پخش   دریافت
  6:10 3489 بره ناقلا / آقا سگه در مرداب  
   
  پخش   دریافت
  6:25 2690 بره ناقلا / تمرینات اصلی آقا سگه  
   
  پخش   دریافت
  6:05 2490 بره ناقلا / اردک های گورخری  
   
  پخش   دریافت
  6:05 2391 بره ناقلا / کلاغ زاغی  
   
  پخش   دریافت
  6:14 2314 بره ناقلا / قایق  
   
  پخش   دریافت
  6:15 2036 بره ناقلا / مخفی و جیر جیر کنان  
   
  پخش   دریافت
  7:00 7060 بره ناقلا / جوجه  
   
  پخش   دریافت
  7:00 6611 بره ناقلا / فیلم ترسناک  
   
  پخش   دریافت
  7:00 5115 بره ناقلا / موش کور  
   
  پخش   دریافت
  7:00 4915 بره ناقلا / سیرک  
   
  پخش   دریافت
  6:50 4370 بره ناقلا / دوربین عکاسی  
   
  پخش   دریافت
  6:42 5394 بره ناقلا / آرایشگاه گوسفند  





موضوع مطلب :

سه شنبه 91 تیر 6 :: 1:18 عصر



موضوع مطلب :

سه شنبه 91 تیر 6 :: 1:12 عصر

 

 

تاریخچه‌ [ویرایش]

رسالات‌ مربوط به‌ خط و خوشنویسی‌ یا کاغذ و رنگ‌ سازی‌ که‌ از نیمه دوم‌ سدة 10ق‌/16م‌ به‌ بعد نوشته‌ شده‌ است‌، آگاهی‌های‌ پراکنده‌ای‌ درباره کاغذ ابری‌ به‌‌دست‌ می‌دهد. کهن‌‌ترین‌ نمونه شناخته‌ شده‌ در این‌ مورد فصلی‌ از یک‌ نسخه زیر نام‌ رساله خوشنویسی‌ است‌ که‌ در فاصله سالهای‌ 963 تا 1014ق‌/1555 تا 1065م‌ به‌‌فارسی‌ نوشته‌ شده‌ و در کتابخانه پتنه هند موجود است‌.[1]

پیدایش‌ و ساخت‌ کاغذ ابری‌ به‌ اواخر سده? 9ق‌/15م‌ باز می‌گردد. اختراع‌ اینگونه‌ کاغذ را بهخواجه‌ شهاب‌ الدین‌ عبدالله‌ مروارید (865 -922ق‌/1461-1516م‌) متخلص‌ به‌ «بیانی‌» نسبت می‌دهند، او فرزند خواجه‌ شمس‌ الدین‌ محمد کرمانی‌ از بزرگ‌ زادگان‌ و وزیران‌ دربار تیموریان‌ بود.[2]

برخی‌ از منشیان‌ و هنرمندان‌ پایان‌ سده 10 و آغاز سده 11ق‌/16 و 17م? میر محمد طاهر هنرمند ایرانی‌ مقیم‌ هند را مخترع‌ کاغذ ابری‌ دانسته‌اند که شماری‌ از پژوهندگان‌ معاصر نیز از این‌ نظر پیروی‌ کرده‌اند. گفته می‌شود میرمحمدطاهر که مردی صاحب ذوق و هنر بود در زمان شاه­تهماسب از ایران به هندوستان رفت و کاغذ ابری را در آنجا اختراع نمود و بلافاصله به ایران فرستاد و بزرگان و اشراف و هنرمندان ایران آن را برای حاشیه کتابهای نفیس بسیار مناسب دانستند. چون مقدار کاغذ ابری ارسالی از هندوستان کفاف تقاضای صنعت کتاب‌سازی داخل را نمی‌داد، اهل هنر و صنعت کتاب‌آرایی بر آن شدند که نظیر آن را بسازند. مولانا یحیی قزوینی در ایران نخستین کسی بود که موفق شد کاغذهای ابری به روش میرمحمدطاهر درست نموده و در اختیار علاقمندان قرار دهد. کاغذهای ابری یحیی قزوینی در آن اوایل مثل کاغذ ابری استاد میرمحمدطاهر نبود، ولی بعد با به دست آوردن نسخه استاد موفق گردید به بهترین وجهی اقدام به ساخت کاغذ ابری نماید.[3]

با این وجود پیداست‌ که‌ هنر ابری‌‌سازی‌ از خواجه‌ عبدالله‌ مروارید به‌ وسیله هنرمندان‌ ایرانی‌ به‌ هند برده‌ شده‌ و در آنجا پیشرفت‌ بسیار کرده‌ است‌، تاحدی‌ که‌ نمونه‌های‌ کار ایرانیان‌ مهاجر به هند زیباتر از نمونه‌ کارهای‌ هنرمندان‌ داخل‌ ایران‌ از آب‌ درآمده‌ است‌ و احتمالا آنچه‌ محمد طاهر در هند ساخته‌ و به‌ ایران‌ فرستاده‌، از چنان‌ زیبایی‌ ویژه‌ای‌ از نظر طرح‌ و نقش‌ برخوردار بوده‌ که‌ خود در حد اختراع‌ و ابتکار به‌ حساب‌ می‌آمده‌ است‌. از این‌ رو دادن‌ لقب‌ مخترع‌ و واضع‌ به‌ او به‌ سبب‌ نوآوریهای‌ او بوده‌ است‌ نه‌ اختراع‌ ابری‌‌سازی‌.[4]

ابری‌‌سازی‌ از ایران‌ به‌ سرزمین‌ عثمانی نیز رفته‌، و هنرمندان‌ آن‌ سرزمین‌ به‌‌تقلید از ایرانیان‌ به‌‌ساختن‌ کاغذ ابری‌ پرداخته‌اند که هنوز هم در سرزمین ترکیه از رونق خاصی برخوردار است و آن را «ابرو» می‌نامند. نخستین‌ متنی‌ که‌ به‌‌زبان‌ ترکی‌ در این‌باره‌ نوشته‌ شده‌، نسخه‌ای‌ است‌ با نام‌ ترتیب‌ رساله ابری‌ که‌ تاریخ‌ 1017ق‌ (1608م‌) دارد. وجود نام‌ برخی مواد در رساله‌ و چگونگی‌ نحوه تنظیم‌ آن‌ و شرح‌ روش‌ رنگ‌آمیزی‌ کاغذ، نشانگر این‌ است‌ که‌ رساله‌ از یک‌ متن‌ فارسی‌ ترجمه‌ شده‌ است‌.

دو صفحه از کاغذ ابری ژاپنی که روی آن خوشنویسی کرده‌اند

جهانگردان‌ و بازرگانان‌ اروپایی‌ که‌ در ایران‌ اینگونه‌ کاغذ را دیدند، به‌ سبب‌ شباهت‌ نقش‌ آن‌ باسنگ‌ مرمر به‌ویژه‌ مرمرهای‌ رگه‌دار، آن‌ را «کاغذ مرمرین‌» یا رگه‌دار خواندند و همچنین ابری‌‌سازی‌ از سرزمین‌ عثمانی‌ به‌ اروپا برده‌ شد و سپس اروپائیان‌ به‌ ساختن‌ کاغذ ابری‌ چاپی‌ پرداختند، و از مواد تازه‌ای‌ نیز بهره‌ گرفتند، اینگونه‌ کاغذ سپس‌ به‌ ایران‌ صادر گردید و به‌ ابری‌ فرنگی‌ مشهور شد و بیشتر برای‌ روی‌ جلد و آستر بدرقه کتابها و دفترها به‌ کار رفت‌. ساختن‌ کاغذ ابری‌ تا سده? 13ق‌/19م‌ در ایران‌ و هند و به‌ ویژه‌ در کشمیر رونق‌ داشت‌. بعدها کاغذ ابری‌ به‌ ژاپن برده‌ شد و هنرمندان‌ ژاپنی‌ از آن‌ تقلید کردند و مدتها در ژاپن‌ مورد استفاده‌ بود.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 تیر 6 :: 1:6 عصر
<   1   2   3   4   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 119
  • بازدید دیروز: 111
  • کل بازدیدها: 2318793
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

تیر 91 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است