سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

مدتی قبل در مورد یک آیفون که با طلا و الماس تزئین شده بود خبری را منتشر کردیم، اکنون بهتر است بدانید که یک گلکسی اس 4 نیز توسط کمپانی به نام Goldgenie با طلا تزئین شده است.

 

به گزارش جی اس ام این گوشی که نسخه 4 هسته‌ای گلکسی اس 4 است، قیمتی برابر 1700 پوند دارد. کمپانی Goldgenie بر روی این گوشی پلاتین و طلا و  را کار می‌کند و می‌توانید بنا به دلخواه خود رنگ سفید و سیاه را برای اینکار انتخاب کنید.

 

همچنین در اینجا نسخه آنلاک گوشی و 16 گیگابایتی گوشی استفاده خواهد شد.

 

 

 

 




موضوع مطلب :

جمعه 92 خرداد 24 :: 7:54 عصر

یک طراح انگلیسی با نام Stuart Hughes که در طراحی گجت‌های گران قیمت بسیار شهرت دارد اکنون یک آیفون 5 با ظرفیت 64 گیگابایت که گران‌ترین گوشی جهان نامیده شده را طراحی کرده است.

 

به گزارش جی اس ام این آیفون را یک تاجر ناشناس چینی خریداری کرده است، بدنه این گوشی با طلای 26 عیار پوشیده شده و دکمه هوم آن توسط الماس سیاه جایگزین شده است، 600 تکه الماس سفید برای این گوشی به کار رفته است که بیشتر این الماس‌ها در کناره‌های گوشی به صورت منظم قرار گرفته‌اند و 53 تکه از این الماس‌ها برای تزئین آرم اپل در پشت گوشی به کار رفته‌اند.

 

 

محافظه صفحه نمایش به جای استفاده از گوریلا گلاس توسط سفیر گلاس جایگزین شده است که بسیار از گوریلا گلس محکم تر است. طراحی و ساخت این گوشی 9 هفته طول کشیده است.

 

 

قیمت این گوشی که الماس سیاه نام دارد  15 میلیون دلار تمام شده است، Hughes  اعلام کرده که یک الماس سیاه دیگر را می‌خواهد بسازد.




موضوع مطلب :

جمعه 92 خرداد 24 :: 7:53 عصر

فارنت: شرکت کره‌ای سامسونگ، همزمان با برپایی رکورد فروش 10 میلیون دستگاه گلکسی اس 4، آن هم تنها در عرض یک ماه، بار دیگر تبحر خود در بدست آوردن آمار فروش بالا در بازار دستگاه‌های اندرویدی را به رخ رقیبان کشید. اما به راستی گلکسی اس 4 چه مشخصات خاصی دارد که باعث شده خریداران، این گوشی را به دیگر گوشی‌های موجود در بازار ترجیح دهند؟ با هم به مرور 5 دلیل مهم برای خرید این گوشی خواهیم پرداخت.

Galaxy-S-4

سخت‌افزار قوی

گلکسی اس 4 از پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A15 با فرکانس کاری 1?6 گیگاهرتزی در کنار یک پردازنده چهار هسته‌ای دیگر یعنی مدل Cortex-A7 با فرکانس کاری 1?2 گیگاهرتز، به طور تواما بهره می‌برد. این ترکیب ایده‌آل از پردازنده‌ها، سرعت بالا و بهینه‌سازی مصرف باتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

Galaxy-S-IV-Exynos-Octa

البته فراموش نکنید که مدل دیگری از این گوشی هوشمند، به پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 1?9 گیگاهرتز مجهز است و هر دو مدل از رم 2 گیگابایتی برخوردارند. تراشه PowerVR SGX 554MP3 / Adreno 320  به شما کمک خواهد کرد تا تجربه‌ای خوشایند در اجرای بازی‌های HD اندرویدی داشته باشید. مشخصات سخت‌افزاری این گوشی هوشمند حتی تحسین منتقدین را نیز به همراه داشته است.

Galaxy-S-IV-4.99-Display

صفحه نمایش 

گلکسی اس 4 از صفحه نمایش 5 اینچی تمام اچ دی Super AMOLED با تراکم 441 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد و با رزولوشن بالای خود، تصویری واقعی و با وضوح بالا را برای شما به ارمغان می‌آورد. محافظت از صفحه نمایش دوست داشتنی این گوشی نیز به Gorilla Glass 3 سپرده شده است.

دوربین

این گوشی هوشمند به دوربین 13 مگاپیکسلی در کنار تکنولوژی فوکوس خودکار، فلش LED، بزرگنمایی دیجیتال تا 4 برابر و مشخصه‌های استاندارد دیگر نظیر تکنولوژی تشخیص چهره و قابلیت فیلمبرداری تمام اچ‌دی مجهز شده است.

Galaxy-S-IV-Dual-Camera

مطمئنا یکی از نقاط قوت این گوشی هوشمند را باید دوربین آن دانست. قابلیت‌هایی مانند Drama shot, Eraser mode, Dual shot, Animated Photo  این گوشی را از دیگر گوشی‌های موجود در بازار، کاملا متمایز ساخته است.

مشخصه‌های نرم‌افزاری

سامسونگ در کنار مشخصه‌های سخت‌افزاری، ترکیب نرم‌افزاری قوی را در این پرچمدار جدید خود تعبیه کرده است. قابلیت‌های نرم‌افزاری مانند آنچه در زیر به طور مختصر توضیح داده‌ایم نیز می‌تواند انگیزه‌ای برای خرید این دستگاه هوشمند باشد.

Adapt :  قابلیت منحصر به فرد S4 که به کاربر اجازه می‌دهد با اجرای آزمایشاتی بر روی شنوایی، توازن صدا را به نحو احسن برای گوشی تعریف کند.

Group play : این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا با برقراری ارتباط با دستگاه‌های سامسونگی دیگر، یک آهنگ را همزمان بر روی چند دستگاه پخش کنید. در این حالت، یک نفر می‌تواند به عنوان DJ عمل کند. البته این قابلیت بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

S Translator : این برنامه با گوش فرادادن به گفته‌های شما، جملات شما را به زبان‌های دلخواه تکرار می‌کند. وقتی که طرف مقابل شما هم پاسخی را بیان می‌کند، این پاسخ به زبان انگلیسی ترجمه خواهد شد.

Galaxy-S-IV-S-Voice-Drive

S – Voice: سیستم منشی تلفنی یا همان فرامین صوتی نظیر Siriاپل

Air Gesture : قابلیتی که با نگه داشتن دست در بالای سنسور به کار گرفته شده در قسمت بالا، سمت راست، صفحه نمایش را روشن کرده و به وسیله آن می‌توانید مروری بر تماس‌های از دست رفته، اعلان‌ها و هشدارها، پیغام‌های جدید و زمان و تاریخ داشته باشید. با حرکت دادن دست به سمت پایین یا بالا نیز می‌توانید به پیمایش صفحات یا پیمایش در جهت افقی بپردازید و حتی با حرکت دادن دست تماسی را پاسخ دهید.

Air View: قابلیتی که به وسیله آن اعمالی از قبیل بزرگ‌نمایی (به ویژه در هنگام مشاهده کلیپ‌های تصویری) در دسترس خواهد بود.

Galaxy-S-IV-Smart-Pause

Smart Scroll: این قابلیت به شما امکان پیمایش صفحات با تکان دادن سر و یا تکان دادن دستگاه را می‌دهد.

Smart Stay: تا زمانی که به صفحه نمایش گوشی نگاه می‌کنید، این قابلیت باعث روشن ماندن صفحه نمایش گوشی می‌شود.

Knox: برنامه‌ای که به طور جداگانه، برنامه‌های شخصی و اداری شما را دسته‌بندی کرده و حتی می‌توانید کارهای اداری خود را رمزگذاری کنید.

سنسورها و تجهیزات جانبی

کلکسیونی از سنسورها در گلکسی اس 4 سامسونگ به کار گرفته شده است. شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، ژیروسکوپ، قطب نمای دیجیتال، رطوبت سنج، دماسنج، فشارسنج، نمونه‌هایی از این سنسورها هستند.

Galaxy-S-IV-Accessories

این شرکت کره‌ای این بار تصمیم گرفته تجهیزات جانبی ویژه‌ای را برای S4 طراحی کند تا به واسطه سنسورهای یادشده حتی بتوانید شرایط جسمی و سلامت جسمانی خود را نیز بررسی کنید. دیگر تجهیزات جانبی خاص این دستگاه شامل پد مخصوص بازی، سیستم شارژ بی‌سیم و باتری اضافه است.

مطمئنا دلایل ذکر شده (هرچند در اینجا تنها اشاره ای مختصر به آن‌ها داشتیم) حتی اگر S4 را به گزینه اول خرید شما مبدل نکند، این گوشی را در لیست گوشی‌هایی قرار خواهد داد، که موقع خرید یک دستگاه اندرویدی جدید، جزو گزینه‌های اصلی شما محسوب می‌شوند.




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 خرداد 21 :: 9:49 عصر

دانلود کام پلیر KMPlayer

KMplayer یک پخش کننده صوتی و تصویری فوق العاده قدرتمند، زیبا، سبک و رایگان بوده که توانایی پخش تمامی فرمتهای صوتی و تصویری مانند فرمتهای VCD, DVD, AVI, MKV, Ogg OGM, 3GP, MPEG-1/2/4, WMV , MP3 , Wav, MP4 , MPGE و… را دارا میباشد، این پلیر قدرتمند در سال 2008 توسط شرکت Pandora تولید و عرضه گردید.

برای دانلود KPMlayer و مشاهده سایر امکانات به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

برخی از ویژگیهای KMPlayer:

- امکان نمایش زیر نویس ها
- امکان تغییر قالب و تم برنامه
- امکان تعریف کردن codec های جدید برای آن
- ظاهری شبیه به Winamp با همان سادگی و قدرت بیشتر از آن
- استفاده کم از منابع سیستم مانند رم ، CPU و ..
- سرعت بالای اجرا و پخش فایل های شما
- امکان نمایش بصورت نوار کوچک بر روی صفحه ویندوز شما
- امکان استفاده از کلیدهای میانبر برای کار با قسمت های مختلف برنامه
- اضافه شدن زبان شیرین فارسی و سایر زبان ها
- و …

 دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم

 حجم : 23?18MB

 پسورد : www.p30af.com




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 خرداد 21 :: 5:8 عصر

دانلود Skype

دانلود اسکایپ عنوان این نوشته پی سی ای اف است. امروزه که ارتباط مردم از طریق کامپیوتر و اینترنت صورت میگیرد بسیاری از نرم افزارها و مسنجرهای گوناگون تولید شده است که امکان تماس های صوتی و تصویری و متنی را به صورت رایگان برای کاربران اینترنت آماده میکند. از جمله این نرم افزارهای قدرتمند و قوی که شما را قادر میسازد به صورت رایگان تماس های صوتی و تصویری و متنی را تجربه کنید، اسکایپ است. نرم افزار Skype یک مسنجر فوق العاده قدرتمند و رایگان جهت برقراری تماس های صوتی تصویری و متنی با سرعت و کیفیت بالا همراه با دوستان اسکایپ میباشد. همچنان این مسنجر این امکان را فراهم نموده تا به شماره های مختلف ( قابل پشتیبانی تمام کشورها) تماس تلفنی بگیرید. لازم به ذکر است تا تماس به شمارهای کشور آمریکا به صورت رایگان بوده ولی سایر کشورها باید پول بپردازید. سایر امکانات این نرم افزار مانند تماس های صوتی و تصویری و متنی که از طریق اینترنت صورت میگیرد (اسکایپ به اسکایپ) به صورت کاملا رایگان میباشد. لازم به ذکر است امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری و متنی در اسکایپ، فقط از آی دی اسکایپ به آی دی دیگر اسکایپ و شماره های موبایل و دیجیتال میباشد. لذا ثبت نام و ساختن آی دی در اسکایپ الزامیست که گزینه ثبت نام در اسکایپ وجود داشته که با استفاده از آن به راحتی میتوانید در اسکایپ ثبت نام کنید و Skype ID سایر دوستان خود را در اسکایپ اضافه کنید تا هر زمانی که آنها آنلاین یا آفلاین شدند شما بتوانید مشاهده کنید و بتوانید به آنها ارتباط برقرار کنید. این نرم افزار محیط زیبا، ساده و کاربرپسند دارد. سرعت و کیفیت تماسها با اسکایپ شما را حیرت زده خواهد کرد.

برای دانلود Skype به صورت رایگان از پی سی ای اف به ادامه مطلب مراجعه کنید.

دانلود دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم : 24?1MB
password رمز : www.p30af.com




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 خرداد 21 :: 5:3 عصر

دانلود Eset Smart Security

ESET Smart Security بسته امنیتی فوق العاده قوی مربوط به شرکت ESET بوده که به علت قدرت و سرعت در ویروس یابی و جلوگیری از تمام حملات به سیستم به یکی از بهترین آنتی ویروسها و بسته های امنیتی تبدیل شده و شهرت و کاربران فوق العاده زیادی دارد.

تفاوت بین ESET NOD 32 Antivurs و ESET Smart Security در این است که بسته ESET Smart Security با امکانات بیشتر ارائه شده و ESET NOD 32 Antivurs را در خود دارد.

به این معنا که بسته امنیتی دارای 3 قسمت اساسی میباشد.

قسمت اول به نام ESET NOD32 Antivirus + Antispyware میباشد که جهت پاکسازی ویروسها و برنامه های جاسوسی ساخته شده است، قسمت دوم آن ESET Personal Firewall میباشد که فایروال قدرتمند جهت جلوگیری از حملات اینترنتی و حفظ امنیت سیستم میباشد و همچنان در آخرین قسمت شامل ESET Anti Spam میباشد که در زمینه جلوگیری از دریافت ایمیلهای ناخواسته و ویروسی ساخته شده است. Smart Security دارای تفاوتهای دیگر میباشد که پس از دانلود و استفاده به آن پی خواهید برد.

نسخه ای که از این برنامه آماده نمودیم ESET Smart Security v5.0.95.0 میباشد.

 

برخی از امکانات Eset Smart Security Business Edition:

- مجهز به Antivirus و Antispyware قدرتمند و کامل

- مجهز به فایروال قدرتمند و Anti Spam فوق العاده

- مجهز بودن به قابلیت Scan background جهت ویروسیابی در پشت صفحه

- راحتی در تغییر تنظیمات و نصب

- سبک، طوریکه بعد نصب مقداری کمی از فضا CPU و رم استفاده میکند

- پشتیبانی از تمام ویندوزها از جمله ویندوز 7

- آپدیت آسان و سریع

- محیط زیبا و گرافیکی

- قابلیت آپدیت به صورت آفلاین

- و …

دانلود دانلود نسخه 32 بیتی : دانلود رایگان با لینک مستقیم

دانلود دانلود نسخه 64 بیتی: دانلود رایگان با لینک مستقیم

password پسورد : www.p30af.com

حجم نسخه ای 32 بیتی: 54?60MB

حجم نسخه ای 64 بیتی :59?53MB




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 خرداد 21 :: 10:10 صبح

دانلود مرورگر Internet Explorer

مرورگر Internet Explorer یکی از پراستفاده ترین مرورگرهای اینترنت بوده که ساخته ای شرکت مایکروسافت میباشد، مرورگر اینترنت اکسپولورر رقیب سرسخت مرورگر موزیلا فایرفاکس و مرورگر گوگل کروم است، این مرورگر قبل از ورژن 9 دارای مشکلات امنیتی و سایر مشکلاتی نظیر سرعت پایین بارگزاری صفحات، عدم نمایش درست صفحات و سایتهای اینترنتی و … را داشت.

جالب است بدانید برای اولین بار شروع پروژه اینترنت اکسپولرر توسط Thomas Reardon در سال 1994 میلادی آغاز شد. مرورگر Windows Internet Explorer از ویندوز 98 به بعد به عنوان مرورگر پیشفرض در ویندوز قرار دارد، در اینترنت اکسپلورر 9 مشکلات امنیتی رفع، و سرعت مرورگر بهینه سازی شده است و قادر تا نسبت به نسخه های کهنه تر سایتها را با کیفیت و سرعت بیشتری باز کند.

همچنان Internet Explorer 9 قابل نصب روی ویندوزهای ویستا  و ویندوز 7 میباشد و در سال 2011 میلادی تولید گردید؛ که برای هرسیستم فایل های جداگانه نصب 32 بیت و 64 بیتی تهیه شده است.

برخی از خصوصیات و امکانات مرورگر Internet Explorer 9 :

- پشتیبانی از سایتهای که با زبانهای برنامه نویسی رایج طراحی شده باشند.
- استفاده و دسترسی آسان
- پشتیبانی از Cashe جهت بارگذاری سریع سایتهای اینترنتی
- امنیت مناسب
- محیط زیبا
- قابلیت نصب افزونه ها و تولبارها
- پشتیبانی از حالت زبانه (Tabbing)
- و …

دانلود دانلود برای ویندوز 7، 32 بیت: دانلود رایگان با لینک مستقیم

دانلود دانلود برای ویندوز 7، 64 بیت: دانلود رایگان با لینک مستقیم

دانلود دانلود برای ویندوز ویستا، 32 بیت: دانلود رایگان با لینک مستقیم

دانلود دانلود برای ویندوز ویستا، 64 بیت: دانلود رایگان با لینک مستقیم

 حجم مرورگر IE ویندوز 7 نسخه 32 بیت : 17?09MB

 حجم مرورگر IE ویندوز 7 نسخه 64 بیت : 34?43MB

 حجم مرورگر IE ویندوز ویستا نسخه 32 بیت : 16?98MB

 حجم مرورگر IE ویندوز ویستا نسخه 64 بیت : 34?19MB

password پسورد : www.p30af.com




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 خرداد 21 :: 10:8 صبح

دانلود شاهنامه فردوسی

شاهنامه، از اثر های مشهور شاعر ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی میباشد. فردوسی یکی از بزرگترین حماسه سرا هایی جهان است. حال که شاهنامه فردوسی را برای دانلود رایگان قرار داده ایم، لازم دیده میشود که در مورد حکیم ابوالقاسم فردوسی کمی معلومات و توضیح داده شود. حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی در تاریخ 319 خورشیدی مطابق با 329 قمری تولد شد و در تاریخ 297 خورشیدی مطابق با 411 قمری در خراسان در گذشت. به فردوسی بزرگترین شاعر فارسی زبان لقب داده اند. کتابی که در این نوشته از سایت از همه جا از همه رنگ برای دانلود رایگان قرار گرفته است، شاهنامه فردوسی نام دارد. این کتاب که در قالب PDF ترتیب شده است بیش از 2300 صفحه دارد، تمام سروده ها شاهنامه فردوسی را در خود جای داده است. با توجه به اینکه این کتاب پی دی اف است، بنابرین حجم بالایی ندارد، میتوانید سریع از سایت آن را دریافت کنید و همچنان در دستگاه های مختلف مانند کامیپوتر، موبایل، تبلت و … مطالعه کنید. لازم به ذکر است که برای خواندن این کتاب و استفاده از آن میبایست نرم افزار پی دی اف خوان را بر روی سیستم خود نصب کنید، برای مثال میتوانید از لینکهای نرم افزار پی دی اف خوان پی سی ای اف: نرم افزار Adobe Reader یا نرم افزار Foxit Reader را برای ویندوز و یا Adobe Reader برای سیستم عامل آندروید دانلود کنید و نصب کنید تا بتوانید این کتاب را مطالعه کنید و از آن لذت ببرید. امیدواریم شاهنامه فردوسی مورد علاقه شما عزیزان علاقمند به زبان و ادبیات فارسی قرار گرفته و نهایت استفاده را از آن ببرید.

دانلود دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم : 8?55MB
password رمز : www.p30af.com




موضوع مطلب :

شنبه 92 خرداد 18 :: 11:54 عصر
تیمی چند ده نفره از دانشمندان آمریکایی، انگلیسی و استرالیایی موفق شدند کدهای ژنتیکی «پلاتیپوس» را که با منقاری اردکی یکی از عجیب ترین موجودات زمین به شمار میرود را رمزگشایی کنند.
این حیوان متعلق به یکی از شاخه های اولیه خانواده پستانداران است و مانند آنها پوشیده از پر است و شیر می دهد، با این حال مثل خزندگان تخم می گذارد

 

تیمی چند ده نفره از دانشمندان آمریکایی، انگلیسی و استرالیایی موفق شدند کدهای ژنتیکی «پلاتیپوس» را که با منقاری اردکی یکی از عجیب ترین موجودات زمین به شمار میرود را رمزگشایی کنند.
این حیوان متعلق به یکی از شاخه های اولیه خانواده پستانداران است و مانند آنها پوشیده از پر است و شیر می دهد، با این حال مثل خزندگان تخم می گذارد.


محققان می گویند این ترکیب منحصر به فرد مشخصات ناهمگون در دی ان ای پلاتیپوس قابل مشاهده است.
سلسله ژنوم (نقشه ژنتیکی) این حیوان که در نشریه علمی "نیچر" چاپ شده سرنخ هایی در مورد چگونگی تکامل انسان و سایر پستانداران به دست می دهد.



پلاتیپوس (Ornithorhynchus anatinus) تازه ترین عضو گروه پستاندارانی است که کد ژنتیکی آنها رمزگشایی می شود. قبل از این کد ژنتیکی موش، گوسفند، اسب و سگ شکسته شده بود.


دکتر کریس پانتینگ از واحد ژنتیک کاربردی آم آر سی در دانشگاه آکسفورد در بریتانیا یکی از بیش از 100 پژوهشگری از آمریکا، بریتانیا و استرالیا است که در این مطالعه شرکت کردند.


وی گفت: پلاتیپوس به دلیل مشخصههای غیرعادی اش برای این کار انتخاب شد.


پلاتیپوس آنقدر عجیب است که در قرن نوزدهم وقتی از استرالیا برای محققان اروپایی فرستاده شد، تقلبی فرض شد.




دکتر پانتینگ به بی بی سی گفت: «این حیوان ظاهری خیلی عجیب دارد، چرا که ترکیبی از منقار اردک، چشمان موش کور، با تخم هایی مانند تخم مارمولک و دم سگ آبی است.»



دکتر پانتینگ گفت که سلسله ژنوم این حیوان به دانشمندان امکان می دهد با بازگرداندن ساعت به عقب به این مساله پی ببرند که پستانداران اولیه چه شکلی بوده اند.


وی گفت: «دیدن ملغمه مشخصاتی که پلاتیپوس به نمایش می گذارد خارق العاده است؛ دیدن بازتاب این مشخصه ها در دی ان ای، در ژن های این موجود، که در 200 سال گذشته از زمان کشف برای دانشمندان و عموم یک معما بوده است.»


به گزارش بی بی سی، دی ان ای مزبور از یک پلاتیپوس ماده که در استرالیا به دام افتاد و «گِلِنی» نامگذاری شد، گرفته شد و سلسله به دست آمده سپس با رشته های دی ان ای حدود 100 پلاتیپوس دیگر در حیات وحش مقایسه شد.


دکتر مارک باتزر از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در شهر «بتان روژ» که در این مطالعه شرکت داشته است گفت که داده ها به تلاش های حفاظتی کمک خواهد کرد چرا که به دانشمندان اجازه می دهد درباره اندازه جمعیت، ساختار و عادات جفتگیری این حیوان تحقیق کنند.


وی گفت: «در مورد پلاتیپوس، ما چیزهای زیادی درباره یک ارگانیسم منحصر به فرد که در زمینه موقعیت آن از نظر خطر انقراض و بیولوژی محافظتی اهمیت دارد یافتیم.»




وی افزود: «یک شگفتی بزرگ ماهیت مرکب ژنتیکی آن با مشخصه های پرندگان، خزندگان و پستانداران بود.»



پلاتیپوس در ایالات غربی استرالیا به وفور یافت می شود. این موجود که در اطراف نهرها و رودها زیست میکند دارای چشمانی تیزبین است اما آن را فقط وقتی در خشکی یا روی آب است باز می کند.


این موجود در زیر آب به حس لامسه یا حس ویژهای که به کمک آن پالس های ضعیف الکتریکی ساطع شده از صید را ردیابی می کند اتکا دارد



موضوع مطلب :

دوشنبه 92 خرداد 13 :: 11:11 صبح

 

پلاتیپوس                                         پلاتیپوس

پلاتیپوس جانوری عجیب است.او منقاری شبیه اردکو بدنی همانند سگ ابی دارد و شبیه به یک مار تخم میگذارد ولی بچه هایش را مانند پستانداران شیر میدهد.این جانور عضو گروه کوچکی از جانوران است که پستاندار و تخم گذارند. وقتی زیست شناسان برای اولین بار پوست پلاتیپوس را دیدند تصور کردند با یک شوخی مواجه هستند اما عاقبت معلوم شد که چنین جانوری وجود دارد. پلاتیپوس از نظر ظاهری مانند پستانداران و خزندگان اند.دم این جانور شبیه بیدستر است و پاهایی پهن دارد. پلاتیپوس در استرالیا یافت میشود.ان ها مانند سمور ابی در سوراخ های داخل اب زندگی میکنند و در اب شکار میکنند. این جانور با پوشش خز دار ضخیم و پاهای پره دارش در رودخانه های استرالیای شرقی زندگی میکند او ?? سانت طول دارد و حیوانات کوچگ ابزی را میخورد. پلاتیپوس پوستی شبیه سمور ابی دارد.حتی دم پهنش نیز از مو پوشیده شده است.هنگام شنا کردن با پاهای جلوی خود پارو میزند و با پا های عقبی و دمش جهتش را عوض میکند. از منقار حساس و انعطاف پذیرش برای پیدا کردن غذا در جاهای گل الود استفاده میکند.پلاتیپوس ها،خرچنگ ها ی خار دار،میگو ها،کرم ها،قورباغه ها و ماهی های کوچک را میخورند.ان ها باید هر روز به اندازه ی وزنشان غذا بخورند! پلاتیپوس ماده در کنار رودخانه تونلی چند متری را حفر میکند ودر انجا حد اکثر ? تخم کوچک و سفت میگذارد سپس درب تونل را برای جلوگیری از ورود جانوران شکارچی مهر و موم میکند. ایا میدانید؟ ـ تنها پستاندار تخم گذار دیگر،مورچه خوار استرالیا و گینه ی نو است. ـ پلاتیپوس تا ??سانتی متر رشد میکند. ـ پلاتیپوس های بالغ در سوراخ خودشان تنها زندگی میکنند. خطر انقراض نسل پلاتیپوس در قرن ?? به علت شکار بی رویه و استفاده از خز ان تقریبا منقرض شد.وقتی این شکار بی رویه متوقف گردید،جمعیت پلاتیپوس ها به طور غیر منتظره ای افزایش یافت.اکنون خطر انقراض ان ها از بین رفته است.

پلاتیپوس ها پستاندارند اما تخم می گذارند.تنها دو پستاندار در جهان اینگونه می باشند.

پلاتیپوس ها منقار چرمی دارند که شبیه به منقار اردک است.پوشش بدن این حیوان خز است  و دمی شبیه به سگ آبی دارد.این حیوان از پاهای پرده دار خود برای شنا و از چنگال هایش برای حفر کردن لانه های زیرزمینی استفاده می کند.پلاتیپوس های ماده تخم می گذارند و هنگامی که بچه هایشان از تخم بیرون آمدند،به آن ها شیر می دهند

پلاتیپوس ها از پاهای پرده دار و دم های پهن 12 سانتی متری خود برای شنا استفاده می کنند.این حیوان به هنگام شنا چشم های خود را می بندد.آن ها اغلب قبل از طلوع آفتاب و چند ساعت قبل از غروب خورشید به دنبال غذا می گردند.این حیوان از جانوران موجود در رودخانه ها و دریاچه ها تغذیه می کند.آن ها شکار خود را به کمک عصب های خاصی که روی منقار چرمی آن ها قرار دارد،پیدا می کنند

پلاتیپوس ها دندان ندارند.طول بدن این حیوان بیش از 45 سانتی متر و وزنش 3/2 کیلوگرم است.جنس مذکر این حیوان بزرگتر از جنس مونثش می باشد. پلاتیپوس های مذکر سیخک های تیزی پشت قوزک پاهای عقبی خود دارند.این سیخک ها به غده های سمی ارتباط دارند. پلاتیپوس ها از این غده های سمی برای حمایت خود در مقابل دیگر حیوانات استفاده می کنند.

این حیوان از پاهای پرده دار خود برای شنا استفاده می کند،اما در خشکی پرده ها زیر پاها جمع می شود و در عوض چند پنجه برای حفر لانه های زیرزمینی نمایان می شود. طول بعضی از این لانه ها حدود 25 متر است.هر پلاتیپوس یک لانه ی زیرزمینی برای خودش دارد




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 خرداد 13 :: 11:5 صبح
<   1   2   3   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 69
  • بازدید دیروز: 100
  • کل بازدیدها: 2318435
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

خرداد 92 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است