سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

یـــورش آبـــی ها به صــــدر جـــدول

تیم استقلال از ساعت 21 و 15 دقیقه در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از 17 هزار و 300 تماشاگر به مصاف تیم صبای قم رفت که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

محمد قاضی در دقیقه 32 با یک شوت دقیق از پشت محوطه جریمه گل استقلال را به ثمر رساند.

رضا عنایتی در دقیقه 55 یک ضربه پنالتی را برای صبا از دست داد و ضربه او را مهدی رحمتی به خوبی مهار کرد.

این اولین مسابقه‌ در این فصل بود که استقلال در آن گلی دریافت نکرد.

تیم صبای قم بازی را تهاجمی آغاز کرد و در یک ربع اول مسابقه چند حمله خطرناک روی دروازه استقلال انجام داد اما بعد از آن تیم استقلال خود را به دروازه صبا نزدیک کرد و توپ و میدان را در اختیار گرفت. که در دقیقه 20 شوت محمد قاضی را طهماسبی دروازه‌بان صبا به کرنر فرستاد.

دردقیقه 42 سانتر خسرو حیدری در آستانه دروازه به آرش برهانی رسید که ضربه او به تیر دروازه خورد.

در دقیقه 69 مهدی رحمتی یکبار دیگر درخشید و ضربه سر مهاجم صبا را به خوبی مهار کرد.

تیم استقلال در نیمه دوم بازی بسیاری خوبی انجام داد و در بیشتر دقایق حاکم توپ و میدان بود.

تورج حق‌وردی داور مسابقه به تیموریان و محمد قاضی از استقلال و مهدی مومنی و روزبه چشمی از صبا کارت زرد نشان داد.

استقلال با این پیروزی نه امتیازی شد( بدون احتساب یک امتیاز کسر شده از سوی کمیته انضباطی) و به رده اول صعود کرد. صبای قم شش امتیازی هم به طور موقت به رده پنجم سقوط کرد. این دومین باخت متوالی مایلی‌کهن و دومین برد متوالی امیر قلعه‌نویی است.

ترکیب استقلال:

سیدمهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، علیرضا نیکبخت واحدی، خسرو حیدری، پژمان نوری( از دقیقه 59 سیاوش اکبرپور)، محمد قاضی و آرش برهانی( از دقیقه 46 محمد مهدی نظری)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

* هواداران استقلال پیش از شروع مسابقه محمد مایلی‌کهن را تشویق کردند.

* رضا عنایتی مهاجم سابق استقلال که اکنون عضو تیم صباست از سوی هواداران استقلال با شعار رضای آقای گل تشویق شد.

* هواداران استقلال همچنین مهدی رحمتی را تشویق کردند و شعار می‌دادند تیم ملی بی‌سید نمی‌خواهیم.

* پیش از شروع مسابقه در ورزشگاه ترانه‌هایی از محمد اصفهانی، محسن یگانه و ... پخش می‌شد.

* اسکوربورد ورزشگاه عید سعید فطر را تبریک گفت.

* بلندگوی وزرشگاه یاد و خاطره بابک معصومی فوتسالیست فقید را گرامی داشت.

* امید نمازی گاسپار و سیموئز از مربیان تیم ملی در ورزشگاه حضور دارند.

* کشوری‌فرد مدیرعامل صبا، علی امیری، امیر عرب، حاج قاسم، ستار همدانی، شاهرخ بیانی و سیدمهدی علوی نیز از مسئولان استقلال در جایگاه ویژه نشستند.

* امیر قلعه‌نویی به سمت محمد مایلی‌کهن رفت و سرمربیان دو تیم قبل از شروع بازی با یکدیگر خوش و بش کردند و عکس یادگاری گرفتند.

* سیاوش اکبرپور،‌فرهاد مجیدی از استقلال به سمت محمد مایلی‌کهن رفتند و با او و نیمکت‌نشینان صبا خوش و بش کردند.

* مهدی رحمتی در غیاب فرهاد مجیدی بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو بسته است.

* مهرداد طهماسبی، محسن بیات و رضا عنایتی از صبای قم به سمت امیر قلعه‌نویی و نیمکت استقلال رفتند.

هواداران استقلال بعد از گلزنی محمد قاضی و پیش افتادن از صبای قم علیه پرسپولیس شعار سر دادند و بی‌افتخاری پرسپولیس را در آسیا به رخ هواداران پرسپولیس کشیدند.

* امیر قلعه‌نویی به دلیل آنکه پیراهن سفید بر تن داشت و پیراهنش همرنگ بازیکنان صبا بود داور از او خواست که کت بپوشد.

* کابلی مدیر مجموعه ورزشی آزادی از جایگاه خبرنگاران بازدید کرد و مشکلات آن را بررسی کرد.

* محمد قاضی بعد از گلزنی آرم باشگاه استقلال را بر روی پیراهنش به هواداران این تیم نشان داد

* مهدی رحمتی در دقیقه 52 ضربه پنالتی رضا عنایتی را به خوبی مهار کرد. رحمتی هفته گذشته در دیدار با فجرسپاسی نیز یک ضربه پنالتی را مهار کرد.

* حنیف عمر‌ان‌زاده در صحنه پنالتی معتقد بود که به هیچ عنوان با بازیکن صبا برخورد نداشته است و پنالتی بی‌مورد اعلام شده است.

*در یک صحنه رضا عنایتی بر روی حنیف عمران‌زاده بازیکن استقلال در محوطه جریمه این تیم مرتکب خطا شد که هواداران استقلال به کنایه فریاد پنالتی پنالتی سر دادند.

* امیر قلعه‌نویی در یک صحنه به تصمیم داور مبنی بر اعلام نکردن یک خطا به سود استقلال اعتراض کرد.

* مهدی رحمتی بعد از مهار پنالتی به شدت از سوی هواداران استقلال تشویق شد


رضا یزدانی در ورزشگاه آزادی / از هواداران استقلال هستم

خبرگزاری فارس: یزدانی: از طرفداران استقلال هستم/اردوی تیم ملی بودم به ورزشگاه آمدم

در مورد اینکه امروز در ورزشگاه آزادی حضور یافته بود و استقلال توانست صبای قم را شکست دهد، گفت: بازی خوبی بود، استقلال تیم بسیار قدرتمندی است که از سرمربی خوبی بهره می‌برد. از علاقمندان این تیم هستم و امروز با حضور در ورزشگاه این بازی را از نزدیک تماشا کردم.

وی افزود: امروز در اردوی تیم ملی بودم و از آنجا برای تماشای مسابقه به ورزشگاه آمدم (ســـالاری پلنگ جویبار!)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برد را به بابازاده تقدیم می کنم

خبرگزاری فارس: رحمتی: این برد را به بابازاده تقدیم می‌کنم/ لباس‌های استقلال کیفیت پایینی دارد

مهدی رحمتی پس از پیروزی یک بر صفر استقلال مقابل صبای قم گفت: بازی خیلی خوبی بود اما به خاطر فاصله زمانی بین بازی قبلی و سخت در شیراز و این مسابقه بچه‌ها شرایط خوبی نداشتند و کمی خسته بودند.

وی گفت: دو ماه از تمرینات به دور بودم و زمانی که برگشتم شرایط خوبی نداشتم جا دارد از حمید بابازاده تشکر کنم ایشان خیلی برایم زحمت کشیدند و شرایط تمرینی را برایم آسان کردند و جا دارد که این برد را به حمید بابازاده تقدیم کنم.

دروازه‌بان استقلال در خصوص توپ‌های آل اشپورت استفاده شده در لیگ برتر گفت: این توپ‌ها به درد نمی‌خورد زیر دست و پا می‌لغزد، قرمز رنگ است و این توپ ها اصلاً برای بازی در برف است نه برای بازی‌های این چنینی.

وی همچنین در خصوص لباس‌های استفاده شده تیم استقلال گفت: این لباس ها که به ما دادند برای سه سال پیش است زیر آفتاب عین پلاستیک می‌شود، کیفیت بسیار پایینی دارد اما چون اسپانسر باشگاه آن را داده است مجبوریم بپوشیم ولی عرق می‌کنند و به تنمان می‌چسبد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

این مسابقه بازی ضد تاکتیک بود

خبرگزاری فارس: صادقی: این مسابقه بازی ضد تاکتیک بود/ تماشاگران خوبی داریم

امیرحسین صادقی پس از پیروزی یک بر صفر استقلال برابر صبای قم گفت: عید را تبریک می‌گویم این بازی مسابقه ضد تاکتیک بود و ما با همین ضد تاکتیک به پیروزی رسیدیم .صبای قم تیم جوان و دونده‌ای بود اما خوشبختانه در چند هفته اول که خیلی هم سختی کشیدیم موفق شدیم امتیازات لازم را بگیریم و این در پایان خیلی به نفعمان تمام می‌شود.

وی افزود: در این بازی با شکست صبا جبران باخت سپاهان را کردیم و توانستیم سه امتیاز بازی خانگی را بگیریم همانطور که شش امتیاز بازی خارج از خانه را نیز گرفته بودیم.

مدافع استقلال در خصوص داورها و آرای کمیته انضباطی گفت: همانطور که بازیکنان اشتباه می‌کنند داور هم گاهی اشتباه می‌کند ما تماشاگران خوبی داریم و رفتار تماشاگران باید فرهنگ‌سازی شود و برای رفتار بد آ‌نها خوب است کمیته انضباطی تنبیهاتی در نظر بگیرد اما نه به این صورت از این بهتر هم می‌توانیم فرهنگ‌سازی کنیم. تماشاگران ایران بهترین تماشاگران فوتبال هستند و اگر این تماشاگران را از فوتبال ایران بگیریم دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عمران زاده: به جان خواهرم پنالتی نبود ! این توپ ها را جمع کنید

خبرگزاری فارس: عمران‌زاده: قلعه‌نویی می‌گفت نباید تکل می‌زدی/توپ های لیگ درجه چهار است

حنیف عمران زاده پس از پیروزی استقلال مقابل صبا درباره اظهارنظر رضا عنایتی که گفته بود او فیلم بازی می کند اظهار داشت:من برای چی باید فیلم بازی کنم؟مصدومیت داشتم و در جریان بازی آقا رضا با لگد دقیقا به همان جایی زد که قبلا درد داشتم.

وی درباره اینکه عنایتی گفته است عمران زاده باید در کلاس بدلکاری حضور پیدا کند گفت:نشنیدم چنین حرفی زده باشد ولی هر چی گفته نوکرش هم هستم.

مدافع استقلال درباره بازی استقلال با صبا گفت:در نیمه اول خوب بودیم ولی در نیمه دوم بدنها افت کردند.این هم به دلیل فشردگی مسابقات است.

وی درباره کیفیت توپهای لیگ برتر اظهار داشت:شما را به خدا این توپها را جمع کنید.توپ قرمز در وسط تابستان و این هوای خوب چرا باید استفاده شود؟کجای دنیا یک توپ در مسابقات قاره ای دارند و یک توپ در لیگ داخلی کشورها.یکدفعه یکی اش کنند تا این قدر لطمه نخوریم.با این توپ ها نمی شود بغل پا زد.یک زمین آزادی در کشور خوب داریم.این لباس ها هم که اصلا کیفیت ندارند.

مدافع استقلال درباره صحنه پنالتی روی بازیکن صبا گفت:به جان خواهرم پنالتی نبود.خودش هم جلوی رحمتی گفت پنالتی نبوده است

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

قاضی: در استقلال احیا شدم

 

خبرگزاری فارس: قاضی: به خاطر شعاری که هواداران برایم ساختند تشکر می‌کنم/ هنوز پولم را ازپرسپولیس نگرفته‌ام

محمد قاضی پس از پیروزی تیمش مقابل صبای قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خداراشکر می کنم که استقلال بازی را برد و من هم در استقلال احیا شده ام. انشاءالله همین روند را ادامه دهم و بتوانم به استقلال کمک کنم.

وی ادامه داد: نسبت به بازی قبلی عملکرد بهتری داشتیم، زحمت کشیدیم و امیدوارم با ریکاوری خوب به مصاف حریف بعدی مان برویم.

مهاجم استقلال درباره اینکه آیا طلبش از پرسپولیس را گرفته است یا خیر، عنوان کرد: خیر، هنوز پولم را نگرفتم اما درباره مسائل دیگر حرف نمی زنم و فقط درباره استقلال و شرایط کنونی صحبت می کنم. حرفی درباره گذشته ندارم.

قاضی درباره عملکرد داور تاکید کرد: داوری در مجموع بد نبود اما به نظرم در صحنه پنالتی می توانست برخورد نکند.

وی در پاسخ به سوالی درباره توپ های لیگ برتر افزود: من تخصص ندارم و درباره کیفیت توپ ها حرفی ندارم.




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 مرداد 20 :: 10:51 عصر
عضو ستاد استهلال دفتر رهبری، گفت: ‌احتمال رویت هلال ماه شوال غروب امروز (چهارشنبه 16 مرداد) ضعیف است از این رو عید فطر روز جمعه است.

"علیرضا بوژمهرانی" با بیان اینکه احتمال رویت هلال ماه شوال بعداز ظهر یا دم غروب امروز بسیار ضعیف است، افزود: اگر گزارشی دریافت نکنیم عید فطر روز جمعه است.

وی با بیان اینکه گروه رصد درحال جمع آوری اطلاعات هستند، اظهار کرد: هر اطلاعاتی درباره رویت هلال ماه شوال به مقام معظم رهبری ارائه می‌شود و ایشان نسبت به روز عید تصمیم‌گیری می‌کنند اما با توجه به شواهد موجود، فردا پنج‌شنبه (17 مرداد ماه) عید فطر  نیست.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری درباره اعلام عید فطر در کشور عربستان، نیز اعلام کرد: اطلاعات کاملی در دست ندارم اما می‌دانیم که رویت هلال ماه شوال در شبه جزیره عربستان و دو سوم شمال قاره آفریقا امروز با غروب آفتاب حتی با تلسکوپ قابل رویت نیست.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه اعلام عید فطر در سایر کشورها نیز مبنی بر رویت هلال ماه شوال نیست و براساس سایر پارامترهاست، البته ‌در سنوات گذشته به دلیل اشتباهاتی که در این زمینه صورت می‌گرفت انتقاداتی زیاد مطرح شد.

خبرگزاری ایلنا

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 92 مرداد 16 :: 11:54 عصر
سامسونگ گلکسی اس
Samsung Galaxy S
Samsung i9000 galaxy s.jpeg
سازنده سامسونگ
تاریخ معرفی مارس 2010
نمایشگر Super AMOLED، لمسی خازنی، در اندازه 4?0 اینچ، 480×800 پیکسل، 16 میلیون رنگ
دوربین 5 مگاپیکسل، ژئوتگنیگ، تشخیص لبخند
فیلمبرداری 720p
سیستم‌عامل آندروید نسخه? 2?2 قابل ارتقاء به 2،3
پردازنده 1 گیگاهرتز
حافظه رم 512 مگابایت
کارت حافظه میکرو اس‌دی
حافظه داخلی 8 یا 16 گیگابایت
باتری لیتیوم-یون 1500 میکرو آمپر ساعت
ابعاد 9?9×64?2×122?4 میلی‌متر
وزن 119 گرم
سری گالکسی (Galaxy)

سامسونگ گلکسی اس (به انگلیسی: Samsung Galaxy S)‏ همچنین شناخته‌شده تحت نام سامسونگ آی9000 یک نمونه از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند سری گالکسی شرکت سامسونگ است.

این گوشی دارای سیستم‌عامل آندروید نسخه? 2?1 (با قابلیت به‌روزرسانی به نسخه 2?3)، نمایشگر 4?0 اینچی لمسی سوپر امو ال ای دی (Super AMOLED) با وضوح بسیار بالا و تفکیک 16 میلیون رنگ، وای-فای، بلوتوث، مسیریاب جی‌پی‌اس، حسگر شتاب‌سنج، حسگر مجاورت‌سنج، 8 یا 16 گیگابایت حافطه داخلی، و دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با وضوح HD 720p همراه با فوکوس اتوماتیک است. .

نقاط ضعف

  • نبود فلاش برای دوربین.
  • قابلیت بالای جذب اثر انگشت ها توسط بدنه تمام پلاستیکی گوشی.
  • دکمه در بیرون برای عکس گرفتن ندارد.

ابعاد و وزن

ابعاد سامسونگ گلکسی اس 64?2 در 122?4 میلی متر با ضخامت 9?9 میلیمتر است و وزن آن 119 گرم است.

طراحی

گلکسی اس کاملا از پلاستیک ساخته شده است در زیر صفحه نمایش تنها سه کلید تعبیه شده است که شامل کلیدهای لمسی menu و back در طرفین کلید سخت افزاری Home قرار گرفته اند. با فشردن طولانی مدت کلید menu، فیلد جستجو باز می شود و به این طریق کاربران یک کلید جستجوی اختصاصی هم در اختیار دارند. با فشردن و نگهداشتن کلید home گوشی task Switcher اجرا خواهد شد. کلیدهای روشن/خاموش و قفل گوشی در بالای کناره سمت راست گوشی قرار داده شده است. هیچ کلید اختصاصی ای برای دوربین در گلکسی اس در نظر گرفته نشده است.در کناره سمت چپ گوشی، کلیدهای تنظیم صدا دیده می شوند.در کناره پایینی گلکسی اس جز میکروفن گوشی، چیز دیگری به چشم نمی خورد.در کناره بالایی گوشی، پوششی پلاستیکی پورت MicroUSB را پوشانده است و در کنار آن، سوکت صوتی 3?5 میلی متری استاندارد بدون هیچگونه پوشش محافظی دیده می شود. در آخر به بخش پشتی گوشی می رسیم که با نگاره هایی نقطه ای پوشانده شده است .این بخش میزبان لنز دوربین 5 مگاپیکسلی گوشی و اسپیکر آن است. هیچگونه فلاشی در این قسمت تعبیه نشده است و بنابراین با استفاده از گلکسی اس نمی توانید امید چندانی به ثبت عکس یا ضبط تصاویر ویدیویی در فضاهای کم نور داشته باشید. اسلات کارت حافظه microSD در زیر کاور پشتی جای گرفته است واز قابلیت تعویض سریع برخوردار است، در این قسمت باتری 1500 میلی آمپری گوشی نیز که از نوع Li-Ion است و با یک بار شارژ کامل تا دو روز شما را از شارژ گوشی بی نیاز کند نیز قرار دارد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 مرداد 13 :: 10:8 عصر

 

از جمله عجیب ترین تصاویر دنیا

به نظر شما این تصاویر عجیب تصویر چیست ؟ شاید تصویر یک شترمرغ باشد که از سیم خودش را آویخته یا شاید هم...عجیب ترین تصاویر دنیا... این اشکال عجیب که به تیرهای خط تلفن چسبیده اند، لانه شگفت انگیز پرندگان است.

بازدید : 2802 نفر

 

این اشکال عجیب که به تیرهای خط تلفن چسبیده اند، لانه شگفت انگیز پرندگان است.
این لانه های بزرگ و شگفت انگیز که در صحرای کالاهاری در آفریقای جنوبی قرار دارند، توسط پرنده های بافنده و از شاخ و برگ خشک درختان ساخته شده اند. در هر یک از این لانه های عجیب که تنها در آفریقای جنوبی دیده می شود، بیش از 100 جفت پرنده زندگی می کنند.

 

لانه شگفت انگیز پرندگان

از-جمله-عجیب-ترین-تصاویر-دنیا

 

عجیب ترین لانه پرندگان

از-جمله-عجیب-ترین-تصاویر-دنیا

 

 شگفت انگیز ترین لانه پرندگان

از-جمله-عجیب-ترین-تصاویر-دنیا

 

لانه شگفت انگیز پرندگان

از-جمله-عجیب-ترین-تصاویر-دنیا

 




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 مرداد 13 :: 12:45 صبح
آپارتمان ها کمتر پیش می آید که کمی غیرعادی ساخته شوند اما در دنیا هستند آپارتمان هایی که به طرزی عجیبی ساخته یا تزئین شده اند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، زندگی آپارتمان نشینی سالیان سال است که تمام دنیا را فرا گرفته است و همه می دانیم که آپارتمان ها تنها در فیلم است که خنده دار و زیبا به نظر می رسند ولی در واقعیت محیطی بسته و بسیار ساده هستند. البته در نقاط مختلف دنیا اپارتمان هایی نیز هستند که در نوع خود عجیب یا بسیار جالب اند که در ادامه با آنها اشنا می شویم :

**اپارتمان پینگ پونگی


"دانیل آرشام" طراحی است که اپارتمانش را در بروکلین به طرز عجیبی درست کرده است به طوری که تمام دیوارهای آن پیکسل پیکسل به نظر می رسند. اما اگر این آپارتمان 70 متری را از نزدیک مشاهده کنید میبینید که تمام آن با توپ های پینگ پونگ پر شده است. در این خانه برای تزئین همه چیز از توپ پینگ پونگ استفاده شده که شمار آنها به 25 هزار توپ می رسد.

** آپارتمان همستری


در نگاه اول این آپارتمان تنها یک دایره بی مصرف است که می توان آن را چرخاند و استفاده دیگری ندارد اما این آپارتمان به نوعی بسیارکامل است و بسیاری از وسایل زندگی را دارد. اگر به بخش های مختلف این چرخ نگاه کنید حتما مشاهده خواهید کرد که هر قسمت آن به شکل خاصی کنده کاری شده است. با چرخاندن این چرخ به هر سمت یک وسیله جدید در خانه را می توان استفاده کرد. برای مثال در این آپارتمان تخت خواب، میز کار، میز ناهار خوری و حتی سینک ظرفشویی وجود دارد.

** خانه پاول گولیتر


بسیاری از طراحان بزرگ معمولا خانه خود را بسیار زیبا طراحی می کنند اما در مورد پاول گولتیر طراح فرانسوی این مورد کمی متفاوت است چرا که او بیشتر خانه خود را عجیب کرده است. در تمام آپارتمان همه چیز راه راه است حتی وسایل نیز راه راه شده اند. پس از خانه گلخانه به طرز عجیبی به خانه های ارواح شباهت دارد که همه گیاهان روی دیوار و زیر میزها رشد کرده اند. همچنین او یک خانه عروسکی کامل برای دختر کوچکش درست کرده است که در نوع خود منحصر به فرد است.

** خانه کاغذی


"دون لوچو" هنرمند ایتالیایی فردی است که تمامی آپارتمانی را با کاغذ طراحی و ساخته است. او هیچ وقت از انگیزه اش در مورد این خانه نگفته اما کارش بسیار جالب است چرا که هیچ وسیله دیگری به جز کاغذ در این خانه به کار نرفته است حتی تخت و دستشویی نیز از کاغذ درست شده است. این خانه به مانند نقاشی های سیاه قلمی میماند که وارد دنیای واقعی شده است. او در خارج خانه یک پارکینگ کاغذی نیز برای خودرو ساخته است تا خانه کاملا مقوایی باشد.

** خانه ای با پله های اضافی

یکی از خانه های ژاپنی که توسط طراحی به نام "سو فوجیموتو" ساخته شده است به آپارتمان پله اضافی مشهور شد. در این آپارتمان همه اتاق ها و تمامی اتصالات خانه با پله به هم وصل شده اند. هر کدام از اتاق ها به آشپزخانه یا از پذیرایی به هر اتاق پله های مختلفی وجود دارد به طوری که 70 درصد از فضای خانه تنها از پله تشکیل شده است.

** سینما آپارتمان


در سال 1931 در جنوب استکهلم سینمایی بازگشایی شد که تا همین چند سال پیش نیز به کارش ادامه میداد تا اینکه خریداری شد و حالا به یک خانه بسیار شیک تبدیل شده است. این سینما با مساحتی برابر با 423 متر با قیمتی معادل سه میلیون دلار برای فروش گذاشته شده است. در این خانه تمامی امکانات رفاهی به صورت اختصاصی قرار داده شده است و هیچ چیزی کم ندارد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 مرداد 13 :: 12:43 صبح

http://hyperclubz.com/ImageLoader.ashx?Image=~/common/img/Golestan/Tourism/0cfa0fc0-7aaa-4dc2-b0e9-9da87955c1a8.jpg

استخرها یکی از جاذبه های توریستی هتل ها و مراکز تفریحی هستند. شاید با شنیدن کلمه استخر به فکر یک استخر معمولی مستطیل شکل با کف آبی رنگ بیفتید اما واقعیت این است که برخی استخرها به خاطر شکل خاص یا ویژگی های شان شهرت جهانی یافته اند . البته شاید فکر کنید چنین استخرهایی که در جهان مشهورند بسیار گران هستند اما در این مطلب فهرستی از 10 استخر زیبای جهان که شناکردن در آن ها رایگان است را آورده ایم.

? در دل مدیترانه
هتل دوکارادن راک، ساحل آنتیب، فرانسه


این هتل یک سال برای تعمیرات تعطیل و در تابستان 2011 مجددا افتتاح شد. یکی از جلوه های جدید هتل پس از تعمیرات 64 میلیون دلاری، استخر فوق العاده زیبایی است که در کنار مدیترانه واقع شده یا شاید بهتر باشد بگوییم در دل مدیترانه است. این استخر در ارتفاع 6 متری از دریای مدیترانه در دل صخره ها ساخته شده است و دمای آب آن حدود 25 تا 30 درجه سانتی گراد است. در زمان شنا کردن در این استخر می توانید قایق های تفریحی که در دریا این سو و آن می روند را ببینید. در یک طرف استخر درختانی است که در سایه آن ها می توان استراحت کرد و در طرف دیگر در کنار صخره ها، ماسه هایی هست که ساحلی واقعی را برای شما ایجاد می کنند.


? قایق سواری در استخر
آلفونسو دل مار، آلگاروبو، شیلی


براساس آمارهای کتاب گینس، این استخر بزرگ ترین استخر جهان است. شما در این استخر می توانید حتی قایق هم سوار شوید. طول این استخر کمی بیشتر از یک کیلومتر است و یک ساحل فوق العاده هم دارد.
دمای آب این استخر حتی در سردترین ماه های سال به گونه ای تنظیم می شود که می توانید در شب هم از شناکردن در آن لذت ببرید.
البته این امکان برای قسمت میانی استخر است که توسط دیواره های شیشه ای از بقیه استخر جدا شده اند و در آن حتی ماسه ها هم گرم می شوند تا شما بتوانید در زمستان در آب گرم شنا کنید و روی ماسه های گرم دراز بکشید.

? شنا در دل صخره ها
آمانگیری، کاتیون پوینت، اوتا


آمانگیری، در زبان سانسکریت به معنای «کوهستان صلح» است. این اسم فوق العاده برای استخری است که در ارتفاع 40 متری، در دل صخره های باقی مانده از دوره ژوراسیک ساخته شده است. این استخر به شکل حرف U انگلیسی است و در وسط 2 دندانه آن یک تخته سنگ عظیم زیبا قرار دارد و حین شنا در این استخر می توانید منظره های کوهستانی و تپه ها و بیابان های اطراف را تماشا کنید. آب استخر همیشه در دمای 25درجه تنظیم شده است و در کنار استخر میزهایی واقع است که شب ها می توانید روی آن ها غذا بخورید و لذت ببرید. البته این استخر 24 ساعته باز است و نورپردازی آن به گونه ای است که در هر ساعت از شبانه روز می توانید از آن لذت ببرید.

? این یک سراب نیست
قصرالسراب، ابوظبی، امارات متحده عربی


این یک سراب نیست، استخر قصر السراب که در سال 2009 افتتاح شد در وسط تپه های شنی در صحرای لیوا ساخته شده است. در پس زمینه این استخر غول آسا که به شکل فنجان های بزرگ ساخته شده و اندازه کلی آن تقریبا برابر با یک زمین فوتبال است، صحرای بی انتهایی قابل تماشاست. طی روز دمای هوا در این منطقه ممکن است به 50 درجه سانتی گراد هم برسد اما آب خنک 20 درجه ای استخر حضور در آن را لذتبخش می کند. در کنار استخر هم آفتابگیر و بادبزن هایی نصب شده است که باعث خنک شدن استفاده کننده ها می شود. با غروب آفتاب، چراغ های اطراف استخر روشن می شود و هماهنگی نور آن با آسمان پرستاره منظره عالی را رقم می زند. سایه درختان نخل هم فضا را شاعرانه تر می کند.

? گمشده در ترجمه
پارک حیات، توکیو


احتمالا این هتل را در فیلم «گمشده در ترجمه» دیده اید (محل اقامت بیل مورای در آن فیلم) اما شاید چندان متوجه استخر این هتل نشده اید. این استخر در طبقه چهل و هفتم هتل است و دور تا دور آن شیشه کار شده و در نتیجه شما در زمان شنا کردن می توانید منظره هایی شگفت انگیز از توکیو را ببینید. جالب است که چشم انداز آن به گونه ای طراحی شده که می توانید کوه فوجی را هم در انتهای شهر توکیو ببینید. نورپردازی فوق العاده استخر به گونه ای است که می توانید هم در روز و هم در شب از شناکردن در آن لذت ببرید.

? شنا با مهاراجه
اومایدباوانا پالاس، جادپور، هند


هتل عظیم باواناپلاس، در روی تپه ای مشرف به شهر جادپور که آن را به خاطر رنگ دیوارهای خانه ها، شهر آبی رنگ می نامند ساخته شده است. این هتل 347 اتاقه که در استان راجستان هند واقع شده، بزرگ ترین هتل هند است. ویژگی استخر زیبای این هتل این است که نور آن همیشه از شمع ها گرفته می شود و در سطح آب آن هم همیشه برگ های گل رز روان هستند. صاحب این هتل مهاراجه جادپور است که خودش هم در این هتل ساکن است.

? در طبقه پانزدهم شنا کنید
ویسروی ، میامی، آمریکا


میامی به شهر استخرها معروف است اما استخر ویسروی چیز دیگری است. این استخرها که در زمینی به مساحت 2 هکتار بنا شده اند، با درخت های بلوبری ژاپنی در 2طرف پوشیده شده اند و تمام تخت ها در سایه درختان زیبا قرار گرفته است؛ این مجموعه 3 استخر دارد، یک استخر آب گرم که گنجایش 80 نفر را دارد، یک استخر مخصوص آب درمانی و راه رفتن در آب و یک استخر فوق العاده بزرگ برای شناکردن، البته خوبی این استخرها این است که در طبقه پانزدهم واقع هستند و در زمان شناکردن می توانید از چشم انداز زیبای شهر و ساحل بیس کین در دورنما لذت ببرید.

? موسیقی زیر آب
استخر فورسیزن، وییلا، هاوایی


در منطقه وییلاهاوایی که منطقه ای بسیار مشهور از لحاظ جاذبه های توریستی است، استخرهای زیبایی وجود دارد اما شاید زیباترین آن ها استخر فورسیزن باشد که در سال 2009 افتتاح شد. این استخر 20 متر پایین تر از سطح دریا ساخته شده است و در دیواره های زیر آب بلندگوهایی تعبیه شده که زیر آب موسیقی محلی هاوایی را پخش می کنند. طول این استخر حدود 60 متر است و 4 ورودی جالب دارد و یک دایو 3متری هم در قسمت پرعمق آن قرار دارد. این استخر میزهایی شناور دارد که به کمک آن ها می توانید نوشیدنی تان را در حال شنا کردن میل کنید. در غروب ها نورپردازی فوق العاده زیر آبی که موزاییک های شیشه ای آن را روشن می کند و انعکاس نور مشعل هایی که در کناره استخر روشن می شود، فضای بی نظیری را خلق می کند.

? در کنار کوسه ها شنا کنید
گلدن ناگت، لاس وگاس، آمریکا


شما در این استخر می توانید در کنار 5 نوع از کوسه ها شنا کنید. در واقع طی شناکردن در این استخر شما می توانید کنار 16 کوسه شنا کنید اما نگران نباشید، در امان هستید. شما در داخل محفظه ای شیشه ای شنا می کنید که باعث می شود کوسه ها نتوانند به شما آسیب برسانند. مجموعه استخرهای گلدن ناگت با هزینه ای 30 میلیون دلاری ساخته شده اند و شامل یک استخر بزرگ، یک آبشار و محفظه شنا در داخل تانک نگهداری کوسه ها است که حجم آب آن 200 هزار گالن آب است. قطر شیشه محفظه نگهدارنده شما در تانک کوسه ها 15سانتی متر است پس اصلا نگران نباشید.

? چشمه رومی
هتل کاروسوبلورده، راولو، ایتالیا


هتل کاروسوبلورده در بلند ترین نقطه ساحل آفتابگیر آمالفی در کنار شهر ساحلی راملو ساخته شده است. این استخر طبیعی چشم اندازی از یکی از زیباترین ساحل های جهان دارد. استخر به شکل استخرهای قدیمی رومی ساخته شده است و در کنار آن چشمه ای از آب طبیعی هم وجود دارد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 مرداد 13 :: 12:36 صبح

تصاویر زیبا از عجیب ترین استخرهای جهان, جالب ترین استخرهای جهان, زیبا ترین استخرهای جهان, عکس های زیبا از عجیب ترین استخرهای جهان




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 مرداد 13 :: 12:33 صبح
عکس هایی از جالب ترین استخرهای دنیا
همه ما شنا کردن در استخر را دوست داریم، البته این شنا کردن زمانی لذت بخش تر است که سازندگان استخر ، با بکارگیری خلاقیت خود بخواهند لحظات مفرح تری را برای شما رقم بزنند.
بزرگترین استخر دنیا
 

این استخر که در کشور شیلی و در کنار دریا ساخته شده ،  نامش به عنوان بزرگترین استخر دنیا در کتاب رکورد های گینس به ثبت رسیده است. طول آن 1013 متر است ، محوطه ای به وسعت 8 هکتار را پوشش داده و مجموعا 250.000 متر مربع آب را در فضای خود جای داده است. برای ساخت این استخر 1 میلیارد دلار هزینه شده و هزینه نگهداری از آن سالانه 2 میلیون دلار است.

استخر شیطان


آبشار ویکتوریا با ارتفاع 128 متر ارتفاع  در قاره آفریقا درکشور زیمباوه قرار گرفته است.  در بالای این آبشار یک استخر طبیعی شکل گرفته که به استخر شیطان معروف است. جریان آب این استخر طبیعی، آرام و در 4 ماه آخر سال که آب آن کم است می توان در ان شنا کرد.  برای افرادی که دوست دارند شنا در ارتفاع و در نوک یک آبشار را تجربه کنند محل بسیار   

 
استخر  روی  پشت بام
  

این استخر روی پشت بام  یک هتل 11 طبقه در  دالاس، تگزاس ساخته شده است.  حدود  2 متر از این استخر  در آسمان معلق است.
 

 
بزرگترین استخر سرپوشیده جهان
  
 
استخر Ocean Dome  در میازاکی ژاپن،  تا قبل از  اینکه درسال 2007  بسته شود ، بزرگترین استخر سر پوشیده جهان محسوب می شد. این استخر  300 متر طول و 11 متر عرض داشت و سقف آن به رنگ آبی آسمان بود که لکه های ابر روی  آن نقاشی شده  بود.
 

 
شلوغترین استخر موج جهان
  
 
این استخر موج در  summerland  توکیو واقع شده است.
 

استخر خون  Blood-red pool


این استخر که کاشی ها قرمز آن،  آب آن را قرمز رنگ جلوه می دهد در در تایلند واقع شده است.
 

عمیق ترین استخر سرپوشیده جهان
 
 

استخر Nemo  در بلژیک 33 متر  عمق دارد و  با 2.500.000 لیتر آب پر شده است.
 

 
 استخر "شهر زیر آب "
 

یک موسسه تبلیغاتی در  هند برای اینکه مردم را نسبت به خطراتی  که  گرم شدن کره  زمین به دنبال دارد  اگاه کند، در کف یک  استخر ،  

 
استخر "بی نهایت"
 


استخر  infinity  در برجهای گنبدی در شبه جزیره ماکائو در جنوب دریای  چین واقع شده است.




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 مرداد 13 :: 12:29 صبح
شهادت امام علی(ع) در قدیمی‌ترین سند باقی مانده به روایت‌های مختلفی نوشته شده است.
رسول جعفریان در خبرآنلاین در این باره نوشت: ابن ابی الدنیا (م 281) محدث ومورخ برجسته‌ای است که کتابی مستقل در باره تاریخ شهادت امام علی علیه السلام نوشت و این کهن‌ترین کتابی است که در این موضوع به دست ما رسیده است.
وقتی از کتاب مستقل سخن می‌گوییم، یعنی کتابی که از آغاز تا انتهای آن در باره یک موضوع و در اینجا در باره شهادت امام علی (ع) تألیف شده باشد. طبعا در تواریخ عمومی مانند تاریخ طبری یا یعقوبی نیز اخباری در این باره آمده است.
عنوان «مقتل» به معنای اخبار مربوط به شهادت یا تاریخ شهادت است. عنوان «مقتل الحسین» یعنی تاریخ شهادت امام حسین و به تعبیری تاریخ عاشورا. نگارش این قبیل تک‌نگاری در باره تاریخ کشته شدن چهره‌های برجسته، در تاریخ‌نگاری اسلامی مرسوم بوده است. برای مثال کتاب در باره مقتل عمر یا عثمان هم در منابع یافت می‌شود.
نگاهی به مدخل‌های‌ الفبایی فهرست ابن ندیم، و همین طور عناوینی که در دیگر فهرست آثار مؤلفان شیعه یا سنی در قرون نخستین اسلامی آمده، مانند فهرست نجاشی که به نام رجال نجاشی شهرت دارد، گویای آن است که آثار فراوانی با پیشوند مقتل نوشته می‌شده است. در این باره به ذریعه هم می‌توان مراجعه کرد.
از میان آثار مربوط به تاریخ شهادت امام علی (ع) کتاب ابن ابی‌الدنیا، کهن‌ترین کتابی است که برجای مانده است. هرچند پیش از آن نیز آثاری بوده است. این اثر با عنوان «مقتل امیر المؤمنین علیه السلام» نخستین بار توسط مرحوم استاد عبدالعزیز طباطبائی در مجله تراثنا سال سوم شماره 12 (1408ق) منتشر شد، مردی که همین روزها سالگرد درگذشت اوست و در کار پژوهش و تحقیق در حوزه کتاب‌شناسی شیعه، کم مانند بود. خدایش رحمت کند.
مجددا این اثر در سال 1411 توسط دوست همو، مرحوم سید محمدباقر محمودی به صورت مستقل در تهران و توسط انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان «کتاب مقتل الامام امیر المؤمنین علی بن ابی طالب» منتشر شد.
کتاب یاد شده در سال 1379 ش توسط استاد دکتر محمود مهدوی دامغانی که افتخار ترجمه آثار کهن تاریخ اسلامی بسیاری را در سه دهه اخیر داشته‌اند، توسط مؤسسه پژوهش و مطالعات عاشورا ترجمه شده و به چاپ رسید.
نویسنده کتاب ابوبکر عبدالله بن محمد بن عبید معروف به ابن ابی‌الدنیا قرشی (208 - 281) از علمای محدث مورخ است که آثار بی‌شماری به صورت تک‌نگاری در حوزه‌های مختلف حدیثی و بعضا تاریخی دارد. سبک و سیاق او نگارش اخبار به صورت روایات مستقل است که جمعا تحت یک عنوان کلی فراهم می‌آورد. وی شخصیتی کم مانند در تألیف و تنوع موضوعاتی است که به آن پرداخته و آثار بی‌شماری، هر چند برخی از آنها کوچک است، از خود برجای گذاشته است.
برای اهمیت اثر او را بدانیم باید توجه کنیم که وی 30 سال زودتر از طبری مورخ درگذشته و بنابرین یک نسل از او جلوتر است.
کتاب او جمعا دارای 119 روایت است که آنها را با سند و از مآخذ مختلف تاریخی نقل کرده است. هر روایت تاریخی داستانی را در باره بخشی از ماجرای شهادت امام علی علیه السلام، همین طور پیش‌زمینه‌ها و نیز آثار و تبعات آن گزارش شده است. تمامی این روایات توسط شخصی به نام حافظ حسین بن صفوان برذعی متوفای 340 به نقل از ابن ابی‌الدنیا روایت شده و بنابرین نام او در آغاز همه اسناد دیده می‌شود. در واقع وی راوی آثار ابن ابی‌الدنیاست.
راوی یا راویان هر خبری بین ابن ابی‌الدنیا تا اصل خبر در آغاز بیشتر نقل‌ها آمده است. برخی از آنها مورخان شیعی و برخی نیز به اصطلاح از عامه می‌باشند. برای مثل این سند: ... از جابر بن عبدالله جعفی، از محمد بن علی (امام باقر) ... سپس متن وصیت امام علی را به امام مجتبی علیه السلام نقل کرده است.
نخستین روایت از وقت بیرون آمدن امام علی پیش از اذان صبح به سوی مسجد است که مرغان برابر وی درآمدند و آواز سردادند. همراهان آنان را دور کردند اما حضرت فرمودند: مرانید که نوحه گرند.
روایات مربوط به شهادت امام علی علیه السلام در این کتاب متفاوت نقل شده است. در واقع، ابن ابی‌الدنیا جامع این نقل‌هاست و درست همان طور که در کتابی مانند تاریخ طبری ملاحظه می‌کنیم، روایات متفاوت و متعارضی در باره یک واقعه پشت سر هم آورده می‌شود.
حسن بن دینار از حسن بصری روایت کرده است که گفت: علی بن ابی طالب آن شب گفت: انی مقتول لو قد أصبحت. هرگاه صبح شود من مقتول خواهم بود.
در روایت پنجم این کتاب از قول هشام بن محمد کلبی آمده است که مردی از نخع مرا روایت کرد که صالح بن میثم بن عمران بن میثم تمار از پدرش روایت کرد: علی برای نماز صبح بیرون آمد. تکبیر نماز را گفت. سپس یازده آیت از سوره انبیاء خواند. در این وقت ابن ملجم با شمشیر بر فرق امام زد. مردم بر سر او ریخته، شمشیر را از دستش گرفتند. آنان در نماز بودند. علی به رکوع رفت سپس سجده کرد. من او را دیدم که خون از سرش جاری بود و همین طور که سجده می کرد خون سر او این طرف و آن طرف می ریخت. باز برای رکعت دوم برخاست، اما منقلب شده. قراءت را آرام کرد. سپس نشست و تشهد را خواند و سلام داد و به دیوار مسجد تکیه کرد.
در روایت هفتم آمده است که ابن بجره اشجعی و ابن ملجم با هم قرار داشتند تا با شمشیر به امام حمله کنند. شمشیر یکی خطا رفته به دیوار خورد و شمشیر ابن ملجم اصابت کرد. آنان هر دو گریختند. ابن بجره به سمت کنده رفت و ابن ملجم به سمت بازار. ابن ملجم را گرفتند و نزد امام آوردند.
در روایت 11 آمده است که دو شب قبل از این ماجرا، وقتی امام وارد مسجد شد و افراد را از خواب بیدار می‌کرد، ابن ملجم نزد آن حضرت آمد و نامه‌ای به دست امام دارد که او را دعوت به توبه کرده بود. امام آن لحظه نتوانست بخواند . بعد از نماز آن را باز کرده خواند. در آن نوشته شده بود: تو را به توبه از شرک دعوت می‌کنم. حضرت فرمود: صاحب این نامه کیست؟ کسی پاسخ نداد. امام آب دهان بر آن انداخت و محو کرده بیرون انداخت و فرمود: لعنت خداوند بر او.
در روایت 12 به نقل از امام باقر علیه السلام آمده است: آنگاه که خداوند اراده کرد که کرامت شهادت با ضربت ابن ملجم نصیب امام علی شود، ابن ملجم شب را در مسجد بنی‌اسد بود. وقتی هوا تاریک شد به خانه‌ای از خانه‌های کندیان رفت. یک جمعه پیش از آن امام روی منبر از زبان رسول خدا (ص)‌نقل کرد که آن حضرت به من فرمود: لایبغضک مؤمن و لا یحبک کافر. و افزود:‌ من در خواب دیدم که شیطانی ضربتی بر من زده و ریش مرا به خون سرم‌تر کرده است، اما این مرا ناراحت نکرد... این بود تا شب معهود که ابن ملجم کنار در کمین کرد. وقتی امام برای نماز وارد مسجد شد، ابن ملجم ضربه خود را فرود آورد. محمد بن حنیفه نزدیک آن حضرت ایستاده بود. او را گرفت. مردم نیز بر ابن ملجم یورش بردند تا او را بکشند. امام علی فرمود: صبر کنید. او را نکشید. اگر ماندم او را قصاص خواهم کرد یا خواهم بخشید. اگر نماندم، همان اصل نفس در برابر نفس.
در روایت 13 از قول عبدالغفار بن قاسم انصاری نقل شده است که گفت: از چندین نفر شنیدم که ابن ملجم شب را در خانه اشعث بن قیس خوابیده بود و او بود که وقت سحر به وی گفت:‌ صبح شد (یعنی زود برخیز)!. در آن صبحگاهان مؤذن مسجد بنی کنده حجر بن عدی بود و همو بود که در بالای مناره گفت: اعور علی را کشت. (ابن ملجم یک چشم داشت). بعد هم خطاب به اشعث گفت:‌ ابن ملجم نزد تو بود و تو با او نجوا می‌کردی.
بدین ترتیب این کتاب حاوی روایاتی است که موضوع شهادت امام علی علیه السلام را دنبال کرده است. در روایات اخیر این رساله، متن خطابه امام مجتبی علیه السلام پس از شهادت امام علی (ع) درج شده است.
در روایت 91 آمده است: زحر بن قیس گفت: حسن بن علی مرا به مدائن فرستاد تا خبر شهادت را به حسین بن علی که در آنجا بود برسانم. وقتی رسیدم حسین بن علی گفت: زحر! چرا رنگ صورتت تغییر کرده است؟‌ گفتم: امیر المؤمنین را در آخرین روز حیاتش در این دنیا و اولین روزش در آن دنیا ترک کردم. این هم نامه حسن به شماست. امام پرسید: چه کسی او را کشت. گفتم: مردی از بنی مراد از مارقین فاسق که به او عبدالرحمان بن مجلم می گویند. پرسید: آیا کشته شد؟ گفتم: آری. تکبیر گفته افزود: انا لله و انا الیه راجعون و الحمد لله رب العالمین، چه مصیبت بزرگی؟ با این که رسول خدا فرمود: هرگاه مصیبتی بر شما وارد شد، از مصائب من یاد کنید که بالاتر از آن نیست. رسول خدا راست گفت و این مصیبت پس از مصیبت او بالاترین بود و من در عمرم مصیبتی بالاتر از آن نخواهم دید. سپس فرمود: ان البلاء الینا أهل البیت سریع. مصیبت برای ما اهل بیت سریع است. و الله المستعان. در آن وقت، حسین بن علی، مردمان مدائن را جمع کرده و نامه امام حسن را برای آنان خواند. همانجا بود که ابن السوداء که مردی از همدان بود و به او عبدالله بن سباء می گفتند: گفت: حتی اگر علی را در قبر ببینم، می‌دانم که او نخواهد مرد تا ظهور کند. در این وقت، گریه و زاری و استغفار مردم بلند شده و به حسین بن علی تعزیت گفتند و آن حضرت در میان مردم به کوفه بازگشت.
در پایان روایاتی در برتری امام علی علیه السلام از قول این و آن نقل شده است. در روایت 97 آمده است: عبدالملک بن سلیمان گوید: به عطاء‌ گفتم: آیا احدی از اصحاب رسول الله فقیه‌تر از علی بود؟ گفت: نه والله من کسی را نمی‌شناسم.
روایت 109 شمار فرزندان امام علی علیه السلام است:
حسن بن علی که نیمه رمضان سال سوم به دنیا آمد و رسول الله او را حسن نامید. روز سوم ربیع الاول سال 50 هم درگذشت.
حسین که پنجم شعبان سال چهارم هجرت به دنیا آمد و روز عاشوراء دهم محرم سال 61 به دست سنان بن انس نخعی که لعنت خدا بر او باد کشته شد و خولی بن یزید اصبحی سر او را جدا کرد.
زینب دختر بزرگ علی که همسر عبدالله بن جعفر شد. ام کلثوم کبری که همسر عمر شد و بچه ای از او نماند. مادر اینها فاطمه زهرا دختر رسول خدا بود.
محمد حنفیه که مادرش خوله دختر جعفر بن قیس بود. از امام باقر از علی از پیامبر نقل کرده است که حضرت فرمود: بین اسم و کنیه من در یک شخص جمع نکنید. امام علی عرض کرد: اگر من بعد از شما پسری داشتم، نام و کنیه شما را روی او خواهم نهاد. پیامبر به من اجازه دادند. محمد حنفیه خود می گفت: من سه سال مانده به اتمام خلافت عمر به دنیا آمدم. همو در سال 81 هجری گفت: اکنون 66 ساله‌ام. همان سال درگذشت.



موضوع مطلب :

سه شنبه 92 مرداد 8 :: 1:20 عصر

اس ام اس و متن تسلیت شهادت امام علی(ع)

دل سر نکشد دمی ز پیمان علی

جانم شود ای کاش به قربان علی

خواهی که به ملک دل شوی حکم روا

مانند قلم باش به فرمان علی

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

بی علی اصل عبادت باطل است / بی علی هر کس بمیرد جاهل است

بی علی تقوا گلی بی رنگ و بوست / بندگی همچون نماز بی وضوست

ایام سوگواری علی (ع) تسلیت

.

.

.

خداحافظ ای نخل ها چاها

دگر نشنوید از علی آه ها

که شام علی گشته دیگر سحر

که امشب رود نزد پیغمبر . . .

.

.

.

کی مثل علی به جان رسیده است کسی/کی همچو علی رنج کشیده است کسی

تاریخ گواه است که در روی زمین/مظلوم تر از علی ندیده است کسی . . .

.

.

.

یک عمر تماشای دری خون آلود

یاد آور حادثه ای سرخ و کبود

کم کم به علی بال پریدن میداد

ای تیغ نیازی به حضور تو نبود

.

.

.

دل را ز شرار عشق سوزاند علی (ع)

یک عمر غریب شهر خود ماند علی (ع)

وقتی که شکافت فرق او در محراب

گفتند مگر نماز می خواند علی (ع)

.

.

.

یه روز توو دست مصطفی من بودمو شور غدیر

یه روز میونه کوچه ها توو دست دشمنا اسیر

شهادت مظلومانه امیر عالم هستی مرد مردان

امیر المومنین حضرت علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

من مست و خرابم ز خم لم یزلی

در بزم الستش زده ام جام بلی

تا عشق مرا گم نکند روز جزا

بر سنگ مزارم بنویسید علی (ع)

.

.

.

اس ام اس شهادت امام علی(ع)

شب باوران خورشید را در خون کشیدند

خون گریه کن در سوگ او اى صبح باور

کو، آن که بردوشش کشاند در دل شب

قوت یتیم و دردمند و زار و مضطر

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

زمان، علی را درک نکرد.. علیِ زمان را درک کنیم

” اللهم عجل لولیک الفرج “

.

.

.

شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود

سلطان سخا و کرم و جود علی بود

هم آدم وهم شیث وهم ادریس و هم الیاس

هم صالح پیغمبـر و داوود علی بود

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

 

.

.

.

پیامک شهادت امام علی (ع)

تا صورت پیوند جهان بود علی بود

تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

آن قلعه گشایی که در قلعه ی خیبر

برکند به یک حمله و بگشود علی بود

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد . . .

.

.

.

در آن شب قدری که قدرش را نمی دید / دست شقاوت تیغه ای از کینه ها داشت

در سجده افتاد آفتاب و ذکر می گفت / در زیر لب«فزت برب الکعبه»را داشت . . .

شهادت امام علی (ع) تسلیت باد

.

.

.

شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود

سلطان سخا و کرم و جود علی بود

هم آدم وهم شیث وهم ادریس و هم الیاس

هم صالح پیغمبر و داوود علی بود

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

جزاز علی نباشد به جهان گره گشایی

طلب مدد از اوکن چو رسد غم وبلایی

چو به کار خویش مانی در رحمت علی زن

به جز او به زخم دلها ننهد کسی دوایی

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

دوبیتی شهادت حضرت علی (ع)

خورشید معرفت که چو او آسمان نداشت

شد نقش بر زمین و توان فغان نداشت

عرش خدا به لرزه در آمد گه سجود

آنجا که خون فرق علی آشیان نداشت

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

متن تسلیت شهادت حضرت علی(ع)

کعبه خلوت گه اسرا فراوان علیست

بیت حق جلوه گر از روی درخشان علیست

در جهان مرد عمل باش و علی را بشناس

که ترازوی عمل کفه و میزان علیست

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

بر بلندای فلک ذکر ملائک یا عیلست

هر که گوید یا علی ، در روز محشر با علیست

در طواف کعبه گر با دیده ی دل بنگری

هر طرف آئینه ای باشد کزان پیدا علیست

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

راد اس ام اس

نه فقط مسجدیان سر به گریبان تواند

نخل و چاه و شب و صحرا همه گریان تواند

دامنت با چه گنه سرخ شد از خون سرت

ای که خلق دو جهان بسته به دامان تواند

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

اشعار شهادت حضرت علی(ع)

تاکه فریاد زدی فزت ورب الکعبه

مژده ارجعی آمد به تو ازداورتو

لرزه افتاد به ارکان هدایت زغمت

سوخت جان همه ازغربت غم پرور تو

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

یا رب چه صبحى در پى شب هاى او بود

«فُزتُ وربّ الکعبه» بر لب هاى او بود

تا کى شود بى حرمتى در این لیالى

وقت نماز و کشتن مولى الموالى

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

شمشیر خصم تارک حیدر شکسته است

محراب، همچو لاله در خون نشسته است

فلک نجات و قائمه عرش کردگار

از موج خیز حادثه بى تاب و خسته است

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

فراق لاله گون او، چنان سخت و غم افزا شد

که چشمان یتیمان را چنین پر آب مى بینم

هلال صورت او در مُحاق خون چون پنهان شد

پیمبر را سیه پوشیده با اصحاب مى بینم

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

نداى «فُزتُ ربّ الکعبه» را مولا چه سان گفت؟

که عرش و فرش را لرزان و در ارعاب مى بینم

نماز عشق او با اشک یاران کرده همراهى

لهیب غصّه ها را در دل احباب مى بینم

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

ریخت بر دامن محراب ز فرق سر او

آنچه اندوخته از خون جگر کرد على

گرچه در هر نفسى بود على را معراج

غوطه در خون زد و معراج دگر کرد على

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

مسجد کوفه ببین عزم سفر کرد على

با دلى خون ز تو هم قطع نظر کرد على

مسجد کوفه مگر مسجدالاقصایى تو

که ز محراب تو تا عرش سفر کرد على

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

اسطوره علم و ولایت را شکستند

دیدید ارکان هدایت را شکستند

دیگر اذان گویى نماند از بهر کوفه

بگرفت رنگ خون تمام شهرکوفه

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

به محراب شفق، منشق سر مهتاب مى بینم

الهى هاله اى از غم، در این محراب مى بینم

على و مسجد و عدل و شجاعت جملگى در خون

تمام انبیا را این چنین بى تاب مى بینم

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

پیشانى عدل و عدالت را شکستند

آن دسته اى که با على پیمان ببستند

معصوم را دیدى که مظلومانه کشتند

در سجده گاهى ناجوانمردانه کشتند

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

.

.

.

فضاى کوفه غمبار است امشب

غم از هرسو پدیدار است امشب

سحاب غم گرفته روى مه را

زمین و آسمان تار است امشب

شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 مرداد 8 :: 1:19 عصر
<   1   2   3   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 6
  • بازدید دیروز: 90
  • کل بازدیدها: 2317921
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

مرداد 92 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است