سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

اپدیت جدید 12 اسفند

بررسی بازی کلش رویال

کلش رویال یک بازی کارتی و دوئل بر سر غنائم و تخت پادشاهی است که امکان تشکیل اتحاد و قبلیه برای رویارویی با حریف را به شما میدهد و همچنین نمایش کامل مراحل جنگی و دوئل به صورت مستقیم و زنده را در این بازی میتوانید تجربه کنید ، نکته قابل توجه آنست که امکان بازی به صورت خصوصی با دوستان (دوئل 2 نفره) برای شما وجود دارد و مهم تر از همه حضور شخصیت های محبوب بازی کلش اف کلنز نیز باعث شده که طرفداران بازی کلش نیز جذب این بازی شوند. شاید برای بعضی ها این سوال مطرح شود که آیا کلش رویال همان کلش آف کلنز 2 هست ؟ باید بدانید که این بازی یک بازی کاملا مجزا با تیم گسترش دهنده مجزا میباشد و تیمی که این بازی را گسترش میدهند تیمی جدا از گسترش دهندگان بازی کلش آف کلنز هستند.

پرنس کلش رویال

این محصول تازه که تحت عنوان Clash Royale که ابتدا برای دستگاه های iOs (اپل) روانه بازار شد بزودی برای استفاده کنندگان دستگاه های اندرویدی نیز قابل استفاده خواهد بود.
Clash Royale مثل تمام بازی های کم حجم ژانر MOBA میباشد و  هدف از بازی ارسال نیروها به سمت سپاه دشمن برای تخریب برج ها و سرنگون کردن پادشاه آنهاست. همزمان با این کار هم باید از قلمرو پادشاهی خودتان با اتکای به جادو، بناهای دفاعی و سربازانی که در اختیار دارید محافظت کنید که این امر به میزان هوش و استعداد شما در این سبک از بازی ها بستگی دارد . در Clash Royale  کارت های متفاوتی در اختیار شماست که باید بوسیله آنها یک Battle Deck برای ارسال به میدان مبارزه تشکیل دهید. حتی می توانید در بازی برای خودتان یک کلن بسازید و در آن کارت هایتان را با دیگر اعضا به اشتراک بگذارید. بسیاری از کاراکترهای Clash Royale همان چهره های آشنای بازی کلش آو کلنز هستند، هر چند که کاراکترهای جدیدی مثل پرنسس ها، شوالیه ها و اژدهای کوچک (بچه اژدها در بازی کلش اف کلانس) را هم در میانشان خواهید دید.

برخی از  ویژگی های بازی اندروید Clash Royale :

  •  دوئل بین بازیکنان در سراسر جهان برای بدست آوردن غنائم در زمان واقعی و همزمان
  •  کسب امتیاز برای بازی کردن پاداش ، جمع آوری کارت های قدرتمند و ارتقا نیروها
  •  نابود کردن برج و تخت پادشاهی حریف برای بدست آوردن تاج و قدرت پادشاهی بیشتر
  •  دارا بودن کارت های متفاوت از قهرمانان مختلف با نیروهای منحصر به فرد
  •  راه های مختلف برای پیشرفت سریع در بازی که شما را به چالش می کشد.
  •  امکان تشکیل یک اتحاد و قبلیه قدرتمند برای آغاز مبارزات دسته جمعی.
  •  امکان دعوت دوستان برای انجام یک دوئل خصوصی و دوستانه.
  •  دارای ویدیو راهنمایی بازی و نمایش برترین رقابت های انجام شده بصورت آنلاین و همزمان.

با توجه به ساختار این بازی چه از لحاظ کیفیت گرافیکی و چه از لحاظ داستان پردازی بینظیر و همچنین پشتوانه بزرگی مثل سوپر سل، بی شک کلش رویال (Clash Royale) به یکی از بازی های محبوب دنیا و همرده با بازی کلش اف کلن خواهد شد. به شما توصیه میکنیم که جزو اولین دسته از بازیکنان ایرانی باشید که این بازی را شروع میکنند، اگر از دستگاه اندروید استفاده میکنید حدودا تا 2 ماه آینده میتوانید این بازی را برای دستگاه اندروید دانلود و نصب کنید .

پیش از دانلود این بازی باید توجه داشته باشید که اولا این بازی آنلاین است و در نتیجه شما میبایست همیشه آخرین نسخه کلش رویال برای دانلود را تهیه کنید که لینک دانلود کلش رویال برای اندروید را پس از انتشار در این پست قرار خواهیم داد.

جم کلش رویال

خرید جم کلش رویال ارزان

 

خوشحالیم باطلاع شما برسانیم که سایت فارسی گیفت بعنوان یکی از معتبر ترین سایت های فروش جم کلش اف کلانز این افتخار را دارد تا ارزانترین جم بازی کلش رویال را برای کاربران خود عرضه کند و مثل همیشه شما میتوانید بهترین خدمات و پشتیبانی برای خرید جم کلش رویال را در فارسی گیفت تجربه کنید. در حال حاضر امکان خرید جم کلش رویال در سایت فارسی گیفت وجود دارد و برای خرید جم کلش رویال اینجا کلیک کنید.

انجمن های کلش رویال

برای ورود به انجمن رسمی کلش رویال اینجا کلیک کنید و همچنین برای ورود به سایت رسمی کلش رویال اینجا کلیک کنید.

برترین بازیکنان ایرانی

در حال حاضر باوجود اینکه هنوز نسخه اندرویدی بازی کلش رویال منتشر نشده است اما بازیکنان ایرانی که از دستگاه های اپل استفاده میکنند بسیار از این بازی استقبال کرده اند و نکته قابل توجه اینجاست که اتحاد های بسیار خوب و موفق ایرانی نیز ساخته شده و دارای رتبه های بسیار عالی هستند . البته ناگفته نماند برخی از این بازیکنان برای آنکه از همرده های خود در سطح جهان عقب نمانند از جم استفاده کردند.

 

بازیکنان در کلش رویال

ویژگی های بازی کلش رویال Clash Roya :

 


  • استفاده از برخی شخصیت های نام آشنای کلش آو کلنز
  • امکان تخریب برج های پادشاهی و بدست آورن تاج پادشاهی 
  • قابلیت مشاهده تاکتیک ها و روش های موثر برای جنگ در کانال رویال
  • بدست آوردن chests برای باز کردن پاداش های جدید
  • امکان تشکیل قبیله (Clan) و اشتراک گذاری کارت ها و دفنس با هم قبیله ای ها
  • به چالش کشیدن هم قبیله ای های (Clanmates) با قابلیت دوئل دو نفره
  • ساخت نیروی های خود برای نبرد با مخالفان و سایر پادشاهان

تغییرات نسخه ی v1.2.3:

* بهینه سازی های مختلف و رفع مشکلات بازی.

تغییرات نسخه ی v1.2.1:

* بهینه سازی های مختلف و رفع مشکلات بازی.

تغییرات نسخه ی v1.2.0:

* اضافه شدن 6 کارت جدید : Royal Giant، Three Musketeers، Dark Prince, Poison و Legendary
* آرنا جدید : Builder’s Workshop
* اضافه شدن ویژگی های جدید دیگر + بهینه سازی های مختلف.

دوستان عزیز توجه داشته باشین که :

1 – نسخه های ابتدایی بازی هست و ممکنه روی بعضی گوشی ها مشکل داشته باشه و حتی باگ هایی داشته باشید که باید منتظر باشید سوپرسل مشکلات رو رفع کنه.

 2 – اگر در اجرای اولیه مشکل دارید و بقول خودتون روی 50% گیر میکنه ؛ از بازی خارج نشین … بدون مشکل بالا میاد.

====================

 


دانلود بازی کلش رویال نسخه 1.2.3 برای اندروید با لینک مستقیم




موضوع مطلب :

دوشنبه 94 اسفند 17 :: 1:15 صبح

حدود 1 ماه قبل گوگل اعلام کرد قصد دارد برای بازی های اندرویدی اکانت google + یا همان جیمیل خودمان را بازنشسته کند و بجای آن از Gamer ID استفاده نماید.گویا از امروز (6 اسفند 94) این اعلامیه جدی شده و برای بسیاری از کاربران مشکلاتی ایجاد شده است.

با ما همراه باشید تا بصورت کامل در مورد اسباب کشی Google Play Games از گوگل پلاس به Gamer ID`s اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.همچنین بررسی نماییم از این به بعد کاربران بازی کلش آف کلنز با چه مشکلاتی روبرو خواهند بود و راه حل آن ها چیست.

Google Play Games در حال تغییر است (شاید زمانی که شما این نوشته را میخوانید کامل تغییرات اعمال شده باشد) و این مسئله می تواند روی نحوه ی اتصال شما به اکانتتان تاثیر بگذارد.

GPlay_Avatar_Gamer_ID

شما دیگر نیازی به google + (جیمیل) برای اتصال به بازی و داشتن پروفایل اختصاصی نخواهید داشت و گیمر آیدی جای آن را خواهد گرفت.

البته شما همچنان میتوانید انتخاب کنید که Gamer ID به اکانت گوگل شما متصل باشد و یا نه میتوانید بصورت ناشناس و بدون انکه به اکانتی متصل باشد گیمیر ایدی خودتان را داشته باشید.

در واقع این نقطه ی قوت Gamer ID میباشد چراکه هکرهای عزیز دیگر نمیتوانند با هک کردن یک ایمیل هم اطلاعات شخصی شما و هم بازی شما را به سرقت ببرند.چراکه گیمیر آیدی فقط بر روی یک دستگاه قابل اجرا میباشد.(البته اطلاعات دقیقتر در حال بروزرسانی میباشد)

در واقع ایده ی گوگل از ایجاد آیدی بازیکن حفظ حریم شخصی کاربران میباشد.Benjamin Frenkel یکی از مدیران توسعه دهنده ی بخش بازی و سرگرمی گوگل میگوید :

این فوق العاده است که شما با یک اکانت گوگل به تمامی سرویس های گوگل متصل باشید ولی این امر شاید برای بازی آن چنان نیاز نباشد

این فوق العاده است که شما با یک اکانت گوگل به تمامی سرویس های گوگل متصل باشید ولی این امر شاید برای بازی آن چنان نیاز نباشد

=======================

آموزش ساخت Gamer ID

معمولاً برای شما به صورت نوتیفیکشین یک پیام ظاهر میشود که Gamer ID خود را انتخاب نمایید.شما در این حالت میتوانید…

ادامه آموزش بزودی

======================

تاثیر Gamer ID بر روی بازی کلش اف کلنز

در وحله ی اول اگر از اکانت بازی خود که به گوگل پلی وصل است خارج شوید برای وصل کردن مجدد (فراخوانی اکانت کلش خود) میبایست یک Gamer ID بسازید و بازی را به گیمر آیدی متصل کنید.البته لازم به ذکر است این اتفاق زمانی رخ میدهد که Google Play Games شما به آخرین نسخه ی موجود آپدیت شده باشد.

مشکلات کاربران کلش اف کلنز که چندین اکانت در یک دستگاه دارند

برخی از کاربرانی که در گوشی و یا تبلت اندرویدی خود چند اکانت کلش را همزمان بازی میکنند از 1-2 روز پیش با مشکلاتی مواجه شده اند.لازم به ذکر است اگر شما چند اکانت کلش را همزمان بازی میکنید به هیچ وجه گوگل پلی خود را آپدیت نکنید چراکه باعث پریدن اکانت های شما میشود.همچنین آپگرید خودکار نرم افزار های گوکل هم خاموش نمایید.

برای خاموش کردن آپگرید خودکار

ابتدا با  Play Store شروع کنید. در فهرست برنامه های خود آن را باز کرده، بعد روی دکمه منو در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه‌ زده سپس Settings را انتخاب نمایید. در صفحه ی تنظیمات روی Autoupdate apps کلیک کنید. حال می‌توانید انتخاب کنید به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌ها از طریق وای ـ فای انجام شود یا هر زمان که خواستید برنامه‌ها را به‌روزرسانی کنید یا این‌که به‌صورت دستی مراحل به‌روزرسانی‌ها انجام شود.
برای این‌که بتوانید به‌روزرسانی‌های خودکار را با هم خاموش کنید، Do not autoupdate apps را انتخاب کنید. در این مرحله، گزینه Autoupdate apps بسته خواهد شد و شما به صفحه اصلی Google Play Settings بازمی‌گردید. به دکمه بازگشت دستگاه اندروید کلیک کنید تا به صفحه هوم Play Store برگردید. (به خاطر داشته باشید این دکمه ممکن است در گوشی شما روی صفحه‌نمایش باشد، این به مدل تلفن‌همراهتان بستگی دارد)

اگر به اشتباه گوگل پلی را دانلود کردیم چاره چیست؟

گوگل پلی را پاک کرده و نسخه های قدیمی را نصب کنید (بزودی آموزش کامل قرار داده میشود)

====================

نتیجه گیری :

به هرحال دیر یا زود باید این تغییر را بپذیریم چرا که در اپدیت بعدی کلش اف کلنز Gamer ID بصورت اجباری در خواهد آمد و برای اجرای کلش به احتمال زیاد نیاز به گوگل پلی به روز شده خواهد بود در نتیجه این صفحه را بوک مارک کنید و مطمئن باشید همانند امروز که برای اولین بار بین سایت های ایرانی به این موضوع پرداختیم در روزهای اتی نیز اطلاعاتی دقیق تر و اموزش هایی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار خواهیم داد.

===================

به روز رسانی 1

در مورخه 14 اسفند یکی از توسعه دهندگان کلش اف کلنز در فاروم این بازی اعلام کرد از دسترس خارج شدن بازی برای 15 دقیقه به منظور آمادگی برای Gamer ID گوگل بوده است

2016-03-05_2-52-21این بدان معنیست که در آپدیت بعدی بازی به احتمال زیاد شما برای اجرای کلش اف کلنز مجبور خواهید بود گوگل پلی خود را به روزرسانی کنید و این نیز معنایی جز استفاده از Gamer ID نخواهد داشت

پی نوشت : در آپدیت جدید کلش اف کلنز یعنی 8.116.11 هنوز این اتفاق نیافتاده است!

====================

به روز رسانی 2

برخی از کاربران بعد از آپدیت کردن کلش اف کلنز به نسخه ی جدید 15 اسفند کلش اف کلنز یعنی 8.116.11 با مشکلاتی از قبیل کرش کردن و … مواجه شده اند.دلیل این امر عدم استفاده این دوستان از گیمیر آیدی میباشد و اگر گیمیر آیدی ساخته باشید هیچ مشکلی نخواهید داشت

راه حل : به نسخه ی قدیمی تر کلش اف کلنز یعنی 8.116.2 مهاجرت کنید. نسخه ی قدیمی تر را دانلود و نصب نمایید.




موضوع مطلب :

یکشنبه 94 اسفند 16 :: 1:27 صبح

حدود 1 ماه قبل گوگل اعلام کرد قصد دارد برای بازی های اندرویدی اکانت google + یا همان جیمیل خودمان را بازنشسته کند و بجای آن از Gamer ID استفاده نماید.گویا از امروز (6 اسفند 94) این اعلامیه جدی شده و برای بسیاری از کاربران مشکلاتی ایجاد شده است.

با ما همراه باشید تا بصورت کامل در مورد اسباب کشی Google Play Games از گوگل پلاس به Gamer ID`s اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.همچنین بررسی نماییم از این به بعد کاربران بازی کلش آف کلنز با چه مشکلاتی روبرو خواهند بود و راه حل آن ها چیست.

Google Play Games در حال تغییر است (شاید زمانی که شما این نوشته را میخوانید کامل تغییرات اعمال شده باشد) و این مسئله می تواند روی نحوه ی اتصال شما به اکانتتان تاثیر بگذارد.

GPlay_Avatar_Gamer_ID

شما دیگر نیازی به google + (جیمیل) برای اتصال به بازی و داشتن پروفایل اختصاصی نخواهید داشت و گیمر آیدی جای آن را خواهد گرفت.

البته شما همچنان میتوانید انتخاب کنید که Gamer ID به اکانت گوگل شما متصل باشد و یا نه میتوانید بصورت ناشناس و بدون انکه به اکانتی متصل باشد گیمیر ایدی خودتان را داشته باشید.

در واقع این نقطه ی قوت Gamer ID میباشد چراکه هکرهای عزیز دیگر نمیتوانند با هک کردن یک ایمیل هم اطلاعات شخصی شما و هم بازی شما را به سرقت ببرند.چراکه گیمیر آیدی فقط بر روی یک دستگاه قابل اجرا میباشد.(البته اطلاعات دقیقتر در حال بروزرسانی میباشد)

در واقع ایده ی گوگل از ایجاد آیدی بازیکن حفظ حریم شخصی کاربران میباشد.Benjamin Frenkel یکی از مدیران توسعه دهنده ی بخش بازی و سرگرمی گوگل میگوید :

این فوق العاده است که شما با یک اکانت گوگل به تمامی سرویس های گوگل متصل باشید ولی این امر شاید برای بازی آن چنان نیاز نباشد

این فوق العاده است که شما با یک اکانت گوگل به تمامی سرویس های گوگل متصل باشید ولی این امر شاید برای بازی آن چنان نیاز نباشد

=======================

آموزش ساخت Gamer ID

معمولاً برای شما به صورت نوتیفیکشین یک پیام ظاهر میشود که Gamer ID خود را انتخاب نمایید.شما در این حالت میتوانید…

ادامه آموزش بزودی

======================

تاثیر Gamer ID بر روی بازی کلش اف کلنز

در وحله ی اول اگر از اکانت بازی خود که به گوگل پلی وصل است خارج شوید برای وصل کردن مجدد (فراخوانی اکانت کلش خود) میبایست یک Gamer ID بسازید و بازی را به گیمر آیدی متصل کنید.البته لازم به ذکر است این اتفاق زمانی رخ میدهد که Google Play Games شما به آخرین نسخه ی موجود آپدیت شده باشد.

مشکلات کاربران کلش اف کلنز که چندین اکانت در یک دستگاه دارند

برخی از کاربرانی که در گوشی و یا تبلت اندرویدی خود چند اکانت کلش را همزمان بازی میکنند از 1-2 روز پیش با مشکلاتی مواجه شده اند.لازم به ذکر است اگر شما چند اکانت کلش را همزمان بازی میکنید به هیچ وجه گوگل پلی خود را آپدیت نکنید چراکه باعث پریدن اکانت های شما میشود.همچنین آپگرید خودکار نرم افزار های گوکل هم خاموش نمایید.

برای خاموش کردن آپگرید خودکار

ابتدا با  Play Store شروع کنید. در فهرست برنامه های خود آن را باز کرده، بعد روی دکمه منو در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه‌ زده سپس Settings را انتخاب نمایید. در صفحه ی تنظیمات روی Autoupdate apps کلیک کنید. حال می‌توانید انتخاب کنید به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌ها از طریق وای ـ فای انجام شود یا هر زمان که خواستید برنامه‌ها را به‌روزرسانی کنید یا این‌که به‌صورت دستی مراحل به‌روزرسانی‌ها انجام شود.
برای این‌که بتوانید به‌روزرسانی‌های خودکار را با هم خاموش کنید، Do not autoupdate apps را انتخاب کنید. در این مرحله، گزینه Autoupdate apps بسته خواهد شد و شما به صفحه اصلی Google Play Settings بازمی‌گردید. به دکمه بازگشت دستگاه اندروید کلیک کنید تا به صفحه هوم Play Store برگردید. (به خاطر داشته باشید این دکمه ممکن است در گوشی شما روی صفحه‌نمایش باشد، این به مدل تلفن‌همراهتان بستگی دارد)

اگر به اشتباه گوگل پلی را دانلود کردیم چاره چیست؟

گوگل پلی را پاک کرده و نسخه های قدیمی را نصب کنید (بزودی آموزش کامل قرار داده میشود)

====================

نتیجه گیری :

به هرحال دیر یا زود باید این تغییر را بپذیریم چرا که در اپدیت بعدی کلش اف کلنز Gamer ID بصورت اجباری در خواهد آمد و برای اجرای کلش به احتمال زیاد نیاز به گوگل پلی به روز شده خواهد بود در نتیجه این صفحه را بوک مارک کنید و مطمئن باشید همانند امروز که برای اولین بار بین سایت های ایرانی به این موضوع پرداختیم در روزهای اتی نیز اطلاعاتی دقیق تر و اموزش هایی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار خواهیم داد.

===================

به روز رسانی 1

در مورخه 14 اسفند یکی از توسعه دهندگان کلش اف کلنز در فاروم این بازی اعلام کرد از دسترس خارج شدن بازی برای 15 دقیقه به منظور آمادگی برای Gamer ID گوگل بوده است

2016-03-05_2-52-21این بدان معنیست که در آپدیت بعدی بازی به احتمال زیاد شما برای اجرای کلش اف کلنز مجبور خواهید بود گوگل پلی خود را به روزرسانی کنید و این نیز معنایی جز استفاده از Gamer ID نخواهد داشت

پی نوشت : در آپدیت جدید کلش اف کلنز یعنی 8.116.11 هنوز این اتفاق نیافتاده است!

====================

به روز رسانی 2

برخی از کاربران بعد از آپدیت کردن کلش اف کلنز به نسخه ی جدید 15 اسفند کلش اف کلنز یعنی 8.116.11 با مشکلاتی از قبیل کرش کردن و … مواجه شده اند.دلیل این امر عدم استفاده این دوستان از گیمیر آیدی میباشد و اگر گیمیر آیدی ساخته باشید هیچ مشکلی نخواهید داشت

راه حل : به نسخه ی قدیمی تر کلش اف کلنز یعنی 8.116.2 مهاجرت کنید. نسخه ی قدیمی تر را دانلود و نصب نمایید.




موضوع مطلب :

یکشنبه 94 اسفند 16 :: 1:27 صبح
افرادی که می خواهند بر وزن شان کنترل داشته یا مصرف قند، سدیم و چربی اشباع بدن شان را کاهش دهند، نوشیدن آب بیشتر توصیه می شود.
 محققان دریافته اند که افزایش یک درصد مصرف آب می تواند منجر به کاهش مصرف قند، سدیم و چربی های اشباع شود.

به گزارش مهر، محققان دریافته اند که افزایش یک درصد مصرف آب می تواند منجر به کاهش مصرف قند، سدیم و چربی های اشباع شود.

افرادی که می خواهند بر وزن شان کنترل داشته یا مصرف قند، سدیم و چربی اشباع بدن شان را کاهش دهند، نوشیدن آب بیشتر توصیه می شود.

مطالعه جدید محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا بر روی عادات غذایی بیش از 18,300 فرد بزرگسال آمریکایی نشان داد اکثریت افرادی که مصرف آب شان را تا 1 درصد افزایش دادند، میزان مصرف کل کالری روزانه و همچنین مصرف چربی اشباع، قند، سدیم و کلسترول شان کاهش یافت.

در این مطالعه از افراد شرکت کننده خواسته شد تا هر آنچه که در روز می خورند یا می نوشند در طول مدت دو روز که 3 تا 10 روز فاصله داشت اعلام کنند. در این مطالعه، نوشیدنی های نظیر چای سیاه، چای گیاهی و قهوه به عنوان منبع آب اشامیدنی ساده گنجانده نشدند.

طبق گزارش این تحقیق، افرادی که مصرف آب روزانه شان تا یک، دو یا سه فنجان در روز افزایش یافت، میزان کل انرژی مصرفی شان بین 68 تا 205 کالری در روز و مصرف سدیم شان بین 78 تا 235 گرم کاهش یافت.

همچنین آنها 5 تا 18 گرم قند کمتر مصرف کردند و مصرف کلسترول شان 7 تا 21 گرم در روز کاهش یافت.

به گفته محققان، افزایش کم اما قابل توجه یک درصدی مصرف آب ساده در روز با کاهش 8.6 کالری در مصرف انرژی روزانه همراه بود.

به گفته محققان تاثیر نوشیدن 3 لیوان آب در کاهش وزن با نوشیدن یک لیوان آبلیمو یکسان است.



موضوع مطلب :

پنج شنبه 94 اسفند 13 :: 1:5 عصر

 

بهترین زمان برای خوردن موزآیا می دانید که خواص تغذیه ای موز همراه با رسیدن آن تغییر می کند؟ آیا دقت کرده اید که مزه موز با رسیدن تغییر می کند و به تدریج شیرین تر می شود؟ علت این تغییر، عملکرد آنزیم ها و شکستن نشاسته موجود در موز و تبدیل آن به قندهای ساده, مونو ساکارید یا دی ساکاریدها است.
 
نشاسته شیرین نیست اما قند های ساده شیرین هستند وقتی موز رسیده شد به معنی آن است که نشاسته به قند تبدیل شده و هضم آن آسانتر است. البته به اعتقاد محققین میزان ویتامین ها و مواد معدنی موز در حین رسیدن کاهش می یابد. به همین دلیل باید موز رسیده را در یخجال نگهداری کرد.
 
به تازگی پژوهشگران ژاپنی نکته جدیدی را درباره موز کشف کرده اند. بر اساس یافته های این دانشمندان هر چه بیشتر می رسد ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی بیشتری تولید می کند. زمانی که موز به حدی رسید که دانه های قهوه ای روی پوست زرد رنگ آن به وجود آمد ماده ای در آن تولید می شود که TNF نامیده می شود.

این اصطلاح به مخفف TUMOR NECROSIS FACTOR . به معنی عامل از بین برنده تومور است ماده ای که می تواند سلول های غیرطبیعی را از بین ببرد. این تحقیقات می گویند هرچه لکه های سیاه پر رنگ تر باشند اثر ضد سرطانی بیشتری دارند. به عبارت دیگر موز رسیده با لکه های سیاه رنگ بر پوست آن نسبت به موزی با پوست سبز رنگ؛ تاثیر به مراتب بیشتری بر سلامت سیستم ایمنی بدن دارند.   
 
بنابر این بهترین زمان برای خوردن موز زمانی است که کاملا رسیده باشد. اما اگر مبتلا به دیابت نوع 2 هستید یا می خواهید قندخون شما به سرعت بالا نرود توصیه می شود موز را زمانی که هنوز سبز رنگ است بخورید یعنی در مرحله سوم یا چهارمی که در عکس می بینید.  

 


موضوع مطلب :

پنج شنبه 94 اسفند 13 :: 1:4 عصر

موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی:

جزیره کیش با مساحت 91 کیلومتر مربع، پیرامون ساحلی 43 کیلومتر و شکل کلی تقریباً بیضی، در فاصله 18 کیلومتری بندر گرزه(بندر آفتاب )- سرزمین پیوسته ایران – در خلیج فارس قراردارد. کیش در ربع اول راستای سواحل 1359 کیلومتری جنوب ایران در دهانه ی خلیج فارس و تقریباً در نزدیک بخش پایانی این آبراه در محدوده تنگه هرمز واقع است. عرض شمال آن 32 26 درجه و طول شرقی آن 58 53 است و در جهت ساحل غربی – به ساحل شرقی (فاصله ی مجتمع مرجان – میدان هور) ، 45/15 کیلومتر طول دارد. بیشترین عرض جزیره در راستای ساحل جنوبی به ساحل شمالی (فاصله ی بندرگاه گمرک– فانوس دریائی) 5/7 کیلومتر است. سطح جزیره فاقد توپوگرافی ویژه مانند پدیده کوه و حتی تپه مرتفع است. فرودگاه بین المللی کیش در مرکز و در بخش مرتفع آن که حدود 40 – 35 متر ارتفاع دارد احداث شده است. بیشترین شیب جزیره از شمال فرودگاه به طرف ساحل (هتل شایان) است.

ویژگی های جغرافیایی و اقلیمی جزیره کیش:

جزیره کیش یک خشکی کوچک چون کشتی نشسته در آب های گرم و کم عمق خلیج فارس است، خرده اقلیم ها (میکرو کلیمای) کیش به شدت در سلطه پدیده های ناشی از بستر بزرگ آبی است که دامنه ی نوسان تغییرات دمای شبانه روزی آن در ایام سال بسیارکم است. فشار بخار آب جزیره در بیشتر ایام سال غالباً در حدی بسیار بالا اسـت(رطوبت نسبی 50 – 60 درصد). اختلاف دمای متوسط روزانه جزیره در طول سال کم تر از 9 – 10 درجه است و سقوط دما هیچ گاه در حد یخبندان یا صفر نیست. براساس داده های هواشناسی مقدار متوسط رطوبت در هر کیلوگرم هوای گرم و خشک جزیره در دی ماه 15 گرم و تیرماه حدود 25 گرم است. هوای کیش در ماه های مهر تا فروردین، دارای گرمای ملایم ومطبوع است ودر این فاصله ی زمانی جزیره در شرایط زیست محیطی مطلوب قراردارد. از اردیبهشت تا مهر هوای کیش گرم و شرجی و میانگین دمای روزانه جزیره در این ماه ها تقریباً نزدیک به هم است. در اردیبهشت چون آب دریا هنوز سرد و رطوبت نسبی پائین است هوای کیش تقریباً خشک و باد آن ملایم، خنک و نسیم وار بوده و در مجموع هوای آن بهاری و لطیف و شرایط زیست محیطی آن بسیار مطلوب است. تفاوت دما بین گرم ترین و سردترین ماه کیش حدود 16 درجه است. یعنی دی ماه دارای کم ترین تبخیر با نوسان 12 درصد و خنک ترین و خشک ترین ماه جزیره و مرداد ماه با بیش ترین میزان تبخیر و با تغییر و نوسان حدود 28 درصد دارای بیشترین تبخیر و گرم ترین ماه جزیره است. تبخیر زیاد ایام مرداد ماه در وقوع بارش های اتفاقی هر از چندگاه جزیره به صورت رگبارهای موسمی که متأثر از جریان هوای مرطوب اقیانوس هند در این منطقه است بی تأثیر نیست. باران های اتفاقی مردادماه که عمدتاً سیل آسا است و در مدتی کوتاه فرو می ریزند، غالباً خاک را شسته و به علت گرمای بالای سطح زمین نم آن ها به سرعت از خاک محو می گردد، و در عین حال باران های این ایام خود نعمت و رحمت آسمانی است که باید از آن بهره ی کافی گرفت و با ایجاد آب بندها و سدهای بزرگ و کوچک متعدد آب آن را مهار کرد. با آن که کیش روی گنبد نمکی قرار دارد، ولی برخلاف جزایر دیگر (مانند قشم)، هنوز رأس گنبدهای نمکی زیرین آن زیاد بالا نیامده است و بنابراین خوشبختانه وضع زمین شناختی جزیره به نحوی است که نفوذ آن ها به زیرزمین باعث بالا آمدن شوری نمی شود و با تمهیداتی میتوان نزولات آسمانی را مدتها پس از هر بارندگی در آب بندها نگهداری کرد و حداکثر استفاده از آنها را نمود (زمینهای شور جزیره نسبت به کل مساحت آن بسیار کم است).

جاذبه های گردشگری جزیره زیبای کیش:

برخی از جاذبه های گردشگری جزیره به شرح ذیل می باشد:
  • ساحل مرجانی جزیره
  • نمایشگاه دائمی استاد کیومرث صیاد
  • آب انبار سنتی
  • کشتی یونانی
  • اسکله بزرگ تفریحی کیش
  • مساجد
  • مجموعه درخت سبز
  • پارک دلفین
  • باغ پرندگان
  • شهر زیر زمینی کاریز
  • لاک پشت های دریایی
  • آکواریوم
  • گذر هنرمندان
  • شهر باستانی حریره
  • سافاری کیش

بازارهای کیش:

سالانه بیش از یک میلیون نفر گردشگر به کیش سفر می کنند که از این میزان جمعیت، حدود 150 هزار نفر توریست خارجی یا ایرانیان مهاجر هستند. بازارهای کیش به واسطه فروش کالاهای اصل خارجی جاذبه خاصی برای مسافرانی که بیشتر با هدف گردشگری به جزیره سفر می کنند، داردهم اکنون جزیره کیش در حدود 11 بازار بین المللی و مرکز تجاری و بازارچه دارد.

  • بازار پردیس
  • مرکز تجاری کیش
  • بازار زیتون
  • بازارمرجان
  • بازار مروارید
  • بازار مریم
  • بازارپارس خلیج
  • بازار پانیذ
  • بازار صفین
  • بازارونوس



موضوع مطلب :

چهارشنبه 94 اسفند 12 :: 4:17 عصر

خیلی‌ها انتظار دارند وقتی به یک جزیره سفر می‌کنند، به دیدن محل‌هایی بروند که با آب سروکار دارد. بنابراین کمی عجیب است اگر خاک، کوه و پرتگاه‌های مرتفع، ترغیب‌کننده‌ی شما برای سفر به جزیره باشند.

کوه‌های رنگارنگ، صخره‌های شکل‌گرفته در طول‌ها میلیون‌ها سال فرسایش زمین، سنگ‌های باشکوه نمکی و زیباتر از همه، خاک سرخ؛ این‌ها جاذبه‌های تماشایی جزیره‌ی هرمزند.

خیلی مرسوم نیست که گردشگران در سفر به جنوب کشور، جزیره‌ی هرمز را مقصد خود قرار دهند و این منطقه تا چند سال پیش، مورد بی‌توجهی کامل قرار گرفته بود؛ اما با تلاش گروه‌های حامی طبیعت، هنرمندان محیطی و البته همت خود مردم جزیره، حالا تورهایی برای دیدن این جزیره برگزار می‌شوند و سفرنامه‌هایی هم درباره‌ی هرمز نوشته شده‌اند.

کیش، گردشگرپذیرترین جزیره‌ی ایران است؛ اما کیش از نظر طبیعت‌دوستان اصلا قابل مقایسه با هرمز نیست. هرچند کیش از نظر آمار مراکز اقامتی و همچنین داشتن امکانات رفاهی، فاصله‌ی چشمگیری با هرمز دارد، اما اگر به‌دنبال گشتن در پاساژهای لوکس و خرید کردن از برندهای معروف نیستید، در هرمز می‌توانید لذت خود را از دیدن مناظر بکر طبیعی به حد اعلا برسانید.

الهه نمک

هرمز را بیشتر با «خاک سرخ» آن می‌شناسند، اما در کنار این خاک دلربا، رنگی که در هر گوشه به‌چشم می‌آید، سفید است؛ سفیدی نمک.

اگر دست خود را در آب‌های جمع‌شده در جای‌جای جزیره یا آب‌های جاری فرو کنید، به سرعت یک لایه نمک روی پوست‌تان می‌نشیند که نشان‌دهنده‌ی میزان اشباع آب با نمک است. در واقع، این نگین زمین‌شناسی خلیج فارس روی یک گنبد نمکی استقرار یافته و سنگ نمک متبلورشده در این منطقه به‌وفور یافت می‌شود. در بخش جنوبی جزیره نیز بلورهای عظیم نمک وجود دارد.

از جمله جاذبه‌های دیدنی جزیره‌ی هرمز، پستی و بلندی‌های شکل‌گرفته براثر فرسایش است که سطوحی دیدنی را در مقیاس‌های مختلف شامل می‌شوند. «الهه‌ی نمک» یکی از همین دیدنی‌هاست و شامل کوهی نمکی با رنگ‌های متنوع و سطحی است که به زیبایی تراش خورده. از زیر این کوه نمکی، آب در بستری نارنجی‌رنگ جریان دارد و صدای آن در فضای خالی از هر نوع آلودگی صوتی، بسیار دلنشین است.

به گفته‌ی «شهاب دریاپیما» - راهنمای محلی - چند سالی است که گردشگران به دیدن «الهه‌ی نمک» می‌آیند و این منطقه پیش از این، برای مسافران چندان شناخته‌شده نبود. حالا مدتی است که راهنماها گردشگران را با موتور سه‌چرخ یا ماشین تا نزدیکی آن می‌آورند و مسافران بعد از چند دقیقه پیاده‌روی در میان توده‌های رنگارنگ خاک و نمک، به این کوه نمکی می‌رسند.

دره مجسمه‌ها

با چندصد متر پیاده‌روی به سمت ساحل، در راهی که ماسه‌های نقره‌یی در آن جلب توجه می‌کند، می‌توان سنگ‌هایی به اشکال مختلف را دید که هریک با قدرت تخیل بینندگان به حیوانی تشبیه می‌شوند؛ یکی سر گوسفند، دیگری مرغ و خروس و تا دل‌تان بخواهد سنگ‌هایی شبیه اژدها در حالت‌های مختلف.

شکل سنگ‌ها نشان می‌دهد، در طول هزاران سال که جزیره‌ی هرمز به‌تدریج از آب بیرون آمده، روند فرسایش روی آن‌ها نقش‌ونگار زده است. براساس پژوهش‌های انجام‌شده، عمر زمین‌شناسی جزیره‌ی هرمز به 600میلیون سال قبل و عمر بیرون آمدن آن از آب به حدود 50هزار سال پیش می‌رسد.

در پایان مسیری که از میان سنگ‌های بزرگ و زیبا می‌گذرد، با تحمل کمی سختی، به پرتگاه بسیار عمیقی می‌رسید که آنجا می‌توانید در سکوت مطلق، ساحلی رویایی را به تماشا بنشینید. این منطقه که هنوز مانند بسیاری از مناطق گردشگری با مشکل هجوم انبوه گردشگران مواجه نشده، دست‌نخوردگی و پاکیزگی خود را تاحد زیادی حفظ کرده است.

یکی از آثار تاریخی باقی‌مانده در جزیره‌ی هرمز، قلعه‌ای ساخته‌شده توسط پرتغالی در زمان اشغال مناطق جنوبی ایران است. این قلعه به‌مراتب سالم‌تر و بزرگ‌تر از قلعه‌ی پرتغالی‌های جزیره‌ی قشم است، هرچند به اندازه‌ی آن قلعه، بازدیدکننده ندارد.

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه‌ی پرتغالی‌های هرمز پس کشتار وحشیانه‌ای که پرتغالی‌ها در سال 913 در این منطقه داشتند، ساخته شد. هرمز پس از شورش‌های مردمی، سرانجام در سال 1031 توسط امام‌قلی‌خان که یکی از امرای شاه‌عباس صفوی بود، آزاد شد.

وضعیت کنونی این قلعه نسبتا مناسب است و بخش‌های مختلف آن مانند زندان و سیاهچال‌های آن، کلیسا، سربازخانه، آب‌انبار و ... برای بازدید عمومی آماده شده‌اند و مثلا سیاهچال‌های زندان قلعه به‌شکلی با نورپردازی و قرار دادن اسکلت‌هایی مصنوعی به بازدیدکننده معرفی می‌شود که رعب و وحشت هزاران نفری که در آنجا زندانی بوده‌اند و تا زمان مرگ نیز همان‌جا نگه داشته می‌شدند، در عمق وجود هر کسی نفوذ می‌کند.

سیاه‌چال قلعه

در بخش‌های مختلف این قلعه، دریچه‌هایی روبه خلیج فارس تعبیه شده که به‌دلیل موقعیت استراتژیک جزیره و قلعه، دیده‌بانی در آن‌ها از جمله وظایف سربازهای پرتغالی بوده است. به علاوه، توپ‌های معروف پرتغالی‌ها در گوشه‌ای به‌شکل نمادین چیده شده‌اند.

همچنین در بخشی از قلعه‌ی پرتغالی‌ها، با استفاده از سنگ‌های مرجانی، آب‌انباری بنا شده که وقتی آب باران از میان سنگ‌ها می‌گذشته، تاحدی تصفیه و به‌دلیل فضای آب‌انبار، خنک می‌شده است.

خاک سرخ

مهم‌ترین جذابیت جزیره‌ی هرمز که در هر گوشه‌ای که چشم بچرخانید، می‌توانید از آن لذت ببرید، خاک دلربایش است. براساس مطالعات انجام‌شده، در هرمز حدود 85 طیف رنگی را می‌توان تفکیک کرد؛ قرمز، زرد، آبی، سبز، قهوه‌یی، سفید، خاکستری، نقره‌یی، نارنجی، صورتی، طلایی و ... که شامل موادی مانند اکسید آهن، نمک، ترکیبات آتشفشانی هستند. مردم بومی از خاک سرخ به‌عنوان ادویه نیز برای پختن یک نوع ماهی استفاده می‌کنند؛ اما مردم غیربومی آن را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند!

سابقه‌ی خارج کردن خاک سرخ از جزیره‌ی هرمز و انتقال آن به کشورهای دیگر، به دوران پیش از انقلاب اسلامی برمی‌گردد؛ زمانی که انگلیسی‌ها و پرتغالی‌ها که در این منطقه حاکم بودند، خاک هرمز را در کشتی‌ها بار می‌زدند و به کشورهای خود و دیگر مناطق می‌بردند.

درباره‌ی استخراج خاک سرخ از معدنی در هرمز، محمدمهدی خزعلی به‌عنوان رییس هیئت مدیره‌ی کارخانه پودر خاک سرخ هرمز در سال 1390، گفته بود: ذخیره‌ی خاک سرخ جزیره هرمز هم‌اکنون بیش از 200هزار تن برآورد شده که تا 20 سال آینده قابل برداشت است.

او همان زمان توضیح داده بود: بر اساس توافق شرکت پودر خاک سرخ هرمز با شرکت پاکستانی و هندوستانی، 25 تن پودر خاک سرخ و 50 تن کلوخه خاک سرخ این کارخانه به‌عنوان نمونه به این کشورها صادر شده است. این محموله ها برای مقایسه و رقابت با نمونه‌های خاک سرخ مصنوعی چین فرستاده می‌شود و در صورت پذیرفته شدن، ماهانه 100 تا 150 تن پودر خاک سرخ هرمز به پاکستان و هند صادر می شود. ارزش هر تن پودر خاک سرخ نیز براساس کیفیت و دانه‌بندی در بازار جهانی، 400 تا 800 دلار و در داخل کشور 500 تا 600 هزار تومان است.

البته پیش از آن، یعنی در سال 1387 دفتر آیت‌الله خزعلی،‌ اطلاعات ارائه‌شده در رسانه‌های مختلف و روزنامه‌ها را درباره‌ی ارتباط ایشان با اموالی در منطقه معدن خاک سرخ را تکذیب کرده بود؛ اما همچنان مردم بومی این جزیره می‌گویند که معدن خاک سرخ هرمز و کارخانه‌ی مربوط به آن به «آقازاده‌ها» تعلق دارد.

خاک سرخ هرمز ارزش اقتصادی زیادی دارد و از آن در رنگ‌سازی، تولید شیشه و سرامیک، بتون و سیمان‌سازی و لوازم آرایشی استفاده می‌شود. این ماده‌ی ارزشمند تنها سرمایه‌ی طبیعی در اختیار ساکنان جزیره‌ی هرمز است، اما مردم این جزیره کم‌ترین بهره را از آن می‌برند. برخی از آن‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن اعلام نارضایتی‌شان از فعالیت افراد غیربومی در کارخانه‌ی خاک سرخ که باعث بی‌کار شدن مردم بومی شده، تأکید کردند که با ادامه‌ی این روند، تا چند سال دیگر، چیزی از ارزشمندترین سرمایه‌ی جزیره باقی نخواهد ماند و مردم اینجا دست خالی می‌مانند.

در این موضوع، دوست‌داران محیط زیست نیز نسبت به برداشت بی‌رویه از خاک سرخ جزیره بارها هشدار داده‌اند. چندماه پیش نیز مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان تأکید کرد، برداشت‌هایی که از خاک‌های رنگی جزیره می‌شود، به تأمل و نظارت نیاز دارد.

امید است که مسوولان دقت نظر کافی به این مسأله داشته باشند تا خاک سرخ هرمز نه فقط تا 20 سال دیگر، بلکه برای نسل‌های آینده باقی بماند.

تنگه هرمز

در بخش جنوبی جزیره‌ی هرمز، پرتگاه قوسی‌شکلی قرار دارد که نزدیک‌ترین نقطه به خشکی آن‌سوی خلیج فارس است. در بلندای این نقطه، به‌دلیل جلو آمدن زمین نسبت به دریا، ساحل دیده نمی‌شود و تا جایی که چشم توان دیدن دارد، آب است و چون زمین‌های اطراف عقب‌تر هستند، در دو طرف نیز فقط آب دیده می‌شود.

تنگه‌ی هرمز، یکی از مهم‌ترین آب‌راه‌های دنیاست. براساس آمارها، دست کم 88 درصد نفت عربستان، 90 درصد نفت ایران، 98 درصد نفت عراق، 99 درصد نفت امارات و همچنین 100 درصد نفت کشورهای کویت و قطر برای صادر شدن، از تنگه‌ی هرمز عبور می‌کند. بر مبنای همین آمار، در کل 90 درصد صادرات نفت تولیدکنندگان منطقه‌ی خلیج فارس توسط تانکرهای نفتی از این مسیر عبور می‌کند.

در این نقطه از جزیره‌ی هرمز می‌توان عظیم‌ترین و باشکوه‌ترین جاذبه‌ی طبیعی جزیره را که همان خلیج فارس است در بهترین قاب تماشا کرد. عظمتی که میلیون‌ها مترمکعب آب پیش رو دارد، هر تازه‌واردی را شوکه می‌کند.

روی سنگ‌های این نقطه‌ی دیدنی، احمد نادعلیان – هنرمند محیطی – حکاکی کرده و نقش یک زن و مرد یا به‌عبارت دیگر «آدم و حوا» را زده است.

خانه - موزه نادعلیان

موزه و نگارخانه‌ی دائمی احمد نادعلیان در جزیره‌ی هرمز، محلی است که آثار این هنرمند محیطی شناخته‌شده در عرصه‌های بین‌المللی در آنجا به‌نمایش درآمده‌اند. این مکان در محله‌ی قدیمی شهر هرمز و در نزدیکی قلعه‌ی پرتغالی‌ها قرار دارد.

پیش از تبدیل شدن این خانه به «هنرمندسرا» در نوروز 1388، افرادی که مواد مخدر و مشروبات الکلی مصرف می‌کردند در آنجا جمع می‌شدند؛ اما حالا این موزه، محلی است که نادعلیان در آنجا به زنان جزیره آموزش می‌دهد تا با خاک‌های رنگی نقاشی کنند. آن‌ها پس طی کردن دوره‌ی آموزشی، آثار خود را در جزیره به گردشگران می‌فروشند یا به تهران می‌آورند و با شرکت در نمایشگاه‌هایی، آثار را به هنردوستان عرضه می‌کنند.

پس از راه‌اندازی این موزه، بسیاری از مردم بومی علاقه‌مند شده‌اند تا خانه‌های خود را به گردشگران اجاره دهند، بخصوص در شرایطی که هرمز مرکز اقامتی مناسبی برای گردشگران ندارد.

همچنین رستوران و استراحتگاه مناسبی برای گردشگران در این جزیره پیدا نمی‌شود و تنها راه برای چشیدن طعم دلپذیر غذاهای محلی، مراجعه به خانه‌ی مردم بومی و آن‌هایی است که غذا را برای فروش می‌پزند، البته برای آن‌که داغ خوردن غذاهای لذیذ جنوبی بر دل‌تان نماند، توصیه می‌شود، در ساعت‌های معمول برای صرف ناهار و شام، به‌سراغ غذا بروید، چون در هرمز رستورانی نیست که غذای خانگی داشته باشد و این نوع غذاها را مردم محلی می‌پزند و می‌فروشند.

دیدنی‌های هرمز کم نیست؛ هرچند می‌توان در طول یک روز، تمام قسمت‌های این جزیره را دید، اما اگر قرار باشد از هرکدام از جاذبه‌های طبیعی آن کمال استفاده را ببرید، به روزها زمان نیاز دارید.

جنگل مانگرو

از جمله‌ی دیگر مناطق دیدنی در جزیره‌ی هرمز به ساحل رنگین‌کمان، قدمگاه حضرت خضر، بقایای بنایی تاریخی به نام قصر «بی‌بی‌گل» و «بی‌بی‌صورت»، دشت آهوان و جنگل‌های مانگرو می‌توان اشاره کرد.

برای گردش در جزیره‌ی هرمز معمولا از موتور سه‌چرخ استفاده می‌شود که فضای کوچکی برای نشستن مسافران در پشت یک موتور تعبیه شده است. البته برخی راهنماهای محلی با وانت گردشگران به دیدن این جزیره‌ی شگفت‌انگیز می‌برند.

نادیا کریمی - راهنمای بومی - یکی از کسانی که همراه همسرش مدتی است به کار لیدری در هرمز می‌پردازد.

او که همیشه در همین جزیره ساکن بوده و فقط چند سفر به دیگر شهرها مانند مشهد داشته است، درباره‌ی کارش به خبرنگار ایسنا توضیح داد: درباره‌ی جاذبه‌های هرمز چند کتاب خواندم و دکتر نادعلیان هم من را راهنمایی کرد.

کریمی ادامه داد: جزیره‌ی هرمز حدود 20 مکان دیدنی دارد که ما در برنامه‌ی گردش خود، 20 دقیقه برای هر مکان در نظر می‌گیریم و در مدت یک روز کل جزیره را به گردشگران نشان می‌دهیم.

وی درباره‌ی هزینه‌ای که گردشگران برای تور یک‌روزه‌ی هرمزگردی باید بپردازند نیز گفت: موتورها ساعتی 15 تومان می‌گیرند و ماشین‌ها ساعتی 20 تا 25 تومان، البته این نرخ به پیش از گران شدن بنزین مربوط است.

او همچنین اظهار کرد: چند نفر از زنان بومی هرمز در حال آموزش هستند تا تورلیدر شوند. در حال حاضر حدود پنج نفر از زنان جزیره همراه راننده، گردشگران با هرمز آشنا می‌کنند.

اگر این مطالب مورد توجه شما قرار گرفت، درباره‌ی جزیره‌ی هرمز و دیدنی‌های آن بیشتر بخوانید و این‌بار اگر گذرتان به جنوب و خلیج فارس افتاد، به‌جای سفر چندباره به کیش و قشم، هرمز را برای دیدن انتخاب کنید. اگر تحمل کمی سختی کشیدن را داشته باشید، قطعا پشیمان نخواهید شد.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 94 اسفند 12 :: 4:16 عصر
باز هم تعطیلات عید را چگونه بگذرانیم
سفر کنیم یا فیلم ببینیم؟
تعطیلات نوروز هم دردسرهای خودش را دارد. به غیر از شادی‌های تعطیلی کار، مدرسه و دانشگاه، فکر این که حالا این دو هفته تعطیلات را چگونه بگذرانیم از چند ماه قبل از عید به سراغمان می‌آید. خیلی‌هایمان دوست داریم لحظه تحویل سال را در خانه باشیم چند روز اول را در خانه اهل فامیل بگذرانیم و دوستان و همه فک و فامیلی را که شاید سال به سال هم نبینیم در خانه پذیرایی کنیم و بعد از 5 روز فکر کنیم حالا چه کار کنم؟ البته خیلی‌های دیگرمان هم برای بقیه‌اش از قبل برنامه ریخته‌ایم و مهم‌ترین مساله هم همین برنامه‌ریزی پیش از رسیدن نوروز است. باید بدانیم که اگر کاری برای انجام دادن نداشته باشیم حتما بعد از یک هفته خسته خواهیم شد و نه‌تنها بعد از پایان تعطیلات با شادی و سرحال به سرکار بر نمی‌گردیم بلکه حتما خسته‌تر از قبل خواهیم بود از این همه بیکاری!

البته مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاری که می‌شود کرد و اغلب ایرانی‌ها هم در تعطیلات عید آن کار را نجام می‌دهند مسافرت است که در ایران به مسافرت‌های نوروزی معروف است که به دلیل همه‌گیر بودنش برنامه‌ریزی‌های کلی از طرف نهادهای دولتی هم انجام می‌شود. مثل وزارت راه و ترابری و سازمان‌های گردشگری و میراث فرهنگی و خیلی از ارگان‌هایی که به این مسافرت‌ها مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط پیدا می‌کنند.

سال گذشته براساس اعلام سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری رکورد سفرهای نوروزی با مسافرت 71 میلیون و362 هزار و 742 نفر از 27 اسفند تا 13 فروردین شکسته شد. آمار سفرهای نوروزی سال 87 در مقایسه با سال گذشته‌اش 29 درصد افزایش پیدا کرده بود به طوری که استان سیستان و بلوچستان با بیش از 100 درصد افزایش، بیشترین رشد گردشگری را داشته است به شکلی که تنها 130 هزار نفر از شهر سوخته بازدید کرده‌اند.

شهرهای شمالی کشور، شهرهای مرکزی مانند شیراز، اصفهان، یزد و... البته شهرهای جنوبی و جزایر کیش و قشم از طرفداران بیشتری برخوردارند. شهرهای جنوبی در ایام نوروز هوای مناسب‌تری به نسبت سایر فصل‌های سال دارند و همین مساله بسیاری را که نمی‌توانند به دلیل هوای بسیار گرم آنجا در دیگر ایام سال به این شهرها سفر کنند ترغیب می‌کند که بار و بندیلشان را برای دیدن اهواز، بوشهر، بندر عباس و... ببندند.

البته در شهرهای غربی و جنوب غربی که سرمای زمستان را دارند به آرامی پشت‌سر می‌گذارند و بهار به طرز شگفت‌آوری سفید، سبز و صورتی‌های تازه‌اش را روی طبیعت آنجا ریخته است پذیرای مسافران خوش‌ذوقی است که شهرهای خیلی شلوغ را دوست ندارند.

و اما مسافرت با تورها، یکی از راه‌های گذراندن عید است. البته باید حتما چند ماه قبل از عید توری که می‌خواهید را رزرو کنید. اغلب تورها تا قبل از اسفند ماه برنامه‌هایشان را می‌بندند و شما می‌مانید و سری که بی‌کلاه است. تازه این برای مسافرت‌های داخلی است، برای مسافرت‌های خارج از کشور حتما از خیلی وقت پیش کارهای رزرو را انجام دهید. مثلا از تابستان قبلش. باور کنید، شوخی در کار نیست. خیلی از تورهای خارجی برنامه عیدشان را از 6 ماه قبل می‌بندند و به سختی می‌توانید بعد از آن حتی پروازی برای تاریخ‌های نزدیک به عید پیدا کنید.

مسافرت با ماشین شخصی هم از آن امکاناتی است که در دسترس هر کسی نیست، اما اگر باشد هم با قیمت بالای بنزین و شلوغی بیش از اندازه جاده‌ها در ایام عید، آن لذتی را که باید بهتان نمی‌دهد. به هر حال تا جایی که ممکن است خودتان را از شر شلوغی جاده‌ها و شهرها خلاص کنید و طبیعت را انتخاب کنید. طبیعتی که حتما در ایام نوروز زیباترین حالت خودش را دارد.

براساس اعلام قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای کشور، آمار تعداد گردشگران داخلی و خارجی در ایام تعطیلات نوروز 88 به صورت روزانه و درقالب استانی و سراسری اعلام می‌شود. بر همین اساس قرار است استان‌های کشور براساس دستورالعملی که به آنها ابلاغ شده روزانه از27 اسفند 87 تا 15 فروردین 88 آمار روزانه گردشگران ورودی هر استان را به ستاد مرکز اعلام کنند و ستاد تسهیلات سفرهای کشور هم آمارهای کلی را جمع‌آوری و به صورت روزانه و کلی اعلام می‌کند. یعنی به این ترتیب می‌توانید به راحتی متوجه میزان شلوغی هر شهر بشوید و برای مقصد بعدیتان راحت‌تر تصمیم بگیرید.

اما در خانه ماندن یکی از لذتبخش‌ترین کارهایی است که در عید می‌توانید انجام دهید. البته به شرطی که همه خانواده مسافرت باشند، شما اهل فیلم دیدن و کتاب خواندن باشید و به ایام نوروز به عنوان یک 15 روز طلایی نگاه کنید. پس حسابی قدرش را بدانید و از قبل به اندازه روزی دو سه فیلم برای خودتان فیلم تهیه کنید، کتاب‌هایی را که قرار است در این ایام تمام کنید کنار دستتان بگذارید، چایی و قهوه به مقدار لازم در دسترس باشد، به اضافه غذاهایی که مادر مهربان با نگرانی تمام برایتان آماده کرده و در فریزر گذاشته است به همراه مقادیری آجیل و شیرینی که وزنتان را بعد از 2 هفته دست‌کم دو سه کیلویی اضافه کند. 15 روز تنبلی، بعد از یک سال کار و درس و دانشگاه حتما تجربه لذتبخشی است.

تعداد زیادی از جوانان 18 ساله هم هستند که در اواخر بهار یا اوایل تابستان امتحان ورودی کنکور دارند. از آنهایی که هدفشان را دانشگاه تهران، شریف علامه و امثالهم قرار داده‌اند اصلا انتظار نداشته باشید که تعطیلات عیدشان را به کاری غیر از درس خواندن بگذرانند. البته بعد از هر سختی شادی هست، اما متاسفم که باید بگویم یکی از دوست‌نداشتنی‌ترین و پراضطراب‌ترین نوروزها را همین عده می‌گذرانند که البته خیلی هایشان هم به آن نتیجه‌ای که باید نمی‌رسند. پیشنهاد من این است کتاب‌ها را برای مدت کوتاهی غلاف کنید و این دو هفته نوروز را خوش بگذرانید.

یک راه دیگر گذراندن نوروز این است که کارمند اداره‌هایی باشید که تعطیلات نوروزشان 5 روز است و مجبورند بعد از آن به سرکار برگردند. یک دید و بازدید یک هفته‌ای یا مسافرت کوتاه‌مدت و بعد آغاز دوباره کار. به اعتقاد بسیاری از متخصصان امور تعطیلات وجود یک وقفه طولانی‌مدت در میان فعالیت‌های بلندمدت، می‌تواند مشکلاتی برای فرد در زمان آغاز دوباره فعالیت به همراه داشته باشد. پس اصلا فکر نکنید چیز زیادی را از دست داده‌اید. اتفاقا شروع دوباره کار و فعالیت برای شما از بقیه‌ای که مزه تنبلی دو سه هفته‌ای نوروز هنوز زیر دندانشان است، آسان‌تر است.

تعطیلات عید اما به دید و بازدیدهایش است که معنا پیدا می‌کند. اگر از آن دسته جوان‌هایی هستید که تازه پشت لبتان سبز شده و مسافرت با خانواده و اصولا خانواده بازی را زیاد دوست ندارید، باید بگویم دارید فرصت بزرگی را از دست می‌دهید. دیدن آشناهایی که ممکن است بعد از سال‌ها دیگر نبینیدشان، دیدن دوستانی که در یک فرصت تعطیلی امکان بودن با آنها را دارید و... موهبت‌هایی است که احتمالا تنها در نوروزها می‌تواند نصیبتان شود. البته می‌توانید بعد از چند روز اول، راه خودتان را بکشید و بروید با دوستان مسافرت مجردی کنید(البته با اجازه پدر و مادرها ) ؛ اما تا زمانی که فرصت دارید از لذت‌های با خانواده بودن خودتان را بی‌نصیب نگذارید.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 94 اسفند 12 :: 4:14 عصر


وقتی به تعطیلات نزدیک می‌شویم، اکثر مردم مخصوصا افرادی که کار دولتی دارند و برای چند روزی آزادند، بار و بندیل جمع می‌کنند تا به سفر بروند و چندان فرقی نمی‌کند که این سفر کوتاه باشد یا بلند. برخی به خانه اقوام در شهرهای دیگر می‌روند. برخی که هوای دریا کرده‌اند عازم شمال و جنوب می‌شوند و گروهی دیگر به دشت و دمن می‌زنند تا حداقل برای یک روز هم که شده از مشغله‌های فکری این دنیای ماشینی خلاص شوند. درصد کمی از مردم هم برخلاف دیگران ترجیح می‌دهند روز یا روزهای تعطیلشان را در خانه بمانند، بخوابند، تلویزیون تماشا کنند یا به کارهای عقب‌ افتاده‌شان برسند. به هر حال تعطیلات هم مانند هر کار دیگری برنامه‌ریزی می‌خواهد...


گر برنامه‌ریزی درستی برای گذران تعطیلات داشته باشید، با پایان یافتن آن، آه نمی‌کشید و از اینکه روزهای خوبتان بیهوده تلف شده حسرت نمی‌خورید اما برنامه‌ریزی اگر چه اصل مهمی است ولی پیش از آن باید قوانینی را بدانید که رعایت نکردن آنها حتی با وجود برنامه‌ریزی می‌تواند تعطیلات شما را خراب کند؛ و اما قوانین:

اگر با دوستان رفتید گردش


اگر از آن تیپ آدم‌ها هستید که بودن با گروه را می‌پسندید و دوست دارید تعطیلات را با دوستان‌تان سپری کنید، این موارد را فراموش نکنید:


• پیش از هر اقدامی، دسته جمعی تصمیم‌گیری کنید. گاهی برخی تصمیمات به مذاق برخی دوستان خوش نمی‌آید و همین موضوع سبب بروز دلخوری می‌شود.


• ساعات خود را بیشتر با دوستانی بگذرانید که آنها را می‌شناسید و پیش از این نیز با آنها به گردش رفته‌اید.


• در مواردی که گروهی به گردش می‌روید حریم افراد را رعایت کنید و فراموش نکنید که دوستان دوستان شما، دوستان خود شما نیستند.


• اگر ویلایی اجاره می‌کنید، حواستان باید به کل گروه باشد. همه کارها مثل ظرف شستن یا خرید کردن را به دیگران محول نکنید و تنها کارتان تعارف کردن نباشد.


• با دوستان بودن به این معنی نیست که تمام کارها را دسته‌جمعی انجام دهید. به ریتم زندگی هر کس احترام بگذارید. شاید شما دوست دارید 7 صبح بلند شوید و به موزه یا استخر یا کنار دریا بروید اما دیگری ترجیح می‌دهد 9 صبح بلند شود و برود گردش. تا حدی با گروه هماهنگ شوید اما در عین حال، کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید.


• اگر دوستانتان مجرد هستند، شما هم تنها با آنها همراه شوید و سعی نکنید برادر یا خواهر کوچک‌ترتان را همراه ببرد. برعکس این موضوع هم صادق است. اگر شما مجردید و دوستانتان متاهل، بهتر است همراه این گروه نشوید.


• و البته قانون اصلی، همان احترام گذاشتن به دیگران است.

اگر قصد سفر دارید


اگر قصد ندارید روزهای تعطیل‌تان را در خانه و جلوی تلویزیون بگذرانید، پس باید پول خرج کنید. گشت و گذار یا مسافرت رفتن هزینه دارد اما شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی و دوراندیشی مناسب، هزینه‌ها را به حداقل برسانید:


• همیشه به یاد داشته باشید که در حین خوش‌گذرانی، در خرج کردن پول نباید افراط یا تفریط کرد چون در هر دو صورت پس از اتمام تعطیلات حسرت خواهید خورد.


• بهتر است مناطقی را انتخاب کنید که افراد کمتری به سمت آن می‌روند. گشت و گذار در مناطقی توریستی در فصل جذب توریست گران تمام می‌شود. به مناطق خوش آب و هوایی سفر کنید که مسافر کمتری دارد یا اگر سفر به مناطق توریستی برایتان بسیار جذاب است برای کاهش هزینه‌ها، پرواز و هتل‌ ارزان قیمت‌تری را انتخاب کنید و هزینه مربوط به آنها را صرف تفریح خود کنید.


• به دنبال کارها و سرگرمی‌هایی باشید که به طور روزمره آنها را انجام نمی‌دهید.


• اگر می‌خواهید غذا بخورید، غذای محلی را انتخاب کنید. صرف هزینه‌ای بالاتر برای غذایی که در شهر خودتان می‌توانید آنها را با صرف هزینه پایین‌تر تهیه کنید، کار عاقلانه‌ای نیست.


• هزینه‌ای را به عکس و فیلم اختصاص دهید. مطمئن باشید پس از بازگشت از صرف چنین هزینه‌ای افسوس نمی‌خورید.


• خرید کردن در سفر لذت دیگری دارد. چمدان‌تان را تا حد ممکن هنگام رفتن سبک کنید تا موقع بازگشت خیلی سنگین نشود.


• پیش از آغاز تعطیلات وقتی برای اوقات بیکاری خود برنامه‌ریزی می‌کنید. اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید. اگر قصد دارید در شهر خود بمانید، باز هم می‌توانید شهرگردی کنید. چگونه؟ کافی است در مورد مناطق دیدنی شهر که تا به حال به آنجا نرفته‌اید، اطلاعاتی کسب کنید و در روزهای تعطیل سری به آنها بزنید.


• اگر قصد مسافرت به شهر یا کشور دیگری را دارید، از یک ماه قبل تصمیم خود را بگیرید و در رابطه با آداب و رسوم، مکان‌های دیدنی، آب و هوا و جاذبه‌های شهر یا کشور موردنظر و بهترین راه رفتن به آنجا اطلاعاتی به دست آورید.


• یک دفترچه با خود بردارید و کارهایی را که دوست دارید انجام دهید روی آن یادداشت کنید؛ مثلا اسم اماکن دیدنی و آدرس آنها را بنویسید. اگر قیمت کالاهایی در آن شهر یا کشور مناسب‌تر است، نام آنها را یادداشت کنید تا از قلم نیفتند.


• نام وسایلی را که می‌دانید مورد نیازتان است در دفتری یادداشت کنید تا همراه خود بردارید. پیش از حرکت نیز تمامی وسایل را یک بار چک کنید.

وقت تلف نکنید


گاهی کارهایی که می‌توان در یک یا چند روز تعطیل انجام داد بسیار زیاد است. اکثر افراد معتقدند که می‌توانند به همه آنها برسند اما در آخر تعطیلات، خسته و افسرده می‌شوند چون زمانشان گذشته و آنها نتوانسته‌اند به خوبی از تعطیلات برخوردار شوند. برحسب تعداد روزهای تعطیلتان برنامه‌ریزی کنید و کارهای مهم‌تر را در راس قرار دهید. اگر هزینه‌ای صرف کرده‌اید و به مناطق توریستی رفته‌اید وقت‌تان را با خوابیدن، تماشای تلویزیون یا به رستوران رفتن هدر ندهید. وقت تنگ است. به گردش بروید و زیبایی‌های منطقه را ببیینید. اگر هم در خانه مانده‌اید به کارهای عقب‌مانده‌تان برسید. تا چشم به هم بزنید تعطیلات هم تمام می‌شود و شما می‌‌مانید یک خروار کار نکرده.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 94 اسفند 12 :: 4:13 عصر
<   1   2   3   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 27
  • بازدید دیروز: 17
  • کل بازدیدها: 2318171
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

اسفند 94 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است