سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید

مجموعه سامسونگ کره جنوبی شامل شرکت های متعدد فعال در زمینه های مختلف مانند الکترونیک، صنایع سنگین، خودروسازی، ساختمان سازی، امنیت، بیمه، تبلیغات و غیره است.
تعداد کارکنان شرکت های زیرمجموعه سامسونگ، 344 هزار نفر است.

مقر مرکزی مجموعه سامسونگ در شهر سئول پایتخت کره جنوبی

مقر مرکزی مجموعه سامسونگ در شهر سئول پایتخت کره جنوبی

این مجموعه در سال 2010 توانست 220 میلیارد دلار سود کسب کند. این میزان سود، دو برابر درآمد سرانه ملی کشورهایی چون قطر، کویت، مراکش و عراق است. اگر سامسونگ یک کشور بود بر اساس آمارهای سال 2006 می توانست رتبه 35 در بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان را داشته باشد.

مقر مرکزی مجموعه سامسونگ در شهر سئول پایتخت کره جنوبی

مقر مرکزی مجموعه سامسونگ در شهر سئول پایتخت کره جنوبی

آغاز فعالیت مجموعه شرکت های سامسونگ داستان جالبی دارد.” لیی بیونگ چول ” (Lee Byung-chul ) بنیانگذار سامسونگ در سال 1938 میلادی، مغازه ای برای فروش شکر و برنج راه اندازی کرد و نام آن را ” سام – سونگ ” گذاشت.

مغازه قدیمی موسس سامسونگ برای فروش شکر و برنج

مغازه قدیمی موسس سامسونگ برای فروش شکر و برنج

او از مغازه فروش شکر و برنج ، کار خود را ارتقاء داد تا شرکت های زیرمجموعه سامسونگ امروز در اکثر زمینه ها، حرفی برای گرفتن داشته باشند. سامسونگ به زبان کره ای به معنای ” سه ستاره ” است. منظور ” پیونگ چول ” از سه ستاره، اهداف سه گانه شرکتش بود: اینکه بزرگ و پدرقدرت باشد و تا ابد باقی بماند.

یکی از شهرهای سامسونگ در کره جنوبی

 

یکی از شهرهای سامسونگ در کره جنوبی

دفاتر شرکت سامسونگ در یک یا چند ساختمان خلاصه نمی شود بلکه این شرکت، هشت شهر از شهرهای کره جنوبی را به نام شهرهای دیجیتالی سامسونگ در اختیار دارد. در این شهرها کارمندان سامسونگ مشغول به فعالیت هستند. این شهرها دارای بانک، بیمارستان، ورزشگاه، رستوران و شهربازی هستند.

 

رفت و آمد میان این هشت شهر مثل رفت و آمد میان دو کشور است.

 رفت و آمد میان این هشت شهر مثل رفت و آمد میان دو کشور است. همه خودروها و افرادیی که به و از این شهرها وارد و خارج می شوند تحت بازرسی قرار می گیرند. نباید هیچ گونه موبایل، دوربین، لپ تاپ یا کارت اعتباری از شرکت سامسونگ خارج شود. هر وسیله ای که در این شهرها استفاده می شود در این شهرها، باقی می ماند. 

 

کارمندان جدید در سامسونگ نه تنها در زمینه فنی بلکه درباره انجام کار گروهی نیز آموزش می بینند . شعار کارکنان سامسونگ این است:” به سامسونگ افتخار می کنیم

کارمندان جدید در سامسونگ نه تنها در زمینه فنی بلکه درباره انجام کار گروهی نیز آموزش می بینند . شعار کارکنان سامسونگ این است:” به سامسونگ افتخار می کنیم

 

برج های مسکونی کارکنان سامسونگ

برج های مسکونی کارکنان سامسونگ

سامسونگ امکانات بسیاری برای کارمندان خود فراهم کرده است. کارمندان این شرکت از خانه های گرانقیمت و مدارس ویژه برای فرزندانشان برخوردارند.

 

  یکی از مراکز پژوهشی سامسونگ

مجموعه سامسونگ دارای شرکت های متعدد فعال در زمینه های مختلفی است که به برخی از آنها اشاره می شود. – شرکت الکترونیک سامسونگ : تولید کننده گوشی های موبایل، تلویزیون و دیگر وسایل الکترونیک که روزانه از آنها استفاده می کنیم.

- شرکت صنایع سنگین سامسونگ: سامسونگ دومین سازنده کشتی ها در جهان است.

 

- شرکت صنایع سنگین سامسونگ: سامسونگ دومین سازنده کشتی ها در جهان است.

 

یکی از حوضچه های ساخت کشتی شرکت سامسونگ

 

- شرکت مهندسی سامسونگ: یکی از دو شرکتی بود که در ساخت برج های خلیفه دبی (بلندترین برج دنیا) و برج تایپه 101 مشارکت داشت. این شرکت به همراه دیگر شرکت ساختمانی سامسونگ یعنی و شرکت سی اند تی ، به ترتیب در رتبه های 35 و 72 بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان قرار دارند.

 

 

 

 

برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان

برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان

برج تایپه (تایوان)

برج تایپه (تایوان)

 - شرکت خودروسازی سامسونگ

 - شرکت خودروسازی سامسونگ

 

 - شرکت خودروسازی سامسونگ

- شرکت های بیمه (دارای رتبه 14 در فهرست بزرگترین شرکت های بیمه جهان)

 شرکت خدمات امنیتی سامسونگ

شرکت تبلیغاتی شیل (دارای رتبه 19 در فهرست بزرگترین شرکت های تبلیغاتی جهان)

 

 

مجسمه “چونل” پایه گذار سامسونگ

 

مجسمه “چونل” پایه گذار سامسونگ

 

*********************

خبری هم درباره کلیپ تبلیغاتی پر سر و صدای سامسونگ درباره ایران:

 

عذرخواهی سامسونگ


پس از انتشار تیزر موهن ضد ایرانی سامسونگ در تبلیغ محصول تبلت گالکسی این شرکت در اسراییل, مجموعه شرکت سامسونگ الکترونیکس، در محکومیت ویدئو ساخته شده توسط کانال “هات “، بیانیه ای صادر کرده است.
در این بیانیه آمده است: ” اهداف و سیاست کلی شرکت سامسونگ در تمام دنیا و خصوصا در کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران بر مبنای گسترش و اشاعه صلح و دوستی بین مردم تمامی جهان پایه گذاری شده است.
حمایت از بازی های المپیک به عنوان نماد صلح و دوستی، حمایت بی دریغ از جراحی های صعب العلاج کودکان در سراسر جهان مبین این اظهارات است. متاسفانه اخیرا در کلیپی که بدون اطلاع شرکت سامسونگ، توسط یک شرکت اسرائیلی با نام شبکه کابلی “هات” تولید شده است بی محابا و بدون هیچ گونه پایه و اساسی به مردم شریف ایران اهانت شده است.
اصولا انتساب این کلیپ به شرکت سامسونگ یک سوءتفاهم بوده و شرکت سامسونگ ضمن محکومیت این عمل، همسو با سایر نهادهای مردمی انزجار خود را از این گونه اقدامات اعلام می نماید.
بدیهی است شرکت سامسونگ هیچ گونه نقشی در تولید این کلیپ نداشته است و شبکه کابلی “هات”صرفا در این کلیپ از تبلت سامسونگ به عنوان جایزه برای بینندگان خود استفاده نموده است

واکنش نمایندگان مجلس به تیزر سامسونگ
رئیس‌ کمیسیون اقتصادی مجلس با پشیمان کننده خواندن واکنش مجلس به تیزرضدایرانی سامسونگ، گفت: عذرخواهی شرکت سامسونگ از ملت ایران گرچه لازم اما کفایت نمی‌کند.
ارسلان فتحی‌پور رئیس‌ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرگزاری فارس، از تلاش مجلس برای تجدید نظر در ارتباط با شرکت سامسونگ که اخیرا تیزر ضدایرانی پخش کرده است، خبر داد.
وی با بیان اینکه شرکت سامسونگ در اکثر خانه‌های ایرانی، کالا دارد، افزود: شرکت سامسونگ برای خرسندی صهیونیست‌های اقدام به تولید تیزر تبلیغی ضدایرانی کرده در حالی که فراموش کرده است با ایران بیشترین مراوده اقتصادی دارد.
فتحی‌پور پاسخ مجلس ایران به تیزر تبلیغی شرکت سامسونگ را پشیمان کننده خواند و گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس به زودی در این باره بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.
رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال مطرح شدن طرح 2 فوریتی در مجلس خبر داد که به گفته وی، این طرح تمامی خریدها از شرکت سامسونگ را ممنوع خواهد کرد.
وی در پایان گفت که عذرخواهی شرکت سامسونگ از ملت ایران گرچه لازم اما کفایت نمی‌کند و مسئولان این شرکت باید در این باره پاسخگو باشند.
همچنین سید علی موسوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اهانت شرکت سامسونگ در تیزر تبلیغی به ملت ایران، گفت: این شرکت در مستندی تبلیغی برای خشنود کردن صهیونیست‌ها به ملت ایران اهانت کرده است و این اهانت برای این شرکت گران تمام خواهد شد.
وی با بیان اینکه بحث تیزر تبلیغاتی و ضدایرانی شرکت سامسونگ در دستور جلسه یک‌شنبه هفته آینده کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد، گفت: در این جلسه درباره نحوه برخورد با این شرکت تصمیم گیری خواهد شد.
موسوی با بیان اینکه عذرخواهی از عموم ملت ایران درخواست حداقلی مجلس ایران از شرکت سامسونگ است، تصریح کرد: احتمال تجدید نظر ایران در خرید محصولات سامسونگ وجود دارد و مجلس در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

 

سامسونگ امکانات بسیاری برای کارمندان خود فراهم کرده است. کارمندان این شرکت از خانه های گرانقیمت و مدارس ویژه برای فرزندانشان برخوردارند.

سود سامسونگ از سود شرکت های مانند مایکروسافت، گوگل و اپل نیز بیشتر است. شرکت سامسونگ دارای 50 هزار پژوهشگر است. این تعداد برابر با همه پژوهشگران در همه زمینه ها در کشور مصر و دو برابر تعداد پژوهشگران در اردن است.

 

یکی از مراکز پژوهشی سامسونگ




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 فروردین 9 :: 5:42 عصر

تبلت/acer/افقی

پیشتر در نمایشگاه MWC2011 در مورد تبلت Iconia Acer به عنوان رقیب iPad ایرادات و امتیازاتی داده شد. این تبلت با دو سیستم عامل Windows و Android عرضه شده و کاربران می‌توانند هر سیستم عاملی را که بیشتر می‌پسندند انتخاب و تهیه کنند. در ادامه، قیمت و مشخصات بیشتر این تبلت را بررسی خواهیم کرد.

 

ظاهر این تبلت شما را به وجد خواهد آورد زیرا طراحی خوبی دارد. ولی در انتها، قیمت محصول است که نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب نهایی دارد.

امروز تبلت های 7 اینچی A100 و 10 اینچی A500 و W500 همه برای پیش‌خرید در سایت Amazon موجود هستند. پس از سفارش این محصولات می‌توانید آن‌ها را در 20 April یعنی حدودا 2 هفته دیگر دریافت کنید.

تبلت 7 اینچی Acer Iconia

تبلت 7 اینچی Acer Iconia در دو مدل عرضه می‌شود. اولی(A100) دارای Wi-Fi با قیمت 425$ دلار و دیگری-Iconia A101- دارای Wi-Fi و 3G بوده  و با قیمت 567$ دلار عرضه می‌شود. A100 و A101 پردازنده‌ی nVidia Tegra 2 با سیستم عامل Android HoneyComb با رابط گرافیکی Acer دارند. دوربین این مدل در پشت دستگاه 5 مگاپیکسل و در جلوی دستگاه 2 مگاپیکسل است.

صفحه نمایش مدل 7 اینچی دارای رزولوشن 1024 در 600 بوده و قادر به پخش ویدئوی Full HD 1080P است. این تبلت همچنین یک پورت HDMI داشته و قابلیت اتصال از طریق Bluetooth را دارد. مدل 7 اینچی Acer با 8 گیگابایت Storage عرضه می‌شود که فضای کمی است.

Acer Iconia A500 که مدل 10 اینچی Acer است ، در صورتی که فقط دارای Wi-Fi باشد با قیمت 708$ دلار و در صورتی که Wi-Fi و 3G داشته باشد (Iconia A501) با قیمت 750$ دلار عرضه می‌گردد. هر دو مدل پردازنده‌ی nVidia Tegra 2 Cortex داشته و سیستم عامل HoneyComb روی آن‌ها نصب شده است.

رزولوشن مدل Acer Iconia A500 در سایز 10 اینچ برابر 1280 در 800 است و کنتراست آن 1،500:1 است. شما می‌توانید تصاویر Full HD را در این تبلت مشاهده کنید و با استفاده از پورت HDMI آن، تصاویر ویدئویی یا عکس‌های خود را روی نمایشگر بزرگ‌تری مانند تلویزیون مشاهده کنید.

تبلت‌های Iconia Acer

وزن Iconia A500 حدود 700 گرم و وزن Iconia A501 برابر 730 گرم بوده و هر دو با حافظه 32 گیگابایت عرضه می شوند.

تبلت‌های Iconia Acer که با سیستم عامل ویندوز7 ارائه می‌شوند با نام W500 اسم گذاری شده‌اند.

تبلت‌های Iconia Acer که با سیستم عامل ویندوز7 ارائه می‌شوند با نام W500 اسم گذاری شده‌اند. W500 دارای Wi-Fi با قیمت 709$ دلار و مدل دارای Wi-Fi و 3G با قیمت751$ دلار عرضه می‌شوند. پردازنده‌ی W500 یک AMD C-50 یک گیگاهرتز است و GPU این مدل نیز AMD Radeon HD3250 است. این مدل 2 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 32GB هم حافظه on-board Storage دارد.

رزولوشن صفخه 1280 در 800 است و دوربین برای Video Call نیز دارد. وزن این مدل 1 کیلوگرم است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 فروردین 9 :: 5:6 عصر

Pc World مطلبی هفته گذشته (21 Feb) عنوان نمود که Armando Rodriguez به توضیح و تحلیل آن پرداخته است در این مطلب در زمینه مزایای تبلت ها که هم اکنون بازار را به خود اختصاص داده گفتگو شده است و به تحلیل کامل آنها پرداخته است و گفتگوی خود را با این سوال مطرح کرده که چرا باید یک دستگاه تبلت‌ خرید؟

متن کامل مقدمه PC World را در بخش انگلیسی می توانید مطالعه کنید ولی آنچه خلاصه مفید این نوشتار بود در 5 نکته آمده است:
تبلت tablet , pc world

1. قابل حمل بودن:

آنها به علت نوع طراحی نسبت به کامپیوترهای معمولی راحت تر حمل می شوند و در مقایسه با گوشی همراه که از نسخه دیگری از وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند و بسیار ریز و کوچک است بسیار راحت تر به اینترنت وصل می شوند و شما قدرت جستجو و  search بیشتری دارید.

2. بهره‌وری:

وجود یک تبلت‌ در محل کار، مخصوصا برای افرادی که امکان دسترسی و استفاده از اینترنت وجود ندارد بسیار حائز اهمیت است زیرا شما می توانید جهت انجام کارهای ابتدایی مثل چک کردن ایمیل‌ها و رسیدگی به برنامه‌ها کاملا از آن استفاده کنید تبلت ها فضای زیادی را اشغال نمی کنند. مثلا شما می توانید آی‌پد خود را روی یک پایه سوار کرده‌ و حتی کنار نمایشگر رایانه‌ خود قرار دهید و از آن به عنوان یک نمایشگر دوم استفاده کنید.

همچنین در جلسات کاری مهم خود،  یادداشت‌برداری کنید و یا به دانلود سریع مطالب مربوط به بحث و استناد به آن‌ها، از تب‌لت خود بپردازید. به این ترتیب نیازی نیست که برای پیدا کردن یک نکته یا یک جدول و نمودار، میز کار خود را پر از کاغذ کنید.

همچنین تبلت در مدارس هم می تواند کاربرد داشته باشد مثلا استاد کلاس نسخه دیجیتالی کتاب‌های درسی را به دانش‌آموزان معرفی نماید و  آن‌ها هم  کتاب‌ها را بر روی تب‌لت های خود ذخیره کرده و به منزل ببرند این گونه دانش آموزان هم از اینکه بار اضافی حمل کنند و دفتر و کتابهای سنگین داشته باشند و البته خانواده ها از خریدن کتابهای درسی با قیمت بالا معاف خواهند شد.

3. سرگرمی:

همانطور که حتما می دانید تب‌لت‌ها یک صفحه نمایشگر بزرگ هستند و می توان آنها را بهترین وسیله برای تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به شمار آورد. مثلا برای تماشای فیلم‌های رزمی، نمایشگر 3.5 اینچی (تقریبا 9 سانتی‌متری) تب‌لت به شما اجازه می‌دهد که تمام صحنه را در کادر داشته باشید. در ضمن با وجود وسایلی مثل نت‌فلیکس و هولو پلاس، شما دیگر احتیاجی به ذخیره فیلم‌ها روی حافظه تب‌لت ندارید و این امکان وجود دارد که شما فیلم‌ها را به طور مستقیم روی وسیله‌تان آرشیو کنید.

تب‌لت‌ها مجهز به صفحه کلید لمسی هستند، به مین علت این امکان را به شما می دهد تا لحظات خلاقانه‌ای را هنگام بازی فراهم کند.

4. سازگاری

بعضی از انواع تب‌لت‌ها مجهز به فروشگاهی هستند که برنامه‌های جانبی زیادی را از آن می توانید از آن خریداری کنید و سطح کاربری دستگاه‌تان را اتقا دهید. همچنین می توانید برنامه های مرتبط با نیاز خود را بر روی آنها دانلود کنید به طور مثال می توانید  آخرین اخبار روز را بر روی آن داشته باشید و یا در شبکه‌های اجتماعی به دنبال دوستان قدیمی‌تان بگردید، همچنین می‌توانید به راحتی تمام برنامه‌های مرتبط را دانلود کنید.

در ضمن، شما خیلی راحت می‌توانید تمام برنامه‌های مورد علاقه‌تان را در تب‌لت نصب کنید، بدون اینکه نیاز به وارد کردن رمز ثبت یا رمز خرید محصول داشته باشید.

5. عمر باتری

به نظر آقای Armando Rodriguez یک تب‌لت به لپ‌تاپ ارجحیت دارد چون باتری آن عمر بسیار طولانی‌تری دارد. معمولا لپ‌تاپها قبل از اتصال به پریز برق، حدود 2 ساعت و نیم شارژ نگه می‌دارد که البته بعضی ها هم کمتر از این مقدار است در صورتی‌که گلکسی‌تاب سامسونگ یا آی‌پد را می‌توان برای یک روز کامل، بدون نیاز به اتصال به پریز برق استفاده کرد!




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 فروردین 9 :: 4:55 عصر

روش‌های دیگر جهت‌یابی در شب [ویرایش]

  • حرکت ظاهری ماه در آسمان از شرق به غرب است.
  • خوشه پروین: دسته‌ای (حدود ده تا پانزده) ستاره، به شکل خوشه انگور، در یک جا مجتمع هستند که به آن مجموعه خوشه پروین می‌گویند. این ستارگان مانند خورشید از شرق به طرف غرب در حرکتند، ولی در همه حال دُمِ آن‌ها به طرف مشرق است.
  • ستارگان بادبادکی: حدود هفت -هشت ستاره در آسمان وجود دارد که به شکل بادبادک یا علامت سوال می‌باشند. این ستارگان نیز از شرق به غرب حرکت می‌کنند، و در همه حال دنباله بادبادکی آنها به‌طرف جنوب است.
  • کهکشان راه شیری توده? عظیمی از انبوه ستارگان است که تقریباً از شمال شرقی به جنوب غربی امتداد یافته است. در شمال شرقی این راه باریک است، و هر چه به سمت جنوب غربی می‌رود، پهن‌تر می‌شود. هر چه به آخر شب نزدیک‌تر می‌شویم، قسمت پهن راه شیری به طرف مغرب منحرف می‌شود.

روش‌های جهت‌یابی، قابل استفاده در روز و شب [ویرایش]

جهت‌یابی با قبله [ویرایش]

اگر جهت قبله و میزان انحراف آن از جنوب (یا دیگر جهت‌های اصلی) را بدانیم، می‌توانیم شمال را تشخیص دهیم. مثلاً اگر در تهران 37 درجه از جنوب سمت به غرب متمایل شویم (یعنی حدوداً جنوب غربی)، به طرف قبله ایستاده‌ایم. پس هرگاه در تهران جهت قبله را بدانیم، اگر 37 درجه از سمت قبله در جهت عکس عقربه‌های ساعت بچرخیم، به طرف جنوب ایستاده‌ایم، و اگر 143 درجه (37-180) در جهت عقربه‌های ساعت بچرخیم، به طرف شمال ایستاده‌ایم.

قبله را از راه‌های مختلفی می‌توان یافت:

  • قبله‌نما: دقیق‌ترین روش تعیین قبله، به‌وسیله? قبله‌نماست، که آن هم با یک قطب‌نما انجام می‌گیرد؛ و اگر ما قطب‌نما داشته باشیم، با آن قطب را مشخص می‌کنیم!
  • محراب مسجد: محراب مساجد به طرف قبله است. در نمازخانه‌ها هم معمولاً جهت قبله مشخص شده است.
  • قبرستان: مرده را در قبر روی دست راست، به سمت قبله می‌خوابانند. پس اگر شما طوری ایستاده باشید که نوشته‌های سنگ قبر را به درستی می‌خوانید، سمت چپ‌تان قبله است.
  • دستشویی: از آن‌جا که قضای حاجت رو به قبله نباید باشد، معمولاً توالت‌ها را عمود بر قبله می‌سازند. این هم -در جایی که اصول اسلامی ساخت رعایت شده- می‌تواند کمک‌کار باشد.

وبلاگ http://www.shatr.ir اطلاعات مفیدی در خصوص جهت یابی با خورشید و یافتن محل دقیق قبله ارائه میکند

جهت‌یابی با قطب‌نمای دست‌ساز [ویرایش]

اگر قطب‌نمایی به همراه نداشتید، ولی اتفاقاً یک سوزن یا میخ کوچک در جیبتان یافتید، این روش کمک‌کار شما در ساخت یک قطب‌نما خواهد بود. البته احتمال استفاده از آن در شرایط واقعی کم است، ولی انجام آن کاری سرگرم‌کننده است.

با مالش دادن یک سوزن فقط در یک جهت به آهن‌ربا -یا حتی احتمالاً چاقوی خودتان-، یا مالیدن آن فقط در یک جهت به پارچه? ابریشمی یا پنبه‌ای، سوزنْ مغناطیسی یا قطبی می‌شود؛ مانند سوزن قطب‌نما. (مثلاً با 30 بار مالش دادن سوزن به آهنربا از طرف خودتان به سمت بیرون، سوزن به اندازه? کافی خاصیت آهنربایی پیدا می‌کند. همچنین مالش سر سوزن از پایین به بالا بر پارچه? ابریشمی باعث می‌شود که سر سوزن نقطه شمال را نشان دهد). حتی می‌توانید آن‌را در یک جهت میان موهای سر خود بکشید. توجه کنید که همیشه فقط در یک جهت مالش دهید.

حال اگر آن‌را روی یک چوب‌پنبه یا پوشال کوچک قرار دهید(سوزن را به چوب‌پنبه چسب بزنید، یا درون آن فرو کنید؛ یا در دو طرف سوزن چوب‌پنبه‌هایی کوچک فرو کنید)، و روی آب (آب راکد یا ظرفی پر از آب) شناور نمایید، مانند یک قطب‌نما عمل می‌کند، و سر سوزن رو به شمال می‌چرخد. برای این‌که سمت شمال و جنوب سوزن را اشتباه نکنید، این نکته را در نظر بگیرید که -در نیمکره? شمالی زمین- آن سمت قطب‌نما که تقریباً رو به خورشید و ماه است، سمت جنوب است، زیرا آن‌ها در قسمت جنوبی آسمان قرار دارند. همچنین می‌توانید سوزن را با یک آهنربا امتحان کنید، و سپس سمت شمال را با علامتی روی آن مشخص نمایید.

  • روش دیگر ساخت آهنربا این است که یک میله یا سوزن آهنی یا فولادی را در جهت میدان مغناطیسی زمین تراز کنیم، و سپس آن‌را حرارت داده یا بر آن ضربه وارد کنیم. حال اگر این آهنربا را روی سطحی با اصطکاک کم قرار دهیم (روی یک تکه چوب کوچک در آب شناور سازید، یا مثلاً سوزن را با یک ریسمان غیرفلزی آویزان(معلق) نمایید) قطب‌نمای ما کار می‌کند؛ یعنی میله آن‌قدر می‌چرخد تا در راستای میدان مغناطیسی زمین (شمالی-جنوبی) قرار گیرد.
  • مغناطیسی کردن سوزن با باتری: اگر سیمی را دور سوزن بپیچانید و برای چند دقیقه سر سیم را به ته باتری وصل کنید، سوزن مغناطیسی می‌شود.
  • به دلیل کشش سطحی آب، می‌توان سوزن را به تنهایی روی سطح آن شناور کرد. مثلاً می‌توان سوزن را روی کاغذی گذاشت، و کاغذ را روی آب گذاشت. اگر کاغذ روی آب بماند که بهتر، و اگر کاغذ در آب فرو برود احتمالاً سوزن روی آب باقی می‌ماند. اگر سوزن را با گریس یا روغنی غیرقابل‌حل در آب چرب کنید (مثلاً با مالش سوزن به موهای خود سوزن را چرب نمایید)، کار آسان‌تر خواهد شد. چرب بودن سوزن سبب می‌شود که سوزن روی سطح آب شناور بماند.

جهت‌یابی با نشانه‌های طبیعی [ویرایش]

هرگونه‌ای از درختان برش‌ها و خصوصیات خاصّ خود را دارد. باد و آفتاب بر درختان تأثیر می‌گذارند و این سرنخی است برای محاسبه جهت شمال-جنوب.

  • این روش‌ها خیلی قابل اطمینان نیستند. مثلاً «باد غالب» ممکن است حالت عادی را به طور قابل‌ملاحظه‌ای تغییر دهد و باعث تغییر و انحراف آن شود. همچنین در جنگل‌های انبوه -به دلیل عدم نفوذ و رسوخ آفتاب درون آن‌ها- برخی روش‌ها کارا نخواهند بود. اگر از علامت‌های طبیعی استفاده می‌کنید، برای تصمیم‌گیری، باید هر چند تا علامت مختلف را که می‌توانید پیدا کنید.
  • بسیاری از روش‌های زیر بر اساس آفتاب هستند: در نیمکره? شمالی زمین، جهت رو به جنوب در معرض آفتاب بیشتری است. تابش خورشید رشد شاخه‌ها و برگ‌ها را زیاد می‌کند.

1- جهت‌یابی با خزه‌ها و گلسنگ‌ها: سمت شمالی درختان و تخته‌سنگ‌ها، گلسنگ‌ها و خزه‌های بیشتری دارد؛ چرا که نمناک‌تر و مرطوب‌تر از سمت جنوبی آن‌هاست.

  • خزه در جایی رشد می‌کند که دارای سایه و آب زیادی باشد؛ محل‌های خنک و نمناک. تنه? درختان در سمت شمالی سایه و رطوبت بیشتری دارد، و در نتیجه خزه‌ها معمولاً بیشتر در این سمت می‌رویند.
  • این روش همیشه نتیجه? درست به ما نمی‌دهد. 1) هرچند سمت شمالی در سایه? بیشتری است، ولی لزوماً رطوبت سمت شمال بیشتر نیست؛ و برای رشد خزه‌ها رطوبت مهم‌تر از سایه است(جایی که رطوبت در آن‌جا بیشتر ماندگار است). 2) گاه ممکن است درختان و پوشش گیاهی مجاور طرف دیگر درخت را هم سایه کند. 3) در یک اقلیم بارانی(جنگل‌ها و بیشه‌های مرطوب) ممکن است همه طرف درخت نمناک باشد(یعنی خزه دور برخی درختان در همه‌طرف رشد کرده؛ البته معمولاً در جهت جنوب بیشتر رشد کرده‌است). 4) ممکن است باد مانع رشد خزه در طرف شمالی درخت شود. 5) در مناطق خشک هم که اصلاً خزه‌ای وجود ندارد!

ضمناً در نظر داشته باشید که معمولاً خزه در جهت نور آفتاب(جنوب) خرمایی رنگ است و در مکان‌های سایه و مرطوب سبز یا طوسی رنگ.

2- جهت‌یابی با درختان: از آن‌جا که سمت شمالی درختان در معرض آفتاب کمتری است، درختان در این سمت‌شان شاخ‌وبرگ کمتری دارند.

  • به دلیل آن‌که آفتاب بیشتر از سمت جنوب می‌تابد، درختان جنوب بهتر و بیشتر رشد می‌کنند. وجود درختانی مانند صنوبر سیاه و سفید، راش، بلوط، درختان آزاد، شاه بلوط هندی، افرا نروژی و درخت اقاقیا صحت این مسئله را ثابت می‌کند. این درخت‌ها در جنوب بیشتر دیده می‌شوند.
  • پوست درختان قدیمی در سمت رو به آفتاب(جنوب) معمولاً نازک‌تر است.
  • پوسیده بودن یک طرف از اکثر درختان جنگل، جهت شمال را به ما نشان می‌دهد؛ سمت پوسیده شمال است.
  • به خاطر نوع تابش خورشید، شاخه‌های جنوبی اکثر درختان افقی‌تر و شاخه‌های شمالی عمودی‌ترند.
  • در کوه‌های سنگی، کاج‌های انحناپذیر در شیب جنوبی، و صنوبرهای انگلمان در شیب شمالی می‌رویند.
  • معمولاً درختان برگ ریز در شیب‌های جنوبی تپه‌ها می‌رویند و سراشیب‌های شمالی همیشه سبز است.
  • زمینِ اطراف ریشه? درختان، به سمت جنوب سست‌تر و توخالی‌تر از قسمت شمالی است. پس زمین به سمت شمال سفت‌تر بوده و به خشکی زمین جنوبی نیست.
  • رشد پوشش گیاهی در سمت جنوبی تپه‌ها بیشتر از سمت شمالی خواهد بود.

به درختی نگاه کنید که ریشه‌اش در زمین باشد، نه به کنده‌ای که بریده شده و بر زمین افتاده

به درختی نگاه کنید که ریشه‌اش در زمین باشد، نه به کنده‌ای که بریده شده و بر زمین افتاده
- جهت‌یابی با تنه? درختان بریده‌شده: اگر مقطع درخت بریده‌شده‌ای را نگاه کنید، تعدادی دایره? هم مرکز را مشاهده خواهید کرد، که هر یک از آنها نشان یک سال عمر درخت می‌باشد. درختی که بطور دائم آفتاب به تنه‌اش بتابد، دایره‌های نشاندهنده عمر آن درخت در یک سمت به هم نزدیک‌تر شده و در سمت دیگر از هم دور خواهند بود. سمتی که فاصله خطوط حلقه‌های سنی درخت به هم نزدیک‌تر باشد سمت شمال را مشخص می‌کند، و سمتی که خطوط حلقه‌های سنی از هم فاصله? بیشتری داشته باشد سمت جنوب را نشان می‌دهد؛ به علت تابش زیاد آفتاب و رشد شدیدتر آن.
- جهت‌یابی به کمک گل‌ها و گیاهان: گیاهان، و گل‌های درختان تمایل دارند رو به آفتاب قرار بگیرند؛ یعنی جنوب یا شرق.
  • برخی گیاهان برای جهت‌یابی اشتهار یافته‌اند. مثلاً در آمریکا گُلی وجود دارد که همیشه جهت‌گیری شمالی-جنوبی دارد (رشد برگهایش به سمت خط شمال- جنوب است) و آن را «گیاه قطب‌نما(یا Compass Plant)» و یا «رُزینوید(Rosinweed)» می‌خوانند. نام علمی آن «سیلفیوم لاکینیاتوم» (Silphium laciniatum) است، و مسافران اولیه? این سرزمین از این گیاه برای جهت‌یابی استفاده می‌کرده‌اند.
  • اکالیپتوس استرالیایی هم گیاهی جهت‌یاب است. این گیاه که در سرزمین‌های گرم و خشک می‌روید، برگ‌هایش رو به شمال یا جنوب است.
  • همچنین درختی به نام «نخل رهنوردان([ یا Traveler’s Palm])» وجود دارد که محور شاخه‌هایش شرقی-غربی اند.
  • همان‌طور که گفته شد، این که کدام طرف شرق است و کدام طرف غرب، یا کدام یک از طرفین شمال یا جنوب است را می‌توان با توجه به سمت خورشید و ماه در آسمان یا روش‌های دیگر یافت -ماه و خورشید تقریباً در سمت جنوبی آسمان قرار دارند.

5- جهت‌یابی به کمک باد غالب: بادها را از جهتی که می‌وزند، نام‌گذاری می‌کنند مانند باد شمالی از شمال. هر منطقه‌ای باد غالب و برجسته‌ای دارد که در فصل خاص یا گاهی در تمام فصول حکمفرماست. باد غالب، باد خاصی است که وزش آن طولانی‌تر بوده و در جهت خاصی می‌وزد. با دانستن جهت بادهای غالب می‌توانید چهار جهت اصلی را تشخیص دهید.

  • معمولاً نام باد را از جهتی که وزیده‌است، نام‌گذاری می‌کنند. مثلاً باد شمال یعنی بادی که از شمال به سمت جنوب می‌وزد.
  • برای جهت‌یابی به کمک باد غالب، 1) ابتدا باید جهت باد غالب منطقه را دانست. 2) سپس باید در جایی که هستیم جهت باد غالب را تشخیص دهیم. برای نمونه، اگر بدانیم که در منطقه? ما باد غالب از شرق می‌وزد، و ضمناً جهت باد غالب منطقه را تشخیص دهیم، طرف منشأ باد شرق خواهد بود؛ که با دانستن شرق، دیگر جهت‌های اصلی هم به سادگی یافته می‌شوند.

نکته? اول: اگر جهت باد غالب منطقه‌تان را نمی‌دانید، اطلاعات زیر ممکن است کمک‌کار باشد:

  • در نواحی معتدل، باد غالب از غرب می‌وزد. (در هر دو نیم کره شمالی و جنوبی)
  • در نواحی گرمسیری، باد غالب بین مناطق شمال شرقی و جنوب شرقی جریان دارد.
  • در نواحی استوایی، باد غالب معمولاً از سمت شرق می‌وزد.

نکته? دوم: جهت باد غالب منطقه را تشخیص دهیم:

  • در هر منطقه‌ای باد غالب ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ مثل درجه حرارت، رطوبت و سرعت که در فصول مختلف تغییر می‌کند.
  • باد غالب بر رشد درختان و گیاهان، جهت جمع شدن برف‌های باد آورنده و در جهت علف‌های بلند تأثیرگذار است. در واقع باد غالب بیشترین تأثیر را بر روی جهت پوشش گیاهی، برف، ماسه یا دیگر اشیای روی سطح زمین دارد.

الف)درختان:

  • جهت خم شدن اغلب درختان منطقه نشان دهنده جهت وزش باد غالب منطقه است. برای نمونه اگر درختان به طرف شمال منحرف و متمایل شده‌اند، باد غالب محتملا از سمت جنوب وزیده‌است.
  • اثر دیگری که باد غالب بر درختان دارد این است که: در جهتی که از وزش باد در امان است، شاخ و برگ بیشتری رشد کرده‌است.

در واقع باد ممکن است با صدمه زدن یا خشک کردن شاخه‌های جوان، رشد درخت را کند یا متوقف کند. معمولاً وزش باد، باعث کند شدن رشد درختان می‌شود؛ برعکسِ خورشید، که رشد شاخه‌ها و برگ‌ها را زیاد می‌کند.

  • در زمستان باد غالب معمولاً با برف و تگرگ همراه است، که باعث شکستن شاخه‌های جوان می‌شود.
  • درختی که برای تعیین جهت استفاده می‌شود، باید در محلی باز و وسیع باشد. نباید در پناه تپه، درختان دیگر یا ساختمانها باشد. چند تا از درختان نزدیک به هم را مورد آزمایش قرار دهید. مطمئن شوید که درختان هرس نشده باشند.
  • از آن‌جا که درختان تحت تأثیر عوامل زیادی هستند، باید یافته‌های خود را با مشاهده? درختان متعددی در همسایگی یکدیگر تأیید کنید.

ب)ماسه و برف:

  • امواج ماسه در بیابان‌ها، و امواج پستی-بلندی‌های برف در مناطق قطبی جهت باد را نشان می‌دهند. البته گاه به خاطر آن‌که این موج‌ها خیلی کوچک‌اند و از چند سانتی‌متر تجاوز نمی‌کنند، برای یافتن باد غالب نمی‌توانند کمک‌کار باشند، زیرا می‌توانند با هر باد تند موضعی به سرعت تشکیل شوند.
  • در بیابان‌ها انواع مختلف تلماسه‌ها وجود دارند، که شکل آن‌ها جهت باد غالب را نمایان می‌سازد؛ همچنین در مورد تل‌یخ‌های قطب: در مناطقی که به شدت پوشیده از برف‌اند، باد غالب توده‌های برف را می‌راند و آن‌ها را تبدیل به تل‌های برآمده‌ای می‌سازد. این تل‌ها از چند سانتی‌متر تا یک متر ارتفاع دارند، و موازی باد غالب تشکیل می‌شوند. در واقع برف از لحاظ فیزیکی شبیه ماسه عمل می‌کند.

ج) نسیم: برخی مناطق الگوی حرکت جریان هوایشان نوسان بیشتری نسبت به جاهای دیگر دارد. مثلاً مردم کنار ساحل با نسیم دریا مأنوس‌اند. معمولاً بعدازظهرها نسیم مداومی از طرف دریا می‌وزد. در شب هم معمولاً جهت نسیم برعکس می‌شود و از خشکی به سمت دریا می‌وزد. نسیم مشابهی در دره‌ها و کوه‌ها می‌وزد: در روز نسیمی از دره به سمت بالای کوه وزیدن می‌گیرد؛ و در شب برعکس، نسیم از بالا به سمت دره می‌وزد. اگر -مثلاً به کمک نقشه- بدانیم که دریا یا کوه (یا ساحل یا دره) در کدام جهت‌مان است، می‌توانیم جهت‌های اصلی را بیابیم.

د) هوای گرم و سرد: در نیم‌کره? شمالی زمین هوایی که از شمال می‌آید معمولاً سردتر از هوایی است که از جنوب می‌آید(بادهای شمالی از بادهای جنوبی سردتر است).

هـ) سایر موارد:

  • اگر گمان می‌کنید که بادی که در لحظه می‌وزد باد غالب منطقه است، می‌توانید به درختان در مسیر باد نگاه کنید. با نگاه به نوک درختان می‌توانید جهت باد را بفهمید.
  • می‌توانید به تغییر جهت ابرها دقت کنید؛ به‌ویژه ابرهای بلندی که توسط بادهای غالب آورده می‌شوند.
  • در روی دریا و اقیانوس‌ها بادهای غالب دارای ویژگی‌ها و ابرهای خاص خود هستند.

6- جهت‌یابی به کمک رودخانه‌ها: بسیاری از رودها و نهرها در نیم‌کره? شمالی زمین رو به جنوب سرازیرند، یعنی رو به استوا. این روند عمومی رودهاست، ولی همیشه درست نیست. مثلاً رود نیل -که تماماً در نیم‌کره? شمالی است- به سوی شمال جریان دارد و به مدیترانه می‌ریزد.

7- جهت‌یابی به کمک حیوانات و حشرات:

  • مورچه‌ها خاکِ لانه? خود را به سمت جنوب یا شرق می‌ریزند. مورچه‌ها چنین می‌کنند تا در هنگام روز خاکریزشان به عنوان سایه‌بانی برایشان عمل کند، تا راحت‌تر کار خود را انجام دهند.
  • مورچه‌ها خانه‌های خود(مورتپه‌ها) را بر روی شیب‌های جنوب شرقی می‌سازند؛ زیرا خورشید در پاییز و زمستان بیشتر به این قسمت‌ها می‌تابد. آن‌ها مورتپه‌های خود را نزدیک درختان و صخره‌های جنوبی و جنوب شرقی بنا می‌کنند.
  • اگر شما در کنار برکه یا دریاچه‌ای باشید که پرندگان، ماهیان یا دوزیستان در حال تولیدمثل هستند، در نظر داشته باشید که آن‌ها معمولاً ترجیح می‌دهند در سمت غربی زاد و ولد (تولیدمثل و پرورش) نمایند.
  • دارکوب(شانه‌به‌سر) معمولاً حفره‌هایش را در سمت شرقی درخت حفر می‌کند.
  • سنجاب‌ها هم معمولاً در سوراخ‌های سمت شرقیِ درختان خانه و لانه می‌گزینند.

8- جهت‌یابی به کمک خانه‌های شهری: امروزه معمولاً خانه‌ها را به موازات شمال -جنوب یا شرق-غرب می‌سازند؛ یعنی نسبت به جهت‌های اصلی مورب نمی‌سازند. این می‌تواند در تنظیم صحیح جهت‌ها و تصحیح روش‌های تقریبی بالا کمک‌کار باشد. باید توجه کرد که در بسیاری موارد این اصل رعایت نشده است.

روش دقیق آن چنین است: به سایت‌هایی مانند گوگل اِرس(Google Earth) یا کتاب اول(برای تهرانی‌ها) بروید و خانه یا خیابان خود را بیابید. در این سایت‌ها جهت‌های جغرافیایی مشخص شده است(معمولاً شمال سمت بالاست). اگر خانه یا خیابان‌تان دقیقاً مطابق جهت‌های جغرافیایی (موازی با لبه? صفحه) باشد، می‌توانید به راحتی 4 جهت اصلی را بیابید، که در جهت دیوارهای خانه‌اند (با این فرض که خانه مستطیلی است). اگر خانه یا خیابان‌تان نسبت به جهت‌های جغرافیایی زاویه دارد، می‌توانید تنظیم مقتضی را انجام دهید.

همچنین می‌توانید به نقشه‌های [چاپی] شهرتان نگاه کنید و ببینید که آیا خیابان‌تان جهت شمالی-جنوبی یا شرقی-غربی دارد، یا نسبت به جهت‌های جغرافیایی انحراف دارد.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 فروردین 9 :: 4:35 عصر

در این دنیای عجیب و غریب از دیدن خیلی از چیزها هاج و واج می شوی این
هم گوشه‌ای از آن اطلاعات عجیب . در این دنیای سرشار از شگفتی نمیشه‌ خیلی
از چیزها را باور نکنی .

یک سوسک حمام می‌تواند 9 روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد
.

یک کوروکودیل نمی‌تواند زبانش را بیرون در بیاورد.

حلزون می‌تواند 3 سال بخوابد.

به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می‌ترسند تا از مرگ!

اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر
سرعت تولید مثل هیچ‌وقت تمام نخواهد شد.

خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال
1987 توانست 40000$ صرفه‌جویی کند.

ملت آمریکا بطور میانگین روزانه 73000 متر مربع پیتزا می‌خورند.

چشم‌های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.

بچه‌ها بدون کشکک زانو متولد میشوند. کشکک‌ها در سن 2 تا 6 سالگی ظاهر
می‌شوند.

کوبیدن سر به دیوار 150 کالری در ساعت مصرف می‌کند.

پروانه‌ها با پاهایشان می‌چشند.

گربه‌‌ها می‌توانند بیش از یکصد صدا با حنجره خود تولید کنند در حالیکه
سگ‌ها کمتر از 10 تا!

ادرار گربه زیر نور سیاه می‌درخشد.

تعداد چینی‌هایی که انگلیسی بلدند، از تعداد آمریکایی‌هایی که انگلیسی
بلدند، بیشتر است!!

دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن
بگیرند.

فیل‌ها تنها حیواناتی هستند که نمی‌توانند بپرند.

هر بار که یک تمبر را میلیسید 10/1 کالری انرژی مصرف می‌کنید.

فورییه 1865 تنها زمانی بود که ماه کامل نشد.

کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی I am است.

اگر عروسک باربی را زنده تصور کنید سایزش 33-23-39 و قدش 2 متر و 15
سانتی‌متر خواهد بود با گردنی 2 برابر بلندتر از یک انسان نرمال.

تمام خرسهای قطبی، چپ دست هستند.

اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می‌شود
.

اگر به صورت مداوم 8 سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بزنید، انرژی صوتی لازم
برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده‌اید.

در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را می‌کندند حتی ابروها
و موژه‌ها.

کوتاه‌ترین جنگ در تاریخ در سال 1896 بین زانزیبار و انگلستان رخ داد که
38 دقیقه طول کشید.

در 4000 سال گذشته هیچ حیوان جدیدی رام نشده است.

هیچ‌وقت نمیتوانی با چشمان باز عطسه کنی.

تعداد انسان‌هایی که به وسیله خر کشته می‌شوند، از انسان‌هایی که در سانحه
هوایی می‌میرند بیشتر است.

چشم‌های ما از بدو تولد همین اندازه بوده‌اند، اما رشد دماغ و گوش ما
هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند.

هر تکه کاغذ را نمی‌توان بیش از 9 بار تا کرد.

در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از مبلاد ساخته شده است، به
اندازه‌ای سنگ به کار رفته که می‌توان با آن دیواری آجری به ارتفاع 50
سانتی‌متر دور دنیا ساخت.

اگرتمام رگ‌های خونی را در یک خط بگذاریم، تقریبا 97000 کیلومتر می‌شود.

وقتی مگس بر روی یک میله فولادی می‌نشیند، میله فولادی به اندازه دو
میلیونیم میلیمتر خم می‌شود.

آمریکا تا 50 میلیون سال دیگر دو نیم خواهد شد.

عدد 2520 را می‌توان بر اعداد 1 تا 10 تقسیم نمود، بدون آن‌که خارج قسمت
کسری داشته باشد.

30 برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی می‌کنند، در زیر خاک مدفون
شده‌اند.

تنها حیوانی که نمی‌تواند شنا کند، شتر است.

شیشه در ظاهر جامد به نظر می‌رسد ولی در واقع مایعی است که بسیار کند
حرکت می‌کند.

در هر ثانیه بیش از 5000 بیلیون بیلیون الکترون به صفحه تلویزیون
برخورد می‌کند و تصویری را که شما تماشا می‌کنید، بوجود می‌آورد.

شانس شبیه بودن دو اثر انگشت، یک به 64 میلیارد است.

یک لیتر سرکه در زمستان سنگین‌تر از تابستان است.

قد انسان تا 20، 25 سالگی و گاها 40 سالگی بلند می‌شود و از چهل سالگی
به بعد، قد انسان هر دو سال حدود 6 میلی‌متر کوتاه می‌شود.

فقط با از دست دادن یک درصد از آب بدن، احساس تشنگی می‌کنیم!

دهان انسان روزانه یک لیتر بزاق تولید می‌کند.

چیتا یا یوزپلنگ سریع‌ترین حیوان خشکی است. او در عرض فقط 3 ثانیه 100
کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. رکوردی که حتی سریع‌ترین خودروهای فراری
هم نتوانسته‌اند بشکنند.

کرم‌های ابرشیم در 56 روز، 86 هزار برابر خود غذا می‌خورند.

تنها قسمت بدن که خون ندارد، قرینه چشم است.

شتر در 3 دقیقه 95 لیتر آب می‌خورد.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 فروردین 8 :: 4:48 عصر

در این دنیای عجیب و غریب از دیدن خیلی از چیزها هاج و واج می شوی این
هم گوشه‌ای از آن اطلاعات عجیب . در این دنیای سرشار از شگفتی نمیشه‌ خیلی
از چیزها را باور نکنی .

یک سوسک حمام می‌تواند 9 روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد
.

یک کوروکودیل نمی‌تواند زبانش را بیرون در بیاورد.

حلزون می‌تواند 3 سال بخوابد.

به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می‌ترسند تا از مرگ!

اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر
سرعت تولید مثل هیچ‌وقت تمام نخواهد شد.

خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال
1987 توانست 40000$ صرفه‌جویی کند.

ملت آمریکا بطور میانگین روزانه 73000 متر مربع پیتزا می‌خورند.

چشم‌های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.

بچه‌ها بدون کشکک زانو متولد میشوند. کشکک‌ها در سن 2 تا 6 سالگی ظاهر
می‌شوند.

کوبیدن سر به دیوار 150 کالری در ساعت مصرف می‌کند.

پروانه‌ها با پاهایشان می‌چشند.

گربه‌‌ها می‌توانند بیش از یکصد صدا با حنجره خود تولید کنند در حالیکه
سگ‌ها کمتر از 10 تا!

ادرار گربه زیر نور سیاه می‌درخشد.

تعداد چینی‌هایی که انگلیسی بلدند، از تعداد آمریکایی‌هایی که انگلیسی
بلدند، بیشتر است!!

دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن
بگیرند.

فیل‌ها تنها حیواناتی هستند که نمی‌توانند بپرند.

هر بار که یک تمبر را میلیسید 10/1 کالری انرژی مصرف می‌کنید.

فورییه 1865 تنها زمانی بود که ماه کامل نشد.

کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی I am است.

اگر عروسک باربی را زنده تصور کنید سایزش 33-23-39 و قدش 2 متر و 15
سانتی‌متر خواهد بود با گردنی 2 برابر بلندتر از یک انسان نرمال.

تمام خرسهای قطبی، چپ دست هستند.

اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می‌شود
.

اگر به صورت مداوم 8 سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بزنید، انرژی صوتی لازم
برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده‌اید.

در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را می‌کندند حتی ابروها
و موژه‌ها.

کوتاه‌ترین جنگ در تاریخ در سال 1896 بین زانزیبار و انگلستان رخ داد که
38 دقیقه طول کشید.

در 4000 سال گذشته هیچ حیوان جدیدی رام نشده است.

هیچ‌وقت نمیتوانی با چشمان باز عطسه کنی.

تعداد انسان‌هایی که به وسیله خر کشته می‌شوند، از انسان‌هایی که در سانحه
هوایی می‌میرند بیشتر است.

چشم‌های ما از بدو تولد همین اندازه بوده‌اند، اما رشد دماغ و گوش ما
هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند.

هر تکه کاغذ را نمی‌توان بیش از 9 بار تا کرد.

در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از مبلاد ساخته شده است، به
اندازه‌ای سنگ به کار رفته که می‌توان با آن دیواری آجری به ارتفاع 50
سانتی‌متر دور دنیا ساخت.

اگرتمام رگ‌های خونی را در یک خط بگذاریم، تقریبا 97000 کیلومتر می‌شود.

وقتی مگس بر روی یک میله فولادی می‌نشیند، میله فولادی به اندازه دو
میلیونیم میلیمتر خم می‌شود.

آمریکا تا 50 میلیون سال دیگر دو نیم خواهد شد.

عدد 2520 را می‌توان بر اعداد 1 تا 10 تقسیم نمود، بدون آن‌که خارج قسمت
کسری داشته باشد.

30 برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی می‌کنند، در زیر خاک مدفون
شده‌اند.

تنها حیوانی که نمی‌تواند شنا کند، شتر است.

شیشه در ظاهر جامد به نظر می‌رسد ولی در واقع مایعی است که بسیار کند
حرکت می‌کند.

در هر ثانیه بیش از 5000 بیلیون بیلیون الکترون به صفحه تلویزیون
برخورد می‌کند و تصویری را که شما تماشا می‌کنید، بوجود می‌آورد.

شانس شبیه بودن دو اثر انگشت، یک به 64 میلیارد است.

یک لیتر سرکه در زمستان سنگین‌تر از تابستان است.

قد انسان تا 20، 25 سالگی و گاها 40 سالگی بلند می‌شود و از چهل سالگی
به بعد، قد انسان هر دو سال حدود 6 میلی‌متر کوتاه می‌شود.

فقط با از دست دادن یک درصد از آب بدن، احساس تشنگی می‌کنیم!

دهان انسان روزانه یک لیتر بزاق تولید می‌کند.

چیتا یا یوزپلنگ سریع‌ترین حیوان خشکی است. او در عرض فقط 3 ثانیه 100
کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. رکوردی که حتی سریع‌ترین خودروهای فراری
هم نتوانسته‌اند بشکنند.

کرم‌های ابرشیم در 56 روز، 86 هزار برابر خود غذا می‌خورند.

تنها قسمت بدن که خون ندارد، قرینه چشم است.

شتر در 3 دقیقه 95 لیتر آب می‌خورد.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 فروردین 8 :: 4:43 عصر

سلام (عربی)، شلوم (عبری)، Peace (انگلیسی)

سلام (عربی)، شلوم (عبری)، Peace (انگلیسی)

سلام کلمه‌ای است عربی که ریشه آن سلم است[1] و دارای معانی مختلفی است که از جمله مهترین آنها می توان به این معانی اشاره کرد:
از اسامی خداوند[2]، درود[3]، سلامتی[4] و ...
و همچنین این واژه با واژه شلوم(به
عبری: ????) و شِلما (به سریانی: ????)، هم ریشه است.

 

 

سلام در لغتنامه فارسی [ویرایش]

در فرهنگ معین سلام اینگونه معنا شده است:

« سلام کلمه ای است عربی و دارای معانی درود گفتن، بی گزند شدن، گردن نهادن است.[5]  »

همچنین لغنامه دهخدا در معنا سلام آمده:

« سلام کلمه ای دعایی و برگفته از تازی است و به معنی بهی است که به هنگام درود بر کسی گویند؛ یعنی سلامت باشید. این کلمه به معنای تهنیت و تحیت، درود، خیر، عافیت، تعظیم و تکریم و همچنین نامی از نام های باری تعالی است.  »

همچنین در ادامه با توجه به شعری، این معنا ذکر کرده است:

« ترک گفتن: گر کنی در جهان به شب گیری دو سلام و چهار تکبیری.[6]  »

 

ابیاتی در مورد سلام [ویرایش]

سلامی به زیباییِ یاد یاران

سلامی چو حالِ خوشِ میگساران

سلامی به گرمایِ داغِ جدایی

سلامی چو دلتنگیِ بی قراران

 

 

سلامی چو عطرِ دل انگیزِ باران

سلامی به شادابیِ نو بهاران

سلامی به سرسبزیِ جنگل و دشت

سلامی به زیباییِ نام ایران

 

 

سلام در لغتنامه عربی [ویرایش]

در لسان العرب ابن منظور معانی سلام را این طور برمی شمارد:

« برائت، عافیت، سخن خالی از خیر و شر، درود، صلح، سخن دور از لغو، سلامتی از جمیع آفات، دعا برای احترام به از دست رفتگان، نامی از نام های خدا، تسلیم، بهشت، امان[7]  »

همچنین راغب می گوید:

« سلام به معنای سلامتی است و همچنین به معنای پیراستگی از آفات ظاهری و باطنی[8]  »

 

سلام در قرآن [ویرایش]

آیاتی که در آنها واژه سلام به کار برده شده را با توجه به معانی آنها می توان به قسمت های زیر تقسیم کرد:

آیاتی که سلام در آنها معنای خدا دارد [ویرایش]

  • ?یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَیُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَیَهْدِیهِمْ إِلَى? صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ?(سوره? مائده-آیه? 16)
  • ?لَهُمْ دَارُ السَّلَامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ ? وَهُوَ وَلِیُّهُمْ بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ?(سوره? انعام-آیه? 127)
  • ?وَاللَّهُ یَدْعُو إِلَى? دَارِ السَّلَامِ وَیَهْدِی مَنْ یَشَاءُ إِلَى? صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ?(سوره? یونس-آیه? 25)
  • ?هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَ?هَ إِلَّا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ ? سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ?(سوره? حَشر-آیه? 23)

آیاتی که سلام در آنها معنای تهیت و درود دارد [ویرایش]

  • ?یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا ضَرَبْتُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَتَبَیَّنُوا وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقَى? إِلَیْکُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا فَعِنْدَ اللَّهِ مَغَانِمُ کَثِیرَةٌ ? کَذَ?لِکَ کُنْتُمْ مِنْ قَبْلُ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَیْکُمْ فَتَبَیَّنُوا ? إِنَّ اللَّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا?(سوره? نساء-آیه? 94)
  • ?وَإِذَا جَاءَکَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِنَا فَقُلْ سَلَامٌ عَلَیْکُمْ ? کَتَبَ رَبُّکُمْ عَلَى? نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ ? أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنْکُمْ سُوءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِنْ بَعْدِهِ وَأَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ?(سوره? انعام-آیه? 54)
  • ?وَبَیْنَهُمَا حِجَابٌ ? وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ یَعْرِفُونَ کُلًّا بِسِیمَاهُمْ ? وَنَادَوْا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلَامٌ عَلَیْکُمْ ? لَمْ یَدْخُلُوهَا وَهُمْ یَطْمَعُونَ?(سوره? اعراف-آیه? 46)
  • ?دَعْوَاهُمْ فِیهَا سُبْحَانَکَ اللَّهُمَّ وَتَحِیَّتُهُمْ فِیهَا سَلَامٌ ? وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ?(سوره? یونس-آیه? 10)
  • و ...

آیاتی که سلام در آنها معنای تسلیم شدن دارد [ویرایش]

  • ?فَلَا وَرَبِّکَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتَّى? یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لَا یَجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَیْتَ وَیُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا?(سوره? نساء-آیه? 65)
  • ?إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ ? یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا?(سوره? احزاب-آیه? 56)

آیاتی که سلام در آنها معنای سعادت دارد [ویرایش]

  • ?یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَیُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَیَهْدِیهِمْ إِلَى? صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ?(سوره? مائده-آیه? 16)

آیاتی که سلام در آنها معنای آرامش دارد [ویرایش]

  • ?لَهُمْ دَارُ السَّلَامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ ? وَهُوَ وَلِیُّهُمْ بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ?(سوره? انعام-آیه? 127)

آیاتی که سلام در آنها معنای امنیت دارد [ویرایش]

  • ?سَلَامٌ عَلَیْکُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ ? فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ?(سوره? رعد-آیه? 24)
  • ?ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِینَ?(سوره? حجر-آیه? 46)
  • ?وَسَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ یَمُوتُ وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا?(سوره? مریم-آیه? 15)
  • ?قَالَ سَلَامٌ عَلَیْکَ ? سَأَسْتَغْفِرُ لَکَ رَبِّی ? إِنَّهُ کَانَ بِی حَفِیًّا?(سوره? مریم-آیه? 47)
  • و ...

آیاتی که سلام در آنها معنای سلامت دارد [ویرایش]

  • ?وَاللَّهُ یَدْعُو إِلَى? دَارِ السَّلَامِ وَیَهْدِی مَنْ یَشَاءُ إِلَى? صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ?(سوره? یونس-آیه? 25)
  • ?قَالَ رَبِّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ أَنْ أَسْأَلَکَ مَا لَیْسَ لِی بِهِ عِلْمٌ ? وَإِلَّا تَغْفِرْ لِی وَتَرْحَمْنِی أَکُنْ مِنَ الْخَاسِرِینَ?(سوره? هود-آیه? 47)
  • ?وَسِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا ? حَتَّى? إِذَا جَاءُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَامٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِینَ?(سوره? زمر-آیه? 73)
  • ?ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ ? ذَ?لِکَ یَوْمُ الْخُلُودِ?(سوره? ق-آیه? 34)
  • و ...

آیاتی که سلام در آنها معنای خداحافظی دارد [ویرایش]

  • ?قَالَ سَلَامٌ عَلَیْکَ ? سَأَسْتَغْفِرُ لَکَ رَبِّی ? إِنَّهُ کَانَ بِی حَفِیًّا?(سوره? مریم-آیه? 47)
  • ?فَأْتِیَاهُ فَقُولَا إِنَّا رَسُولَا رَبِّکَ فَأَرْسِلْ مَعَنَا بَنِی إِسْرَائِیلَ وَلَا تُعَذِّبْهُمْ ? قَدْ جِئْنَاکَ بِآیَةٍ مِنْ رَبِّکَ ? وَالسَّلَامُ عَلَى? مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى??(سوره? طه-آیه? 47)
  • ?وَإِذَا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَقَالُوا لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَکُمْ أَعْمَالُکُمْ سَلَامٌ عَلَیْکُمْ لَا نَبْتَغِی الْجَاهِلِینَ?(سوره? قصص-آیه? 55)
  • ?فَاصْفَحْ عَنْهُمْ وَقُلْ سَلَامٌ ? فَسَوْفَ یَعْلَمُونَ?(سوره? زخرف-آیه? 89)

آیاتی که سلام در آنها معنای رحمت دارد [ویرایش]

  • ?إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ ? یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا?(سوره? احزاب-آیه? 56)
  • ?سَلَامٌ هِیَ حَتَّى? مَطْلَعِ الْفَجْرِ?(سوره? قدر-آیه? 5)

آیاتی که سلام در آنها معنای سالم دارد [ویرایش]

  • ?کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ?(سوره? رحمن-آیه? 26)
  • ?قُلْنَا یَا نَارُ کُونِی بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى? إِبْرَاهِیمَ?(سوره? انبیاء-آیه? 69)

آیاتی که سلام در آنها معنای سخن خالی از لغو دارد [ویرایش]

  • ?أُولَ?ئِکَ یُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُوا وَیُلَقَّوْنَ فِیهَا تَحِیَّةً وَسَلَامًا?(سوره? فرقان-آیه? 75)

 

سلام در روایات [ویرایش]

  • محمد: مؤمن ابتدا به سلام مى‏کند و منافق مى‏گوید باید به من سلام کنند.[9]
  • محمد: آغاز کننده سلام از تکبّر برکنار است.[10]

 

 

سلام در نماز [ویرایش]

در لغتنامه دهخدا راجع به سلام آخر نماز این گونه آمده است:

« در شرع، (سلام) ذکری است که نمازگزار در آخرین رکعت نماز گوید و جز بدان تمام نشود و آن رادو صیغه است السلام علینا و علی عباداللّه الصالحین، السلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته؛ نمازگزار هریک از این دو سلام را بدهد دیگری مستحب شود.[11]  »




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 فروردین 2 :: 12:56 عصر

300px × 300px (scaled to 213px × 207px)1,600px × 1,200px (scaled to 278px × 208px)

در این مقاله به بررسی و مقایسه انواع، واسطه گرافیکی کاربر، واسطه متنی، هزینه، دستیابی به سیستم عامل، اجرای برنامه از طریق سی دی، نرم افزار کاربردی، کسب نرم افزار کاربردی، نصب نرم افزار کاربردی، ویروس ها و جاسوس ها، کاربرها و رمز عبور، خطای برنامه ای، محدودیت های نرم افزاری، ابزارهای سخت افزاری پشتیبانی شده، سخت افزاری که OS بر روی آن عمل می کند، دسته بندی، کابران متعدد، شبکه بندی، تقسیم بندی دیسک سخت، فایل های ذخیره شده روی دیسک سخت، سیستم فایل ها، درجه بندی فایل ها، فایل های مخفی، case، مودم، تهیه فایل آغازگر، برنامه راه انداز چاپگر، کمک، داده های کاربر، خاموش کردن، پرداخته می شود.

انواع:
ویندوز و لینوکس انواع مختلفی دارند. تمامی انواع ویندوز را مایکروسافت تولید می کند، اما توزیع متنوع لینوکس از سوی شرکت های متعددی مانند Linspire، Red Hat، SuSE، Ubunta، Mandriva، Knoppix، Slackware و Lycoris صورت می گیرد. ویندوز دو خط اصلی دارد که می توان آنها را Win9x که شامل ویندوزهای 95، 98، 98SE، Me و کلاس NT که ویندوزهای NT، 2000 و XP را در خود جای داده است، اشاره کرد. ویندوز در واقع کار خود را با نسخه 3.x آغاز کرد و پس از چند سال ویندوز 95 را روانه بازار کرد.
انواع لینوکس به عنوان توزیع از آن یاد می شود. تمامی توزیع های لینوکس که در چارچوب زمانی یکسان منتشر شده، از یک هسته اصلی(مهمترین بخش سیستم عامل) تبعیت می کنند. تفاوت آنها در نرم افزارهای اضافی ارائه شده، واسطه گرافیکی کاربر، فرایند نصب، قیمت، اسناد سازی و پشتیبانی های فنی است. ویندوز و لینوکس هر دو در desktop و ویرایش های سروری ظاهر می شوند.
لینوکس می تواند کارایی خود را بالا برد که ویندوز نمی تواند. نسخه های هدفمند ویژه از لینوکس وجود دارد. به عنوان مثال NASLite نسخه ای از لینوکس است که بااستفاده از یک فلاپی دیسک، رایانه قدیمی را تبدیل به یک فایل سرور می کند. این نسخه از لینوکس قادر به اتصال به شبکه، تقسیم فایل ها و عملکرد به عنوان یک وب سرور است.

واسطه گرافیکی کاربر:
ویندوز و لینوکس قادر هستند به ارائه واسطه گرافیکی کاربر و واسطه خط فرمان بپردازند. واسطه گرافیکی کاربر ویندوز از ویندوز 1/3 به ویندوز 95، ویندوز 2000 و ویندوز XP تغییر یافته است و انتظار می رود در نسخه بعدی ویندوز که جایگزین XP خواهد شد، دوباره تغییر کند.
لینوکس به طور نمونه به ارائه دو واسطه گرافیکی کاربر، KDE و Gnone می پردازد. در توزیع های عمده لینوکس، لیندوز موجب شده واسطه کاربر شباهت بیشتری به ویندوز داشته باشد. همچنین XPde for Linux نیز در شباهت لینوکس به ویندوز نقش موثری دارد. واسطه گرافیکی کاربر در سیستم های لینوکس اختیاری است و حال آن که این واسطه جزء جدایی ناپذیرOS در ویندور است. سرعت، کارایی و اطمینان در اجرای یک سرور به جای لینوکس که فاقد واسطه گرافیکی کاربر است، افزایش یافته است و این در حالی است که دیگر نسخه های سرور ویندوز قادر به انجام چنین عملی نیستند. در واقع واسطه گرافیکی کاربر در لینوکس، اجرا و کنترل از راه دور را برای یک رایانه لینوکس آسانتر و طبیعی تر از رایانه ویندوز جلوه می دهد.

واسطه نمای متنی:

این واسطه به عنوان یک مفسر دستوری نیز شناخته شده است. کاربران وینداز برخی اوقات از آن به عنوان یک اعلان از سوی DOS نیز یاد می کنند. کاربران لینوکس آن را به عنوان یک برنامه واسطه معرفی می کنند. هر نوع از ویندوز به یک مفسر دستوری مجهز است، اما انواع مختلف ویندوز از مفسرهای مختلفی نیز برخوردارند. به طور کلی، مفسرهای دستوری ویندوز سری 9x شباهت زیادی به یکدیگر دارند و نسخه های کلاس NT نیز مفسرهای دستوری مشاهبی را در خود جای داده اند. اما تفاوت هایی در بین این دو دسته از ویندوز وجود دارد. لینوکس مانند دیگر نسخه های یونیکس، از مفسرهای دستوری چندگانه پشتیبانی می کند، اما معمولاً از یک نوع که به عنوانBASH شناخته می شود، استفاده می کند. از دیگر مفسرها می توان از Korn shell، Bourne shell، ash و C shell یاد کرد.

هزینه:

برای یک desktop و یا کاربرد خانگی، می توان گفت لینوکس خیلی ارزان و یا رایگان است در حالی است که ویندوز گران است. در کاربرد سرور نیز لینوکس در مقایسه با ویندوز بسیار ارزان است. مایکروسافت اجازه می دهد، یک کپی از ویندوز تنها برای یک رایانه استفاده شود. برای اولین بار در ویندوز XP، آنها با استفاده از نرم افزاری به اعمال این قانون(در ابتدا فعال سازی تولید ویندوز و سپس ویندوز Genuine) می پردازند. در مقایسه، تنها با یک بار خرید لینوکس، شما می توانید در هر چند رایانه با هیچ گونه هزینه اضافی از آن استفاده کنید.
می توان کتاب لینوکس و سیستم عامل که شامل کتاب است را به رایگان تهیه کرد. همچنین می توان لینوکس را به صورت رایگان از فروشندگان آن مشروط بر این که به یک ارتباط اینترنتی پر سرعت و یک CD burner مجهز باشید، و یا از سایت www.linuxiso.org دانلود کرد.

دستیابی به سیستم عامل:
برای دستیابی به لینوکس باید رایانه ای جدید را که لینوکس از پیش بر روی آن نصب شده خریداری کرد. لیندوز که در حال حاضر لینسپایر نامیده می شود، لیست تمامی فروشندگانی که رایانه هایی مجهز به لیندوز را به فروش می رسانند، ارائه می دهد. اگر شما خواستار نصب لینوکس هستید، می توانید به خرید رایانه ای بدون سیستم عامل از Dell و یا Wal-Mart که برای نصب انواع لینوکس کامل است، اقدام کنید.
نصب ویندوز همیشه یکسان است و این در حالی است که توزیع های مختلف لینوکس برنامه های نصب خود را دارند که حتی این امر می تواند در نسخه های مختلف توزیع یکسان، تغییر یابد.

اجرای برنامه از طریق سی دی:

یکی از کارهایی که لینوکس می تواند انجام دهد و ویندوز نمی تواند، اجرا شدن از روی سی دی است. برای اجرا، ویندوز باید ابتدا بر روی دیسک سخت نصب شود. اگر نصب ویندوز در مقطعی قطع شود، نمی توان رایانه را راه اندازی کرد. برنامه ای رایگان با نام BartPE وجود دارد که می تواند برخی از برنامه های ویندوز را از طریق سی دی bootable اجرا کرد.
به طور عادی، لینوکس نیز از طریق یک دیسک سخت اجرا می شود، اما تعداد خیلی کمی از نسخه های لینوکس هستند که بدون نصب شدن بر روی دیسک سخت، کاملاً از طریق سی دی اجرا می شوند.
در نسخه های لینوکس مبنی بر سی دی، کاربرد از دیسک سخت متفاوت است. برخی از آنها مانند لیندوز، هیچ چیزی را بر روی دیسک سخت حک نمی کنند و تجربه لینوکس را به راحتترین و امنترین نحو امکان می سازند.

نرم افزار کاربردی:

در مقایسه لینوکس و ویندوز می توان گفت، نرم افزارهای کاربردی بیشتری برای ویندوز موجود است.

کسب نرم افزار کاربردی:

اگر به خرید یک کپی از ویندوز بر روی CD-ROM اقدام کنید، نمی توانید به نرم افزارهای کاربردی آن دسترسی پیدا کنید. اما اگر به خرید یک یا چند کپی از لینوکس بپردازید، می توانید نرم افزارهای کاربردی آن را به صورت رایگان دریافت کنید. رایانه ای جدید به همراه ویندوزی که از پیش بر روی آن نصب شده نیازمند به نرم افزارهای کاربردی دارد. هر توزیع لینوکس با انواع متعددی ارائه می شود. هر چه نسخه گرانتر باشد، نرم افزارهای بیشتری نیز خواهد داشت.

نصب نرم افزارهای کاربردی:

نصب کاربردها تحت ویندوز در حالی که استاندارد نشده اند، معمولاً همسان است. نصب نرم افزار تحت لینوکس در هر توزیع متغایر است و به راحتی، سادگی و آشکاری ویندوز نمی باشد. لیندوز به کاربران اجازه می دهد به نصب نرم افزارها در شرایطی شبیه به بهنگام کردن ویندوز بپردازند. در لینوکس کاربردها پس از دانلود شدن، به طور خودکار نصب می شوند که این سرویس دهی به صورت رایگان صورت نمی پذیرد.

ویروس ها و جاسوس ها:

انواع مختلفی از برنامه های نرم افزاری بد اندیش وجود دارد که معمولترین آنها به عنوان ویروس و جاسوس نامیده می شوند. جاسوس در ویندوز به مشکلی بزرگ تبدیل شد در حالی که مایکروسافت به خرید یک شرکت نرم افزاری ضد جاسوس اقدام کرد و تولیدات خود را با عنوان برنامه ضد جاسوس مایکروسافت در سال 2005 روانه بازار کرد. بخش عظیمی از این نرم افزارهای مخرب در ویندوز عمل می کنند.

کاربران و اسم رمز:

لینوکس و ویندوز 2000/XP هر دو نیازمند نام کاربر و اسم رمز و زمان ره اندازی هستند. ویندوزهای XP و 2000 و لینوکس از نمونه های متعدد و یا طبقه های مختلفی از کاربران حمایت می کنند. لینوکس و ویندوز می توانند کاربران را به گروه های مختلف دسته بندی کنند و مزایا را برای یک گروه نسبت به یک کاربر ارائه می دهند. اما فایل ها در لینوکس تنها متعلق به یک کاربر و یا گروه، معین شده است.

خطاهای برنامه ای:

تمامی نرم افزارها خطاهای برنامه های دارند و خواهند داشت. لینوکس در داشتن خطاهای نرم افزاری کمتر در مقایسه با ویندوز شهرت دارد. تفاوت در اسلوب شناسی ها توسعه ای OSمی تواند به توضیح این که چرا لینوکس از ثبات بیشتری برخوردار است بپردازد. ویندوز از سوی برنامه نویسانی طراحی می شود که اشتباهات آنها به دلیل این که مایکروسافت به انتشار کدهای اصلی خود برای ویندوزنمی پردازد، مخفی می ماند. در مقایسه لینوکس از سوی هزاران برنامه نویس در سراسر جهان طراحی می شود. آنها به انتشار کد منبع برای سیستم عامل می پردازند و هر برنامه نویس علاقمند می تواند به بررسی آنها اقدام کند.

محدودیت های نرم افزاری:

برنامه ای که از سوی لینوکس نوشته شده نمی تواند تحت ویندوز عمل کند و بالعکس. این امر یک قانون است، اما می توان گفت که چندین استثنا نیز وجود دارد. این استثناها نصب یک سیستم عامل را بر روی دیگری فراهم می سازد. به عنوان مثال، در رایانه ای که با لینوکس اجرا می شود می توان به نصب کپی از ویندوز پرداخت. در ویندوز OS که تحت لینوکس اجرا می شود نیز می توان به نصب تمامی برنامه های ویندوز اقدام کرد. در آن واحد یک رایانه می تواند با دو سیستم عامل اجرا شود.

ابزارهای سخت افزاری پشتیبانی شده:
در مقایسه ابزارهای سخت افزاری پشتیبانی شده می توان گفت، سخت افزار بیشتری در استفاده از ویندوز کار می کند و این به دلیل این است که فروشندگان سخت افزاری راه اندازهای بیشتری برای ویندوز می نویسند که این امر در لینوکس صدق نمی کند. هنگامی که ویندوز XP به بازار ارائه می شود، بسیاری از دستگاه های جانبی موجود فعالیت نخواهد کرد، زیرا XP به راه اندازهای جدید نیاز دارد و فروشندگان انگیزه کمی برای نوشتن راه انداز برای سخت افزارهای قدیمی دارند.

سخت افزاری که OS بر روی آن عمل می کند:

لینوکس در بسیاری از پایگاه های سخت افزاری قابل اجرا است که این امر در ویندوز امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، ویندوز NT تا هنگامی که مایکروسافت ذهن خود را تغییر نداده باشد، در MIPS CPU قابل اجرا است.اما برای لینوکس کسی وجود ندارد تا ذهن خود را تغییر دهد. لینوکس در دامنه وسیعی از رایانه ها اجرا می شود. به دلیل تواناییش در اجرا شدن بدون واسطه گرافیکی کاربر، از سخت افزار کمتری در مقایسه با ویندوز نیاز دارد. لینوکس می تواند در رایانه های شخصی بسیار قدیمی نیز اجرا شود.

کاربران متعدد:

لینوکس سیستم چند کاربری است که ویندوز این گونه نمی باشد. ویندوز طوری طراحی شده که در یک زمان یک کاربر می تواند از آن استفاده کند. دیتابیس هایی که تحت ویندوز اجرا می شوند، موجب می شوند چند کاربر همزمان به آن دسترسی داشته باشند، اما سیستم عامل تنها برای سر و کار داشتن با یک نفر ساخته شده است. لینوکس مانند دیگر گونه های یونیکس برای سر و کار داشتن با چندین کاربر همزمان طراحی شده است.

شبکه بندی:

هر دو سیستم می توانند تی سی پی و یا آی پی را اجرا کنند. لینوکس می تواند شبکه بندی ویندوز را انجام دهد که این بدین معنی است که لینوکس می تواند در شبکه ویندوز رایانه ها ظاهر شود و در فایل ها و چاپگرها سهیم شود. لینوکس می تواند بر روی شبکه بندی ویندوز شرکت کنند که این مسئله برای ویندوز نیز صادق است.

تقسیم بندی دیسک سخت:

ویندوز باید از سوی یک تقسیم بندی ابتدایی بوت شود. اما لینوکس می تواند یا از طریق یک تقسیم بندی اولیه و یا از طریق تقسیم بندی استدلالی قرار گرفته در یک تقسیم بندی توسعه یافته بوت شود. ویندوز باید از سوی اولین سخت افزار بوت شود و لینوکس می تواند از سوی هر نوع دیسک سخت در رایانه به این امر اقدام کند.
فایل های ذخیره شده بر روی دیسک سخت:
ویندوز برای این گونه فایل ها از فایل مخفی استفاده می کند که این فایل ها مانند OS در تقسیم بندی یکسان قرار می گیرد. لینوکس از تقسیم بندی اختصاصی برای فایل های ذخیره شده در دیسک سخت استفاده می کند.

سیستم فایل ها:

ویندوز در سیستم فایل ها از FAT12، FAT16، FAT32 و یا NTFS استفاده می کند که بهترین انتخاب است.سیستم های فایلی FAT قدیمی تر هستند. لینوکس نیز سیستم های فایلی مخصوص به خود دارد. سیستم دیفالت که برای لینوکس استفاده می شود ext2 است که هم اکنون به ext3 تغییر یافته است.

درجه بندی فایل ها:

ویندوز و لینوکس از راه کاری متفاوت در درجه بندی فایل های خود استفاده می کنند. ویندوز از درجه بندی فایل ها بر مبنای حجم استفاده می کند، لینوکس طرحی یکپارچه را به کار می بندد. ویندوز برای نشان دادن ابزارها و تقسیم بندی های سخت افزاری متفاوت از حروف الفبا استفاده می کند. تحت ویندوز شما باید از حجم یک فایل برای انتخاب آن مطلع باشید. در لینوکس تمامی دایرکتوری ها به دایرکتوری اصلی ضمیمه شده است. در لینوکس استانداردی در این که کدام دایرکتوری های فرعی برای کدام ابزار استفاده می شود، وجود ندارد و این در حالی است که دیسک A همیشه برای فلاپی درایو استفاده می شود و دیسک سی بخشی از تقسیسم بندی بوت شده است.

فایل های مخفی:

هر دو سیستم از فایل مخفی، فایل هایی که کاربر در هنگام لیست کردن در یک دایرکتوری آنها را نمی بیند، برخوردار هستند.

: Case

Case با دستورات همانگونه که با اسامی فایل ها یکسان است. هنگامی که به دستوری در یک DOS وارد می شویم dir با DIR یکسان است، اما در لینوکس dir دستوری متفاوت با DIR می باشد.

راه انداز چاپگر:

اجرای چاپگر بر روی یک رایانه خیلی قدیمی و یا نسخه جدید ویندوز ممکن است عمل کند و یا عمل نکند. اما این در مقایسه با لینوکس که از چاپگرهای خود حمایت نمی کند، شرایطی بهتر است.

داده های کاربر:

برنامه های ویندوز موجب می شود اطلاعات کاربران را در هر کجا ذخیره کنند. این امر هارد را برای پشتیبانی از فایل های داده های کاربر غیر ممکن می سازد. لینوکس تمامی داده های کاربر را در دایرکتوری ذخیره می کند که شرایط را برای جابجایی از یک رایانه قدیمی به یک رایانه جدید آسانتر می سازد.

خاموش کردن:

در هر دو سیستم باید دستور داده شود تا عمل خاموش شدن انجام گیرد. خاموش کردن ویندوز از سوی بخش استارت و با انتخاب شات داون صورت می گیرد. لینوکس نیز می تواند با دستور شات داون خاموش شود. دستور شات داون می تواند با خاموش کردن فوری سیستم همراه باشد و یا رایانه را در زمانی داده شده در آینده خاموش کند.

انتخاب لینوکس به جای ویندوز:

پیش بینی ها از آینده روشن لینوکس خبر می دهند. دلیل این امر، رایگان بودن، بیشتر شدن کاربرد آن، استفاده از Open Office به عنوان یک تولید شگفت آور، شباهت زیاد آن به واسطه گرافیکی کاربر، کیفیت بالا و مقاومت آن در برابر هزاران ویروس و کرم ویندوز نام برده شده است.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 فروردین 2 :: 12:45 عصر

آهنربای الکتریکی نوعی آهنربا است که در آن میدان مغناطیسی توسط جریان الکتریکی تولید می‌شود.زمانی که جریان قطع شود، میدان مغناطیسی ناپدید می‌شود.آهنرباهای الکتریکی موارد استفاده گسترده‌ای به عنوان اجزای دیگر وسایل الکتریکی دارند. مانند موتورها، مولدها، رله‌ها، بلندگوها، دیسک‌های سخت، دستگاه‌های ام آر آی، ابزارهای علمی و دستگاه‌های جداسازی مغناطیسی و همچنین به عنوان آهنرباهای صنعتی در جرثقیل‌ها برای بلند کردن و جابه جا کردن قطعه‌های سنگین آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک آهن ربای مغناطیسی ساده متشکل از یک سیم پیچ با سیم روکش دار که به دور هسته آهنی پیچیده شده‌است.قدرت میدان مغناطیسی ایجاد شده به مقدار جریان بستگی دارد.

یک آهن ربای مغناطیسی ساده متشکل از یک سیم پیچ با سیم روکش دار که به دور هسته آهنی پیچیده شده‌است.قدرت میدان مغناطیسی ایجاد شده به مقدار جریان بستگی دارد.

جریان (I) جاری در یک سیم می‌دانی مغناطیسی (B) ایجاد می‌کند.جهت میدان مطابق جهت تعیین شده با قانون دست راست است.

جریان (I) جاری در یک سیم می‌دانی مغناطیسی (B) ایجاد می‌کند.جهت میدان مطابق جهت تعیین شده با قانون دست راست است.

جریان الکتریکی جاری در یک سیم، می‌دانی مغناطیسی اطراف سیم ایجاد می‌کند.(شکل را ببینید).

برای متمرکز کردن میدان مغناطیسی درون آهنربای الکتریکی، سیم به صورت سیم پیچ (چند دور سیم که در کنار هم قرار گرفته‌اند) در آورده شده‌است. میدان مغناطیسی هر دور سیم از مرکز هسته می‌گذرد و میدان مغناطیسی قوی ایجاد می‌کند. سیم پیچ به شکل لوله را سیم لوله می‌نامند (solenoid) . سیم لوله‌ای که به شکل یک چنبره در آمده‌است، یعنی دو انتهای آن به هم متصل شده‌اند را سیم پیچ حلقوی (toroid) می‌نامند. اگر هسته‌ای فرو مغناطیس مانند آهن نرم استفاده شود، میدان‌های مغناطیسی بسیار قوی تری ایجاد می‌شود. هسته فرو مغناطیس میدان ناشی از سیم پیچ را تا هزاران برابر تقویت می‌کند. که این ناشی از ضریب گذر دهی مغناطیسی بسیار بالای مواد فرو مغناطیس است. این آهن ربا را آهن ربای فرو مغناطیسی می‌نامند. جهت میدان مغناطیسی گذرنده از میان یک سیم پیچ را می‌توان توسط قانون دست راست تعیین کرد. اگر انگشتان دست راست را به دور سیم پیچ و در جهت جریان (جریان قراردادی) خم کنید، انگشت شصت جهت جریان در مرکز سیم پیچ را نشان می‌دهد. سمتی که خطوط میدان مغناطیسی از آن خارج می‌شود قطب N آهن ربا تعریف می‌شود. بر تری اصلی یک آهن ربای الکتریکی بر یک آهنربای دائمی این است که میدان مغناطیسی می‌تواند با کنترل مقدار جریان الکتریکی، به مقدار زیادی تغییر داده شود. هرچند، بر ای حفظ میدان مغناطیسی، جریان الکتریکی دایمی مورد نیاز است.

 

 

هسته آهنی چگونه کار می‌کند [ویرایش]

هسته آهن ربا (معمولا آهن) از فازهای کوچکی به نام حوضه مغناطیسی تشکیل شده‌است که مانند آهن رباهای کوچکی عمل می‌کنند. قبل از ایجاد جریان در آهن ربای الکتریکی، حوضه‌های مغناطیسی در جهات تصادفی قرار دارند، بنابراین میدان‌های مغناطیسی کوچک یکدیگر را خنثی می‌کنند و هسته آهنی در کل میدان مغناطیسی قابل توجهی ندا رد. زمانی که جریان الکتریکی در سیمی که دور هسته پیچیده‌است، برقرار می‌شود، میدان مغناطیسی اش به آهن نفوذ می‌کند و حوضه‌های مغناطیسی را می‌چرخاند و با خود هم راستا می‌کند. بنابراین میدان‌های مغناطیسی کوچک حوضه‌ها به میدان مغناطیسی سیم اضافه می‌شوند و میدان مغناطیسی قوی به وجود می‌آورند که از هسته به سمت فضای اطراف آن خارج می‌شود. هرچه جریان الکتریکی که از سیم عبور می‌کند زیاد تر باشد، حوضه‌های مغناطیسی بیشتری با میدان مغناطیسی آن هم راستا می‌شوند و در نتیجه میدان مغناطیسی قوی تری به وجود می‌آید. در نهایت تمام حوضه‌های مغناطیسی با میدان سیم همراستا می‌شوند و افزایش جریان تنها باعث افزایش جزیی در میدان مغناطیسی می‌شود این حالت را اشباع مغناطیسی می‌نامند. زمانی که جریان در سیم پیچ قطع می‌شود، اکثر حوضه‌های مغناطیسی نظم خود را از دست می‌دهند و به جهتی تصادفی می‌چرخند و میدان از بین می‌رود. هرچند، مقداری از نظم به خاطر اینکه حوضه‌ها بر ای چرخاندن میدان مغناطیسی خود با مخالفت رو به رو می‌شوند، باقی می‌ماند و هسته را دار ای خاصیت آهن ربایی دایمی ضعیفی باقی می‌گذارد. به این پدیده پسماند مغناطیسی می‌گویند.

 

 

آهنربای مغناطیسی ستورجن, 1824

آهنربای مغناطیسی ستورجن, 1824

تاریخچه [ویرایش]

دانشمند دانمارکی هانس کریستین اورستد در سال 1820 میلادی کشف کرد که جریان الکتریکی، میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. در سال 1824 دانشمند انگلیسی به نام ویلیام ستورجن آهن ربای الکتریکی را اختراع کرد. اولین آهن ربای الکتریکی او قطعه آهنی به شکل نعل اسب بود که 18 دور سیم مسی لخت دور آن پیچیده شده بود (در آن زمان سیم روکش دار موجود نبوده‌است). آهن با لاک از سیم پیچ عایق شده بود.زمانی که جریانی از سیم پیچ گذر می‌کرد، آهن خاصیت آهن ربایی پیدا می‌کرد و دیگر قطعات آهن را می‌ربایید.زمانی که جریان قطع می‌شد این خاصیت را از دست می‌داد. ستورجن قدرت این پدیده را این‌طور نمایان ساخت که با گذر جریان ناشی از یک باتری تک سلولی، آهن به وزن 7 اونس (تقریبا200 گرم)، می‌توانست 9 پوند(تقریبا 4 کیلوگرم) را بلند کند. آهنرباهای ستورجن ضعیف بودند به خاطر اینکه او از سیم بدون روکش استفاده می‌کرد بنابراین تعداد دورهای سیم تنها به یک لایه محدود می‌شد.در ابتدای سال 1827 دانشمند آمریکایی جوزف هنری آهن ربای الکتریکی را بهبود بخشید و معروف کرد. با عایق کردن سیم با لایه‌ای از ابریشم او قادر بود سیم را چندین لایه دور هسته بپیچد و آهنرباهایی قوی با هزاران دور سیم پیچ ایجاد کند. مخصوصا آهن ربایی را که می‌توانست2063 پوند (936 کیلوگرم) را بلند کند.اولین استفاده گسترده آهنرباهای الکتریکی بر ای تولید صدا در تلگراف بود. نظریه حوضه‌های مغناطیسی و طرز کار هسته‌های فرو مغناطیس اولین بار توسط دانشمند فرانسوی پیر-ارنست ویس در سال 1906 پیشنهاد شد.و نظریه دقیق مکانیک کوانتومی مدرن فرو مغناطیس در سال 1920 توسط هایزنبرگ، لانداو، بلوخ و دیگران تدوین شد.

 

هن ربای الکتریکی صنعتی در حال بلند کردن آهن قراضه، 1914

هن ربای الکتریکی صنعتی در حال بلند کردن آهن قراضه، 1914

موارد مصرف آهنرباهای الکتریکی [ویرایش]


آهنرباهای الکتریکی به طور گسترده‌ای در دستگاه‌های الکتریکی و الکترومغناطیسی استفاده می‌شوند.شامل:

آنالیز آهنرباهای الکتریکی فرومغناطیس [ویرایش]

میدان مغناطیسی آهنرباهای الکتریکی در کل با قانون آمپر بدست می‌آید. که می‌گوید انتگرال میدان مغناطیسی H اطراف هر سطح بسته‌ای برابر است با جمع جریان جاری در سیم پیچ.معادله دیگری نیز استفاده می‌شود که میدان مغناطیسی را بر اساس هر جز از جریان به دست می‌دهد و قانون بیوساوار نام دارد.محاسبه میدان مغناطیسی و نیروی ناشی از ماده فرومغناطیس به دو دلیل مشکل است. اول، به این خاطر که شدت میدان در هر نقطه به صورت پیچیده‌ای متفاوت است، مخصوصا خارج هسته و در شکاف‌های هوایی، که باید میدان‌های حاشیه‌ای و نشتی مغناطیسی در نظر گرفته شوند.دوم، میدان مغناطیسی B و نیرو توابعی غیرخطی از جریان و متناسب با رابطه غیر خطی B و H برای ماده مورد استفاده در هسته هستند.برای محاسبه دقیق، نرم افزارهایی استفاده می‌شوند که می‌توانند مدلی از میدان مغناطیسی بر اساس روش اجزا محدود تولید کنند.

 

 

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 فروردین 2 :: 12:40 عصر

فال و طالع بینی سال 1391( سال نهنگ)

لحظه تحویل سال 1391 هجری شمسی : سه شنبه اول فروردین ، ساعت 08:44:27 صبح

نام سال : نهنگ

فال و طالع بینی سال 1391( سال نهنگ)

چینیها معتقدند بودند در شروع سال نو ازبین تمام حیوانات تنها دوازده حیوان را برای گردش زمین انتخاب کرده است که به ترتیب ظاهر می شوند وانسانها برحسب تولد در سال مورد نظر دارای همان خصوصیات می باشند .این حیوانات به ترتیب : موش ، گاو ، ببر ( پلنگ ) ،گربه ( خرگوش ) ،اژدها ( نهنگ ) ،مار اسب ، بز (گوسفند) ،میمون ، خروس ( مرغ وجوجه ) سگ وبالاخره خوک می باشند . شبیه همین اعتقاد نیز بین ما ایرانیان وجود دارد. سال 1391 به نام نهنگ می باشد ببینیم سال نهنگ برای ما چگونه خواهد بود .

 

خصوصیات متولدین سال نهنگ یا اژدها :  

پاک و مخالف پستی و دوروئی . بسیار قوی و پشت کاردار . اکثراً مجرد . ساده و معصوم و بی گناه . بسیار خوش شانس . هیچ چیز برایش غیر ممکن نیست . هرچه در زندگی بخواهد، براحتی بدست می آورد . زود گول می خورد . در سیاست بسیار ضعیف است . دل به هرچیز که ببندد، بالاخره آن را بدست می آورد . در کارها بسیار بدپیله . هر کاری را تا ابد تعقیب می کند تا موفق شود . عاشق آتش بازی . گاهی سر صحبت را بدست می گیرد و سخنران مطلق می شود . حرفهایش واقعاً مؤثر است . گاهی ندانم کاری و سهل انگاری می کند . خیلی بداخلاق و تندخو و جاه طلب . یک شخصیت باشکوه و کمال گرا و باادب و بزرگ دارد . در تمام عمر، بسیار قوی و سالم و نیرومند . همیشه بهترین را می خواهد . بسیار بخشنده و محبوب القلوب و دوست داشتنی . از ابتدا، پایان هرکاری را می بیند . هرگز ناامید نمی شود . بسیار قوی و محکم و بااراده . مشکل دل به کسی می بندد و هرگز عاشق نمی شود . از همین رو خیلی دیر ازدواج می کند . زبانش قبل از تفکر بکار می افتد . بسیار شاداب و خنده رو . از زندگی واقعاً لذت می برد . مثل ستاره در جمع می درخشد . ورزشکار است . خیلی پرحرفی می کند . و بالاخره او همیشه از کارها موفق بیرون می آید !

 

سازگاری نهنگ در امر ازدواج :

با مــــوش : یکی از بهترین پیوندهای ممکن.

با گـــــــــاو : نه، این دو دائماً با هم در جنگ هستند.

با ببـــــــــر : علیرغم وجود مشکلات ناچیز، می تواند پیوند خوبی باشد.

با خرگوش : زوجی مناسب و خوب.

با اژدهـــــا : آنها همیشه باهم رقابت می کنند.

با مـــــــــار : ممکن است چنین پیوندی اتفاق بیفتد.

با اســـــب : … که عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل ها !

با بـــــــــــز : یک پیوند عمیق، استوار، خوب و پایدار.

با میمــون : باوجود تفاوتها، می تواند خوب باشد .

با خــروس : موزون ولی نه چندان پر شور.

با ســـــگ : سگ به خاطر خویشتن داری و تحمل ممکن است صدمه ببیند و از این پیوند رنج ببرد.

با خــــــوک : یک پیوند عالی.

 

می توانند موشها را انتخاب کنند. موش عاشق پیشه می تواند هرچه را که اژدها (نهنگ) از دست می دهد بدست بیاورد و از آن نگه داری کند.

روح شوخ مار هم همیشه مانند ترمز ملایمی، جلوی افراط کاریهای غرور اژدها را خواهد گرفت.

خروس مغرور و خودنما نیز براحتی می تواند شریک زندگی اژدها( نهنگ) بشود. او تابع پیروزی های اژدها خواهد شد و از آنها لذت می برد.

اما نیمه کامل وجود اژدها چه در عشق و چه در ازدواج، میمون است. ایندو به یکدیگر به شدت محتاج اند ولی این حقیقتی است که تنها میمون از آن خبر دارد. فقط میمون است که می تواند اژدها را فریب دهد!

ارتباط اژدها و ببر به ندرت می تواند ارتباط آرامی باشد.

اما قبل از هرچیز اژدها باید از سگها حذر کند. سگ بدبین و عصبی و واقع گرا هرگز نمی تواند اعتقادی به اژدها داشته باشد.

 

پیشگویی های سال 1391 :

نمونه ای از پیشگویی ترکان اویغوری : و چون سال نهنگ در آید باران ها و فراوانى باشد، چون جایگاه نهنگ در آب است.

در زمان فعلی نیز مردم روستایی و کشاورزان آمدن یا نیامدن باران را در فصل کشت به این نسبت می دهند که سال بر پشت چیست ؛ به عنوان مثال می گویند امسال بر پشت خرگوش است و چون خرگوش در راه رفتن جست می زند باران امسال پراکنده است یا فلان سال بر پشت نهنگ بود و چون نهنگ در اقیانوس زندگی می کند سالی پر باران بود و یا سالی که بر پشت مرغ است و چون مرغ در یک جایی می تپد ( می خوابد ) پس در یک منطقه باران خوب آمد و سال خوب بود.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 فروردین 1 :: 2:5 عصر
<   <<   6   7   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 85
  • بازدید دیروز: 157
  • کل بازدیدها: 2320219
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

فروردین 91 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است