سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
بزرگ ترین سایت مطالب ودانلود
به سایت از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ خوش آمدید



تاریخچه آدیداس :


در سال 1920 دو برادر به نام های آدولف و رودولف داسلر در شهر «هرزوگن راخ» در نزدیکی نورنبرگ کارخانه برادران داسلر را تاسیس کردند.
پس از استقبال خوب و شناخته شدنمحصولات او، آدولف به فکر ثبت شرکتو پیدا کردن نامی برای محصولات خود افتاد. چون خانواده و دوستان، او را آدی صدا میزدند او از کلمه آدی و 3 حرف از نام فامیلی خود استفاده کرد و نام آدیداس را برای شرکت و محصولات خود برگزید.
چندی بعد او به فکر گسترش شرکتخود افتاد و محصولات خود را فقط به ارایه کفش ورزشی محدود نکرد. لباس ها و گرمکن های ورزشی نیز به محصولات آدیداس اضافه شدند. سپس آدیداس تجهیزات ورزشی مانند توپ و راکت را نیز تولید کرد.



پس از پایان جنگ جهانی دوم اختلاف شدید بین این دو برادر بخاطر مسائل سیاسی باعث جدایی آنها شد.رودلف پس از جدایی شرکت پاما را تاسیس کرد. جالب است بدانید زمانیکه دو برادر شرکت های جداگانهخود را بنیان گذاشتند، شهر نیز دو دسته شدو ساکنان تنها به یکی از این دوکه عمده ترین شرکت های هرزوگن راخ بودند، وفاداری داشتند.اما این روزها مبلغان پوما و آدیداس در مراسم مختلف برای هم لطیفه می گویند اما برادران داسلر پس از جدایی حتی یک کلمه هم با یکدیگر حرف نزدند.


سرانجام آدولف داسلر در 78 سالگی در سال 1978در گذشت و سهام این شرکت برای پسر و خانوادهاش ماند اما در سال 1989 خانواده داسلر از شرکت بیرون رفتند و شرکت پس از خرید و ادغام با یک شرکت سازنده
به شرکت سهامی عام SOLOMON-GROUPوسایل اسکی وکوهنوردی به نام
تبدیل شد.




حوزه فعالیت :

امروزه آدیداس در اکثر کشورهای دنیا دارای نمایندگی و شعبه است.کارمندان این شرکت بیش از 39 هزار نفر هستند.آدیداس در اکثر رقابت ها و تورنمنت های معتبرجهانی مانند المپیک به عنوان یکی از حامیان اصلی حضور دارد.نام آدیداس امروزه نه فقط برای ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش ،بلکه برای اشخاص دیگر به عنوان استاندارد کیفیت لباس و تجهیزات ورزشی شناخته میشود.


شرکت آدیداس دومین بزرگ‌ترین تولید کننده لباس های ورزشی در جهان میباشد .این شرکت تولید کننده توپهای جام جانی 2006 و یورو 2008 است. همچنین این شرکت در فرانسه نیز شعبه بزرگی دارد. وسایل آدیداس که در ایران موجود می باشد اغلب ساخت ویتنام است که تحت لیسانس شرکت آدیداس(در آلمان) می باشد.














موضوع مطلب :

یکشنبه 91 فروردین 13 :: 3:20 صبح

شاید امروزه نام و علامت آدیداس برای کسی نا آشنا نباشد. نام و علامتی که هرکسی را نا خداگاه بیاد ورزش می اندازد.
اما اینکه این علامت و نام چه مفهومی دارد و از کجا آمده برای اکثر ما سوال است. نام آدیداس امروزه نه فقط برای ورزشکاران و علاقمندان به ورزش، بلکه برای اشخاص دیگر به عنوان استاندارد کیفیت لباس و تجهیزات ورزشی شناخته می شود.

? آدیداس کیست؟
در سال 1920 آدولف داسلر (Adolf Dassler) جوان بیست ساله آلمانی شروع به ساخت کفشهای ورزشی کرد و سعی کرد که کفشهای زیبا و با کیفیت را تولید کند. پس از استقبال خوب و شناخته شدن محصولات او، آدولف به فکر ثبت شرکت و پیدا کردن نامی برای محصولات خود افتاد. چون خانواده و دوستان او را آدی (Adi) صدا می کردند او از کلمه Adi و سه کلمه از نام خانوادگی خود استفاده کرد، و نام Adidas را برای شرکت و محصولات خود برگزید.

او همچنین برای محصولات خود که در آن زمان فقط کفش های ورزشی بودند، لوگویی را طراحی کرد. شرکت آدیداس و لوگوی آن در سال 1948 به ثبت رسیدند. چندی بعد او به فکر گسترش شرکت خود افتاد و همچنین محصولات خود را فقط به ارایه کفش ورزشی احاطه نکرد. لباسها و گرمکن های ورزشی نیز به محصولات آدیداس اضافه شدند.

سپس آدیداس تجهیزات ورزشی مانند توپ و راکت نیز تولید کرد.
با گسترش محصولات آدیداس، آدولف داسلر علامت جدیدی برای شرکت و محصولات خود انتخاب کرد. این علامت از شکل کلی کفش گرفته شده بود. علامت جدید دارای سه نوار – از کوتاه به بلند – بود. چون آدولف نام آدیداس را از کلمه اول نام کوچک و سه کلمه نام بزرگ خود برگزیده بود، پس انتخاب تعداد سه نوار نیز همین ایده را برای او همراه داشت.

آدی داسلر سعی کرد که از طراحان باسلیقه و حرفه ای لباس استفاده کند. کیفیت و زیبایی همیشه شعار او و همکارانش بود.
در سال 1972 آدی و همکارانش به این نتیجه رسیدند که تغییری را در لوگوی آدیداس انجام دهند. چون همان سال مسابقات المپیک در شهر مونیخ برگزار می شد، آنها از المپیک ایده گرفتند. در این لوگوی جدید سه برگ - که نشانه سه قاره شرکت کننده در المپیک بود – در کنار هم قرار گرفتند. سه خط نیز در پایین این برگها عبور می کرد.

یک سال بعد آدیداس علامت خود و آرم سه نوار را ثبت بین المللی کرد. آدولف داسلر در سن 78 سالگی یعنی در سال 1978 درگذشت و سهام این شرکت برای پسر و خانواده اش ماند. اما در سال 1989 خانواده داسلر از شرکت بیرون رفتند و آدیداس به شرکتی "سهامی عام" تبدیل شد.

? adidas-Solomon
در سال 1997 آدیداس شرکت Solomon Group را خرید و با آن شرکت یکی شد. Solomon Group وسایل و تجهیزات اسکی و کوهنوردی تولید می کرد. با خرید این شرکت، نام Adidas به Adidas-Solomon تغییر پیدا کرد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 فروردین 13 :: 3:18 صبح

 

 




موضوع مطلب :

یکشنبه 91 فروردین 13 :: 3:17 صبح

شرکت Puma که از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم ورزشی در جهان محسوب می‌شود، نخستین گوشی خود را که پیش‌تر معرفی کرده بود وارد خاورمیانه کرد.


index14 عرضه گوشی هوشمند خورشیدی توسط Pumaشرکت Puma که از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم ورزشی در جهان محسوب می‌شود، نخستین گوشی خود را که پیش‌تر معرفی کرده بود وارد خاورمیانه کرد.

 به گزارش ایستنا، این محصول که Puma Phone نام گرفته است در خانواده گوشی‌های هوشمند طبقه‌بندی می‌شود و قابلیت‌های ورزشی فراوانی از جمله سیستم گام‌شمار، گیرنده ماهواره‌ای GPS برای تعیین دقیق مسیر، کورنومتر و … را در خود جا داده است.

این گوشی هوشمند علاوه بر قابلیت‌های ورزشی شامل سیستم پیشرفته پخش موسقی، دوربین دیجیتالی 2/3 مگاپیکسلی، قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD، سیستم برقراری تماس‌های تصویری، گیرنده بی‌سیم اینترنت، بلوتوث و باتری‌های خورشیدی می‌شود.

 

“جوچن زیتز”(Jochen Zeitz) مدیرعامل شرکت Puma در مورد این محصول توضیح داد: «گوشی Puma Phone با تمام گوشی‌های هوشمندی که در بازار به فروش می‌رسند متفاوت است. ما با این محصول قصد داریم تمام قابلیت‌ها و فعالیت‌های Puma را به مردم نشان دهیم. گوشی Puma Phone در اصل ترکیبی از ورزش، سبک زندگی روزانه، زیبایی و فناوری محسوب می‌شود و نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند». این گوشی که هم‌اکنون وارد خاورمیانه شده است، از ماه گذشته در اختیار کاربران اروپایی قرار گرفته بود.

خبر های مرتبط:

  1. عرضه نخستین گوشی هوشمند سامسونگ مبتنی بر سیستم‌عامل Bada
  2. گوشی هوشمند Optimus 3D با مرورگر سه بعدی عرضه می شود
  3. ؛ باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان
  4. عرضه گوشی هوشمند Corby II سامسونگ
  5. Optimus Hub؛ گوشی هوشمند موفق دیگری از سری اپتیموس ال جی



موضوع مطلب :

یکشنبه 91 فروردین 13 :: 3:10 صبح
دستگاه اکسیژن هایپر بار با ظرفیت بالا توسط جمعی از اعضای انجمن بیهوشی ایران به منظور مصرف پزشکی برای اولین بار در خاورمیانه وارد ایران شده و آئین نامه اجرایی آن در آستانه تصویب در وزارت بهداشت قرار دارد.

به گزارش مهر، دستگاه اکسیژن هایپر بار حدود 70 سال قدمت دارد و به تعبیر اعضای انجمن بیهوشی ایران، پدیده ای جدید نیست اما ورود آن برای مصرف عموم به ایران با تاخیر صورت گرفته است. دستگاه اکسیِژن هایپر بار اولین خدماتی که به بشر ارائه کرده است در زمینه درمان آمبولی گازی غواصان بوده اما مصرف پزشکی آن به تدریج در نقاط مختلف دنیا به شهروندان رسیده و اکنون نیز جامعه ایرانی می تواند از آن به عنوان درمان اصلی یا مکمل تعداد متنابهی بیماری بهره گیرد.

محفظه ای 17 تنی که به شکل یک کپسول بسته عمل می کند و اکسیژن صد در صد خالص تحت فشار به آن خاصیت درمانی می دهد، می تواند به طور مستقیم یا به صورت مکمل با سایر درمان ها جوابگوی بیماری هایی مثل آلزایمر، فلج های مغزی، آبسه های مغزی، سوختگی ها، زخم های دیابت، عفونت هایی که منجر به قطع پا می شوند، زخم معده، له شدگی های عضلانی و ضربه های ایجاد شده در ورزش، بیماری های شبکیه، عفونت های استخوانی، شکستگی های استخوان و وز وز گوش باشد.

به اعتقاد دکتر محمد مهدی قیامت رئیس انجمن متخصصین بیهوشی ایران، طبیعت حرفه ای دستگاه اکسیِِژن هایپربار با طبیعت طب مراقبت های ویژه عجین است. استفاده از گازهای مختلف برای بیهوشی، فیزیولوژی جذب و پخش آنها در بدن از فعالیت های حرفه ای متخصص بیهوشی است. مراقبت از بیمار و سیستم پایش بیمار که با پایش گازهایی مانند اکسیژن انجام می شود، کاری است که متخصصین بیهوشی برای بیماران انجام می دهند. مسئول فنی دستگاه اکسیژن هایپربار که هدایت برنامه درمانی و نظارت بر این دستگاه را بر عهده  دارند از متخصصین بیهوشی هستند.

دکتر قیامت از کاربرد این دستگاه برای بیمارانی خبر داد که دچار سوختگی نسوج و اعصاب یا کم خونی های مزمن پیشرفته هستند و گفت: درمان بیماری هایی که توسط دستگاه اکسیژن هایپربار ذکر می شود در منابع علمی معتبر جهان ثبت شده است. یک سری از بیمارانی که در ICU با درصدهای معمولی اکسیژن جواب نمی دهند یا سوختگی های بالای 40 - 30 درصد که اغلب در ایران منجر به مرگ می شود را می توان با این دستگاه به نتیجه رساند.

 

وی به عنوان یکی از دست اندرکاران ورود دستگاه اکسیژن هایپربار با ظرفیت 16 نفر یادآور شد: شدت حمله در انواع میگرن به خصوص میگرن هایی که در اثر استرس و خستگی اتفاق می افتد با بهره گیری از این دستگاه کاهش پیدا می کند. البته هر بیماری، پروتکل درمانی خاص خود را دارد و درمان بیماران می تواند در یک جلسه تا صد جلسه به طول انجامد و هر جلسه به طور متوسط از یک تا 5/1 ساعت طول کشد. این یک قاعده کلی نیست زیرا هر جلسه درمان در بیماری هایی مثل آمبولی گازی تا پنج ساعت نیز طول می کشد.    

متخصصین بیهوشی دست اندرکار برای بهره برداری از دستگاه اکسیژن هایپربار می گویند : با افزایش اکسیژن محلول در پلاسما میزان اکسیژن رسانی به سلول هایی که در حال عادی یه آنها اکسیژن کافی نمی رسد و سوخت و ساز کافی ندارند افزایش پیدا می کنند. به این ترتیب تنفس سلولی برقرار می شود و سموم راحت تر دفع می شوند، بازتوانی سلولی در همه اندام های بدن انجام می شود و اختلاف فشار باعث انتشار اکسیژن در مناطقی از بدن می شود که امکان خون رسانی در آنها وجود ندارد. سلولها به این ترتیب ترمیم می شوند و فعالیت سلول طبیعی می شود.

به گزارش مهر، دکتر قیامت از تهیه پیش نویس آئین نامه اجرایی دستگاه اکسیژن هایپربار توسط انجمن متخصصین بیهوشی ایران با همکاری معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و افزود: آئین نامه در مرحله تصویب در دفتر حقوقی وزارت بهداشت است و از روزی که مجوز بهره برداری صادر شود آمادگی پذیرش بیمار وجود دارد. پیش بینی می شود تا یک ماه آتی این دستگاه بهره برداری شود.

وی ارزش پولی این دستگاه را معادل یک میلیارد تومان خواند و پیش بینی کرد که هر جلسه درمانی توسط این دستگاه معادل 700 هزار ریال هزینه داشته باشد، اما معتقد است : درمان با کمک دستگاه هایپربار با توجه به هزینه اولیه این دستگاه و نوع سرویسی که می دهد، درمان گرانی نخواهد بود.

رئیس انجمن بیهوشی ایران با ابراز اینکه در اکثر بیمارستان های کشور از اکسیژن صنعتی استفاده می شود، گفت: اکسیژنی که در دستگاه اکسیژن هایپربار مصرف می شود خالص است و از مراکز پتروشیمی کشور که سیستم تولید انرژی خالص دارند استفاده خواهد شد.

به گزارش مهر، در حالی که خبر ساخت اولین دستگاه اکسیژن هایپر بار در ایران با ظرفیت 8 نفره به همت گروهی از غواصانی که سالها مسئولیت غواصی در اهواز را بر عهده داشته اند توسط رئیس انجمن بیهوشی به مهر اعلام شد، دکتر خسرو فاتحی عضو انجمن بیهوشی ایران تاکید کرد : اولین سیستم دستگاه اکسیژن هایپربار در خاورمیانه با ظرفیت 16 نفره در ایران نصب می شود. پس از بهره برداری و نیازسنجی مملکت، مصر هستیم تا فناوری ساخت این دستگاه را بومی کنیم.   

به گفته رئیس انجمن متخصصین بیهوشی ایران مقرر شده است تا این انجمن به انتقال اطلاعاتی علمی خود به دست اندرکاران ساخت دستگاه اکسیژن هایپربار 8 نفره در ایران بپردازد تا در سایه انباشت علمی در این زمینه بتوان سریعتر به فناوری نوینی در عرصه این دستگاه دست پیدا کرد. دکتر محمد مهدی قیامت، فناوری و تکنیک دستگاه اکسیژن هایپر بار را بسیار پیچیده و حساس توصیف کرد.






موضوع مطلب :

شنبه 91 فروردین 12 :: 11:50 عصر

زندگی‌نامه [ویرایش]

پنجشنبه یکم مرداد 1319 در یک خانواده? هنرمند، در رشت به دنیا آمد. انوشیروان روحانی پس از دو سال که مدّت مأموریت پدرش به پایان رسید، به اتفاق خانواده به تهران آمد و در سه سالگی یک ارگِ بادی دستی برای او خریدند. سپس با راهنمایی پدر و تداوم در راه فراگیری موسیقی، به شکلی پیشرفت کرد که در سن شش سالگی در «جامعه باربد» که به سرپرستی شادروان اسماعیل مهرتاش اداره می‌شد، برنامه‌هایی اجرا کرد که مورد تشویق مهرتاش و مدعوین قرار گرفت. روحانی در سن 7 سالگی با راهنمایی‌های پدر، با نت آشنا شد و در همین اوقات وارد هنرستان موسیقی شد. در هنرستان موسیقی، جواد معروفی تعلیم وی را بر عهده گرفت.

روحانی از این تاریخ به بعد مدارج ترقی را به سرعت طی نموده و با آشنایی که پدر وی با عباس شاپوری داشت به رادیو راه یافت و در ارکستر شاپوری برنامه‌هایی اجرا کرد. در اولین جلسه‌ای که او را جهت اجرای برنامه به رادیو می‌برند به علت کوچکی و کوتاهی قد و قامتش، صبحی مهتدی او را روی صندلی گذاشت تا سازش به میکروفن نزدیک شود. اولین تانگوی‌اش را در سن 6 سالگی ساخت و از سن یازده سالگی عضو روزمزد رادیو شد. تحصیلات آکادمیک موسیقی را در پاریس گذراند و اولین آهنگی که ساخت و در رادیو اجرا شد «اسرار ساز» نام داشت که پوران آن را خواند.

روحانی بیش از 25 سال نداشت که عضو شورای موسیقی رادیو شد و تا آخرین سالی که در آن سازمان فعالیت داشت، این سمت را عهده دار بود. وی از اولین برنامه «گلها» با این برنامه همکاری فراوان داشت و رهبری ارکستر شماره 8 به عهده او بود.

روحانی در سال‌های اخیر در خارج از ایران اقامت دارد و به عنوان آهنگساز و رهبر ارکستر با ارکسترهای معروف جهان همکاری نزدیک دارد، که نشان دهنده تسلط او بر سبک‌های جهانی موسیقی از جمله موسیقی کلاسیک است.

آثار [ویرایش]

او یکی از آهنگسازان معاصر است که بیش از پانصد آهنگ ساخته‌است که اکثر آن‌ها از معروف‌ترین آهنگ‌های زمان خود بوده‌اند. روحانی در آهنگسازی ویژه فیلم و سینما نیز دارای آثار معروف و ارزنده‌ای می‌باشد. اولین بار در سال 1346 توسط وی «ارگ» به ایران آورده‌شد.

از آخرین آثار او می‌توان به آهنگ «Maybe I Maybe You» از آلبوم Unbreakable گروه اسکورپینز اشاره کرد که حاصل همکاری روحانی با این گروه در اواخر سال 2003 می‌باشد. قطعه «Maybe I Maybe You» در سال 2003 در آخرین اجرای این گروه معروف در «راک هال» (ROCK HALL) آلمان اجرا شد، که باعث شد این گروه علاوه بر این قطعه، دو قطعه دیگر را در آلبوم جدید خود از «روحانی» خواستار باشند. نکته جالب توجه در این قطعه استفاده از تم‌های ایرانی است که در زمان انتشارش درجدول تاپ تونتی (TOP 20) در رده نهم قطعات موسیقی دنیا قرار گرفته‌است.

از معروف‌ترین قطعات او می‌توان به «راز خلقت» (دارم سؤالی از خدا)، «تولدت مبارک»، «مجنون تو» و «عاشق شدم من» اشاره کرد.

به یاد روحانی یک هنرستان موسیقی شبانه در خیابان جمهوری تأسیس شده‌است.

خانواده [ویرایش]

پدرش رضا روحانی مهندس کشاورزی، در استان گیلان بود که در کار نواختن ویولن و سرودن شعر نیز تجربیات زیادی داشت. انوشیروان روحانی 3 برادر به نام‌های اردشیر، شهرداد، شهریار دارد که آن‌ها هم در زمینه? موسیقی فعالیت می‌کنند. اردشیر معلم پیانو است، شهرداد آهنگساز و رهبر ارکستر است -بیشتر آهنگهای «انوشیروان» را وی تنظیم کرده‌است- و شهریار روحانی که فارغ التحصیل مدرسه موسیقی «وین» و یکی از چهره‌های شناخته‌شده? موسیقی نوین ایران است.




موضوع مطلب :

جمعه 91 فروردین 11 :: 4:32 عصر

 

112719 5 حقیقت جالب در مورد شرکت اپل و استیو جابز

روز 5 شنبه هفته گذشته استیو جابز مدیر اجرایی ارشد اپل با انتشار نامه‌ای رسما بازنشستگی خود را اعلام و تیم کوک را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد.
به گزارش یاهو نیوز، جابز 56 ساله سال‌هاست که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و در ماه‌های اخیر حضور وی در اپل به صورت دایمی نبود و اکنون جابز تصمیم گرفت از تمامی مسئولیت‌های خود کناره گیری کند.
در اینجا چند نکته جالب در مورد استیو جابز و شرکت اپل را بازگو می‌کنیم :

 

1? کوچک‌ترین افت قیمت سهام شرکت اپل بعد از استعفای جابز
خبر بازنشستگی استیوجابز مدیر ارشد اپل، به عنوان بدترین خبری بود که در سال‌های اخیر از شرکت اپل به بیرون درز کرد. اهمیت خبر تا آن‌جایی بود که تمامی کارشناسان اقتصادی و اهالی وال استریت برای این‌که مطمئن شوند برای سهام این شرکت اتفاقی نمی‌افتد، حتی پلک هم نزدند.
اما با وجود جو رسانه‌ای که در مورد این شرکت وجود داشت اکثر کارشناسان بورس پیشنهاد خرید سهام این شرکت را با ارزش هر سهم 497 دلار به مشتریان خود می‌دادند و به این ترتیب جابه‌جایی مدیریت و استعفای چهره محبوب اپل نتوانست کوچک‌ترین تاثیری در کاهش بهای سهام این شرکت داشته باشد.
2? دارایی‌های جابز در والت دیزنی 2 برابر دارایی‌هایش در اپل است 

 

استیو جابز هم اکنون 7?4 درصد از سهام شرکت مشهور والت دیزنی را در اختیار دارد. مشارکت جابز در این شرکت با داشتن 138 میلیون سهم، ارزش دارایی‌ او را به 4?5 میلیارد دلار رسانده است. این در حالی است که سهم مدیر ارشد اپل در این شرکت در حدود 0?5 درصد و ارزش دارایی او در اپل در حدود 2?1 میلیارد دلار گزارش شده است.

 به این ترتیب جابز با مالکیت این مقدار از سهام حتی جزء 20 سهام دار برتر اپل هم به حساب نمی‌آید اما در والت دیزنی استیو جابز صاحب بیشترین سهام است.
3? از این شرکت تقریبا هر روز شکایت می‌شود 

 

وقتی یک شرکت موفق شود بیشترین سهم بازار محصولات رایانه‌ای را از آن خود کند و در نخستین روزهای معرفی محصولات جدید خود میلیون‌ها دستگاه از آن را به فروش برساند، طبیعی به نظر می‌رسد که هر کسی وسوسه شود تا خود را در سود این شرکت سهیم کند.

 تقریبا هر روز در سراسر جهان یک پرونده علیه اپل که اغلب آن‌ها به نقض حق امتیاز اختراع مربوط می‌شود، تشکیل شده و افرادی خود را مالک اصلی طراحی محصولات این شرکت می‌دانند.
4? اپل در 9 سال اخیر در هیچ‌کدام از 3 ماهه‌های سال مالی‌اش ضرر نکرده است
بر اساس آمار فکت‌ست، با محاسبه آمار سود و زیان شرکت اپل که به صورت فصلی بررسی شده، این شرکت توانسته در 35 فصل متوالی سود نصیب مالکان خود کند.
5? استیو جابز از نزدیک به 300 حق انحصاری اختراع نگهداری می‌کند 

 

به گزارش نیویورک تایمز استیو جابز از 313 اختراع نگهداری می‌کند که از این تعداد 9 تای آن‌ها متعلق به بیل گیتس مدیرمایکروسافت و در حدود 12 تا متعلق به سرگی برین از گوگل و لری پیج است.




موضوع مطلب :

جمعه 91 فروردین 11 :: 4:30 عصر

برخورد پرنده با هواپیما! (عکس)

عکس برخورد پرنده با هواپیما

عکس برخورد پرنده با هواپیما




موضوع مطلب :

جمعه 91 فروردین 11 :: 4:27 عصر

معمول ترین سنسور فعال که عمل تصویربرداری را انجام می دهد رادار می باشد . رادار(radio detection and ranging) مخفف وبه معنای آشکارسازی به کمک امواج مایکرویو است .به طور کلی می توان عملکرد رادار را در چگونگی عملکرد سنسورهای آن خلاصه کرد . سنسورها سیگنال های مایکرویو را به سمت اهدف مورد نظر ارسال کرده وسپس سیگنال های بازتابیده شده از سطوح مختلف را شناسایی می کند . قدرت (میزان انرژی) سیگنالهای پراکنده شده جهت تفکیک اهداف مورد استفاده قرارمی گیرد . با اندازه گیری فاصه زمانی بین ارسال ودریافت سیگنال ها می توان فاصله تا اهداف را مشخص کرد . از مزایای شاخص رادار می توان به عملکرد رادار در شب یا روز وهمچنین قابلیت تصویربرداری درشرایط آب و هوایی مختلف اشاره کرد . امواج مایکرویو قادر به نفوذ در ابر مه ,گردوغبار وباران می باشند . از آنجاییکه عملکرد رادار با طرز کار سنسورهایی که با طیف های مرئی ومادون قرمز کار می کنند متفاوت است لذا می توان با تلفیق اطلاعات بدست آمده تصاویر دقیقی را بدست آورد .

تاریخچه :

اولین تجربه در مورد بازتابش امواج رادیویی توسط هرتز آلمانی در سال 1886 بدست آمد . پس از گذشت مدت زمان کمی اولین رادار که از آن برای آشکارسازی کشتی ها استفاده می شد مورد بهره برداری قرار گرفت . در سالهای 1920 تا 1930 پیشرفت هایی در جهت ساخت رادار با قابلیت تعیین فاصله اهداف صورت گرفت . اولین رادارهای تصویری درطی جنگ جهانی دوم برای آشکارسازی وموقعیت یابی کشتی ها وهواپیماها استفاده شد . بعد از جنگ جهانی دوم راداربا دید جانبی (SLAR) جهت جستجوی اهداف نظامی و کشف مناطق نظامی ساخته شد . اینگونه رادارها با داشتن آنتن درسمت جپ وراست مسیر پرواز قادر به تفکیک دقیقتر اهداف مورد نظر بودند . در سال 1950 با توسعه سیستم های SLAR تکنولوژی رادار دهانه ترکیبی ( رادار با آنتن ترکیبی) گامی در جهت ایجاد تصاویر با کیفیت بالا برداشته شد . در سال 1960 استفاده از رادارها ی هوایی وفضایی توسعه یافت وعلاوه برکاربرد نظامی جهت نقشه برداری های جغرافیایی و اکتشافات علمی و... نیز مورد استفاده قرار گرفتند .


اصول رادار :

مهمترین نکته حائز اهمیت در بخش قبل را میتوان معرفی رادار به عنوان وسیله اندازه گیری معرفی کرد . اجزاء تشکیل دهنده سیستم رادار فرستنده , گیرنده آنتن وسیستم های الکتریکی جهت ثبت و پردازش اطلاعات می باشد .

همانطور که در تصویر مشاهده می شود فرستنده پالس های کوتاه مایکرویو (A) را که بوسیله آنتن راداربه صورت پرتو متمرکز می شوند(B) با فاصله زمانی معیین تولید می کند . آنتن راداربخشی از سیگنال های بازتابیده شده (c) از سطوح مختلف را دریافت می کند.






موضوع مطلب :

جمعه 91 فروردین 11 :: 4:24 عصر

Driving Speed 2 یکی دیگر از بازی های جالب و مهیج کامپیوتری بوده که از جذابیت و گرافیک بالایی برخوردار است.

درحالی که Driving Speed 2011 حجم چندان بالایی ندارد ولی از کیفیت و امکانات زیادی برخوردار است! مثلا میتوانید نوع موتر خود را ، سبک بازی خود را مثل شخصیت پولیس یا دزد ، مسابقات جهانی ، مسابقات زمانی و … پرداخته و بازی جالبی را تجربه کنید.

همچنین Driving Speed 2011 را میتوان به صورت اشتراکی تحت شبکه با پشتیبانی از 8 سیستم مجزا بازی کرد.

برای دانلود بازی Driving Speed 2011 و مشاهده سایر امکانات و تصاویر از قسمتهای بازی آن به ادامه مطلب مراجعه کنید. 

ویژگی های بازی Driving Speed:
- گرافیک و صدای با کیفیت بالا
- فیزیک و عملکرد واقعیت گرایانه موتر ها
- انتخاب موتر مختلف
- سبک های متفاوت بازی
- انجام بازی گروهی تا 8 نفر
- ارتقاء موتر

- قابل نصب بر روی ویندوزها XP / Vista / 7
- و …

 

تصاویری از قسمتهای بازی :

 

تصویر اولتصویر دومتصویر سومتصویر چهارم

 

سیستم مورد نیاز :

Windows XP / Vista / Windows 7 -
1.5GHz CPU or higher -
512MB RAM -
250MB Hard Drive Space -
DirectX 9 supported Graphics Card with 256MB RAM -
DirectX 9 Drivers -

دانلود دانلود : دانلود رایگان با لینک مستقیم

حجم : 104?72MB

password پسورد : www.p30af.com

source منبع : پی سی ایــ افــ

گذارش لینک خراب گزارش لینک خراب : گزارش

همچنان ببینید:


اگر از مطلب استفاده کردید لطفا روی +1 کلیک کنید

< type="text/java">

برچسب : , , , , , , , , , , ,


نوشته شده توسط :




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 فروردین 10 :: 4:25 عصر
<   <<   6   7   >   
درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید به سایت من . این سایت با به روز کردن مطالب خود باعث می شود اطلاعات شما بازدید کننده گرامی ارتقا یابد لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید یا از طریق فرم تماس سایت یا ازطرق ایمیل Amirmohammad.omumi@yahoo.com ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
پیوندها
نویسندگان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 68
  • بازدید دیروز: 197
  • کل بازدیدها: 2318631
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

فروردین 91 - از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

کلیه حقوق این وبلاگ برای از همــــــه جــــــــا از همـــــــه رنـــــــگ محفوظ است